Şimdi Ara

i5 8400 kullanım süresi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
0
Favori
3.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • i5 8400 işlemciyi msi b360 anakartımda gtx 1080 ile 1080p 144hz moniötrümde kullanıyorum. bazı oyunlarda(watch dogs 2, bfv) işlemci kullanımı %100 oluyor. sorum şu ben bu işlemciyi daha ne kadar kullanabilirim ? ne zaman upgrade etmem gerekir ?



  • net şekilde cevabını veriyorum

    anthem, division 2, battlefield 5 gibi online oyunlar oynuyorsan ŞU AN bile yetersiz. çok net diyorum bunu. nesi yetersiz dersen DROP atıyor. bu oyunlar alışılagelmişin dışında 12 threade de yük gönderebilen oyunlar. ryzen 2600 ve 2700de bu oyunlarda 8400'e göre AZ FPS alırsın. ama STUTTER ve DROP yaşamazsın. farkı o. tekrar etmek gerekirse, çok çekirdek ile SCALE olmuyorlar. scale olmanın anlamı şu,

    ac odysseye gir (i5 8400)
    1 çekirdek ver, 8 fps
    2 çekirdek, 24 fps
    3 çekirdek, 36 fps
    4 çekirdek, 49 fps
    5 çekirdek, 53 fps
    6 çekirdek, 57 fps


    gördüğün gibi, 4. çekirdekten sonra SCALE azalıyor. o noktadan sonra olan şey, threadlerin rahatlaması. threadler ne kadar kendi işlerine odaklanabilirse o derece rahat performans verebiliyorlar.

    diğer bir deyişle ac odyssey aslında 6 çekirdeği "rahat" oyun deneyimi için MİNİMUM olarak istiyor. ancak 6 thread civarlarında "rahatlıyor". 12 thread verdiğinde FPSler neredeyse aynı kalıyor ama olan şey STUTTER ların azalması ve %1lerin gelişmesi

    ekstra threadlerin bu konuda yararı çoktur. o yüzden i5 8400'ün ryzen 2700'den daha çok FPS vermesi seni yanıltmasın. 6 ÇEKİRDEĞE göre SCALE olan bir oyunda, 8400'ün 2700 ve 2600'den daha çok FPS vermesi ÇOK normal. fakat oyun SCALE olmasa bile, 16 THREAD'e bile yük gönderebilen bir oyun. bu da, ANA yüklerin bindiği çekirdekleri ve threadleri aşırı şekilde rahatlatarak, microstutterların azalmasını sağlıyor.

    Peki Ryzen 7 1700 ve 2700, asıl paparayı 8400'e ne zaman verecek, biliyor musun? Oyunlar 8 ÇEKİRDEĞE göre scale olduğunda. aynı şey ryzen 2600 için de geçerli. yşu an i5 8400'ü birçok benchmarkda kral, dehşet, vahşet gösteren YEGANE şey oyunların 6 ÇEKİRDEK SCALEında olması. şu an piyasada 8 çekirdek ile scale olan oyun yok. fakat 16 threadi bile kullanan oyun var. kullanmak ve scale olmak terimlerinin farkının önemini kavramamız da önemli. fakat zamanı geldiğind şu an "2700 yerine 2600 al hem ucuz hem de aynı performans" diyenler bile eninde sonunda yanılmış olacaklar çünkü oyunlar 8 çekirdeğe SCALE olduklarında, eşit gibi gözünen 2600 ve 2700 arasındaki fark da kabak gibi ortaya çikacak

    ryzen 1600 ve 7600k eşleştirmesinde, 4 çekirdek ile scale olan oyunlarda 7600k ezdiğini görürsün. 6 çekirdek ile scale olan oyunlarda 1600. olay tam olarak budur. fakat şu da vardır ki, hem 4 çekirdek ile scale olan, hem de 4+ thread kullanabilen oyunlarda, daha düşük FPS vermesine rağmen 1600'ün yine daha iyi %1 değerleri çıkardığı BARİZ

    ----


    ama hikayeli oyunlarda belli başlı fps limitleri koyarsın ve stutter etkilerini azaltırsın, o şekilde 5-6 yıl gider. o noktada da DDR5 sisteme geçersin

    bende de aynı işmeci var bu yolu izleyeceğim. çünkü elimde 2666 cl15'e çıkabilen 2133 cl15 kitler var. malaesef bu hızlar Ryzen sistemler için yetersiz kalıyor. ryzene geçmek istesem ramden patlıyorum. anakart ve işlemci tamam da bir de üstüne ram maliyeti çıkınca diyorum ki aman boşver, gittiği yere kadar gitsin

    ama itiraf etmem gerekir ki üstte bahsettıgım oyunları oynayan biri olsaydım bir saniye bile durmazdım işlemcide, aşırı rahatsız edici

    watch dogs 2 ve ac odyssey gibi cpu bound oyunlar için taktik, hangi fps değerlerinde stutterlar başlıyorsa onun 5-15 eksiği kadar fps limiti koymak. ac odysseyi o şekilde 45 fps limitiyle oynadım çünkü serbeste alınca bi 70 fps alıyosun bi 20 fps, bi 65 fps bi 15 fps. saçma sapan bi grafik çıkıyor

    hal böyle olunca 2-3 yıl sonra o 45 fps limitinin 30 fpsye düşeceği de aşikar maalesef

    işin arkaplan programlar tarafına girmiyorum bile. orası apayrı bir konu. bu işlemciyle anthem + discord açmak bile zulüm şu noktada. threadler o derece yükleniyor, nefes alamıyor işlemci :(
    tez çalışması mı yapıyorsun olm bu ne?bizim millet okumaz okuduğunu da anlamaz.diyecen ki tek satır witcher3'ü bildin mi hah onu yapan adamların oyunu cyberpunk 2077 8700k ile gösterildi gerisini sen düşün.


    diyebilirsiniz ki adamlar rezil olmayalım diye tepe ne varsa onu kullandı ama bir oyun yapımcısı için ki bu adamlar gibi oyunlara koruma koymayan canınız sağolsun diyecek kadar yüce adamlar kullanıcıyı düşünür düşük sistem ihtiyacı olsun der di mi niye 8400'de göstermediler daha pozitif olurdu bakın çok da yüksek değil diye prim yaparlardı.witcher 3 fx'leri falan gebertiyordu ben inanmıyorum seneye çıkacak oyunun düşük sistem isteyeceğini.2015 w3'ü 2080 ti 2700x 2k anca oynarsınız değil ki 2020'de çıkacak oyunu 2600k ile falan oynayacağınızı sanıyorsanız çok yanılıyorsunuz.
  • Luke Neil kullanıcısına yanıt
    gtx 1080 beni 1080p de 3-4 sene daha götürür diye düşünüyorum. heralde 2 sene içinde anakart işlemci upgrade etmem gerekecek.
  • Luke Neil kullanıcısına yanıt
    benim aklımda yine intel alarak yükseltmek vardı. 3.nesil ryzenler daha mı iyi olur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Luke Neil

    Bu mesaj silindi.
    internette biraz araştırma yaptım. i5 8400 ile r7 2700 karşılaştırdım. r7 2700 daha iyi gözükmesine rağmen i5 8400 daha iyi performans veriyor. detaylı bir inceleme bulamadım (işlemci kullanımı gibi). ryzen'e geçsem anakart değiştiricem. bi 6 ay sonra işlemci yükseltsem intel i7 lerden alsam daha fazla performans vermez mi ? anakart değiştirmek sıkıntı değil. yeni nesil i7 alsam yine değişçek ankart intel yüzünden
  • net şekilde cevabını veriyorum

    anthem, division 2, battlefield 5 gibi online oyunlar oynuyorsan ŞU AN bile yetersiz. çok net diyorum bunu. nesi yetersiz dersen DROP atıyor. bu oyunlar alışılagelmişin dışında 12 threade de yük gönderebilen oyunlar. ryzen 2600 ve 2700de bu oyunlarda 8400'e göre AZ FPS alırsın. ama STUTTER ve DROP yaşamazsın. farkı o. tekrar etmek gerekirse, çok çekirdek ile SCALE olmuyorlar. scale olmanın anlamı şu,

    ac odysseye gir (i5 8400)
    1 çekirdek ver, 8 fps
    2 çekirdek, 24 fps
    3 çekirdek, 36 fps
    4 çekirdek, 49 fps
    5 çekirdek, 53 fps
    6 çekirdek, 57 fps


    gördüğün gibi, 4. çekirdekten sonra SCALE azalıyor. o noktadan sonra olan şey, threadlerin rahatlaması. threadler ne kadar kendi işlerine odaklanabilirse o derece rahat performans verebiliyorlar.

    diğer bir deyişle ac odyssey aslında 6 çekirdeği "rahat" oyun deneyimi için MİNİMUM olarak istiyor. ancak 6 thread civarlarında "rahatlıyor". 12 thread verdiğinde FPSler neredeyse aynı kalıyor ama olan şey STUTTER ların azalması ve %1lerin gelişmesi

    ekstra threadlerin bu konuda yararı çoktur. o yüzden i5 8400'ün ryzen 2700'den daha çok FPS vermesi seni yanıltmasın. 6 ÇEKİRDEĞE göre SCALE olan bir oyunda, 8400'ün 2700 ve 2600'den daha çok FPS vermesi ÇOK normal. fakat oyun SCALE olmasa bile, 16 THREAD'e bile yük gönderebilen bir oyun. bu da, ANA yüklerin bindiği çekirdekleri ve threadleri aşırı şekilde rahatlatarak, microstutterların azalmasını sağlıyor.

    Peki Ryzen 7 1700 ve 2700, asıl paparayı 8400'e ne zaman verecek, biliyor musun? Oyunlar 8 ÇEKİRDEĞE göre scale olduğunda. aynı şey ryzen 2600 için de geçerli. yşu an i5 8400'ü birçok benchmarkda kral, dehşet, vahşet gösteren YEGANE şey oyunların 6 ÇEKİRDEK SCALEında olması. şu an piyasada 8 çekirdek ile scale olan oyun yok. fakat 16 threadi bile kullanan oyun var. kullanmak ve scale olmak terimlerinin farkının önemini kavramamız da önemli. fakat zamanı geldiğind şu an "2700 yerine 2600 al hem ucuz hem de aynı performans" diyenler bile eninde sonunda yanılmış olacaklar çünkü oyunlar 8 çekirdeğe SCALE olduklarında, eşit gibi gözünen 2600 ve 2700 arasındaki fark da kabak gibi ortaya çikacak

    ryzen 1600 ve 7600k eşleştirmesinde, 4 çekirdek ile scale olan oyunlarda 7600k ezdiğini görürsün. 6 çekirdek ile scale olan oyunlarda 1600. olay tam olarak budur. fakat şu da vardır ki, hem 4 çekirdek ile scale olan, hem de 4+ thread kullanabilen oyunlarda, daha düşük FPS vermesine rağmen 1600'ün yine daha iyi %1 değerleri çıkardığı BARİZ

    ----


    ama hikayeli oyunlarda belli başlı fps limitleri koyarsın ve stutter etkilerini azaltırsın, o şekilde 5-6 yıl gider. o noktada da DDR5 sisteme geçersin

    bende de aynı işmeci var bu yolu izleyeceğim. çünkü elimde 2666 cl15'e çıkabilen 2133 cl15 kitler var. malaesef bu hızlar Ryzen sistemler için yetersiz kalıyor. ryzene geçmek istesem ramden patlıyorum. anakart ve işlemci tamam da bir de üstüne ram maliyeti çıkınca diyorum ki aman boşver, gittiği yere kadar gitsin

    ama itiraf etmem gerekir ki üstte bahsettıgım oyunları oynayan biri olsaydım bir saniye bile durmazdım işlemcide, aşırı rahatsız edici

    watch dogs 2 ve ac odyssey gibi cpu bound oyunlar için taktik, hangi fps değerlerinde stutterlar başlıyorsa onun 5-15 eksiği kadar fps limiti koymak. ac odysseyi o şekilde 45 fps limitiyle oynadım çünkü serbeste alınca bi 70 fps alıyosun bi 20 fps, bi 65 fps bi 15 fps. saçma sapan bi grafik çıkıyor

    hal böyle olunca 2-3 yıl sonra o 45 fps limitinin 30 fpsye düşeceği de aşikar maalesef

    işin arkaplan programlar tarafına girmiyorum bile. orası apayrı bir konu. bu işlemciyle anthem + discord açmak bile zulüm şu noktada. threadler o derece yükleniyor, nefes alamıyor işlemci :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 21 Haziran 2019; 2:40:1 >
  • 8700 den 9900 e kadar yolu var.
    Sanki 8.9. nesilde işlemciler 6 çekirdekte kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli oynadığın oyunlarda sorun teşkile tmiyorsa , oyanamyı istediğin bir oyun çıkıncaya o oyunda iş görmeyince kadar kullanırısın. scanlien synch 144 hz yarı çözünürlük hzızına fps sabitleeybilrisn.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-26E6B5369 -- 21 Haziran 2019; 8:59:15 >
  • Ps5 sonrasına dikkat edin. ps5 çıkana kadar her türlü idare edersin.
  • Black fridayda ryzen 3000’e geçin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 2133 mhz ile ryzen 2600 kullanıyorum. Beni tatmin etti. Sistem imzamda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tez çalışması mı yapıyorsun olm bu ne?bizim millet okumaz okuduğunu da anlamaz.diyecen ki tek satır witcher3'ü bildin mi hah onu yapan adamların oyunu cyberpunk 2077 8700k ile gösterildi gerisini sen düşün.


    diyebilirsiniz ki adamlar rezil olmayalım diye tepe ne varsa onu kullandı ama bir oyun yapımcısı için ki bu adamlar gibi oyunlara koruma koymayan canınız sağolsun diyecek kadar yüce adamlar kullanıcıyı düşünür düşük sistem ihtiyacı olsun der di mi niye 8400'de göstermediler daha pozitif olurdu bakın çok da yüksek değil diye prim yaparlardı.witcher 3 fx'leri falan gebertiyordu ben inanmıyorum seneye çıkacak oyunun düşük sistem isteyeceğini.2015 w3'ü 2080 ti 2700x 2k anca oynarsınız değil ki 2020'de çıkacak oyunu 2600k ile falan oynayacağınızı sanıyorsanız çok yanılıyorsunuz.
  • i5 8400 bence gene en az 2 sene daha rahat götürür. İlla işlemci değiştirme düşüncen varsa yeni Ryzen bekle derim. Ama bu sefer hem anakart hem işlemci mastafın çıkacaktır. Yeni gelen Ryzen işlemcilerin pek ucuz olacağını düşünmüyorum.
  • abi bu konuda düşüncelerimiz ayrı. ben fx 6300 ve r7 265 gibi adi bi sistemle w3'ü medium ayarlarda iyi kötü 35-40 fps oynadım. 30+ fps oldugu sürece biçok insan için oynanabilir. 2000 saat de test + çevirisini yaptım. 2600knın cidden cyberpunk 2077de 30 fps altna düşeceğini düşünüyosan bence yanılıyorsun. fx 8350 bile cyberpunkda bi şekilde 30 fps civarında tutunacaktır

    ps4e çıkacak bi oyun oldugunu düşünürsek beklentileri abartmamak gerek

    w3, ac gibi oyunlar için 35-40 civarı fpslerin gayet yeterli geleceği genel olarak kabul edilen bir düşünce. ha anthem alırsın, işlemci 60 fpsyi geçemiyorsun lanet olsun dersin o konuda katılırım. ama eğer ultra 60 fps çıkaramıyor diye "oynanamaz" dieceksen o zaman elndeki r7 2700ü de çıkar çünkü atinada o işlemci de sabit 60da duramıyor suç işlemcide mi oyunda mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 21 Haziran 2019; 14:4:40 >
  • İşlemci değişitiriceksen şunu göze al olduğun nesilden gidersen anakart değişmek zorunda kalmicaksın kullandığın işlemci eski bir nesil değil elindeki işlemciyi satar i5 8600k alırsan rahatlarsın ve Ben burada birçok 9700K almaya niyetli insana "8700K al" önerisinde bulunuyorum çünkü; 8700K 12 thread'li iken 9700K saçma bir şekilde 8 thread bir işlemci zaten şuan bile birçok işlemci isteyen oyunda dahi 8700K 9700K'yı geçiyor. Buna da gerek yok 8700K'yı hız aşırtarak 9700K'ya toprak bile atarsınız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fazla gitmez hocam. "AMD'DEN 16 CORE 32 THREAT BOMBA OYUNCU İŞLEMCİSİ!!!" diye duyurulan r9 3950x İntel tarafında 8core 16threatlık i9 9900k ile yarışacak. Eğer ki 9900k da 16core 32threat olsa AMD işlemci alan olmaz, AMD Ceosu Lisa Su gerçekle yüzleşip işlemci işini bırakır gelir bizim Trakyada ayçekirdeği işine girer 😀
    Şaka biyana AMD bol bol çekirdek artırıyor ve oyun firmalarıyla beraber çalışıp oyunları güçlü ve az çekirdek barındıran işlemcilere göre değil de güçsüz ama çok çekirdek barındıran işlemcilere göre yaptırıyor. Kendilerince gelişim buradan olacak. Ellerindeki çekirdek teknolojisi İntel ile yarışamayınca böyle bir yola gittiler. Tabi biz İntel kullanıcıları da çok çekirdek isteyen oyunları oynamaya çalıştığımızda işlemciler %100 yüke ulaşıveriyor. O yüzden AMD'nkn sorunlarıyla uğraşmaktan bıkan biri olarak söylüyorum ne yazıkki İntel 10.seride i5 işlemcileri 6core 12threat yapmazsa oyun işlemcisinde de AMD tercih etmek zorunda kalacağız. Zaten render vs için AMD alınıyor. Oyunda da AMD tavsiye edilir.

    Mesela bundan 8 sene sonra bir kaç oyun 16core teknolojisine göre yazıldığinda bizim 9900k %100 kullanima ulaşıp sapıtacak. Ve AMD 3950x alanlar hala rahatça oyununu oynayabilecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi münşi -- 21 Haziran 2019; 15:14:29 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    ama eğer ultra 60 fps çıkaramıyor diye "oynanamaz" dieceksen o zaman elndeki r7 2700ü de çıkar çünkü atinada o işlemci de sabit 60da duramıyor suç işlemcide mi oyunda mı?


    işlemcide tabi ki.işlemci kaldırmaz diye pazar yerine 5 adam mı koysunlar sen hangi oyunda gördün o grafikte o kadar kalabalık kendi işlerine bakan npcler?2015 gta5'i w3'ü daha yeni oynamıyor muyuz?w3'ü ben fx + r9 380 ile medium 30 fps kilitleyip oynadım ısınıyordu çünkü arkadaş ve takılıp duruyordu yani böyle rezaletler yaşadım 2700x ile başlamadım.işlemciyi değiştirmeyi ciddi düşünüyordum ama 5 bine 570 falan dediler şimdi bu salak 470'e ucuz bir şey alıp oc mi yapsam diyorum bilmiyorum çıkınca bakacam.
  • münşi kullanıcısına yanıt
    q6600 den beri dört çekirdek işlemciler alınabilir seviyede.2500 2600 k ile bir gelişim daha yaptılar.oyun yapimcilarida bu dört çekirdek işlemcileri kullanabileceği kadar kullandı.

    Nasıl konsollar belli süreler içinde sınırlarına ulasiyorsa ve belli süreler içinde daha ayrıntılı oyunlar yapmak için yenileniyorsa işlemcilerde yenilenmek zorunda.

    Intel o konuda piyasanın daha fazla çekirdek ihtiyacına kulaklarını kapatip, görmezden geldi.

    PC oyunları seven kişiler 500 dolar ve üstü ekran kartına bir o kadarda işlemci anakarta para yatıran kullanıcılar elbette daha fazlasını isteyecek.

    Oyun firmaları üstünde AMD nin çok büyük etkisi olamaz.olsaydi FX işlemciler zamanında da bu firmaları zorlar kendi işlemcilerini uygun oyunlar cikartirlardi.

    Piyasada tekel konumda kalınca Intel teknoloji firması olduğunu unutmus tamamen karlılığı ve pazarlamaya odaklanmış.lider firma isen sen önden gideceksin.amd nin peşinden gitmeyeceksin.herkes senin peşinden gidecek.her neyse inşallah bu sıralar o işleri hatirlamislardir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.