|
Bildirim
Ya çok manyak konseptler yapıyor tüm firmalar. Hyundai'de güzel yapmış. Bakıyorsun harbi filmlerdeki gelecek senaryolarındaki arabalar gibi. Fuarlarda da çok denk geldim. Tüm ön panel baştan aşağı led, nefes alan, haraket eden dış iskelet falan. Gel gelelim son kullanıcıya yine zırttırık tasarımlar çıkıyor. Ula madem yapabiliyorsunuz, ödüller de alıyorsunuz, çıkarsanıza şu futuristik tasarımlarla arabaları.
|
Kardeş son derece katılıyorum sana lakin firmaların konsept araçları kısa sürede kitle üretimine koyması çok zor , zira ;
-Üretim hattındaki makine parkurunu değiştirmesi ,yeni hat açması /makina alması lazım, -O parkurdaki makinelerin bakımı ,kullanacak çalışanların eğitimi önemli zaman kapsıyor -Yeni üretilecek araçlar için ilk madde malzeme ,yarı mamül gibi unsurlarının tedarik edileceği firmaların saptanması ve o tedarikçilerin hatasız ,kitlesel üretim olgunluğuna erişmesi gerekli ve bu zaman almakta. -Tasarımı evvelkilerden tamamen farklı bir modelin kitle üretimine hazır etme süresi minimum 4-6 sene arasında sürüyor. Aracın kağıt/cad-cam/3d çizimi ,kilden modelinin yapımı sonra kalıplarının çıkarılıp gerçek malzemelerden bir kaç tane numune araç yapılması haydi hallonuldu diyelim , (Bu kısım 1 haftalık/aylık iş Bu yeni tasarımın testleri , hukuki varlığa kavuşturulması ve kaydi,lisansları dökümantasyonu da var.) Asıl sıkıntı araç kasası ve motorunun testleri , Lakin elektrikli araçlarda yeni model piyasaya sürme süre ortalaması 2 sene olarak düşünülebilir , zira mekaniği ÖZELLİKLE MOTORU (elektrik ) içten yanmalı olmadığı için , bütün yürüyen aksamın testleri,mukavemeti çok çok daha basitleşiyor .İçten yanmalı araçların teknolojisi sanılanın aksine elektrikli araçlardan daha kompleks ve mühendisliği daha zor . 50 kg yanıcı ( petrol) patlama potansiyeline sahip bir makineyi saniyede binlerce devir ettirerek çok ama çok süratli fakat emniyetli bir şekilde gitmesini sağlamaya çalışıyorsunuz... -30 derece havada da gidecek ,yağmurda da , 40 derece havada da gidecek , Örneğin aracın motorunu dizayn etmek o kadar baş belası bir iş ki , mühendis olsan aklını kaçırırsın , Zira test şöförü gelip diyor ki " lan ziya modifiye edeceğin motoru alüminyum!!! 180 le giderken aracı titretiyo " verimlilik ve güç ile övündüğün motoru kucağa alıp tekrar çalışmalara başlaman lazım... (elbette amerikayı yeniden keşfetmiyorlar elde zilyon tane motor tasarımı /kalıbı dökümantasyonu var ,ancak herşeyi sıfırdan yaparmışçasına adım adım ilerlemek zorundasın ,) Testler ıvırzıvırlar çok zaman alıyor hacı , mesela duyarsınız basında honda 400 bin aracını geri çağırdı ya da volkswagen şu yıllarda satılan araçların hepsini geri çağırdı , emniyet kemeri adamı boğuyormuş ayrıca debriyaj baskı balatada kronik sıkıntı var diye , Zor ve maliyetli işler , insanların güvenliği hem kullananın hem çevrenin güvenliği sağlamak zorundasınız , Yoksa tazminatlar şunlar bunlar 1 günde batar firma ... Hani yerli oto vs.r diyoruz ya Çok Zor işler bunlar , Geçenlerde devlet yerli helikopter motoru sunumu yaptı mesela , son derece mutlu oldum ,çok ama çok önemli bu kafadan 10 sene test ediyorlar bir motoru , otomotiv mühendisliği mükemmellik noktasına erişti dahi... Genç arkadaşlara şiddetli tavsiyem mekatronik -makina mühendisliği direkt dalın bu konulara son derece zevkli , Hatta Fizik okuyun sonrasında uygulamalı fizik alanında yüksek lisans yapın , iyi okursanız sizi global firmalar kapmak için sıraya girerler Çok ağır vakit alan konular ama çok zevkli kesinlikle tavsiye ederim. Sabrınız için teşekkürler iyi forumlar... iyi seneler... Edit : Aklıma bir şey geldi de ekleyeyim dedim... |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendemail -- 1 Ocak 2021; 3:27:39 > |
çok güzel anlatmışsınız. |
|
|
|
|
Hyundai çok iyi atılım yaptı son yıllarda, iyi yerlere geliyor sırayla. Amerikan pazarında çok tutulması buna örnek. Tebrik etmek lazım. |
evet boston dynamics'i de satın aldı. Kasımda CEO değiştirdiler bir de garip. |