Şimdi Ara

Hyundai, yeni tasarım diliyle dört ödül birden kazandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai, yeni tasarım diliyle dört ödül birden kazandı



    Prophecy



    Hyundai Motor Company, “2020 GOOD DESIGN” ödüllerinde tam dört ödül birden kazandı. Dünyanın en eski tasarım ödüllerinden biri olarak kabul edilen organizasyon, markanın en gelişmiş iki elektrikli konsepti olan 45 ve Prophecy başta olmak üzere, yeni Elantra ve ultra hızlı elektrikli araç şarj altyapısı olan Hyundai Hi-Charger’ı ulaşım kategorisinde ödülle taçlandırdı.



    İlk olarak 2019 Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı'nda tanıtılan 45 EV konsepti, Hyundai'nin ikonik Pony Coupe modeline bir saygı duruşu olarak nitelendiriliyor. Hyundai 45'in sitilist monokok tarzı, uçaklardan ilham alınarak oluşturulmuş. Bu şık ve modern tasarım, elmas şeklindeki silueti ile tamamlanıyor.



    Hyundai, yeni tasarım diliyle dört ödül birden kazandı



    Hyundai 45



    Hyundai 45, 2020 Uluslararası Tasarım Mükemmelliği Ödülleri, 2020 Red Dot Design Ödülleri ve 2020 iF Design Ödülü de dahil olmak üzere, dünyaca ünlü diğer tasarım yarışmalarında dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Hyundai'nin yeni alt markası olan IONIQ de ilk özel EV modeli Ioniq 5'i bu konsepti baz alarak piyasaya sürecek.



    Ayrıca Bkz.2021 yılının zamlı trafik cezaları belli oldu



    Hyundai’nin bir diğer EV konsepti olan Prophecy ise vizyoner tasarım özellikleri ile markaya farklı bir bakış açısı getirdi. Sensuous Sportiness yani Duygusal Sportiflik tasarım felsefesinin bir temsilcisi olan bu konsept model, 2020 Red Dot Awards'ın Tasarım Konsepti grubunda "En İyinin En İyisi" ödülünü kazandı ve 2020 Uluslararası Tasarım Mükemmelliği Ödülleri için de finalist seçildi.



    Hyundai, yeni tasarım diliyle dört ödül birden kazandı



    Elantra



    Bir diğer büyük ödülü ise bu yılın başlarında görücüye çıkan yeni Elantra aldı. Yedinci nesil Elantra, “Parametric Dynamics” tasarım öğeleri sayesinde fütürist ve yenilikçi bir görünüm ve his sunuyor. Alışılmışın dışında bir aile otomobili görüntüsü sunan otomobil, hem modern hem de sportif çizgileriyle farklı hisleri aynı anda yaşatabiliyor.



    Hyundai Hi-Charger ise markanın EV sahiplerine sunduğu tamamen yeni bir şarj hizmeti. Bu sistem, 350kW ultra hızlı şarj cihazıyla birlikte elektrikli otomobillerin çok kısa sürede şarj edilmesine olanak sağlıyor. Hyundai Hi-Charger, Good Design’dan aldığı ödülün yanı sıra 2020 Red Dot Tasarım Ödülleri'nde de “Kullanıcı Deneyimi Tasarımı” kategorisinde önemli bir başarı gösterdi.





  • Ya çok manyak konseptler yapıyor tüm firmalar. Hyundai'de güzel yapmış. Bakıyorsun harbi filmlerdeki gelecek senaryolarındaki arabalar gibi. Fuarlarda da çok denk geldim. Tüm ön panel baştan aşağı led, nefes alan, haraket eden dış iskelet falan. Gel gelelim son kullanıcıya yine zırttırık tasarımlar çıkıyor. Ula madem yapabiliyorsunuz, ödüller de alıyorsunuz, çıkarsanıza şu futuristik tasarımlarla arabaları.
    Kardeş son derece katılıyorum sana lakin firmaların konsept araçları kısa sürede kitle üretimine koyması çok zor , zira ;

    -Üretim hattındaki makine parkurunu değiştirmesi ,yeni hat açması /makina alması lazım,

    -O parkurdaki makinelerin bakımı ,kullanacak çalışanların eğitimi önemli zaman kapsıyor

    -Yeni üretilecek araçlar için ilk madde malzeme ,yarı mamül gibi unsurlarının tedarik edileceği firmaların saptanması ve o tedarikçilerin hatasız ,kitlesel üretim olgunluğuna erişmesi gerekli ve bu zaman almakta.

    -Tasarımı evvelkilerden tamamen farklı bir modelin kitle üretimine hazır etme süresi minimum 4-6 sene arasında sürüyor.

    Aracın kağıt/cad-cam/3d çizimi ,kilden modelinin yapımı sonra kalıplarının çıkarılıp gerçek malzemelerden bir kaç tane numune araç yapılması haydi hallonuldu diyelim ,

    (Bu kısım 1 haftalık/aylık iş Bu yeni tasarımın testleri , hukuki varlığa kavuşturulması ve kaydi,lisansları dökümantasyonu da var.)

    Asıl sıkıntı araç kasası ve motorunun testleri ,

    Lakin elektrikli araçlarda yeni model piyasaya sürme süre ortalaması 2 sene olarak düşünülebilir , zira mekaniği ÖZELLİKLE MOTORU (elektrik ) içten yanmalı olmadığı için , bütün yürüyen aksamın testleri,mukavemeti çok çok daha basitleşiyor .İçten yanmalı araçların teknolojisi sanılanın aksine elektrikli araçlardan daha kompleks ve mühendisliği daha zor .

    50 kg yanıcı ( petrol) patlama potansiyeline sahip bir makineyi saniyede binlerce devir ettirerek çok ama çok süratli fakat emniyetli bir şekilde gitmesini sağlamaya çalışıyorsunuz... -30 derece havada da gidecek ,yağmurda da , 40 derece havada da gidecek ,

    Örneğin aracın motorunu dizayn etmek o kadar baş belası bir iş ki , mühendis olsan aklını kaçırırsın ,
    Zira test şöförü gelip diyor ki " lan ziya modifiye edeceğin motoru alüminyum!!! 180 le giderken aracı titretiyo " verimlilik ve güç ile övündüğün motoru kucağa alıp tekrar çalışmalara başlaman lazım...

    (elbette amerikayı yeniden keşfetmiyorlar elde zilyon tane motor tasarımı /kalıbı dökümantasyonu var ,ancak herşeyi sıfırdan yaparmışçasına adım adım ilerlemek zorundasın ,)

    Testler ıvırzıvırlar çok zaman alıyor hacı ,
    mesela duyarsınız basında honda 400 bin aracını geri çağırdı
    ya da volkswagen şu yıllarda satılan araçların hepsini geri çağırdı , emniyet kemeri adamı boğuyormuş ayrıca debriyaj baskı balatada kronik sıkıntı var diye ,

    Zor ve maliyetli işler ,
    insanların güvenliği hem kullananın hem çevrenin güvenliği sağlamak zorundasınız ,
    Yoksa tazminatlar şunlar bunlar 1 günde batar firma ...

    Hani yerli oto vs.r diyoruz ya Çok Zor işler bunlar ,
    Geçenlerde devlet yerli helikopter motoru sunumu yaptı mesela , son derece mutlu oldum ,çok ama çok önemli bu
    kafadan 10 sene test ediyorlar bir motoru ,


    otomotiv mühendisliği mükemmellik noktasına erişti dahi...
    Genç arkadaşlara şiddetli tavsiyem mekatronik -makina mühendisliği direkt dalın bu konulara son derece zevkli ,
    Hatta Fizik okuyun sonrasında uygulamalı fizik alanında yüksek lisans yapın , iyi okursanız sizi global firmalar kapmak için sıraya girerler
    Çok ağır vakit alan konular ama çok zevkli kesinlikle tavsiye ederim.

    Sabrınız için teşekkürler

    iyi forumlar...
    iyi seneler...

    Edit : Aklıma bir şey geldi de ekleyeyim dedim...
  • harika tasarım.. ülkemizde vergilerle birlikte bu arabada alınmayacak seviyede olur.. acaba 2021 yılında tasarım vergisi de gelir mİ??
  • Ya çok manyak konseptler yapıyor tüm firmalar. Hyundai'de güzel yapmış. Bakıyorsun harbi filmlerdeki gelecek senaryolarındaki arabalar gibi. Fuarlarda da çok denk geldim. Tüm ön panel baştan aşağı led, nefes alan, haraket eden dış iskelet falan. Gel gelelim son kullanıcıya yine zırttırık tasarımlar çıkıyor. Ula madem yapabiliyorsunuz, ödüller de alıyorsunuz, çıkarsanıza şu futuristik tasarımlarla arabaları.
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum ancak Hyundai'ın dünya çapında satış yaptığı fiyat aralığı ya da hedef kitlesi bellidir. Konsept araçlarının maliyeti büyük ihtimalle çok fazladır. Bu fiyat aralığında tasarımı kırpa kırpa bile kurtaramıyorsa ne yapsın. Yine aynı araçları makyajlayıp çıkarıyor malesef
  • Yani şu araçları çıkartmak pahalı değil artık ledler ne kadar kullanılan dış malzemeler ne kadar yani
  • Dis minnaklar napmis oyle
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Maliyet :(
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    o zaman konvansiyonel üretim yapamaz. Konsepte en yakın araç çıkaran mazda. O da ülkemizde yok gibi bişey. Vergi kanunu sağ olsun
  • Spider_hip kullanıcısına yanıt
    Kardeş son derece katılıyorum sana lakin firmaların konsept araçları kısa sürede kitle üretimine koyması çok zor , zira ;

    -Üretim hattındaki makine parkurunu değiştirmesi ,yeni hat açması /makina alması lazım,

    -O parkurdaki makinelerin bakımı ,kullanacak çalışanların eğitimi önemli zaman kapsıyor

    -Yeni üretilecek araçlar için ilk madde malzeme ,yarı mamül gibi unsurlarının tedarik edileceği firmaların saptanması ve o tedarikçilerin hatasız ,kitlesel üretim olgunluğuna erişmesi gerekli ve bu zaman almakta.

    -Tasarımı evvelkilerden tamamen farklı bir modelin kitle üretimine hazır etme süresi minimum 4-6 sene arasında sürüyor.

    Aracın kağıt/cad-cam/3d çizimi ,kilden modelinin yapımı sonra kalıplarının çıkarılıp gerçek malzemelerden bir kaç tane numune araç yapılması haydi hallonuldu diyelim ,

    (Bu kısım 1 haftalık/aylık iş Bu yeni tasarımın testleri , hukuki varlığa kavuşturulması ve kaydi,lisansları dökümantasyonu da var.)

    Asıl sıkıntı araç kasası ve motorunun testleri ,

    Lakin elektrikli araçlarda yeni model piyasaya sürme süre ortalaması 2 sene olarak düşünülebilir , zira mekaniği ÖZELLİKLE MOTORU (elektrik ) içten yanmalı olmadığı için , bütün yürüyen aksamın testleri,mukavemeti çok çok daha basitleşiyor .İçten yanmalı araçların teknolojisi sanılanın aksine elektrikli araçlardan daha kompleks ve mühendisliği daha zor .

    50 kg yanıcı ( petrol) patlama potansiyeline sahip bir makineyi saniyede binlerce devir ettirerek çok ama çok süratli fakat emniyetli bir şekilde gitmesini sağlamaya çalışıyorsunuz... -30 derece havada da gidecek ,yağmurda da , 40 derece havada da gidecek ,

    Örneğin aracın motorunu dizayn etmek o kadar baş belası bir iş ki , mühendis olsan aklını kaçırırsın ,
    Zira test şöförü gelip diyor ki " lan ziya modifiye edeceğin motoru alüminyum!!! 180 le giderken aracı titretiyo " verimlilik ve güç ile övündüğün motoru kucağa alıp tekrar çalışmalara başlaman lazım...

    (elbette amerikayı yeniden keşfetmiyorlar elde zilyon tane motor tasarımı /kalıbı dökümantasyonu var ,ancak herşeyi sıfırdan yaparmışçasına adım adım ilerlemek zorundasın ,)

    Testler ıvırzıvırlar çok zaman alıyor hacı ,
    mesela duyarsınız basında honda 400 bin aracını geri çağırdı
    ya da volkswagen şu yıllarda satılan araçların hepsini geri çağırdı , emniyet kemeri adamı boğuyormuş ayrıca debriyaj baskı balatada kronik sıkıntı var diye ,

    Zor ve maliyetli işler ,
    insanların güvenliği hem kullananın hem çevrenin güvenliği sağlamak zorundasınız ,
    Yoksa tazminatlar şunlar bunlar 1 günde batar firma ...

    Hani yerli oto vs.r diyoruz ya Çok Zor işler bunlar ,
    Geçenlerde devlet yerli helikopter motoru sunumu yaptı mesela , son derece mutlu oldum ,çok ama çok önemli bu
    kafadan 10 sene test ediyorlar bir motoru ,


    otomotiv mühendisliği mükemmellik noktasına erişti dahi...
    Genç arkadaşlara şiddetli tavsiyem mekatronik -makina mühendisliği direkt dalın bu konulara son derece zevkli ,
    Hatta Fizik okuyun sonrasında uygulamalı fizik alanında yüksek lisans yapın , iyi okursanız sizi global firmalar kapmak için sıraya girerler
    Çok ağır vakit alan konular ama çok zevkli kesinlikle tavsiye ederim.

    Sabrınız için teşekkürler

    iyi forumlar...
    iyi seneler...

    Edit : Aklıma bir şey geldi de ekleyeyim dedim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sendemail -- 1 Ocak 2021; 3:27:39 >
  • sendemail kullanıcısına yanıt

    çok güzel anlatmışsınız.

  • maliyet ve teknoloji bahane olamaz. tesla sıfırdan fabrika kurdu ve on numara bir araç piyasaya çıkardı.

    Bence herkesin bu tasarımları benimsemeyeceklerini bildiklerinden ve korktukları için bu riski göze almak istemiyorlar. bu sebeple seri üretime geçirmiyorlar.
  • Konsept tasarım firmanın prestij ve reklam ayağını temsil eder. Üretimi ise maliyet, rekabet ve müşteri profili belirler. Yine de konsept tasarımlara olan ilgi, görüş ve eleştiriler veri olarak gelecek modellerin tasarımına katkı sağlar.
  • Her şeyi bir kenara bırak elentra ya ödül vermek nedir gardaşım araba çok tipsiz
  • Bu ucubeler mi ödül aldı??????????
  • Hyundai çok iyi atılım yaptı son yıllarda, iyi yerlere geliyor sırayla. Amerikan pazarında çok tutulması buna örnek. Tebrik etmek lazım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Hyundai çok iyi atılım yaptı son yıllarda, iyi yerlere geliyor sırayla. Amerikan pazarında çok tutulması buna örnek. Tebrik etmek lazım.

    evet boston dynamics'i de satın aldı. Kasımda CEO değiştirdiler bir de garip.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.