Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (337. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.381
Cevap
220
Favori
1.003.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 335336337338339
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    Evet bende elit plusların fazla satılacağını düşünmüyorum. Hele ki ötv indiriminden faydalanamamış halleriyle. Ama ötv indirimi bitince aksine zamda gelebilir. Şimdi firmalar devletin korkusundan zam yapmıyormuş. Yani çok bir indirim olacağını sanmıyorum. 2018lerde fiyatı sabit tutarlar ama 2019ları liste fiyatından verirler. Yani 270bin. Zaten sene olmuş 2019 hala 2018 araba alıyoruz. Bu devletin sistemi çok saçma. Aslında bunlar 2019. Neyse demem o ki indirim beklerken bindirimde olabilir. Şuan en son 250bin fiyat aldım. Evet bir hyundayi için çok ama gerçekten çok donanımlı. İki defada farklı bayilerde test sürüşü yaptım. Gayet güzeldi. Bu arada elit plusların hepsi 4x4. 4x2 yok
    İstedigi kadar zam yapsınlar. Satamiyorlar ve satamayacaklar.

    Ötv indirimi devam ettigi halde satıs yok şuan. Millet 2.elde temiz nispeten ucuz araç arıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    İstedigi kadar zam yapsınlar. Satamiyorlar ve satamayacaklar.

    Ötv indirimi devam ettigi halde satıs yok şuan. Millet 2.elde temiz nispeten ucuz araç arıyor.

    Alıntıları Göster
    Bugün son kez gittim. Ellerinde mevcut yokmuş. Arabayı gümrükten çekip verene kadar şubat ortası olacakmış. E dedim 2019 şubatına gelmişiz, 2018 arabamı alacağım. İkinci el ayarında ama sıfır. Dedim ya fiyatta doğru dürüst bir indirim yapın. Yada 2019 ları beklerim ben. Onların fiyatlarına göre düşünürüm. Zaten elit plus satılmaz. Acelesi yok. 2019larda martta geliyormuş zaten. Bir ay beklememek için eski model araba niye alayım. Kontağı çevirdiğim an zarardayım. Muayeneside 6 ay erken gelecek. Hem belki 2019larda ufak tefek güncellemelerde yapmışlardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    Bugün son kez gittim. Ellerinde mevcut yokmuş. Arabayı gümrükten çekip verene kadar şubat ortası olacakmış. E dedim 2019 şubatına gelmişiz, 2018 arabamı alacağım. İkinci el ayarında ama sıfır. Dedim ya fiyatta doğru dürüst bir indirim yapın. Yada 2019 ları beklerim ben. Onların fiyatlarına göre düşünürüm. Zaten elit plus satılmaz. Acelesi yok. 2019larda martta geliyormuş zaten. Bir ay beklememek için eski model araba niye alayım. Kontağı çevirdiğim an zarardayım. Muayeneside 6 ay erken gelecek. Hem belki 2019larda ufak tefek güncellemelerde yapmışlardır.

    Alıntıları Göster
    2018 nisan ayının sonunda, 2017 model tucson aldık hocam




  • karotcuabi K kullanıcısına yanıt
    Tam 3. Dünya ülkesi işi. İlerde 2-3 sene öncesinin arabalarınıda satarlarsa şaşırmam. İndirim yaptılar mı peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    Tam 3. Dünya ülkesi işi. İlerde 2-3 sene öncesinin arabalarınıda satarlarsa şaşırmam. İndirim yaptılar mı peki?
    e tabi ki. 2018 model araçlardan farklıydı o zamanın parasına göre..
  • Daha evvel yazdım ama yine yazayım,bu araca niyeti olanlara Elite paketlisini ÖTV indirimi döneminde almasını öneririm,Elite plus ne olursa olsun 5-10 bin indirim yapsınlar diyelim yine fiyatı çok fazla kalır,bugünkü elite paket fiyatına kıyasla,

    Bu arada 1 haftalık bir tatile gittik geldik ailecek,yakıt ortalaması gidişte 7.2-7.4 lt iken dönüşte 6.9 lt oldu..5 kişilik aile full bagaj ile..otoban 130 duble yolda 120 km hız..Araç 4.400 km oldu..

    Babamda T-gdi 4x4 2015 Tucson var 33.000 km de ve genel tüketim ortalaması 9.7 lt iken dizel 4x4 Tucson 4.300 ortalaması 7.4lt şimdilik..Her iki araçtan da genel olarak memnunuz..

    Araba ile dönüşte tek günde 1.000 km yol yaptım 700-750 km civarında yorulmaya başladım,hava karardı sağanak yağış vs.öncesi çok keyifli geçti..
  • 2.5 lt fark için dizel alöak mantıklı değil bence en iyisi lpgli kullanmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sokcuuuuu S kullanıcısına yanıt
    100 Km de yaklaşık 15,6 TL fark çıkıyor. (2.5 lt için) 1.000 KM de 156 TL.

    Yılda 15.000 Km'yi baz alırsak, 2.344 TL yapıyor.

    Ortalama 5 yıl aracı kullansanız, 11.700 TL yapıyor. 5 yılda artan yakıt fiyatlarını da ilave edersek, 13.000 TL yi buluyor.

    LPG için en sorunsuz Prins sıvı sistem için en son 15.000 TL maliyet konuşuluyordu. Son zamlardan sonra durumu bilmiyorum. Yani LPG ye de geçseniz, mevcut benzinde de kalsanız Benzinli araçlarda cebinizden ekstra 15.000 TL ye yakın para çıkıyor.

    Elbette 15.000 km değil de yılda 5-6.000 Km yapıyorsanız, bu kadar fark olmaz.
  • sokcuuuuu S kullanıcısına yanıt
    Bir önceki aracımız Honda CRV 2012 Lpg li idi,tüketim olarak Tucson daha ekonomik üstelik Crv kısa mesafeli gündelik kullanımda bilhassa soğuk havalarda lpg ye geç geçtiği için benzin tüketimi artıyor,bizim kullanımızda sabah akşam okula git dön var 2+2 km neredeyse tamamında benzinde çalışıyor lpg ye geçmiyor..Ayrıca (bir depo) 45 lt lpg ile uzun yolda 350 km yol yapıyorduk Tucson bir depo mazot ile 750-800 km yol yapıyor..buda ayrı bir keyif..lpg tankını stepne yerine koymak stepnesiz yola çıkmak,muayene zamanı stepneyi depodan çıkarıp araca koymak vs.hep detay..

    Kısaca son Lpg'li araç tecrübesinden sonra dizel Tucson daha keyifli geldi,tork desen anlatılmaz yaşanır..Ayrıca uzun seyahat dönüşü 2-3 gündür şehir içi kullanımda yarım litre kadar yakıtın düştüğünü gözlemliyorum..Şehiriçi de 6.5 lt leri çok kasmadan yakalıyor artık..
  • Burak DEMİRAL B kullanıcısına yanıt
    Prins sıvı değilde geliştirilmiş başla bir kiti çıktı 7500 civarına takıyolar sıvı sistem mantıklı değil fiyatı çok uçtu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 4x4 dizel tucsonda auto hold açık iken gitmek için gaz vermeye başlayınca "gart" gibi metalik bi ses geliyor hareket edene kadar. auto hold kapattığımda bu ses gelmedi
  • c@sper kullanıcısına yanıt
    Fren balataları soğuk ve nemli havalarda ve özellikle sabahları bu sesi yapıyor..Yola çıkıp birkaç frene basma sonrasında tekrar yapmaz muhtemelen..
  • ismailsen İ kullanıcısına yanıt
    Yeni euro dizeller -14 altında yolda donuyormuş hemde hepsi ..kanaatimce son 5 yılıda lpg ile geçirip daha sonra hibrit ve daha sonrada elektrikliye geçmek dizel bitiyorki duyduklarımdan sonra kafamda zaten bitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HALA 1975-1985 MODEL ARAÇLARIN KULLANILDIĞI GÜZEL ÜLKEMDE DİZEL BİTER Mİ ARKADAŞLAR MANTIKLI OLUN BENDE DİZELİNİ ALDIM MAŞALLAH CANAVAR GİBİ MOTOR KOYMUŞLAR DCT ŞANZIMANLA ASFALTI SÖKECEK :D MAŞALLAH AYRICA RMPALI YOLLARDA KULLANIYORUM 7 LTRE YAKIYOR
  • sokcuuuuu S kullanıcısına yanıt
    Hemen hemen her platformda söylüyorum. Mesele dizelin bitmesi değil. Mesele emisyon fazla olan araçların bitmesi. Buna benzinli araçlarda dahil. Avrupada dizel sokaklarda yasaklandı diye haberler çıktı. Avrupa kaynaklarına girip baktığımda emisyonu belli bir seviye üstü araçların yasaklandığı yazıyordu...

    Dolayısıyla benzinde de durum hiç farklı değil. Fosil yakıtlar elbette bir gün bitecek ve biz kullanamayacağız. Bu zaten herkesin bildiği, kabul ettiği bir gerçek.

    Ama bu süre zarfında bunlar biter hybrid kullanılır derseniz, buda bir kumar. Çünkü ben hybrid lerinde tıpkı tv lerdeki HD ready gibi sabun köpüğü gibi patlayacağını düşünüyorum.

    Neden böyle düşünüyorum?

    =>Çevre odaklı vergi teşvikleri fosil yakıt kullanmayan araçlara yapılacak ve fiyat avantajları olacak.
    =>Demirören gibi dağıtım ağı yüksek olan gruplar Elektrik Dolum İstasyonu ihalelerini almaya başlamış.
    =>Batarya hızlı şarj sorunu çözülmüş. 10 dakikada 100 KM yetecek elektrik sarjı sağlayan bataryalar gelişiyor.
    =>Şuan tek sorun, mevcut şehir hattından şarjın elektrik ağına getireceği yük. Ama onuda Apple gibi şirketlerin geliştirdiği büyük bataryalardan yani şehir sistemine bağlantısı olmayan elektrik depolarından almayı planlıyorlar.




  • sokcuuuuu S kullanıcısına yanıt
    Merak edip bakayım dedim,Erzurum gibi kışın ağır şartlarda yaşandığı bir ilde 2010 ve üzeri euro dizelle çalışması muhtemel bir ilde malum sitede satılık Renault marka araç gün itibarı ile,

    Dizel 52 adet..
    Benzinli 18 adet..
    Lpg'li 23 adet..

    Rusyada ve birçok kuzey ülkesinde hadi arabaları geçelim tırlar kamyonlar cayır cayır çalışıyor..

    Yukarda bir mesajımda bahsettiğim gibi Lpg,Honda crv de ekonomik olmasına rağmen,bana çok kullanışlı gelmedi ve

    1.6 benzinli otomatik araçların şehiriçi 11.5-13.5 lt bandında yaktığını bilirken,bu havalarda 4 çeker ağır bir araç olmasına rağmen 6.5-7 lt lerle şehiriçinde kullandığımız dizel Tucson ilaç gibi geliyor..

    Dizel bitiyor meselesine muhatap olana kadar muhtemelen ben 4-5 araç daha değiştirmiş olurum yani belki 15-20 sene sonra bakarız..Allah ömür verirse..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismailsen -- 6 Şubat 2019; 10:35:18 >
  • ismailsen İ kullanıcısına yanıt
    Söylediklerinize aynen katılıyorum.

    Fabrika Garantili LPG'li araç bende kullandım. Fiyatı uygundu, yakıtı Dizel kadardı, bunlar harika şeylerdi. Ama bir 2-3 yıl kullandığınız zaman işin öyle olmadığını anlıyorsunuz.

    Ruhsata işletmek için uğraştım.
    Yaz/Kış ayarı dendi, ayarı yanlış yapan LPG bayisi yüzünden kazalar atlattım.
    Her yıl bakım dendi o zamanın parası ile 150-200 TL ayrıca bakım parası ödedim.
    Kapalı alanlara giremedim, özellikle yaz sıcağında ne olur ne olmaz diye depoyu full dolduramadım.
    Stepne kullanamadım, kışın ilk benzinle çalıştığından benzin yakmasın diye 5 dakika rolantide LPG ye geçmesini bekledim.
    2 yılda bir ayrıca muayenesini yaptırdım.
    Aracı satarken, keşke şu marka olsaydı, sökseniz biz LPG istemiyoruz diyen insanlarla uğraştım.
    Servis bakımı yaptım, akabinde yeni ayarlar ve güncellemeler sebebiyle gidip LPG ayarı yaptırırdım. Yaz/Kış başı tekrar ayar yaptırırdım.

    Sözün özü, LPG'li araç tamam ekonomik ama, normal bir araca harcadığınız mesainin 3 katını harcamanız gerekiyor.Ve devamlı ayar parası, bakım parası, muayene parası şeklinde ayrıca ödemeler yapıyorsunuz.
    Birde o kadar cefaya sefa süreyim derken, kapalı otoparklara giremezsiniz dendiğinde park yeri arıyorsunuz...

    Yılda 15.000 Km yapıyorum, ben LPG istemiyorum, isteyene de sabır diliyorum.




  • Yeni nesil LPG sistemleri çok da ayar gerektirmiyor. Ben 10 sene LPGli araç kullandım, bakım dışında hiç uğraşmadım. Şimdi tucsonuma fiyattan dolayı taktıramdaım ama param olduğu an taktırmayı düşünüyorum.
    Şu bir gerçekki artık en ekonomik yakıt LPG. Yeterki güvenli ellerle montaj yapılsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • azad_van A kullanıcısına yanıt
    Yeni sistemlerle artık stop etme vb kaza yaratma sonuçları çıkmıyordur ama Forumlardan görüyorum "Çok Yakma - Devreden çıkma" gibi sorunlar çıkıyor. O yazılım ayarını illaki yapmanız gerekiyor her halükarda. Çünkü sistem sonradan takılan bir sistem ve aracın sistemine sonradan adapte oluyor. Aracın değişken koşullarına da adapte olmak için ayarlanması gerekiyor...

    Sonuç olarak ne derseniz diyin, LPG sürücüye daha fazla mesai yaptırıyor ve çok dikkat edilmesi gerekiyor. Artan kurlara göre iyi sistemlerin fiyatlarına da hiç girmiyorum.

    Dizel can :)
  • c@sper kullanıcısına yanıt
    Selam.
    Ses günde birkaç kez geliyorsa sebepleri farklı olabilir ancak genelde arkadaşların da dedikleri gibi soğuk + nemden kaynaklı disk yüzeyinde hafif buzlanmadan kaynaklı olabilir. Hatta benzer ses deniz kenarında duran araçlarımdan da gelir, disk üzerindeki çok hafif pas izleri yüzünden ancak birkaç fren sonrası ses kesilir.
    Frene birkaç defa sertçe basarak durduktan sonra yapmaması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 335336337338339
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.