Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (245. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: izzertas7979
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 2 Misafir - 2 Masaüstü1 Mobil1 iOS
5 sn
9.384
Cevap
221
Favori
1.004.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 243244245246247
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu hesap karma sistememi ait yoksa sivi sistememi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim hesaplarıma göre 4.000 liraya takılan karma sistem aşağı yukarı 40.000 km'de, 8.000 liraya takılan sıvı sistem ise aşağı yukarı 50.000 km'de amorti ediyor kendini. Bunlar sadece lpg dönüşümüne harcana paranın amortismanı. Ruhsata işletmek, muayene, bakım vs. ne kadar harcanıyor bilmediğim için yorum yapamıyorum.
    Karma sistemin %25 sıvı sistemin ise %40 dolaylarında tasarruf yarattığı söyleniyor.
    Bu hesabı da karma tüketimin 8,5 litre civarında olacağını düşünerek yaptım. Sadece şehiriçi kullanacaksanız daha çabuk amorti edecektir. Şehir dışında ya da trafiksiz bir şehirde kullanacaksanız daha geç amorti edecektir.
    Ayrıca garanti olayını, ortaya çıkması muhtemel sorunları ve aracın orijinalliğine vereceğiniz zararı da göz ardı etmemek lazım. Bunların hepsi somut olmayan maliyetler.
    Bence yılda en az 20bin kilometre yapmıyorsanız ve aracı uzun yıllar kullanmayı düşünmüyorsanız değmez.




  • Tesekkurler aktif kullananlarda yorum yaparsa sevinirim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben şu an için memnunum.ama ileride nasıl olur bilemem.inş sıkıntı çıkmaz.7700 tl prins taktırdım.zaten bu arabalar için sıvıyı öneriyorlar.karma sistem için maceraya gerek yok diyorlar. Ama siz bilirsiniz tabi. Yakıt olarak şehir içi benzinle 50 kuruşun üstünde yakar.lpg ile 24-30 kuruş yakar.bu da km de 25 kuruş kar demektir. 40000 km deki karınız 10000 tl demektir. Bence 15 bin km yapıyorsanız ve uzun yıl kullanacaksanız takın derim.
    Hayırlı olsun şimdiden...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prins 2 yıl garanti veriyor. Dolum ağzını tampona yaptık.benzin deposunun oraya da takıyorlar.arkada delik açıyorlar plastik yerin ordan.bir de kapağı var.hiç belli bile olmuyor.hatta benzinciler bile bilemiyor ben gösteriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5500tl'ye + 3 yıl garanti ile landrenzo taktırdım
    Dolum yeri tamponun altında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakın zamanda tucson tgdı 4x4 elite Plus içn teklif alan var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat-akbas M kullanıcısına yanıt
    slm sıvı sistem mi taktırdınız birde nakit veya taksit olayı nasıl memnunmusunuz şimdiden tşk ederim




  • Bence hiç düşünme. Bu tarz bir ısınma hatası alabilmek bu araçla cidden çok zor. Ancak zorlu bir arazi koşulunda aracı manual modda değilde otomatik modda kullanırsan bu ısınma problemini yaşarsın. Ben şehir içinde yaklaşık 3 saat istanbul trafiğinde kullandım bu aracı. Hiç bir uyarı vermedi. Ayrıca bu bir uyarı ve kendini emniyete alma durumu. Bir çok yerde bunun bir arıza olduğunu yazıyor herkes. Araç şanzımanı korumaya almak için soğuyana kadar kilitliyor. Ya kilitlemeseydide şanzıman bozulsaydı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracımin lastik basınçları her ay yaklaşık 3 psi düşüyor. Tüm lastiklere 36 psi hava basıyorum. Bir ay sonra hepsi birden 33 e düşüyor. Normalmi sizce. Lastikler orjinal lastikleri aracımın 245/45 19".

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARACINA LPG DÖNÜŞÜM YAPTIRMAYI DÜŞÜNEN ARKADAŞLAR
    daha önce yaşadığım problemleri detaylı bi şekilde bir kaç defa yazdım buradan. PRİNS sıvı sistem kullanan we 2 aydır hala problemi çözülmemiş, 7200 lira lpg ye para werip hala benzinle kullanan biri olarak yazıyorum. yakıt sizin için ciddi bi problemse bu aracı almayın, eğer aldıysanız dizel bi araçla değişin. yada benzin masrafına razı olun. sakın sakın LPG olayına girmeyin. hele PRİNS markaya asla bulaşmayın. memlekette bu kadar pahalı bu kadar sorunlu bu kadar bilgisiz serwisi olan ilgisiz distribütorü olan başka firma yok. illa lpg lazımsa brc lovato landirenzo gbi 2500-3500 fiyat bandındakı ürünlere bakın. PRİNS aklınıza bile gelmesin. yaşadığım sorunlar firmanın yaklaşımı ws ilgili bilgi almak almak isteyen olursa özelden bana ulaşsın numaramı wereyim anlatayım size olayı. canınız paranız hzurunuz boşa yanmasın
  • autograph A kullanıcısına yanıt
    Tucsonu hafifte olsa arazide, dik ksygan yollarda uzun süre patinaj yapacak buz kum vs gibi zeminlerde kullanacaksanız şanzuman ısınıyor bu koşullara uygun araçlsr değil, tıpkı honda,mokka gibi sstış politikası gereği 4 çeker yapılmış araçlar bunlsr arazi iddiası yok,ayrıca çift ksvramalı viteslrrin 4 çeker ile uyumlu çalışmadığı da teknik bir gerçek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    Aracı çok beğeniyorum. Almayı düşünüyorum. Bugün 1.6turbo 4x4 Elite modelini kullandım. Genel olarak direksiyonun alışkanlığıma göre hissiz olması dışında 10-15 dakikalık kullanımımda rahatsız edici bir şeyle karşılaşmadım.
    Almak istiyoruz ama 1.6 T ile 1.6 GDI elit arasında yaklaşık 17.000TL fiyat farkı var. Turbo olanı almaz isem; Kaybettiğim şeyler: hız, muhtemelen 100 km'de 1 lt az tüketim ve 4x4 sistemi olacak. Donanım aynı.
    Cepte 17.000TL kalacak ve yavaş da olsa olası şanzıman sorunlarını bertaraf etmiş oluruz diye düşünüyorum.

    https://www.vehiclehistory.com/reports/free-reviews-complaints-report/owners-review.php

    Çok ciddi hatta kazaya davetiye çıkaracak transmisyon sorunları yazılmış.

    Ne dersiniz?




  • autograph A kullanıcısına yanıt
    Dostum bu tamamen senin verebileceğin bir karar. Ben de aynı tereddüte düştüm geçen ay ve ben 1.6gdi elite olanı aldım. Aradaki fiyat farkı çok geldi bana. Performanslı kullanıma ihtiyaç olmaması ve de 4x4un gerçek bir 4x4 olmaması sebebiyle ben ucuz olan modele yöneldim. Arada donanım farkı da olsaydı belki farklı düşünürdüm. Özellikle on park sensörü olmaması büyük eksiklik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • serkancamlica S kullanıcısına yanıt
    Serkan bey geçmiş olson öncelikle.bende prins sistemi yeni taktırmış biri olarak soruyorum. Önceki mesajlarınıza bakamadım. Lpg yi taktırınca mı hemen sorun çıkardı. Yoksa zamanla mı. Bir de ne gibi sorun çıkardı.tekrar yazacaksınız belki ama kısaca cevaplarsanız...şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serkancamlica S kullanıcısına yanıt
    Evet serkan bey şimdi gördüm mesajlarınızı. Gerçekten çok geçmiş olsun... Tekrar tekrar yazmayın...
  • autograph A kullanıcısına yanıt
    Beklentileriniz ile alakalı. Gdi yetersiz bi motor değil bu araç için. Onu söyleyeyim. 3 gündür kullanıyorum gayet yeterli bi aile otomobili. Performans aracı isteyen biri zaten suv almamalı bence. Ben gayet sakin araç kullanan biriyim. Tucson gdi bana gayet yeterli geldi. Basınca gitmiyor gibi bi durum da yok. Gidiyor fakat fazla tüketiyor basınca. Aldığım gün 90-110 arası hızla aldığım yerden memlekete geldim 150 km kadar. 6 litre ortalama tüketim vardı. Gayet ideal bence. 1,5 ton otomatik şanzıman bi araçtan bahsediyoruz.
    Turbo mutlaka daha performanslıdır. Dct de ısınma sorunu dışında beğenilen bi şanzıman ancak o kadar fark verip üstüne hem turbonun hem de çift kavramanın riskini almak istemedim ben. Gdi elite otomatik yeterli geldi ve pişman değilim. Elite plus alacak bütçe varsa ve o donanımlara ihtiyacınız olduğunu da düşünüyorsanız ayrı konu. Ancak gdi elite ile tgdi elite arasındaki fiyat farkı alınacak riski düşününce anlamsız.
    Elbette farklı düşünenler olacaktır ama benim düşüncem bu.
    Bu arada tüketim aşağı yukarı aynı. Tgdi dct şehiriçinde daha az tüketirken gdi otomatik şehirdışında avantajlı. Karma tüketimleri de aynı gibi zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • autograph A kullanıcısına yanıt
    Merhabalar.

    Bende 4x4 Elite Plus T-GDI modeli var. 20 gün önce aldım sıfır olarak.

    Alım sürecinde de T-GDI ve GDI motorları uzun süre deneme imkanım oldu.

    GDI motor gerçekten araç için yeterli diyebilirim. Ama performanslı değil. Yani sizi bir noktadan bir noktaya götürüyor evet. Yokuşlarda filan biraz boğulsa da çok çok kötü denemez.

    Fakat T-GDI motor gerçekten çok ama çok agresif. Ben sakin kullanımı seven birisi olarak aracın cüssesinin hakkını veren bir motor gerçekten. Bir aracı sollamaya çıkarken, eğer spor moddaysan gerçekten insana tebessüm ettiren bir motor.

    Bunun iyi ya da kötü olması tamamen kişiye ve sürüş zevklerine göre değişir.

    Eğer imkanın var ise iki motoruda en az 50 şer km test etmen olacaktır. Önce TGDI testini öneririm. Kıyas açısından güçlüden zayıfa geçtiğinde aradaki farkı çok iyi anlıyorsun...

    Yakıt tüketimine gelince... İki motor arasında yakıt olarak neredeyse hiç fark yok. GDI güçsüz olduğu ve araç ağır olduğu için daha çok gaza basıyorsun. T-GDI da daha az gaza basıyorsun ama GDI'a göre daha çok yakıyor. Böylelikle iki motorun ortalamaları aşağı yukarı aynı oluyor.

    Bu aracı almadan önce benimde en büyük korkum şanjıman ısınmasıydı.

    2-3 Gün boyunca hiç durmadan gerek türk, gerek yabancı forumlarda bu işi iyice araştırdım. 3 tane farklı hyundai servis ustaları ile birebir görüştüm. Bir off-road klubü olan amcamla konuştum ve son olarak sanayide çalışan bir kaç eşe dosta sorduk bu durumu.

    Bir kaç mesaj önce bu konuyla ilgili detaylı bir yazı yazmıştım. Aynen kopyalayım...;

    ---------------------
    Öncelikle şu şanzıman ısınma konusuna bir açıklık getireyim.

    Arkadaşlar normal kullandığın sürece bu araçların şanzımanını ısıtmak pek mümkün değil. Sadece çift kavrama vitesleri kullanmasını bileceksin.

    Mesela dik bir yokuşa geldiniz. Dik yokuşta da trafik var diyelim. Her kalkışınızda mutlaka ilerledikten sonra fren ile durmanız şart.

    Öyle ki bazı durumlarda öndeki aracın biraz sonra hareket edeceğini bildiğiniz için frene basmadan ara gaz vererek yokuş yukarı durmaya çalışırsınız ya. İşte onu yapmayacaksınız.

    Arazide ise durum bambaşka.

    Şanzımanın ısınmasının en büyük sebebi, arazi şartlarında aracın tekerler arasında güç dağılımı yapması ve vites geçişleri arasında çok sık değişiklik yapması bu ısınmayı tetikliyor.

    Zaten aracınızı arazide 100 km hız ile kullanacak değilsiniz.

    Bu ısınmanın olmaması için esp kapalı, difransiyel kilidinin açık ve vitesin muhakkak manual modda olması şart. Ayrıca unutmamanız gerekir ki aracınızın lastiklerinin de ortama uygun olması gerekiyor.

    Sen üzerinde fabrikasyon olarak gelen asfalt lastikleri ile araziye çıkarsan çektiğin patinajın ve şanzıman ısınmasının önüne geçemezsin.

    Bu edc içinde, dsg içinde ve dct için de geçerlidir.

    Tork konvertörlü, yani bildiğimiz tam otomatik şanzıman gibi olmadığı için önce bu şanzımanı nasıl kullanacağını bilmen gerekiyor. Bilinçli kullandığın taktirde bir sorun çıkmayacaktır.

    Auto hold özelliği şanzıman ısınması ile uzaktan ilgisi var. Şöyle ki. Siz tam olarak frene basıp durduğunuzda araç otomatikman balataları birbirinden ayırıyor. Yani auto hold olmasa bile şanjımana herhangi bir güç gitmiyor. Auto hold da da aynı durum oluşuyor. Yani ekstradan sadece aracınızda uzun süreli frene basacaksanız ayağınızı dinlendirmeye yarayan bir teknoloji kendisi. Çok da kullanışlı. Ama dediğim gibi o olmasa bile zaten tam frene basıldığında araç şanzımana güç göndermiyor.

    4x4 sadece arazide kullanılan birşey değildir. Mesela Audi ve bmw nin SUV olmayan bir çok üst segment araçlarında da 4x4 bulunur.

    Bizdeki gibi olan akıllı 4x4 çekiş sistemleri 4 çeker kilidi kapalıyken, ön lastikler patinaja düştüğü anda arka tekerlere %50 oranına kadar bağımsız güç uygulayabiliyor. Bu sürüş güvenliğini en üst düzeyde tutan bir hareket oluyor. ESP o anda kapalı olsa bile araç 4 tekerine de düzgün ilerlemek için mümkün olan en uygun seçeneklerde güç gönderiyor. Bu aracın baş ve kıç kısmının sağa sola hareket etmesini engellemek ile beraber size çok kolay ve güvenli bir sürüş sağlıyor.

    Asfaltta 4x4 olur mu yeaa diyen tipler maalesef bu 4x4 ün ne işe yaradığını bile bilmiyor.

    Şanzımanın ısınması ile ilgili olarak ilk başta bende çok korkuyordum. Ama gerek yabancı forumlarda, gerek youtube videolarından, gerek forumlardan ve hyundai servisteki ustalardan konuştuktan sonra yeterince ikna oldum. Ayrıca amcam profesyonel off-road sürücüsü. Bir off-road klubünün de başkanlığını yapıyor. Bu konuda yeterince bilgi aldım kendisinden.

    Dediğim gibi aracın şanzımanının ısınması 4x4 veya 4x2 de olan birşey değil. Yanlış kullanım ile ilgili olan birşeydir.

    Son olarak;

    Belki aracın ilk üretiminde olan yazılımsal bir sorun vardı. Bunu bilemem. Ama şanzıman ısınması sorunu dediğiniz şey aslında bir sorun değil, uyarı mahiyeti taşıyor.

    Eğer bu uyarı olmasaydı bilinçsizce aracı kullanan bir çok insanların şanzımanları çok daha ağır hasarlar alacaktı... Isınma uyarısı şanzıman belirli bir dereceye gelince sizi uyarır. Bu şekilde Devam edersen şanzımanın zarar göreceğini bil diyedir...
    -----------------------

    Umarım senin için yeterince açıklayıcı olmuştur...




  • Sevgili forum sakinleri, çok kısa sürede oldukça açılayıcı cevaplar aldım. Hepinize çok teşekkür ederim. Bizim de bu hafta başında son kararımızı vermiş olmamız gerekiyor. En kısa sürede kararımızı buradan bildireceğim. İyi akşamlar.
  • 
Sayfa: önceki 243244245246247
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.