Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (240. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9.385
Cevap
221
Favori
1.004.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 238239240241242
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende gdi elite aldım.dün 500 km şehir dışı yaptım.arada 180 yaptım.gayet performans iyi.gitmiyor demeleri filan hikaye.bana göre belkide.ama bu böyleyse turboluyu düşünemiyorum.Ortalama olarakta 8 litre yaktı.şehir içinde ileride yazacam inş.
    Yalnız şu navigasyonda ses türkçe nasıl yapılıyor.yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • g_onur2 G kullanıcısına yanıt
    Otomatik vites ise ve aracı zorlayarak kullandıysanız 8lt çok değil esasen. Sakin kullanımda 6,5-7 arası olacaktır ki bu da 1500kg bi araç için ideal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gri Elite otomatik. Genelde 120 km hızla gittim. Uzun yolda yakıt fena degil. Bakalım şehir içi ne olacak. Şu navigasyonu türkçe seslendirme nasıl olacak :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araca 1.6 yerine 150 beygir 1.4 turbo motor koysalarmış bence qashqai'nin tahtını sallayabilirmiş. Yakıt tüketimi %10-15 azalırdı tahminen. Gücünden de çok şey kaybetmezdi. Dün teste çıktım. 150beygir 200nm civarı güç yine alır götürürmüş. Hyundai bunu bi düşünmeli bence. Türkiye'ye 1.4turbo ile getirebilirler aracı. Bi de start stop koysalar %3-4 de oradan tasarruf sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srvngrc

    Bu araca 1.6 yerine 150 beygir 1.4 turbo motor koysalarmış bence qashqai'nin tahtını sallayabilirmiş. Yakıt tüketimi %10-15 azalırdı tahminen. Gücünden de çok şey kaybetmezdi. Dün teste çıktım. 150beygir 200nm civarı güç yine alır götürürmüş. Hyundai bunu bi düşünmeli bence. Türkiye'ye 1.4turbo ile getirebilirler aracı. Bi de start stop koysalar %3-4 de oradan tasarruf sağlar.

    hyundai grubunda 1.4 turbo motor var mi ki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankarda sordugum 3 bayide 3.500 tl ye karma lpg takiyorlar...bilgi sahibi olan varmi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Merhabalar,

    Benim aracim gdi elite paket.

    Aranizda bu pakete veya alt paketlerdeki turbosuz modellere sahip olupta jantlarini turbolu modellerdeki jantlarla degistiren var mi? Ya da boyle bir durumda 19" lik jantlar bu araclara takilirsa bijon araligi sorunu yasanir mi bileniniz var mi? Servise sordum ama tam bir yanit alamadim yalnizca garanti disi kalabilir dediler.

    Birde arac guncellemelerini nasil takip ediyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baget55 B kullanıcısına yanıt
    bu dediğin bijon olayı sadece bmw ve diğer üst segmentlerde var diye biliyorum.

    yani ben benim 19" aracıma istediğim bir 17" takabiliyorum. (belirli ölçülerde tabi...)

    Emin değilim ama elite plus daki 245 45 19 ebatlarındaki jantları kullanırsan bir sıkıntı çıkmayacaktır. Sadece konfor biraz azalır ve yakıt artar. ki 19" lastiklerin konforu bile efsanevi düzeyde...

    Araç güncellemeleri sadece servislerde takip ediliyor. Servisten tanıdığın bir arkadaşın varsa o sana güncelleme geldiğinde söyler. Eğer yoksa tucson forumlarını ve facebook sayfalarını takip et. zaten hepi topu 3-4 sayfa var. Mesela benim aracım eylül üretimi. Ben 24 kasımda teslim aldım. baktığımızda eylülden bu yana bir güncelleme olmadığını gördüler. Yani araç fabrikadan çıkarken son güncellemesi ile çıkmış..
  • s7e7v7e7n7 kullanıcısına yanıt
    Acaba 17" jant yok mudur aynı model :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • srvngrc S kullanıcısına yanıt
    Ben sordum ayni modeli 17 " janti yokmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı modelin 17" replikası mevcut. Facebook gruplarında paylaşıldı. Ama aynı etkiyi verir mi şüpheli. Benim hoşuma gitmedi şahsen.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • coupe96 kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim.sağolun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • s7e7v7e7n7 kullanıcısına yanıt
    Çok güzel, detaylı ve keyifle okuduğum bir anlatım olmuş. Teşekkürler..

    Bu 4-5 günlük kullanım deneyimlerinizden yola çıkarak bir iki sorum olacaktı..

    Öncelikle araç çok yeni fakat kullanım esnasında sağdan soldan gelen trim sesleri oldumu bozuk yollarda? birde yine aklımı kurcalayan şanzıman ısındı uyarısı aldınız mı yoğun trafikte.

    Bunu hem Auto Hold devredeyken ve devre dışıyken kullanımda ısınma uyarısı verip vermediğini merak ediyorum.. Bu ısınma 4x4 açıkken mi veriyor acaba diye düşünüyorum. şehir içi ve yoğun trafikte 4x4 ihtiyacı olmadığı için kimsenin kullanacağını düşünmüyorum..

    Teşekkürler şimdiden..
  • dJ_bLoW kullanıcısına yanıt
    Öncelikle şu şanzıman ısınma konusuna bir açıklık getireyim.

    Arkadaşlar normal kullandığın sürece bu araçların şanzımanını ısıtmak pek mümkün değil. Sadece çift kavrama vitesleri kullanmasını bileceksin.

    Mesela dik bir yokuşa geldiniz. Dik yokuşta da trafik var diyelim. Her kalkışınızda mutlaka ilerledikten sonra fren ile durmanız şart.

    Öyle ki bazı durumlarda öndeki aracın biraz sonra hareket edeceğini bildiğiniz için frene basmadan ara gaz vererek yokuş yukarı durmaya çalışırsınız ya. İşte onu yapmayacaksınız.

    Arazide ise durum bambaşka.

    Şanzımanın ısınmasının en büyük sebebi, arazi şartlarında aracın tekerler arasında güç dağılımı yapması ve vites geçişleri arasında çok sık değişiklik yapması bu ısınmayı tetikliyor.

    Zaten aracınızı arazide 100 km hız ile kullanacak değilsiniz.

    Bu ısınmanın olmaması için esp kapalı, difransiyel kilidinin açık ve vitesin muhakkak manual modda olması şart. Ayrıca unutmamanız gerekir ki aracınızın lastiklerinin de ortama uygun olması gerekiyor.

    Sen üzerinde fabrikasyon olarak gelen asfalt lastikleri ile araziye çıkarsan çektiğin patinajın ve şanzıman ısınmasının önüne geçemezsin.

    Bu edc içinde, dsg içinde ve dct için de geçerlidir.

    Tork konvertörlü, yani bildiğimiz tam otomatik şanzıman gibi olmadığı için önce bu şanzımanı nasıl kullanacağını bilmen gerekiyor. Bilinçli kullandığın taktirde bir sorun çıkmayacaktır.

    Önümüzdeki hafta orhanlı tarafında kamp kurmaya gideceğiz. Güzelcene test edeceğim bu olayı. Detayları ile yazacağım buraya...

    Gelelim sorularına;

    Trim sesi bir kere duydum. Aracı ilk aldığımda duydum hatta. Hemen bir arkadaştan aracı kullanmasını rica ettim. Geçtim arka koltuğa seslerin nerden geldiğine baktım.

    ses sol arkadaki kemer tokasından geliyordu. Tam kapının yanında açık halde duruyor ve kapının kenarına çarpıyordu. Tokayı kapı kenarındaki yerien koyduğumda ses kesildi.

    Bunun haricinde tık yok diyebilirim.

    Bozuk asfaltın sesi 80-90 civarlarında gelirken, güzel asfaltta 130 la bile gitsen ses gelmiyor içeri. Rüzgar sesini de çok ama çok hafif 110 ile giderken duyar gibi oluyorsun. Gerçekten çok az bir ses ama. Dikkat etmediğin sürece duyulmuyor bile.

    Ben hergün ataşehir - etiler arasında yoğun trafik saatlerinde işe gidip geliyorum. Henüz hiç ısınma problemi olmadı. Büyük ihtimalle de olmayacak. (bu konuyu araziye çıktıktan sonra açıklayacağım detaylı. Şimdilik sıfır problem)

    Auto hold özelliği şanzıman ısınması ile uzaktan ilgisi var. Şöyle ki. Siz tam olarak frene basıp durduğunuzda araç otomatikman balataları birbirinden ayırıyor. Yani auto hold olmasa bile şanjımana herhangi bir güç gitmiyor. Auto hold da da aynı durum oluşuyor. Yani ekstradan sadece aracınızda uzun süreli frene basacaksanız ayağınızı dinlendirmeye yarayan bir teknoloji kendisi. Çok da kullanışlı. Ama dediğim gibi o olmasa bile zaten tam frene basıldığında araç şanzımana güç göndermiyor.

    4x4 sadece arazide kullanılan birşey değildir. Mesela Audi ve bmw nin SUV olmayan bir çok üst segment araçlarında da 4x4 bulunur.

    Bizdeki gibi olan akıllı 4x4 çekiş sistemleri 4 çeker kilidi kapalıyken, ön lastikler patinaja düştüğü anda arka tekerlere %50 oranına kadar bağımsız güç uygulayabiliyor. Bu sürüş güvenliğini en üst düzeyde tutan bir hareket oluyor. ESP o anda kapalı olsa bile araç 4 tekerine de düzgün ilerlemek için mümkün olan en uygun seçeneklerde güç gönderiyor. Bu aracın baş ve kıç kısmının sağa sola hareket etmesini engellemek ile beraber size çok kolay ve güvenli bir sürüş sağlıyor.

    Asfaltta 4x4 olur mu yeaa diyen tipler maalesef bu 4x4 ün ne işe yaradığını bile bilmiyor.

    Şanzımanın ısınması ile ilgili olarak ilk başta bende çok korkuyordum. Ama gerek yabancı forumlarda, gerek youtube videolarından, gerek forumlardan ve hyundai servisteki ustalardan konuştuktan sonra yeterince ikna oldum. Ayrıca amcam profesyonel off-road sürücüsü. Bir off-road klubünün de başkanlığını yapıyor. Bu konuda yeterince bilgi aldım kendisinden.

    Dediğim gibi aracın şanzımanının ısınması 4x4 veya 4x2 de olan birşey değil. Yanlış kullanım ile ilgili olan birşeydir.

    Son olarak;

    Belki aracın ilk üretiminde olan yazılımsal bir sorun vardı. Bunu bilemem. Ama şanzıman ısınması sorunu dediğiniz şey aslında bir sorun değil, uyarı mahiyeti taşıyor.

    Eğer bu uyarı olmasaydı bilinçsizce aracı kullanan bir çok insanların şanzımanları çok daha ağır hasarlar alacaktı... Isınma uyarısı şanzıman belirli bir dereceye gelince sizi uyarır. Bu şekilde Devam edersen şanzımanın zarar göreceğini bil diyedir...




  • Yeni tucson inceleme videom.

    https://www.youtube.com/watch?v=JVwg2U_uiJg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aziz Kancar

    Yeni tucson inceleme videom.

    https://www.youtube.com/watch?v=JVwg2U_uiJg

    Slm lar. az önce Bahçelievler Garanti bankasında karşılaştık sizinle

    Bir an siz misiniz değilmisiniz anlayamadım ama sonradan farkettim. Gişe işlemi yapıp çıktınız sanırım..

    Kolay gelsin




  • s7e7v7e7n7 kullanıcısına yanıt
    Detaylı bilgi ve açıklamalar için tekrar teşekkürler..
  • http://m.milliyet.com.tr/Uzmanpara/haber-detay/gundem2/15/61000/61516/ otv farkı ödeyenler geri alsın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • slm hundai assandan mesaj gelen var mı
  • Uzun farlar ile ilgili Güçlü bir led alıp kullanan var mı?

    Ben birisine sorduğumda güçlü ledlerin çok ısındığı ve far içini yakabileceğinden filan bahsediyorlardı.

    Şu uzun led konusunda bilgili birisinin beni aydınlatmasını rica edeceğim...
  • 
Sayfa: önceki 238239240241242
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.