Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (212. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
9.385
Cevap
221
Favori
1.004.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 210211212213214
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai tucson 1.6 gdi otomatik mi daha seridir,yoksa 2011 2.0 honda crv mi daha seridir sizlerce

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @asandra O konuda bir fikrim yok.


    Navigasyondaki 60 ve 90 km'yi aşınca hız sınırını aştınız uyarısını nereden kapatabiliriz acaba ?
  • asandra A kullanıcısına yanıt
    Hocam bende hem FB7 Otm. Civic var hem de yeni GDI Otm. Tucson aldım. FB7 Otm ile FD6 Otm'in performans olarak pek farkı yok bildiğim kadarıyla.

    Tucson ile henüz 500 km yaptım ve motor hala rodaj döneminde. Performans olarak FB7 Otm.'ten geri kalmadığını söyleyebilirim. Hatta yokuşta beşinci vitese düşünce FB7'nin 4. vitesinden daha iyi bir çekiş sağlıyor. Tabii bunda Honda'nın 4. ve 5. vites arasındaki farkı çok az tutmasının da etkisi var elbette. Dolayısıyla GDI Tucson yokuşlarda otomatik Civic'ten daha seri, bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Sollama durumlarında da yeterli performansı veriyor, bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

    Karma kullanımda şu anki görünen ortalama 7.8 litre / 100km. 20.000 km sonra bu ortalamanın 7 litre'nin altında olmasını bekliyorum. Sıfır Civic ile 7 ayda 22.000 km yaptım, tüketim sayacını hiç sıfırlamadım ve şu anda yol bilgisayarında görünen ortalama 6.6 litre/100 km. Pompadan yaptığım ölçümler de farklı değil, 100 TL'lik benzinle karma kullanımda aşağı yukarı 350 km. Şehir dışında ise 400-450 km yol yapıyorum.

    Yalnız Tucson'un yol bilgisayarı ile pompadan yaptığım ölçümler arasında fark var. Yol bilgisayarı her ne kadar 7.8 litre / 100 km ortalama gösterse de kendi yaptığım ölçümlerde 100 TL'lik benzinle karma olarak ancak 250 km yol yapabildim. Litreye vurunca 9 litre / 100 km yapıyor ki fabrika verisinin epeyce üzerinde bir değer.

    Bu tüketimin de motor açıldıkça, zamanla düşmesini bekliyorum. Eğer 7-8 bin km sonra da uzun yolda 7 litre'nin altına düşmezse LPG taktırmak şart olacak gibi görünüyor. Fabrika verisinin uzun yol için 6 lt/100km olduğunu düşünürsek sakin bir kullanıcının fabrika değerinin en azından %10-15 fazlasını gerçek hayatta yakalayabilmesi gerektiğini düşünüyorum. Aslında Honda'dan gelen alışkanlıkla insan fabrika verisinin de altına düşmeyi hayal etmiyor değil... Ama ilk intiba bunun maalesef pek mümkün olmayacağı yönünde.

    Turbo motoru tercih etmememin de 3 temel sebebi var:
    1) Turbo'nun tam otomatik değil de çift kavramalı DCT şanzımanla birlikte gelmesi ve tam otomatik kadar güven vermemesi...
    2) GDI ile T-GDI arasındaki 11-12 bin TL'lik astronomik fiyat farkı... Bu farkın kesinlikle makul olduğunu düşünmüyorum. Bence aradaki fark 5 bin TL civarı olmalıydı, ki öyle bile olsa hala DCT riski ortada duruyor olacaktı.
    3) T-DGI 'ın özellikle uzun yolda atmosferik motordan daha tasarruflu bir motor olamaması... Bu konuya özellikle dikkat ettim çünkü bu araçla yılda 30-40 bin km yapmayı planladığım için yakıt avantajı karar vermemde oldukça önemliydi. Ayrıca LPG'ye geçmek gerekirse atmosferik motorun turboya oranla daha sorunsuz olacağını düşünmemin de etkisi oldu elbette.




  • Gdi motor için bu ara fiyat alan arkadaşlar varsa paylaşabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler cevaP icin çok teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dallamos D kullanıcısına yanıt
    Merhabalar;

    Ben de 2 aydır bir GDİ Elite sahibiyim, yaklaşık olarak 5000km yol yaptım (aracın ikinci sahibiyim) ve aracım şu anda 9200km civarında. Açıkcası GDİ mi yoksa T-GDİ mi konusu da bu forumda en çok merak edilen husus ve ben de aracımı alırken bu konu üzerinde çok araştrıma yapmak zorunda kaldım. Özellikle de forumda bu konuda yapılan paylaşımlar benim çok işime yaradı ve şu anda ben de diğerlerine yardım edebilmek adına paylaşımlarda bulunmaya çalışyorum.

    Şunu söyleyebilirim ki, "Dallamos" hocam bütün detayları çok iyi bir şekilde açıklamış ve T-GDİ yerine, GDİ'yi tercih etme sebeplerimiz de tamamen aynıdır. Ancak ben de tecrübelerime dayanarak bir kaç ekleme yapmak isterim ki mesela T-GDİ satış elemanları tarafından pompalanan bir model ve GDİ'yi zaten hiç kullanmadan aklınızdan silmenize sebep oluyorlar, onun dışında da;
    Performans konusu: Aracın performansı yetersiz değil, sadece yeterli. Çok agresif sürüş zaten bu kasaya uymaz, onun için sakin bir aile arabası kıvamında kullanımlarda müthiş konforlu bir araç. Uzun yolda dik yokuşlarda (mesela Ankara-İstanbul otobanı Kızılcahamam yokuşu) eğer satte 130km'nin üzerinde bir hızda kalma konusunda ısrarcı olursanız vites küçültmelere, motor gürültüsüne hazır olun ve arkanızdan gelen araçlara mecburen yol vermeye, bir de hanımın "neden bu araba bağrıyor" diye sormasına. Ama 100-120km hızlarda iseniz çok da hissetmeden bu hızları koruyabilirsiniz.
    Yakıt Tüketimi: Ankara'da karma tüketimim genelde 8.7lt-9.3lt arası oluyor, ancak hocammın da dediği gibi bir kere ben de pompa üzerinden hesap yapmıştım ve aracın bilgisayarının gösterdiği 10lt'lik ortalama değerin aslında pratikte 11lt şeklinde gerçekleştiştiği gibi bir sonuca ulaşmıştım. Uzun yolda ise çok da sakin kullanmadan, ağzına kadar dolu yükle (5 yetişkin) 8.3-8.5lt arasını, sakin kullanımda 7lt-7.3lt arasını çok çok sakin kullanımda ise 5lt-6lt arasını görmüşlüğüm vardır. Önceki aracım peugeot 3008 1.6hdi (5.5lt-6.5lt arası bir ortalamaya sahipti) olduğu için bu değerler benim için her halukarda çok fazla, ancak zamanla aracın bana yaşattığı konfor ve huzur bunu da unutturdu, çünkü yılda max 17bin km yol yaparım (gerçi bu aracı alır almaz 2 ay içerisinde 5000km yaptım) ve yaptığım hesaplara göre bana yıllık en fazla maliyeti 2-3 bin TL olacaktır. Buna değdi mi, hem evet hem hayır; şöyle ki şehiriçi sıkışık trafikte hayır, ancak uzun yolda kesinlikle evet. Ayrıca aracıma gaz taktırmayı da pek düşünmüyorum çünkü en ucuz gaz sistemi 4-5bin TL, onun çilesi, harcadığı ekstra benziniyle beraber kendisini amorti etmesi minimum 3 yıl gibi.

    Umarım GDİ/T-GDİ arasında kalan bir sürü insan en kısa zamanda kendisine uygun bir karar verir (bütçe, kullanım alışkanlıkları) ve TUCSON ailesine katılır, çünkü araç gerçekten kaliteli.
    Bunun dışında bu arada Ford EDGE diye bir model gelmiş Türkiye'ye önden TUCSON'a çok benziyor, çok fazlaca bir esinlenme olmuş gibi geldi bana. İlginçç...

    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancaneses

    Merhabalar;

    Ben de 2 aydır bir GDİ Elite sahibiyim, yaklaşık olarak 5000km yol yaptım (aracın ikinci sahibiyim) ve aracım şu anda 9200km civarında. Açıkcası GDİ mi yoksa T-GDİ mi konusu da bu forumda en çok merak edilen husus ve ben de aracımı alırken bu konu üzerinde çok araştrıma yapmak zorunda kaldım. Özellikle de forumda bu konuda yapılan paylaşımlar benim çok işime yaradı ve şu anda ben de diğerlerine yardım edebilmek adına paylaşımlarda bulunmaya çalışyorum.

    Şunu söyleyebilirim ki, "Dallamos" hocam bütün detayları çok iyi bir şekilde açıklamış ve T-GDİ yerine, GDİ'yi tercih etme sebeplerimiz de tamamen aynıdır. Ancak ben de tecrübelerime dayanarak bir kaç ekleme yapmak isterim ki mesela T-GDİ satış elemanları tarafından pompalanan bir model ve GDİ'yi zaten hiç kullanmadan aklınızdan silmenize sebep oluyorlar, onun dışında da;
    Performans konusu: Aracın performansı yetersiz değil, sadece yeterli. Çok agresif sürüş zaten bu kasaya uymaz, onun için sakin bir aile arabası kıvamında kullanımlarda müthiş konforlu bir araç. Uzun yolda dik yokuşlarda (mesela Ankara-İstanbul otobanı Kızılcahamam yokuşu) eğer satte 130km'nin üzerinde bir hızda kalma konusunda ısrarcı olursanız vites küçültmelere, motor gürültüsüne hazır olun ve arkanızdan gelen araçlara mecburen yol vermeye, bir de hanımın "neden bu araba bağrıyor" diye sormasına. Ama 100-120km hızlarda iseniz çok da hissetmeden bu hızları koruyabilirsiniz.
    Yakıt Tüketimi: Ankara'da karma tüketimim genelde 8.7lt-9.3lt arası oluyor, ancak hocammın da dediği gibi bir kere ben de pompa üzerinden hesap yapmıştım ve aracın bilgisayarının gösterdiği 10lt'lik ortalama değerin aslında pratikte 11lt şeklinde gerçekleştiştiği gibi bir sonuca ulaşmıştım. Uzun yolda ise çok da sakin kullanmadan, ağzına kadar dolu yükle (5 yetişkin) 8.3-8.5lt arasını, sakin kullanımda 7lt-7.3lt arasını çok çok sakin kullanımda ise 5lt-6lt arasını görmüşlüğüm vardır. Önceki aracım peugeot 3008 1.6hdi (5.5lt-6.5lt arası bir ortalamaya sahipti) olduğu için bu değerler benim için her halukarda çok fazla, ancak zamanla aracın bana yaşattığı konfor ve huzur bunu da unutturdu, çünkü yılda max 17bin km yol yaparım (gerçi bu aracı alır almaz 2 ay içerisinde 5000km yaptım) ve yaptığım hesaplara göre bana yıllık en fazla maliyeti 2-3 bin TL olacaktır. Buna değdi mi, hem evet hem hayır; şöyle ki şehiriçi sıkışık trafikte hayır, ancak uzun yolda kesinlikle evet. Ayrıca aracıma gaz taktırmayı da pek düşünmüyorum çünkü en ucuz gaz sistemi 4-5bin TL, onun çilesi, harcadığı ekstra benziniyle beraber kendisini amorti etmesi minimum 3 yıl gibi.

    Umarım GDİ/T-GDİ arasında kalan bir sürü insan en kısa zamanda kendisine uygun bir karar verir (bütçe, kullanım alışkanlıkları) ve TUCSON ailesine katılır, çünkü araç gerçekten kaliteli.
    Bunun dışında bu arada Ford EDGE diye bir model gelmiş Türkiye'ye önden TUCSON'a çok benziyor, çok fazlaca bir esinlenme olmuş gibi geldi bana. İlginçç...

    Saygılarımla

    @cancaneses açıklamalar için teşekkürler. Ben de sizinle benzer düşünceleri paylaşıyorum. Sadece aile arabası olarak kullanılacak.

    Tucson 1.6 GDI ELITE OTM. (BENZİNLİ) için teklif aldım. 90bine indi bayi ama bugün son dedi. Bu kadar acil alamasam da fiyat için ne dersiniz acaba?




  • Ford Edge benim de ilgimi çekti, dış tasarım olarak Tucson'u (özellikle ön ızgara) ve genel olarak da bir de Vitara'yı (özellikle profilden) andırıyor, araçlarda kasıtlı esinlenme/benzetme arzusu olmasından bahsetmiyorum, ancak göze ilk bakışta benzerlikler geliyor, ve gerçekten tasarımını ben çok beğendim, ancak hem Ford olması (koç grubu öpücük farkı koyar) hem de mtorunun yanılmıyorsam 2.0 çift turbolu olması (1.6 varsa da ben sitede göremedim) gibi nedenler yüzünden fiyatının uçuk olacağını düşünüyorum, yoksa Tucson'dan sonra ilk defa bir SUV beni bu kadar heyecanlandırdı. Ancak Tucson'un her videosunu izlediğimde/araca baktığımda kesinlikle alınınca akılda (2. Elde kendisinden kesinlikle daha şık veya daha başarılı olmayan modellerin sırf marka imajı yüzünden gerisinde kalabilecek olması dışında) başka araç bırakmayacak bir araç olduğunu düşünüyorum, bakalım, belki kısmet olursa ben de yıl sonuna doğru gözümü karartıp satın alabilirim, inşallah fiyatkar istediğim seviyeye iner...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Marauder1905 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    Sadece aile arabası olarak kullanmak için çok ideal bir araç, sadece bagajı biraz daha büyük ve kullanışlı olabilirdi diyebilirim; çünkü 3008'in çift açılır kademeli bagajı bağımlılık yaratıyor gerçekten de!!!
    Bunun dışında konforu, iç mekanı ve huzurunun herkesi çok memnun bırakacağına eminim, çünkü bu sınıftaki diğer bütün araçları denedim sayılır, ayrıca F/P de üst düzeyde!!!

    Aldığınız fiyat çok çok iyi ve benim gibi TUCSON sahiplerini üzen bir fiyat, çünkü ikinci elin de piyasasını düşürecek bir şey. Misal; şu anda satılan en düşük fiyatlı ikinci el GDİ-Elit otm paket bile 88bin civarında ve en yükseği 93bin civarında iken bayinin sıfırını bu fiyata vermesi çok şaşırtıcı!!!! Aradaki fark çok az ve sıfırını almak pek de mantıksız değil gibi. Bundan 2-3 ay evvel en fazla 94 bine bırakıyorlardı, ayrıca daha geçen hafta iki gün bayideydim hem servise periyodik bakım için gelen TUCSON sayısı çok fazla, hem teslim edilen sıfır araç sayısı çok fazla hem de showroomda araçla ilgilenen kişi sayısı çok fazlaydı. Yani TUCSON'un satışları çok çok iyi bir şekilde devam ediyor. Bu durumda herhalde bayiler çok büyük sayıda stok yaptılar diye düşünebiliriz ki bu da müşterinin lehine bir durumdur, bence.

    Ford EDGE ise, evet ben de 1.6 motorunu göremedim sitede. İnceleyince daha çok D sınıfı SUV, yani Santa-Fe'nin rakibi gibi, çünkü kompakt SUV'da zaten Kuga modeli var. Tasarımı çok alımlı, iç dizaynında da Volvo esintileri olan ilginç bir araç, denemek lazım. Ama bu sınıfta da işler kızıştı aslında yeni KOLEOS da geliyor ve o çok daha şık ve oturmuş bir araç, ayrıca motor gamının da daha geniş olacağını, hatta 1.6 dizel ile bile gelebileceğini düşünüyorum. Ayrıca, Ford Türkiye'de kötü durumda, maalesef, benim de bundan iki önceki aracım 2010 model C-MAX idi (1.6 benzinli) ve ben de çok memnun kalamamıştım o araçtan; hantal ve kaba bir araçtı.

    Otomobil aşkına araçlarla ilgileniyoruz da, aklımı yıllardır ve yıllardır kurcalayan ve paylaşmak istediğim başka bir konu da şu ki; bu kadar çok model, segment ve bunun sonucu da bu kadar yüksek satış rakamları sonucunda artık Türkiye'nin hiçbir şehrinde trafiksiz bir yol kalmayacağını düşünüyorum. Ne satışlarda, ne yol planlamasında ne de şehir planlamasında adamakıllı hiçbir planlama göremiyorum, yani araçlarımızı alıyoruz ama gelecek yıllarda şu andaki kadar bile tadını çıkartamayacağız bu araçların diye düşünüyorum ve gelişmiş ülkeler alternatif yakıtla çalışan alternatif ulaşım araçlarına hızlı bir geçiş yaparken biz bu altyapısızlıkla yine çok yüksek bedellerle geçiş yapmak zorunda kalacağız!!!!

    Ankara'da bile hala 2-3 tane elektrik istasyonu var, ticari araçların ÖTV indirimi kanununun geçtiği bu dönemde (elektrikli araçlara daha da indirim var) atak yapacak markalar kazanır diye düşünüyorum. Yoksa, bu şekilde fosil yakıta mahkum bırakılacağız hala!!!

    Neyse, haydi iyi günler...




  • Bursa Şentürkler servisini kesinlikle tavsiye etmiyorum giden varsada inallara gitsin yemin ediyorum parayi alana kadar atmadiklari takla kalmadi seramik yaptirmak isteyen kesinlikle disarda yaptirsin taseron degisti bilmemne birsuru bidi bidi herkes topu baskasina atiyor kesinlikle muhattap olmayin. Garanti maranti yalan 1 senede kilcal cizik dolu guderi ile silinen arabada tirnak izlerine falan korumuyor birde demiyormu cizilir normal cakmak vurup cizilmeyen araba tirnakla nasil cizilecekmis diyorum yaptirana kadar 80 takla atuyorsunuz dedim fircaya ona buna dayanikli diye oyle birsey yok diyor servis mudurunun yaninda dolandiriyorsunuz dedim o zaman insanlari. Adam yok uzun surer haftaya gel cizikleri alalim iyice edecekler arabanin içine tamamen yildiralimda nalet olsun desin gitsin politikasi sakin ola ordan araba alirsaniz seramik falan yaptirmayin 1 sene sonra muhattap olmuyacak karsinizda cunku.
  • Beyaz 1.6 T-GDI Elite Plus 4x4 için İLYAS ŞEN OTOMOTİV İNŞAAT SAN. VE TİC. A.Ş Karşıyaka / İzmir bayiinde 111.800 TL.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Remlak -- 1 Eylül 2016; 21:03:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cepcep34

    Evet otomatik vites için. 109bin de 4x2 elite plus dct için fiyat verdiler.

    bu dediğiniz bayiinin adını alsak?
  • barkodd B kullanıcısına yanıt
    Hunko - Maltepe

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tmm, teşekkür ederim
  • Elite Plus 4x4 için 900 TL daha zam gelmiş.

    Liste fiyatı 122.400 TL


    Yalnız liste fiyatları her daim zamlandığı halde halen bu araba 112-113'e alınabiliyor sanırım.
    Madem bu fiyata verebiliyorlar, liste fiyatlarını çok yüksek tutarak Tucson'a ilgisi olan ve hiç bilmeyen bir insanı bile direkt uzaklaştırabilirler.
  • Hyundai otomatige bindirdi heray kurdan bagimsiz olarak 700 ile 900 tl arasi zam yapiyor. Tucsonun ilk piyasaya ciktigi ve ayda ortalama 550-700 satis rakamlarina artik kolay ulasamaz. Temmuz ayinda bayram tatili ve 15 temmuz darbe girisiminin piyasalardaki durgunluguna bagli olarak 350 civari satis yapmis. bence fiyatlari sisirip 122000 tl liste fiyatindan 112-115 arasi bayilerde degisen fiyatlarla satmasi buyuk indirim yapiliyor algisindan kaynaklaniyor. Bana gore yil sonunda ozellikle kota tutturamayan bayilerde liste fiyati 125000 ede ciksa 114-115000 tl ye arac verirler.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=119176959&p=1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Www.odd.org.tr sitesinde agustos 2016 arac satis rakamlari aciklanmis tucson 804 adet/agustos satis rakami ile duster ve qashqai den sonra c segment suv satislarinda 3. olmus. toplamdada besbin kusur ocak-agustos satisina ulasmiski benim tahminimden daha yuksek bir satis rakami olmus. Bunda Agustos ayindaki simdi al 2017 de ode kredi kampanyasi ve bayi indirimleri etkili olmus. Temmuz ayinda honda crv, kadjar ve tiguanin gerisinde iken agustosta onlari gecmis. Gercekten kalite performans ve donanim olarak rakiplerinden daha avantajli bir secenek..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogdurmaz1974 -- 3 Eylül 2016; 0:18:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen hafta 4x4 T-GDI dct elite modelini satın aldım. Antalya' da kullanıyorum. Yollardaki Tucson sayısında belirgin artış var.Daha önce 2011 model Suzuki 3 kapı manuel g. vitara (110 bg) kullanıyordum. Yakıt tüketimi hemen hemen aynı.Klima açık iken şehir içi ortalama tüketimi: 8.5 lt/100 km.Şu an itibarıyla araçtan memnunum. Bununla beraber gece ön far aydınlatması biraz daha iyi olabilirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengos07

    Geçen hafta 4x4 T-GDI dct elite modelini satın aldım. Antalya' da kullanıyorum. Yollardaki Tucson sayısında belirgin artış var.Daha önce 2011 model Suzuki 3 kapı manuel g. vitara (110 bg) kullanıyordum. Yakıt tüketimi hemen hemen aynı.Klima açık iken şehir içi ortalama tüketimi: 8.5 lt/100 km.Şu an itibarıyla araçtan memnunum. Bununla beraber gece ön far aydınlatması biraz daha iyi olabilirdi.


    Cangarlardan mı satın aldınız? Ne kadara mal oldu hocam?
  • cengos07 C kullanıcısına yanıt
    8.5 lt çok güzel bi rakam,trafik yoğunluğu nasıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 210211212213214
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.