Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY)

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (4 Mobil) - 3 Masaüstü4 Mobil
7.762
Cevap
199
Favori
752.575
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Hyundai >> HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY)
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    295 Mesaj

    Üstad halı olanlar sıvı teması olduğunda koku yapar ama onu da çıkarıp kurutursak yine sorun olmaz diye tahmin ediyorum. Teşekkür ederim.



    Kauçuk kullanan arkadaşlar da yorumlarını esirgemezse sevinirim.
    |
    |
    vincentvega kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    13743 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: marihuana44



    Üstad halı olanlar sıvı teması olduğunda koku yapar ama onu da çıkarıp kurutursak yine sorun olmaz diye tahmin ediyorum. Teşekkür ederim.



    Kauçuk kullanan arkadaşlar da yorumlarını esirgemezse sevinirim.



    Cumartesi Bozcaada'ya günübirlik geziye gitmiştik, vapur seferleri iptal olunca adanın küçücük merkezinde sıkıldık ve Tucson'u tabiri caizse dağa taşa sürdüm biraz :)





    Bu esnada internetten aldığım kauçuk 3D paspaslar tabi hep deniz suyu, kum ve çamur doldu, bagajda da benzer şekilde bagaj havuzu var o da ıslak eşyalar nedeniyle ıslandı.





    Herhangi koku yok.





    İnternetten alışveriş sitelerinde Tucson için bej renkli 3D paspas diye arayınca epey seçenek çıkıyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    678 Mesaj
    Herkese merhaba



    Geçen ay başlığa yazmıştım. Bir hafta kadar evvel 2017 çıkışlı 1.6 T-GDI 4x2 Elite paket iç-dış bej aracımı 7500 km'de ikinci el olarak aldım. İki gündür yaklaşık 300 sayfayı üşenmedim ve okudum, notlar aldım. Benim gibi başlığı başından beri okumak isteyeceklere ufak bir tüyo vereyim evvela.



    İlk 70 sayfayı boşuna okumayın. 75-85. sayfalar civarında biraz faydalı bilgiler var. 140. sayfaya kadar okumasanız da çok bir şey kaybetmezsiniz. Buralara kadar daha çok aracın ne zaman çıkacağı, çıktıktan sonraki ilk yorumlar, fiyat tahminleri ve bayilerden alınan ilk fiyatlar gibi konular konuşulmuş. O dönem için önemli olabilecek bu bilgilerin şu an bir geçerliliği yok o nedenle boşa vakit harcamayın. Vaktiniz kısıtlı ise kullanıcı şikayetleri ve kronik sıkıntıların iyice dillenmeye başladığı 2016 Kasım aylarından itibaren okumaya başlasanız da olur. Genel olarak araç fiyatlarının o zamandan bugüne nasıl arttığını görünce insanın sinirine dokunuyor. Başlık dahilinde bilgi alışverişine dayalı paylaşım ne yazık ki az. Çeşitli Facebook grupları varmış daha aktif ve faydalı, onlara da bu hafta bakacağım.



    Şu an paylaşmaya çalıştığım yazı kadar bilgilendirici paylaşım ne yazık ki 300 sayfa içerisinde 15-20'yi geçmemiş. 300 sayfanın 200'ü abartısız arabanın yakıtı ve LPG ile alakalı. Çok yakacağından şikayet eden arkadaşlar acaba ne yaksın istiyor bu araç? Şehir dışı 7-8, şehir içi 9-10 lt altında yakan C-SUV var da bizim haberimiz mi yok?



    Neyse, yakıt olayını pas geçiyorum. 8 yıldır kullandığım 1.4 TSI 4x4 150 bg Manuel Tiguan araçtan buna geçtim. Eskiden hangi şartta ne yakıyorsam gene onu yakıyorum ama çok daha performanslı ve her açıdan bir gömlek üstün bir araç kullanıyorum. Tabi ki 2010 Tiguan ile yeni nesil bu aracı karşılaştırmak çok doğru olmayabilir ancak bu aracı alırken ikinci ve tek adayım da gene Yeni Tiguan idi. Tiguan ile aynı MQB platformunda üretilen 2015 model bir Golf ve Yeni Tiguan'da bulunan 1.4 TSI 150 bg motora sahip 2015 bir Passat'ımız var. Bu durumdan dolayı ve Yeni Tiguan ile de test sürüşlerine çıktığımdan mütevellit iki aracı karşılaştırma hakkım olduğunu düşünüyorum.



    Gördüğünüz gibi araba işinde ailece Almancıyız. Ben de öyle idim iki sene öncesine kadar. Araba dediğin Alman malı olur, Alman olsun 3 parça donanımı eksik olsundu. Ta ki 110000 km'deki Tiguan'ım piston kırana kadar. Şikayet sitelerine 'tiguan piston' yazarsanız görürsünüz kronik sıkıntının boyutunu. Aracımın ederinin yüzde 10'u kadar bir masraf çıkınca cebimden 'araba dediğin mutlaka Alman malı olmalı' işi de bitti benim için. Buna rağmen eski aracımdan 8 yıllık süre içerisinde oldukça memnun kaldım.



    Eski aracımı alırken iki tercih hatası yaptığımı aracı satarken anladım. Sonuna kadar manuelci bir kullanıcıyım. DSG imiş DCT imiş, tam otomatikmiş bilmem, arabayı aldım mı en az 6-7 sene kullanıyorum ve her türlü otomatik şanzıman ile sanki cebimde el bombası varmış gibi gezdiğimi hissediyorum ancak eski aracımı satarken manuel olmasından dolayı zorlandım. Bizdeki algı şöyle; ismine cip deyin, cipcik deyin SUV deyin ne derseniz deyin, yerden yüksek bu tarz araçlar manuel olamaz, mutlaka otomatik olmalı şeklinde olaya bakıyor insanlar. Eski aracı satarken zorlandığım ikinci konu ise 4x4 olmasıydı ki 2010'da aracımı alırken 4x4'ün satarken faydası olacağını bile düşünmüştüm. 4x4'e yaşadığım yerin engebeli coğrafyasından dolayı benim kadar ihtiyaç duyan ve memnuniyet ile kullanan az kişi vardır ancak satarken hakikaten dezavantaj. İnsanlar bu araçları şehirde kullanıyorlar ve 4x4'ün ilave 0.5-1 lt'lik yakıt tüketimini son derece gereksiz bularak uzaklaşıyorlar araçtan. Haklılar da bu benzin fiyatları ile.



    Bu sebeplerden dolayı bu sefer tabularımı kırıp otomatik (ki VW'nin DSG'sine öcü gibi bakan bir insanım) ve 4x2 aldım. Araç ile alakalı memnun olduğum konuları saymayacağım. Eski aracımdan çok daha konforlu ve keyifli. Yeni Tiguan'da aynı bütçe ile gene bir yaş ve 10000 km altı araçlar içerisinde ancak 1.4 TSI Comfortline 125 bg Manuel alabiliyordum. Yeni Tiguan Comfortline alınacaksa diğer ilave donanımlarını bilmem ama kesinlikle led farlı olmalı aksi taktirde araba Duster'dan hallice oluyor.



    Aynı paraya 125 bg manuel ve donanım olarak kararında düzeyde Tiguan yerine 177 bg, çift kavramalı otomatik, deri koltuk ve ısıtma, çok keyifli bir cam tavan ve dünyanın donanımına sahip Tucson aldım ve doğru karar verdiğimi düşünüyorum.



    Araçta neleri beğenmedim ya da neler daha iyi olabilirdi?



    Biz VAG grubu kullanıcılarının çeşitli alışkanlıkları vardır. Bunlar olmayınca yadırgarız.



    1. Cam açma tuşlarının sürücü hariç otomatik olmamasından herkes bahsetmiş. Birçok araçta bulunmayan kapı mandalı aydınlatma, arka silecekte çift kademe gibi özellikler olup ta bunun olmaması komik olmuş.



    2. Kimse bahsetmemiş 300 sayfa boyunca ama torpido gözünde kilit yok arkadaşlar. Bence büyük eksiklik.



    3. Sadece bir iki kişi dile getirmiş. Bana göre aracın en büyük eksiği ses sistemi. Çok kötü olduğunu düşünüyorum ve buna müdahale edeceğim. Hoparlörlerden, TV'den çıkan ses gibi bir ses geliyor. Radyo çekim kalitesi zayıf.



    4. Geri vitese takınca sağ aynanın aşağı inmesi hoş olurdu. Ayrıca müzik sesi de otomatik kısılıp geri vitesten cikinca eski seviyesine dönebilirdi.



    5. Arabayı terk ettikten sonra kumanda ile camlar ve sunroofun kapanmamasını yadırgadım. Facebook grubunda bu sorunun ilave modül ile halledildiği yazılmış. Ben de ekleteceğim.



    6. Multimedya cihazı daha kaliteli olabilirdi ve olmalıydı. Multimedya cihazı ile yol bilgisayarı arasında veri alışverişi kesinlikle olmalıydı. Navigasyon olsun, müzik olsun bir takım bilgileri gözümün önünde görmeliyim. Telefonumun arama kaydından atıyorum son arananların içerisinden bilmem kimi bulabilmek için ellerimi direksiyondan çekmeden tuşlar yardımı ile o isime gidebilmeliydim. Arama kaydına ulaşabilmek için elleri direksiyondan ayırıp multimedya cihazına uzanmak zorunda kaldıktan sonra bluetooth kitinin işlevinin yüzde 50'si gider bana göre. Ha, arama geldiğinde direksiyondaki tuştan cevaplar konuşursunuz sadece. Navigasyonda harita olarak IGO kullanması en doğrusu olmuş. Türkiye şartlarında en verimlisi IGO'dur. Son güncellemesini burada da anlatılan şekilde naviextras ile yaptım ve harika oldu. 2010-2015 arası VW araçların en gözde multimedya cihazı olan RNS510'u kullandım yıllarca. Altı sene boyunca verimli kullanamadığım bir araç navigasyon cihazım olmuş oldu. Zırt pırt harita güncelleyip gene de verim alamamaktan artık yorulmuş ve cep telefonu navigasyonunu kullanır olmuştum.



    7. Herkesin bahsettiği gibi iç malzeme kalitesi daha iyi olabilirdi ama yeterli diye düşünüyorum.



    8. Elite pakette ön park sensörü olsa iyi olurdu. Elite Plus'ta olup alt donanımlarda olmayan elektronik park frenini çok kafaya takmayın. Klasik sistem olması iyi bile oldu bana. Eski Tiguan'ımda vardı ve senede 2-3 defa arıza verip kendi kendine düzeliyordu. İşin kötüsü serviste de bulamıyorduk sıkıntıyı ben servise gidene kadar kendi düzeldiği için. Aracı yokuşa falan bırakırken hep tedirgindim son birkaç senedir.



    9. Farlardan ve özellikle uzunlardan şikayet edenler var. Hatta ampul değiştirenler olmuş. Şikayet edecek bir durum sezmedim henüz ama bu gece yolda olacağım ve bir daha bakayım.



    10. Araç içi saklama gözleri biraz daha fazla olsa iyi olurdu. Senelerdir kullanmaya alıştığım koltuk altı çekmecelerim bir anda ortadan kaybolunca afalladım biraz. Elim sürekli aşağı gidiyor cüzdan koymak için. Bu arada ön yolcu tarafında sol dizinizi yana dayadığınız bölümdeki cep telefonu sığacak kadar olan saklama gözünü fark ettiniz mi?



    Bunlar haricinde bana sırıtan bir eksiği olmadı aracın. Bunların da çoğu eksik değil de hani olsa daha hoş olurdu tadında bir kısmı. VW'de ilave 1000 TL para verdiğiniz, üretim yılına göre bazı araçlarda bu parayı vermeye razı olsanız bile teknik olarak açılamayan Car Link'in, olumsuz eleştirileri hak eden bu multimedya cihazında olmasına çok sevindim. Radyo idi, Spotify'dı, Google haritalardı hepsi elimin altında artık. Yukarıda 10 madde kadar eksiklikler diye yazmışım ama aynı paraya alabildiğim Comfortline Tiguan'ın standart donanımına oranla Elite paket Tuscon'un en az 20 madde donanım gibi donanim sayilabilecek ciddi fazlalığı vardır. Günümüz şartlarında C-SUV sınıfında fiyat/performans anlamında yani ödediğiniz paranın karşılığında aldığınız faydaya baktığınızda en mantıklı aracın bu olduğunu düşünüyorum. Bilemiyorum belki konuşmak için daha erken, belki Tiguan'ın bana açtığı masrafın fazlasını açacak uzun vadede ama şu an ki hissiyatım bu yönde. Hyundai'in 5 yıllık garantisi de karar vermemde etkili oldu. Tiguan'a alternatif bakarken sadece Tucson değil, Sportage'ından önceki kasa Kuga'sına, Vitara'sından, Xtrail'ine, Ateca'sından Kodiaq'ına birçok aracı daha inceledim. Qashqai'yi oldum olası sevemedim nedendir bilmiyorum.



    Elite pakete karar kıldıktan sonra GDI ve T-GDI motorlar arasında çok gittim geldim. GDI motorun kötü olduğunu sanmıyorum ancak 150 bg turbo ve kompresörlü TSI motordan sonra 132 bg'lik atmosferik motor beni sinir hastası yapardı. O yüzden T-GDI seçtim. Motor performansı işte böyle bir şey beklentiniz ile alakalı bence. Kimine hantal gelen o motor kimine ise gayet yeterli gelebiliyor. Aklımın GDI motora kaymasındaki bir diğer neden ise o kombinasyonda lastiklerin 19 yerine 17 inç jantlı olması idi. Eski aracım 16 inç jantlı idi ve oldukça konforluydu. Kötü bir coğrafyada kullanıyorum aracı ve 19 inç jantın çok sarsacağını düşünmüştüm ki çok yanılmışım. Hiç beklemiyordum bu kadar konforlu olacağını. Diğer bir çekincem ise 17 ile 19 inç lastiklerinin arasındaki fiyat farkı idi ama internetten biraz baktım. Antalya'da olduğumdan ihtiyacım olmayacak olan kış lastiğini hariç tutuyorum tabi ki onlar 19 inçte pahalı ama yazlık ya da dört mevsim lastiklerde 17 ile 19 arasındaki fiyat farkı göz korkutacak düzeyde değilmiş.



    Eski aracımın donanımhaber'deki başlığının bir dönem sıkı yazarı ve hatta fenomeni idim. Vereceğim linkten eski aracımı tamamen OEM yani orijinal ürünler kullanarak ne halden ne hale soktuğuma bakabilirsiniz. O başlığın duayenlerinden autograph rumuzlu arkadaşın da burada olduğunu ve Tucson aldığını görünce bir garip hissettim. Çok güzel paylaşımların yapıldığı bir başlıktı.




    https://forum.donanimhaber.com/tiguan-kulubu-500-kullanici-uye--30875894-1008



    Bu aracın da mesela direksiyonunu Elantra'lardaki spor ve altı düz direksiyon ile değiştiresim var. Yurt dışı forumlardan olabilirliğini araştıracağım. Eski aracımda yeni takacağım direksiyonun tuş takımı farklı olduğu için bunları kontrol eden modülü de değiştirmek zorunda kalmıştım ancak Hyundai'daki standart ve spor direksiyonun tuş takımları ve dizilimleri aynı gibi görünüyor fotoğraflardan. Ben bu işi mutlaka denerim. SUV araçta spor ve altı düz direksiyon olur mu demeyin. Çok ta estetik ve kullanımı keyifli oluyor. Gene eski aracımda olduğu gibi bunda da pedalları fotoğrafta görünen krom kaplamalı olanlar ile değiştiririm.







    Daha bir bu kadar daha yazacağım şeyler var ancak şu an vaktim yok. Aracımı ilk bakıma götüreceğim haftaya km'den değil yıldan dolayı. Çeşitli güncellemeler, kaput kilidi değişiminden bahsedilmiş, arka salıncakların değişimi için geri çağırılan bazı araçlar var, bazı araçların 3.stop lambası su aldığı için değiştirilmiş, zayıf akü uyarısı, başlangıçta multimedyada çıkan uyarının otomatik kaybolması için güncelleme vs. gibi hususları not aldım. Normalde Antalya'dayım ancak bu hafta Istanbul'da olacağım. Facebook grubunda 15000 km bakımı için grup üyelerine özel indirim yapan eski Inanlar şimdiki Mar Group yetkili servisinden bahsettiler. O indirim halen mevcutsa orada yaptırırım bakımımı bu hafta. Yoksa dönünce Antalya ya da Fethiye'de.



    a. Şu şanzımanın ısınma uyarısına niye bu kadar takılınmış anlamadım. Ne güzel işte adamlar düşünmüş ve sisteme zarar vermemek için bir nevi bir erken uyarı sistemi koymuş araca. Yoksa aynı DSG'ler gibi şanzıman pert olunca haberi olurdu kullanıcıların. DCT şanzımanın kullanım şekli ve püf noktaları ile alakalı tonla yazı ve video var. Biraz dikkat edilirse bir sıkıntı çıkmaz diye düşünüyorum. Her güzelin biraz nazı oluyor malesef.

    b. Aracım şu an 10000km'de. Bana geçeli kısa süre oldu ama engebeli bir coğrafyada kullanıyorum. Düz yoldan dönüş ile yokuş yukarı çıkılan ya da ne bileyim yokuş aşağı inerken dönüş yaparak düz yola geçilen yollar bolca mevcut yani araca ön-arka çapraz tekerlerin üzerinde burulma hareketi yaptıracak zorlamalar bunlar ve hiç trim sesi almadım.

    c. Hız 35 km yi geçince gelen DUP sesi şanzıman ile alakalı ve normal. Önceki sayfalarda bunlar konuşulmuş o yüzden hızlıca geçiyorum hatırlatmak adına.



    Geçen gün uzun yolda yaşadığım bir sıkıntı değil de olması muhtemel bir sıkıntıyı anlatayım. Son birkaç gündür hiç olmadı ama aynı sürüşte bir iki saat aralıkla toplam iki defa motor arıza ikaz uyarısı aldım gösterge panelinde. Devir saatinde 8000'i gösteren 8 rakamının altındaki sarı renkli motor ikaz lambası 10-15 saniye kadar yanıp söndü. Arabada bir anormallik hissetmedim ve 4-5 gündür de bu uyarıyı görmedim ancak bakıma gittiğimde söyleyeceğim bir bakılsın. Kitapçıkta aldığım bu uyarının tam karşılığı yok. Var mı böyle birşey başına gelen?



    Köpeklerimiz için orijinal aksesuarlar içerisindeki D7150ADE00 kodlu arka separatörden almayı düşünüyorum. Kullanan varsa yorumlarını almak isterim.



    Sağlıcakla



    Kemal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeRakLeIoN -- 6 Şubat 2018; 15:30:56 >
    _____________________________




  • Teğmen
    132 Mesaj
    kavrama değişim km'leri hangi ortalama aralıklarda? çevrenizden duyduğunuz veya kendi tecrübelerinizi yazabilir misiniz?
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5462 Mesaj

    Araciniz hayirli olsun.


    Guzel bir yazi olmus.


    Takipteyiz



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    HeRakLeIoN kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Lastiğin dört mevsimse, sana her yol açık
  • Yüzbaşı
    942 Mesaj
    2014 sonrası hyundai ve kia ortaklığıyla ve bazı firmalarda ortaklıklarla çağ atlamış görünüyor..En az şikayet alan araçlar listesinde skodanın olup audi ve vw nin olmaması ilginç bir detay..franszlar işçilik sorunu var diyenler içinde ilginç bir sıralama..pejo 3008le çağ atladı denebilir..gerçekten ezber bozan bir liste izlemekte fatda var...




    https://youtu.be/elg9Jw6JFoE



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1500 Mesaj
    Arkadaşlar tucson ne zaman makyajlanır? Ve sizce sportage mi tucson mu?bildidğim kadarıyla kardeş araçlar bunlar



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    86 Mesaj
    Sn forum üyeleri bende 2015 elit plus kum beji alarak araniza katılmış bulunuyorum


    Ilk olarak aracı gün 1000km lik yol yaptım genelde 110sabit hız altına düşmedim ara ara 120 gibi hızlara çıktım depo dolumda 600kmlik mesafe gösteriyordu ama 700km getirdi beni 1000km sonundada ortalama tüketimin 7.5 oldu bu araca gore normal diyebiliriz dağ gibi daha alt devirlerde vites atabilse en az 1_1.5 lt daha az yakar diye dusunuyorum


    Donanım olarak gerçekten dolu herşey mevcut özellikle şerit takip çok iyi çalışıyor hatta önceki passat ta kesik çizgili şeritte algılama olmuyordu bunda o sorun yok


    Şu an tek beğenmediğim yani teybin ilk açılışta dikkat yazisi cikip herseferinde kabul et yapmak zorunda kalmam diyebilirim bunu kaldırmanın yolunu bilen varsa yardımını bekliyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    24 Mesaj
    Serviste yaptıracağınız güncelleme ile kabul et yazısı belli bir süre sonra otomatik kalkacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altugc -- 7 Şubat 2018; 23:02:55 >
    |
    |
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    13743 Mesaj
    Edremit bayisine bu uyarıyı sordum, 'kapatmak yasak' dediler :)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    429 Mesaj

    Merhaba kardeşim o uyarı kapatmıyorlar.Program güncellemesi yapıyorlar.Uyarı yine çıkıyor ama senin kabul demene gerek kalmıyorr 5 sn de filan kayboluyor.
    |
    |
    esmerce kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2008 FORD FOCUS TDCİ TİTANYUM SEDAN(109 HP) METALİK SİYAH
  • Kurmay Yarbay
    13743 Mesaj

    Teşekkür ederim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    karaşahin_2008 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    429 Mesaj

    En eski focusçular Tucson cu olmuşuz dostum beni hatırladın mı? Ben esmerceyi görür görmez hatırladım.Yıllar sonra tekrar merhaba.
    |
    |
    esmerce kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2008 FORD FOCUS TDCİ TİTANYUM SEDAN(109 HP) METALİK SİYAH




  • Kurmay Yarbay
    13743 Mesaj

    Artık hatırladım hemşerim, Uayca ile Samsun - Arhavi muhabbeti yapıyordunuz :))





    Ey gidisi ey, nerdeyse 10 yıl olmuş!









    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    karaşahin_2008 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    429 Mesaj

    Aynen öyle dostum.Ta kendisi.Bu arada araç 2016 tucson 1.6 tgdi elite plus dct red pack 4x4.Dün beni de hyundai den aradılar arka salıncak değişimi için yarın 13.30 a randevu verdiler.Hyundai hunko maltepe istanbul.
    |
    |
    esmerce kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2008 FORD FOCUS TDCİ TİTANYUM SEDAN(109 HP) METALİK SİYAH
  • Yüzbaşı
    429 Mesaj

    Emektarı nisan 2017 de satıp tucson u aldım.Tucson 2016 ama 0 km olarak nisan 2017 de trafiğe çıktı.Bu arada Arhavili hemşerim İstanbul da bir kaçdefa ziyaretime geldi ben emekli olmadan önce.Aracı çok uygun fiyata aldım.Ben alırken 2017 ler 153.000 lira filandı.
    |
    |
    karaşahin_2008 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2008 FORD FOCUS TDCİ TİTANYUM SEDAN(109 HP) METALİK SİYAH
  • Kurmay Yarbay
    13743 Mesaj

    Güle güle kullanalım inşallah :)
    |
    |
    karaşahin_2008 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5462 Mesaj
    MTV sistemine beygir gücü skalası getirilecekmis.





    1.6 TGDI Tucson, muhtemelen yuksek vergi ödeyecek yeni sistemde.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Lastiğin dört mevsimse, sana her yol açık
  • Yüzbaşı
    295 Mesaj

    Motor hacminin çevreyle olan ilişkisinden dolayı yüksek dilimde vergilendirilmesini anlayabiliyorum. Ancak 1.6 motora sahip bir aracın turbo ile 177 hp'ye ulaşmasından dolayı yüksek vergi olması son derece saçma olur. Asfaltı mı kazıyormuş!
    |
    |
    Carsever kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5462 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: marihuana44



    Motor hacminin çevreyle olan ilişkisinden dolayı yüksek dilimde vergilendirilmesini anlayabiliyorum. Ancak 1.6 motora sahip bir aracın turbo ile 177 hp'ye ulaşmasından dolayı yüksek vergi olması son derece saçma olur. Asfaltı mı kazıyormuş!



    Maliye Bakanı aynen şöyle demiş;





    "Araçlarda, motor silindir hacminin yanına motor gücünü de vergileme ölçütü olarak koymakta fayda var. Çünkü, burada esas olan, motor silindir hacmi teknolojinin geldiği nokta itibariyle, vergide ödeme gücü ilkesini çok kavramıyor.


    Türkiye'de satılan araçların, sanıyorum yüzde 96'sı 1.600 cc araçlar. Neden? Çünkü bizim vergileme sistemimiz, ithal edilen araçlar da dahil olmak üzere hep Türkiye'ye 1.600 cc araç gelmesine teşvik ediyor. Çünkü, motor silindir hacmi arttıkça vergileme artıyor. Onun için birçok firma 1.600 cc motora sahip ama beygir gücü çok daha yüksek araçları piyasaya sokarak rekabette avantaj elde etmeye çalışıyor."



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Lastiğin dört mevsimse, sana her yol açık




Reklamlar
SEO
Media Sözlük
kolayoto.com
Canlı Tv izle
emek server
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,234
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.