Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (295. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: izzertas7979 , ozay
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 3 Misafir - 4 Masaüstü1 Mobil1 iOS
5 sn
9.384
Cevap
221
Favori
1.004.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 293294295296297
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayırlı olsun
  • streptokokk kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun güle güle kullanın.
  • Allah razı olsun saolun
  • ykaraoglu Y kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Aracın jantları dışında, sağ arka tarafında kırmızı Turbo yazıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g_onur2

    1.6 gdi aracima sıfır aldığım 2016 kasım ayında hemen prins marka sivi sistem lpg taktirdim. Çok uzun süre olmasa da 14 aydır 17 bin km bindim. Şu ana kadar çok şükür bir sıkıntı yaşamadım. Yakıt sarfiyatına gelince lpg şehir içi 12 litre yakıyor.yaklasik 35 kuruş bantlarinda.sehir dışı ise 9-10 litre civarlarında.28-30 kuruş . Benzini ise çok çok az yaktigi için onu yazmıyorum.yine sorulariniz olursa cevaplamaya çalışayım.

    Merhabalar hocam,

    24.000 km dir prins sıvı sistem ile kullanıyorum ben de. Benim aracım T-GDI şehiriçi - şehirdışı karma olarak 36-37 kuruş yakıyorum (120km hız - biraz agresif kullanım). LPG fiyat; 3.0 TL

    Haziran ayında lpg fiyatı 2.40 tl iken araç 27-28 kuruş yakıyordu. Ancak ne yazık ki şu anki lpg fiyatlarında sakin kullanım ile karma tüketim km de 33 kuruş ancak oluyor.

    Benzin konusunda 24.000 km dir toplam 40 liralık benzin yaktım. bu miktarda büyük ihtimal buharlaşmıştır diye tahmin ediyorum.


    Bu arada; Prins sıvı sistem LPG hakkında sorusu olan arkadaşlar sorabilirler. Eğer mesajlarıma bakarsanız birkaç ay önce detaylı bir mesaj yazmıştım araç ve lpg hakkında.

    Prins Sıvı Sistem 24.000 km sonrası deneyimlerimi de tekrar paylaşayım, ilgili olan arkadaşların işine yarayabilir.

    1) Sıvı sistem olduğu için LPG bakımı olmuyor aracın. Yani değişen bir parça falan olmuyor. Ustaya götürseniz dahi bakıyor, şikayetiniz yoksa para da almadan geri gönderiyor.

    2) 24.000 km dir herhangi bir sorun yaşamadım. Araçta performans kaybı tahminen %5-10 civarındadır diye düşünüyorum. Bunu da genel anlamda hissetmeniz pek mümkün olmuyor. 0-100 km si 9.2 saniye fabrika verisi, lpg ile 10.1 yaptığım denemeler sonucu.

    3) 75 litrelik simit tank var stepne yerinde. Ancak lpg alırken 75 litre almıyor elbette. Ortalama 62-63 litre civarında alıyor.

    4) Genel anlamda karma ve dikkatsiz kullanım ile bir depo lpg de 480-530 km arası yol yapıyorum. (sakin kullanım ile 593km gördüm lpg hala bitmemişti)

    5) Yukarıda yazdığım gibi 24.000 km de toplam 40 liralık benzin aldım. Aracın benzin kullanımı neredeyse sıfır. 10.000 km de 10tl anca yakıyordur. Ben 2-3 bin km arayla benzine alıp kısa bir süre benzinde kullanıyorum ondan.

    6) Ben lpg taktıracağım zaman subapları eritiyor deniyordu, o yüzden tedirgindim. Subap erime belirtileri; "Sübabplar erimeye başladığında yavaş yavaş motor arıza belirtileri vermeye başlar. Motor soğuk çalışmada ilk marşta çalışmaz ve sonraki zamanlarda rölantide araç düzensiz çalışır ve titrer. Motor sübablarının tamamen erimesine yakın aracın her vitesteki maksimum hızı çok belirgin olarak düşer."

    Eğer belirtiler bunlar ise 24.000 km yapmış birisi olarak; aracımın ilk marşta çalışmadığı hiç olmadı. Rölantide çalışırken titreme vb bir durum ile hiç karşılaşmadım. Elbette bu asla subap eritmeyeceği anlamına gelmez. Belki 70-80 binlerde böyle problemler olabilir. Ancak 1-2 bin liralık bir masraf olduğu göz önüne alındığında pek önemsenecek bir durum değil.

    Tahminen haziran ayına girdiğimizde prins lpg ile 40-45 bin km yol yapmış olacağım. Tekrar yeni güncellemeler yaparım.

    7) Yakıt tasarrufu nasıl?

    Ortalama olarak 35 kuruş yakıyor demek doğru olur. (3tl lpg) Ancak gerçekten sakin kullanım ile bunu 32-33 kuruşlara düşürebilmek mümkün. Elbette bu karma tüketim ortalaması. Uzun yolda çok daha az yakıyor.

    80km'yi hiç aşmadan, dur kalk olmadan 300 km yol gittiğimde araç kilometrede 21 kuruş yakmıştı.

    Prins Sıvı sistem lpg konusunu özetlersek;

    Tahminimce sağladığı ortalama yakıt tasarrufu; %40
    performans kaybı; %10
    karma sistem lpg mi - sıvı sistem lpg mi?; kesinlikle sıvı sistem lpg. neden? çevremde karma sistem lpg taktıran arkadaşlarım şu an çok pişmanlar. çünkü araç aynı zamanda benzin yakmaya devam ediyor ve söylendiği gibi %30 değil %15-20 tasarruf ancak sağlanıyor.

    Senelik kaç bin kilometre ve üzeri kullananlar lpg taktırmalı?

    Şimdi öncelikle şunu ele almamız gerek. Ben agresif kullanıyorum. Az yaksın diye uğraşmıyorum, dizel arabaymış gibi kullanıyorum. Şehir içinden çıktığımda 120 ye sabitliyorum. bu şartlar altında 35 kuruş yakıyorum. Çok değil biraz daha sakin kullanan birisi 31-32 kuruşları rahatlıkla görebilir.

    32 kuruş yaktığını düşünelim; 100.000 km de 32.000 TL eder.
    LPG olmadığında ise; 100.000 km de 50-55.000 TL aralığında yakacaktır. (lpg olmayan arkadaşlar km de kaç kuruş yaktığını yazabilirse daha iyi olur elbette)

    yani ortalama 20 bin tl ediyor 100.000 olduğunda aracınız. Tahminen 45 bin km de lpg nin parası çıkmış oluyor.

    Bu yüzden senelik 15 bin ve altı kilometre yapan arkadaşların taktırmasına gerek yok bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BesLand -- 23 Ocak 2018; 6:28:33 >




  • 4X4 T-GDI kullanan arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim,

    Arkadaşlar T-GDI 4X2 tucson kullanıyorum. Genel anlamda aracın 4x2 olması konusunda bir problem yaşamadım. Ancak 3-4 defa beni üzdü. Ciddi anlamda çok fazla dik olan yokuşlarda araç patinaj çekiyor. Eğer 4-5 kişi var ise aracı geri salmak gerekebiliyor. Tabi bu bahsettiğim durum ara sokaktaki kalitesiz asfalt ve çok dik yokuşta gerçekleşen bir durum. 4X4 olan arkadaşlarda böyle bir problem yaşadılar mı acaba? Bu arada lastikler yaz lastiği.

    Örnek görsel:http://www.hurrem.com/wp-content/uploads/2014/05/ruyada-dik-yokus-inmek.jpg

    Edit: Flood olmuş biraz kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BesLand -- 23 Ocak 2018; 5:41:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BesLand

    4X4 T-GDI kullanan arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim,

    Arkadaşlar T-GDI 4X2 tucson kullanıyorum. Genel anlamda aracın 4x2 olması konusunda bir problem yaşamadım. Ancak 3-4 defa beni üzdü. Ciddi anlamda çok fazla dik olan yokuşlarda araç patinaj çekiyor. Eğer 4-5 kişi var ise aracı geri salmak gerekebiliyor. Tabi bu bahsettiğim durum ara sokaktaki kalitesiz asfalt ve çok dik yokuşta gerçekleşen bir durum. 4X4 olan arkadaşlarda böyle bir problem yaşadılar mı acaba? Bu arada lastikler yaz lastiği.

    Örnek görsel:http://www.hurrem.com/wp-content/uploads/2014/05/ruyada-dik-yokus-inmek.jpg

    Edit: Flood olmuş biraz kusura bakmayın.

    Tucson 4x4un cekis sistemi her ne kadar basarili olmasa sa, tüm 2 ceker araclardan daha avantajlidir.



    Insan SUV alinca psikolojik olarak bir yandan arazi tarzi kosullarda da olumlu performans bekliyor.

    Ama ne yazikki durum oyle degil.

    SUV aliniyorsa 4ceker olmali




  • Merhaba arkadaşlar,

    daha önce soruldu mu bilmiyorum , turbosuz model çekmez iyi gitmez yokuşta bayılır gibi söylentiler var, bunların gerçeklik payı var mı?

    sağolsun youtube da aracın turbosuz modelini inceleyen kimse yok.turbosuz modelin yakıtı nasıldır.

    teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: verbaba

    Merhaba arkadaşlar,

    daha önce soruldu mu bilmiyorum , turbosuz model çekmez iyi gitmez yokuşta bayılır gibi söylentiler var, bunların gerçeklik payı var mı?

    sağolsun youtube da aracın turbosuz modelini inceleyen kimse yok.turbosuz modelin yakıtı nasıldır.

    teşekkürler.

    GDi Elite otomatik 25.000 km'yi devirdim. Hafta sonu yine uzun yol yaptım. Performans yönünden yokuşlarda veya sollamalarda hiç sıkıntı çekmedim.

    Tamamen yüklü araçla, yakıt ekonomisine dikkat etmeden normal kullanımla 7 L civarı yaktı. Sakin kullanımda 6-6.5 L'ye rahatlıkla inebilir.
  • Şehir içi nasıl

    Ayrıca 90 ile 100 km ile sürüşte mi 7 litre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersindurum

    Şehir içi nasıl

    Ayrıca 90 ile 100 km ile sürüşte mi 7 litre



    Bu aracın turbosuz olanını alan ve memnun olan sayısı %15 civarındadır. Honda Accord 2.4 gibi bir araç kullanıyorsan bu aracın GDI motoru beklentinizi kesinlikle karşılamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever


    quote:

    Orijinalden alıntı: BesLand

    4X4 T-GDI kullanan arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim,

    Arkadaşlar T-GDI 4X2 tucson kullanıyorum. Genel anlamda aracın 4x2 olması konusunda bir problem yaşamadım. Ancak 3-4 defa beni üzdü. Ciddi anlamda çok fazla dik olan yokuşlarda araç patinaj çekiyor. Eğer 4-5 kişi var ise aracı geri salmak gerekebiliyor. Tabi bu bahsettiğim durum ara sokaktaki kalitesiz asfalt ve çok dik yokuşta gerçekleşen bir durum. 4X4 olan arkadaşlarda böyle bir problem yaşadılar mı acaba? Bu arada lastikler yaz lastiği.

    Örnek görsel:http://www.hurrem.com/wp-content/uploads/2014/05/ruyada-dik-yokus-inmek.jpg

    Edit: Flood olmuş biraz kusura bakmayın.

    Tucson 4x4un cekis sistemi her ne kadar basarili olmasa sa, tüm 2 ceker araclardan daha avantajlidir.



    Insan SUV alinca psikolojik olarak bir yandan arazi tarzi kosullarda da olumlu performans bekliyor.

    Ama ne yazikki durum oyle degil.

    SUV aliniyorsa 4ceker olmali

    Hocam 4x4 kullanıyorsanız böyle bir problemle karşılaştınız mı onu merak ediyorum?




  • ersindurum kullanıcısına yanıt
    Kullanmadan yorum yapanların söylediklerine inanmayın. Performans meraklısı bu aracı almaz zaten.

    90-100 km/s sakin sürüşte 6-6.5 L civarında yakıyor. Şehir içi ortalamam 10 L. Çok sıkışık trafikte artabilir. Bu arada yakıt tüketimi açısından T-GDi ile GDi arasında bir fark yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BesLand


    quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever


    quote:

    Orijinalden alıntı: BesLand

    4X4 T-GDI kullanan arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim,

    Arkadaşlar T-GDI 4X2 tucson kullanıyorum. Genel anlamda aracın 4x2 olması konusunda bir problem yaşamadım. Ancak 3-4 defa beni üzdü. Ciddi anlamda çok fazla dik olan yokuşlarda araç patinaj çekiyor. Eğer 4-5 kişi var ise aracı geri salmak gerekebiliyor. Tabi bu bahsettiğim durum ara sokaktaki kalitesiz asfalt ve çok dik yokuşta gerçekleşen bir durum. 4X4 olan arkadaşlarda böyle bir problem yaşadılar mı acaba? Bu arada lastikler yaz lastiği.

    Örnek görsel:http://www.hurrem.com/wp-content/uploads/2014/05/ruyada-dik-yokus-inmek.jpg

    Edit: Flood olmuş biraz kusura bakmayın.

    Tucson 4x4un cekis sistemi her ne kadar basarili olmasa sa, tüm 2 ceker araclardan daha avantajlidir.



    Insan SUV alinca psikolojik olarak bir yandan arazi tarzi kosullarda da olumlu performans bekliyor.

    Ama ne yazikki durum oyle degil.

    SUV aliniyorsa 4ceker olmali

    Hocam 4x4 kullanıyorsanız böyle bir problemle karşılaştınız mı onu merak ediyorum?



    4cekerde asfalt uzerinde boyle bir sorun yasamazsiniz.



    Zaten önler paytinaja dusecegi anda arkalar devreye giret, siz hissetmeden cıkarsiniz yokusu.



    2ceker Tucson= önden cekisli herhangi bir araç.




  • ersindurum kullanıcısına yanıt
    105-110 hep sabit hız ile 6-6.2 litre yaktı çok makul rakam.



    Şehir içi oldukca sıkısık sık ışıklı trafikte 7.5 lardayım. Ani agresif hızlanma pek yok. Sıkışık trafikte ne yapabilirsin ki



    1.6 gdi aracım, genellikle 4-5 kişi olur aracta.



    Lpg ile işim yok, %90 üstü cevremde alanlar memnun 1.6 gdi den.



    90 bin bandında sıfıra yakın 20000 kmyi aşmamış en güzel görünüme sahip suv araba.
  • Merhaba,

    2016 Model Elit Otomatik 17.000 km ilk servis bakimi yapilmis 1.6 T - GDI 177 HP 4X2 aracim satiliktir. Aracta hata kaza boya hasarkaydi yoktur, hatasizdir.



    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-hyundai-2016-model-17.000-km-1.6-t-gdi-elit-otomatik-hatasiz-522351676/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaraoglu -- 24 Ocak 2018; 23:21:36 >
  • Bu araclarin hem GDI hem TGDI olanini kullanan biri olarak sunu soylemek istiyorum. Tucson GDI i kullanirken aracin kullanim rahatligi, konforu, genisligi bakimindan cok hosuma gitmisti. Ancak tek kusuru gaza bastiginda bunu hissettirmiyor demistim. Turbo GDI motor kullaninca o eksikliginde giderildigini gordum.



    Ama soyle bir sikinti var bence, GDI daki tam otomatik sanzuman tgdi daki cift kavrama sanzumandan daha konforlu bir.sistemdi.



    Ama yinede TGDI la arac kendini tamamlamis bence.



    Yeni kasa Kia Sportage de kullandim, guzel bir arac ama tucson daki ferahlik sportage de yoktu.



    Olura arada kalan arkadaslara faydali olur diye paylasmak istedim.
  • Bilgilendirme!

    Arkadaşlara aracı sıfır aldığınızda üzerinde contisportcontact 5 lastikler oluyor bildiğiniz gibi. Bu lastikler yaz lastiğidir. 4 mevsim lastik değildir. O yüzden yerde kar varsa kesinlikle bu lastikler ile yola çıkmayın. Yerde 1 bilemedin 2 cm kar varken yola çıktığımda araç sürekli esp yaktı ve kaymaya başladı. Ne kadar nazik kullanırsanız kullanın fayda etmiyor. Kışları en azından 4 mevsim lastik şart. Bu yüzden şehirler arası yolculuk yapacak arkadaşlar dikkatli olsunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BesLand

    Bilgilendirme!

    Arkadaşlara aracı sıfır aldığınızda üzerinde contisportcontact 5 lastikler oluyor bildiğiniz gibi. Bu lastikler yaz lastiğidir. 4 mevsim lastik değildir. O yüzden yerde kar varsa kesinlikle bu lastikler ile yola çıkmayın. Yerde 1 bilemedin 2 cm kar varken yola çıktığımda araç sürekli esp yaktı ve kaymaya başladı. Ne kadar nazik kullanırsanız kullanın fayda etmiyor. Kışları en azından 4 mevsim lastik şart. Bu yüzden şehirler arası yolculuk yapacak arkadaşlar dikkatli olsunlar.

    Özellikle 245/45/19 ebatinda bir takim dortmevsim lastik, temiz bir Şahin parası

    Insanlar arac uzerindeki lastikler yeni oldugu icin, yeniden lastige para odemek istemiyor.

    Kis lastikleri de uygun fiyatli degil.



    Sırf bu laatik derdine 19 jant/lastik takimlarini Tucson'un 17 jant takimlariyla takaslayanlar taniyorum.




  • Oooooooooo sen Tucson al sonra o para bu para

    Bence yanlış değerlendiriyorsunuz

    Benim de bir arkadaşım var Iphone 8 plus aldı interneti yok aynı şey

    Arabayı alırken lastiklerini görüyoruz sonradan kış lastiği ödediğimiz paraya öyle böyle diyoruz

    Bir arkadaşım araç ile fren yaptım kaydı dedi Lastikleri yazlık,, kayar dedim nasıl yaa dedi bu 4*4 dedi yuh dedim
    Araç lastiklerini üstünde durur lastik karda kışta kayarsa istediğin olsun performans alamazsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersindurum -- 26 Ocak 2018; 16:17:37 >
  • 
Sayfa: önceki 293294295296297
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.