Şimdi Ara

Hyundai Starex Hakkında Ne Düşünüyorsunuz. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
1
Favori
58.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farukaan

    Parçası transporterdende vitodanda ucuzdur, bakımıda öyle.Vitoyla servise girmek bizim gibi ortadireğe ağır gelir.Kayınpederim 3 yıl bindi biraz fazla yakması haricinde genel olarak memnundu.Aracın performansı ve yol tutuşu tatmin edici.İşçilik ve konfordada öyle,Daha alırken 10 milyar kazanıyosun,Son karar tabiki senin

    Alıntıları Göster
    satarkende fiyatta sıkıntı yaşıyorsun ama bunu da unutmayın arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khirpi

    satarkende fiyatta sıkıntı yaşıyorsun ama bunu da unutmayın arkadaşlar.

    Alıntıları Göster
    Bizim arkadaşlar 1-2 ay önce 4x2 sorento diye dalga geçiolardı starexle..Arkadaşım oto.starex kullanıyor şu an..Starexi alırken dilimde tüy bitti gel T5 alalım diye ama,şu an başını taşlara vuruyor.Mazot yetişmiyor arabaya.sehir içinde 33 ykrden aşağı inmiyor.
    Bence de alma..1.9 105 beygir diye laf söyleyen arkadaşa söylüyorum,transporterda 2,5 174 hp'de var..
    Ama sen 130luk T5 al bence..Hem adamlar demiş

    BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU!

    Ayrıca 2007 modellerinde ESP de std.
    Şöyle siyah,130luk cityvan çok yakışır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CX2

    Bizim arkadaşlar 1-2 ay önce 4x2 sorento diye dalga geçiolardı starexle..Arkadaşım oto.starex kullanıyor şu an..Starexi alırken dilimde tüy bitti gel T5 alalım diye ama,şu an başını taşlara vuruyor.Mazot yetişmiyor arabaya.sehir içinde 33 ykrden aşağı inmiyor.
    Bence de alma..1.9 105 beygir diye laf söyleyen arkadaşa söylüyorum,transporterda 2,5 174 hp'de var..
    Ama sen 130luk T5 al bence..Hem adamlar demiş

    BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU!

    Ayrıca 2007 modellerinde ESP de std.
    Şöyle siyah,130luk cityvan çok yakışır..

    Alıntıları Göster
    çok yakar ondan başka hiçbir sorunu yoktur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toyota SUPRA

    çok yakar ondan başka hiçbir sorunu yoktur

    Alıntıları Göster
    starex normal bir kullanımda 30 ykr yakar en fazla, 2000 kg araba 2500 cc motor hacmi normaldir yakması


    zaten milletimiz ticariye binince kendinden geçiyor 140 hp motora basmasında ne yapsın? tabi çok yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    starex normal bir kullanımda 30 ykr yakar en fazla, 2000 kg araba 2500 cc motor hacmi normaldir yakması


    zaten milletimiz ticariye binince kendinden geçiyor 140 hp motora basmasında ne yapsın? tabi çok yakar.

    Alıntıları Göster
    bizzat kendim kullandım gerçekten çok yakıyor neye göre rakiplerine göre çok yakıyor imkanın varsa tırasporter veya vito bak derim hem konfor olarak daha iyiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akın48

    bizzat kendim kullandım gerçekten çok yakıyor neye göre rakiplerine göre çok yakıyor imkanın varsa tırasporter veya vito bak derim hem konfor olarak daha iyiler

    Alıntıları Göster
    abi bak bizde 99 transporter 2.5 tdi var max 25 kuurş yakıyor. vito daha az yakıyor . starex deki fark çok fazla açıkcası 2-3 kuruş olsa normal ama 35 kuruşu buluyor oda normal kullanım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khirpi

    abi bak bizde 99 transporter 2.5 tdi var max 25 kuurş yakıyor. vito daha az yakıyor . starex deki fark çok fazla açıkcası 2-3 kuruş olsa normal ama 35 kuruşu buluyor oda normal kullanım.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ben crdi Starexten bahsediyorum140 hp olan . TCI (100 hp) kullanmadım bilmiyorum. Ama CRDInin 35 ykr yakması mümkün değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Arkadaşlar ben crdi Starexten bahsediyorum140 hp olan . TCI (100 hp) kullanmadım bilmiyorum. Ama CRDInin 35 ykr yakması mümkün değil.

    Alıntıları Göster
    crdi iyi bilmiyorum. benim komşumda var 2004 model starex minibüs yukarda verdiğim rakamlar onun değerleri. yakıtı dışında çok memnun yalnız arabadan. otomatik şanzıman vesaire gayette donanımlı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Arkadaşlar ben crdi Starexten bahsediyorum140 hp olan . TCI (100 hp) kullanmadım bilmiyorum. Ama CRDInin 35 ykr yakması mümkün değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khirpidejavu

    crdi iyi bilmiyorum. benim komşumda var 2004 model starex minibüs yukarda verdiğim rakamlar onun değerleri. yakıtı dışında çok memnun yalnız arabadan. otomatik şanzıman vesaire gayette donanımlı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Arkadaşlar ben crdi Starexten bahsediyorum140 hp olan . TCI (100 hp) kullanmadım bilmiyorum. Ama CRDInin 35 ykr yakması mümkün değil.


    Alıntıları Göster
    Üşenmeyipte Yorum Yapan Ve Yardımcı Olan Olmayan Herkese Tşk Ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hover_Craft

    Üşenmeyipte Yorum Yapan Ve Yardımcı Olan Olmayan Herkese Tşk Ederim

    Alıntıları Göster
    bi ticariya göre çok yakıo tamam fiyatı diğerlerine göre makul ama yakıt yüzünden rahatlıkla kullanamazsın bence daha fazla verip transporter vito fln alırsan satarken gene pahalı gitcek ama yakıt işini aklına takmazsın we daha konforlu bi araca binersin ama genede para senin hangisine kafan yatarsa onu tercih et




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiesta1903

    bi ticariya göre çok yakıo tamam fiyatı diğerlerine göre makul ama yakıt yüzünden rahatlıkla kullanamazsın bence daha fazla verip transporter vito fln alırsan satarken gene pahalı gitcek ama yakıt işini aklına takmazsın we daha konforlu bi araca binersin ama genede para senin hangisine kafan yatarsa onu tercih et

    Alıntıları Göster
    Starex iyi ben memnunum.Mazottan korkmuyorsan al.Performansta da kaptırdın mı gider.2. viteste pati atar. çamura saplanma gibi bi huyu yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sencer799

    Starex iyi ben memnunum.Mazottan korkmuyorsan al.Performansta da kaptırdın mı gider.2. viteste pati atar. çamura saplanma gibi bi huyu yoktur.

    Alıntıları Göster
    starex'in fazla yaktığını duymuştum. imkanın varsa hiç düşünme transporter al derim
  • yakıttan korkmazsan starex vip ikinci el al o donanıma bedava sayılır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 05ülgen

    yakıttan korkmazsan starex vip ikinci el al o donanıma bedava sayılır
    arkadaşım bizdede şu an 2006 model starex multiway modeli var 100 bg gayet konforlu bi araç ama ihtiyaç fazlası oldugu için satıyoruz yakıt konusuna gelince az yakmadığı bi gerçek ama aracın fiyatı göz önüne alınınca aradaki 1-2 litre farkı görmezden gelebiliosun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 05ülgen

    yakıttan korkmazsan starex vip ikinci el al o donanıma bedava sayılır
    arkadaşım bizdede şu an 2006 model starex multiway modeli var 100 bg gayet konforlu bi araç ama ihtiyaç fazlası oldugu için satıyoruz yakıt konusuna gelince az yakmadığı bi gerçek ama aracın fiyatı göz önüne alınınca aradaki 1-2 litre farkı görmezden gelebiliosun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 05ülgen

    yakıttan korkmazsan starex vip ikinci el al o donanıma bedava sayılır
    arkadaşım bizdede şu an 2006 model starex multiway modeli var 100 bg gayet konforlu bi araç ama ihtiyaç fazlası oldugu için satıyoruz yakıt konusuna gelince az yakmadığı bi gerçek ama aracın fiyatı göz önüne alınınca aradaki 1-2 litre farkı görmezden gelebiliosun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiesta1903

    bi ticariya göre çok yakıo tamam fiyatı diğerlerine göre makul ama yakıt yüzünden rahatlıkla kullanamazsın bence daha fazla verip transporter vito fln alırsan satarken gene pahalı gitcek ama yakıt işini aklına takmazsın we daha konforlu bi araca binersin ama genede para senin hangisine kafan yatarsa onu tercih et

    Alıntıları Göster
    transportercı arkadaşlara bir yazım olacak okuyun sonra tekrar düşünün
    Starex CRDİ L SPACE ABS ÇHY 28,700 YTL
    Transporter 86 HP lwb City van 41,700 YTL
    aradaki fark 13000 ytl
    şimdi transporter km başı 180 bin yaksa starex te 260 bin yaksa (starex sakin kullanımda 230 bin yakar) 80 bin fark eder 13000/0,080:162500 km eder
    yani en güçsüz transporterı alıcaksınız üstüne 162500 km yapıcaksınız ki araç çok yakıyor demeye başlıyacaksınız ayrıca bu hesaba servis ve parça maliyetlerini eklemedik aralarında bariz bir fark var ayrıca eğer aracı az kullanıyorsanız 5 yıllık garanti süresi cabası

    Eğer yakıt tüketimi sizin için çok önemliyse kangoo veya caddy alın
    Ticari araç sınıfının bence fiyat performans değeri en yüksek araç starextir
    Unutmadan bu hesaba 130 hp transporter eklersek 275000 km yapmanız lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1atasoy -- 9 Aralık 2006; 17:20:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1atasoy

    transportercı arkadaşlara bir yazım olacak okuyun sonra tekrar düşünün
    Starex CRDİ L SPACE ABS ÇHY 28,700 YTL
    Transporter 86 HP lwb City van 41,700 YTL
    aradaki fark 13000 ytl
    şimdi transporter km başı 180 bin yaksa starex te 260 bin yaksa (starex sakin kullanımda 230 bin yakar) 80 bin fark eder 13000/0,080:162500 km eder
    yani en güçsüz transporterı alıcaksınız üstüne 162500 km yapıcaksınız ki araç çok yakıyor demeye başlıyacaksınız ayrıca bu hesaba servis ve parça maliyetlerini eklemedik aralarında bariz bir fark var ayrıca eğer aracı az kullanıyorsanız 5 yıllık garanti süresi cabası

    Eğer yakıt tüketimi sizin için çok önemliyse kangoo veya caddy alın
    Ticari araç sınıfının bence fiyat performans değeri en yüksek araç starextir
    Unutmadan bu hesaba 130 hp transporter eklersek 275000 km yapmanız lazım

    Alıntıları Göster
    Starex gayet hoş bir araba, gerek içi gerek dışı insanı yeterince cezbediyor. Yakıt konusuna gelince büyük şehirde yaşamıyorsan ve arabaya haftada 3 defa biniyorsan bence sıkıntı olmaz. Bende şuan kafayı Starex'e takmış durumdayım, taki geçen gün akrabamın Starex'i sürene kadar. Bence çok hoş bir araba, üstelik ikinci eli çok hesaplı. VW yada diğerlerine fazladan 10000-15000 YTL vereceğime bunu alırım, zaten çok gezen ve çok hız yapan birisi değilim. En düşüğündeki donanımlar bile bana fazlasıya yetiyor, nasip olursa almayı düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meskisehiri

    Starex gayet hoş bir araba, gerek içi gerek dışı insanı yeterince cezbediyor. Yakıt konusuna gelince büyük şehirde yaşamıyorsan ve arabaya haftada 3 defa biniyorsan bence sıkıntı olmaz. Bende şuan kafayı Starex'e takmış durumdayım, taki geçen gün akrabamın Starex'i sürene kadar. Bence çok hoş bir araba, üstelik ikinci eli çok hesaplı. VW yada diğerlerine fazladan 10000-15000 YTL vereceğime bunu alırım, zaten çok gezen ve çok hız yapan birisi değilim. En düşüğündeki donanımlar bile bana fazlasıya yetiyor, nasip olursa almayı düşünüyorum...

    Alıntıları Göster
    kapıya koyma bir kişide az yakıyor desin yaaaaaaaaaaaaaaaa..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: freeford

    kapıya koyma bir kişide az yakıyor desin yaaaaaaaaaaaaaaaa..

    Alıntıları Göster
    Starex veya diğer rakiplerini gerek yakıt tüketimi gerekse performans açısından kıyaslarken unutulmaması gereken en önemli nokta, bu araçların aile aracı değil, ticari bir araç olduğunun unutulmamasıdır.

    Starex 100veya 140hp olanı hacim olarak 2500cc dir ve tranporter veya benzeri rakipleri içinde gücü ne olursa olsun 2500cc ile kıyaslanmalıdır. Zira şehir içinde sadece rölantide bile 2500cc olduğu için 1900cc'lerden fazla yakacaktır. Kıyaslanacaksa mutlaka 2500cc rakipleri ile kıyaslanmalıdır. 100hp olanları ucuz, bakım masrafları düşük, dayanıklı bir araç. Şehir içinde - dışında makul kullanımlarda 8-10lt arası yakar. Ancak eğer aracı biraz agresif sürerseniz, veya otomobil gibi kullanmaya kalkarsanız........

    140hp olanı çok daha güçlü ve ekonomik. Şehir dışında 90km için 7.1 litre tüketir (fabrika verisi). Reranult Trafiic için verilen değer 6.9litre. Şehir içinde 9 litreyi geçmiyor. Tabi sakin kullanılırsa....

    İstihap haddi 1370kg. Emsalleri 1.000kg civarında ("ben aracıma 2 ton attım" verileri hariç) Bu nnedenle arka makasları biraz sert. Ama 200kg yükle veya dolu iken çok rahat bir araç. Boşken kalkışlarda kayıyor arkası. Ama doluyken sorun yok.

    Bu araçları alırken 5 kişilik aile aracı aldım denilmemelidir. Zira bunlarda ne kadar 6 kişilik koltuk olsada, en az 7-8 kişilik aileler için veya yük için kullanılmak üzere tasarlanmış araçlardır (hepsi)

    Bende 100hp otomatik full bir araç var. Şu anda şehir iç 11.5-12, şehir dışı 8.5 litre tüketebiliyorum (sonunda) Her aksesuarı var (abs, klima, çift hava yastığı) ve 2008 modeli 20'800'e aldım. Normal mazot kullanıyorum ve "acaba kötü mazot alırmıyım" korkum yok. Birçok araçta gördüğüm gaza basınca duman atma sorunu benim aracımda şu anda yok (7000km'de ve bizzat arkasından giderek, bir arkadaşım agresif sürmesi sonucunda test ettim)

    3000km için yaptığım sürüş raporunu (başka bir yerde de yayımlandı) sizlerle paylaşmak isterim.

    GENEL DEĞERLENDİRME;

    1.820m genişiliği ve 4.695 / 5.035m boyu ile sınıfında ortalama ölçülere sahip starex, dış hatlarıyla modern çizgileri yansıtan bir ticari araçtır. Uzun şase versiyonu rakiplerinden uzun oluşu nedeniyle fark atan araç, temiz çizgileri, modern görünüşü ile fark yaratmaktadır. İç hacim ölçüsü olarak uzun şase versiyonu için firma verisi 5.4lt olmasına karşın (panelvan) yabancı kaynaklarda bu değer 6lt olarak verilmektedir.

    İÇ HACİM;

    Oldukça geniş bir yapıya sahip starex iç mekanda oldukça çömert çizgilere sahiptir. Önde üç kişi sıkışmadan oturabilmektedir. Ancak kapı üst eşiğinin formu nedeniyle araca inip binerken, kafanıza dikkat etmelisiniz. Uzun boylular için bile çok iyi oturma pozisyonu sunan aracın direksiyo çapı bu araca yakışmayacak kadar küçüktür. Ayrıca simit kalınlığı ince olan aracın direksiyonu ele iyi oturmuyor. Direksiyonun yükseklik ayarı mevcut, ama koltuklar yerden yüksek olduğu için direksiyon son seviyesinde bile olsa iri sürücüler için (mesela ben) gerek iniş binişte, gerekse sürüş esnasında bir miktar sorun yaratmaktadır. Ayak boşluğu iyi olan aracın sadece orta koltuğunda oturanların dizleri biraz havalandırma sistemine temas etmektedir.

    Yaklaşık 2.5metre uzunluğundaki yükleri bile rahatça alabilen aracın gerek yan kapısı, gerekse arka kapısı yüklemeyi kolaylaştırmaktadır. Ancak yan kayar kapı üst eşiği alçak olduğundan yüksek yükler aracın içerisine sığsada, yan kapılardan biraz zorlukla yüklenmektedir.

    Oturma pozisyonu otomobilleri aratmayan aracın sürücü koltuğu çok konforlu. yolcu koltuğunun sırtlığının ayarlanamaması ve ileri geri alınamaması bir handikap. ama sorun olmuyor.

    Havalandırma sistemi başarılı. Kliması güçlü. Ama fan 4. kademede çok gürültülü çalışıyor. Ayrıca, orta havalandırma ızgalaralarının konumu sürücü ve orta yolcuyu rahatsız ediyor. Klima açıkken soğuk hava yağ başınıza, ya göğsünüze yada bacaklarınıza geliyor. Yine 4. kademede olmazsa sıcak yaz günlerinde (Adana şartlarında) soğuk hava arkadakilere geç ulaşıyor. Havalandırmanın en kötü yanı, ortadaki nozulların kullanım esnasında kapatılamıyor olması. Yani havalandırma açılırsa orta kısımdan sürekli üfleme yapılıyor.

    Müzik sistemi biraz demode. Ama ses kalitesi çok iyi. Hatta 15 yıldır kullanıdığım araçlar içerisinde en iyi radyoya sahip araç diyebilirim. Adana Ankara arasında ilke defa kesintisiz radyo dinleme keyfini yaşadım bu araçta. Bu konuda baz istasyonu boyutlarındaki antenin rolü büyük.

    GÖRÜŞ AÇILARI;

    Görüş açıları ile ilgili en önemli eksiklik orta ayna ile ilgili. Ön camın biraz küçük oluşu, aynanın çok ortada olmasına neden olmuş. Buda özellikle sağ çapraz görüşü kısıtlıyor. Ancak genel görüş açıları çok iyi. Trafiği yüksek yapısı sayesinde çok rahat gözlemleyebiliyorsunuz. Aynaların açısı iyi, ama sağ aynada önemli kör noktalar mevcut. Özellikle sağ yan kapıya biraz uzak kalan araçlar net görülemiyor. Dış aynaları yüksek süratlerde titriyor.

    YOL TUTUŞ;

    Aracın gerek ağırlığı gerekse yapısı nedeniyle boşken biraz sallıyor. Ama bu kayık kıvamında değil tabiki. Yaklaşık 1300kg taşıma kapasitesindeki bir araçtan da hava yastığı şeklinde yaylanma beklenmez. Araç virajlarda sert süspansiyonu sayesinde yatmıyor. Bu araç genel görüşün aksine arkadan değil, daha çok önden kayıyor. bunda 205 genişliğindeki lastiklerin önde yol çizgilerini takip etme isteğide güçlü bir etki yapıyor. Arka süspansiyon biraz lakırtılı. Ancak bu benim aracımdaki bir sorun diye eklemek isterim. Bunun dışında yüklü iken aracın gerek konforu gerekse yol tutuşu çok çok iyi. Yürüyen aksamında en ufak gürültü yok. Ama çok sert girilen çukurlarda arkadan makas çarpması sesi duyuluyor.

    MOTOR PERFORMANS;

    Araç 4 ileri otomatik vitesli. Vites seçenekleri L/2/D/N/P seçenekleri var. Ayrıca overdriver, prw, ext, ve hold seçenekleri mevcut. Manuel seçim imkanı vermeyen vites kutusunun geçişleri, abartısız söylüyorum gerek şahsım gerekse kullanan kişiler için tek kelime ile harika. Hatta bedensel engelli bir öğretmen arkadaşım kullanıdığı otomatik vitesli yaristen bile daha iyi geçişlerinin olduğunu söyledi. Aracın vites geçişleri hissedilmiyor. Kick down tepkileri çabuk. ayağınıza hükmederseniz şehir içinde 1500-2200devir bandında sürebiliyorsunuz aracınızı. Otomatik vites kalkışlarda aracı bayağı hantal yapıyor. Ama bu durum 30km'den sonra hissedilmiyor. Genel olarak ilk hızlanmada yaşanan hantallık ileride gayet akıcı sürüşe bırakıyor kendini. Motor gücü yeterli. 100hp ve 240nm tork aracı gerçekten güçlü sırtlıyor.

    "Hold" fonksiyonu gerek şehir içinde gerekse kaygan zeminlerde çok işe yarıyor. "hold" fonksiyonu devrede iken araç 2. vitesle kalkış yapıyor. bu özellikle 20-40km şehir içi sürüşlerde şanzumanın 1-2. vitesler arasındaki gidiş gelişi önlüyor. Ancak 70km'den sonra kapatmanızı öneririm. Zira 4. vites hold açıkken devreye girmiyor.

    Bugün 200km (100km dik rampalı Adana - Çamardı arası) yol yaptım. 100km boyunca da oldukça dik ve virajlı yolda kullandım. Vitesle uzun oranları nedeniyle asla bocalama yaşamadı. Ayrıca 2. vites yardımı ile hem motor kompresyonundan faydalanabiliyorsunuz, hemde vitesleriniz gereksiz yere 3. vitese geçmiyor.

    over driver sadece 4. vitesi devreye sokuyor. Ancak biraz garip. Zira araç 70km'den sonra 4. vitese geçiyor ve 2000devirde 80km hıza ulaşıyor. Ancak 90km'ye geldiğinizde aracın devri 2250'den 2000devre düşüyor ve bu devirde kalıyor. Bu arada aracın yol gürültüsü çok iyi. 2250 devirde 100km hızda çok rahat yol alabiliyorsunuz. Bu araçta 80km ile değil 90km ile gidilmesini öneririm.

    Ayrıca şehir içinde 50km'de 3. vitese 70km'de 4. vitese geçiyor ve devir 1800-2000 arasında sabitleniyor. Ancak 60km'de 2200devirde ilerliyor. Tavsiyem ekonomi için ya 50 yada 70km sürati sürekli kullanmanızı tavsiye ederim.

    Aracım şu anda turbo arızası mevcut. Bu nedenle tam performans alınamıyor. Ama otobanda 155km sürate çıktım. üzerine çıkmıyor. İyi tarafı 140km'ye kadar çok iyi hızlanıp bu hızdan sonra hızlanma isteğinin düşmesi. Ama 155km'de bile devir bandı 3400-3500devri geçmiyor.

    Aracın tüketimi kasasına göre biraz fazla. Şehir iç 12.5-14lt, şehir dışı 10-12lt arası. Ancak bu benim elde ettiğim değerler. Turbo değişimi ve ayarlardan sonra düşeceğine eminim. Zira 100km otobanda ortalama 90-110 arası süratle, 100km tamamen virajlı ve rampalı (en fazla 2.viteste 40km ortalamada) sürüş sonrası 11lt tüketim değeri elde edilmiştir. Aynı yolda doblo ile 8lt, marea benzinli ile 9lt tüketim elde edilebilmektedir.

    Aracın tüketimi aslında ayağınızda. Zira araca çok yumuşak davranırsanız 12lt şehir içi elde ediliyor. Ama biraz basarsanız .....

    SERVİS;

    Aracın en büyük zaafı servisi. Maalesef bu araçların "çok yakma" ön yargısı servislerde de var. Bu nedenle şikayetlerinizi değerlendirmeye bile almıyorlar. 3. defa müracaatım sonrasında ikna olup kontrol ettiklerinde aracın turbo valfinin arızalı ve rölantisinin yüksek olduğunu gördüler. İlk aldığımda 16lt'nin altına düşmeyen araç şimdi 12lt tüketim değerini elde edebilmekte. Sadece rölantisi ayarlanarak..... Turbosu salı günü değişecek. Sonucu yine yazarım. Bu aracın manuel viteslisi 8-10lt otomatik olanları 9-11lt yakması normaldir. Emsalleri de bu kadar yakıyor zaten.

    SONUÇ;
    Araç kesinlikle parasının TAM karşılığı. En büyük eksiği, servislerin ön yargısı. Bu yargıya rağmen çok popüler ve etkili bir araçtır. Birde birçok kaynakta aracın lastiklerini 195/80/15 olarak gördüm. Aracın standart lastiği ise Türkiye'de 205/70/15. Bence 195/80/15 takılırsa hem tüketimi düşecek, hemde konforu artacaktır. Kuru zeminlerde biraz tutuş kaybı yaşansa da ıslak zeminde iyi sonuçlar alınabilir.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.