Şimdi Ara

Hyundai Kona ( Ana Konu ) (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
459
Cevap
19
Favori
99.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, ben de dün 2011 model Renault Megane 3 1.5 dCI aracımı satıp Kona almaya karar verdim. Limon yeşili Elite versiyon aracımı perşembe günü teslim alacağım. Forumda aracın çok yakmasının genel olarak bir şikayet konusu olduğunu görüyorum. Ben 2000 yılından beri dizel araçlar kullanıyorum ki ilk dizel aracımda kilometre başına yakıt sarfiyatım aynı model benzinli aracın yarısıydı. Dizel motorlara turbo uygulaması girmesiyle beraber dizel araçlar yakıt ekonomisi sağlamalarıyla birlikte yüksek tork değerleri sayesinde benzinli araçlara karşı önemli bir performans avantajına da sahiptiler. Ford fiesta, Hyundai Getz, Ford Focus ve Renault Megane3 kulandığım benim 2000 yılından beri kullandığım dizel araçlar. Ancak bence günümüzde işler biraz değişti. Mazot fiyatı ile benzin fiyatı arasındaki fark 30 krş a kadar düştü.

    Ben Kona'yı seçerken karşısındaki rakip 110 BG dizel otomatik Kadjar'dı. Kadjar donanım olarak Kona'dan daha zayıf bir versiyon olmasına rağmen dizel olması ve bir C-SUV olması nedeniyle Kona Elite den 24000 TL daha pahalı kalıyordu. Ve Renault Kadjar dizel otomatik katalokta ortalama 3,8 lt/100 km tüketim değeri veriyordu. Kona ise 7,1 lt/100 km ortalama katalog değerine sahip.

    Ben şu hesabı yaptım. Her iki araçta da katalog yakıt tüketimi değerlerini yakaladım diyelim, yani her 100 km için 7,1-3,8=3,3 lt benzin fazla yakıyorum. Bugünkü rakamlarla İzmir'de benzinin litre fiyatı 6,74 TL. 3,3 lt x 6,74 TL = 22,24 TL. Bu Kona ile her 100 km için Kadjar'a göre 22.24 TL daha fazla ödemek zorunda kalacağım demek. İki araç arasındaki fiyat farkı olan 24000 TL yi 22,24 TL ye böldüğümde 1079 çıkıyor. Yani 1079 tane 100 km lik yakıt parasını Kadjar'ı aldığımda peşin olarak ödemem gerekiyor ki bu da 107900 km eder. Zaten ben bu kadar km yi en iyi ihtimale 5 yılda yaparım.

    Demem o ki, artık benzer sınıftaki dizel araçların yakıt ekonomisi ortadan kalktı. Performans desen turbo besleme artık benzinlilere de uygulanıyor. 1.0 lt motorlar bile turbo besleme sayesinde yüksek torklar, güzel performaslar sergiliyorlar...

    Son olarak acizane tavsiyem, yakıt sarfiyatına fazla kafayı takmayıp, bu güzel aracın performansının güvenli sürüş kurallarına riayet ederek tadını çıkarmanızdır. İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chemxxx

    Selamlar, ben de dün 2011 model Renault Megane 3 1.5 dCI aracımı satıp Kona almaya karar verdim. Limon yeşili Elite versiyon aracımı perşembe günü teslim alacağım. Forumda aracın çok yakmasının genel olarak bir şikayet konusu olduğunu görüyorum. Ben 2000 yılından beri dizel araçlar kullanıyorum ki ilk dizel aracımda kilometre başına yakıt sarfiyatım aynı model benzinli aracın yarısıydı. Dizel motorlara turbo uygulaması girmesiyle beraber dizel araçlar yakıt ekonomisi sağlamalarıyla birlikte yüksek tork değerleri sayesinde benzinli araçlara karşı önemli bir performans avantajına da sahiptiler. Ford fiesta, Hyundai Getz, Ford Focus ve Renault Megane3 kulandığım benim 2000 yılından beri kullandığım dizel araçlar. Ancak bence günümüzde işler biraz değişti. Mazot fiyatı ile benzin fiyatı arasındaki fark 30 krş a kadar düştü.

    Ben Kona'yı seçerken karşısındaki rakip 110 BG dizel otomatik Kadjar'dı. Kadjar donanım olarak Kona'dan daha zayıf bir versiyon olmasına rağmen dizel olması ve bir C-SUV olması nedeniyle Kona Elite den 24000 TL daha pahalı kalıyordu. Ve Renault Kadjar dizel otomatik katalokta ortalama 3,8 lt/100 km tüketim değeri veriyordu. Kona ise 7,1 lt/100 km ortalama katalog değerine sahip.

    Ben şu hesabı yaptım. Her iki araçta da katalog yakıt tüketimi değerlerini yakaladım diyelim, yani her 100 km için 7,1-3,8=3,3 lt benzin fazla yakıyorum. Bugünkü rakamlarla İzmir'de benzinin litre fiyatı 6,74 TL. 3,3 lt x 6,74 TL = 22,24 TL. Bu Kona ile her 100 km için Kadjar'a göre 22.24 TL daha fazla ödemek zorunda kalacağım demek. İki araç arasındaki fiyat farkı olan 24000 TL yi 22,24 TL ye böldüğümde 1079 çıkıyor. Yani 1079 tane 100 km lik yakıt parasını Kadjar'ı aldığımda peşin olarak ödemem gerekiyor ki bu da 107900 km eder. Zaten ben bu kadar km yi en iyi ihtimale 5 yılda yaparım.

    Demem o ki, artık benzer sınıftaki dizel araçların yakıt ekonomisi ortadan kalktı. Performans desen turbo besleme artık benzinlilere de uygulanıyor. 1.0 lt motorlar bile turbo besleme sayesinde yüksek torklar, güzel performaslar sergiliyorlar...

    Son olarak acizane tavsiyem, yakıt sarfiyatına fazla kafayı takmayıp, bu güzel aracın performansının güvenli sürüş kurallarına riayet ederek tadını çıkarmanızdır. İyi forumlar...
    İnan sonuna kadar haklısın. Bende aynı hesabı yapmıştım. 6 yılda daha önceki 3008 dize ile zaten 45.000 km yapmısım dedim peşin olarak arabaya o farkı gömeceğime yol yaptıkça öderim dedim. Tabi hala aklımda acaba iyi fiyata satabilirsem 2.el bi 2017-2018 model 3008 almayı düşünmüyor değilim ama yapacağımı sanmıyorum :D

    bendeki klima ve koku sorunu da çözüldü artık bir problem kalmadı. istanbulda trafikte 11 litre ortalama ile devam ediyorum ama seri kullanan biriyim. bunu normal kullanarak 9 litreye kadar düşürmüştüm ama 179 beygir araba alıyorum neden düşürmek için uğraşayım dedim.

    eşimde arabayı rahatlıkla kullandı çok büyük olmaması ve tam otomatik olması ona da büyük kolaylık oldu.

    sanada hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedican

    İnan sonuna kadar haklısın. Bende aynı hesabı yapmıştım. 6 yılda daha önceki 3008 dize ile zaten 45.000 km yapmısım dedim peşin olarak arabaya o farkı gömeceğime yol yaptıkça öderim dedim. Tabi hala aklımda acaba iyi fiyata satabilirsem 2.el bi 2017-2018 model 3008 almayı düşünmüyor değilim ama yapacağımı sanmıyorum :D

    bendeki klima ve koku sorunu da çözüldü artık bir problem kalmadı. istanbulda trafikte 11 litre ortalama ile devam ediyorum ama seri kullanan biriyim. bunu normal kullanarak 9 litreye kadar düşürmüştüm ama 179 beygir araba alıyorum neden düşürmek için uğraşayım dedim.

    eşimde arabayı rahatlıkla kullandı çok büyük olmaması ve tam otomatik olması ona da büyük kolaylık oldu.

    sanada hayırlı olsun.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler. Dün arabayı teslim aldım. Bir kaç gün kullanayım, ben de yorumlarımı yazacağım.




  • oguz707 O kullanıcısına yanıt
    Bagaj ışığı var.
  • bir önceki yazımda belirttiğim sorunlardan dolayı servisle yaptığım görüşme neticesinde aracı getirmemi istediler. servise gittiğimde öncelikle klimayı test ettiler ve işin 2-3 saat süreceğini belirttiler. hız sabitleyici ve araç içine gelen fazla ses ile ilgilide bir usta ile beraber teste çıkmayı önerdiler. servise geç saatte gittiğim ve zamanım olmadığından dolayı yarın sabah erkenden aracı götürmem konusunda sözleştik. belirttiğim konularla ilgili yapılacak olan işlemleri ve sonuçları buradan sizlere iletirim arkadaşlar.

    süreç içerisinde yakıt tüketim ortalaması 9.2'ye çıktı ve bu aralıkta gidip geliyor ama artık buna çok takılmıyorum yukarıda bir arkadaşın değindiği gibi aracın sürüş zevkini çıkarmaya çalışıyorum. çünkü bu aracı alma nedenim fiyatına oranla muadilleri karşısında vaat ettiği motor gücüydü. genel anlamda da bunu fazlasıyla verdiği için oldukça memnunum araçtan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yalnızca -- 25 Mart 2019; 20:23:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yalnızca

    bir önceki yazımda belirttiğim sorunlardan dolayı servisle yaptığım görüşme neticesinde aracı getirmemi istediler. servise gittiğimde öncelikle klimayı test ettiler ve işin 2-3 saat süreceğini belirttiler. hız sabitleyici ve araç içine gelen fazla ses ile ilgilide bir usta ile beraber teste çıkmayı önerdiler. servise geç saatte gittiğim ve zamanım olmadığından dolayı yarın sabah erkenden aracı götürmem konusunda sözleştik. belirttiğim konularla ilgili yapılacak olan işlemleri ve sonuçları buradan sizlere iletirim arkadaşlar.

    süreç içerisinde yakıt tüketim ortalaması 9.2'ye çıktı ve bu aralıkta gidip geliyor ama artık buna çok takılmıyorum yukarıda bir arkadaşın değindiği gibi aracın sürüş zevkini çıkarmaya çalışıyorum. çünkü bu aracı alma nedenim fiyatına oranla muadilleri karşısında vaat ettiği motor gücüydü. genel anlamda da bunu fazlasıyla verdiği için oldukça memnunum araçtan.
    aynen bende yakıta takılmıyorum artık hatta ılk gunler eko modda kullanıyorken artık genelde sport da takılıyorum
    yol musaıtse de basıyorum her dakıka yakıt hesabı yapacaksak ne dıye aldık bu aracı zaten
    su ses gelme olayı bende de var kıs lastıklerıyle daha da artmıstı sımdı normal lastıklere donunce bıraz azaldı
    bende muzık sıstemı oldugu ıcın pek duymuyor gıbıyım ama bır cozumu varsa paylasırsanız sevınırım
    bu arada bu klıma kronık bır sorun mu ben henuz test etmedım




  • 2018in belli bir doneminden sonra gelen Konaların bilgi ekraninda 4wdye iliskin görsel aktarım şeması var (Yeni Tucsibdaki gibi). Hangi tekere ne kadar güc gittigini gosteriyor.
    İlk gelen Konalara serviste cihaza baglayip actirma imkanı olabilir bu menüyü, bilginiz olsun.

    Ben yurt disi videolarda gormustum Konada ama ilabları gezerken Turkiyedeki bir Konada da gördum.
    Pandizotlu olanlarda var sanirim.

    Hyundai Kona ( Ana Konu )




  • Selamlar, çarşamba günü teslim aldığım aracımla cumartesi sabahı Çanakkale üzerinden İzmir-Çorlu yolculuğuna başladım. Genelde 110-120 km, ECO modda 9 lt/100 ortalamayla gittim, 8.7 lt/100 km ortalamayla döndüm. Araçta iki kişi ve eşyalarımız vardı. Aracın kullanımı çok keyifli. Ben bundan önceki araçlarımda uzun süre sürüş yaptığımda sağ dizimde ağrı oluyordu. Bu araçta oturma pozisyonundan olduğunu düşündüğüm bir rahatlık var ve bu sorun hiç olmadı. Yolu bilen bilir, Küçükkuyu'dan sonra oldukça yokuşlu ve virajlı yollar vardır. Buralardaki performans oldukça iyiydi. Şu ana kadarki tecrübelerimle tercihimden memnunum. Ancak daha önce aracın tüketimine takılmamak gerektiğini belirtmeme rağmen doğrusu böyle bir şehirdışı yolculukta 7-8 lt/100 km performans bekliyordum. Bu beklediğimden yüksek çıktı. Bunun yanında cruise kontrol de ayarlan değerden yüksek hızla gitme sorunu bende de var. Aşağıdaki resimde göreceğiniz gibi ben 113 km/s ayarlarken araç 123 km/s ile gidiyordu. Geçen haftasonu Yükseliş servise sorduğumda daha önce böyle bir şikayet gelmediğini, merkeze soracaklarını belirttiler. Dönüş bekliyorum. Bilgi gelince sizlerle de paylaşırım. İyi forumlar...

    Hyundai Kona ( Ana Konu )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemxxx -- 6 Nisan 2019; 21:41:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chemxxx

    Selamlar, çarşamba günü teslim aldığım aracımla cumartesi sabahı Çanakkale üzerinden İzmir-Çorlu yolculuğuna başladım. Genelde 110-120 km, ECO modda 9 lt/100 ortalamayla gittim, 8.7 lt/100 km ortalamayla döndüm. Araçta iki kişi ve eşyalarımız vardı. Aracın kullanımı çok keyifli. Ben bundan önceki araçlarımda uzun süre sürüş yaptığımda sağ dizimde ağrı oluyordu. Bu araçta oturma pozisyonundan olduğunu düşündüğüm bir rahatlık var ve bu sorun hiç olmadı. Yolu bilen bilir, Küçükkuyu'dan sonra oldukça yokuşlu ve virajlı yollar vardır. Buralardaki performans oldukça iyiydi. Şu ana kadarki tecrübelerimle tercihimden memnunum. Ancak daha önce aracın tüketimine takılmamak gerektiğini belirtmeme rağmen doğrusu böyle bir şehirdışı yolculukta 7-8 lt/100 km performans bekliyordum. Bu beklediğimden yüksek çıktı. Bunun yanında cruise kontrol de ayarlan değerden yüksek hızla gitme sorunu bende de var. Aşağıdaki resimde göreceğiniz gibi ben 113 km/s ayarlarken araç 123 km/s ile gidiyordu. Geçen haftasonu Yükseliş servise sorduğumda daha önce böyle bir şikayet gelmediğini, merkeze soracaklarını belirttiler. Dönüş bekliyorum. Bilgi gelince sizlerle de paylaşırım. İyi forumlar...

    Hyundai Kona ( Ana Konu )
    Bu durum 1.0 araçlara var. Benim hesabıma göre araç ayarladığımız hızın tam %10 fazlasını gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguz707 -- 7 Nisan 2019; 1:30:36 >




  • Evet araç mutlaka keyiflidir, ancak "ocağına incir ağacı diker "tüketimiyle.
  • 1.6 dizel Konalar gelmis test ediliyormus

    Hyundai Kona ( Ana Konu )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 10 Nisan 2019; 17:44:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    1.6 dizel Konalar gelmis test ediliyormus

    Hyundai Kona ( Ana Konu )
    4 çeker değil gördüğüm kadarıyla...




  • 2019 model yılı itibariyle KONAlar 4x4 olarak getorilmeyecekmis
    Buradaki 4x4 Kona sahipleri ayrıcaliklı durumda diyebiliriz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    2019 model yılı itibariyle KONAlar 4x4 olarak getorilmeyecekmis
    Buradaki 4x4 Kona sahipleri ayrıcaliklı durumda diyebiliriz...
    Aracı aldıktan iki hafta sonra dizel Kona nın çıkışı haberi başta biraz üzücü olmuştu ama Elite Smart dizel Kona için 155.900 TL fiyat ve 4x4 olmayışı üzüntümü azalttı... :)
    Ben aldığım zaman dizel versiyon olsaydı da bu parayı vermezdim zaten.
  • Selamlar. Ben aracı ikinci el olarak almayı planlıyorum. Fakat almayı planladığım araçta bagajda maalesef pandizot dedilen bagaj kapağı bulunmuyor.
    Bununla ilgili ne yaptınız acaba? Ücret ödemeden Hyundai'ye başvurarak yaptıran oldu mu?
    Ücretli yaptıranlarda acaba kaça ve İstanbul'da hangi bayide yaptırdı acaba?

    Cevaplar için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mohicanan

    Selamlar. Ben aracı ikinci el olarak almayı planlıyorum. Fakat almayı planladığım araçta bagajda maalesef pandizot dedilen bagaj kapağı bulunmuyor.
    Bununla ilgili ne yaptınız acaba? Ücret ödemeden Hyundai'ye başvurarak yaptıran oldu mu?
    Ücretli yaptıranlarda acaba kaça ve İstanbul'da hangi bayide yaptırdı acaba?

    Cevaplar için teşekkürler.
    Ilk partide gelen Konalarda pandizot yok. Ayrica bagaj yan duvar bakalitlerinde pandizot takacak yer de yok.
    Yani pandizatu almakla is bitmiyor. Bagajin her iki yan duvardalarinin da degismesi gerek. Cok maliyetli bir iş.
    Bedavadan falan yapilacak bir olay degil.
    Pandizotsuzsa Kona'nız, o sekilde kullanicaksiniz bence.
  • Youtube da izlediğim Kona incelemelerinin bazılarında yurt dışında satılan Kona'ların bagaj döşemesi ile stepne arasında aşağıdaki resimdeki gibi bir bagaj düzenleyici olduğunu görüyorum. Ama hiç bir yerde böyle bir aksesuar bulamadım. Gören bilen varsa yardımcı olabilir mi...

    Hyundai Kona ( Ana Konu )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chemxxx

    Youtube da izlediğim Kona incelemelerinin bazılarında yurt dışında satılan Kona'ların bagaj döşemesi ile stepne arasında aşağıdaki resimdeki gibi bir bagaj düzenleyici olduğunu görüyorum. Ama hiç bir yerde böyle bir aksesuar bulamadım. Gören bilen varsa yardımcı olabilir mi...

    Hyundai Kona ( Ana Konu )
    Buna ben de bakmıştım. Hatta navigasyon bile bulamıyorum araca




  • konayı benzinli 4x4 elime smart 177 beygir olarak
    almak bence ayrıcalıktır.Dizel versiyonu asla benzinli keyifini vermez.
    ama ülken ınsanın dizele karsı tutkusunu dusundugumuzde
    bundan sonra ağrlıklı dizel satar.
    şahsen ben aldığımda dizelide olsa gene benzinli alırdım.
  • Benzinliler artık gelmeyecekmiş..

    Eldeki mevcutları satacaklarmış..

    Dizel ise maalesef pahalı..

    Boş pakete arka park sensörü, büyük multimedya ekranı ve dijital klima ekleseler yine bir nebze albenili olur..

    Şu haliyle insanlar almasınlar diye sanki böyle bir paket oluşturulmuş.. Deri direksiyon ve vites dizelin boşunda varken benzinlide yok.. Ama diğerleri de olmalıydı..
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.