Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (1067. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
29.267
Cevap
202
Favori
1.964.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10651066106710681069
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemay

    quote:

    Orijinalden alıntı: laleoglu

    Kötü tarafı gaz pedalını kontrol ederken ayağın kasılması, malum hızla giderken sıkıntıdan patlamak millet gaza yüklenip ucarken onları arkadan seyretmek, ama bu ucanlardan bir çoğu radara yakalandı ayrı mesele. Bu arada bu degeri yakalarken lastik ayarlarını bir gece onceden 34 psi yapmıs olmaminda bir etkisi var sanırım. Gün icinde sürtünme ve sıcak havadan 35 psi olmuştur.

    Bu arada bende dün 34 yaptım havaları ama sanki bu araç için 32 ideal gibime geliyor. Sanki fazla hissettiriyor.. Sizce en ideali nasıl olmalı. Lastikler 185-60-R15.. Stepne yok lastik tamir kiti var..

    Yaklaşık 1.5 senedir arac uzerinde gelen dunlop sp01 lastikleri kullanıyorum. Aracın arkası hafif olduğu icin ön lastiklere çok fazla yuk biniyor ve lastikler yayılıyor. Buda fazla sürtünmeyi ve aracın gec hızlanmasına neden oluyor. Ayrıca bilinenin aksine yumusak lastikler viraj kabiliyetini azaltıyor. Lastiklerdeki kanallar birbirine yaklastığı icin lastiğin tutunma kabiliyetini azaltıyor. Yağmurlu havaada da su tahliyesine engel oluyor. Uzun sure 33 psi hava kullandım. Tavsiye edilen bu ancak aracın kendi yük dağılımı biraz farklı. Bu yuzden yaklasık 3veya 4 aydır 34psi yaptım uzun yolda farkını yakıt sarfiyatı okarak gordum. Ayrıca Izmir deki meshur sabuncubeli denilen rampada bugun inis yaptım ve aracı epeyce zorladım virajlarda. Gayet istikrarliydi lastikler. Bir çok kisi için Tek problem yüksek basıncla gelen sarsıntı. Ancak nedense bana tersi gibi geldi. Bu da sanırım az havadan dolayı zaten sıkışmış olan yankların süspansiyon ozelliginin olmaması. Biraz hava bu lastiklerde ise yarıyor sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: laleoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: egemay

    quote:

    Orijinalden alıntı: laleoglu

    Kötü tarafı gaz pedalını kontrol ederken ayağın kasılması, malum hızla giderken sıkıntıdan patlamak millet gaza yüklenip ucarken onları arkadan seyretmek, ama bu ucanlardan bir çoğu radara yakalandı ayrı mesele. Bu arada bu degeri yakalarken lastik ayarlarını bir gece onceden 34 psi yapmıs olmaminda bir etkisi var sanırım. Gün icinde sürtünme ve sıcak havadan 35 psi olmuştur.

    Bu arada bende dün 34 yaptım havaları ama sanki bu araç için 32 ideal gibime geliyor. Sanki fazla hissettiriyor.. Sizce en ideali nasıl olmalı. Lastikler 185-60-R15.. Stepne yok lastik tamir kiti var..

    Yaklaşık 1.5 senedir arac uzerinde gelen dunlop sp01 lastikleri kullanıyorum. Aracın arkası hafif olduğu icin ön lastiklere çok fazla yuk biniyor ve lastikler yayılıyor. Buda fazla sürtünmeyi ve aracın gec hızlanmasına neden oluyor. Ayrıca bilinenin aksine yumusak lastikler viraj kabiliyetini azaltıyor. Lastiklerdeki kanallar birbirine yaklastığı icin lastiğin tutunma kabiliyetini azaltıyor. Yağmurlu havaada da su tahliyesine engel oluyor. Uzun sure 33 psi hava kullandım. Tavsiye edilen bu ancak aracın kendi yük dağılımı biraz farklı. Bu yuzden yaklasık 3veya 4 aydır 34psi yaptım uzun yolda farkını yakıt sarfiyatı okarak gordum. Ayrıca Izmir deki meshur sabuncubeli denilen rampada bugun inis yaptım ve aracı epeyce zorladım virajlarda. Gayet istikrarliydi lastikler. Bir çok kisi için Tek problem yüksek basıncla gelen sarsıntı. Ancak nedense bana tersi gibi geldi. Bu da sanırım az havadan dolayı zaten sıkışmış olan yankların süspansiyon ozelliginin olmaması. Biraz hava bu lastiklerde ise yarıyor sanırım.


    Valla benim de şuan 34 ama araca biraz kalabalık biniyoruz 6 kişi. Ama perşembeden sonra max 4 kişi bineriz.. Şuan için bi problemim yok fakat daha önce de sorduğum fakat kimseden cevap alamadığım bir şey var.. Araca cam filmi yaptırıcam fakat kapı iç kısımların falan sökülmesi gerekiyormuş, pek güvenemiyorum açıkçası..? Ne yapmalıyım, sökme işi falan olmadan yapılması mümkün değil mi? Sırf bu sökme işi yüzünden cam filminden vazgeçebilirim..:S




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemay

    quote:

    Orijinalden alıntı: laleoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: egemay

    quote:

    Orijinalden alıntı: laleoglu

    Kötü tarafı gaz pedalını kontrol ederken ayağın kasılması, malum hızla giderken sıkıntıdan patlamak millet gaza yüklenip ucarken onları arkadan seyretmek, ama bu ucanlardan bir çoğu radara yakalandı ayrı mesele. Bu arada bu degeri yakalarken lastik ayarlarını bir gece onceden 34 psi yapmıs olmaminda bir etkisi var sanırım. Gün icinde sürtünme ve sıcak havadan 35 psi olmuştur.

    Bu arada bende dün 34 yaptım havaları ama sanki bu araç için 32 ideal gibime geliyor. Sanki fazla hissettiriyor.. Sizce en ideali nasıl olmalı. Lastikler 185-60-R15.. Stepne yok lastik tamir kiti var..

    Yaklaşık 1.5 senedir arac uzerinde gelen dunlop sp01 lastikleri kullanıyorum. Aracın arkası hafif olduğu icin ön lastiklere çok fazla yuk biniyor ve lastikler yayılıyor. Buda fazla sürtünmeyi ve aracın gec hızlanmasına neden oluyor. Ayrıca bilinenin aksine yumusak lastikler viraj kabiliyetini azaltıyor. Lastiklerdeki kanallar birbirine yaklastığı icin lastiğin tutunma kabiliyetini azaltıyor. Yağmurlu havaada da su tahliyesine engel oluyor. Uzun sure 33 psi hava kullandım. Tavsiye edilen bu ancak aracın kendi yük dağılımı biraz farklı. Bu yuzden yaklasık 3veya 4 aydır 34psi yaptım uzun yolda farkını yakıt sarfiyatı okarak gordum. Ayrıca Izmir deki meshur sabuncubeli denilen rampada bugun inis yaptım ve aracı epeyce zorladım virajlarda. Gayet istikrarliydi lastikler. Bir çok kisi için Tek problem yüksek basıncla gelen sarsıntı. Ancak nedense bana tersi gibi geldi. Bu da sanırım az havadan dolayı zaten sıkışmış olan yankların süspansiyon ozelliginin olmaması. Biraz hava bu lastiklerde ise yarıyor sanırım.


    Valla benim de şuan 34 ama araca biraz kalabalık biniyoruz 6 kişi. Ama perşembeden sonra max 4 kişi bineriz.. Şuan için bi problemim yok fakat daha önce de sorduğum fakat kimseden cevap alamadığım bir şey var.. Araca cam filmi yaptırıcam fakat kapı iç kısımların falan sökülmesi gerekiyormuş, pek güvenemiyorum açıkçası..? Ne yapmalıyım, sökme işi falan olmadan yapılması mümkün değil mi? Sırf bu sökme işi yüzünden cam filminden vazgeçebilirim..:S

    fılım yapılrken bırsey sokulmuyor sıl kes yapıstır okadar

    ayrıca resımlerı begenen yazan yazmayan arkadaslarada tesekkurler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi delta000 -- 19 Ağustos 2013; 1:58:50 >




  • Selamlar,
    geçtiğimiz cuma aracın ilk yıl bakımını yaptırdım, 9.000 km. 1.2 jump. 199 tl tuttu.

    Ancak bakım sırasında servis arka 2 amortisörtün de patlak oldugunu söylediler. Yağ kaçırmıs ikiside işlevini yitirmiş. 230 tl daha masraf çıkarttı araba yani. Daha ilk bakımda böyle masraf çıkartmaya başladıysa yandık.
    9.000 km bir aracın 2 amortisörü nasıl patlar anlamadım. Aracı eşim kullanıyor ve oldukca da yumasak kullanıyor. Yani çukura falan girmiş olsa da nasıl patlar anlamak mümkün degil.
    7 yıl clio hatcback kullandı böyle bir şey yaşamadı.
    Açıkcası hyundai nin ya kalitesiz parça kullandıgı ya da bize gelen araçtaki amortisörlere özgü bir sıkıntısı oldugunu düşünüyorum.
    9.000 km bir aracın 2 amortisörünü de bu kadar kolay patlaması hiç mantıklı gelmedi bana.

    Bu konuda benzer bir problem yaşayan var mı?




  • Daha dün İzmir'den Uşak'a geldim. Uşak'a yaklaşırkenki o meşhur virajları herkes bilir, i20 1.2 ile 110 hızla gayet güvenli şekilde alıyor virajları.. ABS S çizdiriyormuş yalan. Hyundai işte diyenler halt etmiş. 140 dan fazla basmak zaten B sınıfının işi değil. Otoyollar bile düzgün değil bütün arabalar otoyolda bazı yerlerde sallanıyor. Bu arada lastikleri ben de servisi de lastikçiyi de dinlemedim. Hatta Hyundai yi aradım lastik basıncı için öneri de verdiler onları da dinlemedim kapıdaki yazan değer olan 33 bastım hepsine gayet güvenli, sağlam, düzgün bir 700 km yol yaptım her şekilde. Ve yakıt konusunda da burdan full ledim aynı firmadan bir de orda fulledim 45 TL lik LPG ile (2.54TL/LT) 276 km uzun yol yaptım. Varın gerisini siz hesaplayın
  • Merhaba;

    Aracım 1,4 cvvt jump otomatik. Trafik çıkış eylül 2012. Km şu an 6000 bile olmadı. İlk bakım 15.000 diyor el kitapçığı. Benim 15.000 yapmam 2015 başını bulabilir. Nasıl edecez? Yağı mağı dayanır mı ozamana kadar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurmulazimoglu

    Merhaba;

    Aracım 1,4 cvvt jump otomatik. Trafik çıkış eylül 2012. Km şu an 6000 bile olmadı. İlk bakım 15.000 diyor el kitapçığı. Benim 15.000 yapmam 2015 başını bulabilir. Nasıl edecez? Yağı mağı dayanır mı ozamana kadar?

    Servis aralığı her 15 bin ya da km dolmasa bile her sene. Size Eylül 2013 de servis yolu görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün aracımın cam filmlerini yaptırdım. Sökülmesini istemedim ve ondan sökme işlemi yapılmadan takıldı. Fakat camın alt kısmında lastik kısmı olduğu için filmi yapan arkadaş "döşemeleri sökseydik daha sağlıklı olurdu, lastik kısmının altına çok iyi yapışmıyor lastik engelliyor inşallah bi sorun çıkarmaz. Yarın akşamüstüne kadar camları açma da iyice kurusun" dedi...
    Fakat aracımda ilk sorun, ilk problemim başladı, sağ arka kapıdan tıkırtı geliyor acaba sebebi nedir?
    Filmler yapılırken camsil kullandılar çok fazla acaba arasına girdi de ondan mı kaynaklanıyor diye düşünüyorum..? Eğer öyleyse ne yapmam gerek ve kuruyunca geçer mi acaba. Yoksa neden olabilir? Sanki bu cam açma tuşunun ve kapıyı kapamak için çektiğimiz tutamağın olduğu yerden kaynaklanıyor..?
    Ve dikkatimi çeken başka birşey araç 5. Vites 3000 devirde 100-105 arası hız yapıyor, normal mi yoksa düşük mü? Bana sanki biraz az gibi geldi..
    Bir diğer şey araç rölantide beklerken klima açıkken torpidonun oralardan hafif bi vınlama sesi gibi bir ses geliyor normal midir yoksa bir problem mi var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: techstat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: techstat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    Merhaba arkadaşlar,
    yaklaşık 2 hafta kadar önce, i 20 otomatik vites, sense, 1,4 benzinli araç aldık, şu an yaklaşık 300 km. de, ancak yeni farkettik aracın gaz pedalının sağındaki(vites kutusunun bulunduğu bölge ile gaz pedalı arasındaki bölge) bölümde ciddi bir ısınma oldu, bu tip bir sorun yaşayan varmıdır acaba, bilgi verirseniz sevinirim,
    birde radyo kanalı 2-3 dk. da bir kendiliğinde değişiyor bununla ilgili bilgisi olan varsa bilgi verirse sevinirim,
    Aracı Akbak'dan almıştım servise oraya götürmeyi düşünüyorum,


    Merhaba arkadaşlar,
    aracın gaz pedalının sağındaki(vites kutusunun bulunduğu bölge ile gaz pedalı arasındaki bölge) bölümde ciddi bir ısınma oldu, çok uzun mesafe yol yapmamış olsamda tekrar deneme yaptım, bir miktar ısınma yine oldu, bu tip bir durumla karşılaşan varmıdır acaba?

    Geçen gün Dsg şanzımanla ilgili bi muhabbet vardı Vw grup gösterge paneline bir uyarı bölümü koyacakmış. Şanzıman çok ısınınca uyarı verecekmiş falan.

    Bu durumda otomatik viteslerde belirttiğim bölümde ısınma olduğu/olabileceği diğer markalar içinde geçerli bir durum mu acaba?

    Bunla ilgili bi bilgim yok işte. Servise bi uğrayın siz. İşinizi sağlama alın. Hic beklenmedik bi arıza da olabilir.

    Merhaba arkadaşalar, İ20 OTOMATİK(sense) 1.4 ARACI OLANLAR BİLGİ VEREBİLİR Mİ?

    ARACIN GAZ PEDALININ SAĞINDA BİR SÜRE SONRA HİSSEDİLİR DERECEDE ISINMA OLUYOR BU SEBEPLE SERVİSE GÖTÜRDÜM, SHOWROOM DAKİ ARACI DENEDİKLERİNİ ONDA DA ISINMA OLDUĞUNU SÖYLEDİLER, KENDİ ARACINIZDA KONTROL EDERMİSİNİZ BU TİP BİR SORUN VAR MI?

    2012 yeni İ20 1.4 CVVTİ JUMP Otomatik sahibiyim. 2 aydır kullanıyorum ve bahsettiğiniz şekilde bir sorunla karşılaşmadım.

    Verdiğiniz bilgi için teşekkürler,
    Acaba eliniz ile dokunarak test ettiniz mi? Eğer yine yoksa bu sorun kronik değil diyebiliriz,
    Birde göğüs kısmından veya şoför kapısı tarafından gelen bir ses var karşılaştınız mı?

    bazı arkadaşlarımız araçlarının farklı yerlerinden bazı sesler geldiğini ve dediğiniz bölümde ısınma olduğunu paylaşmışlardı.
    bu konuları okuduktan sonra ben de dikkatimi vermeye başladım ama ne bahsedilen türde sesler mevcut, ne de herhangi bir ısınma söz konusu.
    sanırım benim aracımda bir sorun var :)

    :) Arcınızda sorun olabilir,
    Bu konuya sanırım diğer arkadaşlar fazla ilgi duymadı, yada bu tip bir sorun yaşayan yok, oysa servisten bu sorunun showroom'daki araçtada olduğu bilgisi verildi,
    yani hepsinde olabileceği anlamına getirildi. Hepsinde bile olsa bunun bir sorun olduğu gerçeğini ortadan kaldrımaz tabi,


    geçen hafta otomatik i20 test aracını yaklaşık 7-8 km kullandım ve bahsettiğiniz yerdeki ısınmayı bende fark ettim ama rahatsız edici bir ısınma değildi. bacağa yansıyan bir ısınma değil, sadece elle dokunulduğunda hissedilen bir ısınma fark ettim.

    Isınma sorunu ile ilgili Şaşmaz da Yıldırım Hyundai servise götürdüm. İncelediler bugüne kadar bu tip bir şikayetle karşılaşmamışlar, kalorifer sisteminin o bölümden geçtiği ve o sebeple olabileceğini söylediler, bahsettiğim gelen sesin nereden geldiğini buldular, küçük birşeymiş, bantlayıp sabitleyerek giderdiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemay

    quote:

    Orijinalden alıntı: laleoglu

    Selam arkadaşlar,

    Ara ara uzun yola çıktığımda tüketim değerlerini paylaşıyorum sizinle. Bugün sabah erkenden İstanbul dan İzmir e yola çıktım ve 6 saat gibi bir dürede Bornova ya giriş yaptım. Toplam 477 km. Bu sefer yakıt göstergesinde en iyi tüketkim değerini yakadım. 4.5 lt/100 km oldu. Yakıt göstergesi 3. Çeyreğin ortasında. Bu rakam 2012 1.4 cvvt otomatik benzinli i20 prime aracımdaki en muhtesem deger oldu. Araçta sadece ben ve 15 kg civarı bagaj vardı. Klima kapalı hız 80- 95 arasi bazen inislerde max 120km/h oldu.


    1.4 Otomatik için çok güzel bi değer bence..:)
    Allah kazasız belasız yolculuklar nasip etsin..:)

    Gerçekten benim için inanılmaz bir değer, 2012, 1,4 , otomatik, benzinli sense kullanıyorum yaklaşık bir yıldır, bu tip birşeye hiç yaklaşmadım, ortalama 7-8 lt/100 km, diyebilirim, sanıyorum en düşükde 6,5 lt/100 km gördüm.




  • Bu forum yavaş ilerliyor sanki arkadaşlar..?
  • bendede 1.4 otmtik sense var.laleoğlunun yakaladığı değer çok iyi.arabanım kmsi ne kadar oldu.ben en düşük 6.3 gördüm.birde kaç litre alıyor tam olarak.bence 1.4 otmtik dizel çıkarsalar mükemmel olur.
  • İyi akşamlar arkadaşlar,bayram tatili ve bir haftalık yıllık izin derken 1950km yaptım geldim tekrar Afyona.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azazel_666

    bendede 1.4 otmtik sense var.laleoğlunun yakaladığı değer çok iyi.arabanım kmsi ne kadar oldu.ben en düşük 6.3 gördüm.birde kaç litre alıyor tam olarak.bence 1.4 otmtik dizel çıkarsalar mükemmel olur.

    Arabam tam olarak 15.030km de. Dizel otomatik iyi olurdu ama fiyatıda iyi olurdu sanırım:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün aracımın yakıt ikaz lambası yandı ve hemen benzin aldım işte ilk sonuçlar..
    Araç 510 km sonra lamba yaktı, 185 TL ye full oldu ve 38 litre benzin aldı..
    Bu durumda km de 0,36 kuruş gibi bi değer çıkıyor sizce nasıl? Bu arada bu değerde klima sürekli 2. kademede açıktı, 2-3 km mesafeye giderken bile sürekli açtım bilmem iyi mi yaptım kötü mü, bi zararı olur mu araca?
  • Katoloğa göre i20 nin deposu 45 lt. Daha önceki tecrubeme gore ışık yandıktan sonra iceride 7 litre civarı yakıt kalıyor. Bu da tahminime göre şehir icinde en az 80 km, sehirler arasında en az 100 km yol demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni i20 sahiplerine kazasız belasız sürüşler .
    Tatil için 1 hafta önce Bolu dan Antalya Side'ye gitmiştik. 3 gün önce Antalya dan döndük. Araç 1.2 ve 10000 km de , Side de depoyu fulledik. 4 kişi (3 ü yetişkin) + 2 orta boy valiz, klima ara ara açıldı. 1 depoyla Bolu ya vardık. Toroslar üzerinden döndük. Uygun vites ve devir aralığında rampalara girildiğinde araç hiç zorluk yaşatmadı.
    Yol tam olarak 700 km , ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 5.1 ile 5.4 arasında değişti.Hız olarak 100-110 arası gidildi.
    Şehir merkezine geldiğimizde ışık yandı . 1.2 motor ve ağırlığa rağmen çok rahat seyahat ettik. Uzun yolda gayet memnun kaldık herkese kazasız belasız sürüşler .








  • Bugün bi İstanbul yapıp geldim ve evin önüne çektiğimde 999 km olmuştu..:) yarın edirne ye 1000 bakımı ve park sesnörü ile paçalıkları taktırmaya gideceğim ayrıca arka iki kapıdan gelen tıkırtıya baktıracağım.. Dikkat ettim arka camları 1 parmak bile açsam ses yapmıyor ama kapalı ike yapıyor plastik yerinden tıkırtı.. Bakalım yarın ola hayır ola..:)
    Aracı biraz deneyeyim dedim arada 150-160 falan yaptım bikaç dakikalığına araç gidiyor ama 160 tan sonra daha gideceğini pek sanmıyorum..:)
    Ve niye bu araç 5. vites 3000 devirde 100 km hız yapıyor yaa daha fazla beklerdim açıkçası..:)
    Ama herşeye rağmen şu arka kapılardaki tıkırtı dışında aracımdan son derece memnunum ve herkese tavsiye ederim..:)
  • evet kapılardan gelen sesler aracın en kötü yanı. 1 parmak değil milim oynatsan camı yine ses kesiliyor.benimde sol ön kapıda var çoğunlukla. Camları hareket ettirdiğinde kapıya bakarsan konsol resmen hareket ediyor.
  • 
Sayfa: önceki 10651066106710681069
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.