Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (927. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
29.264
Cevap
201
Favori
1.964.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 925926927928929
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    Uyarınız için teşekkür ederim ama bende farkındayım bir kaç sayfadan beri lpg konusunda yazıların olduğundan. hatta sizin yazılarınızıda okudum. fakat benim için tam açıklayıcı olacak konu vize ,sızdırmazlık vs ile ilgili fiyatlardı. hani sizde yazmışsınız şimdi 300-400 tutar diye. bende onu merak ettim. yaptıran arkadaşlar varsa net ne kadar tutar onu bilmek istiyorum.

    siz hangi şehirdesiniz?

    ben İzmirdeyim. henüz ruhsata işletmediğim için detaylı fiyat bilgisi veremiyorum. bu ay ya da önümüzdeki ay işleteceğim. o zamana kadar başka bir arkadaştan net bir cevap gelmezse ben yine paylaşımda bulunurum.
  • bugün istanbul da bir brc bayisini aradım. taksitle 1600 peşin 1500 tl dedi. bunun haricinde 250-300 tl ruhsat masrafın olacak dedi.

    Forumda lpg li kullanan bazı arkadaşlardan arıza ışığı yandığı bilgisi alıyoruz. sizin aracınızda böyle bir problem varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metin33

    hyundai yeni i20 jump manuel benzinli yol bilgisayarına göre 260 km oldu, bunun 20 km si çevre yolu gerisi kısa mesafeli şehiriçi yol bilgisayarında ortalama tüketim 6.8 gözüküyor, yine yol bilgisayarına göre kalan yakıtlı 250 km daha gideceği görülüyor.şu an için bu yakıt tüketiminden memnunum ümit ediyorum km ilerledikçe fabrika değerlerine ulaşacaktır. Yakıt tüketiminde meraklı arkadaşların bilgisine herkese iyi akşamlar.

    merhaba 1.2 aracımda bende de benzer değerler var...ancak benim kafama takılan bir husus var:

    45 lt lik yakıt deposu var.
    aracı fulledikten sonra 280 km yol yaptı. yol bilgisayarı daha 230 km gidersin diyor. yani toplamda 45 lt ile yaklasık 510 km hadi bilemedin 550 km yol yaparsın diyor. bu durumda araç 45 lt yakıtla 510 km yol yapıyor yani ortalama 8,8 lt gibi bir değer yakalayabiliyor. ancak yol bilgisayarı 6,5-6,6 civarları gösteriyor ki depoyu fullediğimde yol bilgisayarını da sıfırlamıstım...yani 45 lt lik yakıtla 1.2 aracın 650-700 km yol yapması lazım ki ancak 6,8-6,9 gibi bir degeri yakalayabilsin...
    bilemiyorum hesaplarımda kacırdıgım atladıgım bir husus da olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KORO

    quote:

    Orijinalden alıntı: metin33

    hyundai yeni i20 jump manuel benzinli yol bilgisayarına göre 260 km oldu, bunun 20 km si çevre yolu gerisi kısa mesafeli şehiriçi yol bilgisayarında ortalama tüketim 6.8 gözüküyor, yine yol bilgisayarına göre kalan yakıtlı 250 km daha gideceği görülüyor.şu an için bu yakıt tüketiminden memnunum ümit ediyorum km ilerledikçe fabrika değerlerine ulaşacaktır. Yakıt tüketiminde meraklı arkadaşların bilgisine herkese iyi akşamlar.

    merhaba 1.2 aracımda bende de benzer değerler var...ancak benim kafama takılan bir husus var:

    45 lt lik yakıt deposu var.
    aracı fulledikten sonra 280 km yol yaptı. yol bilgisayarı daha 230 km gidersin diyor. yani toplamda 45 lt ile yaklasık 510 km hadi bilemedin 550 km yol yaparsın diyor. bu durumda araç 45 lt yakıtla 510 km yol yapıyor yani ortalama 8,8 lt gibi bir değer yakalayabiliyor. ancak yol bilgisayarı 6,5-6,6 civarları gösteriyor ki depoyu fullediğimde yol bilgisayarını da sıfırlamıstım...yani 45 lt lik yakıtla 1.2 aracın 650-700 km yol yapması lazım ki ancak 6,8-6,9 gibi bir degeri yakalayabilsin...
    bilemiyorum hesaplarımda kacırdıgım atladıgım bir husus da olabilir.


    bildiğim kadarı ile sizin hesap ta doğru, ancak henüz sıfır araçta 3.000 km ye kadar tüketim değerleri fazla çıkabilir, diğer husus yanılıyor olabilirim, bildiğim kadarıyla yol bilgisayarı depoda 5,6 lt benzin kaldığı zaman kalan yakıtı algılamıyor, siz 45 yakıtla değil 40 lt yakıtla hesap yapın 40 lt *4,6 sonuç 184 TL, bunu 550 ye bölersek sonuç 334 kuruş çıkar, 334 kuruşta tüketime gitttiğimizde ise 0 ,334*100 km = 33,4 TL bu tutarıda benzin litresi olan 4,6 TL ye böldüğümüzde ise 33,4/4,6= 7,2 yani 100 km de 7,2 yapar yol bilgisayarı ile gerçek tüketim arasında ki 0,6 değer farkı normal gözükür. Bu benim hesabım yanılıyor olabilirim, akıl akıldan üstündür. Amerika lının tükettiği paradan benzin ülkemizde satılıyor olsaydı, hiç bu hesaplara girmez dik, bizi bu duruma düşürenlere yazıklar olsun. İyi akşamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metin33 -- 11 Eylül 2012; 20:38:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    bugün istanbul da bir brc bayisini aradım. taksitle 1600 peşin 1500 tl dedi. bunun haricinde 250-300 tl ruhsat masrafın olacak dedi.

    Forumda lpg li kullanan bazı arkadaşlardan arıza ışığı yandığı bilgisi alıyoruz. sizin aracınızda böyle bir problem varmı?

    ben aracımda forumda paylaşılan sıkıntılardan hiçbiriyle karşılaşmadım. o yüzden diyorum ya sanırım benim aracımda bir sorun var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    bugün istanbul da bir brc bayisini aradım. taksitle 1600 peşin 1500 tl dedi. bunun haricinde 250-300 tl ruhsat masrafın olacak dedi.

    Forumda lpg li kullanan bazı arkadaşlardan arıza ışığı yandığı bilgisi alıyoruz. sizin aracınızda böyle bir problem varmı?

    ben aracımda forumda paylaşılan sıkıntılardan hiçbiriyle karşılaşmadım. o yüzden diyorum ya sanırım benim aracımda bir sorun var :)

    keşke herkesin sizinki gibi sorunlu arabası olsa :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    Benim bildiğim de şu yönde eskiden kırsal denilen işlenmemiş motorin ve normal işlenmiş motorin vardı, daha sonra euro diesel çıkınca pompalarda 3 seçenek oluştu
    kırsal motorin, normal motorin, birde euro dizel olunca buna çözüm olarak hem çevre açısından hemde karmaşa açısından kırsal motorini kaldırdılar.
    fakat şöyle bir durum var özellikle son 4 5 yılda üretilen araçlar euro dizel (katkılı) yakıt önerilmektedir. bunun nedeni gelişen motor teknolojisinde daha fazla basınçla çalışan küçük hacimden büyük güçler üretilen bir teknolojide olunduğu için normal motorin alsanız bile araca kırsal motorin almış gibi olmaktadır. eski tip dizel sahipleri özellikle tdi motor kullananlar hiçbir şekilde euro dizel almasına gerek yok çünkü üretim teknolojisi bu yakıtı önermiyor bile yağ koysan onu da yakmam demiyor. fakat uzun yıllar kullanmayı düşünen bir kişi mutlaka euro dizel kullanmalı.

    1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.
    2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azalır.
    3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.
    Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.
    Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.
    Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.
    Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.
    Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.
    Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.

    En son açıklanan -bakanlık düzeyinde bir açıklama idi bu- ise Türkiye' de tek tip motorin üretildiği yönünde.. zaten de birçok yer sadece motorin yazar sattığı ürüne ama başta bp gibi belli başlı kan emiciler, Türk milletini bir anlamda eskiye çağrışım yaparak yanlış yönlendirmektedir diye düşünüyorum. Yine de bilgilendirme için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    bugün istanbul da bir brc bayisini aradım. taksitle 1600 peşin 1500 tl dedi. bunun haricinde 250-300 tl ruhsat masrafın olacak dedi.

    Forumda lpg li kullanan bazı arkadaşlardan arıza ışığı yandığı bilgisi alıyoruz. sizin aracınızda böyle bir problem varmı?

    ben aracımda forumda paylaşılan sıkıntılardan hiçbiriyle karşılaşmadım. o yüzden diyorum ya sanırım benim aracımda bir sorun var :)

    Ne marka kullandığınız LPG bende aracıma taktiricamda birde arac bilginiz ne acaba yil km vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günaydın Arkadaşlar...
  • Ağustos 2012 Türkiye pazarında ilk otuz:


    1. Fiat Linea C segmenti 2.375

    2. Ford Fiesta B 1.944

    3. VW Jetta C 1.550

    4. Opel Astra HB C 1358

    5. Toyota Auris C 1.182

    6. Ford Focus Sedan C 1.133

    7. Vw Passat D 1.109

    8. Hyundai Accent Blue B 1107

    9. Opel Corsa B 1.100

    10. Hyundai İ20 B 1.079

    11. Renault Fluence C 1.071


    12. Honda Civic C 1.068

    13. VW Golf C 1.010

    14. Renault Clio HB B 993

    15. Toyota Corolla C 873

    16. VW Polo B 839

    17. Nissan Qashqai SUV 807

    18. Dacia Sandore B 714

    19. Renault Smybol B 704

    20. Citroen C4 C 663

    21. BMW 3 Serisi D 651

    22. Renault Megane HB C 622

    23. Dacia Duster SUV 583

    24. Chevrolet Aveo Sedan B 580

    25. Fiat Grande Punto B 573

    26. Renault Clio Grand Tour 565

    27. Mercedes-Benz C 555

    28. VW Tiguan SUV 522

    29. Audi A3 C 521

    30. Toyota Yaris B 424

    (Veriler: Otohaber 36. sayı)

    i20 tüm modeller içinde 10. sırada




  • i30 nerede?
  • Türkiye'de tek kuruş yatırımı olmayan vw'nin satış rakamları gene yükseklerde... Bizdeki bu alman hayranlığından olsa gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    i30 nerede?


    Fiyatı yüksek geldi herhalde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    i30 nerede?


    Fiyatı yüksek geldi herhalde...

    i30 alacağıma kadar golf denmesinden dolayı
  • Bu lgp işi canımı sıkmaya başladı. Bugün görüştüğüm bir brc yetkilisi i20 lerde lpg nin bir süre sonra motordaki sübapların ( sibop ta olabilir) değişmesi gerekebiliyormuş. ( bu konuyu başka bir forumda da okumuştum. sanırım i20- i30 ların sübapları magnezyum karışımlı olduğundan aşırı ısınmadan kaynaklı erime yapabiliyormuş.) Hyundai lere brc tavsiye edilmesinin sebebide brc marka kitlerde vsr denen bir sistem varmış. yüksek devirlerde motora gaz yerine benzin püskürterek motorun aşırı ısınmasını önlüyormuş. bu nedenle de lpg kaskosu denen bir şey çıkmış. 200 tl karşılığında motoru bu tehlikeye karşı 3 yıllığına 1000-1500 tl ye kadar teminatla sigortalıyorlarmış. Brc yetkilisi arkadaş yaprıkları işe kendilerinin bir teminat veremeyeceklerini,bugüne kadar 2 tane i20 de böyle bir sorun gördüğünü ve bu araçların yerli malı lpg kiti kullandığını söyledi. ve ayrıca ben aracıma brc marka kit taktırırsam aracın motorunda bu bahsi geçen konuyla alakalı bir sorun oluşursa bunun kendilerinin sorumluğunda olmadığına dair bir yazı imzalatacaklarını söylediler. bu konu hakkında bilgisi olan var mı? soğuttular beni lpg den :)

    (imla ve yazım hatalarım için kusura bakmayın)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz20

    i30 nerede?


    Fiyatı yüksek geldi herhalde...

    i30 alacağıma kadar golf denmesinden dolayı

    7. Vw Passat D 1.109
    8. Hyundai Accent Blue B 1107

    3 tane daha satsalarmis bi sira yukari cikacakmis..ah hyundai insan 3 4 tane ucuza yoldan gecene verirde bi sira yukselmezmi

    bugun garantiden arka cam silecegi degsti..
    israrla i20 de yazilim yuklyerek kapilarin otomatik olarak kapatilmadigni savunmaktalar..yetkilside ustasida..
    sis fari iscilik dahil 500 tl
    cam filmi icinde amerikan maliymis ozel olarak monte eden ekip varmis hyundai de o gelip takiyomus garantisi varmis 1 numaraymis dedim ne kadar 350 tl.. hemen ciktim geldim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedatmemil


    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    bugün istanbul da bir brc bayisini aradım. taksitle 1600 peşin 1500 tl dedi. bunun haricinde 250-300 tl ruhsat masrafın olacak dedi.

    Forumda lpg li kullanan bazı arkadaşlardan arıza ışığı yandığı bilgisi alıyoruz. sizin aracınızda böyle bir problem varmı?

    ben aracımda forumda paylaşılan sıkıntılardan hiçbiriyle karşılaşmadım. o yüzden diyorum ya sanırım benim aracımda bir sorun var :)

    Ne marka kullandığınız LPG bende aracıma taktiricamda birde arac bilginiz ne acaba yil km vs

    aracım 3 temmuz 2012 trafik çıkışlı İ20 1.4 jump otomatik, LPG sistemi BRC, 1900 kmde LPG montajı yapıldı, şu an 3900 kmde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dimitrivasilis -- 12 Eylül 2012; 22:08:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    Bu lgp işi canımı sıkmaya başladı. Bugün görüştüğüm bir brc yetkilisi i20 lerde lpg nin bir süre sonra motordaki sübapların ( sibop ta olabilir) değişmesi gerekebiliyormuş. ( bu konuyu başka bir forumda da okumuştum. sanırım i20- i30 ların sübapları magnezyum karışımlı olduğundan aşırı ısınmadan kaynaklı erime yapabiliyormuş.) Hyundai lere brc tavsiye edilmesinin sebebide brc marka kitlerde vsr denen bir sistem varmış. yüksek devirlerde motora gaz yerine benzin püskürterek motorun aşırı ısınmasını önlüyormuş. bu nedenle de lpg kaskosu denen bir şey çıkmış. 200 tl karşılığında motoru bu tehlikeye karşı 3 yıllığına 1000-1500 tl ye kadar teminatla sigortalıyorlarmış. Brc yetkilisi arkadaş yaprıkları işe kendilerinin bir teminat veremeyeceklerini,bugüne kadar 2 tane i20 de böyle bir sorun gördüğünü ve bu araçların yerli malı lpg kiti kullandığını söyledi. ve ayrıca ben aracıma brc marka kit taktırırsam aracın motorunda bu bahsi geçen konuyla alakalı bir sorun oluşursa bunun kendilerinin sorumluğunda olmadığına dair bir yazı imzalatacaklarını söylediler. bu konu hakkında bilgisi olan var mı? soğuttular beni lpg den :)

    (imla ve yazım hatalarım için kusura bakmayın)

    aynen dedikleri gibi 200 TL karşılığında 3 yıllığına kasko yapıyorlar. bana da aynısını söylediler:
    "sübapların zamanla zarar görmesi muhtemelmiş ve bu kasko sayesinde mevcut sübapları yeni nesil bir sübap çeşidiyle ücretsiz değişim yapıyorlar. tabi bu kasko sadece sübapları kapsamıyor." imzalatılan yazı konusunda bilgim yok ama ne olursa olsun LPG yakıt masrafı açısından her zaman avantaj sağlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    Bu lgp işi canımı sıkmaya başladı. Bugün görüştüğüm bir brc yetkilisi i20 lerde lpg nin bir süre sonra motordaki sübapların ( sibop ta olabilir) değişmesi gerekebiliyormuş. ( bu konuyu başka bir forumda da okumuştum. sanırım i20- i30 ların sübapları magnezyum karışımlı olduğundan aşırı ısınmadan kaynaklı erime yapabiliyormuş.) Hyundai lere brc tavsiye edilmesinin sebebide brc marka kitlerde vsr denen bir sistem varmış. yüksek devirlerde motora gaz yerine benzin püskürterek motorun aşırı ısınmasını önlüyormuş. bu nedenle de lpg kaskosu denen bir şey çıkmış. 200 tl karşılığında motoru bu tehlikeye karşı 3 yıllığına 1000-1500 tl ye kadar teminatla sigortalıyorlarmış. Brc yetkilisi arkadaş yaprıkları işe kendilerinin bir teminat veremeyeceklerini,bugüne kadar 2 tane i20 de böyle bir sorun gördüğünü ve bu araçların yerli malı lpg kiti kullandığını söyledi. ve ayrıca ben aracıma brc marka kit taktırırsam aracın motorunda bu bahsi geçen konuyla alakalı bir sorun oluşursa bunun kendilerinin sorumluğunda olmadığına dair bir yazı imzalatacaklarını söylediler. bu konu hakkında bilgisi olan var mı? soğuttular beni lpg den :)

    (imla ve yazım hatalarım için kusura bakmayın)

    aynen dedikleri gibi 200 TL karşılığında 3 yıllığına kasko yapıyorlar. bana da aynısını söylediler:
    "sübapların zamanla zarar görmesi muhtemelmiş ve bu kasko sayesinde mevcut sübapları yeni nesil bir sübap çeşidiyle ücretsiz değişim yapıyorlar. tabi bu kasko sadece sübapları kapsamıyor." imzalatılan yazı konusunda bilgim yok ama ne olursa olsun LPG yakıt masrafı açısından her zaman avantaj sağlıyor.

    gecen gun edirnede sordum atiker 1000 tl brc 1700 tl. atikerle arasinda bu kadar kalite farki varmi.iyi bi montajla atiker olmus brc olmus farkedermi bende 2011 otomatik mode sahibiym..bu lpg isini ara ara dusunyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim i20 lerle ilgili degil ama bir fikir verebilir. Subap erimesi yeni bir cok aracta varmis!

    http://forum.donanimhaber.com/m_60718229/tm.htm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 925926927928929
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.