Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (926. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
29.267
Cevap
202
Favori
1.964.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 924925926927928
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık



    HYUNDAİ i20  ANA KONU


    turbonun ve enjektörlerin ömründen çalıyorsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hyavuz -- 9 Eylül 2012; 20:29:05 >




  • Jump ve sense paket farklarını bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık


    turbonun ve enjektörlerin ömründen çalıyorsun...

    Bu aldığım yerden devamlı alıyorum;bakımlarda mazot filtreside tertemiz çıkıyor.
    Bişey olursa da yapacak bişey yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık


    turbonun ve enjektörlerin ömründen çalıyorsun...

    Turbo ve enjektörlerin ömründen çalmak mı; sebep ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TR_001 -- 10 Eylül 2012; 0:32:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgahancoban

    quote:

    Orijinalden alıntı: mhtdur

    Hayırlı geceler...

    LPG li i20 kullanıcıları...

    Konuyu araştırdım fakat bulamadım.
    LPG ile Benzin tüketimi aynı anda nasıl olur çözemedim.
    1200 Km uzun yolda 50-60 Tl lik benzin sarf etti aracım, bi kaç servis aradım
    ustalarla görüştüm hepsi farklı şeyler söyledi.

    1- Araç tekerlek hareketlerine bakarak benzinde gidiyormuş gibi ibre düşer benzin depodadır, üzerine benzin aldığınızda
    düzelir dediler - yeniden benzin aldım bu seçenek olmadı...
    2- aracınız yeni olduğundan (15000 km oldu) bi süre daha azda olsa benzinide yakar dediler.. hem benzin hem LPG yakmasına ihtimal vermedim.
    3- Forumun birinde BRC kitin bazılarında ayar olduğunu ve belli bi devirden sonra araç otomatik benzine
    geçebileceği hakkında paylaşımlar vardı bu olabilir diye düşünuyorum yüksek devirlerde kullandık aracı...

    Sizlerde böyle bişey yaşandımı ve LPG yi aracı alırken taktırdım servis garantisinde sorun olmayacağını söyledi. Garantide sıkıntı yaratacakmı bilemiyorum 15000 Km bakımı geldi orda görürüz artık aksi bişey söylenirse yıkarım plazayı:))

    Ankara da 15000 km bakımları için neziroğlu - Ata ve Aracı aldığım AKBAK ı aradım Hemen hemen yakın fiyatlar bunlar tabii pazarlığa kesinlikle açık
    aldığınız fiyatlardan pazarlık yapmayı unutmayın yaptırdıktan sonra fiyatları paylaşırım....


    merhaba mhtdur benim önceki aracım lpg liydi. sana söylenenleri duyunca gerçek anlamıyla sok oldum yalanın daniskası.insanlar artık birinin yüzüne bakarak böyle mantıksız yalanlar bile söyleyebiliyorsa artık müslüman bile değiliz demektir. tamamen bilgisizliklerini gizlemek amacıyla mantıksız yalanlar söylemişler. bende senin gibi şık şık cevaplayayım.

    1- aracın beyni tekerleklere bakarak yakıt ölçmez. yalan yalan yalan söyleyen şerefsizdir ahlaksızdır. depo kalan yakıt gösterimi= dijital göstergeli olsun analog göstergeli olsun tüm araçlar depodaki şamandradan yakıt seviyesi ölçer.buna göre ekrana bilgilendirme yapar. bir diğer durum ise anlık yakılan yakıt göstergesidir= bu da aracın borularında geçen ve o an benzin pompasından geçen yakıtın yani fışkırtma basıncının sensör aracılığı ile ölçülmesi ile olur ve anlık yakıtınız .... dır yazar. kesinlikle tekerlek dönüşüyle alakası yoktur var diyen yalan söyler. istersen sağlamasını yapalım = araçın olduğu yerde rolantide çalışırken gaza basmadığında anlık 4.2 lt gösteriyor olsun yine durdugu yerde gaza basınca göreceksinki 8 lt 10 lt yazmaya başlar. hani tekerlek dönmesi diyordu? madem öyle şimdi nasıl gösteriyor. ikinci sağlama kırmızı ışıkta durdun yeşil yandı kalkıyorsun araba kalkarken 15 -20 sn liğine (düşük vites) 20 lt anlık bile gösteriyor oysa hızın henüz 15-20 km ama 80 -90 la giderkende araç 4.5 - 4.8 lt gösteriyor bunu nasıl izah edecekler. yani ölçüm sensörü enjeksiyon sistemi ile yakıt pompası arasında bir yerde durur (araçtan araca değişir) bu sayede o an harcanan yakıt bilgisine ulaşılır. mantıklı olan sistemde budur. hiçbir araba yada bilgisayar sistemi tekerlek dönüşüne göre ölçüm yapamaz zaten yakıt harcamasının tekerlek turu ile alakası yoktur. düz yolda 80 km ile yaktığınız yakıt ile bayır yolda 80 le yaktığınız yakıt arasında dağlar kadar fark vardır. çok kızdım ya. böyle ahlaksız adamlar nasıl ülkemizde iş yapabiliyor nasıl milletimiz bunlara inanıyor. işin üzücü yanı böyle adamların tamir ettiği yada bakım yaptığı araçlara biniyoruz canımızı yalancı adi serefsiz insanlara emanet ediyoruz. --(ayrıca benim eski araçlarımdan biride anlık yakıt veriyordu ve lpg li idi lpgdeyken yakıt durumu düşmüyordu) sistemi farklı.

    2- bir araç yeni olduğu için ilk 15000 binde az da olsa yakar demişler buda yalan sonuna kadar yalan. araca takılan beynin işi gücü yokta ben yeni aracım o yüzden azda olsa hem lğg hem benzin yakayım demez böyle bir mantık yoktur. benzin ve lpg aynı anda yakılmaz bu zaten olası değildir. ancak şöyle bir durum vardır ki aracın yeni olmasıyla alakalı değildir. artık gelişen teknolojik olaylar çerçevesinde lpgnin en iyi yanma ısısı ve verimlilik durumunun içeriğine göre 32 ila 35 derece arasında ısıda başladığı bilinmektedir. bu yüzden günümüzde kullanılan araçlardaki sıralı sistem lpg nin mantığı şudur = araç her durumda ilk olarak benzinde çalışsın araç motor ısısı en az 32 derece olduğunda motordan benzini kesip lpg vermeye başlasın. sonra bu araç lpg bitene kadar lpg de gitsin dir yani 3 kural vardır. ve azda olsa her marşa basışınızda benzin yakar sonra lpg ye geçer. böylece azda olsa benzin yakılır. (özel durum yaz aylarında motor 32 derecelere erken ulaşır böylece lpg ye erken geçilir fakat kış aylarında motor geç ısınır bu yüzden lpg ye biraz daha geç geçilir bu durumda kışın daha fazla benzin yakılır) işin özü sizinde tahmin ettiğiniz gibi aynı anda hem lpg hem benzin yanmaz sadece ilk çalışma anlarında geçiş durumunda benzin yanar. adamlar burdada yalan söylemişler

    3- BRC gibi bazı markaların yüksek devirde benzine geçeceğini söylemişsiniz evet doğru. olay şudur lpg de iken acil performans gerektiren durumlarda (yani lpg nin yetemediğini kit anladığında kendini benzine geçirir veya farzı misal sizinli 140 km ye ayarlıdır araç 140 a ulaşınca araç performana gerek olduğunu düşünüp siz 140 ın üstünde olduğunuz heran benzine geçer ve öyle devam eder ne zamanki 139 aşağı olur o zaman bekler bir süre sonra sadece lpg yakar) (140 sabiti değişkendir örneğin gidip serviste ben 110 ayarlansın isterim derseniz bilgisayarla 110 alırlar) neyse işin aslı siz kendinizi biliyorsanız bu durum oluşmamıştır derseniz o zaman bu şıkda olmamıştır. (unutmadan bu 140 da lpg den benzine geçme işlmenini sadece lpg kitleri yapmaz özel sistemlerde vardır.)

    böyle sıkıntıyı yaşayan vamı demişsiniz pek yoktur çünkü sadece 3. sıkkın oluşma ihtimali var diper iki söylenen tamamen yalan. tabi 2.deki ilk çalıştırmada benzin yakma durumu hariç.
    söylediğiniz sorunlar karşısında olası sorunları söylemek gerekirse
    1- lpg nin ısı sensöründe problem olabilir ve daha yüksek ısıları örneğin 60 -70 dereceleri bekliyor olabilir. bu da daha uzun süre benzinde kalması demektir.
    2- lpg otomatik kitinde problem olabilir siz farkında olmadan bir süre sonra kendini nedensiz yere benzine atıyor olabilir. çoğu zaman bunu bir uyarı sesi ile yada ışık değişimi ile lpg düğmesinde görür yada farkına varırsınız.
    3- düşük bir ihtimal ama belki harcadığınız benzini yanlış hesaplamış olabilirsiniz.
    4- çok ama çok düşük ve tehlikeli bir ihtimal daha aracın ayarı iyi yapılmadıysa yada unutulan birşey olduysa (insanın olduğu her yerde bu ihtimal vardır) araç lpg de iken az da olsa benzin pompası yakıt basıyor olabilir.öyleki tehlikeli olmakla birlikte araç zaten motora lpg basıtıgından benzin pompası vakıt var zannedip azda olsa benzin basabilir. (bu durum arızadan dolayıdır. şöyleki haznede zaten lpg oldugundan normal miktarda benzin değilde çok çok daha az miktarda eksigi tamamlayacak kadar benzin basabilir.)

    hakkınızda hayırlısı olsun.umarım sorunun nedenini bulursunuz. bize de bilgi verirsiniz. buraya yazma amacım sorun çözmekten çok size bize insanların göz göre göre yalan söylediklerini göstermekti. hayvan bile değiller ya işte.. hadi iyi geceler

    YORUMLARIN İÇİN TEŞEKKÜRLER.

    Aracın LPG ye geçme süresi gayet normal, diğer konuda dediğimi gibi yüksek hızda hiç dikkat etmedim LPG uyarı lambalarına benzindemi LPG demi die
    fakat hani140-150 de geçecekse benzine eminim 50 Tl den daha fazla yakardı benzini:)) yol müsaitti.

    Bu hafta bakımlarını yaptırıcaz inşallah ozaman öğreniriz nedir problem..




  • Günaydın Arkadaşlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık





    Maşallah 3 yılda en çok km yapanlardansın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TR_001

    quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık


    turbonun ve enjektörlerin ömründen çalıyorsun...

    Turbo ve enjektörlerin ömründen çalmak mı; sebep ?

    kırsal mı ki?




  • 1.4 cvvt mode aracıma lpg taktırmak gibi bir düşüncem var. Yakıtından çok rahatsız değilim fakat yaptığım km ile benim için daha avantajlı olacağını düşünüyorum. 6 aylık araç 10700 km oldu. şimdi 1.4 aracı olupta bu yakınlarda lpg taktıran arkadaşları görüyorum. Ve onlardan şu bilgileri rica ediyorum.


    Lpg kiti ne kadara mal oldu?
    Markası nedir?
    Tavsiye edilen marka hangisidir?
    Taksit yapılıyormu?
    Lpg kiti takıldıktan sonra yapılacak işlemler nelerdir; ne kadar para harcıyoruz?

    Bir de son olarak aracın içine takılan lpg göstergesi nereye takılıyor. bir ara forumda gördüğüm gibi bizde mevcut olmayan esp tuşunun oraya monte olan gösterge hangi markaya ait? bunu benden başka gören varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık


    Maşallah 3 yılda en çok km yapanlardansın

    Öyle gibi Samet,Afyona geleli pek km yapmaz oldum eski meslek devam etseydi şimdi 80-90bin olurdu herhalde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: TR_001

    quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık


    turbonun ve enjektörlerin ömründen çalıyorsun...

    Turbo ve enjektörlerin ömründen çalmak mı; sebep ?

    kırsal mı ki?

    Kırsal olsa dediğinde haklı enjektör ömrü kısalır ama bu eurodiesel dediğim gibi yakıt filtreside gayet temiz çıkıyor,opetten aldığımla da çekiş ve motor sesinde de farklılık göstermiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sfzb67 -- 10 Eylül 2012; 20:48:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedatmemil

    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: sedatmemil

    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: sedatmemil


    quote:

    Orijinalden alıntı: banistercaq

    Araciniz benzinli ise 15.000 de bir yada senede bir
    Dizel ise 10.000 de bir yada km dolmamissa senede bir bakima gitmeniz gerekiyor

    Teşekkürler
    Kullanan arkadaslar LPG takmamı söylüyorlar sizce yapmalimiyim otomatik 1.4 arac fazlaca tasarruflu olacağını söylüyorlar LPG olduğu icin çekincem var sizlerin görüşlerinizi almak isterim yardımcı olursanız

    1.4 Otomatik sahibiyim. aldıktan sonra 1,5 ay benzinli olarak kullandım ve daha sonra LPG montajı yaptırdım. klima açık bir şekilde ve biraz da aracı zorlayarak kullanıyorum, karşılığında 22 Kr yakıyor. kesinlikle tavsiye ederim. biraz daha uslu kullanılırsa 20 Kr, belki de altına bile inebilir diye düşünüyorum. ( Tabi 2 gün önce yapılan zammı saymazsak )

    Teşekkürler Cevabın icin arkadasım
    Ne marka LPG kullanıyorsun peki ? Tavsiye edebilecek arkadaslarımız var mı ?
    Sakın kullanan biriyim benzinde 40 kuruş yakmaktayim herhalde LPG de 20 kurusunda altına inebilecegimi düşünüyorum sizler nedersiniz ?
    Ayrıca aracım 2012 model LPG takdirdigimda garanti bozulacak mı ?
    Bilgisi olan arkadaslarımızdan cvp bekliyorum şimdiden teşekkürler

    ben teşekkür ederim.
    aracıma BRC marka LPG kiti taktırdım. 1500 TL LPG için, 200 TL de (isteğe bağlı) 3 yıllık LPG kaskosu için ödedim.
    aracım benzinde 36 Kr yakıyordu. LPG'de 22 Kr oldu.
    şu anki zammı göz önüne alırsak mevcut kullanımımda 23-24 Kr civarı yakacağını düşünüyorum. daha aşağı tüketim kullanıcının elinde tabi. ben pek sakin kullanmıyorum :)
    LPG taktırdığınızda aracınızda LPG kaynaklı sorun oluşursa garanti dışı bakım yapılıyor.


    LPG kasko ne ise yaramakta peki ?
    Ayrıca LPG taktirirken ustaların ve servisin yaklaşımı neydi ?
    Biraz ayrıntılı soruyorum ama tecrübenden yararlanarak bu ise kalkışmak istiyorum bende

    dostum LPG kitini taktırmadan önce Hyundai servisinden arkadaşlarla görüştüm, LPG kaynaklı sorunlarda aracın o konuyla ilgili sorunları garanti dışı olacak denildi.
    bunu göze alarak LPG montajı için gittiğim firmada sadece LPG kitindeki sorun ve parça değişimlerini kapsayacak şekilde 3 yıllığına 200 TL karşılığı kasko yapılabileceği söylendi, bana da mantıklı geldiği için kabul ettim ve yaptırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tods

    1.4 cvvt mode aracıma lpg taktırmak gibi bir düşüncem var. Yakıtından çok rahatsız değilim fakat yaptığım km ile benim için daha avantajlı olacağını düşünüyorum. 6 aylık araç 10700 km oldu. şimdi 1.4 aracı olupta bu yakınlarda lpg taktıran arkadaşları görüyorum. Ve onlardan şu bilgileri rica ediyorum.


    Lpg kiti ne kadara mal oldu?
    Markası nedir?
    Tavsiye edilen marka hangisidir?
    Taksit yapılıyormu?
    Lpg kiti takıldıktan sonra yapılacak işlemler nelerdir; ne kadar para harcıyoruz?

    Bir de son olarak aracın içine takılan lpg göstergesi nereye takılıyor. bir ara forumda gördüğüm gibi bizde mevcut olmayan esp tuşunun oraya monte olan gösterge hangi markaya ait? bunu benden başka gören varmı?

    dostum sorduğun soruların tümünün cevabını 5-10 sayfa geriye doğru taradığında bulabilirsin.

    yine de ben kısaca cevaplayayım:

    2 ay kadar önce sıfır 1.4 otomatik jump aldım.
    1 ay kadar benzinde kullandım ve yaptığım hesaplara göre km'de 36 Kr civarı sarfiyat oldu. daha sonra LPG montajı yaptırdım ve yine yaptığım hesaplara göre km'de 22 Kr civarı sarfiyat oldu. yakıt sarfiyatı aracın anlık göstergesine göre benzinde 100 km'de şehir içi 7.2 civarı iken, LPG'de 8.6 civarı oldu. LPG fiyatından kaynaklı tüketim TL bazında daha az oldu ama yakıt sarfiyatı arttı.

    Hyundai servisinin tavsiye ettiği BRC'yi 1500 TL'ye 12 ay taksitle taktırdım. LPG kitinde oluşabilecek sorunları karşılaması için 200 TL karşılığında 3 yıllığına kasko yaptırdım.

    bu işlemlerden sonra yapman gereken:
    sızdırmazlık, emisyon alarak vizeye girmek ve LPG'yi ruhsata işletmek. bunlar da yaklaşık olarak 300-400 arası bir meblağa karşılık geliyor.

    LPG göstergesi benim aracımda kaput açma kolunun önüne takıldı.




  • hyundai yeni i20 jump manuel benzinli yol bilgisayarına göre 260 km oldu, bunun 20 km si çevre yolu gerisi kısa mesafeli şehiriçi yol bilgisayarında ortalama tüketim 6.8 gözüküyor, yine yol bilgisayarına göre kalan yakıtlı 250 km daha gideceği görülüyor.şu an için bu yakıt tüketiminden memnunum ümit ediyorum km ilerledikçe fabrika değerlerine ulaşacaktır. Yakıt tüketiminde meraklı arkadaşların bilgisine herkese iyi akşamlar.
  • Uyarınız için teşekkür ederim ama bende farkındayım bir kaç sayfadan beri lpg konusunda yazıların olduğundan. hatta sizin yazılarınızıda okudum. fakat benim için tam açıklayıcı olacak konu vize ,sızdırmazlık vs ile ilgili fiyatlardı. hani sizde yazmışsınız şimdi 300-400 tutar diye. bende onu merak ettim. yaptıran arkadaşlar varsa net ne kadar tutar onu bilmek istiyorum.

    siz hangi şehirdesiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: techstat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: techstat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    Merhaba arkadaşlar,
    yaklaşık 2 hafta kadar önce, i 20 otomatik vites, sense, 1,4 benzinli araç aldık, şu an yaklaşık 300 km. de, ancak yeni farkettik aracın gaz pedalının sağındaki(vites kutusunun bulunduğu bölge ile gaz pedalı arasındaki bölge) bölümde ciddi bir ısınma oldu, bu tip bir sorun yaşayan varmıdır acaba, bilgi verirseniz sevinirim,
    birde radyo kanalı 2-3 dk. da bir kendiliğinde değişiyor bununla ilgili bilgisi olan varsa bilgi verirse sevinirim,
    Aracı Akbak'dan almıştım servise oraya götürmeyi düşünüyorum,


    Merhaba arkadaşlar,
    aracın gaz pedalının sağındaki(vites kutusunun bulunduğu bölge ile gaz pedalı arasındaki bölge) bölümde ciddi bir ısınma oldu, çok uzun mesafe yol yapmamış olsamda tekrar deneme yaptım, bir miktar ısınma yine oldu, bu tip bir durumla karşılaşan varmıdır acaba?

    Geçen gün Dsg şanzımanla ilgili bi muhabbet vardı Vw grup gösterge paneline bir uyarı bölümü koyacakmış. Şanzıman çok ısınınca uyarı verecekmiş falan.

    Bu durumda otomatik viteslerde belirttiğim bölümde ısınma olduğu/olabileceği diğer markalar içinde geçerli bir durum mu acaba?

    Bunla ilgili bi bilgim yok işte. Servise bi uğrayın siz. İşinizi sağlama alın. Hic beklenmedik bi arıza da olabilir.

    Merhaba arkadaşalar, İ20 OTOMATİK(sense) 1.4 ARACI OLANLAR BİLGİ VEREBİLİR Mİ?

    ARACIN GAZ PEDALININ SAĞINDA BİR SÜRE SONRA HİSSEDİLİR DERECEDE ISINMA OLUYOR BU SEBEPLE SERVİSE GÖTÜRDÜM, SHOWROOM DAKİ ARACI DENEDİKLERİNİ ONDA DA ISINMA OLDUĞUNU SÖYLEDİLER, KENDİ ARACINIZDA KONTROL EDERMİSİNİZ BU TİP BİR SORUN VAR MI?

    2012 yeni İ20 1.4 CVVTİ JUMP Otomatik sahibiyim. 2 aydır kullanıyorum ve bahsettiğiniz şekilde bir sorunla karşılaşmadım.

    Verdiğiniz bilgi için teşekkürler,
    Acaba eliniz ile dokunarak test ettiniz mi? Eğer yine yoksa bu sorun kronik değil diyebiliriz,
    Birde göğüs kısmından veya şoför kapısı tarafından gelen bir ses var karşılaştınız mı?

    bazı arkadaşlarımız araçlarının farklı yerlerinden bazı sesler geldiğini ve dediğiniz bölümde ısınma olduğunu paylaşmışlardı.
    bu konuları okuduktan sonra ben de dikkatimi vermeye başladım ama ne bahsedilen türde sesler mevcut, ne de herhangi bir ısınma söz konusu.
    sanırım benim aracımda bir sorun var :)

    :) Arcınızda sorun olabilir,
    Bu konuya sanırım diğer arkadaşlar fazla ilgi duymadı, yada bu tip bir sorun yaşayan yok, oysa servisten bu sorunun showroom'daki araçtada olduğu bilgisi verildi,
    yani hepsinde olabileceği anlamına getirildi. Hepsinde bile olsa bunun bir sorun olduğu gerçeğini ortadan kaldrımaz tabi,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: TR_001

    quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık


    turbonun ve enjektörlerin ömründen çalıyorsun...

    Turbo ve enjektörlerin ömründen çalmak mı; sebep ?

    kırsal mı ki?

    Sanmıyorum.. Zira kırsal diye bir motorin tipi aslında yok! Bu daha çok akaryakıt firmalarının halkı "söğüşlemek!" için uydurdukları bir terim. Bakanlık düzeyinde yapılan açıklama ile zaten Türkiye' de tek tip Motorin'in işlenerek akaryakıt firmalarına verildiği biliniyor. Diğer farklı terimlerle satılan motorin ise akaryakıt firmalarının farklı kimyasallarla karıştırıp kâr marjlarını yükselttikleri bir alternatif. Açıkçası ben farklı kimyasalların sözkonusu sisteme daha fazla zarar vereceğini düşünüyorum ve normal motorin alıyorum. Bugüne kadar da bir sakıncasını görmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TR_001

    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: TR_001

    quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Dün akşam 3.52tl den fulledim depoyu energy den,heryerde 4.05tl iken bu fiyat ilaç gibi geliyor.
    Bu arada 52.000km merdiven dayadık


    turbonun ve enjektörlerin ömründen çalıyorsun...

    Turbo ve enjektörlerin ömründen çalmak mı; sebep ?

    kırsal mı ki?

    Sanmıyorum.. Zira kırsal diye bir motorin tipi aslında yok! Bu daha çok akaryakıt firmalarının halkı "söğüşlemek!" için uydurdukları bir terim. Bakanlık düzeyinde yapılan açıklama ile zaten Türkiye' de tek tip Motorin'in işlenerek akaryakıt firmalarına verildiği biliniyor. Diğer farklı terimlerle satılan motorin ise akaryakıt firmalarının farklı kimyasallarla karıştırıp kâr marjlarını yükselttikleri bir alternatif. Açıkçası ben farklı kimyasalların sözkonusu sisteme daha fazla zarar vereceğini düşünüyorum ve normal motorin alıyorum. Bugüne kadar da bir sakıncasını görmedim.

    Benim bildiğim de şu yönde eskiden kırsal denilen işlenmemiş motorin ve normal işlenmiş motorin vardı, daha sonra euro diesel çıkınca pompalarda 3 seçenek oluştu
    kırsal motorin, normal motorin, birde euro dizel olunca buna çözüm olarak hem çevre açısından hemde karmaşa açısından kırsal motorini kaldırdılar.
    fakat şöyle bir durum var özellikle son 4 5 yılda üretilen araçlar euro dizel (katkılı) yakıt önerilmektedir. bunun nedeni gelişen motor teknolojisinde daha fazla basınçla çalışan küçük hacimden büyük güçler üretilen bir teknolojide olunduğu için normal motorin alsanız bile araca kırsal motorin almış gibi olmaktadır. eski tip dizel sahipleri özellikle tdi motor kullananlar hiçbir şekilde euro dizel almasına gerek yok çünkü üretim teknolojisi bu yakıtı önermiyor bile yağ koysan onu da yakmam demiyor. fakat uzun yıllar kullanmayı düşünen bir kişi mutlaka euro dizel kullanmalı.



    1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.
    2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azalır.
    3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.
    Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.
    Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.
    Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.
    Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.
    Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.
    Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.




  • fren kaliperlerini boyatan varmı arkadaşlar, varsa resim paylaşırmısınız. kırmızı i20 aracımın kaliperlerini kırmızıya boyatsam nasıl olur araştırma aşamasındayımda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: dimitrivasilis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: techstat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: techstat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    quote:

    Orijinalden alıntı: Eksper muhendis

    Merhaba arkadaşlar,
    yaklaşık 2 hafta kadar önce, i 20 otomatik vites, sense, 1,4 benzinli araç aldık, şu an yaklaşık 300 km. de, ancak yeni farkettik aracın gaz pedalının sağındaki(vites kutusunun bulunduğu bölge ile gaz pedalı arasındaki bölge) bölümde ciddi bir ısınma oldu, bu tip bir sorun yaşayan varmıdır acaba, bilgi verirseniz sevinirim,
    birde radyo kanalı 2-3 dk. da bir kendiliğinde değişiyor bununla ilgili bilgisi olan varsa bilgi verirse sevinirim,
    Aracı Akbak'dan almıştım servise oraya götürmeyi düşünüyorum,


    Merhaba arkadaşlar,
    aracın gaz pedalının sağındaki(vites kutusunun bulunduğu bölge ile gaz pedalı arasındaki bölge) bölümde ciddi bir ısınma oldu, çok uzun mesafe yol yapmamış olsamda tekrar deneme yaptım, bir miktar ısınma yine oldu, bu tip bir durumla karşılaşan varmıdır acaba?

    Geçen gün Dsg şanzımanla ilgili bi muhabbet vardı Vw grup gösterge paneline bir uyarı bölümü koyacakmış. Şanzıman çok ısınınca uyarı verecekmiş falan.

    Bu durumda otomatik viteslerde belirttiğim bölümde ısınma olduğu/olabileceği diğer markalar içinde geçerli bir durum mu acaba?

    Bunla ilgili bi bilgim yok işte. Servise bi uğrayın siz. İşinizi sağlama alın. Hic beklenmedik bi arıza da olabilir.

    Merhaba arkadaşalar, İ20 OTOMATİK(sense) 1.4 ARACI OLANLAR BİLGİ VEREBİLİR Mİ?

    ARACIN GAZ PEDALININ SAĞINDA BİR SÜRE SONRA HİSSEDİLİR DERECEDE ISINMA OLUYOR BU SEBEPLE SERVİSE GÖTÜRDÜM, SHOWROOM DAKİ ARACI DENEDİKLERİNİ ONDA DA ISINMA OLDUĞUNU SÖYLEDİLER, KENDİ ARACINIZDA KONTROL EDERMİSİNİZ BU TİP BİR SORUN VAR MI?

    2012 yeni İ20 1.4 CVVTİ JUMP Otomatik sahibiyim. 2 aydır kullanıyorum ve bahsettiğiniz şekilde bir sorunla karşılaşmadım.

    Verdiğiniz bilgi için teşekkürler,
    Acaba eliniz ile dokunarak test ettiniz mi? Eğer yine yoksa bu sorun kronik değil diyebiliriz,
    Birde göğüs kısmından veya şoför kapısı tarafından gelen bir ses var karşılaştınız mı?

    bazı arkadaşlarımız araçlarının farklı yerlerinden bazı sesler geldiğini ve dediğiniz bölümde ısınma olduğunu paylaşmışlardı.
    bu konuları okuduktan sonra ben de dikkatimi vermeye başladım ama ne bahsedilen türde sesler mevcut, ne de herhangi bir ısınma söz konusu.
    sanırım benim aracımda bir sorun var :)

    :) Arcınızda sorun olabilir,
    Bu konuya sanırım diğer arkadaşlar fazla ilgi duymadı, yada bu tip bir sorun yaşayan yok, oysa servisten bu sorunun showroom'daki araçtada olduğu bilgisi verildi,
    yani hepsinde olabileceği anlamına getirildi. Hepsinde bile olsa bunun bir sorun olduğu gerçeğini ortadan kaldrımaz tabi,


    geçen hafta otomatik i20 test aracını yaklaşık 7-8 km kullandım ve bahsettiğiniz yerdeki ısınmayı bende fark ettim ama rahatsız edici bir ısınma değildi. bacağa yansıyan bir ısınma değil, sadece elle dokunulduğunda hissedilen bir ısınma fark ettim.




  • 
Sayfa: önceki 924925926927928
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.