Şimdi Ara

HYUNDAİ i20 ANA KONU (357. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: Ugurbalkas
1 Kayıtlı Üye ve 3 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
29.267
Cevap
202
Favori
1.965.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 355356357358359
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lpg göstergesini aux girişinin hemen yanına taktılar. eğer usb olsaydı başka yere takarlardı sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akyildizemre

    Lpg göstergesini aux girişinin hemen yanına taktılar. eğer usb olsaydı başka yere takarlardı sanırım.

    ben olmayan esp tuşunun yerine taktırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Koray987

    @sfzb67

    abi bişeyi merak ediyorum. şimdi sen geçenlerde 10bin bakımı yaptırdın ya, 20bin veya 1 yıl bakımı olayı nasıl olacak. yani normalde araç 20bin olduğunda yada 1 yıl geçtiğinde hava filtresinin değişmesi gerek. senin aracının sadece yağı ve onun filtresi değişti. sen şimdi 2-3 ay sonra yıllık bakıma mı sokacaksın arabayı, yoksa 1 yıl bekleyecek misin? eğer bekleyeceksen hava filtresi, yakıt filtresi gibi 1 yıl sonunda değişmesi gereken parçalara ne olacak?


    öncelikle şunu söyleyeyim bidahaki bakıma 21bin de giricem,bu bakımda yağ ve yağ filtresinin yanında hava filtresinide extradan değiştirttim 12 tl idi onuda değiştirin dedim.1yıl 25mayısta doluyor benim ama servise girmeyeceğim 21bine kadar.Yakıt filtresini 21binde değiştiricekler galiba...
  • burası tekrar hareketlenmiş ne güzel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan_i20

    slm arkadaşlar lovato marka lpg taktırdım bugun 1350 lira, simit depo, istetme yerine monte ettiler, aracın sesi lpg de daha az cıkıyor, çekiş deseniz ben bir şey hissetmedim, başlangıç olarak 10 liralık koydum bakalım kaç km gidecek:)
    bence en az 60 km şehiriçi.

    ama bugun duydum ilk kez, arka taraftan bi yerden arasıra bi tıngırtı geliyor, taktıktan sonra yapmaya başladı sanki, bakalım ne cıkacak?



    hayırlı olsun aklın yolu birdir
    bende 50 liralık aldım ilk olarak bakalım kaç km gidicek. 100 km yaptım 2 ışık yanıyor göstergede. Arkadaki tıngırtıyı köpükle falan hallederler basit bişeydir bence.



    bugun ugradım ustanın yanına, depoda 10 liralık gaz vardı, almadıysan şamandıra vuruyordur aşağı yukarı boş ya:), aldım biraz daha, ses yok gibi:)




  • lpg yakıt geostergesı ıcın en guzel bencede olmayan esp düğmesi ışıklı felan güzel de görünür
    görsellikte önemli canım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    burası tekrar hareketlenmiş ne güzel

    diğer taraftan çok sıkıldın galiba
  • evet arkadaşlar bugün youtube'a bakarken şu videoyu gördüm ve baya şaşırdım. daha önce diğer marka araçların yol bilgisayarındaki trip a ve trip b seçeneklerinden konuşmuştuk ama bizim i20'lerde böyle bir şey olmayıp sadece trip fonksiyonu vardı. ama bu araçta trip a ve trip b var.

    http://www.youtube.com/watch?v=JVOSfaKQ32Y&feature=related

    bi yazılım yüklemelik işi var ama bizim servisler yapar mı acaba!!

    Not: Mesut hocam mesajını okudum würth katkısı hakkında 1-2 araştırma yaptım. genel bi toparlama yapıp toplu yazacam, şu 1-2 gün sınavlar filan sıkışık bi durumdayım. ama şunu belirteyim işin eri insanlar genelde araçlarda katkı ürünlerine gerek olmadığını belirtmişler.




  • trip a trip b varda şahsen benim pek işime yaramaz. Diğer bi videodada adam teybi kırmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akyildizemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    burası tekrar hareketlenmiş ne güzel

    diğer taraftan çok sıkıldın galiba


    sıkınmak değilde hocam buraya alışmışız buranın sıcaklığı bi başka
  • Kemal hayırlı olsun LPG,tekrar buradan yazayım
    LPG göstergeside ESPnin orada heee
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    quote:

    Orijinalden alıntı: akyildizemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    burası tekrar hareketlenmiş ne güzel

    diğer taraftan çok sıkıldın galiba


    sıkınmak değilde hocam buraya alışmışız buranın sıcaklığı bi başka

    Tabiki buranın yeri başka. Diğer taraf özgür bölüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67


    quote:

    Orijinalden alıntı: Koray987

    @sfzb67

    abi bişeyi merak ediyorum. şimdi sen geçenlerde 10bin bakımı yaptırdın ya, 20bin veya 1 yıl bakımı olayı nasıl olacak. yani normalde araç 20bin olduğunda yada 1 yıl geçtiğinde hava filtresinin değişmesi gerek. senin aracının sadece yağı ve onun filtresi değişti. sen şimdi 2-3 ay sonra yıllık bakıma mı sokacaksın arabayı, yoksa 1 yıl bekleyecek misin? eğer bekleyeceksen hava filtresi, yakıt filtresi gibi 1 yıl sonunda değişmesi gereken parçalara ne olacak?


    öncelikle şunu söyleyeyim bidahaki bakıma 21bin de giricem,bu bakımda yağ ve yağ filtresinin yanında hava filtresinide extradan değiştirttim 12 tl idi onuda değiştirin dedim.1yıl 25mayısta doluyor benim ama servise girmeyeceğim 21bine kadar.Yakıt filtresini 21binde değiştiricekler galiba...


    anladım şunun için soruyorum. bu yılda 1 kez yakıt ve hava filtresi değişmesi olayı gerçekten filtrelerin ömrünü tamamlaması mı yoksa sadece servis politikası mı?

    yani eğer dizel aracın yakıt filtresi değişimi için atıyorum sen 21bin km'ye 1 sene sonra gelsen, 2 sene o filtreyi kullanmış olacaksın. dizel araçlar için yakıt filtresinin hayati önem taşıdığını hesaba katarsak, hyundai benzinli araca 15bin veya 1 yıl sonunda yakıt filtresi değiştir derken daha önemli olan turbo dizel için bu ürün nasıl 2 sene gidebiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    burası tekrar hareketlenmiş ne güzel


    öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    trip a trip b varda şahsen benim pek işime yaramaz. Diğer bi videodada adam teybi kırmış


    yarar yaw niye yaramasın

    bir depo ile kaç km gittiğini hesaplarken, aynı zamanda gittiğin bir yolun mesafesini de ölçmek isteyebilirsin belki, belli olmaz.

    o videodaki eleman manyak mıdır nedir anlamadım bi vuruyo bi geri söküyo, ne yapmaya çalıştığı da belli değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut616


    quote:

    Orijinalden alıntı: Koray987

    evet arkadaşlar bugün youtube'a bakarken şu videoyu gördüm ve baya şaşırdım. daha önce diğer marka araçların yol bilgisayarındaki trip a ve trip b seçeneklerinden konuşmuştuk ama bizim i20'lerde böyle bir şey olmayıp sadece trip fonksiyonu vardı. ama bu araçta trip a ve trip b var.

    http://www.youtube.com/watch?v=JVOSfaKQ32Y&feature=related

    bi yazılım yüklemelik işi var ama bizim servisler yapar mı acaba!!

    Not: Mesut hocam mesajını okudum würth katkısı hakkında 1-2 araştırma yaptım. genel bi toparlama yapıp toplu yazacam, şu 1-2 gün sınavlar filan sıkışık bi durumdayım. ama şunu belirteyim işin eri insanlar genelde araçlarda katkı ürünlerine gerek olmadığını belirtmişler.



    tamam korayım saolasın,bu konuda ayrıntılı bilgi paylaşımını bekliyorum. sınavlarında Allah kolaylık versin ve başarılar dilerim.


    Eywallah mesut hocam, sınavların bir kısmını atlattık çok şükür. şimdi gelelim senin katkı konuna.

    Abi önce şunu söyleyerek başlayayım. Bu ürün için kötü diyen yok, firma kaliteli ürün kaliteli, ayrıca performansından da çoğu kişi memnun kalmış.

    Ama şöyle de bi durum var bir forumda mühendis06 nickini kullanan bi arkadaş bu tarz ürünler hakkında bir durum değerlendirmesi yapmış.

    Mühendis06:
    "Daha önce bu konu yine gündeme gelmiş idi. Temiz ve doğru yakıt ile birlikte ilave kullanılan katkıların herhangi bir işe yaramadığını söyleyebilirim. Piyasadaki katkıların bir kısmı da merdivenaltı imalathanelerde rastgele yapıldığından, enjektörler açısından olumlu etki yaratmaları mucizeden öteye gitmeyecektir kanaatindeyim.

    Kirli ve kalitesiz yakıtlarla kullanıldığı zaman ise, yanma verimini arttırıcı parlayıcı maddeler içerebildiğinden, aracın performansının arttığı hissedilebilir. Ancak motorun içindeki uzun vadeli olumsuz etkilerin ne boyutta kalacağını kestirmek çok güç. Hızlı aşınmaya sebep olabileceği gibi, motor yağının niteliğini olumsuz etkilemesi de olasıdır; yakıt hattında sevimsiz sonuçlar doğurması da olasıdır."


    bu yoruma cevap olarak bazı merdiven altı ürünlerin olduğu ancak bunların würth markası ile bir tutulmaması gerektiği söylenmiş. Ancak buna da cevap yine ayrıntılı olarak şöyle.

    Mühendis06:

    "Markası ne olursa olsun, ister würth ister başka bir marka, hiç önemli değil... Her türlü katkının motora etkisi muhakkak tartışılabilir. Birçok motor üreticisi geliştirme safhasında bu tip katkıları motorlarına koyarlar ve verdikleri zararı görüp kullanma kitapçıklarına yakıt olarak kullanıcının hangi maddeyi kullanması gerektiğini ( örnek dizel euro 4'ler için EN590 normunda 350 ppm'den az sülfürlü yakıt... gibi) mutlaka belirtirler. Yakıt hattının tamamında kullanılan polyamid ve epdm malzemeli hortumlar, bütün o-ring ve sızdırmazlık elemanları da öngörülen tipteki (yakıt istasyonundan tedarik edilebilen) yakıtın muadili veya aynısı olan test sıvılarıyla test edilir ve onaylanır. Bunun en temel sebebi, motora katkıların faydası olsa bile (ki bunu ispatlamanın yolunu ilerleyen satırlarda anlatıyorum) motor imalatçısı, müşterinin piyasadaki bin bir çeşit katkıdan hangisini kullanacağını düşünüp de buna göre hortum, o-ring, conta vb... tasarlayıp imal etmez/ettirmez/ettiremez. Çünkü motorun kullanım amacı belli, tariflenecek olan yakıtın tipi belli.

    Müşteri gider, ne olduğunu bildiği (misal würth) ya da bilmediği (misal merdiven altı imal edilmiş katkılar) bir kimyasalı gider deposuna boşaltır. Ondan sonra ilk etapta bunun işe yaradığını hissedebilir ( ya da kullanıcıya öyle gelir, psikolojik de olabilir...) ve kullanmaya devam eder. Sonra ne olur??? Bu katkılar kauçuk malzemeler ile tepkimeye girerse contalar ve hortumların kimyasalla temas eden kısımları hızlı bir şekilde yaşlanmaya başlar, çatlaklar oluşur, kauçuk kendi içinde mikroskobik olarak ufalanmaya ve dağılmaya başlar. Sıvıyla etkileşerek yakıt hattına karışan kauçuk parçacıkları kirlilik yaratır ve kendi büyüklüğünden daha geniş olmayan bir kesite rastladığında (örnek enjektör, 20-30 mikron delikleri vardır....) o deliği tıkar ve oradan geçemez. O zaman ne olur?? Enjektörün tıkanan deliklerinden dolayı, yüksek basınçla buhar gibi püskürtülen yakıt damla damla püskürmeye zorlanır ve kaba tabirle "enjektör işeme yapar" . Bu dediklerimize benzer etkileşimler tüm yakıt hattında meydana gelebilir. Eğer araçta kurumlanma varsa, ki bu yanma odası ve sonrasında olabilir, birden çözülen kurumlar gidip katalizörün peteklerini tıkayabilir. Gerçi tıkanan katalizor yüksek sıcaklıkta kurumları pişirip yakar, ama gereksiz yere tıkanmas için geçerli bir sebep de yoktur. Zaten motor kurum yapıyorsa yakıt kalitesinde ciddi problem vardır. Olayı kaynağından çözmek gerekir.

    Potansiyel yakıt katkılarının bir işe yarayıp yaramadığı nasıl anlaşılır?

    1-Kullandığınız yağı petrokimya laboratuvarına analiz ettirirsiniz. 10 bin km katkılı kullanırsınız, 10 bin km katkısız kullanırsınız. Her iki periyod için de sıfırdan yeni yağ ile başlarsınız ve ikisinin analiz sonucunu karşılaştırırsınız. Böylece bir işe yarayıp yaramadığını yorumlamak için elde yeterli bilgi vardır.

    2-Motoru 50 bin km kadar katkısız kullanırsınız, söker ve dağıtırsınız. İçinde ne kadar kurum var-yok, aşınma toleransları nedir hepsine bakarsınız ölçersiniz. Ardından bir o kadar daha katkılı kullanıp aynı işlemi tekrarlarsınız. Eğer ilk başta kurumlanma görmediyseniz zaten katkı kullanmak gereksizdi. Kurumlanma ilk başta vardı ve katkı kullanınca yok olduysa ve ölçülen aşınma toleransları limitler dahilindeyse o zaman katkının işe yaradığını düşünebilirsiniz. Ancak bu testleri de yine en doğrusu hep sıfır motorla başlayarak yapmak gerekir. Bunu da 1 kişi tek başına yapabilmesi için ya 2 motoru olacak ya da 2 arabası...

    Yanlış anlaşılmasın ancak, bana katkıları bedava verseler yine kullanmam..."


    Walla bu adam birçok kişiyi bu yazısı ile ikna etmiş, çoğu kişi bu yazıyı okuduktan sonra katkı almayacağını söylemiş. ama tabi burada bahsettiği yakıt katkıları hakkında. hatta her katkı markasını kapsayan ( bor power, motorsilk,vb..) gözden kaçan noktalara çok güzel değinmiş. Yani sonuç kullandığımız katkılar kısa vadede verimli sonuçlar ortaya koyabilir ama uzun vadede ne getirir ne götürür bilinmez.




  • tekrar konunun canlandığını görmek güzel çoktandır bakmıyordum. gerçi bazıları daha aracının motorunda zincir mi var kayış mı var haberi olmayan insanlar var
    arkadaşlar dizelin sesli çalışmasının sebeblerinden biri triger zincirinin bulunması'dır.
    günümüz benzinli arabalarında triger zinciri artık kullanılmıyor bunun yerine triger kayışı kullanılmaktadır.

    kayış, zincire göre sessiz çalışağından benzinli motor daha sessiz.
    ama kayışın deformeye uğraması, zincire göre daha çabuk olmaktadır.
    kayış ortalama 60bin km de, zincir ise 250bin km de değiştirilir.

    ve bazı arkadaşlar dizel benzin karşılaştırmasına devam ediyor bilinçli insan hesabını kitabını bilir örneğin ben aracı %80 şehir içi kullanırım başkası devamlı şehir dışı uzun yol kullanır. düz mantık ile hesap kitap yapılmaz. 100ps canavar 90ps crdi ekonomi aracı bu kadar fanatik olmaya gerek yok 10ps farkı gören duyanda 3lt motor var sanır. bu hesaba ne hikmetse tork farkları eklenmiyor.

    yorum yazarken fanatik olmayın Allah aşkına ne benim araba uçuyor kaçıyor ne de başkasının arabası fişek gibi gidiyor. isteyen istediğini alır durup durup şu kadar senede verdiğin fark çıkıyor diye hesaplar yapılarak konuyu kirletmeyin.

    son olarak team select style farkları değer değmez zevk meselesi. ben 16" ALAŞIMLI JANTLAR VE 195/50 R16 LASTİKLER olmasını isterim başkası istemez. görünüşünden direksiyon hakimiyetinden DERİ DİREKSİYON SİMİDİ VE VİTES TOPUZU derim başkası ona para mı verilir der.
    güvenliğime çok önem gösteririm YAN VE PERDE HAVA YASTIKLARI için almışımdır başkası yandan bana kim bindirecekte lazım olacak der.
    ELEKTRONİK KONTROLLÜ KLİMA ile aracı istediğim derecede tutmak hoşuma gider başkası salla gitsin der. der der der bu böyle uzar gider bu yüzden bu konularda para eder etmez gibi boş yorumlar yapılmamalı. ne team alanın aracı külüstür ne de style alanın aracı lüks sadece kolaylık sağlayan ihtiyaca göre farklar var veya yok.

    herkesin aracı hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanın.

    kemal sende şuanki şartlara göre lpg taktırmakla iyi yaptın hem kafan hemde cebin bir oh der. kullanacağın mala yatırım yapmak hiçbir zaman boş yatırım değildir. boş yatırım kullanmayacağın bir şeye yatırım yapmaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAMET/ -- 21 Nisan 2010; 13:34:15 >




  • samet ilk cümleni sanırım bana yazdın.( ben benzinli kayış, dizel zincirli demiştim yanlış tam tersi dediler.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    samet ilk cümleni sanırım bana yazdın.( ben benzinli kayış, dizel zincirli demiştim yanlış tam tersi dediler.)



    sen doğrusunu söyledin. aksini iddia eden istediğiniz yere götürüp aracının motoruna baktırabilir. ben serviste bizzat onlara özel olarak gönderilen katalogda gördüm hangi motorda ne kullanıldığını.
  • HYUNDAİ i20  ANA KONU


    Dünyanın en saygın güvenlik derecelendirme kuruluşlarından olan Euro NCAP, i20'nin güvenliğine tam 5 yıldız verdi. i20; 6 hava yastığı, gelişmiş ABS, EBD, ESP teknolojileri ve üstün güvenlik özellikleriyle sizi Hyundai yetkili satıcılarında bekliyor.

    Güvenliğin i'sini arayanlara duyurulur.
    Hyundai i20'lerin resmi spesifik CO2 salınımı (2004/3/AT) 116-152 g/km arası, resmi yakıt tüketimleri (2004/3/AT) (lt/100 km): şehiriçi 5,5-8,2, şehirdışı 3,8-5,4 ve ortalama 4,4-6,4 arası değişmektedir.

    http://www.hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=guvenliki20&menu_id=241&utm_source=facebook&utm_medium=110x80&utm_campaign=i20




  • 
Sayfa: önceki 355356357358359
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.