Şimdi Ara

Hyundai İ20 1,4 Otomatik-Kullanıcılardan Tavsiyeler (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
2
Favori
2.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk benzinli arabamız Renault teslim ederse Megane 1.3 tce olacak 😆

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • rryzen kullanıcısına yanıt
    dizel araç kullanmamaya dikkat ediyorum. psikolojim bozulmasın diye:)
  • rryzen kullanıcısına yanıt
    qashqai 1,6 cvt kullanıyorduk bizde, o araçtan buna geçtik. gerçi qq'da 7,5 litrelerde geziyor şehir içi tabi biraz hırçın kullanıyordum. Leon var aynı model 2018 arkadaşımda benim 7,5 yaktığım yerde o 6 litre üstünü görmüyor. Kullanım önemli. Çevreme 9-10 litre dediğimde tutuşuyorlar hep
  • O kasa i20 ler zaten Accent Era alt yapsını kullanıyor yani oldukça eski bir motor ve şanzıman var üzerinde. Hedef kitle ucuz yollu arıza yapmayan bakım gerektirmeyecek şehiriçi kullanım amaçlı tasarlanmış ve çok sakin kullanılması prensibi gözetilmiş. Benim hanımda aynı aracın i10 versiyonu var. Biz o kadar yakıt yakmıyoruz, istanbul şehiriçi ortlaması 7.5 litre çok dur kalk 8.5 litre oluyor tabi i10 biraz daha hafif bir araç. Ben şahsen performans ve çekişinden memnunum daha ben gitmem dediği bir yerle karşılaşmadım.
  • rryzen kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun öncelikle,
    NİSSAN o motoru qashqai'de kullanıyor 160 beygir. megane de 140 beygir. niye anlamadım aynı motor diye biliyorum şanzımandan mı fark ediyor acaba
  • emre67z E kullanıcısına yanıt
    firmaların polıtıkası cok arastırmadım ama turbo pallerı ve basıncı veya yazılım ıle lımıtlendırılmıs olabılır detaylara ınılıp motor ıncelenırse yazılım ıle 160 bg veya uzerı gucler alınabılır ama cok onemlı bır detay degıl acıkcası sonucta 140 bg de 160 bg de gıtmeyecek D: D:
  • emre67z E kullanıcısına yanıt
    Mercedes'te kullanıyor aynı motoru 163hp olarak, fazla beygir gücü almak için turboyu daha büyük koyuyor farklı markalar tabi ona göre intercooler vs. konuyor. buda daha fazla maliyet demek hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 3 Eylül 2020; 11:39:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emre67z E kullanıcısına yanıt
    Yok. Gayet ciddiyim ben. Sehiricinde 1 depo ile 250km gidiyordum.

    Biraz da agresif kullaniyordum, 60'a kadar beni gecen yoktu kirmizilarda. Sonra diger arabalar beni geciyordu.

    Cok seviyordum arabami, baska araba aldim. 6 ay kapinin onunde yatti, sonra sattim 1.5 sene once. Durmasin yazik dedim, ta afyondan babasiyla gelen yeni mezun bir avukat kiza sattim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre67z

    Hocam kuzende vardı 1.2 tsi motor oda çok yakıyordu, ancak turbolu olduğu için gidiyordu, i20 çok baygın manüel alınca biraz canlanıyor tabi. Ayrıca yokuşlarda 3 vitese atıyor manuele alıp 2'ye çekince şahlanıyor. Çok doğru olmasada 2 5 bin devir çevirip, 1e çektim baya şahlandı fırladı öne doğru şaşırttı. Ama ülkede durum araçlar malum olduğu halde bu aracı bu motorla ülkeye sokmak veya sokulmasına izin vermek bence aptallık.
    Benim aracım için konuşacak olursam az yakıyor açıkçası. 5 - 5,5 arası şehir dışı, 6 da şehir içinde yakıyor. Hiç yığılma ya da zorlanma görmedim ben Polo'da. Ama dediğiniz gibi manual sürünce bi nebze katlanıyor onda bile çok yakıyor




  • ali bey amca kullanıcısına yanıt
    Dün yanımda eşimde vardı, 40'da gidiyorum hafif yavaşladım 3 den 2 yaptım 1 yaptım bir fişekledi off, Agrasıf istenirse 60'a kadar iyi gidiyor evet, kalkışta filan kopartıyor sonu gelmiyor ancak maalesef. Ancak dediğinize göre 1,30tl yakıyormuş siz kullanırken. 1.30 tl yakarak değecek bir zevk mi tartışılır. 2 motor subarı 4x4 ile daha iyi sonuçlar alınır. Nasıp olur insallah
  • Tüp için araştırdım, candan mühendislik diyorlar atiker fiyatı 3500 sanırım. 1 Saat test sürüsü yaptırıyormuş sonrasında onay ile teslim ediliyormuş. montaj 4 saat dediler. Performans düşüklüğü yönünde kesin güvence veriyorlar. Biraz daha araştırıp belirtirim.
  • Candan mühendislik çok popüler oldu. Ben de onları düşünmüştüm güzel montaj olsun diye ama yine de kendi ilimdeki lpgcileri araştırmak istedim. Birkaç arkadaşım sakaryadaki yeşilyurt firmasına taktırmış ve memnun kalmışlar. Ben de riske girip onlara montaj yaptırdım. 1 yıl boyunca hiçbir sıkıntı yaşamadım. Arıza lambasını hiç yakmadı. O yüzden illa tek yere odaklanmayın. Onlar pazarlamayı iyi yapıyorlar sadece. İllaki düzgün iş yapıyorlardır ama başka firmaları da gözardı etmeyin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Tam otomatik olması güzel de, zaten benzinli motorları senelerdir epey verimsiz çalışan Hyundai/Kia grubunun çağ dışı kalmış 4 ileri ile Türkiye pazarına girmesi zaten saçmalık. Türkiye'de yakıt fiyatları belli, yol şartları belli. Tabi adamlar biz Türkiye için özel motor-şanzıman üretelim diyecek halleri de yok gerçi (bunu yapanlar var bu arada).
    Verimsiz değil aslında,yıllardır ağırlıkla ilgili problemleri vardı korelilerin ama son dönemde onu da çözdüler,çözmeye devam ediyorlar.I20 deki 1.4 motor Hyundainin son ürettiği atmosferik motorlardan,yani bir atmosferik motora göre oldukça gelişmiş bir motor Dual CVVT özelliğine sahip,emisyon ve verimlilik açısından gayet iyi bu motor kendi klasmanında.Benim aracım Accent Blue,bu arabaya 2014 yılında bu motorla birlikte CVT şanzıman geldi.Bu kombinasyonla bu motor eğer sabırlı olursanız gayet az yakıyor,yine kendi klasmanında.Mesela geçen gün Çekmeköy-Ağva gidip geldim,şehir içi de kullandım ve sakin kullandım 160 km sonucu eve geldiğimde ortalama 5.5 gösteriyordu ki klima açık ve 2 kişi geldik o gün.Bunun için muazzam bir çaba kesinlikle göstermedim hız limitlerine uymam ve gaza sakin basmam yetti.LPG yok bende de.I20 nin bu denli fazla yakmasının sebebi hem ağır oluşu,hem de nuh nebiden kalma bir şanzımanla satılıyor olması,kaldı ki I20 accentten daha kaliteli üretilen bir otomobil olmasına rağmen CVT şanzıman koymamasını hala anlamıyorum.Accentin bu denli az yakmasını sağlayan yegâne şey şüphesiz CVT ve hafif olması,tabii motorun da olabildiğince verimli olması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Nissan Qashqai 1,6 Dizel CVT aracım 1360 kilo i20 dediğimiz araç 1269 kilo. Bence hayli agır bir araç fazla yakmasına başlıca sebeplerinden biri olarak bunu görüyorum. Şuanki şanzımanı ise problemsiz diye aldım ben açıkcası Yaşadığım şehirde dsg/dct'ler problem doğurabiliyor ve geçmişini bilemiyorsun. Ama bu kadar yakacağını bilemiyordum. Eşimde dün söyledi, madem bu kadar yakacaktı niye aldık biz bunu diye. Paramızın yettiği araçlar hep bu civarda yakıyor dedim. Aslında doğru Opel Corsa/ 1,6 benzinli fiesta da bu civarlar yakıyor tabi bu civarlarda yaktığını asla bilemezdim. Test yaparken ortalamaya baktım, uzun yoldan geldiğini söylememiş olmalıydı ki ordada yanıltmıştı bizi.
  • Hocam bende riske girip onlara taktırdım demişsiniz ? Arkadaşlarınız memnunken birde. Servis de montaj yapıyor 5500 tl fiyat veriyor yalnız. Arıza ışını yanmama garantisi var tabikide
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre67z

    Nissan Qashqai 1,6 Dizel CVT aracım 1360 kilo i20 dediğimiz araç 1269 kilo. Bence hayli agır bir araç fazla yakmasına başlıca sebeplerinden biri olarak bunu görüyorum. Şuanki şanzımanı ise problemsiz diye aldım ben açıkcası Yaşadığım şehirde dsg/dct'ler problem doğurabiliyor ve geçmişini bilemiyorsun. Ama bu kadar yakacağını bilemiyordum. Eşimde dün söyledi, madem bu kadar yakacaktı niye aldık biz bunu diye. Paramızın yettiği araçlar hep bu civarda yakıyor dedim. Aslında doğru Opel Corsa/ 1,6 benzinli fiesta da bu civarlar yakıyor tabi bu civarlarda yaktığını asla bilemezdim. Test yaparken ortalamaya baktım, uzun yoldan geldiğini söylememiş olmalıydı ki ordada yanıltmıştı bizi.
    kesinlikle mantıklı bir şey yapmışsınız sorunsuzluk adına,atmosferik motor ve tam otomatik şanzıman gerçekten sorunsuzluk açısından mükemmeldir,lakin tüketim açısından da tam tersidir ne yazık ki.Dediğim gibi i20 rakiplerinden ağır bir araç,Accent Blue'dan bile ağır.Yeni i20 lerde 1.0 T-GDi ve DCT kombinasyonu performans ve tüketim açısından çok iyidir fakat fiyatlar tabii ki el yakıyor,en kötüsü de dizel otomatiği olmaması onun için b segmentte tek seçenek accent blue kalıyor,performans açısından muazzam lakin tüketim açısından birkaç sıra geride o da.Şuan da aracı satmak haricinde yapılabilecek en iyi şey LPG taktırmak.




  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Uzun vadede kullanırmıyız buna karar verelim öncelikle maddi durum değiştirmeye el verir mi? verirse tüp taktırmayacağım ancak 20 bin 30bin km bineriz dersek tüp taktırıp binmek istiyorum. Biryere giderken ne kadar kaç km/ne kadar yakar gibi sorular dönmesin kafamda. Birde alay konusu olmak var. Arkadaş da dizel 2018 otomatik leon var. benim 9,5 la gezdiğim yerde daha agrasif kullanrak 5,7 ile geziyor dokunuyor çok.
  • Elbette dizel leon otomatik çok daha ekonomiktir,hem ekonomik bir motora,hem hafif bir gövdeye hem de DSG ye sahip bir otomobil.Atmosferik benzinliyle dizel kıyaslamak benzinliye haksızlık olur.Atmosferik motorların tüketimindeki en güzel şey ne kadar basarsanız basın belli bir ortalamayı geçemezsiniz lakin ne kadar az basarsanız da yakıt tüketimi belli bir noktadan aşağı inmez.Aracınızın motoru lpgye tam uyumlu tabii kaliteli bir kit ile,ben şahsen lpg taktırmadım aynı motor olmasına rağmen.Uzun süreler binmeyi düşünüyorsanız lpg kesinlikle mantıklı,lakin 20-30 bin km için lpg bence değmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre67z

    Manuele çekince iyi tırmanıyor, tabi yakıyorda. Otomatikte yokuşlarda 50-60'la çıkmak olmuyor daraltıyor. qashqai 1,6 dizel otomatik'e alışınca da bu araba üzdü ama önemli olan az yaktırmak.

    Tüp taktırma ile 1 yılda 3bin civarı kar edebilir miyim hesabındayım.
    Hocam 50-60 la yokuşları çıkıyor derken abartıyor musunuz yoksa gerçekten mi öyle? Sonuçta atmosferik de olsa 100 bg değil mi araba?
  • Lpgde tasarruf sağlarsın tabi de o araba lpgyle iyice kanser eder bence değiştirme imkanın varsa hiç düşünme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.