Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (987. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 985986987988989
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bir hyundai h-getz almak istiyorum.
    1,4 dohc tam full otomatik vites 40.000 km fiyat nedir.
    acil cevap bekliyorum.
    2006 model 20.000 tl istiyor
    araba temiz
  • arkadaslar lpg taktaricam kullananlardan bana tavsiyede bulunabilecek ver mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MU72

    arkadaşlar bir hyundai h-getz almak istiyorum.
    1,4 dohc tam full otomatik vites 40.000 km fiyat nedir.
    acil cevap bekliyorum.
    2006 model 20.000 tl istiyor
    araba temiz

    bence o fiyata alınmaz.çok uçuk bi rakam 2006 için.ben senin yerinde olsam düz vites alır üstüne 1-2 daha koyar 0 km alırım.20 bine 2006 mı olurmuş:))
  • sel am bir yıldır 2005 dizel sahiyim 155000 km arabamdan şimdilik memnunum yanlız enjektor bakımı yaptırmak zorunda bıraktılar kötü yakıttan
  • arkadaşım 2006 1.5 crdi 23000 km de 18 000 liraya arkadaşım satıyor arabanın herşeyine kefilim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamditerzioglu -- 30 Nisan 2010; 22:34:07 >
  • TAVSİYEM BRC...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MU72

    arkadaşlar bir hyundai h-getz almak istiyorum.
    1,4 dohc tam full otomatik vites 40.000 km fiyat nedir.
    acil cevap bekliyorum.
    2006 model 20.000 tl istiyor
    araba temiz


    Dohc + otm. vites getz aldığında en temiz olan şey cüzdanın olacaktır... İnanılmaz bir yakıt tüketimi vardır. Bunu biliyorsun sanırım.. Ben 1 ay kız arkadaşımın aracını kullandım şehir içi ve çoook sakin bir kullanımda 12.7 Lt tüketim gösteriyordu. 2007 model 17.000 de bir araçtı bu.. Her türlü bakımı servisinde yapılır itinayla bakılan bir araç..

    Zaten servistekiler de diyor , Otm getz almak demek , benzinci ile ortak olmak demek diye...




  • hamdi, arkadaşım arç nerede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamditerzioglu

    arkadaşım 2006 1.5 crdi 2300 km de 18 000 liraya arkadaşım satıyor arabanın herşeyine kefilim


    2006 model dizel bir aracın 2300 km. de olması çok garip. sıfırdan motor mu yaptırılmış acaba ? çünkü 2005-2006 olup 100 bin den aşağı bulmak çok zor. 400 bin km. de olanını bile gördüm. Birde 2006 model araç için o fiyat çok fazla ve abartı. 16.500 gibi normal bir fiyat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamditerzioglu

    arkadaşım 2006 1.5 crdi 2300 km de 18 000 liraya arkadaşım satıyor arabanın herşeyine kefilim


    2006 model dizel bir aracın 2300 km. de olması çok garip. sıfırdan motor mu yaptırılmış acaba ? çünkü 2005-2006 olup 100 bin den aşağı bulmak çok zor. 400 bin km. de olanını bile gördüm. Birde 2006 model araç için o fiyat çok fazla ve abartı. 16.500 gibi normal bir fiyat.
  • 23.000 km olabilir. Belki arkadaş bir tane sıfır eksik koymuştur.
  • arkadaşlar sorunum şu:

    aracın mazot filtresini değiştirdik. aracın mazot filtresi ışığı sürekli yanmaya başladı. kontağı çalıştırırken ilk ekranda tüm lambalar yanıyor ya, o zaman da yanıyor diğer lambalarla, ama aracı çalıştırınca sönmesi lazım, sönmüyor. diğer lambalar sönüyor oysa..
    kullanım kitabına baktım, mazot filtresinde su birikmiştir, birikmiş suyu tahliye edin yazıyor. ama mazot filtresinde su yok, mazot var.. yani birikme ihtimali yok, zaten sıfır filtre..

    bundan sonra araba 3000 devirden yukarı çıkmaz oldu.. ne kadar gaza bassam da 3000 devirden yukarıya çıkmıyor bütün vitesleri denedim. sanki bişey hava veya yakıt gitmesini engelliyor motora.. araba 3000 devire kadar gayet normal, ama sanki hız sınırlayıcı (devir sınırlayıcı) koymuşlar gibi 3000 devire gelince yığılma yapıyor hızlanmıyor, olduğu devirde devam ediyor..

    çok sinir bozucu bişey, bi türlü bulamadım.. bi de, bu yanan mazot lambasını sadece bilgisayara sokup ordan düzeltebilirler diyorlar bazıları, bazıları da bunlarda o yok, opellerde var diyorlar.. tamirciler mazot lambasının müşürü de arızalanmış olabilir diyorlar.

    ne yapayım?




  • ARKADAŞLAR 23 BİNDE VE ARABADA KESİNLİKLE HİÇ BİR HATA YOK KİMSEYİ İNANDIRMAK ZORUNDA DEİLİM Bİ İKİNCİSİ ARAÇ BENİM DEİL ARKADAŞIN VE ARKADAŞLA BERABER ALDIK ARAÇ RİZEDE...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamditerzioglu -- 30 Nisan 2010; 22:35:30 >
  • ARKADAŞIM SENİN FİLTRE SORUNU % 90 FİLTR TAKMAHATASIDIR HAVA YAPMIŞ OLABİLİR ALTTAKİ MUŞUR TERS DİŞ KAPMIŞ OLABİLİR AMA TAKMA HATASIDIR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamditerzioglu -- 30 Nisan 2010; 22:32:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    arkadaşlar sorunum şu:

    aracın mazot filtresini değiştirdik. aracın mazot filtresi ışığı sürekli yanmaya başladı. kontağı çalıştırırken ilk ekranda tüm lambalar yanıyor ya, o zaman da yanıyor diğer lambalarla, ama aracı çalıştırınca sönmesi lazım, sönmüyor. diğer lambalar sönüyor oysa..
    kullanım kitabına baktım, mazot filtresinde su birikmiştir, birikmiş suyu tahliye edin yazıyor. ama mazot filtresinde su yok, mazot var.. yani birikme ihtimali yok, zaten sıfır filtre..

    bundan sonra araba 3000 devirden yukarı çıkmaz oldu.. ne kadar gaza bassam da 3000 devirden yukarıya çıkmıyor bütün vitesleri denedim. sanki bişey hava veya yakıt gitmesini engelliyor motora.. araba 3000 devire kadar gayet normal, ama sanki hız sınırlayıcı (devir sınırlayıcı) koymuşlar gibi 3000 devire gelince yığılma yapıyor hızlanmıyor, olduğu devirde devam ediyor..

    çok sinir bozucu bişey, bi türlü bulamadım.. bi de, bu yanan mazot lambasını sadece bilgisayara sokup ordan düzeltebilirler diyorlar bazıları, bazıları da bunlarda o yok, opellerde var diyorlar.. tamirciler mazot lambasının müşürü de arızalanmış olabilir diyorlar.

    ne yapayım?


    Mazot filtresini kime değiştirttin ? özel servis mi yoksa yetkili servis tarafından mı değiştirildi? filtre değişiminden sonra araç denenip kontrol edilmedi mi? filtre orjinal mi? bu hususlar önemli. Bence işlemi yaptırdığın yere gidip problemini ilet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerem2018


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    Selamlar,

    2. Araç olarak Hyundai Getz düşünüyoruz, ben Accent Era kullanıyorum Getz ise eşim için olacak ve 2. el almayı planlıyoruz.

    Benim merak ettiğim konu hangi model Getz alırsak daha verimli olur ? Mesela 1.3 motorlular mı yoksa 1.4 DOCH motorlu olanlar mı daha iyiler ?
    Getz modeli hangi yıl makyajlandı ve neler değişti bu makyajla birlikte ?

    Yardımcı olursanız sevinirim.


    getzin yakıt bakımından en verimli olanları (dizel vgt) olanları veya 4 silindir olanlarıdır. getz sanıldığı kadar hafif bir araç değildir, ağırlığı motorundan ve şasisinin sağlamlığından gelmektedir. sac kalınlığı ise 0.75 mm olup opelden (0.8) düşük, standart eski model (0,7 mm) araçlardan yüksektir. dizeli 1187 kg, 4 silindir doch motor olan benzinlileri ise 1040 kg civarıdır. dolayısıyla motor hacmi ve silindir sayısı ne kadar artarsa yakıt tasarrufu ve performans verimliliği o kadar artacaktır. getz mart 2006da makyajlandı. benimki makyajlı kasa. makyajlı kasada kasetçalar yerine cd-mp3 çalar, sis farları, 3e katlanan arka koltuklar, gözlük kabı, bagaj filesi v.s. gibi aksesuarlar geldi. ancak 2006 getzlerde ya güvenlik paketi (sürücü hava yastığına ilaveten yolcu hava yastığı, sis farları ve aksesuar) ya da abs paketi (abs ve ebd) ile veriliyordu tercih yapılması isteniyordu. o dönemde ikisi birlikte üretilenleri koreliler türkiyeye göndermiyordu. 2007 modellerde ise 4 hava yastığı ve abs ile ebd verilmeye başlandı. 2006 lardan dezavantajı ise arka amortisör veya ön amortisör gibi ufak tefek problemlerle birlikte geldi. sebebi talebe yetişebilmek için acele üretilmelerinden kaynaklanıyordu (parçalar koreden gemiye yükleniyor ve gemi türkiyeye derince limanına gelene kadar araba bitmiş oluyordu, bu nedenle son kontrol yol testi yapamıyorlardı). bu tür problemleri olan 2007 model araç sahipleri yaşadıkları sorunlardan sonra (tabi farkedebildilerse) servise giderek bu sorunlarını giderdiler. alacağın getzin servis kayıtlarına bakarak alman daha uygun olacaktır. düzenli bakımları yapılması ve varsa sorunlarının giderilmiş olması önemli. gelelim 2007den sonrakilere, bunlara da ısıtmalı aynalar gibi ekstra özellikler verildi. en önemlisi de 2006 modellerle gelen elektronik kontrollü (eps) hidrolik direksiyondan şikayetçi olan kullanıcıların (şikayet nedeni:elektronik kontrollü olduğu için direksiyon biraz sert kalıyordu, diğer araçlara alışanlara tuhaf geliyordu hafif sert olması, oysa bu yüksek hızlarda savrulma ihtimali olan getzin sürücü tarafından ani hareketler yapılmasını engelliyordu) şikayetleri dikkate alınarak elektronik kontrollü (eps) hidrolik direksiyon yerine normal hidrolik direksiyon kullanılmaya başlandı. 2006 modellerde ön frenler disk, arka frenler kampanadır, kampana olmasının sebebi, abs olmayan disk frenin daha sıkı tutarak tekerleği kilitlemesi ihtimaline karşı önlemdi, çünkü arka frenler daha sert tutarsa arkadan kaymalar artar ve virajlarda kaza yapılması ihtimali artardı. abs standart hale gelince arka frenler diske döndü. 2008 modelden sonra ise getzde gariplikler dönemi başladı. çünkü aksesuar standartları düşmeye başladı. alan arkadaşlara bakıyoruz 2009-2008 lere falan. bazılarında gözlük kabı yok, bazılarında sis farı yok, bazılarında arka bagaj filesi yok, bazılarında arka bagaj üstü (pandizot) yok, niye yok diyenlere 65 lira ver koyalım diyenler olmuş, bazıları da 100 lira fiyat farkı koyarak öyle satmışlar bayiler, bazılarında arka spoiler yok, bazılarında arka kapılar dijital değil kolla çevriliyor. tuhafa tuhaf şeyler. alacağın getze sen karar ver.. getzin en güzel yanı ise motor performansı, en sağlam yeri motoru yani, arıza da çıkarmıyor yağına suyuna bakarsan...

    arkadaşlar yanlışım olan varsa yardımcı olsun bi zahmet.



    Geçen servise gittim araç aşağıdayken showroom a çıktım. Bi tane siyah getz benzinli vardı..

    Aracın Mp-3 çaları değişmilş , ekranı ve düğme konumları farklı bence daha güzel olmuş.. Ancak beni dumur eden şey araçta "Fasılalı silecek " modu bulunmuyor.. Evet yanlış duymadınız Fasılalı silecek yok 2010 model araçta...

    Bi anda buz gibi oldum valla.. Satış danışmanına sordum , her zaman ki kıvırma modu. ....

    Bu baz donanım araç , bi üst versiyonda veriyoruz o aksesuarı falan felan....!!! Ne aksesuarı yavvv.. ben sunroof var mı demedim ki , araçta fasılalı silecek olmaz mı yaa.. Reno 9 larda bile vardı bundan nerdeyse 20 sene önce...

    Ayıptır.... Günahtır yaa.. bu kadar aç gözlü olunmaz... o fasıla silecek devresi 3-5 Usd lik bi şeydir.. koyamıyormusun aracına o devreyi , satsana bu şekildee...

    Artık iyicene zıvanadan çıkmış durumdalar... Yakında sağ ayna opsiyonel diyebilirler yeni alacaklar için..


    bu konuda sana katılıyorum. benim de en çok sinir olduğum yeni modellerde fasılalı olmaması. şükür ki benimkinde var ve çok faydasını görüyorum yağmurda..


    benim de en çok tuhafıma giden 2005-2010 model arasında bir üst sınıf segmentte olan Renault Megane Sedanlarda arka cam sileceği olmaması. yağmur yağınca arkayı göremiyorsun, ne geri gidebiliyorsun, ne arkadan geleni görebiliyorsun dikizi kullanıp.. işyerinin araçları bunlardan, arkadaşlara ulan benimkinden 10binlira daha pahalı ama bi arka sileceği bile yok diye hayıflanıp dururum hep



    Megane Sedan için arka cam sileceği olmaması çok normal , çünkü araç zaten sedan bir araç. DÜnya literatüründe arka cam sileceği olan araç sayısı çok azdır. Zaten genel kabul de Sedan araçlarda arka cam sileceği olmaması yönündedir. Hatchback araçlarda olması gereken ve zaten de standart olarak olan bir uygulama arka cam sileceği..

    Ama bakın görürsünüz , 3 Dolar lık fasıla rölesini çalmayı aklına getirip bunu uygulayan Hyundai yakında Sağ ayna Opsiyonu , Arka cam resistans opsiyonu gibi opsiyonlarla insanları daha da deli edecektir.

    I 20 nin satışlarının sürünüyor olması , hiç bir zaman Getz kadar çok satacak olmamasını biliyorlar. Getz hala onları kurtaran model olarak duruyor karşılarında ancak yine de saçma sapan donanımlardan kısarak insanları deli ediyorlar...



    Getz hala bu kadar çok tutulan ve satılan bir araç olmasına rağmen niçin getz çıkarmamayı düşünüyorlar sizce? bence getz üretimi devam ettiği kadar devam etmeli.


    bunun sebebi hyundai'nin i serisi marka yaratma isteği ve i serisine geçme isteğinden kaynaklanıyor. i-30 tutulduktan sonra en i-30un en full olanının türkiyeye veriyor, avrupaya bile bizden daha az donanımda özelliklerle satılıyor. sebebi bizde baya bi rekabet var o seride, ayrıca hyundai fiyatı türkiyede yüksek tutmaya çalışıyor, bunun için de donanımı arttırmaya ağırlık vermişti. i30dan sonra i20 çıkararak getz ile aynı versiyonda iki aracı piyasada denemek istemesinden kaynaklanıyor, yani getzin üretimini tamamen bitirmeden i20yi piyasaya sürdü ki i20 tutulmazsa o segmentteki getzi piyasadan tamamen kaldırmamak 1 yıl süreyle geçiş aşaması yani. piyasa belirsizliği de krizden dolayı cabası. i20 tutuldumu derseniz bence tam tutulmadı, herkes hala getz dizel alıyor. ben de sıfır almıştım ama eğer bi daha sıfır alırsam bu getz veya i20 olmayacağı kesin. insanların zamanla kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçları değişiyor, zamanında 4 yıl önce parama göre alabileceğim dizel ve en full araç buydu maleces, biraz daha param olsaydı polo alacaktım. nasip bunaymış. ne diyelim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerem2018


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    arkadaşlar sorunum şu:

    aracın mazot filtresini değiştirdik. aracın mazot filtresi ışığı sürekli yanmaya başladı. kontağı çalıştırırken ilk ekranda tüm lambalar yanıyor ya, o zaman da yanıyor diğer lambalarla, ama aracı çalıştırınca sönmesi lazım, sönmüyor. diğer lambalar sönüyor oysa..
    kullanım kitabına baktım, mazot filtresinde su birikmiştir, birikmiş suyu tahliye edin yazıyor. ama mazot filtresinde su yok, mazot var.. yani birikme ihtimali yok, zaten sıfır filtre..

    bundan sonra araba 3000 devirden yukarı çıkmaz oldu.. ne kadar gaza bassam da 3000 devirden yukarıya çıkmıyor bütün vitesleri denedim. sanki bişey hava veya yakıt gitmesini engelliyor motora.. araba 3000 devire kadar gayet normal, ama sanki hız sınırlayıcı (devir sınırlayıcı) koymuşlar gibi 3000 devire gelince yığılma yapıyor hızlanmıyor, olduğu devirde devam ediyor..

    çok sinir bozucu bişey, bi türlü bulamadım.. bi de, bu yanan mazot lambasını sadece bilgisayara sokup ordan düzeltebilirler diyorlar bazıları, bazıları da bunlarda o yok, opellerde var diyorlar.. tamirciler mazot lambasının müşürü de arızalanmış olabilir diyorlar.

    ne yapayım?


    Mazot filtresini kime değiştirttin ? özel servis mi yoksa yetkili servis tarafından mı değiştirildi? filtre değişiminden sonra araç denenip kontrol edilmedi mi? filtre orjinal mi? bu hususlar önemli. Bence işlemi yaptırdığın yere gidip problemini ilet


    filtreyi tanıdık bi ustaya değiştirdim. tekleme v.s. gibi hiçbir problemi olmadığı halde değiştirmek istedim kışın depoya mazotun donmasını önleyici (malum -42 soğukları gördük) antifiriz katkı atmıştım, filtrenin emiş kalitesini etkilemiş olabilir diye değiştirdim. valla şimdi pişman oldum nerdeyse.
    yarın bi daha baktıracağım, sorun takma probleminden mi kazmalıktan mı kaynaklanıyor diye...




  • Otomatik Getz almayı düşünüyorum.
    Km'si çok olmamak kaydıyla 16.000 liraya kaç model ve hangi seri Getz alınabilir?
    Şehiriçi yakıt dumunu nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedektif

    Otomatik Getz almayı düşünüyorum.
    Km'si çok olmamak kaydıyla 16.000 liraya kaç model ve hangi seri Getz alınabilir?
    Şehiriçi yakıt dumunu nedir?


    otomatik getzlerin yakıtı çok fazla. ortalama 10-12 litre gibi yakar. 16 liraya da 2005-2006 model bir araç alabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamditerzioglu

    ARKADAŞIM SENİN FİLTRE SORUNU % 90 FİLTR TAKMAHATASIDIR HAVA YAPMIŞ OLABİLİR ALTTAKİ MUŞUR TERS DİŞ KAPMIŞ OLABİLİR AMA TAKMA HATASIDIR



    çıkarıp filtreyi (mazot) tekrar baktık. ters diş kapma sorunu yok. ayrıca filtre tam oturmuş, herangi bi problem gözükmüyor. filtrenin ordaki hava akış debimetresinin fişini çıkarıp denedik belki o bozulmuştur da hava üflemiyordur diye, onda da problem yok, bişey değişmedi.. enjektörlere pislik kaçmış olabilir diye depodan, depoya enjektör temizleyici attım denedim gene bişey değişmedi.. filtrenin hatalı olacağını da tahmin etmiyoruz, filtreciye gittim, bugüne kadar rastlamadım hatalı çıkacağını sanmıyorum dedi..

    mazot filtresinin altındaki müşür arıza yapmış olsa bile bu motora gidecek yakıtı ve havayı nasıl etkiler anlamıyorum.

    bi çare lütfen?




  • 
Sayfa: önceki 985986987988989
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.