Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (981. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 979980981982983
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris43544354


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: daldiy


    quote:

    Orijinalden alıntı: baris43544354


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    ARKADAŞLAR,

    orjinal 175-65-14 lastikler yerine 4ünede lassa atracta 185-70-14 lastik takmayı düşünüyorum..

    kışın önler 175-65-14 arkalar 185-60-14 taktım memnun taktım lassa snoways kış lastiğinde..

    yani 185 taban lastikler..

    175-65-14=469,35 mm yuvarlanma mesafesi
    185-65-14=475,85
    185-60-14=466,6
    185-70-14=485,1 yani şuankiyle 15,75 mm fark ediyor ama 100 kmde %3,246753 yakıttan tasarruf ediyor.. tek dezavantajı 1,5 cm yükselme yaptığı için araç virajlarda savrulma riski artıyor, yavaş gidip virajdan önce fren yapmak lazım..

    ne dersiniz alayımmı?


    Merhaba,

    Bne 4 aydır bridgedstone turanza er 300 185/60/14 ebadında lastik kullanıyorum ve de tavsiye ederim. yol tutuş çok daha iyi oldu ve yakıt tüketimini de azalttı az da olsa.

    hocam arabam getz değil ama lstik konusunda tecrübem var. arabayı alçalt belki ama katiyen yükseltme. arbanın şakülü kayıyor ağırlık merkezi değişiyor yalpalama yapıyor .1.5 cm yükselik az gibi gelsene çok fazla . yan rüzgardan etkilenirsin savrulursun yol tutmaz rampalarda 1 vites küçültürsün parana yazık. orjinal ölçsünden vazgeçme. saygılar.


    teşekkürler dostum lafını dinleyecem



    Merhaba,

    seninde yukardaki tabloda işaret ettiğin gibi, arabanın orjinal ebadı olan 175/65/14 e göre benim satın aldığım 185/60/14 ebadının yuvarlanma direnci biraz daha az. ayrıca 65 olan yanak 60 a düşünce ve 175 olan taban 185 olunca (fark az da olsa) yol tutuş gözle görülür şekilde iyileşiyor. sonuçta 175/65/14 ebadının muadili 185/60/14 tür, ancak araç üreticileri 175/60/14 ebadı daha ucuz olduğu için bunu tercih ediyorlar, sonuçta yüzbinlerce araç üretiyorlar, iki ebat arasındaki 15-20 tl lik bir fark üretim rakamı böyle olunca çok fazla ediyor..

    lafın kısası, her ikisi de 14 inç olan bu ebatlardan ben size kesinlikle 185/60/14 ü tercih edin derim, kullanan biri olarak. avantajları:
    - daha iyi yol tutuş
    -daha iyi ve etkili fren performansı (bunda lastik marka/modeli de önemli)
    -daha az yakıt tüketimi
    -daha az yuvarlanma direnci
    -daha az lastik gürültüsü (bunda alacağınız marka da önemli, lastik direnci düşünce bu da azalır, ama marka ve yumuşak hamur daha önemli tabi)

    sonuçta 65 yanaktan 60 yanağa geçmek, aracın yüksekliğini arttırmayacak, aksine çok az da olsa azaltacaktır. bu da yol tutuşa ve yakıt tüketimine olumlu yansımaktadır. arakaşımızın dediği gibi, kesinlikle zaten yüksek olan aracın yüksekliğini arttırmayın, sonuç çok kötü olabilir...

    saygılar.



    peki senin kullandığı 185lik lastiğin markası ne? bridgestone ile lassa atracta arasında gidip geliyorum




  • arkadaşlar 1999 model vw polo aracımı satıp , getz almayı düşünüyorum. satma sebebim parça pahalılığı ve yakıt tüketimi.
    lpg ile 120 kmde 30 liralık gaz yakıyor. performanslı araç ancak çok yakıyor. ayrıca parçası pahalı.

    1.4 motor benzinli otomatik vites sıfır almayı düşünüyorum. pişman olur muyum sizce? takas düşünen olursa da buradan konuşuruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    arkadaşlar 1999 model vw polo aracımı satıp , getz almayı düşünüyorum. satma sebebim parça pahalılığı ve yakıt tüketimi.
    lpg ile 120 kmde 30 liralık gaz yakıyor. performanslı araç ancak çok yakıyor. ayrıca parçası pahalı.

    1.4 motor benzinli otomatik vites sıfır almayı düşünüyorum. pişman olur muyum sizce? takas düşünen olursa da buradan konuşuruz.


    otomatik neden düşünüyorsun? otomatik çok yakar, 1-2 litre fazladan 100 kmde. hem otomatiklerin 90bin bakımında balata değişiminde komplee sökülmek zorunda kalıyor topu tupu 2 tane 250tllik parça değişmek için.. onuda sağlam usta bulmak lazım, söktüğünün sırasını karıştırmadan geriye takacak :) abimin başına geldi 1991 honda civic otomatik vardı, 250lik balata için 1250 masraf etmişti 2003te.. araştırdın mı? getzlerde nasıl değişiyormuş ?kaça patlıyormuş? ayrıca senin alacağın araba 90bin ve üstüyse nasıl anlayacaksın değişip değişmediğini? biz araç rampada Nde zorlanınca ve D1 ile D2 viteste yüke vurunca rampada çekmekte zorlanınca anlamıştık.




  • Garajı olmayıp da arabası kapı önünde kalanlar
    Branda kullanan var mı?
    Ben genelde hafta sonu kullandığım için Branda almayı düşünüyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Garajı olmayıp da arabası kapı önünde kalanlar
    Branda kullanan var mı?
    Ben genelde hafta sonu kullandığım için Branda almayı düşünüyorum..




    brandayı bende düşünmüştüm ama buhar yapıp boyayıda yaktığını söyleyince millet vazgeçtim

    gölge bi yere parketmeye dikkat ettim okadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    arkadaşlar 1999 model vw polo aracımı satıp , getz almayı düşünüyorum. satma sebebim parça pahalılığı ve yakıt tüketimi.
    lpg ile 120 kmde 30 liralık gaz yakıyor. performanslı araç ancak çok yakıyor. ayrıca parçası pahalı.

    1.4 motor benzinli otomatik vites sıfır almayı düşünüyorum. pişman olur muyum sizce? takas düşünen olursa da buradan konuşuruz.


    otomatik neden düşünüyorsun? otomatik çok yakar, 1-2 litre fazladan 100 kmde. hem otomatiklerin 90bin bakımında balata değişiminde komplee sökülmek zorunda kalıyor topu tupu 2 tane 250tllik parça değişmek için.. onuda sağlam usta bulmak lazım, söktüğünün sırasını karıştırmadan geriye takacak :) abimin başına geldi 1991 honda civic otomatik vardı, 250lik balata için 1250 masraf etmişti 2003te.. araştırdın mı? getzlerde nasıl değişiyormuş ?kaça patlıyormuş? ayrıca senin alacağın araba 90bin ve üstüyse nasıl anlayacaksın değişip değişmediğini? biz araç rampada Nde zorlanınca ve D1 ile D2 viteste yüke vurunca rampada çekmekte zorlanınca anlamıştık.



    okadarda yakıtta farkettiğini sanmam

    benim kuzende var eski kasa otomatik 8 litre yakıyor

    şuan 150000 kmde

    o değişen balata ne balatası anlıyamadım

    masraf çıkması her arabada olur

    2 tane 250 tyl lik parça için 1250 lira harcamışssınız

    dayımın meganeı için 2002 de 50000 liralık plastik tapa için 250milyon lira vermiştik

    çünkü reno bu plastik tapayı şanzımanın içinden koymuştu ve değişmek için şanzımanın komple sökülmesi gerekiyordu

    üstelik araba manueldi otomatik felanda değildi

    yani bu her markada fazlasıyla olabilecek bişey




  • arkadaşlar getsim var 2007 model küçük bi kaza yaptım arka kapıyla marşpiyel kısmı boyancak arka kapıda iç tarafta köşede bi bant var şeffaf onu nerden temin edebilirim boyanınca sökülecek o bant fakat bulamadım yardımcı olun lütfen???
  • quote:

    Orijinalden al�nt�: TiSKE

    Garaj� olmay�p da arabas� kap� �n�nde kalanlar
    Branda kullanan var m�?
    Ben genelde hafta sonu kulland���m i�in Branda almay� d���n�yorum..



    branda almana gerek yok dostum, ben aldım pişman oldum... her akşam tak her sabah aç büyük dert. aldıktan sonra 1 hafta kullanabildim. çoğu zaman da arabanın içi ve üstü sıcaktan pişiyordu, sanki yağmur yağmuş gibi bırandanın altına terden sucuk oluyordu... zamanla brandanın arabanın üstüne yapıştığını görüce kaldırıp attım.. ben de arabanın çizilmemesi için almıştım. ama brandanın altında daha kolay çiziyor adamlar diye düşünüyorum.

    arabanın çizilmesinden korkuyorsan ve haftanın 5 günü çalışıp c.tesi pazar evdeysen;
    hafta içi arabanı yıkama. cumartesi günü sabahtan yıka, akşama kadar piknik miknik veya kapı önünde sokak tozundan zaten gene tozlanıyor. böylece hafta içine araban tozlu girmiş olursun.

    tozlu araba göze batmaz, çoluk çocuk çizmez. benimkini 4 sene önce aldığım hafta cirlop gibiyken kapısını anahtarla çizdiler, zamanla yıkaya yıkaya belli olmuyor. o gün bugündür hafta sonu yıkarım arabamı, başka da çizmediler...

    ne kadar bakıp ilgilenirsen o kadar dikkat çekiyor dostum. sakındığın göze toz kaçar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    arkadaşlar 1999 model vw polo aracımı satıp , getz almayı düşünüyorum. satma sebebim parça pahalılığı ve yakıt tüketimi.
    lpg ile 120 kmde 30 liralık gaz yakıyor. performanslı araç ancak çok yakıyor. ayrıca parçası pahalı.

    1.4 motor benzinli otomatik vites sıfır almayı düşünüyorum. pişman olur muyum sizce? takas düşünen olursa da buradan konuşuruz.


    otomatik neden düşünüyorsun? otomatik çok yakar, 1-2 litre fazladan 100 kmde. hem otomatiklerin 90bin bakımında balata değişiminde komplee sökülmek zorunda kalıyor topu tupu 2 tane 250tllik parça değişmek için.. onuda sağlam usta bulmak lazım, söktüğünün sırasını karıştırmadan geriye takacak :) abimin başına geldi 1991 honda civic otomatik vardı, 250lik balata için 1250 masraf etmişti 2003te.. araştırdın mı? getzlerde nasıl değişiyormuş ?kaça patlıyormuş? ayrıca senin alacağın araba 90bin ve üstüyse nasıl anlayacaksın değişip değişmediğini? biz araç rampada Nde zorlanınca ve D1 ile D2 viteste yüke vurunca rampada çekmekte zorlanınca anlamıştık.



    okadarda yakıtta farkettiğini sanmam

    benim kuzende var eski kasa otomatik 8 litre yakıyor

    şuan 150000 kmde

    o değişen balata ne balatası anlıyamadım

    masraf çıkması her arabada olur

    2 tane 250 tyl lik parça için 1250 lira harcamışssınız

    dayımın meganeı için 2002 de 50000 liralık plastik tapa için 250milyon lira vermiştik

    çünkü reno bu plastik tapayı şanzımanın içinden koymuştu ve değişmek için şanzımanın komple sökülmesi gerekiyordu

    üstelik araba manueldi otomatik felanda değildi

    yani bu her markada fazlasıyla olabilecek bişey


    otomotik şanjımanda 2 adet balata 90binde değişmesi gerekiyormuş onu değiştirebilmek için komple sökmek gerekiyormuş.. ama bu balata denilen şeyin tam nerde olduğunu bilmiyorum, şanzımanın içinde de olabilir.,..
    bu parçalar eski tip yarı otomatik vitesli şanzımanlarda oluyormuş..

    hyundai i30'un 2010 modellerinde falan artık eski tip kullanılmıyor yani yenileri tam otomatik vites.. vites geçişleri falan hemen olan türden.. bunlarda tam otomatik vites olduğu için böyle bir parçanın değişmesine gerek olmuyormuş..

    alacağın aracın tam otomatik vites mi, yarı otomatik vitesmi olduğu önemli sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JOKERGETS

    arkadaşlar getsim var 2007 model küçük bi kaza yaptım arka kapıyla marşpiyel kısmı boyancak arka kapıda iç tarafta köşede bi bant var şeffaf onu nerden temin edebilirim boyanınca sökülecek o bant fakat bulamadım yardımcı olun lütfen???


    resmini koyarmısın siteye, tam nerde olduğunu anlayamadım görmek lazım.
  • arkadaşlar aracı sıfır almayı düşünüyorum. yani 90 bine getirmem arabayı o vakte kadar satmış olurum, tıpkı şu an bana kakaladıkları araba gibi. benim şu anki arabam düz vites ama gene şanzuman indi balata değişti 900 tl den çıktım
  • Arkadaşlar bende getz almayı düşünüyordum. Şimdilerde hep eleştiri alıyorum arabanın içinin çok küçük olduğu yönünde siz ne diyosunuz getz kullanıcıları olarak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    arkadaşlar aracı sıfır almayı düşünüyorum. yani 90 bine getirmem arabayı o vakte kadar satmış olurum, tıpkı şu an bana kakaladıkları araba gibi. benim şu anki arabam düz vites ama gene şanzuman indi balata değişti 900 tl den çıktım


    şuan elinde ne var marka model km nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeymavi

    Arkadaşlar bende getz almayı düşünüyordum. Şimdilerde hep eleştiri alıyorum arabanın içinin çok küçük olduğu yönünde siz ne diyosunuz getz kullanıcıları olarak...


    bence en doğru kararı senin vermen gerekir. bin gez, kullan biraz. dışardan göründüğü gibi değil, içi geniş.. bekar ve 1 çocuklu aileler için yeterli, ben öyleyim. ama 2 çocuk varsa yetmez. 4 yıldır kullanıyorum yetti bagaj uzun yola gitsem bile.. ama 4 yıldan sonra bana da yetmemeye başladı, neden nerden biraz sıkıldım galiba gözüme az geliyor, daha fazla bagaj ister oldum.
  • dün öğrendiğim bişeye baya şaşırdım.
    bi tanıdık benim arabanın 2007 sini 38binde abs 4hy olanını almış tüp attırmış 23e malettim diyor... yahu dizel getzlere tüp atılıyormu? hem niye bu kadar pahalıya satın almış anlamadım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuzeymavi

    Arkadaşlar bende getz almayı düşünüyordum. Şimdilerde hep eleştiri alıyorum arabanın içinin çok küçük olduğu yönünde siz ne diyosunuz getz kullanıcıları olarak...


    dışardan küçük gibi gözüküyor ama içi gerçekten geniş. Benim arabaya kim binse ne kadar genişmiş diyor. Bagajı küçük ama içi gayet geniş binince anlarsın zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    dün öğrendiğim bişeye baya şaşırdım.
    bi tanıdık benim arabanın 2007 sini 38binde abs 4hy olanını almış tüp attırmış 23e malettim diyor... yahu dizel getzlere tüp atılıyormu? hem niye bu kadar pahalıya satın almış anlamadım..


    Bir yerde okumuştum yurtdışında dizellere de tüp takıldığıyla ilgili bi yazı ama daha pahalı bir işlemmiş. Türkiyede yok böyle bişey diye biliyrm. Yani biraz sallamış sanırım. Fiyat konusunda da 110 bg lik en full getz ise 2007 model çok temiz vs vs belki olabilir 23 e ama o da biraz fazla bence.
  • ARKADAŞLAR TÜRKİYEDE İLK OLARAK ÇİFTÇİ DESTEKLİ DİZEL TRAKTÖRE TAKILMIŞ LPG TAM HATIRLAMIYORUM AMA İST.TEKN.ÜNV. YAPMIŞ GELİŞTİRİLECEKMİŞ GALİBA ODA OLDU AMA FİYATINDAN HABERDAR DEİLİM BE YAPILIYOSADA ACENTE SERVİSLER YAPIYODUR...
  • BU HABERİDE FOX TV DE YAYINLAMIŞLARDI SIFIR TRAKTÖRE TAKMIŞLAR VE FABRİKA İŞİDİR BÜYÜK Bİ İHTİMALLE...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: baris43544354


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: daldiy


    quote:

    Orijinalden alıntı: baris43544354


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    ARKADAŞLAR,

    orjinal 175-65-14 lastikler yerine 4ünede lassa atracta 185-70-14 lastik takmayı düşünüyorum..

    kışın önler 175-65-14 arkalar 185-60-14 taktım memnun taktım lassa snoways kış lastiğinde..

    yani 185 taban lastikler..

    175-65-14=469,35 mm yuvarlanma mesafesi
    185-65-14=475,85
    185-60-14=466,6
    185-70-14=485,1 yani şuankiyle 15,75 mm fark ediyor ama 100 kmde %3,246753 yakıttan tasarruf ediyor.. tek dezavantajı 1,5 cm yükselme yaptığı için araç virajlarda savrulma riski artıyor, yavaş gidip virajdan önce fren yapmak lazım..

    ne dersiniz alayımmı?


    Merhaba,

    Bne 4 aydır bridgedstone turanza er 300 185/60/14 ebadında lastik kullanıyorum ve de tavsiye ederim. yol tutuş çok daha iyi oldu ve yakıt tüketimini de azalttı az da olsa.

    hocam arabam getz değil ama lstik konusunda tecrübem var. arabayı alçalt belki ama katiyen yükseltme. arbanın şakülü kayıyor ağırlık merkezi değişiyor yalpalama yapıyor .1.5 cm yükselik az gibi gelsene çok fazla . yan rüzgardan etkilenirsin savrulursun yol tutmaz rampalarda 1 vites küçültürsün parana yazık. orjinal ölçsünden vazgeçme. saygılar.


    teşekkürler dostum lafını dinleyecem



    Merhaba,

    seninde yukardaki tabloda işaret ettiğin gibi, arabanın orjinal ebadı olan 175/65/14 e göre benim satın aldığım 185/60/14 ebadının yuvarlanma direnci biraz daha az. ayrıca 65 olan yanak 60 a düşünce ve 175 olan taban 185 olunca (fark az da olsa) yol tutuş gözle görülür şekilde iyileşiyor. sonuçta 175/65/14 ebadının muadili 185/60/14 tür, ancak araç üreticileri 175/60/14 ebadı daha ucuz olduğu için bunu tercih ediyorlar, sonuçta yüzbinlerce araç üretiyorlar, iki ebat arasındaki 15-20 tl lik bir fark üretim rakamı böyle olunca çok fazla ediyor..

    lafın kısası, her ikisi de 14 inç olan bu ebatlardan ben size kesinlikle 185/60/14 ü tercih edin derim, kullanan biri olarak. avantajları:
    - daha iyi yol tutuş
    -daha iyi ve etkili fren performansı (bunda lastik marka/modeli de önemli)
    -daha az yakıt tüketimi
    -daha az yuvarlanma direnci
    -daha az lastik gürültüsü (bunda alacağınız marka da önemli, lastik direnci düşünce bu da azalır, ama marka ve yumuşak hamur daha önemli tabi)

    sonuçta 65 yanaktan 60 yanağa geçmek, aracın yüksekliğini arttırmayacak, aksine çok az da olsa azaltacaktır. bu da yol tutuşa ve yakıt tüketimine olumlu yansımaktadır. arakaşımızın dediği gibi, kesinlikle zaten yüksek olan aracın yüksekliğini arttırmayın, sonuç çok kötü olabilir...

    saygılar.



    peki senin kullandığı 185lik lastiğin markası ne? bridgestone ile lassa atracta arasında gidip geliyorum


    Bridgedston Turanza ER300 185/60/14 , lastik alınca bence en iyisini almalı. Araba dediğiniz şey 4 lastik zerinde giden, o lastiklerinde yere bastığı küçücük alanarda yol alan bişey. Durum böyle olunca ben de en iyisinden aldım diyebilirim.

    Ancak Lassa atracta dediğiniz lastik model olarak benim kullandığım lastiğin daha alt sınıfı ve ucuz olan bir modeldir. Lassa impetus Revo öneririm size, Turanza ER300 ile aynı sınıftadır bu lastik.

    Lastik alırken fren+yol tutuş+konfor+sessizlik+daha düşük yakıt tüketimi+... gibi birçok etken hesaba katılarak lastik alınmalı bence. Çünkü lastik alırken lastik başına 15-20, toplamda da 60-80 tl fazla para vermekten kaçınırsanız ve ucuz lastik alırsanız, bu saydığım etkenlerden mahrum kalırsıız ve hatta can güvenliğinizle oynarsınız. Lastik sonuçta ortalama 2-3 sene yani uzun süre kullanılan birşey, ucuza asla kaçmamak lazım. Hele o bilmem ne malı markası duyulmamış ucuz lastiklerden kaçmak lazım...

    Saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 979980981982983
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.