Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Özgür Geo Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 9 Misafir Kullanıcı, 10 Masaüstü Kullanıcı
32.774
Cevap
115
Favori
2.591.778
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    16872 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: semb

    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin
    MEŞHUR BİR FRANSIZ ATASÖZÜ VARDIR: "FRANSIZLAR CİTROEN ÜRETİR OPELE BİNERLER"

    İtalyanlar da Volkswagen'a biniyor. Fiat ve Renault'u dışarıya gazlıyolar...

    3'üncü dünya ülkelerine, eski sömürgelere bakın; alayı bu arabalardan kaynıyor...



    ama onlardaki vw bizdeki doğuş gibi üçkağıtçının önde gideni bi firma tarafından satılmıyor

    eğer öyle olmasa bende vw alırım ama doğuş olduğu sürece bu işin içinde ben yokum arkadaş vw seat skoda vs vs vs
    |
    |
    _____________________________

    GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
    SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
    SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
    HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS




  • Yüzbaşı
    849 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels






    quote:

    Orijinalden alıntı: opxito

    Merhaba,
    Kapalı garajda arabayı parkedince ön kapıyı açık unutmuşum.Tabi tavan lambası da yanık kalınca ,2 gün 2 gecede aküyü bitirmiş.Marşa basınca tık yok.Aküyü degiştirmek şart oldu.Normalde akü nekadar giderdi acaba.Benimkisi 2006 model.Yani 4 yaşındaydı.




    çokda farketmezdi

    belki 2.5 gün

    eğer karda kışta marşın tık diye alıyorsa sorun çıkarmıyorsa bence aküyü değiştirmene gerek yok

    benim kaü 5 sene geçmesine rağmen en soğuk havada bile tık diye marşı alıyordu

    Evet aküyü kurtardık.Başka bir arçtan mutlu akü tektık.İlk harekti verdirdikten sonra ,yani motor çalışınca motoru durdumaksızınhemen benim aküyü bagladık.Bir iki tur attım.Şarz olması için tabi.Ben stop etmek istemedim.Mazot ışıgı zaten yanmıştı önceden.Benzinlige de gidemiyorum.Stop etmem gerekecek diye.
    Arkadaşı dinledim ve stop ettim belli bir zaman sonra.Tekrar marşa basınca hemen daha ilinde aldı.
    Maşaallahı varmış akünün.Tamamen bitti diye ümidim yokken şimdi ise aynen önceki durumu gibi sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi opxito -- 14 Nisan 2010; 15:26:42 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    849 Mesaj
    Buarada şunu da söyleyeyim.Ödünç aldıgım akü bizim arabaya şekil olarak uymadı.Onun kutup başları yükseklik olarakbiraz düşük seviyede belli bir şekilde oluşturulan yuva içinde.Bizimkisi ise düz.Elektrik kabloların baglı oldugu panel ise kutupları düz bir köprü şeklinde bagladııgı için diger aküye oturmadı.Onun için arkadaş geçici olarak eline aldıgı bezle kabloları sadece temas ettirirek çalıştırdık .
    Yeni akü alırken bu duruma dikkat etmek gerekecek.Bizim akünün tavan kısmı dümdüz olması lazım.Kutupbaşlarının yuvası olmayacak yani.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1052 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orijinalden alıntı: 4polat

    2006 yılında sıfır km aldığım Getzimle başlayan DH maceram bundan sonra Getzsiz devam edecek...
    Bugüne değin Getzimden çok memnun kaldım. En küçük bir sorun yaşatmadı bana.
    Tüm Getzsever arkadaşlara saygı ve selamlar...



    sanada hayırlı olsun

    herhalde getz en uzun binilip satılan araba olacak

    5 sene garantisi sayesinde


    Hocam sağolasın. Her ikimize de hayırlı olsun...
    Aslında çok uzun sayılmaz, bizim gibi dar gelirli insanların sıfır km aldıkları araçları daha uzun süre kullanmaları lazım. Daha 25 bin km deki aracımı satmamın tek nedeni bagajının yetersiz kalmasıydı. Şimdi temiz araç bulmak için o kadar büyük çaba gösteriyorum ki.....
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    16872 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: 4polat


    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orijinalden alıntı: 4polat

    2006 yılında sıfır km aldığım Getzimle başlayan DH maceram bundan sonra Getzsiz devam edecek...
    Bugüne değin Getzimden çok memnun kaldım. En küçük bir sorun yaşatmadı bana.
    Tüm Getzsever arkadaşlara saygı ve selamlar...



    sanada hayırlı olsun

    herhalde getz en uzun binilip satılan araba olacak

    5 sene garantisi sayesinde


    Hocam sağolasın. Her ikimize de hayırlı olsun...
    Aslında çok uzun sayılmaz, bizim gibi dar gelirli insanların sıfır km aldıkları araçları daha uzun süre kullanmaları lazım. Daha 25 bin km deki aracımı satmamın tek nedeni bagajının yetersiz kalmasıydı. Şimdi temiz araç bulmak için o kadar büyük çaba gösteriyorum ki.....



    Allah kolaylık versin

    temiz araba bulma işi çok zor

    tek yolu sıfır almak
    |
    |
    _____________________________

    GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
    SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
    SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
    HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS




  • Binbaşı
    1052 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels


    Allah kolaylık versin

    temiz araba bulma işi çok zor

    tek yolu sıfır almak


    Millet üçkağıtçı, sahtekar, yalancı, düzenbaz olmuş. Dün bir Focus baktım 2002 Model Ghia, sanruflu filan. 61 bin kmde. Ancak satıcıyla ortak tanıdıklar çıkınca km nin 100 binlerden düşürülmüş olduğunu itiraf etti...
    Şimdi uğraş dur düzgün bir araba almak için, sıfırına da bütçem elvermiyor. Bakalım hayırlısı...
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    180 Mesaj
    arakadaşlar forumda vardır mutlaka ama son zamanlarda 60.000 bakım yaptıran oldumu araç getz 2008 1.5 crdi
    yaptıran varsa ne kadara yaptırdı kredi kartına taksit yapan yer varmı...
    |
    |
    _____________________________
    2015 Seat Leon 1.2 Tsi dsg
  • Binbaşı
    1149 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: baris43544354


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    ARKADAŞLAR,

    orjinal 175-65-14 lastikler yerine 4ünede lassa atracta 185-70-14 lastik takmayı düşünüyorum..

    kışın önler 175-65-14 arkalar 185-60-14 taktım memnun taktım lassa snoways kış lastiğinde..

    yani 185 taban lastikler..

    175-65-14=469,35 mm yuvarlanma mesafesi
    185-65-14=475,85
    185-60-14=466,6
    185-70-14=485,1 yani şuankiyle 15,75 mm fark ediyor ama 100 kmde %3,246753 yakıttan tasarruf ediyor.. tek dezavantajı 1,5 cm yükselme yaptığı için araç virajlarda savrulma riski artıyor, yavaş gidip virajdan önce fren yapmak lazım..

    ne dersiniz alayımmı?


    Merhaba,

    Bne 4 aydır bridgedstone turanza er 300 185/60/14 ebadında lastik kullanıyorum ve de tavsiye ederim. yol tutuş çok daha iyi oldu ve yakıt tüketimini de azalttı az da olsa.

    hocam arabam getz değil ama lstik konusunda tecrübem var. arabayı alçalt belki ama katiyen yükseltme. arbanın şakülü kayıyor ağırlık merkezi değişiyor yalpalama yapıyor .1.5 cm yükselik az gibi gelsene çok fazla . yan rüzgardan etkilenirsin savrulursun yol tutmaz rampalarda 1 vites küçültürsün parana yazık. orjinal ölçsünden vazgeçme. saygılar.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    848 Mesaj
    ARKADAŞLAR bu foruma ulaşmakta zorluk çekenler için bilgi:

    motorlu araçlar dünyası-modellere göre forumlar altına kaydırmışlar.

    eskiden hyundai altındaydı
    |
    |
    _____________________________
    HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.
  • Yüzbaşı
    848 Mesaj
    |
    |
    _____________________________
    HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.




  • Yarbay
    4271 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    getzden sonra araba alacaklara yardımcı olalım



    http://www.haber7.com/haber/20100405/Marka-marka-otomobillerin-aylik-bakim-maliyetleri.php




    Sırf haber olsun diye hazırlanmış gerçeği yansıtmayan abidik gubidik rakamlar.

    Siz diğer marka hangisiyse ondan alın. Ayık bakım maliyeti 60 tl miş.

    -Senin araba ne?

    -Diğer.

    -Hımm, PRC malı herhalde.

    Kedi uzanamadığı diğere mındar dermiş.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    848 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: MAVER2614

    arakadaşlar forumda vardır mutlaka ama son zamanlarda 60.000 bakım yaptıran oldumu araç getz 2008 1.5 crdi
    yaptıran varsa ne kadara yaptırdı kredi kartına taksit yapan yer varmı...


    benimde 54binde henüz yaptırmadım ama 265 tl idi erzurumda. bu fiyata sadece 15000 bakımnda değişenler (yağ su filtre işçilik dahil)
    |
    |
    _____________________________
    HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.
  • Yüzbaşı
    848 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: daldiy


    quote:

    Orijinalden alıntı: baris43544354


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    ARKADAŞLAR,

    orjinal 175-65-14 lastikler yerine 4ünede lassa atracta 185-70-14 lastik takmayı düşünüyorum..

    kışın önler 175-65-14 arkalar 185-60-14 taktım memnun taktım lassa snoways kış lastiğinde..

    yani 185 taban lastikler..

    175-65-14=469,35 mm yuvarlanma mesafesi
    185-65-14=475,85
    185-60-14=466,6
    185-70-14=485,1 yani şuankiyle 15,75 mm fark ediyor ama 100 kmde %3,246753 yakıttan tasarruf ediyor.. tek dezavantajı 1,5 cm yükselme yaptığı için araç virajlarda savrulma riski artıyor, yavaş gidip virajdan önce fren yapmak lazım..

    ne dersiniz alayımmı?


    Merhaba,

    Bne 4 aydır bridgedstone turanza er 300 185/60/14 ebadında lastik kullanıyorum ve de tavsiye ederim. yol tutuş çok daha iyi oldu ve yakıt tüketimini de azalttı az da olsa.

    hocam arabam getz değil ama lstik konusunda tecrübem var. arabayı alçalt belki ama katiyen yükseltme. arbanın şakülü kayıyor ağırlık merkezi değişiyor yalpalama yapıyor .1.5 cm yükselik az gibi gelsene çok fazla . yan rüzgardan etkilenirsin savrulursun yol tutmaz rampalarda 1 vites küçültürsün parana yazık. orjinal ölçsünden vazgeçme. saygılar.


    teşekkürler dostum lafını dinleyecem
    |
    |
    _____________________________
    HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.




  • Yüzbaşı
    343 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: daldiy


    quote:

    Orijinalden alıntı: baris43544354


    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin

    ARKADAŞLAR,

    orjinal 175-65-14 lastikler yerine 4ünede lassa atracta 185-70-14 lastik takmayı düşünüyorum..

    kışın önler 175-65-14 arkalar 185-60-14 taktım memnun taktım lassa snoways kış lastiğinde..

    yani 185 taban lastikler..

    175-65-14=469,35 mm yuvarlanma mesafesi
    185-65-14=475,85
    185-60-14=466,6
    185-70-14=485,1 yani şuankiyle 15,75 mm fark ediyor ama 100 kmde %3,246753 yakıttan tasarruf ediyor.. tek dezavantajı 1,5 cm yükselme yaptığı için araç virajlarda savrulma riski artıyor, yavaş gidip virajdan önce fren yapmak lazım..

    ne dersiniz alayımmı?


    Merhaba,

    Bne 4 aydır bridgedstone turanza er 300 185/60/14 ebadında lastik kullanıyorum ve de tavsiye ederim. yol tutuş çok daha iyi oldu ve yakıt tüketimini de azalttı az da olsa.

    hocam arabam getz değil ama lstik konusunda tecrübem var. arabayı alçalt belki ama katiyen yükseltme. arbanın şakülü kayıyor ağırlık merkezi değişiyor yalpalama yapıyor .1.5 cm yükselik az gibi gelsene çok fazla . yan rüzgardan etkilenirsin savrulursun yol tutmaz rampalarda 1 vites küçültürsün parana yazık. orjinal ölçsünden vazgeçme. saygılar.


    teşekkürler dostum lafını dinleyecem



    Merhaba,

    seninde yukardaki tabloda işaret ettiğin gibi, arabanın orjinal ebadı olan 175/65/14 e göre benim satın aldığım 185/60/14 ebadının yuvarlanma direnci biraz daha az. ayrıca 65 olan yanak 60 a düşünce ve 175 olan taban 185 olunca (fark az da olsa) yol tutuş gözle görülür şekilde iyileşiyor. sonuçta 175/65/14 ebadının muadili 185/60/14 tür, ancak araç üreticileri 175/60/14 ebadı daha ucuz olduğu için bunu tercih ediyorlar, sonuçta yüzbinlerce araç üretiyorlar, iki ebat arasındaki 15-20 tl lik bir fark üretim rakamı böyle olunca çok fazla ediyor..

    lafın kısası, her ikisi de 14 inç olan bu ebatlardan ben size kesinlikle 185/60/14 ü tercih edin derim, kullanan biri olarak. avantajları:
    - daha iyi yol tutuş
    -daha iyi ve etkili fren performansı (bunda lastik marka/modeli de önemli)
    -daha az yakıt tüketimi
    -daha az yuvarlanma direnci
    -daha az lastik gürültüsü (bunda alacağınız marka da önemli, lastik direnci düşünce bu da azalır, ama marka ve yumuşak hamur daha önemli tabi)

    sonuçta 65 yanaktan 60 yanağa geçmek, aracın yüksekliğini arttırmayacak, aksine çok az da olsa azaltacaktır. bu da yol tutuşa ve yakıt tüketimine olumlu yansımaktadır. arakaşımızın dediği gibi, kesinlikle zaten yüksek olan aracın yüksekliğini arttırmayın, sonuç çok kötü olabilir...

    saygılar.
    |
    |
    _____________________________
    Q9550 2.8 GHZ - ZOTAC GTX 670 4 GB - Gigabyte GA P35 C-DS3R - Kingston 2*2 DDR3 1333 MHZ RAM - Seagate 1 tb Hdd - Huntkey 700 Watt




  • Yarbay
    3010 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: opxito

    Buarada şunu da söyleyeyim.Ödünç aldıgım akü bizim arabaya şekil olarak uymadı.Onun kutup başları yükseklik olarakbiraz düşük seviyede belli bir şekilde oluşturulan yuva içinde.Bizimkisi ise düz.Elektrik kabloların baglı oldugu panel ise kutupları düz bir köprü şeklinde bagladııgı için diger aküye oturmadı.Onun için arkadaş geçici olarak eline aldıgı bezle kabloları sadece temas ettirirek çalıştırdık .
    Yeni akü alırken bu duruma dikkat etmek gerekecek.Bizim akünün tavan kısmı dümdüz olması lazım.Kutupbaşlarının yuvası olmayacak yani.

    Dizel araçların aküsü benzinlilere göre daha büyük seçilir genelde. bunun nedeni de ilk çalıştırma sırasında mazot ısıtmasının aküden gelen akım tarafından sağlanmasıdır. şekil dışında, bu konunun da akü seçiminde göz ardı edilmemesi gerekir...
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2759 Mesaj
    arkadaşlar geçen 50 liralık benzin attım arabaya, km'yi de sıfırladım, bugün ışık yandı toplamda 141km gitmişim. hadi 160km olsun. şehir içinde normal mi bu kadar yakması sizce. yer ankara araç 2005 model gls
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2402 Mesaj
    Agresif bir stiliniz varsa normal.

    Zaten benzin olmuş 3,80 TL
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    70 Mesaj
    Merhabalar,

    Biliyorsunuz pazartesi aracımı aldım.
    1,4 97 beygir 2006 Getz

    yol bilgisayarı 85 km gösteriyor benzin ışığı yandı..Normal heralde ?
    Bunun ortalaması nedir 40-50 km götürür diye biliyorum.Baya bi sıfırlamak istiyorum depoyu
    |
    |
  • Yarbay
    3513 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bandwidth

    Merhabalar,

    Biliyorsunuz pazartesi aracımı aldım.
    1,4 97 beygir 2006 Getz

    yol bilgisayarı 85 km gösteriyor benzin ışığı yandı..Normal heralde ?
    Bunun ortalaması nedir 40-50 km götürür diye biliyorum.Baya bi sıfırlamak istiyorum depoyu





    Hayırlı olsun.. aynı araçtan benim de var.. Yol bilgisayarı 85 diyorsa en az seni 60 km daha götürür...
    Araca alışana kadar aşırı yakıt tüketimine hazır ol. Kalkışlarda fazla gaz vererek kalkmak ve yüksek devir çevirmek sonucunda ilk başlarda yakıt tüketimin biraz fazla olacak. Ben aracı ilk aldığımda şehir içi tüketimi 8,8 Lt civarlarındaydı

    Aracın vites oranları devamlı vites yükseltmeni gerektirecek şekilde kısa tutulmuş... O nedenle yüksek devir çevirmeye müsait bir yapısı var aracın , ama belli bir zaman sonra 2000-2500 dd aralığında vites değiştirince , kalkışlarda fazla gaz vermeden nerdeyse dizel araç gibi kendi kendine kalkmasına ya da çok az gaz vererek kalkmaya alışınca , sakin kullanım sonucunda makul seviyelerde tüketimlere düşeceksin..

    Burada önemli olan bakımlarını yetkili serviste yaptırmak... Ben aracı aldığımda benden önceki sahibi Bosch Car Service de yaptırmış bakımını.. Yağ filtresini yan sanayi tam uygun olmayan bi filtre takmışlar , araç yağ kaçırıyordu filtresinden , hava filtresi de aynı şekilde tam uyumlu değildi , motor yağı dandik bi marka koymuşlar..

    ben 45.000 bakımına girdiğimde hepsini değiştirdim Hyundai Elmas ta... aracın tüketimi de azaldı , seriliği de arttı... Özel servis ile Elmas arasında da taş çatlasın 50- 70 Tl arasında fiyat farkı var onu da araştırdım... Valla ben 50 tl için riske atmam aracı gider yetkili servise yaptırırım..

    Şu anda şehir içinde 26 Lt benzin ile 380 Km yol yaptım... bu değer de aşağı yukarı 7 Lt ortalamaya denk geliyor.. Ama havalar düzelince bu ortalamayı yakaladım soğuk havalarda 8,3 aşağı düşmüyordu ortalama...
    |
    |
    _____________________________
    " Otomobil 100 yılı aşkın süredir kullanılan bir ulaşım aracıdır. Hindistan ineği muamelesi yapıp tapmaya gerek yoktur....!!! "




  • Çavuş
    70 Mesaj
    @ BIXI MAN


    KM suan 42 Binde çağlayandayım ben okmeydanı ve kağıthanede var elmas oraya götürcem 45bin bakımına 1 haftadır biniyorum
    lastıgın altına tas geldigin totoma batıyor sanki bi bu kısmını sevmedim..herseyi hissediyosun... :((
    |
    |
HızlıCevap
Reklamlar
SEO
üniversite
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
google reklamları
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,750
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.