Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (875. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 873874875876877
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2005 model ve altı getz ler kötümü otomatik vites ve klimalı istiyorum kütfen birisi yardımcı olsun alırsam kaç model olması gerekiy0r TEŞK EDERİM.
  • 2005 ve altı Getzler kötü değildir. Bende 2005 Getz kullanıyorum çok menunum. Getz alacaksan dizelini tavsiye ederim. Otomatik vites sadece benzinli araçlarda mevcut onlarda çok yakıyor. Dizel alırsan rahat edersin hele zamların yağmur gibi yağdığı bu günlerde dizel şart.
  • 2005 Dizel alıp ta kullanan bir tanıdığımın memnuniyeti üzerine bende aracımı almıştım, gerçi ben alana kadar 2006 makyajlı kasa çıkmıştı ama referansım 2005 kullanıcısı idi.
  • arkadaşlarım benim bir sorum olucak benim 2009 model dizel getz aracımın şuan geri vites lambalarının 2 side yanmıyor sigortasına baktım sağlam sizce neden bu lambalar yanmıyor bakımada geçen hafta girdi halbu ki pazartesiye kadar bu sorunu çözmeme yardım edebilecek arkadaş varsa çok sevinirim... tşkler...
  • ampüllerin temas etmiyor (oksitlenmiş) yada patlamış olabilirmi.ayrıca servise götür ücretsiz bakarlar.sorun olmaz bence.bide kontak kapalıyken bakıyor olabilirmisin acaba.kontak kapalıyken yanmayabilir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: lsg333

    arkadaşlarım benim bir sorum olucak benim 2009 model dizel getz aracımın şuan geri vites lambalarının 2 side yanmıyor sigortasına baktım sağlam sizce neden bu lambalar yanmıyor bakımada geçen hafta girdi halbu ki pazartesiye kadar bu sorunu çözmeme yardım edebilecek arkadaş varsa çok sevinirim... tşkler...
  • arkadaşlar bugün 50.000 bakımı yaptırdım aracıma fikir vermesi açısından fiyatları yazıyorum.

    işçilik : 88,200
    15W40 castrol magnatec 5 lt yağ : 87,50
    yağ filitresi : 5,96
    hava filitresi : 19,40
    polen filitresi : 45,50
    yakıt filitresi : 37,18

    toplam kdv'siz : 283,74 tl
    bu arada servisle konuştum kdv siz olurmu diye fatura almadım ve bu fiyattan yaptırttım.bide pazarlıkla 260 tl'ye düştüler.

    yani toplamda 260,00 tl para ödedim.
  • arkadaslar merhaba...uzun süredir ikinci el getz kovalıyodum.nihayet,uzun uğraşlar sonucu temiz bi getz bulmayı başarabildim araç 2008 model (2007 kasımda trafiğe çıkmış),tek havayastığı,abs olmayan dizel model; opsiyon olarak sadece uzaktan kumanda ve alarm takılmış.37400 küsür km de..fiyatta ise 18000liraya anlaştık.hem servise hem de güvendiğim bir usta kaportaya,motora,bilgisayara bağlayıp elektronik sistemlere baktı,hiç bir sorun çıkmadı.servis kayıtları da var,km'si ile oynanmış gibi durmuyo şu andaki sahibi de şu anda ford servisinde çalışıyor; her hafta düzenli olarak içini dışını temiz tuttugunu söyledi; gerçekten de boyası da,içi de gayet güzel;ilk günkü gibi.sahibi küçük çocukları var diye bütün koltuklara şu çıkan kılıflardan takmış zaten; o yüzden baya korunmuş. sizce 18000 lik fiyat normalmi?




  • hayırlı olsun. biz de kasım 2008'de eylül 2007 çıkışlı aynı özelliklerde benzinli aracı 17500'e aldık masraflarla 18500ü buldu. kmsi de 12600 küsür dü. bence iyi fiyat... tekrar hayırlı olsun :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: BreadMaster

    arkadaslar merhaba...uzun süredir ikinci el getz kovalıyodum.nihayet,uzun uğraşlar sonucu temiz bi getz bulmayı başarabildim araç 2008 model (2007 kasımda trafiğe çıkmış),tek havayastığı,abs olmayan dizel model; opsiyon olarak sadece uzaktan kumanda ve alarm takılmış.37400 küsür km de..fiyatta ise 18000liraya anlaştık.hem servise hem de güvendiğim bir usta kaportaya,motora,bilgisayara bağlayıp elektronik sistemlere baktı,hiç bir sorun çıkmadı.servis kayıtları da var,km'si ile oynanmış gibi durmuyo şu andaki sahibi de şu anda ford servisinde çalışıyor; her hafta düzenli olarak içini dışını temiz tuttugunu söyledi; gerçekten de boyası da,içi de gayet güzel;ilk günkü gibi.sahibi küçük çocukları var diye bütün koltuklara şu çıkan kılıflardan takmış zaten; o yüzden baya korunmuş. sizce 18000 lik fiyat normalmi?




  • hayırlı uğurlu olsun
  • 2007 model 18 000 km'de kazasız, çiziksiz 1.4 otomatik getz kullanmaktayım, bu aracın değeri sizce ne kadardır?
  • Merhabalar herkese
    27 TEM 09 itibari ile getz sahibi oldum
    1,4 Doch 2007 model + 24 bin km benzinli
    tek airbag + 4 cam otomatik + klima
    Renk siyah. ABS yok
    Noter dahil 14.500 e aldım
    3 yerinde ve tavanda bir bölgede boya var
    Önde değişen parçası yok

    İlk arabam oluyor
    Şoförlüğüm de acemiyim
    Ehliyet alalı bayağı oldu ama araba olmayınca ilerletemedik.
    Kasko ve ruhsat işlemini 2 güne kadar yaptırcam
    Vardiyalı çalıştığım için zaman yetmedi.

    İşte böyle..
    Artık arabam :)) hakında herşeyi buradan öğrenip keyif almaya çalışacağım
  • Yeni getz sahiplerine hayırlı olsun diyorum. Güle güle kullanın.... İlk kalkışlarda gaza aman dikkat araç fırlıyor çünkü...

    BreadMaster, bence de iyi araba... Hayırlı olsun...
  • 1.5 aylık getz dizel abs kullanıcısıyım,sıfır aldım...
    Genel bir değerlendirme yapıp sorularım olacak....
    Titiz biri olarak başlayayım...
    Görüş açısı, araca binip inme, genişlik gayet iyi sıkıntı oluşturmuyor hatta aracın yksek lması daha iyi oluyor binmek için....
    Motor yeteri kadar performanslı ancak 2000 devir altındaki cansızlık hoşuma gitmedi...
    Yakıt şu an fabrika verisine göre uzun yolda 1.5 litreye yakın fazla yakıyor 90 km civarı hızla, bana fazla geldi, 100 km de 4.5 civarı yaksa kabullenebilinir...
    Bazen araçta silkeleme oluyor, hafif, 1500 devirde 1 ve 2. vitesde zaten yüksek viteslerde deviri o kadar düşürmüyorum...
    Karanlıkta arabaya bindiğim de anahtar deliğini bulmamak gibi bi sıkıntım var^^ kontağa bağlı ışıklandırma ypamka o kadar mı zordu !!!!
    Klima iyi fakat klima kapalı iken üflemede araca sıcak hava geliyor, girişidaha iyi yapabilirlerdi.... Bir de geceleri camlar kapalı hemen buhar yapıyor ve klimasız çözülmüyor.... ZAten hava serin oluyor....
    İçerden kapıları açma kolları siyah olduğu için bazen kolları bulamayan yolcularım oluyor^^
    Farların orjinal yüksekliği bana düşük geldi daha da kalkmıyor, yaarı var ama düşürmek için, bir de aydınlatma zayıf geldi virajlı yollarda sis farı istiyor....
    Kapılar gergisi oturma esnasında biraz daha sert olabilirdi, bazen kapı açık kalıyor....Tabi benim narinliğimden ....
    Arabanın yerden yüksekliği oldukça iyi, bence mini bir jeep gibi^^ Geçenlerde yanlışlıkla bir toprak yola girdim o yolda iki tür araba giderdi sanırım, biri diğer getzler, diğeride arazi araçları...
    Vites 1ve 2 haricinde oldukça rahat nerede ise dşünün o kendi geçiyor...
    Fren sert dozajlma isityor, nissan almera ile karşılaştıryorumm(eski arabam)
    debriyaj sorunsuz...

    İyi yönlerini fazla sıralamdım ama önemli olan olumsuzluklarını gidermek ve anlamak....

    beni en çok sıkıntıya sokan yerlere geldim...
    Direksiyonda düz konumda büyük bir hissizlik var, belli bir noktadan sonra algı artıyor ve yüksek hız ve virajlarda dalma yapıyor!!! Servise sordum eps nin marifeti diyor, ama bence mantığa aykırı bir çalışma sistemi var, ki zaten aracın direksiyonu sert, tek elle elinizden geri kaçıracak şeklide ters tepki vriyor, düşük hızda da sert yüksek hızda anlmasız şekilde ortası hissiz, zaten yüksek hızda tur yapmadığınız için sert olup olmadığını bilemeyeceğim... Ama esp nin espirisi nedir, düşük hızda yuöuşak yüksek hızda sert olması, ben bunu göremedim.... Bu konu ile ilgili sizden yorum istiyourm, dizel eps kullanıcıları lütfen... Hidolik kullanmadım getz de bilemeyeceğim, ama daha önce kullandığım nissan ve palio da çok hafif direksiyon vardı... Bir de direksiyon malzemesi sert ve tırtıklı olduğu için tek elle kullanımda elinizi acıtıyor!!!! Bu nun tabiki en büyük etkisi direksiyonun güç istiyerek çevrilmesi....

    Direksiyon meselesini bi irdeleyeylim, ilginizi bekliyourm...




  • En ufak bir masrafı yok. 3 sene hiç sorun yaşamadan kullandım. Getz almayı düşünenler için

    http://www.sahibinden.com/ekonomik_masrafsiz_getz_abs_klm_chy-78WQQaXQQ15722487WQQpXQQdisplayitem
  • arkadaşlar sizlere bir sorum olacak 2007 benzinli getsim var ön far küçük bir kaza sonucu buğu yapmaya başladı acaba bunun tamiri varmıdır yoksa değiştirmek mi lazım.....ayrıca ön tarafta hyundai logosu bulunan kısım kırıldı acaba maliyeti ne kadardır....
  • Yeni getz sahiplerine hayırlı olsun arkadaşlar.bende sıfır aldım ama vergisi yıllık bakımı ve sigortasının bukadar olacağını düşünmemiştim.bu tip araçlara anca parası yeten insanlara devlet bi kolaylık yapması lazım.730 ytl vergi,230 ytl yıllık bakım,100 ytl sigorta bu daha bitmez....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hellomoto

    1.5 aylık getz dizel abs kullanıcısıyım,sıfır aldım...
    Genel bir değerlendirme yapıp sorularım olacak....
    Titiz biri olarak başlayayım...
    Görüş açısı, araca binip inme, genişlik gayet iyi sıkıntı oluşturmuyor hatta aracın yksek lması daha iyi oluyor binmek için....
    Motor yeteri kadar performanslı ancak 2000 devir altındaki cansızlık hoşuma gitmedi...
    Yakıt şu an fabrika verisine göre uzun yolda 1.5 litreye yakın fazla yakıyor 90 km civarı hızla, bana fazla geldi, 100 km de 4.5 civarı yaksa kabullenebilinir...
    Bazen araçta silkeleme oluyor, hafif, 1500 devirde 1 ve 2. vitesde zaten yüksek viteslerde deviri o kadar düşürmüyorum...
    Karanlıkta arabaya bindiğim de anahtar deliğini bulmamak gibi bi sıkıntım var^^ kontağa bağlı ışıklandırma ypamka o kadar mı zordu !!!!
    Klima iyi fakat klima kapalı iken üflemede araca sıcak hava geliyor, girişidaha iyi yapabilirlerdi.... Bir de geceleri camlar kapalı hemen buhar yapıyor ve klimasız çözülmüyor.... ZAten hava serin oluyor....
    İçerden kapıları açma kolları siyah olduğu için bazen kolları bulamayan yolcularım oluyor^^
    Farların orjinal yüksekliği bana düşük geldi daha da kalkmıyor, yaarı var ama düşürmek için, bir de aydınlatma zayıf geldi virajlı yollarda sis farı istiyor....
    Kapılar gergisi oturma esnasında biraz daha sert olabilirdi, bazen kapı açık kalıyor....Tabi benim narinliğimden ....
    Arabanın yerden yüksekliği oldukça iyi, bence mini bir jeep gibi^^ Geçenlerde yanlışlıkla bir toprak yola girdim o yolda iki tür araba giderdi sanırım, biri diğer getzler, diğeride arazi araçları...
    Vites 1ve 2 haricinde oldukça rahat nerede ise dşünün o kendi geçiyor...
    Fren sert dozajlma isityor, nissan almera ile karşılaştıryorumm(eski arabam)
    debriyaj sorunsuz...

    İyi yönlerini fazla sıralamdım ama önemli olan olumsuzluklarını gidermek ve anlamak....

    beni en çok sıkıntıya sokan yerlere geldim...
    Direksiyonda düz konumda büyük bir hissizlik var, belli bir noktadan sonra algı artıyor ve yüksek hız ve virajlarda dalma yapıyor!!! Servise sordum eps nin marifeti diyor, ama bence mantığa aykırı bir çalışma sistemi var, ki zaten aracın direksiyonu sert, tek elle elinizden geri kaçıracak şeklide ters tepki vriyor, düşük hızda da sert yüksek hızda anlmasız şekilde ortası hissiz, zaten yüksek hızda tur yapmadığınız için sert olup olmadığını bilemeyeceğim... Ama esp nin espirisi nedir, düşük hızda yuöuşak yüksek hızda sert olması, ben bunu göremedim.... Bu konu ile ilgili sizden yorum istiyourm, dizel eps kullanıcıları lütfen... Hidolik kullanmadım getz de bilemeyeceğim, ama daha önce kullandığım nissan ve palio da çok hafif direksiyon vardı... Bir de direksiyon malzemesi sert ve tırtıklı olduğu için tek elle kullanımda elinizi acıtıyor!!!! Bu nun tabiki en büyük etkisi direksiyonun güç istiyerek çevrilmesi....

    Direksiyon meselesini bi irdeleyeylim, ilginizi bekliyourm...





    elimden geldiği kadar yanıtlayayım.
    1. 2000 devir altı dizel araçlar bi nebze ölü sayılır, chip tuning ile çözülebilir. turbo 1750 rpm civarlarında doldurmaya başlar.
    2. fabrika verileri profesyonel sürücüler ile düz yolda tek sürücü ile yüksüz olarak yapılır. ben konya karaman arasında fabrika verisinden daha az değerler tutturduğum oluyor. siz de yapabilirsiniz.
    3. silkelenmenin sebebi sizin almeraya alışmış olmanızdan kaynaklanıyor. getze alışınca hiç silkelenme olmuyor. :)
    4. keşke ışıkları zaman ayarlı olarak 15 sn sonra sönse. ama ben dert etmiyorum hergün yüz km yaptığım için gözümü bağlasalar yerini bulurum. :)
    5. klima kapalı iken dış ortamın havası aracın kabin içerisine aktarılıyor. dışarısı soğuk ise soğuk sıcak ise sıcak hava verir.
    6. kapı kolunu getze daha önce binmemiş birisinin bulamaması normal, ortadaki ışığa bi el atarak çözülür bence.
    7. benim aracımın farları fevkalade aydınlatıyor ve istediğim konuma da getirebiliyorum. siz aracınızın far ayarını bi gösterin derim.
    8. kapıları çoğu zaman sadece açarım, kendiliğinden kapanıyor. sertliği de tam ayarlı.
    9. esp ile dalmanın alakası yok. dalma direksiyonda boşluk olduğu zamanlarda ortaya çıkar.
    10 espnin espirisi bildiğim kadarıyla elektronik stabilizasyon proğramı. araç yanlama ve benzeri bir durum yaptığında aracı ön tekerleklerin izinden gidebilmesini sağlamak amacıyla esp konuluyor ama getzlerde pek başarılı değil esp.
    11. getzin direksiyonu hızlandıkça sertleşen tiplerden değil. hep aynı sertlikte malesef.
    12. direksiyon simidi kullanarak elinizin acımasını önleyebilirsiniz. ilk zamanlarda direksiyonun ağır olmasını ben de dert ediyordum. bakıma girdikten sonre direksiyon bir nebze yumuşadı. ne alakası var bilmiyorum. normalde direksiyon hidroliğinin yağı 15 binde değişmez bildiğim kadarıyla.

    bu arada aracızın dizel mi benzinli mi olduğunu bilmiyorum, dizel olarak tahmin ediyorum. benim aracım 88hp dizel abs'li vs olan modellerden. yardımcı olabildiysem ne mutlu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sandac



    elimden geldiği kadar yanıtlayayım.
    1. 2000 devir altı dizel araçlar bi nebze ölü sayılır, chip tuning ile çözülebilir. turbo 1750 rpm civarlarında doldurmaya başlar.
    2. fabrika verileri profesyonel sürücüler ile düz yolda tek sürücü ile yüksüz olarak yapılır. ben konya karaman arasında fabrika verisinden daha az değerler tutturduğum oluyor. siz de yapabilirsiniz.
    3. silkelenmenin sebebi sizin almeraya alışmış olmanızdan kaynaklanıyor. getze alışınca hiç silkelenme olmuyor. :)
    4. keşke ışıkları zaman ayarlı olarak 15 sn sonra sönse. ama ben dert etmiyorum hergün yüz km yaptığım için gözümü bağlasalar yerini bulurum. :)
    5. klima kapalı iken dış ortamın havası aracın kabin içerisine aktarılıyor. dışarısı soğuk ise soğuk sıcak ise sıcak hava verir.
    6. kapı kolunu getze daha önce binmemiş birisinin bulamaması normal, ortadaki ışığa bi el atarak çözülür bence.
    7. benim aracımın farları fevkalade aydınlatıyor ve istediğim konuma da getirebiliyorum. siz aracınızın far ayarını bi gösterin derim.
    8. kapıları çoğu zaman sadece açarım, kendiliğinden kapanıyor. sertliği de tam ayarlı.
    9. esp ile dalmanın alakası yok. dalma direksiyonda boşluk olduğu zamanlarda ortaya çıkar.
    10 espnin espirisi bildiğim kadarıyla elektronik stabilizasyon proğramı. araç yanlama ve benzeri bir durum yaptığında aracı ön tekerleklerin izinden gidebilmesini sağlamak amacıyla esp konuluyor ama getzlerde pek başarılı değil esp.
    11. getzin direksiyonu hızlandıkça sertleşen tiplerden değil. hep aynı sertlikte malesef.
    12. direksiyon simidi kullanarak elinizin acımasını önleyebilirsiniz. ilk zamanlarda direksiyonun ağır olmasını ben de dert ediyordum. bakıma girdikten sonre direksiyon bir nebze yumuşadı. ne alakası var bilmiyorum. normalde direksiyon hidroliğinin yağı 15 binde değişmez bildiğim kadarıyla.

    bu arada aracızın dizel mi benzinli mi olduğunu bilmiyorum, dizel olarak tahmin ediyorum. benim aracım 88hp dizel abs'li vs olan modellerden. yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    İlginiz alakanız için teşekür ederim, direksiyon sistemi haricindekiler tespitti, beni etkileyen yönleri...

    Aracım sizinde belirttiğiniz ve yazımın başında yazdığım gibi getz dizel 88 bg abs li modeli...
    Direksiyon bölümünde esp ile eps karışmış sanırım biraz.... İlk yazdığımda eps ikinci yazdığım da harf hatası ile esp yazmışım sıkıntı oradan çıktı heralde... yoksa bizim araçlarda esp bir opsiyon olarak bile sunulmuyor(ki bana göre çok gerekli imiş)...
    Asıl konumuz eps, yani elektirk destekli direksiyon sistemi, amacı yüksek hızlarda direksiyonu sertleştirmek ve araca daha iyi kontrol vermek(sözde), aynı zamanda düşük hızlarda da hidrolik gibi çalışıyor... Bir de aracdan daha az enerji emdiği için hidrolik kadar araçda güç kaybına yol açmıyor...
    Sizin aracınız ve benim aracım da ve bildiğim yeni dizel getz lerin hepsinde eps var, yani hidrolik değil... Zaten sizde belirtmişsiniz 15 binde hidrolik değişmez diye, ama eps ye ayar yapılıyor sanırım... Sıkıntımı yukarıdaki yazımda belirtmiştim bu çerçevede düşünülürse çzellikle getz hidrolik ve elektrikli kullanmışlar bu farkı daha iyi belirtebilir, yorumlarınızı bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hellomoto -- 29 Temmuz 2009; 10:03:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hellomoto

    quote:

    Orijinalden alıntı: sandac



    elimden geldiği kadar yanıtlayayım.
    1. 2000 devir altı dizel araçlar bi nebze ölü sayılır, chip tuning ile çözülebilir. turbo 1750 rpm civarlarında doldurmaya başlar.
    2. fabrika verileri profesyonel sürücüler ile düz yolda tek sürücü ile yüksüz olarak yapılır. ben konya karaman arasında fabrika verisinden daha az değerler tutturduğum oluyor. siz de yapabilirsiniz.
    3. silkelenmenin sebebi sizin almeraya alışmış olmanızdan kaynaklanıyor. getze alışınca hiç silkelenme olmuyor. :)
    4. keşke ışıkları zaman ayarlı olarak 15 sn sonra sönse. ama ben dert etmiyorum hergün yüz km yaptığım için gözümü bağlasalar yerini bulurum. :)
    5. klima kapalı iken dış ortamın havası aracın kabin içerisine aktarılıyor. dışarısı soğuk ise soğuk sıcak ise sıcak hava verir.
    6. kapı kolunu getze daha önce binmemiş birisinin bulamaması normal, ortadaki ışığa bi el atarak çözülür bence.
    7. benim aracımın farları fevkalade aydınlatıyor ve istediğim konuma da getirebiliyorum. siz aracınızın far ayarını bi gösterin derim.
    8. kapıları çoğu zaman sadece açarım, kendiliğinden kapanıyor. sertliği de tam ayarlı.
    9. esp ile dalmanın alakası yok. dalma direksiyonda boşluk olduğu zamanlarda ortaya çıkar.
    10 espnin espirisi bildiğim kadarıyla elektronik stabilizasyon proğramı. araç yanlama ve benzeri bir durum yaptığında aracı ön tekerleklerin izinden gidebilmesini sağlamak amacıyla esp konuluyor ama getzlerde pek başarılı değil esp.
    11. getzin direksiyonu hızlandıkça sertleşen tiplerden değil. hep aynı sertlikte malesef.
    12. direksiyon simidi kullanarak elinizin acımasını önleyebilirsiniz. ilk zamanlarda direksiyonun ağır olmasını ben de dert ediyordum. bakıma girdikten sonre direksiyon bir nebze yumuşadı. ne alakası var bilmiyorum. normalde direksiyon hidroliğinin yağı 15 binde değişmez bildiğim kadarıyla.

    bu arada aracızın dizel mi benzinli mi olduğunu bilmiyorum, dizel olarak tahmin ediyorum. benim aracım 88hp dizel abs'li vs olan modellerden. yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    İlginiz alakanız için teşekür ederim, direksiyon sistemi haricindekiler tespitti, beni etkileyen yönleri...

    Aracım sizinde belirttiğiniz ve yazımın başında yazdığım gibi getz dizel 88 bg abs li modeli...
    Direksiyon bölümünde esp ile eps karışmış sanırım biraz.... İlk yazdığımda eps ikinci yazdığım da harf hatası ile esp yazmışım sıkıntı oradan çıktı heralde... yoksa bizim araçlarda esp bir opsiyon olarak bile sunulmuyor(ki bana göre çok gerekli imiş)...
    Asıl konumuz eps, yani elektirk destekli direksiyon sistemi, amacı yüksek hızlarda direksiyonu sertleştirmek ve araca daha iyi kontrol vermek(sözde), aynı zamanda düşük hızlarda da hidrolik gibi çalışıyor... Bir de aracdan daha az enerji emdiği için hidrolik kadar araçda güç kaybına yol açmıyor...
    Sizin aracınız ve benim aracım da ve bildiğim yeni dizel getz lerin hepsinde eps var, yani hidrolik değil... Zaten sizde belirtmişsiniz 15 binde hidrolik değişmez diye, ama eps ye ayar yapılıyor sanırım... Sıkıntımı yukarıdaki yazımda belirtmiştim bu çerçevede düşünülürse çzellikle getz hidrolik ve elektrikli kullanmışlar bu farkı daha iyi belirtebilir, yorumlarınızı bekliyorum...



    sizin ve benim aracımın direksiyonları hidrolik değil. siz kelime hatası yapmışsınız ben de dalgınlıkla esp'yi izah etmişim. neyse;

    bizim araçlarımızda eps var. yani elektrik destekli direksiyon. bakımdan önce biraz daha sertti benim direksiyonum. bakımdan sonra ne olduysa biraz yumuşadı. belki lastik hava basınçlarındandır. belki de aracın mekanik bazı bölümlerine uygulanan yağlamanın etkisi olmuştur. şuan memnunum. 1600 kglık connect'in direksiyonu getz'den daha hafif olduğunu belirtmek isterim. benzinlilerde hidrolik direksiyon var olduğunu biliyorum.

    eps'ye ayar yapıldığı konusunda bilgi sahibi olmadığım için bişey diyemeyeceğim.

    aracın bakımı yapılalı aşağı yukarı bir hafta oldu. bakımda şikayet olarak elektrikli camların tuşları iyi değil demiştim. dördünü birden ücret talep etmeden değiştirdiler. bakım da tam olarak işçilik dahil kdv dahil 260 tl'na yaptırdım. (yapılan bakım on beş binlik bakım idi)

    keyifli forumlar.




  • direksiyon konusunda eğer elektrik destekli ise yapacak bir şey olmadığı söyleniyor.

    direksiyonun ağırlığı elektrik desteğinin bizim bozuk yollarda iptal olması vsvs diye açıklanıyor, sonraki modellerde bildiğim kadarıyla sade hidrolik çıkardılar direksiyonu.

    ama sorun etmeyiniz kireçleme yapmaz bi taraflarınız bu sayede.
  • 
Sayfa: önceki 873874875876877
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.