Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (848. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 846847848849850
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: EFSANE98_1

    mrb arkadaşlar yardıma ihtiyacım var acil seçim yapmam lazım yanlış seçim yapmamak için sizede danışmak istedim
    hyundai getz almak üzereyiz amcamın elinde şuan 2 tane getz var biri 0 km yeni geldi bayide duruyor dieri 2006 model 40000 km. serisi sanırım 1,5 cdi olması lazım dizel araç 2side aynı özellikte yani. 2006ya 17000tl fiyat çekti dieri 25000tl bu durumda hangisini almak daha mantıklı. küçük bi ayrıntı amcan çok seri kullanıyıyor ama dışta bi problem yoq çiziksiz sadece tavanına kurşun düşmüş belirli oyuk var.


    sizce



    bu durumda 2006ya 17lira vermek daha akıllıca olur. sebebi, zaten km olarak düşük kilometrede. benimki şuanda 42bin kmde ve 3 yıldır biniyorum aynı 2006 model benimki de dizel. 42bin km gittm, araba 165bin kmye kadar elimde kalacağına göre (motorun dayandığını görmüştük kullanan arkadaşlardan) bu da demektir ki arabayı bundan sonra daha 9 sene daha kullanabilirim (günde 45 km ortalama kullanarak).. bu da hiç azımsanmayacak bişey. yani siz 40bindeki aracı aldıktan sonra da günde 45 km kadar kullanırsanız daha 9 yıl, daha az kullanırsanız o kadar daha uzar kullanma potansiyeliniz var..

    ayrıca 2006 model getzler makyajlı ve donanım (ve aksesuar) olarak şu anki sıfırlardan daha iyi olduğu için tercih edilebilir.

    bu durumda 25bine sıfır arabaya vermektense 3 yıl kullanılmış ve hala daha en az 9 yıl kullanma potansiyeli olan arabaya 17lira vermek mantıklı olur. arada 8binlira fark var. 8 bin lira da 17binliranın yarısı kadar, yani 25bin liranın 3te biri. az para değil. 8 binlirayı sıfır arabaya bağlayana kadar, 8 binlira cebinde kalsın, hem de sıfır ayarında aynı arabaya aynı konfor ve bakım şartları ile binmiş olursun.. 8 bin lirayı da başka bi yere harcarsın, olmadı tasarruf edersin, ilerde başka bi ihtiyacınıza harcarsınız çatur çutur yersiniz doya doya...
    bi de arabayı krediyle almayı düşünüyorsanız 25bin liranın kredisiyle 17bin liranın kredisi ve faizleri arasında dünya kadar fark olur, boşu boşuna faiz vermeyin..

    aracın üstündeki kurşun düşmük oyuklara gelince.. onlar kapatılabilir oyuklardır. zaten aracın üstü sac yani.. bildiğin düz sac. kurşun sacı eritmiş olabilir ancak. onu da pasta ile dolgu yaptırıp bi de serviste güzel bi orjinal rütuş boyasıyla boyadıktan sonra ne su alır ne çürüme yapar. eğer içinde şüphe varsa kapatılırmı diye servise sor.

    seçim senin, para senin..


    dostum nacizane fikirlerin için tşkr ederim galiba 2.ele yöneliyoz piyasası 15000 civarıymış geri kalan 10000 ytlye bi araba alınır resmen 2009un özellik olarak daha düşük modellerden geri kaldığını duymuştum. kredi ve aracın ömrü konusunda güzel bi açıklama yapmışın ben hiç o şekilde düşünmemiştim:) kredi çekmiycez zaten aracı şimdilik 2. araç olarak alıyoz diğeri şehir içinde hem cebi hem bizi yoruyor zaten bizim kafamızı kurcalyan satmak istediğimizde elden kolay çıksın minimum zararla gitsin sonuçta araba ihtiyactan öte kapı önünde duran sermayedir. tekrar tekrar teşekkür ederim




  • Uzun zamandır klimadan kokular geliyordu. Üşengeçlikten olsa gerek değiştirmedim polen filitresini. Geçen filitreyi değiştirmeye niyetlendim. Aksaraydaki parçacılara baktım hep uyduruk filitreler 10 tl den satıyorlar. Arkadaşın 206 sına valeo marka filitre almıştık ve gayet kaliteli bir filitreydi. Valeo kore veya japon arabaları için filitre üretmiyormuş. Bende 15 tl ye biraz dügzün görünen bir filitre aldım. Torpidonun arkasındaki kapağı sökerek polen filitresini değiştirdim. Çıkan filitreler kapkara içi toz parçacıklarıyla dolmuş. Neyse koku geçti. Benim aldığım filitrenin rengi beyaz. İçnden çıkan orjinal filitre ise siyahtı. Orjinal filitreyi çamaşır suyuna yatırdım. Daha sonrada kosla halı şampuanıyla yıkadım. Şimdi yine siyah ama temiz oldu. Bir ara takıp kullanıcam temizlediğim filitreyi. Orjinal filitrede öyle çok ahım şahım bir şey değil. Merak ettiğim şey bu sizin araçlarınızdaki orjinal filitrelerde siyah renkte mi yoksa beyaz mı?
    Çamaşır suyuna yatırınca kapkara bir su çıktı. 3 kere değiştirdim suyu. Temizlik işe yararsa polen filitresine para vermeye gerek yok demektir. Sonuçları size bildiririm arkadaşlar.




  • slm arkadaşlar bu gün öğrendiğim bir bilgiye göre getz dizellerde araba 4000 devirin üstüne çıktığı andan sonra motor kendini kesiyomuş.yani 5 viteste gidiyosun 130 la 4 vitese çektin devir 4500 çıkmıyorda daha aşağı düşüyor yani ileri doğru çıkış yapıcağına bi nevi motor freni devreye giriyomuş...bilginize
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xiamen

    Uzun zamandır klimadan kokular geliyordu. Üşengeçlikten olsa gerek değiştirmedim polen filitresini. Geçen filitreyi değiştirmeye niyetlendim. Aksaraydaki parçacılara baktım hep uyduruk filitreler 10 tl den satıyorlar. Arkadaşın 206 sına valeo marka filitre almıştık ve gayet kaliteli bir filitreydi. Valeo kore veya japon arabaları için filitre üretmiyormuş. Bende 15 tl ye biraz dügzün görünen bir filitre aldım. Torpidonun arkasındaki kapağı sökerek polen filitresini değiştirdim. Çıkan filitreler kapkara içi toz parçacıklarıyla dolmuş. Neyse koku geçti. Benim aldığım filitrenin rengi beyaz. İçnden çıkan orjinal filitre ise siyahtı. Orjinal filitreyi çamaşır suyuna yatırdım. Daha sonrada kosla halı şampuanıyla yıkadım. Şimdi yine siyah ama temiz oldu. Bir ara takıp kullanıcam temizlediğim filitreyi. Orjinal filitrede öyle çok ahım şahım bir şey değil. Merak ettiğim şey bu sizin araçlarınızdaki orjinal filitrelerde siyah renkte mi yoksa beyaz mı?
    Çamaşır suyuna yatırınca kapkara bir su çıktı. 3 kere değiştirdim suyu. Temizlik işe yararsa polen filitresine para vermeye gerek yok demektir. Sonuçları size bildiririm arkadaşlar.



    bendekide siyah

    ben 6 ayda bir felan söküp kompresörle hava tutuyordum

    felakte toz çıkıyordu

    ama 4 sene oldu artık değişme zamanı geldi ve bakımdada değiştiler zaten




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lsg333

    slm arkadaşlar bu gün öğrendiğim bir bilgiye göre getz dizellerde araba 4000 devirin üstüne çıktığı andan sonra motor kendini kesiyomuş.yani 5 viteste gidiyosun 130 la 4 vitese çektin devir 4500 çıkmıyorda daha aşağı düşüyor yani ileri doğru çıkış yapıcağına bi nevi motor freni devreye giriyomuş...bilginize



    4000 değildir o 4500dür

    ben 4000i geçtim çünkü çok defalar

    ama redline a gitmedim hiç
  • Parke yoldan giderken araba sanki dökülecekmiş gibi ses çıkarıyor:acaba her araba bu yollarda öylemi.Özellikle direksiyonu tutarken bile direksiyondan ses geldiği belli oluyor.1 ay önce serviste söyledim test edelim dediler 2-3 tur attık hiç bir şey yok dediler.İleride sorun yaratır mı acaba?
  • lokur lokur semi geliyor önden
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    nette okuduğum kadarıyla küçük dizellere otomatik konmamaısnın sebebi

    turbo devreye girmediği devirlerde turbosuz normal dizel motor ve otomatiğin hantallığıyla birleşince çok kötü perf veriyormuş

    ama 2 litre dizeller nispeten daha kuvvetli olduğu için turbo devreye girmediği kalkış anlarında vs arabayı rahat kaldırabiliyormuş

    yani mesele perf meselesi başka bi dezavantajı yok sanırım

    Evet hocam, nedeni bence de bu. Bizim arabalara otomatik vites konulsaydı araç yokuşlardaki dur- kalklarda sorun yaratırdı. Tabi bunu tahminen yazıyorum...
  • yavf turbonun devreye girmesi diye bir şey yoktu ya jack, unuttun mu, bu konuyu epey tartışmış öğrenmiştik, yoksa yanlış mı öğrenmişiz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    nette okuduğum kadarıyla küçük dizellere otomatik konmamaısnın sebebi

    turbo devreye girmediği devirlerde turbosuz normal dizel motor ve otomatiğin hantallığıyla birleşince çok kötü perf veriyormuş

    ama 2 litre dizeller nispeten daha kuvvetli olduğu için turbo devreye girmediği kalkış anlarında vs arabayı rahat kaldırabiliyormuş

    yani mesele perf meselesi başka bi dezavantajı yok sanırım
  • onu hatırlamıyorumda

    turbonun devreye girme devri diye bişey var aklımda

    ve turbo devreye 1900 devireden sonra giriiyor bildiğim kadarıyla

    turbo sürekli düşük devirde çalışır ama devreye girme devri vardır diye aklımda kalmış

    çünkü dikkat ettiysen o devirden sonra turbonun sesi duyulur hale geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 20 Mayıs 2009; 10:12:46 >
  • o ses bende de gelir şimdiye kadar bir şey olmadı, önemlimidir bilmiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Parke yoldan giderken araba sanki dökülecekmiş gibi ses çıkarıyor:acaba her araba bu yollarda öylemi.Özellikle direksiyonu tutarken bile direksiyondan ses geldiği belli oluyor.1 ay önce serviste söyledim test edelim dediler 2-3 tur attık hiç bir şey yok dediler.İleride sorun yaratır mı acaba?
  • Getz !.4 benzinli var bende de.Bir defasında o kadar yükselttim ki devir saatini sanırım 6 bini de geçti kırmızıya geldiği an motor kendini yavaşlattı yani otomatik olarak gücü kesti isteyen deneyebilir..
  • emrecan ın arabada gördüm ben o 6000leri

    valla o motoru patlatamadıysa kimse getzin motoru patlatamaz

    bi akşam buluşmadan dönerken 6000 den aşağı vites atmıyodu

    yani o zorlamaya şanzıman motor iyi dayandı

    bide yolda bi siyah getzle kapıştı

    sonradan çıkışta yavaşlayıp el salladı bize ok gibisinden

    şoför kadın çıktı valla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: derebeyii

    o ses bende de gelir şimdiye kadar bir şey olmadı, önemlimidir bilmiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Parke yoldan giderken araba sanki dökülecekmiş gibi ses çıkarıyor:acaba her araba bu yollarda öylemi.Özellikle direksiyonu tutarken bile direksiyondan ses geldiği belli oluyor.1 ay önce serviste söyledim test edelim dediler 2-3 tur attık hiç bir şey yok dediler.İleride sorun yaratır mı acaba?





    eğer lokur lokur ses geliyosa viraj bilmem ne çubukları eğiliyo

    benimkiler 3. kez değişti

    sonuncuda servis sert bi şekilde çukura girdiniz felan dedi

    bende her bakımda değişiyolar bende düzelmedi felan dedim

    eski kayıtlara baktılar ve garantiden değiştiler

    yoksa değişmeyeceklerdi

    getzin ağırlığındanmıdır nedir bende çok oluyor

    garanti bitince ne yapıcam bilmiyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Parke yoldan giderken araba sanki dökülecekmiş gibi ses çıkarıyor:acaba her araba bu yollarda öylemi.Özellikle direksiyonu tutarken bile direksiyondan ses geldiği belli oluyor.1 ay önce serviste söyledim test edelim dediler 2-3 tur attık hiç bir şey yok dediler.İleride sorun yaratır mı acaba?


    dostum, tasalanma boşuna. bende de aynısı var.. yatırdım tekrar ben de girdim bu sefer aracın altına tek tek baktım.. bu tamamen ön tekerlerdeki (disk fren) kaliper piminden kaynaklanıyor. araca hiçbir zararı yok. bir ömür gitsen en ufak kesilme kopma devredışı kalma olmaz. parçayı gözlerimle gördüm. sebebi:
    işaret parmağınla onun yanındaki orta parmağını havaya kaldır ve arasını aç. daha sonra diğer elinin işaret parmağını bu iki parmağının arasına sok. aşağıya yukarıya hareket ettir. bunu hızlı yap. ne oldu? parmağın aşağı yukarı hızlıca hareket ettiğinde diğer parmaklarına çarptığı için ses çıktı.
    kaliper pimi denilen lazımlık meret de aynen öyle işte.. fren balatasını tutan ucunda yay takılı olan frene bastığında ileri gidip gelip diske baskı yapan bi meret. kasisli yoldan gittikten sonra sarsıntıdan dolayı hafif bir boşluk oluyor zamanla, sonra her kasisli yoldan geçerken tokurtu yapıyor..
    çare: kaliper pimini (10-12 cmlik bir parça, piyasada 5-15 liraya bulabilirsin) değiştirecen sürekli yenisiyle, yada bu sesle yaşayacan..

    ama ben yapacağımı biliyorum, kaliper piminin etrafından ince sünger çevirmeyi deneyeceğim. sağlıklı ve güvenli olursa bilgi veririm.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    onu hatırlamıyorumda

    turbonun devreye girme devri diye bişey var aklımda

    ve turbo devreye 1900 devireden sonra giriiyor bildiğim kadarıyla

    turbo sürekli düşük devirde çalışır ama devreye girme devri vardır diye aklımda kalmış

    çünkü dikkat ettiysen o devirden sonra turbonun sesi duyulur hale geliyor


    arkadaşlar bizim araçlarda sürekli turbo var, sadece 1750 devirden sonra verimi artıyor ve 2000 devirde maksimuma ulaşıp 2200 devire zıplatıyormuş gibi oluyor öyle hissediyorsun yani..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: derebeyii

    o ses bende de gelir şimdiye kadar bir şey olmadı, önemlimidir bilmiyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Parke yoldan giderken araba sanki dökülecekmiş gibi ses çıkarıyor:acaba her araba bu yollarda öylemi.Özellikle direksiyonu tutarken bile direksiyondan ses geldiği belli oluyor.1 ay önce serviste söyledim test edelim dediler 2-3 tur attık hiç bir şey yok dediler.İleride sorun yaratır mı acaba?





    eğer lokur lokur ses geliyosa viraj bilmem ne çubukları eğiliyo

    benimkiler 3. kez değişti

    sonuncuda servis sert bi şekilde çukura girdiniz felan dedi

    bende her bakımda değişiyolar bende düzelmedi felan dedim

    eski kayıtlara baktılar ve garantiden değiştiler

    yoksa değişmeyeceklerdi

    getzin ağırlığındanmıdır nedir bende çok oluyor

    garanti bitince ne yapıcam bilmiyorum


    arkadaşlar viraj denge çubukları eğilmiyor. keşke eğilse ama eğilmiyor. bana da öyle dediler ama ben çareyi kaliper piminde buldum..
    zaten viraj denge çubukları o kadar kalın ki eğilmesi çok zor. hem viraj denge çubukları eğilirse araba bilye bile dağıtabilir teker meker kalmaz yerinde, teker bağlantı yerini kesmesi bile sözkonusu olabilir, 1tondan fazla bu araçla o hızda giderken, allah korusun, dedikleri kadar sert şekilde bir çukura girersen. bilmem bilirmisiniz, eskiden çukura düşünce araçların tekerleri kopardı, sebebi sert eğilme sonucu yük ve dönme ile birlikte bağlantı yerini kesmesi.
    getzde böyle bişey olmaz, yani o kadar hızla 1 metre gibi derin çukura düşen sanmıyorum yani getzle şuana kadar çıkmamıştır heralde. bizimkiler hep şehiriçi malum çukurlar ve belediyenin yaptığı tümsekler.. bunlara ne kadar hızla girersen gir viraj demiri eğemezsin yani.. hatta yaptığım araştırmaya göre bunlara ne kadar hızla girersen gir amörtisörleri bile patlatmazsın..
    amörtisörler bile ancak çok hızla gelip de tümseğe yakın az kala frene abanıp arabanın tüm ağırlığını öne verdirip amörtisörleri sonuna kadar zorlayınca patlıyormuş. (adeta yerlerde gezdirme tabiri)




  • bi yağmur yağsa anlayacam denge çubuğundanmı değilmide

    yağmur yağmadı

    meeoroloji yine yanıldı
  • Bizim buraya yağdı :)
    Arkadaşlar birde size şunu sorayım, mtoru nasıl ve neyle temizliyor veya temizletiyorsunuz. Malum burada da yazdım , aldığımda arabanın motor çamur içindeydi, ben bezle elektrik aksamına dokunmadan fazla elimin ulaşabildiği kadarıyla sildim ama hala çamurlu diyeyim.Bu iş için önerebileceğiniz bir ürün var mı ?
    Hepinizin günü ve işleri hayırlı ve aydınlık olsun inşallah :)
  • bende arada bir ıslak bezle siliyom sağını solunu

    onun dışında dokunmuyorum kesinlikle


    çamuru önlemenin yolunu ben şöyle buldum

    ön panjurun üstüne farlara kadar kapı lastiği yapıştır

    bu sayede yolun suyu çamuru motora girmez

    bende ilk başta leş gibi oluyodu ama artık çamur girmiyor
  • 
Sayfa: önceki 846847848849850
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.