Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (847. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 845846847848849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel modelleri kafadan eleyin zaten, dizelde otomatik yok...
  • Dizel otomatik neden yok Getzlerde. Sanırım Era'lardada yok. Aslında süper olurdu hem dizel hem otomatik. Gerçi hiç bana göre değil otomatik vites ama eminim talep oldukça fazla olurdu.
  • Dizellerde i30 larda var, onlarda da dizel 1.6 crdi, demek 1.5 crdi motora uygun bir otomatik vites kutusu geliştirmemiş yada geliştirmek istememiş Hyundai, yabancı Hyundai sitelerinde de yok 1.5 dizel
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JimBeam

    Dizel otomatik neden yok Getzlerde. Sanırım Era'lardada yok. Aslında süper olurdu hem dizel hem otomatik. Gerçi hiç bana göre değil otomatik vites ama eminim talep oldukça fazla olurdu.



    arkadaşlar

    dizellerde otomatik olmaz

    tam teknik sebebini bilmiyorum ama tam otomatik olması için 2 litreden büyük motor olması lazım

    2 litre altındaki motorlardan sadece megane lardaki vites tam otomatiktir

    diğerlerinin hepsi otomatikleştirilmiş manueldir

    yani 2 motor koyuyolar onlar senin yerine vitesi değişiyor

    yani baskı balata vs değişimi var onlarda

    zaten dikakt ettiyseniz otomatik vites demezler

    easytronih shifttornik vs derler
  • nette okuduğum kadarıyla küçük dizellere otomatik konmamaısnın sebebi

    turbo devreye girmediği devirlerde turbosuz normal dizel motor ve otomatiğin hantallığıyla birleşince çok kötü perf veriyormuş

    ama 2 litre dizeller nispeten daha kuvvetli olduğu için turbo devreye girmediği kalkış anlarında vs arabayı rahat kaldırabiliyormuş

    yani mesele perf meselesi başka bi dezavantajı yok sanırım
  • Hiii bu vites seçeneğinide yeni öğrenmiş oldum..easytronih shifttornik vs derler
  • 23 taş çatlasın 25.000 lira kadar düşünüyorum zaten bu fiyatlar arasında full olmasa bile yeterli donanımda bir araç alabilirim sizce bu fiyatlar çerçevesinde uygunmudur getz almak bakımı,yedek parçası ve en önemlisi yakıtı olarak?
  • diğerlerini bilmiyorum ama getzin bakımı yedek parçaları pahalı

    bitek fiyatı makul

    gerçi arabayı ok dar soyup soğana çevirmişlerki artık oda şüpheli bence
  • Sabahtan beri araştırıyorum hem ilk araba hevesi hem ucuz olcak diye yırtınmak çok zormuş bu iş kafam çok karıştı
  • mrb arkadaşlar yardıma ihtiyacım var acil seçim yapmam lazım yanlış seçim yapmamak için sizede danışmak istedim
    hyundai getz almak üzereyiz amcamın elinde şuan 2 tane getz var biri 0 km yeni geldi bayide duruyor dieri 2006 model 40000 km. serisi sanırım 1,5 cdi olması lazım dizel araç 2side aynı özellikte yani. 2006ya 17000tl fiyat çekti dieri 25000tl bu durumda hangisini almak daha mantıklı. küçük bi ayrıntı amcan çok seri kullanıyıyor ama dışta bi problem yoq çiziksiz sadece tavanına kurşun düşmüş belirli oyuk var.


    sizce
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    ffmsahin
    en sağlıklısı,
    aracın yükünü motora bindir, el frenini çek, sonra en az 2 tekerine taş koy. taş koyarken de aracın ağırlığı en çok hangi tarafta ise o taraftaki tekerlere taş koy, yoksa aracın hafif olan kısmına koyarsan tutmaz aracı.

    Aracın önü rapma aşağı bakıyorsa ön tekerleremi koymalıyım Yani.


    aracın önü dengeli bir şekilde rampa aşağıysa ön tekerlere koyabilirsin. böylece aracın önüne ağırlık bineceğinden taşları yere doğru bastırır ve adeta taşı yere gömer nerdeyse, elinle çekmeye çalışsan zorlanabilirsin. böyle bir durumda taşı arka tekerlere koyarsan arka tekerlere az yük bineceğinden ve aracın önüne ağırlık bineceğinden aracın arkası taşın üstüne çıkmaya veya taşı aşağıya kaydırmaya meyil gösterebilir. ilk zaman farketmeyebilirsin ama araç sabaha kadar fren kaçırdıkça anlaşılabilir ancak.
    öne ve sola hafif meyilliyse sol ön ve sol arkaya koyabilirsin. ayrıca böyle bir durumda (sola meyil olan durumda) direksiyonu meyilin tersi istikamete (yani sağa) çevirirsen ve sol arka tekere taş koyarsan da olur. böylece ön tekerler yatayımsı duracağı için direnç gösterir ve kaymaz, hatta tekerlerin tutunma direnci fazla olduğu için yola daha sağlıklı olabilir.

    yolun ve eğimin durumuna göre ayarlayabilirsin, en iyisine görerek karar verebilirsin ancak durumu.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Biraz can katmak için foruma yeni Getzimin resimlerini göstereyim :)
    Yanlız buraya yüklemiyeyim size lik vereyim :)
    http://www.hyundaiclubtr.com/forum/forum_posts.asp?TID=9907
    Herkese iyi haftalar, hayırlı günler


    ne yapsak, biz de mi koysak ?












    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ffmsahin -- 19 Mayıs 2009; 0:09:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    Eğer araç alma aşamasında olan arkadaşlar burayı okuyorsa onlara şöyle bir tavsiyem olacak. Bayiye özellikle söyleyin, araca teyp meyp takmasınlar... Zaten parası cebimizden çıkıyor, hiç olmazsa kaliteli bi Sony, Pioneer alınır konur arabaya. Bayinin koyduğu nasıl olsa elimizde kalacak...


    keşke eskiden de: ABİ SEN TEYP TAKMA, PARASINI DÜŞ. ABİ SEN ANTEN TAKMA PARASINI DÜŞ. ABİ SEN PASPAS KOYMA PARASINI DÜŞ. ABİ SEN TEKER JANT FALAN TAKMA PARASINI DÜŞ diyebilseydik. paspaslar adi, teyp idare etti şimdiye kadar, anteni seviyorum aracın üstüne çarpınca taş yedim sanıyorum bi o kötü yanı var, bi de 175 lastik yerine 195 lastik takabilseydim 14 inç janta..

    benim araçta orjinal 175-65-14 lastik var. buna jantı 14 inçten değişmeden (para yok bi de jant parası vermeyelim) 195 lastik takmak mümkün mü?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    http://www.hepsiburada.com/automix-yan-cam-perde-makarali-pvc/productDetails.aspx?categoryid=264133&productid=otsv1000900000648

    Linkteki perdeki sipariş verdim arka camlara yan olarak takabilirsem kelebek camlar haric tüm camı kapatıyor.Eğer güzel olmazsa sadece kelebek camlara film çektirebilirim.

    Birde getzin bagaj camına uygun güneşlik arıyorum böyle bir ürün varmı acaba.Bagaj camında güneşlik kullanan arkadaşlar varmı.Film cektirmek istemiyorum.


    bu var

    http://www.hepsiburada.com/bod-hyundai-getz-perde/productDetails.aspx?categoryid=264133&productid=otbod2567

    ama 158 lira aynısını sen de yapabilirsin. nasıl mı? getzin arka cam dış çerçevesini ölç, prototipini kağıda çiz cm olarak hesaplayarak, sonra git marangozdan çok ince çıta kestir ve cam çivisi veya ağaç tutkalıyla yapıştır birbirine. sonra külotlu kadın çorabı bul istediğin renk ve desende, makasla keserek kağıt yapışkanlı bant veya tutkalla yapıştır, beğenmezsen zımba teliyle tuttur etrafından. kadın çorabı abes kaçarsa aynısını pimapencilerde satılan cam için yaptıkları ince örgülü naylondan üretilmiş sineklikleri de takabilirsin. hem de bu işi 20-40 liraya halledebilirsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: JimBeam

    Dizel otomatik neden yok Getzlerde. Sanırım Era'lardada yok. Aslında süper olurdu hem dizel hem otomatik. Gerçi hiç bana göre değil otomatik vites ama eminim talep oldukça fazla olurdu.


    dizelde otomatik yok, çünkü: motor bölümünde bi dünya daha geçecek kablolar için ve otomatik vitesin balata aksamının konulacağı kutunun konulacağı kadar boş yer yok
    heralde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altrea

    Hiii bu vites seçeneğinide yeni öğrenmiş oldum..easytronih shifttornik vs derler

    easytronik shiftronik multitronik falan hikaye..
    oldumu passat'lardaki VE audi'lerdeki gibi DSG VİTES olacak, o zaman vites koluna gümüş kaplama falan bile yaparız heralde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EFSANE98_1

    mrb arkadaşlar yardıma ihtiyacım var acil seçim yapmam lazım yanlış seçim yapmamak için sizede danışmak istedim
    hyundai getz almak üzereyiz amcamın elinde şuan 2 tane getz var biri 0 km yeni geldi bayide duruyor dieri 2006 model 40000 km. serisi sanırım 1,5 cdi olması lazım dizel araç 2side aynı özellikte yani. 2006ya 17000tl fiyat çekti dieri 25000tl bu durumda hangisini almak daha mantıklı. küçük bi ayrıntı amcan çok seri kullanıyıyor ama dışta bi problem yoq çiziksiz sadece tavanına kurşun düşmüş belirli oyuk var.


    sizce



    bu durumda 2006ya 17lira vermek daha akıllıca olur. sebebi, zaten km olarak düşük kilometrede. benimki şuanda 42bin kmde ve 3 yıldır biniyorum aynı 2006 model benimki de dizel. 42bin km gittm, araba 165bin kmye kadar elimde kalacağına göre (motorun dayandığını görmüştük kullanan arkadaşlardan) bu da demektir ki arabayı bundan sonra daha 9 sene daha kullanabilirim (günde 45 km ortalama kullanarak).. bu da hiç azımsanmayacak bişey. yani siz 40bindeki aracı aldıktan sonra da günde 45 km kadar kullanırsanız daha 9 yıl, daha az kullanırsanız o kadar daha uzar kullanma potansiyeliniz var..

    ayrıca 2006 model getzler makyajlı ve donanım (ve aksesuar) olarak şu anki sıfırlardan daha iyi olduğu için tercih edilebilir.

    bu durumda 25bine sıfır arabaya vermektense 3 yıl kullanılmış ve hala daha en az 9 yıl kullanma potansiyeli olan arabaya 17lira vermek mantıklı olur. arada 8binlira fark var. 8 bin lira da 17binliranın yarısı kadar, yani 25bin liranın 3te biri. az para değil. 8 binlirayı sıfır arabaya bağlayana kadar, 8 binlira cebinde kalsın, hem de sıfır ayarında aynı arabaya aynı konfor ve bakım şartları ile binmiş olursun.. 8 bin lirayı da başka bi yere harcarsın, olmadı tasarruf edersin, ilerde başka bi ihtiyacınıza harcarsınız çatur çutur yersiniz doya doya...
    bi de arabayı krediyle almayı düşünüyorsanız 25bin liranın kredisiyle 17bin liranın kredisi ve faizleri arasında dünya kadar fark olur, boşu boşuna faiz vermeyin..

    aracın üstündeki kurşun düşmük oyuklara gelince.. onlar kapatılabilir oyuklardır. zaten aracın üstü sac yani.. bildiğin düz sac. kurşun sacı eritmiş olabilir ancak. onu da pasta ile dolgu yaptırıp bi de serviste güzel bi orjinal rütuş boyasıyla boyadıktan sonra ne su alır ne çürüme yapar. eğer içinde şüphe varsa kapatılırmı diye servise sor.

    seçim senin, para senin..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: uurza

    Sabahtan beri araştırıyorum hem ilk araba hevesi hem ucuz olcak diye yırtınmak çok zormuş bu iş kafam çok karıştı


    ben 6 ay döndüm dolandım, 2 ayda 2 araba aldım kazıklandım, sonra getz sahibi oldum.. tecrübe hataların toplamıdır dostum, tecrübeli olmanın yolu hata yapmaktan geçiyor..

    sadece kötü kazıklanmayabilirsin ancak, onun için de etrafındaki insanların sözlerine kulak vermen lazım, kulak verdikten sonra da kendi tercihlerine göre düşünüp karar vermek kalıyor sana.
  • arkadaşlar dün uzun yoldan geldim, bayburt-erzincan-giresun-gümüşhane-bayburt. dönüşte şiran-kelkit-köse üstünden geldim. arabada bagajda 100 kg kadar yük vardı başka boştu araç. düz yolda 5.viteste 100 km sabit hızda yol bilgisayarını sıfırladım ve hareketli değer sıfırlanana kadar baya gittim. ortalama yakıt değeri 4.2de sabitlendi. 5.vites 90 kmye düşürdüm aynı yolda bu defa ise 5.8 ortalamada sabitlendi. aradaki farkı görebiliyormusunuz. 5.vites 110km sabit hızda düz yolda ise 5.2 gibi değerlere geliyor. çok hafif aşağı eğim olan yollarda 5.vites 100 km gibi sabitlenirse (2000-2100 devir arası) 3.8 litre ortalama yakalanabilir, nitekim kocaeli-gölcük arası temde yakalamıştı bi arkadaş 2 yıl önce.
  • Arkadaşlar iyi günler,biliyorsunuz DH en favori otomobillerini seçiyor.Maalesef Getz ilk turda elenmiş üzüldüm.Hyundai temsilen sadece Era kalmış,bu konuda desteklerinizi bekliyoruz.Oylama biraz değişik aracı tıklamıyoruz puan esasına göre olduğu için aracın altındaki puan kutucuklarını tıklıyoruz buna dikkat edersek iyi olur.Link aşağıda saygılarımla...


    http://forum.donanimhaber.com/m_31590832/tm.htm
  • 
Sayfa: önceki 845846847848849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.