Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (817. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.859
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 815816817818819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar yakın zamanda servise giden olursa

    eski kasa getz dizel 40bin ve 60bin bakımının fiyatına bakabilirmi acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: diasporas

    2004 model 1.3 gls gets sahibiyim araçta çalıştırmada ve yolda giderken hiçbir ses yokken motor iyice ısındıktan bir süre sonra devirsiz kullanımlarda kalkışlarda 1000 devir ile 2000 devir arasında motordan bir gıcırtı sesi geliyor kanarya ıslık sesi gibi ama 2000 devirin üstüne çıktığında ses kesiliyor aracı servise götürdüm, direksiyonu tüm kayışları kontrol ettiler ancak kayışlardan gelmediğini devir saatinden olabilir söküp bakmamız lazım dediler bende söktürmedim. Dediğim gibi hiçbir sıkıntı yokken motor iyice ısındıktan sonra ses gelmeye başlıyor. serviste nerden geldiğini anlamadı devir saatinden gelse sürekli yapar diye düşünüyorum yarım saat kullan hiçbir ses yok ama yarım saat sonra şehir içinde düşük devire düştümü motordan bu ses geliyor insanı delirtiyor var mı böyle sıkıntısı olan yada nereden gelebileceği hususunda bilgisi olan yardım ederseniz sevinirim.....


    arkadaşım, senin olsa olsa radyatör fanın çamurlanmıştır veya plastiği eğilmiştir.
    aracı devirsiz kullandığında motorda hararet yükselmesi olur. bizim getzlerin radyatör fanı motor harareti 82-85 derecede devreye giriyor ortalama. sen bunu araçla giderken farkedemezsin fanın çalışıp çalışmadığını ve motorun hararetinin yükseldiğini. hararet göstergesi sıcaklık 100-130 derece arası devreye gireceği içinde önemli bir belirti vermez fan dönerken yani, anlayamazsın normal olarak.

    fan dönmeye başladığında taş-çakıl gibi şeyler sıkışıp veya yapışıp plastiğe veya metal parçaya düzenli çarpıyor olabilir, veya fanın döndüğü bölümün içine kum taneleri sıkışmış olabilir, bundan dolayı ses çıkıyor olabilir..

    fandan kaynaklanıp kaynaklanmadığını nasıl mı tespit edebilirsin? yokuş yukarı düşük devirde baya çalıştırıp motoru yor, özellikle de dur-kalk yaparak. gıcırtı gelmeye başlayınca aracı durdur ve motor kaputunu aç, motor yeterince yorulmuşsa fan hemen susmaz ve anlayabilirsin gıcırtının nerden geldiğini.

    onun haricinde bişey aklıma gelmiyor.



    dediklerini yaptım fanı dinledim ancak fan sağlam ve temiz fandan kaynaklanmıyor anlaşılan birde sanayiye götüreceğim bakalım orda ne diyecekler...yinede sağol.




  • getzimi işlerden dolayı haftada bir çıkarabiliyordum daha 1.5 ay oldu bugün garaja indiğimde marşa kaç defa bastıysam çalışmadı geçen hafta normal bırakmıştım bir tek klima basılı kalmış ama araç çalışmazken bunun zararı olmaz heralde benim araç 2006 acaba arada az kullanmadan aküsü mü bitti sonradan bir kaç kez daha denedim marş sesi de gelmez oldu tık deyip kalıyor far ışıkları yanmıyor ben de tam acemiyim servisten eleman mı çağırayım bir de daha 3 yaşını doldurmadı garantisi ne kadar dı bu aracın sayın arkadaşlar acil yanıtlarınızı bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realisth -- 5 Nisan 2009; 17:30:57 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: By tAyLaN_21

    Arkadaşlar yaw size bir önerim olacak...Şöyle mesela izmirde ne kadar Getz kullanıcısı varsa bi organizasayon yapsakta bir yerlerde buluşup izmir turu yapsak diyorum olmazmı ki :))


    Hadi bakalım 2 kişi olduk.

    Ancak dostum sanırım yok İzmir'den pek bu klupte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JimBeam -- 5 Nisan 2009; 21:33:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: realisth

    getzimi işlerden dolayı haftada bir çıkarabiliyordum daha 1.5 ay oldu bugün garaja indiğimde marşa kaç defa bastıysam çalışmadı geçen hafta normal bırakmıştım bir tek klima basılı kalmış ama araç çalışmazken bunun zararı olmaz heralde benim araç 2006 acaba arada az kullanmadan aküsü mü bitti sonradan bir kaç kez daha denedim marş sesi de gelmez oldu tık deyip kalıyor far ışıkları yanmıyor ben de tam acemiyim servisten eleman mı çağırayım bir de daha 3 yaşını doldurmadı garantisi ne kadar dı bu aracın sayın arkadaşlar acil yanıtlarınızı bekliyorum


    Klima ile alakası yok, araç ne kadar çok kullanılırsa (hergün gibi) akünün ömrü uzar.

    Anlaşılan akünüz bitmiş.

    Aracınızın garanti süresi 5 yıl ama akünüz bitmiş ise garantiden karşılanmaz.

    Sakın aracınızı iterek çalıştırmayı denemeyin ECU (bir nevi beyin) a zarar verirsiniz.

    Sanayiden bir oto elektrikçi ile akü takviyesi yapın, aracınız kaskolu ise kaskonun yol yardım servisini arayabilirsiniz.




  • Arkadaşlar bugün kaportanın ne kadar iince olduğuna birazcık kaportayı yamultarak şahit oldum :(
    Aracın kaputu açtım kapanmayınca da elimle hafifçe kapanması için bastırdım yine kapanmayınca herhalde biraz zorladım ve arabanın önünde nazarlık bir ezik oluştu :(

    Ezik çok belirgin değil ama bunu düzeltmenin yada düzelltirmenin bir yolu yok mu acaba,bu konuda ne yapmalıyım deneyimli arkadalar olarak size danışayım istedim.

    Ayrıca bugün bir eksik dhaa buldum 2009 modellerde :), işim gücüm eksik bulmak oldu, arka çamurluğun arkasına paçalık var, önünde yok, anlamıyorum bu hyundai yi ne yapamaya çalışıyosa artık direk arabadan parça kısmaya başlamışş hafif hafif

    Hepinize iyii akşamlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Arkadaşlar bugün kaportanın ne kadar iince olduğuna birazcık kaportayı yamultarak şahit oldum :(
    Aracın kaputu açtım kapanmayınca da elimle hafifçe kapanması için bastırdım yine kapanmayınca herhalde biraz zorladım ve arabanın önünde nazarlık bir ezik oluştu :(

    Ezik çok belirgin değil ama bunu düzeltmenin yada düzelltirmenin bir yolu yok mu acaba,bu konuda ne yapmalıyım deneyimli arkadalar olarak size danışayım istedim.

    Ayrıca bugün bir eksik dhaa buldum 2009 modellerde :), işim gücüm eksik bulmak oldu, arka çamurluğun arkasına paçalık var, önünde yok, anlamıyorum bu hyundai yi ne yapamaya çalışıyosa artık direk arabadan parça kısmaya başlamışş hafif hafif

    Hepinize iyii akşamlar

    Sıfır mı alsaydım acaba diyordum ama iyiki almadım. 3 kuruşluk parçaları neden eksiltirler anlam veremedim.




  • Gerçekten 3 kuruşluk parça maliteyi 10-20 tl yi geçmez iyiki usb girişli teybi koymuş, herşeyi kısma yoluna gitmiş aklınca,usb giirişli teyp start ta da mevcut bugüün bayiye gittim yine kontrol ettim, yine bayide bir tane bile araç kalmamıştı, hep gelmiş ve gelenler tükenmiş
  • Bende gidip incelemek istiyorum 2009 modelleri. USB li teybi merak ettim özellikle.
  • Küçük bir mini usb girişi var,cep telefonu ve dijital kameraların ki gibi, usb kablosu arabayla veriliyor ona takıyorsun usb yi ve dinliyorsun istediğini :), peki bu teyiplerin hırsızlığa karı güvencesi ne arkadaşlar, code sistemi mevcut mu, mevcut ise code lar nerde, ben hiç code falan göremedim de, renolardaki teyiplerde code oluyor, akü değiştiğinde code u girmessen çalışmıyorda bizim hyundailerde var mı acaba bu code sistemi
  • Ön kaputu elle zorlamaya gerek yok ama olan olmuş.Neyse onu bi servise göster istersen belki ufak da olsa bi düzeltme yaparlar.Kaputu kapatırken baya yüksekten bırakarak kapatabilirsin ya da sertçe çarpcaksın başka türlü tam kapanmayabiliyo.Ben de yumuşak davranıyodum baktım olmuyo sertçe çarpıyorum baya ancak öle kapanıyo.Bu arada geçen sene arabanın kapılarını yağlamışlardı bir yıl geçti sağ arka kapı açılıp kapanırken feci şekilde gıcırdıyo kendim yağladım ama geçmedi sanırım sarvise gidecek sırf bunun için.Ama aracım 19 binde şuı ana kadar en ufak bir problem yok nazar değmesin bir de 2 yıl içinde 2 defa pasta cila yaptım kendim gerçekten kaliteli ürünleri kullanırsanız hem arabvadaki ufak çizikler gidiyor hem de özellikle güneşten bütün yaz boyunca koruyabiliyorsunuz arabanızı ben her yıl nisan da kedim yapıyorum ama çok işe yarıyor hatırlatıyım dedim.Arabayı her gören fark ediyor.' saatimi aldı aama değdi..Ufak bir not bugün bmw x3 oldukça zorladı beni ama inanın bomboş bir yolda gerçekten beni geçmeye çalıştı ve getzin sınırlarını zorladım ve geçemedi arkadaşlar son sürat denemesi yapmıyoruz tabi ki ama sanırım beygir gücümüz bi çok markaya yetiyor ..)ve arabanın çekşinin çok iyi olduğunu her zaman söylüyorum ama sadece araba yetmez biraz da şöförlük laazım 5.viteste giderken beni geçebilirdi ama 4. e atıp iyice hızlanıp 5. e geçince yaklaşık 3-4 kmlik bir mesafede arkamda kalmak zorunda kaldı..)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: realisth

    getzimi işlerden dolayı haftada bir çıkarabiliyordum daha 1.5 ay oldu bugün garaja indiğimde marşa kaç defa bastıysam çalışmadı geçen hafta normal bırakmıştım bir tek klima basılı kalmış ama araç çalışmazken bunun zararı olmaz heralde benim araç 2006 acaba arada az kullanmadan aküsü mü bitti sonradan bir kaç kez daha denedim marş sesi de gelmez oldu tık deyip kalıyor far ışıkları yanmıyor ben de tam acemiyim servisten eleman mı çağırayım bir de daha 3 yaşını doldurmadı garantisi ne kadar dı bu aracın sayın arkadaşlar acil yanıtlarınızı bekliyorum


    DOSTUM, servis mervis çağırmana gerek yok, akün boşalmış sadece. 1.5 ayda hiç çalıştırmazsan boşalması da normal. alarm elektrik yiyor. alarmın olmasa bile arabadaki elektronik aksamda elektrik dolaşıyor ve hava nemli olduğu için boş bulduğu yerden elektrik kaçırıyor.

    yapacağın şey,
    akünü sök, tamirciye götür aküyü şarja koysunlar, aküyü tam doldursunlar eletrikle. al ondan sonra arabana tak, bas marja çalışsın..

    sıkıntı yok stres yok.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Küçük bir mini usb girişi var,cep telefonu ve dijital kameraların ki gibi, usb kablosu arabayla veriliyor ona takıyorsun usb yi ve dinliyorsun istediğini :), peki bu teyiplerin hırsızlığa karı güvencesi ne arkadaşlar, code sistemi mevcut mu, mevcut ise code lar nerde, ben hiç code falan göremedim de, renolardaki teyiplerde code oluyor, akü değiştiğinde code u girmessen çalışmıyorda bizim hyundailerde var mı acaba bu code sistemi

    Geçen gün arkadaşın aküsü bitmişti. Benim aküyü söküp onun arabaya takacaktık. Sonradan bu Code sistemi aklıma geldi. ara kabloyla hallettik. Bence mutlaka olması lazım sizin gözünüze çarpmamıştır. Kitapçığı yanımda değil benimde dikkatimi cekmedi ama vardır mutlaka yav.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: biuu


    quote:

    Orjinalden alıntı: realisth

    getzimi işlerden dolayı haftada bir çıkarabiliyordum daha 1.5 ay oldu bugün garaja indiğimde marşa kaç defa bastıysam çalışmadı geçen hafta normal bırakmıştım bir tek klima basılı kalmış ama araç çalışmazken bunun zararı olmaz heralde benim araç 2006 acaba arada az kullanmadan aküsü mü bitti sonradan bir kaç kez daha denedim marş sesi de gelmez oldu tık deyip kalıyor far ışıkları yanmıyor ben de tam acemiyim servisten eleman mı çağırayım bir de daha 3 yaşını doldurmadı garantisi ne kadar dı bu aracın sayın arkadaşlar acil yanıtlarınızı bekliyorum


    Klima ile alakası yok, araç ne kadar çok kullanılırsa (hergün gibi) akünün ömrü uzar.

    Anlaşılan akünüz bitmiş.

    Aracınızın garanti süresi 5 yıl ama akünüz bitmiş ise garantiden karşılanmaz.

    Sakın aracınızı iterek çalıştırmayı denemeyin ECU (bir nevi beyin) a zarar verirsiniz.

    Sanayiden bir oto elektrikçi ile akü takviyesi yapın, aracınız kaskolu ise kaskonun yol yardım servisini arayabilirsiniz.


    arkadaşlar akü takviyesi bizim getzlere zararlı olabiliyor. takviye akü kablo bağlantıları yaptıktan sonra marşa basma esnasında bizim getzler akünün tamamını marş motoru ile bujileri ısıtmak için kullanıyor. takviye yapılan akünün amperi ve voltajı aynı olması gerekiyor. bizim getzler 68 amper, oysa piyasada 72 amper aküler var genelde. bizim getzler 12 volt, bazı aküler 24 volt.. kaş yapayım derken göz çıkarılabilir dikkatli olmak lazım, kabloları yakmamak ve motora zarar vermemek için. takviye hatasından dolayı bozulan aracı garantiden yapmıyorlar..

    en sağlamı aküyü sökmek, sanayide şarjedip tekrar takmak.. ben denedim -19 derecede bile çalıştı.




  • demek aküde sorun çok sağolun arkadaşlar yanıtlarınız için iyi akşamlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JimBeam

    quote:

    Orjinalden alıntı: By tAyLaN_21

    Arkadaşlar yaw size bir önerim olacak...Şöyle mesela izmirde ne kadar Getz kullanıcısı varsa bi organizasayon yapsakta bir yerlerde buluşup izmir turu yapsak diyorum olmazmı ki :))


    Hadi bakalım 2 kişi olduk.

    Ancak dostum sanırım yok İzmir'den pek bu klupte.

    Yaz geliyor çoğalırız yauuwww :D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: biuu


    quote:

    Orjinalden alıntı: realisth

    getzimi işlerden dolayı haftada bir çıkarabiliyordum daha 1.5 ay oldu bugün garaja indiğimde marşa kaç defa bastıysam çalışmadı geçen hafta normal bırakmıştım bir tek klima basılı kalmış ama araç çalışmazken bunun zararı olmaz heralde benim araç 2006 acaba arada az kullanmadan aküsü mü bitti sonradan bir kaç kez daha denedim marş sesi de gelmez oldu tık deyip kalıyor far ışıkları yanmıyor ben de tam acemiyim servisten eleman mı çağırayım bir de daha 3 yaşını doldurmadı garantisi ne kadar dı bu aracın sayın arkadaşlar acil yanıtlarınızı bekliyorum


    Klima ile alakası yok, araç ne kadar çok kullanılırsa (hergün gibi) akünün ömrü uzar.

    Anlaşılan akünüz bitmiş.

    Aracınızın garanti süresi 5 yıl ama akünüz bitmiş ise garantiden karşılanmaz.

    Sakın aracınızı iterek çalıştırmayı denemeyin ECU (bir nevi beyin) a zarar verirsiniz.

    Sanayiden bir oto elektrikçi ile akü takviyesi yapın, aracınız kaskolu ise kaskonun yol yardım servisini arayabilirsiniz.


    arkadaşlar akü takviyesi bizim getzlere zararlı olabiliyor. takviye akü kablo bağlantıları yaptıktan sonra marşa basma esnasında bizim getzler akünün tamamını marş motoru ile bujileri ısıtmak için kullanıyor. takviye yapılan akünün amperi ve voltajı aynı olması gerekiyor. bizim getzler 68 amper, oysa piyasada 72 amper aküler var genelde. bizim getzler 12 volt, bazı aküler 24 volt.. kaş yapayım derken göz çıkarılabilir dikkatli olmak lazım, kabloları yakmamak ve motora zarar vermemek için. takviye hatasından dolayı bozulan aracı garantiden yapmıyorlar..

    en sağlamı aküyü sökmek, sanayide şarjedip tekrar takmak.. ben denedim -19 derecede bile çalıştı.



    valla bneim arabandan başka arabaya çok takviye yaptım bi sorun olmadı

    sonuçta her araba 12v kamyon vsden yapmamak lazım onlar 24v sonuçta

    onun dışında amper olayı etkili değil bildiğim kadarıyla

    amper sadece kapasite ile alakalı

    önemli olan v ve oda her arabada 12 olduğuna göre sorun yok

    ben arabada sürekli takviye kablosu taşıyorum




  • Günaydınlar takım, bu teyb ile ilgili code olayaı hakkında tecrübe ve deneyimi olan var mı, bizim teyplerde code sistemi mevcut mu
    quote:

    Orjinalden alıntı: JimBeam


    quote:

    Orjinalden alıntı: discrepancy

    Küçük bir mini usb girişi var,cep telefonu ve dijital kameraların ki gibi, usb kablosu arabayla veriliyor ona takıyorsun usb yi ve dinliyorsun istediğini :), peki bu teyiplerin hırsızlığa karı güvencesi ne arkadaşlar, code sistemi mevcut mu, mevcut ise code lar nerde, ben hiç code falan göremedim de, renolardaki teyiplerde code oluyor, akü değiştiğinde code u girmessen çalışmıyorda bizim hyundailerde var mı acaba bu code sistemi

    Geçen gün arkadaşın aküsü bitmişti. Benim aküyü söküp onun arabaya takacaktık. Sonradan bu Code sistemi aklıma geldi. ara kabloyla hallettik. Bence mutlaka olması lazım sizin gözünüze çarpmamıştır. Kitapçığı yanımda değil benimde dikkatimi cekmedi ama vardır mutlaka yav.




  • Günaydın arkadaşlar hayırlı haftalar.
  • Sana da günaydın Jim Beam, hayırlı haftalar hepimize ama ikimizden başka takılan yok anlaşılan Takıma

    Jim Beam gazda yakış ne kadar GETZ in , tavsiye edermisin, senede kaç km yapıyorsun ortalama, ben 10000 km yapamam da , daha düşün araba 320 km de
  • 
Sayfa: önceki 815816817818819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.