Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (786. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 784785786787788
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin

    jack, uzun zamandır 3 aydır giremiyordum. kasım2008in ilk haftası bayburt-giresun-samsun-istanbul, dönüşte kasım ortasında aynı yolla bayburta geldim.. tek başıma ve gece.. giderken orduda perşembeye gelince farkında olmadan otobanda kayboldum. perşembeye gidiyormuş yol dümdüz, yeni sahilyolu için sola sapmak gerekiyormuş, dünyayı tersten gördüm bolan tepelerinde perşembe'de.. yeni yol yapılmadan önceki eski yolmuş. ben hayatımda böyle bir yol görmedim, direksiyonu bir tam sola bir tam sola çeviriyorsun ne bakkal ne çakkal zifiri karanlık ağaçlar arasında terkedilmiş şehir gibi,yoldan geçen bir tane bile araba yok..bir de gece olunca 3 saatte zor geçtim, çıkınca benzin bitti zaten.. istasyonda kendi kendime söyleniyorum -bi daha perşembeye gidersem ...

    geçen zaman zarfında getzini satan oldu mu?




    yeni duble yol yapılınca kimse kullanmaz oldu o yolu,
    sen yine boşken kullanmışsın birde eskiden kamyonlar tırlar varken arkasında kuyruklar olurdu 1.vites giderdin,
    alışık olmayanın içi dışına çıkardı o yolda,
    çok araba medreseönü civarlarında aşağıya uçmuştur malesef




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jacks


    quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    quote:

    Orjinalden alıntı: xiamen


    quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    bir kaç ay önce hyundai h100 aldık, pişman olduk denebilir. ama mecburduk herneyse şimdi ise dizel getz alacağız. araç onaylandı. 100 km de 5 litre ortalama yakıyormuş. bence küçücük bir araba için oldukça fazla. 1.9 multijet doblo bile nerdeyse aynı yakıtı yakıyor. belki daha az. 5 litrenin altına inen pek yok galiba.




    100 km de 5 lt görürsen yat kalk dua et. Aracı nerede kullanıcağına bağlı. İstanbulda sıkışık trafikte kısa mesafe için kullanırsan 7 lt ye kadar çıkıyor tüketim. Şehirler arası bile 100-110 km hızla 5,5 lt nin altını görmedim. 80-90 arası gidersen belki görebilirsin 5 lt yi. Getz diğer dizellere göre çok yakıyor.


    1.5 litre 88 ps olanlardan aldık.(henüz teslim almadık) aracı konya da kullanacağım. broşürlerinde şehir içi 5.5 litre ş,arası 3.9 litre yazıyor.
    bu ; agresif kullanıma, yakıtı nerden aldığına, yolcu sayısına, yolun eğimine, taşıdığın yüke, kullandığın donanıma (örneğin klima), havanın sıcaklığına vss daha bir kaç etmene bağlı olarak değişir tabi ama normal şartlarda 5.5 litre yakıyorsa hakikaten çoook.

    ekleme:

    yeni symbol harekete hazır ağırlığı sedan olmasında rağman 904 kg ama getz küçücük olmasına rağmen 1187 kg


    ban denişsinde getz'in ağırlığı için.senin arabadan anladığın yok.904 kg ne demek ya araba da bişey yok ki zaten ağır olsun.plastik arabayla getzi bi tutma
    904 kg aracın sağlamlığı ağırlığı kadar hafif olacak emin ol.hava yastığyı bi yere kadar korur.ayrıca 904 kg araç rüzgardan nasıl etkilenir bi de öyle düşün.ağır arraba herzaman iyidir.yoksa mercedes ağır araba yapmazdı hiçbi zaman


    ben anlamazmışım arabadan. sen çok anlıyorsun.
    tamponlar ve çamurluklar neden plastik yapılır? cevabını bekliyorum.
    ağır araba her zaman daha iyidir diye bi mantık olabilir mi? mercedes ağır yaptığı için değil, sağlam yaptığı için güvenilir yaptığı için, konforlu yaptığı için, güvenli yaptığı için, güçlü yaptığı için, hızlı yaptığı için vs.. vs.. iyidir. sırf ağır olduğu için bi arabaya iyi denmez.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    bir kaç ay önce hyundai h100 aldık, pişman olduk denebilir. ama mecburduk herneyse şimdi ise dizel getz alacağız. araç onaylandı. 100 km de 5 litre ortalama yakıyormuş. bence küçücük bir araba için oldukça fazla. 1.9 multijet doblo bile nerdeyse aynı yakıtı yakıyor. belki daha az. 5 litrenin altına inen pek yok galiba.


    getzi küçük bir araba olarak görebilirsin. ama dışardan bakıldığında öyle bir havası var. içine girdiğinde geniştir.. ayrıca bu aracın kilosu 1187 kg. sınıfındaki diğer araçlar 940 kg.. üstüne birde 4 kişi bindiğini düşün, artı 300 kilo, etti sana 1.5 ton. bagaj da atarsan, anlarsın nedenini...

    saydığın ağırlıklar diğer otomobiller için de geçerli.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    bir kaç ay önce hyundai h100 aldık, pişman olduk denebilir. ama mecburduk herneyse şimdi ise dizel getz alacağız. araç onaylandı. 100 km de 5 litre ortalama yakıyormuş. bence küçücük bir araba için oldukça fazla. 1.9 multijet doblo bile nerdeyse aynı yakıtı yakıyor. belki daha az. 5 litrenin altına inen pek yok galiba.


    getzi küçük bir araba olarak görebilirsin. ama dışardan bakıldığında öyle bir havası var. içine girdiğinde geniştir.. ayrıca bu aracın kilosu 1187 kg. sınıfındaki diğer araçlar 940 kg.. üstüne birde 4 kişi bindiğini düşün, artı 300 kilo, etti sana 1.5 ton. bagaj da atarsan, anlarsın nedenini...

    yazdığım mesajı bir daha oku.

    ben 1187 kg yazdım zaten. daha fazla değil.

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sandac -- 9 Şubat 2009; 21:57:52 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    quote:

    Orjinalden alıntı: ibrahimalp
    semb dostum hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler. Bagaj tablası standarttır takmayı unutmuşlardır.

    Hocam ben de inanamıyorum ama yanlışlık yok... Bagaj tablası mevcut değil....

    65 TL bayılıcaz artık


    saçmala semb ya, ver arabayı geri o zaman.. dengesiz herifler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sandac


    quote:

    Orjinalden alıntı: jacks


    quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    quote:

    Orjinalden alıntı: xiamen


    quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    bir kaç ay önce hyundai h100 aldık, pişman olduk denebilir. ama mecburduk herneyse şimdi ise dizel getz alacağız. araç onaylandı. 100 km de 5 litre ortalama yakıyormuş. bence küçücük bir araba için oldukça fazla. 1.9 multijet doblo bile nerdeyse aynı yakıtı yakıyor. belki daha az. 5 litrenin altına inen pek yok galiba.




    100 km de 5 lt görürsen yat kalk dua et. Aracı nerede kullanıcağına bağlı. İstanbulda sıkışık trafikte kısa mesafe için kullanırsan 7 lt ye kadar çıkıyor tüketim. Şehirler arası bile 100-110 km hızla 5,5 lt nin altını görmedim. 80-90 arası gidersen belki görebilirsin 5 lt yi. Getz diğer dizellere göre çok yakıyor.


    1.5 litre 88 ps olanlardan aldık.(henüz teslim almadık) aracı konya da kullanacağım. broşürlerinde şehir içi 5.5 litre ş,arası 3.9 litre yazıyor.
    bu ; agresif kullanıma, yakıtı nerden aldığına, yolcu sayısına, yolun eğimine, taşıdığın yüke, kullandığın donanıma (örneğin klima), havanın sıcaklığına vss daha bir kaç etmene bağlı olarak değişir tabi ama normal şartlarda 5.5 litre yakıyorsa hakikaten çoook.

    ekleme:

    yeni symbol harekete hazır ağırlığı sedan olmasında rağman 904 kg ama getz küçücük olmasına rağmen 1187 kg


    ban denişsinde getz'in ağırlığı için.senin arabadan anladığın yok.904 kg ne demek ya araba da bişey yok ki zaten ağır olsun.plastik arabayla getzi bi tutma
    904 kg aracın sağlamlığı ağırlığı kadar hafif olacak emin ol.hava yastığyı bi yere kadar korur.ayrıca 904 kg araç rüzgardan nasıl etkilenir bi de öyle düşün.ağır arraba herzaman iyidir.yoksa mercedes ağır araba yapmazdı hiçbi zaman


    ben anlamazmışım arabadan. sen çok anlıyorsun.
    tamponlar ve çamurluklar neden plastik yapılır? cevabını bekliyorum.
    ağır araba her zaman daha iyidir diye bi mantık olabilir mi? mercedes ağır yaptığı için değil, sağlam yaptığı için güvenilir yaptığı için, konforlu yaptığı için, güvenli yaptığı için, güçlü yaptığı için, hızlı yaptığı için vs.. vs.. iyidir. sırf ağır olduğu için bi arabaya iyi denmez.


    tamponlar plastik yapılır çünkü darbe emici olsun diye.iyi ve kaliteli araba %99 ağırdır.lotus vb hariç




  • arkadaşa cevap veriyorum.çok alıntı olduğundan tüm yazıları almadı!!!
    tamponlar plastik yapılır çünkü darbe emici olsun diye.iyi ve kaliteli araba %99 ağırdır.lotus vb hariç
  • quote:

    Orjinalden alıntı: firatpolat

    arkadaşlar herkese merhaba,
    getz 1.5 crdi 82 beygir hy klima abs 2005 model 90 binde 13.200 e almayı düşünüyorum. aracı 3 farklı yere gösterdim herşeyi orjinal motoru da iyi durumda dediler. sizce fiyat nasıl


    2009 model getz 1.5 crdi 88 beygir hy klima abs nin şimdiki liste fiyatını bulamadım, hyundainin fiyat listesi açmıyor. ordan %10 kampanyada şuan onu düşüp satın alma fiyatını bulacaktım. ordan da her yıl için %10 yıpranma payı düşüp şuanki olması gereken piyasa koşullarındaki ortalama fiyatını bulacaktım.

    bunları bulamadığım için 2.yöntemden yani, araç ortalama günümüz olması gereken fiyatını bulmak için 2009 yılı kasko tablosundan yararlanıyorum.. 2005 model senin aracın kasko fiyatı=16.600lira

    buna yaptığı kilometreyi hesaplayalım.
    trafiğe çıkış tarihi olarak ortalama 2005 yılı ocak ayını dikkate alıyorum. 2005 ocak ayından itibaren bugüne kadar toplam 48 ay geçmiş oluyor.

    toplam km (90.000) / ay sayısı (48) = ayda 1875 km.yapar bu da günde/30=62.5 km. yapar. bu da bu aracın ortalamadan yaklaşık %35-%40 arasında fazla yol yaptığını gösteriyor. yani bu aracın binici arabası değil de şirket arabası olması kuvvetle muhtemel.

    şirket araçlarının üstüne binenle inenin belli olmadığını dangoz dangoz kullandıklanı dolayısıyla motorun yıpranacağını ve motor ömrünün az olacağını, vites debriyaj balatası fren ömrü ön takım ve direksiyon konsolunun zangır zangır titreyeceğini,amörtisörlerin erken çökeceğini, lastiklerin yerdeğişiminin (rotasyon) yapılmamış olmasının kuvvetle muhtemel olacağını, v.s. düşünürsek 1000-3000 ytl arası da fiyat iner..

    bu arada aracın artılarını fiyata ekleyip, (alarm, çelik jant, yeni lastik, mp3 sistemi v.s), eksilerini (boya, badana, kaza v.s.) düşmelisin bu fiyattan.

    dolayısıyla bu aracın ederi kuvvetle muhtemel 13.600-14.600 ytl arası

    eğer aracı kullanan ilk sahibiyse ve araç şirket arabası değilse, bu fiyat 15.600e kadar çıkar..

    dolayısıyla bu fiyat aslında olması gereken teorik fiyat.. günümüz ekonomik değerlerini de işin içine katarsan ve aynı marka model tip kilometre ve özellikteki araçların ortalama piyasa fiyatını araştırırsan, daha faydalı olacaktır senin için..

    dolayısıyla aradaki fiyat farkını sen hesapla, ucuz mu pahalımı..

    ortada şöyle bir gerçek daha var.. 90.000de alacağın dizelin ömrü ne kadar daha dayanacak.. bunu yetkili servise ince ayrıntılarıyla ölçtürmen gerekiyor. dikkat edersen servis bakımı ne kadar olacak demiyorum.. 90000e gelmiş dizel aracın motor ömründen bahsediyorum, adam hor kullandıysa motor ömrü 150bini bulmayabilir.. satamadan bir kaç yıl sonra masrafı fazla olabilir arıza verirse.. motorun iyi kullanım koşullarında tahminen kaç kilometre daha dayanabileceğini hesap ettir servise.. yağ yakma, piston aşınma, motorda tekleme, motorda cızıt cızıt dengesiz sesler varmı, hava yapma durumu nasıl, ekzoza selpak mendil tut biri gaza 3000devire yüklensin demir tozu ve çapat düşüyormu mendile parmaklarınla ez kontrol et demir tozu varmı..

    işkillen diye söylemiyorum.. sana zarar gelmesini istemiyorum sadece..yaşanan şeyler bunlar nadiren de olsa..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin

    jack, uzun zamandır 3 aydır giremiyordum. kasım2008in ilk haftası bayburt-giresun-samsun-istanbul, dönüşte kasım ortasında aynı yolla bayburta geldim.. tek başıma ve gece.. giderken orduda perşembeye gelince farkında olmadan otobanda kayboldum. perşembeye gidiyormuş yol dümdüz, yeni sahilyolu için sola sapmak gerekiyormuş, dünyayı tersten gördüm bolan tepelerinde perşembe'de.. yeni yol yapılmadan önceki eski yolmuş. ben hayatımda böyle bir yol görmedim, direksiyonu bir tam sola bir tam sola çeviriyorsun ne bakkal ne çakkal zifiri karanlık ağaçlar arasında terkedilmiş şehir gibi,yoldan geçen bir tane bile araba yok..bir de gece olunca 3 saatte zor geçtim, çıkınca benzin bitti zaten.. istasyonda kendi kendime söyleniyorum -bi daha perşembeye gidersem ...

    geçen zaman zarfında getzini satan oldu mu?




    Bizim memleket oluyor.Ordudan perşembeye gelince kocaman tabelalar var yön belirten.Demekki fazla dikkat etmemişsiniz.



    gece geçtim sayın abim, 130la.. o yüzden..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: getzci

    güneşlik perdesi zaten almıştım.film çektiremediğim için bende
    öyle bi çözüm düşünmüştüm.iyide oldu. fakat şu sol önden gelen ses
    bugün dikkat ettim kesilmemiş. sol ön amortisör değişmişti. ama ses halen var.
    ses sabahları hava soğukken yapıyor. beş altı km gittin mi kesiliyor. normal yolda
    da yapmıyor birinci viteste yavaş giderken çukurlara girip çıktıkça yaylandığı zaman
    küt küt bişey vuruyor. başına böyle bişey gelen oldumu acaba. yada bilgisi olan arkadaşlar
    yardımcı olurlarsa sevinirim.bu problem nerden kaynaklanıyor. sanayideki ustalardan birine gitseydim
    işimi çoktan hallederlerdi.servisteki ustalar hiçbirşeyden anlamıyor işleri sadece parça değiştirmek
    oh ne kolay. problem nerde bi bakalım anlayalım yok. ses mi geliyor tamam şu parçayı değiştirelim.
    bi gördüğüm ustayı bi daha görmüyorum işi öğrenen hop kaçıyor.


    dostum aynı sorun yüzünden servise 5 kere gidip her defasında yapıp döndüğünde gene aynı olan biri olarak konuşuyorum.. artık allaha şükür öyle bir problemim yok.. sebebi: bir gün başka araçların (wv, honda, v.s.) forum sayfalarında takılırken aynı sorunun diğer markaların bizim segmentteki araçlarında da olduğunu gördüm..

    nedeni: kaliper pimi..

    kaliper pimi: fren tertibatı tüm parçalarıyla birlikte tek bir parçayla, yani kaliper pimiyle araca bağlanır.. kaliper pimi 10-12 cm uzunluğunda ve hiç bir tutturma aparatı olmayan, vidası olmayan, çengeli veya dişi olmayan düz bir demir veya alüminyum parça... bunu tutturmak için ya sıkıca geçiriyorlar fabrikasyon olarak çıkmayacak boşluk yapmayacak şekilde, yada etrafına güçlü bir demiri demire yapıştıran yapıştırıcı sürerek monte ediyorlar..

    türkiye yollarında bizim araçlar çukura gire çıka gire çıka şehir içinde veya çakıllı yolda, 5.000-10.000 km sonra bu sıkıştırılan kaliper pimi demirin demiri dövmesiyle milimetrik olarak gevşiyor. her gevşediğinde ve çukura girdiğinde biraz daha gevşiyor.. sonra anlamsız anlamsız sesler çıkıyor küt küt diye hatta fren balatalarının bile diske çarptığını söyleyenler de olmuştu çok gevşeyince..

    kaliper pimi eğer yapıştırıcıyla yapıştırılmışsa da, türkiye koşullarında 40 derece yaz sıcağı eksi bilmemne kış sıcağı derken bir yaz veya bir kış geçince bu güçlü sert yapıştırıcı yumuşak olmadığı için gevşeme ve daralmaya dayanamıyor ve patır patır çatlıyor.. sonra biz çukurlardan gitmeye başlayınca da bu yapışkan ufalanıp dökülüyor, geriye yukarıdaki paragrafta anlattıklarım tekrar ediyor..

    bunu duyduktan sonra sonraki gün servise gittim.. geçen ay gelmiştim garantiden ayarladılar, eğer bi daha ses yaparsa gel kaliper pimini (aslında onlar kramiyer burcu demişlerdi) değiştirelim demişti servisten sorumlu tamirci usta.. dedim.. 15 dakka sonra arabam hazır.. ellerine sağlık ustanın, daha önce 4 saat uğraşıp yapamadığını 15 dakkada tek hareketle bitirdi..

    kaliper pimi, sen nelere kadirsin gereklimi gereksiz mi hiç bir mantalitesi olmayan at nalı çivisi parça seni...

    aynı sorun için sana daha önce yazmıştım

    19 Ekim 2008; 1:01:22


    --------------------------------------------------------------------------------


    quote:

    Orjinalden alıntı: getzci

    arkadaşlar benim aracın sol ön taraftan hafif çukurlara girdiğinde
    yada sallandığında küt küt diye bişeyler vuruyor. Pedalların orda iç tarafta.
    nedir acaba? servise gitmeden bilgisi olan varsa bi sorayım dedim. Bana amortisörün
    üst bağlantı noktası gibi geldi. Orda başka ne var bilmiyorum bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.


    O ses KAPİPER PİM'lerinden geliyor arkadaşlar, macera aramayın. getzin kronik sorunu.. 37binde arabam sırf bu yüzden 5 kez servise periyodik bakım haricinde gittim.. çözülmedi.. çözülmesi de mümkün değil.. boşu boşuna servise götürmenize gerek yok..
    KALİPER PİMİ= fren balatalarının olduğu mekanizmayı (fren mekanizmasının tamamını) araç ile birleştiren ucunda dişli olmayan yani çevirerek girmeyen araya sokuşturulan düz bir vida parçası.. çukurllara girdikçe bu parça aşınma yapıyor (döğülmüş demir gibi dövülüyor bu parça) sonra bağlantı yeriyle arası açılıyor ve fren mekanizması yukarı aşağı oynuyor hızlı giderken de sert vurduğu için frenlerin alt kısmından bu sesi içeri alıyor zannediyorsunuz ki öyle...

    yapılacak şey
    sanayiye git 10-20 ytl ver, frenleri söksün, kaliper pimlerini çıkarsın, etrafına yapıştırıcı dolgu malzemesi özel solusyonu sıksın, yerine taksın, 1 yıl hiçbir ses yok...
    yada 5-35 ytl ver tek parçasına ustasına da ver takma parasını taksın, 3/4 ay sonra tekrar gel gene değiştir... seçim senin..

    _____________________________

    HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ




  • quote:

    Orjinalden alıntı: getzci


    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Bendede aynen dediğin ses var sabah rampa aşağı inerken hafif cukurlarda ön taraftan ses geliyor.Gecen gün servise gidip test sürüşü yaptılar birşey yok bunda normal dediler.Pek önemsemiyorum bende.

    valla ben önemsiyorum araba konusunda çok titizim.95 model doğan olsa hiç acımam.
    servise gidene kadar ses kesiliyor zaten. ilk önce benimkide öyle oldu. elemanla teste çıktık
    abi bunda bişey yok dedi. ben alıyorum ses yok. artık akşam bıraktım aracı sabah hiç
    yol gitmeden denedik gerçekten ses geliyor dedi ama ne çare çözüm yok.amortisörden
    yapıyor dedi değiştirdiler ama yok kesilmedi.illaki söylicen kardeşim ses şurdan geliyor
    tamir edin diyecen ondan sonra yapacaklar. başka bişey bilmezler.



    tamamen katılıyorum sana..

    senin araba denize yakın yaşıyorsun..

    arabanda direksiyon altında demir parçalarında denizden dolayı nemden yani paslanma varmı hiç?

    antalyada 2006 getzin birinde olduğunu görmüştüm şaşırmıştım önceden.. heralde deniz kenarında kapalı garajda bıraksa böyle olur diye düşünmüştüm.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin

    bugüne kadar aldığım en kaliteli yakıt, gebzede rampa aşağı istanbul yönüne giderken iki tane yanyana shell benzin istasyonu var onlardan aşağıda olanı. bir de bpnin ordu fatsada yol kenarında kıytırık bi istasyondan aldığım yakıtıydı.. bpnin o yakıtıyla 1.5 depo ile gittiğim yolu nerdeyse 1 depo ile gitmiştim istanbula dönüşte.



    ffmsahin,
    fatsalıyım ve 29 yaşındayım,
    kıytırık bi istasyon dediğin dediğin o benzinci yıllardır orada var,
    çocukluğumdan beri yani ...


    adamlar bir pompa bir klübeyle çalışıyorlar... ama görsen dersin ki yer olsa (sağ sol açık olsa imkan verse-binalar olmasa) tüm sahil boyuna yayılacaklar..) bi patron bi pompacı. lavabo bile yok.) hep temizmidir oranın yakıtı? yoksa banamı öyle denk geldi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin

    jack, uzun zamandır 3 aydır giremiyordum. kasım2008in ilk haftası bayburt-giresun-samsun-istanbul, dönüşte kasım ortasında aynı yolla bayburta geldim.. tek başıma ve gece.. giderken orduda perşembeye gelince farkında olmadan otobanda kayboldum. perşembeye gidiyormuş yol dümdüz, yeni sahilyolu için sola sapmak gerekiyormuş, dünyayı tersten gördüm bolan tepelerinde perşembe'de.. yeni yol yapılmadan önceki eski yolmuş. ben hayatımda böyle bir yol görmedim, direksiyonu bir tam sola bir tam sola çeviriyorsun ne bakkal ne çakkal zifiri karanlık ağaçlar arasında terkedilmiş şehir gibi,yoldan geçen bir tane bile araba yok..bir de gece olunca 3 saatte zor geçtim, çıkınca benzin bitti zaten.. istasyonda kendi kendime söyleniyorum -bi daha perşembeye gidersem ...

    geçen zaman zarfında getzini satan oldu mu?




    yeni duble yol yapılınca kimse kullanmaz oldu o yolu,
    sen yine boşken kullanmışsın birde eskiden kamyonlar tırlar varken arkasında kuyruklar olurdu 1.vites giderdin,
    alışık olmayanın içi dışına çıkardı o yolda,
    çok araba medreseönü civarlarında aşağıya uçmuştur malesef


    demekki şu işsizlik safhasında, hurdacılar o uçanları çıkarsalar 1 senelik ekmek paralarını çıkarırlar.. ) çıkarana kadar da insanlıkları kalmaz heralde, uçumdan aşağı..






  • ben anlamazmışım arabadan. sen çok anlıyorsun.
    tamponlar ve çamurluklar neden plastik yapılır? cevabını bekliyorum.
    ağır araba her zaman daha iyidir diye bi mantık olabilir mi? mercedes ağır yaptığı için değil, sağlam yaptığı için güvenilir yaptığı için, konforlu yaptığı için, güvenli yaptığı için, güçlü yaptığı için, hızlı yaptığı için vs.. vs.. iyidir. sırf ağır olduğu için bi arabaya iyi denmez.


    arkadaşlar burası tartışma platformu ama, küsme ve tavır takınma platformu değil.. durumu anlayışla karşılayacağınızı ve ufak tefek canım sendeleri büyütmeyeceğiniz olgunluğunu göstereceğinizi takdir ediyoruz.

    ayrıca gözardı ettiğiniz bir konu var.. her ağır araba tam güvenli olmayabilir doğru.. ama arabanın ağırlı aracın güvenliğini arttıran sebeplerden biridir çarpma ve çarpışmalarda..

    ayrıca ağır arabaların şaseleri de sağlam olur, malzemeden çalma olmadığı için. ayrıca ağır arabaların ağırlık merkezi ön koltukların ortasına yani vitesin ortasına toplanır, dizel getzlerde daha da hissedebilirsin bunu..

    ayrıca ağır arabaların yol tutuşu ve savrulmama durumu, kendini toplama ve kaçma durumu daha iyidir.. ayrıca köprü ve viyadüklerden uçma ile rüzgardan etkilenme ve karlı-buzlu yollarda kayma ihtimalleri daha da az olur..

    ağır arabaların tek dezavantajı frene bastığında hafif arabalara göre ilk tepki gücü daha zayıf olacağı için fren mesafesi birkaç metre daha uzun olacağıdır. bu durumu engellemek için de ebatı geniş lastik kullanılır ve fren pedalı biraz daha yukarda yapılır..

    bilgilerimi paylaştım..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: sandac

    bir kaç ay önce hyundai h100 aldık, pişman olduk denebilir. ama mecburduk herneyse şimdi ise dizel getz alacağız. araç onaylandı. 100 km de 5 litre ortalama yakıyormuş. bence küçücük bir araba için oldukça fazla. 1.9 multijet doblo bile nerdeyse aynı yakıtı yakıyor. belki daha az. 5 litrenin altına inen pek yok galiba.


    getzi küçük bir araba olarak görebilirsin. ama dışardan bakıldığında öyle bir havası var. içine girdiğinde geniştir.. ayrıca bu aracın kilosu 1187 kg. sınıfındaki diğer araçlar 940 kg.. üstüne birde 4 kişi bindiğini düşün, artı 300 kilo, etti sana 1.5 ton. bagaj da atarsan, anlarsın nedenini...

    yazdığım mesajı bir daha oku.

    ben 1187 kg yazdım zaten. daha fazla değil.

    edit: imla


    senin de 1.9 multijet aracın yaktığı yakıt sarfiyatında bir anormallik var.. 1.9 nireeee, 1.5 nire.. ayrıca hiç 1.9 multijet görmesek

    bu konuyu kapatalım..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jacks

    arkadaşa cevap veriyorum.çok alıntı olduğundan tüm yazıları almadı!!!
    tamponlar plastik yapılır çünkü darbe emici olsun diye.iyi ve kaliteli araba %99 ağırdır.lotus vb hariç


    yaya güvenliğinden 2 mi 3 mü 4 mü yıldız boşuna almadı yani..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin

    quote:

    Orjinalden alıntı: semb

    quote:

    Orjinalden alıntı: ibrahimalp
    semb dostum hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler. Bagaj tablası standarttır takmayı unutmuşlardır.

    Hocam ben de inanamıyorum ama yanlışlık yok... Bagaj tablası mevcut değil....

    65 TL bayılıcaz artık


    saçmala semb ya, ver arabayı geri o zaman.. dengesiz herifler.

    Tablasız mablasız sevdim ben arabamı

    Sadece böyle ufak ayrıntılardan kısmaları gıcığıma gitti. Nedir yani 60 milyonluk parçayı koyunca araba lüks mü olacak??? Dediğim gibi, sol güneşliğin içine makyaj aynası bile koymamışlar. Basit bişey ama saçma...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: firatpolat

    arkadaşlar herkese merhaba,
    getz 1.5 crdi 82 beygir hy klima abs 2005 model 90 binde 13.200 e almayı düşünüyorum. aracı 3 farklı yere gösterdim herşeyi orjinal motoru da iyi durumda dediler. sizce fiyat nasıl


    2009 model getz 1.5 crdi 88 beygir hy klima abs nin şimdiki liste fiyatını bulamadım, hyundainin fiyat listesi açmıyor. ordan %10 kampanyada şuan onu düşüp satın alma fiyatını bulacaktım. ordan da her yıl için %10 yıpranma payı düşüp şuanki olması gereken piyasa koşullarındaki ortalama fiyatını bulacaktım.

    bunları bulamadığım için 2.yöntemden yani, araç ortalama günümüz olması gereken fiyatını bulmak için 2009 yılı kasko tablosundan yararlanıyorum.. 2005 model senin aracın kasko fiyatı=16.600lira

    buna yaptığı kilometreyi hesaplayalım.
    trafiğe çıkış tarihi olarak ortalama 2005 yılı ocak ayını dikkate alıyorum. 2005 ocak ayından itibaren bugüne kadar toplam 48 ay geçmiş oluyor.

    toplam km (90.000) / ay sayısı (48) = ayda 1875 km.yapar bu da günde/30=62.5 km. yapar. bu da bu aracın ortalamadan yaklaşık %35-%40 arasında fazla yol yaptığını gösteriyor. yani bu aracın binici arabası değil de şirket arabası olması kuvvetle muhtemel.

    şirket araçlarının üstüne binenle inenin belli olmadığını dangoz dangoz kullandıklanı dolayısıyla motorun yıpranacağını ve motor ömrünün az olacağını, vites debriyaj balatası fren ömrü ön takım ve direksiyon konsolunun zangır zangır titreyeceğini,amörtisörlerin erken çökeceğini, lastiklerin yerdeğişiminin (rotasyon) yapılmamış olmasının kuvvetle muhtemel olacağını, v.s. düşünürsek 1000-3000 ytl arası da fiyat iner..

    bu arada aracın artılarını fiyata ekleyip, (alarm, çelik jant, yeni lastik, mp3 sistemi v.s), eksilerini (boya, badana, kaza v.s.) düşmelisin bu fiyattan.

    dolayısıyla bu aracın ederi kuvvetle muhtemel 13.600-14.600 ytl arası

    eğer aracı kullanan ilk sahibiyse ve araç şirket arabası değilse, bu fiyat 15.600e kadar çıkar..

    dolayısıyla bu fiyat aslında olması gereken teorik fiyat.. günümüz ekonomik değerlerini de işin içine katarsan ve aynı marka model tip kilometre ve özellikteki araçların ortalama piyasa fiyatını araştırırsan, daha faydalı olacaktır senin için..

    dolayısıyla aradaki fiyat farkını sen hesapla, ucuz mu pahalımı..

    ortada şöyle bir gerçek daha var.. 90.000de alacağın dizelin ömrü ne kadar daha dayanacak.. bunu yetkili servise ince ayrıntılarıyla ölçtürmen gerekiyor. dikkat edersen servis bakımı ne kadar olacak demiyorum.. 90000e gelmiş dizel aracın motor ömründen bahsediyorum, adam hor kullandıysa motor ömrü 150bini bulmayabilir.. satamadan bir kaç yıl sonra masrafı fazla olabilir arıza verirse.. motorun iyi kullanım koşullarında tahminen kaç kilometre daha dayanabileceğini hesap ettir servise.. yağ yakma, piston aşınma, motorda tekleme, motorda cızıt cızıt dengesiz sesler varmı, hava yapma durumu nasıl, ekzoza selpak mendil tut biri gaza 3000devire yüklensin demir tozu ve çapat düşüyormu mendile parmaklarınla ez kontrol et demir tozu varmı..

    işkillen diye söylemiyorum.. sana zarar gelmesini istemiyorum sadece..yaşanan şeyler bunlar nadiren de olsa..


    kardeş verdiğin bilgiler için çok saol.bu dediklerini okumadan arabayı aldım artık ama 2 tane ustaya gösterdik iyi dediler ama araç biraz fazla siyah duman çıkarıyordu ustalar motorda sorun yok motor iyi, pistonlar iyi durumda dediler. siyah duman, ya enjeksiyonlardan ya da filtreler tıkanmıştır ondan geliyor dediler, bu arada hava filtresi simsiyah olmuş. bunun üzerine daha sağlam iş yapalım diye arabayı teste götürdük orada da motorunda ve enjeksiyonlarda sorun olmadığını söylediler. filtrelerden dolayı siyah duman çıkıyor dediler. fren balatalarına torkuna filan baktılar hepsi iyi çıktı test sonuçlarında. öle olunca da 13.200 e aldık. ben pek anlamam arabadan ilk arabam olacak acemiliğimi atacam inş bunda...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orjinalden alıntı: firatpolat

    arkadaşlar herkese merhaba,
    getz 1.5 crdi 82 beygir hy klima abs 2005 model 90 binde 13.200 e almayı düşünüyorum. aracı 3 farklı yere gösterdim herşeyi orjinal motoru da iyi durumda dediler. sizce fiyat nasıl


    2009 model getz 1.5 crdi 88 beygir hy klima abs nin şimdiki liste fiyatını bulamadım, hyundainin fiyat listesi açmıyor. ordan %10 kampanyada şuan onu düşüp satın alma fiyatını bulacaktım. ordan da her yıl için %10 yıpranma payı düşüp şuanki olması gereken piyasa koşullarındaki ortalama fiyatını bulacaktım.

    bunları bulamadığım için 2.yöntemden yani, araç ortalama günümüz olması gereken fiyatını bulmak için 2009 yılı kasko tablosundan yararlanıyorum.. 2005 model senin aracın kasko fiyatı=16.600lira

    buna yaptığı kilometreyi hesaplayalım.
    trafiğe çıkış tarihi olarak ortalama 2005 yılı ocak ayını dikkate alıyorum. 2005 ocak ayından itibaren bugüne kadar toplam 48 ay geçmiş oluyor.

    toplam km (90.000) / ay sayısı (48) = ayda 1875 km.yapar bu da günde/30=62.5 km. yapar. bu da bu aracın ortalamadan yaklaşık %35-%40 arasında fazla yol yaptığını gösteriyor. yani bu aracın binici arabası değil de şirket arabası olması kuvvetle muhtemel.

    şirket araçlarının üstüne binenle inenin belli olmadığını dangoz dangoz kullandıklanı dolayısıyla motorun yıpranacağını ve motor ömrünün az olacağını, vites debriyaj balatası fren ömrü ön takım ve direksiyon konsolunun zangır zangır titreyeceğini,amörtisörlerin erken çökeceğini, lastiklerin yerdeğişiminin (rotasyon) yapılmamış olmasının kuvvetle muhtemel olacağını, v.s. düşünürsek 1000-3000 ytl arası da fiyat iner..

    bu arada aracın artılarını fiyata ekleyip, (alarm, çelik jant, yeni lastik, mp3 sistemi v.s), eksilerini (boya, badana, kaza v.s.) düşmelisin bu fiyattan.

    dolayısıyla bu aracın ederi kuvvetle muhtemel 13.600-14.600 ytl arası

    eğer aracı kullanan ilk sahibiyse ve araç şirket arabası değilse, bu fiyat 15.600e kadar çıkar..

    dolayısıyla bu fiyat aslında olması gereken teorik fiyat.. günümüz ekonomik değerlerini de işin içine katarsan ve aynı marka model tip kilometre ve özellikteki araçların ortalama piyasa fiyatını araştırırsan, daha faydalı olacaktır senin için..

    dolayısıyla aradaki fiyat farkını sen hesapla, ucuz mu pahalımı..

    ortada şöyle bir gerçek daha var.. 90.000de alacağın dizelin ömrü ne kadar daha dayanacak.. bunu yetkili servise ince ayrıntılarıyla ölçtürmen gerekiyor. dikkat edersen servis bakımı ne kadar olacak demiyorum.. 90000e gelmiş dizel aracın motor ömründen bahsediyorum, adam hor kullandıysa motor ömrü 150bini bulmayabilir.. satamadan bir kaç yıl sonra masrafı fazla olabilir arıza verirse.. motorun iyi kullanım koşullarında tahminen kaç kilometre daha dayanabileceğini hesap ettir servise.. yağ yakma, piston aşınma, motorda tekleme, motorda cızıt cızıt dengesiz sesler varmı, hava yapma durumu nasıl, ekzoza selpak mendil tut biri gaza 3000devire yüklensin demir tozu ve çapat düşüyormu mendile parmaklarınla ez kontrol et demir tozu varmı..

    işkillen diye söylemiyorum.. sana zarar gelmesini istemiyorum sadece..yaşanan şeyler bunlar nadiren de olsa..





  • firatpolat hayırlı olsun iyi günlerde kullan inşallah...
  • 
Sayfa: önceki 784785786787788
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.