Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (698. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 696697698699700
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafakilic


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    yaw enjeksiyonlu değilmi getzler

    pompa nerden çıktı


    sana yakışmadı jackdaniels. sen ki bu forumda getzlerin kitabını yazmış adamsın..



    yaw eski modeller dizeller pompalı idi enjeksiyonlu değil

    aklım oraya gitti

    depodan yakıtı pompalayan aklıma gelmedi hiç

    adı başka bişey olabilir belki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafakilic


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    yaw enjeksiyonlu değilmi getzler

    pompa nerden çıktı


    sana yakışmadı jackdaniels. sen ki bu forumda getzlerin kitabını yazmış adamsın..



    yaw eski modeller dizeller pompalı idi enjeksiyonlu değil

    aklım oraya gitti

    depodan yakıtı pompalayan aklıma gelmedi hiç

    adı başka bişey olabilir belki


    evet diğer adı yakıt enjeksiyon pompası zaten.
  • merhaba arkadasalr bende bu kulube katılmak uzeryim sanırım...
    1.4 getz abs li 22500 ye pazarlık yaptım sıfır almak uzeryim ne dersiniz yoksa ikinci eli mi alayım fiyat uygunmudur. bide bu modellerin uzaktan kumandali merkezi kilti yokmus sonradan taktrılanlirmiyim nasıl..
  • biraz bilgi paylaşalım:

    Common Rail Pompa

    Common Rail sisteminin kalbinde yakıt pompası vardır. Bu, sistem içinde yüksek basıncı sağlayan hayati bir bileşendir.
    Azalan emisyonlar ve gelişen performans talebi Dizel yakıt enjeksiyonunun geçen yılın Rotary Pompasından bu yana uzun bir yol kat ettiği anlamına geliyor. Common Rail sistemi yeni nesil dizel motorlarını benzin motorlarıyla eşit düzeye getirdi.
    Bir Common Rail motoru elektronik olarak kumanda edilen enjektörlere bir ortak yakıt haznesi yoluyla sabit yakıt basıncı sağlamak için tasarlanmıştır. Bu, yakıt beslemesinin motorun devrine bağımlı olmadığı manasına gelir.
    Common Rail Sisteminin kalbindeki Yakıt Pompası vardır. Bu sistem içinde yüksek basınç sağlayan hayati bir bileşendir. Pompa, yakıtı tanktan filtre yoluyla alır ve bunu basınç altında bir boru yoluyla raile aktarır.

    Common Rail Enjektörler

    Common Rail Enjektör yanma odasına gönderilen yakıtın tam miktarını ayarlar. Enjektörlerin hassas açılma ve kapanması her bir meme tutucu gövdeye takılı elektrovalfler ile elektronik olarak kontrol edilir.
    Common Rail Enjeksiyon sisteminin amacı ilerlemeyi, enjeksiyon süresi ve basıncı, motorun çalışma koşullarına bağlı olarak yanmayı mükemmel yöneterek - silindir üzerinden - ayrı ayrı kontrol edebilmektir.
    Common Rail Enjektör sistem içinde yanma odasına gönderilen yakıtı tam miktarda ayarlayan hayati bir bileşendir. Enjektörlerin hassas açılma ve kapanması her bir meme tutucu gövdeye takılı elektrovalfler ile elektronik olarak kontrol edilir.

    kaynak:http://dieselaftermarket.delphi.com/tr-tr/
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dafura

    merhaba arkadasalr bende bu kulube katılmak uzeryim sanırım...
    1.4 getz abs li 22500 ye pazarlık yaptım sıfır almak uzeryim ne dersiniz yoksa ikinci eli mi alayım fiyat uygunmudur. bide bu modellerin uzaktan kumandali merkezi kilti yokmus sonradan taktrılanlirmiyim nasıl..


    sen bilirsin ama bence tüp taktır hemen.alarmlı merkezi kilitli ve hatta cam kaldırma modüllü olan amerikan malı alarmlar 200 ytl civarı düşün istersen
  • 30000km bakımı
    hava,polen ve yakıt filtresi, yağ ve yağ filtresi, ön takım ayarı ,rot ayarı ,elektrik aksamının kontrolü derken

    232ytlye mal oldu servis hyundai bayraktar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayraktar26 -- 31 Mayıs 2008; 8:54:58 >
  • hmm..

    common rail ile basınç arttı zaten.0.4ten 0.6 bar a mı çıkarılmıştı ya da 1,4 mü olmuştu hatırlamıyorum..

    bu arada bizim crdi lerdeki değişken geometrili (vgt) turbo nedir? yani normal turbolardan farkı nedir?getirisi götürüsü?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    hmm..

    common rail ile basınç arttı zaten.0.4ten 0.6 bar a mı çıkarılmıştı ya da 1,4 mü olmuştu hatırlamıyorum..

    bu arada bizim crdi lerdeki değişken geometrili (vgt) turbo nedir? yani normal turbolardan farkı nedir?getirisi götürüsü?



    DEĞİŞKEN GEOMETRİLİ TURBO

    Daha çok tercih edilen türbin geometrisi ya da değişken geometrili turbo (VTG) sisteminde egzoz manifoldundan gelen hava, salyangoz adı verilen gövde içerisindeki kanatçılarla pervanenin merkezine yönlendiriliyor. Salyangozda bulunan kanatçıklar motorun işletim sisteminden aldığı emir doğrultusunda yukarı veya aşağı hareket ediyor. Böylece alt devirlerde az miktardaki havanın, pervanenin dönüşünü hızlandırmasını ve düşük devirlerden itibaren turbonun güç ve tork üretmesini sağlıyor. Bu sistem su değirmenlerinde yaz aylarında su yolunu daraltarak çarkın daha yüksek basınçla çevrilmesine benziyor. Böylece kompresör sistemi gibi turbonun düşük devirlerde verimli olması hedefleniyor.

    kaynak: sanaltuning.com
  • bılgıler paylasım harıka ellerınıze saglık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    hmm..

    common rail ile basınç arttı zaten.0.4ten 0.6 bar a mı çıkarılmıştı ya da 1,4 mü olmuştu hatırlamıyorum..

    bu arada bizim crdi lerdeki değişken geometrili (vgt) turbo nedir? yani normal turbolardan farkı nedir?getirisi götürüsü?



    DEĞİŞKEN GEOMETRİLİ TURBO

    Daha çok tercih edilen türbin geometrisi ya da değişken geometrili turbo (VTG) sisteminde egzoz manifoldundan gelen hava, salyangoz adı verilen gövde içerisindeki kanatçılarla pervanenin merkezine yönlendiriliyor. Salyangozda bulunan kanatçıklar motorun işletim sisteminden aldığı emir doğrultusunda yukarı veya aşağı hareket ediyor. Böylece alt devirlerde az miktardaki havanın, pervanenin dönüşünü hızlandırmasını ve düşük devirlerden itibaren turbonun güç ve tork üretmesini sağlıyor. Bu sistem su değirmenlerinde yaz aylarında su yolunu daraltarak çarkın daha yüksek basınçla çevrilmesine benziyor. Böylece kompresör sistemi gibi turbonun düşük devirlerde verimli olması hedefleniyor.

    kaynak: sanaltuning.com


    teşekkür ederim..çoğu dizel motor vtg yi kullanıyor sanırım.
  • bızımkı 3 sılındırmıs daha sonrakı serı 4 sılındır
    pekı hangısı daha ıyı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: denizza


    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    hmm..

    common rail ile basınç arttı zaten.0.4ten 0.6 bar a mı çıkarılmıştı ya da 1,4 mü olmuştu hatırlamıyorum..

    bu arada bizim crdi lerdeki değişken geometrili (vgt) turbo nedir? yani normal turbolardan farkı nedir?getirisi götürüsü?



    DEĞİŞKEN GEOMETRİLİ TURBO

    Daha çok tercih edilen türbin geometrisi ya da değişken geometrili turbo (VTG) sisteminde egzoz manifoldundan gelen hava, salyangoz adı verilen gövde içerisindeki kanatçılarla pervanenin merkezine yönlendiriliyor. Salyangozda bulunan kanatçıklar motorun işletim sisteminden aldığı emir doğrultusunda yukarı veya aşağı hareket ediyor. Böylece alt devirlerde az miktardaki havanın, pervanenin dönüşünü hızlandırmasını ve düşük devirlerden itibaren turbonun güç ve tork üretmesini sağlıyor. Bu sistem su değirmenlerinde yaz aylarında su yolunu daraltarak çarkın daha yüksek basınçla çevrilmesine benziyor. Böylece kompresör sistemi gibi turbonun düşük devirlerde verimli olması hedefleniyor.

    kaynak: sanaltuning.com


    teşekkür ederim..çoğu dizel motor vtg yi kullanıyor sanırım.



    Bildiğim kadarıyla hepsi kullanmıyor. Hyundai kullanıcıları bu konuda şanslı sanırım.
  • arkadaşlar aramızda photoshop bilen var mı?bana getz'e 94 opel astra gsi jantını takıp gönderebilir mi?arabama düşünüyorum daaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bartu dayı

    bızımkı 3 sılındırmıs daha sonrakı serı 4 sılındır
    pekı hangısı daha ıyı


    4 silindir olması gerekiyor,
  • evet önceki kasa dizeller 3 silindir 12v 82 bg :)

    jimbeam,şanslı olmama sevindim :P şu transporter lerin dizel motoruna hayranım..devir yükseldikçe ses azalıyor,kulağa çok hoş geliyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bartu dayı

    bızımkı 3 sılındırmıs daha sonrakı serı 4 sılındır
    pekı hangısı daha ıyı

    ben 3 silindir sahibi olarak söylebilirim ki duyduğum kadarıyla daha titrreşimliyiz hem d zangır zangır.4 silindir 3 silindire göre rahat olduğundan daha az titreme ve daha az yakması lazım ama şunu unutmamak gerekir ki ufak motorlar zorlayınca(sıkıştırınca) aynı veya farklı hacimdeki diğer motorlara göre daha atak olurlar ama 2 veya daha fazla yakıt harcarlar.bu genel bi durumdur
  • bu arada dh bi arkadaşımızla xenon için konuşuyorum ve taktırmayı düşünüyorum.fiyatlar 180 ile 350 arasında.yaptırınca resimleri eklerim.xenon taktıranlar varsa aramızda resimlerini bi ekleselerde görsek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jacks


    quote:

    Orjinalden alıntı: dafura

    merhaba arkadasalr bende bu kulube katılmak uzeryim sanırım...
    1.4 getz abs li 22500 ye pazarlık yaptım sıfır almak uzeryim ne dersiniz yoksa ikinci eli mi alayım fiyat uygunmudur. bide bu modellerin uzaktan kumandali merkezi kilti yokmus sonradan taktrılanlirmiyim nasıl..


    sen bilirsin ama bence tüp taktır hemen.alarmlı merkezi kilitli ve hatta cam kaldırma modüllü olan amerikan malı alarmlar 200 ytl civarı düşün istersen


    saolsain evet gercekten oyle yapmak daha mantkılı
  • Aracım kalan depoyla 135 km gidebilir gösteriyordu.15 ytl euro dizel, 5 gün sonrada 20 ytl euro dizel aldım yalnız bu km değeri suan 65 gösteriyor.Aracımdaki analog depo göstergesi ise yarım depodan bir cubuk aşağıda.Yani 65 kmden cok fazla gitmesi gerekiyor.Bu 65 km göstergesi sıfıra fln yaklaştığında bir sorun olurmu.?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jacks

    bu arada dh bi arkadaşımızla xenon için konuşuyorum ve taktırmayı düşünüyorum.fiyatlar 180 ile 350 arasında.yaptırınca resimleri eklerim.xenon taktıranlar varsa aramızda resimlerini bi ekleselerde görsek



    gg daki bi elemanla uzun kısa xenona 180e anlaşmıştım

    ama tatil işi çıkınca vazgeçtim almaktan

    kışa doğru belki
  • 
Sayfa: önceki 696697698699700
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.