Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (671. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 669670671672673
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jacks


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels



    quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Sevgili dostlar, 2.yıl bakıma götüreceğim arabayı. İlk bakımda dizel motor yağı 18YTL.den 5 kg. 90 küsür YTL. yazdılar. Bu yağlar bu kadar pahalımı. Yoksa servis iki mislinemi satıyor. Anlayamadım ya. Geçen sene o fiyatsa bu zamlardan sonra 150YTL.falan isterler galiba.




    yağı kendin götür

    ben yapmadım ama bundan sonra yapıcam

    o 90 lira bide + kdv


    servisin kabul edeceğini zannediyor musun böyle bişeyi




    evet

    mecbur kabul edecek

    yedek parça değilki bu garantisi olmasın vs

    yapan arkadaşlar var
  • zaten serviste fiyat farkını
    konulan yağın fiyatını yüksek tutmaları,
    servis işçilik fiyatının yüksek olması ile 1 saat yapılan işciliğin 3 saat alınması ile oluşuyor
  • konu servisten açılmışken bende söyleyeyim bari...
    dün gittim bıraktım servise 70 bin bakımı için çıkan masraf 184 ytl...
    işçilik 79 ytl 1.8 saat sürmüş öyle yazıyo yani...
    yağ 50 lira helix diesel
    hava filtresi ve yağ filtresi de değişti onlarda 16 lira toplamda...
    bu arada balatalarım hala değişmedi, bende mi bi gariplik var bilemedim...
    30 binde değişmişti en son ön balatalar, bu arada arkadaki balatalar hala orjinalleri...
    neyse yaptırdım rahatladım biraz geçmişti km
    aslında 75 binde yaptırmış olduk :)
    herkese getzli günler...
    bu arada arabamdan hala çok memnunum...
    :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Dostlar ikinci bir konu; 10.000 km.den sonra lastiklerin rotasyonu (çapraz değişimi) yapılıyormuş. Sanıyorum lastikler cantlardan çıkartılmadan, aynı şekliyle takılıyor. O zaman lastiller balans falan istemezmi acaba. Hiç böyle bir rotasyon işlemi yapan varmı?



    Ben 30000 de rotasyon yaptırdım, lastikcim uzun uzun gosterip anlattı, gerceketende onler ve arkalarin durumu cok farklıydı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erginbay

    konu servisten açılmışken bende söyleyeyim bari...
    dün gittim bıraktım servise 70 bin bakımı için çıkan masraf 184 ytl...
    işçilik 79 ytl 1.8 saat sürmüş öyle yazıyo yani...
    yağ 50 lira helix diesel
    hava filtresi ve yağ filtresi de değişti onlarda 16 lira toplamda...
    bu arada balatalarım hala değişmedi, bende mi bi gariplik var bilemedim...
    30 binde değişmişti en son ön balatalar, bu arada arkadaki balatalar hala orjinalleri...
    neyse yaptırdım rahatladım biraz geçmişti km
    aslında 75 binde yaptırmış olduk :)
    herkese getzli günler...
    bu arada arabamdan hala çok memnunum...
    :)


    bende 30bin bakımına ön balatalar dahil 340 verdim.
    Balatalar 90 civarıymıs yani 250 lira gibi birsey balatalar degismese bakım.

    Onceleri 300 lerde diyordu baska arkadaslar, biraz dusurmusler galiba ücretleri...

    Aslında usta daha 1000km civari daha gider dedi ön balatlara ama güvenemedim zira diskler ib çizilirse geçmiş olsun...
  • su son mazot zammından sonra gözüm 2. el daha büyük kasali sedan alip lpgye gecmekte...

    hem 2.0 motorlu lpgli araba bizimkinden az yakiyor nerdeyse LPG'de, hemde tubo sogusun diye her durusumda yada yaglansın diye ilk calismalarda 30-40 saniye beklemek sıkmaya başladı biraz...

    ne dersiniz?
  • ben 36000 i de geçtim lastikler oldokları yerde duruyor hiç yer değiştirmedim ne dersiniz bir şey olurmu ? bu saatten sonra yapmanın anlamı varmı ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Dostlar ikinci bir konu; 10.000 km.den sonra lastiklerin rotasyonu (çapraz değişimi) yapılıyormuş. Sanıyorum lastikler cantlardan çıkartılmadan, aynı şekliyle takılıyor. O zaman lastiller balans falan istemezmi acaba. Hiç böyle bir rotasyon işlemi yapan varmı?



    ben 20binde yaptıurdım rotasyonlu balans

    bu balansta latikleri çapraz değiştiriyolar

    normal balansta yapılar yine

    ama 10bin çok erken bence
  • ne ilk yola çıkarken nede duruşta hiç beklemedim gerek varsa da bir şey olduğu yok.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    su son mazot zammından sonra gözüm 2. el daha büyük kasali sedan alip lpgye gecmekte...

    hem 2.0 motorlu lpgli araba bizimkinden az yakiyor nerdeyse LPG'de, hemde tubo sogusun diye her durusumda yada yaglansın diye ilk calismalarda 30-40 saniye beklemek sıkmaya başladı biraz...

    ne dersiniz?
  • benim ne 15000 de ne de 30000 de balata değiştirmediler iyi durumdaymış.
    çok fren yapmıyorum gerçektende. son zamlardan sonra da iyice dikkatli kullanma gereği duyuyorum acaba nereye kadar aynı balatayla gidecez.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    quote:

    Orjinalden alıntı: erginbay

    konu servisten açılmışken bende söyleyeyim bari...
    dün gittim bıraktım servise 70 bin bakımı için çıkan masraf 184 ytl...
    işçilik 79 ytl 1.8 saat sürmüş öyle yazıyo yani...
    yağ 50 lira helix diesel
    hava filtresi ve yağ filtresi de değişti onlarda 16 lira toplamda...
    bu arada balatalarım hala değişmedi, bende mi bi gariplik var bilemedim...
    30 binde değişmişti en son ön balatalar, bu arada arkadaki balatalar hala orjinalleri...
    neyse yaptırdım rahatladım biraz geçmişti km
    aslında 75 binde yaptırmış olduk :)
    herkese getzli günler...
    bu arada arabamdan hala çok memnunum...
    :)


    bende 30bin bakımına ön balatalar dahil 340 verdim.
    Balatalar 90 civarıymıs yani 250 lira gibi birsey balatalar degismese bakım.

    Onceleri 300 lerde diyordu baska arkadaslar, biraz dusurmusler galiba ücretleri...

    Aslında usta daha 1000km civari daha gider dedi ön balatlara ama güvenemedim zira diskler ib çizilirse geçmiş olsun...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: derebeyii

    ben 36000 i de geçtim lastikler oldokları yerde duruyor hiç yer değiştirmedim ne dersiniz bir şey olurmu ? bu saatten sonra yapmanın anlamı varmı ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: alibel

    Dostlar ikinci bir konu; 10.000 km.den sonra lastiklerin rotasyonu (çapraz değişimi) yapılıyormuş. Sanıyorum lastikler cantlardan çıkartılmadan, aynı şekliyle takılıyor. O zaman lastiller balans falan istemezmi acaba. Hiç böyle bir rotasyon işlemi yapan varmı?



    ben 20binde yaptıurdım rotasyonlu balans

    bu balansta latikleri çapraz değiştiriyolar

    normal balansta yapılar yine

    ama 10bin çok erken bence





    bişey olacak diye birşey yok

    sadece lastikler aynı aşınır bu sayede

    lastik diş durumun iyiyse değişebilirsin

    yoksa gerek yok

    şartta değil yani rotasyon
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    su son mazot zammından sonra gözüm 2. el daha büyük kasali sedan alip lpgye gecmekte...

    hem 2.0 motorlu lpgli araba bizimkinden az yakiyor nerdeyse LPG'de, hemde tubo sogusun diye her durusumda yada yaglansın diye ilk calismalarda 30-40 saniye beklemek sıkmaya başladı biraz...

    ne dersiniz?



    valla benim arkadaşta lpgli 2.0 laguna var

    benim getzden çok daha az yakıyor
  • bu lpg olayına kafam yatmış durumda.Bende mi alsam büyük motor bi araba diye düşünüyom 210ykr yakıyom.2.0 araçlar lpgde 190 yakıyo ne mantıksız bi ülkede yaşıyoruz ya.......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: derebeyii

    ne ilk yola çıkarken nede duruşta hiç beklemedim gerek varsa da bir şey olduğu yok.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    su son mazot zammından sonra gözüm 2. el daha büyük kasali sedan alip lpgye gecmekte...

    hem 2.0 motorlu lpgli araba bizimkinden az yakiyor nerdeyse LPG'de, hemde tubo sogusun diye her durusumda yada yaglansın diye ilk calismalarda 30-40 saniye beklemek sıkmaya başladı biraz...

    ne dersiniz?





    şu anda olmazda 50bini geçince su koymaya başlayabilir turbo, milletin dizellerle 80-90 bin yapıp satma nedenide bu zaten. Bu kilometrelerden sonra benim yaptigim gibi turbo korunmazsa ariza yapmaya başlar ki buda milyarlar uçup gidecek demektir. Bu yüzden yüzbine gelmeden satmaya çalıyor millet dizel arabasını.
    Benden söylemesi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: derebeyii

    benim ne 15000 de ne de 30000 de balata değiştirmediler iyi durumdaymış.
    çok fren yapmıyorum gerçektende. son zamlardan sonra da iyice dikkatli kullanma gereği duyuyorum acaba nereye kadar aynı balatayla gidecez.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    quote:

    Orjinalden alıntı: erginbay

    konu servisten açılmışken bende söyleyeyim bari...
    dün gittim bıraktım servise 70 bin bakımı için çıkan masraf 184 ytl...
    işçilik 79 ytl 1.8 saat sürmüş öyle yazıyo yani...
    yağ 50 lira helix diesel
    hava filtresi ve yağ filtresi de değişti onlarda 16 lira toplamda...
    bu arada balatalarım hala değişmedi, bende mi bi gariplik var bilemedim...
    30 binde değişmişti en son ön balatalar, bu arada arkadaki balatalar hala orjinalleri...
    neyse yaptırdım rahatladım biraz geçmişti km
    aslında 75 binde yaptırmış olduk :)
    herkese getzli günler...
    bu arada arabamdan hala çok memnunum...
    :)


    bende 30bin bakımına ön balatalar dahil 340 verdim.
    Balatalar 90 civarıymıs yani 250 lira gibi birsey balatalar degismese bakım.

    Onceleri 300 lerde diyordu baska arkadaslar, biraz dusurmusler galiba ücretleri...

    Aslında usta daha 1000km civari daha gider dedi ön balatlara ama güvenemedim zira diskler ib çizilirse geçmiş olsun...




    ben rotasyondan sonra cok fark görüyorum arabanın hem gidişinde hem duruşunda. Tavsiye derim zira sadece aşınma değil mesele, lastikler çıkınca bakarsanız eski ön lastiklerin dış taraflarının yamulmaya ovalleşmeye başladıgını görürsünüz. Ben gördüm lastikçi çıkartınca...

    Hatta lastikleri degistiricektim bu kumholar adam olmaz diye, bundan bile vazgeçtim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    su son mazot zammından sonra gözüm 2. el daha büyük kasali sedan alip lpgye gecmekte...

    hem 2.0 motorlu lpgli araba bizimkinden az yakiyor nerdeyse LPG'de, hemde tubo sogusun diye her durusumda yada yaglansın diye ilk calismalarda 30-40 saniye beklemek sıkmaya başladı biraz...

    ne dersiniz?



    valla benim arkadaşta lpgli 2.0 laguna var

    benim getzden çok daha az yakıyor


    öyle, bakımlı düşük kilometreli 2.0 bir sedan bulup lpg alicaksin vallahi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: getz61

    bu lpg olayına kafam yatmış durumda.Bende mi alsam büyük motor bi araba diye düşünüyom 210ykr yakıyom.2.0 araçlar lpgde 190 yakıyo ne mantıksız bi ülkede yaşıyoruz ya.......


    Evde biodizel falan yapsak anca kara geçicez şu hale bak...
    LPG satışında dökme gaz denen usülle kaçak kullanım artar diye aşırı zam yapamıyolarmış diye duydum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    su son mazot zammından sonra gözüm 2. el daha büyük kasali sedan alip lpgye gecmekte...

    hem 2.0 motorlu lpgli araba bizimkinden az yakiyor nerdeyse LPG'de, hemde tubo sogusun diye her durusumda yada yaglansın diye ilk calismalarda 30-40 saniye beklemek sıkmaya başladı biraz...

    ne dersiniz?



    valla benim arkadaşta lpgli 2.0 laguna var

    benim getzden çok daha az yakıyor


    16 sübaplı olan 2.0S lerdenmi, yoksa daha eskilerdenmi?
    Bunlarinda satılık olanlarının hepsi 200.000 civarında, uzun uzun aramak lazım temizini...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    su son mazot zammından sonra gözüm 2. el daha büyük kasali sedan alip lpgye gecmekte...

    hem 2.0 motorlu lpgli araba bizimkinden az yakiyor nerdeyse LPG'de, hemde tubo sogusun diye her durusumda yada yaglansın diye ilk calismalarda 30-40 saniye beklemek sıkmaya başladı biraz...

    ne dersiniz?



    valla benim arkadaşta lpgli 2.0 laguna var

    benim getzden çok daha az yakıyor


    16 sübaplı olan 2.0S lerdenmi, yoksa daha eskilerdenmi?
    Bunlarinda satılık olanlarının hepsi 200.000 civarında, uzun uzun aramak lazım temizini...




    evet 140bglik

    2000 model

    babasınındı

    geçen eylülde 65000 de aldı babasından

    tüp taktı şuan 100000 de

    performansta zerre fark yok

    benzinlede 230 gidiyor tüplede

    65 liraya doluyor tüp 365 km felan yapıyor
  • arkadaşlar 100.000 kmyi deviren varmı aramızda benim getzlerden 2005 modelo olanı 75000 oldu tık yok motorda.Bir arkadaş 100.000den sonra turbo arızası diye bahsetti sizce nedir.Bi şey olurmu acaba.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: getz61

    arkadaşlar 100.000 kmyi deviren varmı aramızda benim getzlerden 2005 modelo olanı 75000 oldu tık yok motorda.Bir arkadaş 100.000den sonra turbo arızası diye bahsetti sizce nedir.Bi şey olurmu acaba.



    valal forumda vardı

    150bin lerde felandı

    kim hatırlamıyorum şimdi

    zaten turbo arızası için 100bin gerekmez 10bin dede olur 30 dada 80 dede 180 dede

    yani o artı şansına ve kullanımına bağlı

    ama para vermek istemiyosan 100bin olmadan satman lazım arabayı

    malum garantisi bitiyor o zaman

    biizm arkadaşın transporterda 30binde delindi turbo

    garantiden değiştiler
  • 
Sayfa: önceki 669670671672673
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.