Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (645. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 643644645646647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En son 31 Ocak 2007'de depoyu doldurmuştum. 41,3 litre almıştım.
    Bugün 23 Şubat itibari ile yeniden doldurdum. Nerdeyse 2 aydır benzinciye uğramıyordum

    778 km yapmışım bu 41,3 litre ile.
    5,32 l/100km
    veya
    km'de 14,1 kuruş.
    İstanbul ve kış trafiği.

    Gözünü seveyim ben bu Getz'in



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 24 Şubat 2008; 0:26:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    En son 31 Ocak 2007'de depoyu doldurmuştum. 41,3 litre almıştım.
    Bugün 23 Şubat itibari ile yeniden doldurdum. Nerdeyse 2 aydır benzinciye uğramıyordum

    778 km yapmışım bu 41,3 litre ile.
    5,32 l/100km
    veya
    km'de 14,1 kuruş.
    İstanbul ve kış trafiği.

    Gözünü seveyim ben bu Getz'in




    ihg kardes senin depo tam 13 ay idare etmiş




  • valla bende en son ne zaman doldurmuğumu unuttum 2 ay olmuştur

    ama fark var senle

    ben yolda yapmadım

    500 km yapmışım ve çeyrek depo daha var
  • sürmezseniz hiç yakmaz tabi.Bu arada 2 ay üstüne amortisörler geldi takıldı arkadan gelen ses kesildi.Yakıt olayını ben denedim.Tam ağza kadar doldurdum.90 kmyi geçmedim 850 km yaptım.Ama daha öyle süremedim 700 yaptım 150 km için sıkamam kendimi.Olmuyor 90la gidilmiyor.Zaten sürat belli etmiyo.Herhese saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla arkadaşalrı bilşmiyorum ama ben arabamı daha 2000 devirde kullanamadım 4-5. viteste

    tır tır gitmiyor yani

    o yüzden mecburen 3000-3500 devirde vites atmam gerekiyo

    yoksa 2000 devirlere düşüp yığılıyor araba


    Devir konusu cok tartışıldı gerci amma, bizim arabalarda max.tork 1900-2500 (110 hp de 2750) aralıgı verilmiş.Dolayısıyla vitesi bunun cok üzerinde bir devirde degişmenin çok rantabıl olmayacagı belli gibi.
  • Merhaba arkadaşlar sol arka kapım iç taraftan açılmıyor nedense arabayı alalı 3 ay oldu neden böyle bir arıza verir.Genelde arabaya binince direksiyonun yanındaki kapının kilidini sürekli kilitlerim buna bağlı olabilirmi.Servis cok bir masraf çıkarırmı.Yardım eden arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Merhaba arkadaşlar sol arka kapım iç taraftan açılmıyor nedense arabayı alalı 3 ay oldu neden böyle bir arıza verir.Genelde arabaya binince direksiyonun yanındaki kapının kilidini sürekli kilitlerim buna bağlı olabilirmi.Servis cok bir masraf çıkarırmı.Yardım eden arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    Çocuk kilidi aktif olmuştur, onun için açılmıyordur. Kapının arasındaki kilit mekanizmasının orda minik bir swich var, onu sağa sola çektiğinde çocuk kilidi aktif ya da pasif hale gelir. İnip binerken ya da yıkarken filan yanlışlıkla oynanmıştır. Yani için rahat olsun bu bir arıza değildir...
  • Yardımın için çok teşekkür ederim düzeldi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 4polat


    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Merhaba arkadaşlar sol arka kapım iç taraftan açılmıyor nedense arabayı alalı 3 ay oldu neden böyle bir arıza verir.Genelde arabaya binince direksiyonun yanındaki kapının kilidini sürekli kilitlerim buna bağlı olabilirmi.Servis cok bir masraf çıkarırmı.Yardım eden arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    Çocuk kilidi aktif olmuştur, onun için açılmıyordur. Kapının arasındaki kilit mekanizmasının orda minik bir swich var, onu sağa sola çektiğinde çocuk kilidi aktif ya da pasif hale gelir. İnip binerken ya da yıkarken filan yanlışlıkla oynanmıştır. Yani için rahat olsun bu bir arıza değildir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987


    Yardımın için çok teşekkür ederim düzeldi.


    Rica ederim, ne mutlu yardımcı olabildiysem...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozden61

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    En son 31 Ocak 2007'de depoyu doldurmuştum. 41,3 litre almıştım.
    Bugün 23 Şubat itibari ile yeniden doldurdum. Nerdeyse 2 aydır benzinciye uğramıyordum

    778 km yapmışım bu 41,3 litre ile.
    5,32 l/100km
    veya
    km'de 14,1 kuruş.
    İstanbul ve kış trafiği.

    Gözünü seveyim ben bu Getz'in




    ihg kardes senin depo tam 13 ay idare etmiş



    Aralık diyecektim, elimden kaymış.

    31 Aralık 2007




  • quote:

    Orjinalden alıntı: opxito


    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla arkadaşalrı bilşmiyorum ama ben arabamı daha 2000 devirde kullanamadım 4-5. viteste

    tır tır gitmiyor yani

    o yüzden mecburen 3000-3500 devirde vites atmam gerekiyo

    yoksa 2000 devirlere düşüp yığılıyor araba


    Devir konusu cok tartışıldı gerci amma, bizim arabalarda max.tork 1900-2500 (110 hp de 2750) aralıgı verilmiş.Dolayısıyla vitesi bunun cok üzerinde bir devirde degişmenin çok rantabıl olmayacagı belli gibi.





    tamamda ben 2500 devirde vites değişirsem arabanın devir 1500lere kadar düşer ve ben o devirdede arabayı hayatta toparlayamam

    o yüzden 3000 de vites atıyorumki devir 2000lere düşsün ve araba kendini rahat toparlayabilsin

    bu yüzden punto çok hoşuma gitmişti

    çünkü 6.vites 1000 devirde bile araba kendini toparlayıp gidebiliyor

    bunu getzde yapmak imkansız sanırım




  • Ben 2000 devir civarında değiştiriyorum vitesi. Toparlanma veya toparlamada sorun diye bir şey yaşamıyorum. Aracı ilk aldığımda 3000 devirlerde vites değiştiriyordum. Gerek olmadığını sonradan farkettim. Bu kullanım değişikliğinden sonra yakıt sarfiyatı olumlu yönde çok değişti. Kış şartları olduğu için bir depo ile 700 km. (şehiriçi) civarı gidebiliyorum. Yazın bu 750-800 km. arasında değişiyor.
  • ben bu işi bir türlü anlamadım arkadaşlar.
    deniliyor ki dizel arabayı bayıltmadan sürün. yok kükürt birikir, motor çabuk kurum bağlar vs.
    ee, 2000 devir civarı gitmek için de vitesi 3000 devirde büyütmek gerekiyo ki yeni viteste ancak 2000 devri buluyo araba debriyajı bırakınca.
    bu sefer de yakıt alıyo başını gidiyo sizin tüketimlerle mukayese edersek.
    biraz denedim sizin dediğiniz gibi sürmeyi.
    araç 1500-1600 devirde kalıyo vites değişince. bu devirde gidiyorum. evet az yakıyo ama bu seferde gaz tepkileri gecikiyo. motor zorlanıyo sanki.
    sesi bile boğuklaşıyo.
    ben şimdiye kadar en fazla 830 km. gidebildim. o da tamamı uzun yol ve 90 km. sabit hız.
    500-550 km. gidiyo şimdi şehir içi kış lastiği ile. ortalama tüketim yol bilgisayarına göre 8,5-9,0 arasında değişiyo.
    şimdi bu dizel getzi biz 1500-2000 arası kullansak ne zararımız olur? motor hakkaten yıpranır mı?
    yakıttan kar edelim derken motordan olmayalım.
    benim araç nerdeyse 1,3 benzinli kadaqr yakıyo
    quote:

    Orjinalden alıntı: diesel power

    Ben 2000 devir civarında değiştiriyorum vitesi. Toparlanma veya toparlamada sorun diye bir şey yaşamıyorum. Aracı ilk aldığımda 3000 devirlerde vites değiştiriyordum. Gerek olmadığını sonradan farkettim. Bu kullanım değişikliğinden sonra yakıt sarfiyatı olumlu yönde çok değişti. Kış şartları olduğu için bir depo ile 700 km. (şehiriçi) civarı gidebiliyorum. Yazın bu 750-800 km. arasında değişiyor.




  • motor teknik bilgim pek yok ama devir konusunda şunları rahatlıkla söyleyebilirim. ilk 3 viteste düşük devirlerde çok sorun yaşamazsınız dizel getzlerde. 4. viteste iken 1500 devirlerde çok rahat topluyor araba ama bunu alışkanlık haline getirmeyi hiç istemedim. genelde her viteste 2000-2200 devir aralığında kullanmaya çalışıyorum. vites yükseltirken 2600 deviri görüp öyle değiştiriyorum. (devir saatine bakmıyorum bile, kulak motor sesine alışmış hangi viteste hangi devirde olduğunu tahmin ediyorum) vites yükseltince 600 devir düşüyor. 2600de yükseltirsem 2000 devirde yüksek vitese başlıyorum ve zorlanma yığılma olmadan rahat gidiyorum. rampa çıkarken 2800, rampa inerken 2400 gibi de vites yükseltiyorum yine yığılma yok. rampa ve yol durumuna göre de 1700-1800 devirlere düşmüşsem vites küçültüyorum. ilk üç viteste hangi devirde olsun problem yaşamadım. sadece motor ısınmadan 2500 devir üzerini zorlamıyorum.

    özet: sakin kullanırım ve ekonomi yaparım diyorsanız 1900-2200 devirlerde kullanın. bu devirlerin altında araç yığılır ve tüketim artar, üzerinde ise hızın getireceği risk ve yüksek tüketim vardır. seçim sizin.

    herkese kazasız sürüşler.




  • yinede tam aile aracı . Oluyo tabi ufak sorunlar ama kafaya takmamak lazım.Herkese saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sborten

    ben bu işi bir türlü anlamadım arkadaşlar.
    deniliyor ki dizel arabayı bayıltmadan sürün. yok kükürt birikir, motor çabuk kurum bağlar vs.
    ee, 2000 devir civarı gitmek için de vitesi 3000 devirde büyütmek gerekiyo ki yeni viteste ancak 2000 devri buluyo araba debriyajı bırakınca.
    bu sefer de yakıt alıyo başını gidiyo sizin tüketimlerle mukayese edersek.
    biraz denedim sizin dediğiniz gibi sürmeyi.
    araç 1500-1600 devirde kalıyo vites değişince. bu devirde gidiyorum. evet az yakıyo ama bu seferde gaz tepkileri gecikiyo. motor zorlanıyo sanki.
    sesi bile boğuklaşıyo.
    ben şimdiye kadar en fazla 830 km. gidebildim. o da tamamı uzun yol ve 90 km. sabit hız.
    500-550 km. gidiyo şimdi şehir içi kış lastiği ile. ortalama tüketim yol bilgisayarına göre 8,5-9,0 arasında değişiyo.
    şimdi bu dizel getzi biz 1500-2000 arası kullansak ne zararımız olur? motor hakkaten yıpranır mı?
    yakıttan kar edelim derken motordan olmayalım.
    benim araç nerdeyse 1,3 benzinli kadaqr yakıyo
    quote:

    Orjinalden alıntı: diesel power

    Ben 2000 devir civarında değiştiriyorum vitesi. Toparlanma veya toparlamada sorun diye bir şey yaşamıyorum. Aracı ilk aldığımda 3000 devirlerde vites değiştiriyordum. Gerek olmadığını sonradan farkettim. Bu kullanım değişikliğinden sonra yakıt sarfiyatı olumlu yönde çok değişti. Kış şartları olduğu için bir depo ile 700 km. (şehiriçi) civarı gidebiliyorum. Yazın bu 750-800 km. arasında değişiyor.




    valla ya bizi maraçta sorun var yada diesel power in araba getz değil




  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    valla ya bizi maraçta sorun var yada diesel power in araba getz değil


    2000 devir vites büyültmek için düşük biraz.
    Defalarca yazdım ama bir daha yazayım.
    1900-2100 devir arasında tutarım sürerken hep.
    2500-2700 arası vites büyültürüm.
    Dizel Getz'de benim gördüğüm en verimli ( hem güçlü çekiş hem de en az yakıt tüketimi) sürüş şekli bu.
    Zaten yaptığım tüketim ve yakıt ortalamasından herkes ne kadar yol yaptığımı biliyor.
    Makyaj öncesi ve sonrasında motor ve turbo değişikliğinden dolayı (şanzıman ve oranlarında bir değişiklik var mı bilemiyorum) bu devirlerde farklılık olabilir ama aynı tip motora sahip Getz'lerde bu kadar fark olacağını sanmıyorum.




  • ya abi
    bende getz kullanıyorum 1.5 crdi 2007 model

    bu foruma takıldım takılalı tik oldu bende , az basarım, yavaş giderim. ama ben nede 5,3 leri filan göremiyorum. hep 6,4. hani her mazot aldıktan sonra sıfırlıyorumda, her seferinde deniyorum yani. devirdede 1900,2500 arası dolaşıyorum. hele kar yağdığında 7.8 lere çıktım.

    yanlız bişey farkettim. geçenlerde nasılsa az yakmıor bu velet, bassamda basmasamda aynı dedım. gaza yuklendım. bı baktım arkamda dumanlar. mazotu tam yakamıyormu acaba, normal zamanda duman yok ama basınca cıkıyor. nedendır bılen varmı arkadaslar ???


    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    En son 31 Ocak 2007'de depoyu doldurmuştum. 41,3 litre almıştım.
    Bugün 23 Şubat itibari ile yeniden doldurdum. Nerdeyse 2 aydır benzinciye uğramıyordum

    778 km yapmışım bu 41,3 litre ile.
    5,32 l/100km
    veya
    km'de 14,1 kuruş.
    İstanbul ve kış trafiği.

    Gözünü seveyim ben bu Getz'in







  • güzergahın nasıl kardeş, dur kalkı fazla olan yoğun trafikli bir yol mu? ben de hep dikkat ederim ekonomik kullanmaya ama kullandığım güzergah gereği pek 6.2'nin altına düşmez. duman siyah duman mı beyaz mı? siyahsa servise bir görün derim. 2007 model için siyah duman pek normal değil. ama kış şartlarında gaza yüklenince beyaz duman normaldir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mebex

    ya abi
    bende getz kullanıyorum 1.5 crdi 2007 model

    bu foruma takıldım takılalı tik oldu bende , az basarım, yavaş giderim. ama ben nede 5,3 leri filan göremiyorum. hep 6,4. hani her mazot aldıktan sonra sıfırlıyorumda, her seferinde deniyorum yani. devirdede 1900,2500 arası dolaşıyorum. hele kar yağdığında 7.8 lere çıktım.

    yanlız bişey farkettim. geçenlerde nasılsa az yakmıor bu velet, bassamda basmasamda aynı dedım. gaza yuklendım. bı baktım arkamda dumanlar. mazotu tam yakamıyormu acaba, normal zamanda duman yok ama basınca cıkıyor. nedendır bılen varmı arkadaslar ???


    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    En son 31 Ocak 2007'de depoyu doldurmuştum. 41,3 litre almıştım.
    Bugün 23 Şubat itibari ile yeniden doldurdum. Nerdeyse 2 aydır benzinciye uğramıyordum

    778 km yapmışım bu 41,3 litre ile.
    5,32 l/100km
    veya
    km'de 14,1 kuruş.
    İstanbul ve kış trafiği.

    Gözünü seveyim ben bu Getz'in









  • bugün tokat - niksar - tokat yaptım.
    yolu bilenler bilir. rampası virajı boldur.
    hep yakıtından şikayet ettiğim getz'im toplamda 101 km.lik bu yolu ortalama 5,1 lt/100 km. mazotla bitirdi.
    kış lastiği takılı 4 tekerde de.
    walla iyi geldi bana bu tüketim.
    geçen hafta zincir takılı iken, 50 km/h sürati geçmeden, şehir içi hep 5-6 km.lik kısa mesafelerde,
    motor soğukken üstelik, 11,9 lt./100 km. ortalama gösteriyodu yol bilgisayarı
    bugün bu 5,1 ortalamayı görmek moralimi düzeltti
    bu arada dönüş yolunda, rampada, passat 4motion'ı kovalayıp geçtim.
    adam benim ciddi ciddi kapıştığımı anlayıp beni asfalta gömene kadar ki yaşadığım mutluluk da bana yetti




  • 
Sayfa: önceki 643644645646647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.