Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (634. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 632633634635636
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: opxito

    http://www.haberturk.com/haber.asp?id=52272&cat=130&dt=2008/01/21
    Bu haberde okuduguma göre egzost pulu bulundurmayanlara ve/veya zamanında egzost muayenesi yaptırmayanlara yüklü miktarda ceza uygulanabilir.
    Peki yeni aracın ilk araç muayenesi 3 yıl sonra olduguna göre,daha önce egzost pulu almak zorunda mı?





    valla ben almadım soranda olmadı

    muayeneden önce aldım çünkü muayenede sordular

    ama bu saatten sonra sorabilirler

    bende geçen senelerde sormuştum bunu ama kimse net bi cevap veremedi bu soruya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 22 Ocak 2008; 12:01:22 >




  • Benim yol bilgisayarında kaç litre yaktığını gösteren yeri sıfırladıgımda anlık olarak gööstermiyor.15 km gideyim orada ne yazıyor 7.0 ise sürekli 7.0 olarak kalıyor.Yani her 10 sn de bir değişmiyor.
  • öncelikle 2000 devir civarı kullan, ufukta yokuş varsa deviri 2200 e çek yokuşta rahat çıkarsın, pzantıdan sonra yokuş aşağı inerken viteste ayağını gazdan çek az yakar, gerek yok nasılsa, birde çıkmadan önce lastik basınçlarını muhakkak kontrol et,
    sonra sahilde bir tur atarsın artık.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dykyd

    selamlar.
    hafta sonu ilk kez şehirlerarası yolculuk yapacağım. ankaradan mersine. biraz da korkuyorum. uzun yol yolculuğunda nelere dikkat etmem gerekir. deneyim ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
    hepinize sevgiler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: derebeyii

    öncelikle 2000 devir civarı kullan, ufukta yokuş varsa deviri 2200 e çek yokuşta rahat çıkarsın, pzantıdan sonra yokuş aşağı inerken viteste ayağını gazdan çek az yakar, gerek yok nasılsa, birde çıkmadan önce lastik basınçlarını muhakkak kontrol et,
    sonra sahilde bir tur atarsın artık.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dykyd

    selamlar.
    hafta sonu ilk kez şehirlerarası yolculuk yapacağım. ankaradan mersine. biraz da korkuyorum. uzun yol yolculuğunda nelere dikkat etmem gerekir. deneyim ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
    hepinize sevgiler.



    teşekkür derebeyii.

    başka önerileri bekliyorum.




  • Yolculugunu gündüz yap.Yoruldugunda veya herhangi bir sıkıntı duyduguna sık sık mola ver.Ne yavaş ne de hızlı ol.Trafikteki akışa göre git.Özellikle viraja girerken yavaş girmeye bak.Şu an aklıma gelenler bunlar.Hayırlı yolculuklar.
  • egzos pulu yeni araçlarda muayeneye kadar yok.yani 3 yıl.sonrasında ise zaten alınan pulun üstünde ne kadar geçerli olduğu yazıyor ona göre hareket edersiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bond777

    Su ana kadar kullandıgım yakıt katkıları arasında en begendigim arexon'un asagidaki ürünü.

    Hem cekisi arttıran (özellikle alt devirlerde) hemde tuketim belirgin oranda azaltan tek mazot katkısı bu bence, herkese taviye ederim

    http://www.elmasotomotiv.com/urun.asp?urunid=39



    Bu katıgın bugunku denemelerimde gorudugum baska bir ozelligi de, uzun sure 2000-21000 devirde gidipte daha sonra gaza cok basarak 4000 devir'e gelince dikiz aynasindan takip ettigim duman atma olayinin gerceklesmemesi.

    Anladigim kadariyla bu setan arttirici, yakitin kalitesini arttırıyor, ve eskiden yuksek devirlere cikarken yada dusuk devirde yakilamadan disari atilan mazotu yanar hale getiriyor.

    Bunun haricinde opette satilan ROM, ve Wynss markalarinida denedim ama performans bunun kadar artmadi

    Ayrica daha once belirttigim gibi, eskiye nazan cok daha dusuk devirde vites atabiliyor, yada örnegin 5. viteste 80km ile gayet istikrarli olarak gidebiliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 23 Ocak 2008; 16:32:29 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dykyd

    selamlar.
    hafta sonu ilk kez şehirlerarası yolculuk yapacağım. ankaradan mersine. biraz da korkuyorum. uzun yol yolculuğunda nelere dikkat etmem gerekir. deneyim ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
    hepinize sevgiler.


    uzun yola çıkarken genelde sabah erkenden yola çıkar babam 5-6 gibi. hem trafik yok hem gündüz. zaten diğer önerileri de arkadaşlar vermiş...
  • yaw bende deneyeyim bakalım bi şunu
  • yaw bu katkıdan iki çeşit var

    bond 777 senin dediğin bu

    http://www.elmasotomotiv.com/urun.asp?urunid=39

    bunun farkı ne acaba sadece donmaya karşı etkisimi var fazladan

    http://www.elmasotomotiv.com/urun.asp?urunid=37
  • selam,
    öncelikle iyi yolculuklar.
    benim eşim de mersin'li olduğundan ben de yılda en az 3-4 defa tokat-mersin yapıyorum.
    seninle güzergahımız niğde ulukışla sapağından sonra aynı.
    ulukışladan sonra sana özellikle tavsiyem sürat yapmaman. zira, yol dar olmasına rağmen radar arabasını şarampole yatırıp özellikle de adana-mersin istikametine sürekli radar atıyorlar.
    bir de bu yol için özellikle tavsiyem sakın ha sakın önündeki araç sollamasını tamamlamadan sollama manevrasına başlama.
    bu yolda çok fazla ağır vasıta olduğundan ve yol da maalesef gidiş geliş ve virajlı olduğundan uzun konvoylar oluşur.
    kısa bi düzlük bulunca otomobiller peş peşe ağır vasıtaları sollamaya çıkar.
    tehlike şudur ki;
    ya öndeki araç ağır kalır, şeridine dönemez düzlük bitmeden, sen sap gibi sol şeritte kalırsın.(tüplü araçlar sık sık bunu yapar.)
    ya solladığı aracın hemen önüne girer, sana yer bırakmaz, hızını da artırmaz. bu durumda;
    ya geri eski yerine girmeye çalışırsın ki, arkandaki çoktan senin çıktığın yeri doldurmuş olur, giremezsin.
    ya sap gibi sol şeritte kalırsın yine ki, önün viraj olmuştur artık ve her an bi tır çıkabilir, kaçacak boşluk yoktur.
    ya da o aracı da sollayabilmek için daha da hızlanmaya çalışırsın. bu da daha fazla risk demektir.
    neden bunları bu şekilde yazdım, çünkü aynen bu anlattıklarım başıma geldi. ölümden döndük desem yeridir.
    maalesef millet yolda tek başınaymış gibi araç kullanıyo.
    bi de gişelere yaklaşırken yol üç şeride çıkıyo. gişelere kadar orta şerit senin istikametin için sollama şeridi. yani orta şerit de normalde sana ait ama yine bazı dana arkadaşlar karşıdan bu şeridi kapatmış geliyo. bu şeride çıkmadan önce dikkat et.
    AMMAN BU DEDİKLERİME DİKKAT !!! diyim sana arkadaşım.
    zaten otobana girdikten sonrası araç kendi kendine yolu izliyo. gerisi kolay.
    uzun oldu farkındayım. diğer arkadaşlar kusura bakmasın.
    herkese selamlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dykyd

    selamlar.
    hafta sonu ilk kez şehirlerarası yolculuk yapacağım. ankaradan mersine. biraz da korkuyorum. uzun yol yolculuğunda nelere dikkat etmem gerekir. deneyim ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
    hepinize sevgiler.




  • slm arkadaşlar...

    siz hyundai getz kullanıcılarına bişiy sormak istiyorum

    2005 model hyundai getz gls aracım var...

    bikaç şikayet ettiğim özelliği var umarım kalıcı daha dogrusu getze özel bi durum deildir...

    birincisi aracımın yokuş yukarı performansı yerlerde surunuyor...şöyle ki arabada 4 kişi olalım normal bi yokuşa normal bi suratte gireyim

    2. viteste cıkmam mumkun deil...mutlaka bayılıyo ve 1.vitese alıyorum...4 kişi olmayıp sadece 2 kişi olsak ta aynı yokuştan titreye titreye

    cıkıyoruz...sormak istediğim bu normal bi durum mu yoksa getzlerin hepsi mi bu durumda?

    ikincisi yakıtla ilgili...getzin kendi sınıfındaki araçlara nazaran fazla yaktıgını duymuş cok ta problem deil demiştim...oyle ya 1.3 motorlu bi

    araçtan fazla yakması demek hadi olsun 1.4 gibi yaksın diye düşündüm...şehir içinde bir depoyla kac km gitmeliyim ki normal olsun?350km yapar inş diye

    dusunuyorum ki bence bu cok komik bi rakam

    sorularıma cevap alabilirsem cok sevineceğim...

    şimdiden teşekkürler...




  • Dün akşam ilk defa polis durdurdu emniyet kemerim ve bütün belgeler tamdı.Uzun ile seyehat ediyorsunuz dedi bende önümde araba yoktu ondan yaktım sizi görüncede kapamayı unuttum dedim.Olurmu bu kadar aydınlata varken yakmak dedi.bende haklısınız dedim.Sonra başladı cekme halatı yangın tüpü bilmem vss... hepsi var dedim zincir varmı dedi hayır yokdedim.Bu havada zincirmi gezdirecem bizim oralar yaz gibi.Sonra ayakbastı parası alacaz fln dediler.Bende sesimi çıkarmadım ceza yazmadılar sonuçta.ucuz yırttık.

    Yukarıda ki arkadaşın cevabına gelince benim arabam 3700 km de ikinci vitesde 1000 devirde olsa hızlanıp cıkıyor rampayı neredeyse 3 istiyor.Gayet performanslı bu konuda.Senin arabam kaç km.belki bundan dolayı olabilir ileriye doğru motorun performansı düşebilir.Şuanda benim aracım 190-200 bin lira yakıyor.Saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dykyd

    selamlar.
    hafta sonu ilk kez şehirlerarası yolculuk yapacağım. ankaradan mersine. biraz da korkuyorum. uzun yol yolculuğunda nelere dikkat etmem gerekir. deneyim ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
    hepinize sevgiler.


    Ulukışla ile pozantı arasında dikkatini %200 arttırmalısın.
    Yılın bu mevsimi orası berbat olur, kar olduğu gün çok daha dikkat etmelisin.
    Ben yılda üç kez Anamur'a gidiyorum(Kayseri-Anamur) Ama ben o yolu tercih
    etmiyorum genelde Karaman uzeri giderim. Geçen yıl Mersin Üzeri gideyim dedim
    başıma gelmeyen kalmadı.Pozantı yolu çok kalabalıktı, sürekli dur kalk.
    Birde bazı uyanıklar arkadan gelip senin önüne girmeye çalışıyorlar. Bi tane kamyon
    arkadan gelip benim yanıma durdu önüme geçmek için, bende yol vermedim
    ve yandan bana çarptı. Polis felan çağırdık allahtan hasar yoktu sol arka kapıya
    kamyonun lastiği geldi ve karuma çıtası kaportayı korudu. Neyse 40-45 dk lık yolu
    4 saatte gittik. bide kamyonlar çok uzun kuyrukların oluşmasına yol açıyorlar.
    O yüzden orada dikkat etmelisin.




  • 1-Sabah arabanızı çalıştırdığınızda ısıtıyormusunuz.Ben 3 dak rölentide çalıştırdıktan sonra 4. vites 2000 deviri fazla gecmeden kullanıyorum motorun sığuk ışığı sönünce biraz daha hızlanıyorum.Bu yanlış mı sizce.
    2-Bu aracı 3000 devirde kullanmak sizce yüksek devir olmuş olmuyormu.Acaba bu aracı sürekli 3000-4500 arası kullanan arkadaşlar oluyormu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Creative52 -- 24 Ocak 2008; 1:51:41 >
  • Öncelikle sabah ezanında yola çıkma, en çok kaza yapma riski bu saatlerde oluyor. Uykusuz şoförler, buzlu yollar, refleks kaybı vs...
    Farların açık olsun, öndeki araçla mesafeni uzak tut, 15 sn sonra ne olabileceğini düşünerek araç sür.
    köy içlerinden geçerken yavaşla, traktörlere dikkat et, yol kenarındaki hayvanları gözetle, serçelere acıma,
    Tuz gölü ile pozantı arası yolu kötü, kamyon trafiği yoğun.
    Şimdiden iyi yolculuklar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: dykyd

    selamlar.
    hafta sonu ilk kez şehirlerarası yolculuk yapacağım. ankaradan mersine. biraz da korkuyorum. uzun yol yolculuğunda nelere dikkat etmem gerekir. deneyim ve tecrübelerinize ihtiyacım var.
    hepinize sevgiler.
  • senin araba da benimkinden se eğer,
    ben sabah çalıştırıp çıkıyorum yola, ama 2000 deviri geçmiyorum mavi sönene kadar.
    dörde de çıkıyorum hemen. öyle yüksek devirlerde kullanmıyorum gerekmedikçe, bu araçta 2500 devirden sonrası anlamsız ve faydasız.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    1-Sabah arabanızı çalıştırdığınızda ısıtıyormusunuz.Ben 3 dak rölentide çalıştırdıktan sonra 4. vites 2000 deviri fazla gecmeden kullanıyorum motorun sığuk ışığı sönünce biraz daha hızlanıyorum.Bu yanlış mı sizce.
    2-Bu aracı 3000 devirde kullanmak sizce yüksek devir olmuş olmuyormu.Acaba bu aracı sürekli 3000-4500 arası kullanan arkadaşlar oluyormu.
  • Bugun yakıt alırken motoru durdurmayı unutmuşum yani araba çalışır vaziyetteyken yakıt almışım.Bunun bir zararı olurmu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    Dün akşam ilk defa polis durdurdu emniyet kemerim ve bütün belgeler tamdı.Uzun ile seyehat ediyorsunuz dedi bende önümde araba yoktu ondan yaktım sizi görüncede kapamayı unuttum dedim.Olurmu bu kadar aydınlata varken yakmak dedi.bende haklısınız dedim.Sonra başladı cekme halatı yangın tüpü bilmem vss... hepsi var dedim zincir varmı dedi hayır yokdedim.Bu havada zincirmi gezdirecem bizim oralar yaz gibi.Sonra ayakbastı parası alacaz fln dediler.Bende sesimi çıkarmadım ceza yazmadılar sonuçta.ucuz yırttık.

    Yukarıda ki arkadaşın cevabına gelince benim arabam 3700 km de ikinci vitesde 1000 devirde olsa hızlanıp cıkıyor rampayı neredeyse 3 istiyor.Gayet performanslı bu konuda.Senin arabam kaç km.belki bundan dolayı olabilir ileriye doğru motorun performansı düşebilir.Şuanda benim aracım 190-200 bin lira yakıyor.Saygılar...



    bu çorbacılardan bıktık

    birisi şuna dur dese diyecem ama nerdeee

    çıkıp tvde ahkam keserler ancak

    bide bence 1.3 motorlu bi arabadan 4 kişiyle yokuşta perf beklemek biraz haksızlık olur sanırım

    heleki o araba sınıfının en ağır arabası ise




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihsan1987

    1-Sabah arabanızı çalıştırdığınızda ısıtıyormusunuz.Ben 3 dak rölentide çalıştırdıktan sonra 4. vites 2000 deviri fazla gecmeden kullanıyorum motorun sığuk ışığı sönünce biraz daha hızlanıyorum.Bu yanlış mı sizce.
    2-Bu aracı 3000 devirde kullanmak sizce yüksek devir olmuş olmuyormu.Acaba bu aracı sürekli 3000-4500 arası kullanan arkadaşlar oluyormu.



    benzinli bi arabanın en idela değeridir 3000 devir

    4500 biraz fazla gibi me geliyor

    ben ısıtma yapmıyorum

    30 saniye felan

    3 dakika fazla uzun bi zaman

    yağlama başlasın yeter benim için

    çünkü aracın motoru durduğu yerde ısınmaz zaten yol alınca ısınır
  • 
Sayfa: önceki 632633634635636
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.