Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
32.737
Cevap
114
Favori
2.555.146
Tıklama
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      236 Mesaj
      06 Ocak 2015 18:07:33
      Arkadaşlar bu radyatör suyunu nasıl boşaltıcaz tapasını göremedim ben ne tarafta acaba ve sıvıyı koyduktan sonra havasını nasıl alıyoruz bilenler söyleyebilrimi acaba ?
      _____________________________
    • Yarbay
      2174 Mesaj
      06 Ocak 2015 18:51:16

      Tipayi bilmiyorumda, tam emin olmamakla beraber havasini radyotor kapagi acikken arabayi calistiriyoz, o ara cikiyor hava.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      vav1en kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
      NISSAN Almera 2005 1.5 Tekna Samsung GALAXY S6 64GB
    • Teğmen
      236 Mesaj
      06 Ocak 2015 20:12:35

      Cevap için teşekkürler öncelikle, biraz bakındım bu radyatör tapasını bulamadım hava alma olayıyla alakalı bende bi kaç yerde aracı çalıştırıp fanı açmamızı belirten yazılar okumuştum.Havası çıkınca ağzına kadar suyu ekleyip radyatör kapağını kapatıyorduk inşallah yanlış bişiler yapmam yarın koymayı düşünüyorum antifrizi.Radyatör kapağını değiştirmemize gerek yok sanırım onu da hiç açmadım bugüne kadar :)
      |
      |
      Xhenderon kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Teğmen
      236 Mesaj
      06 Ocak 2015 20:32:27
      Ek olarak benzinli getzlerin radyatör hacmi kaç litredir ben 1 litre konsantre mavi antifriz aldım izmirde kullanıyorum aracı yeterlimidir bu oran arkadaşlar
      |
      |
      _____________________________
    • Teğmen
      236 Mesaj
      07 Ocak 2015 01:08:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: aktuz

      Motor ısındığında soğutma sistemindeki su ısınır, ısınınca genleşir. Bu basınç belli bir noktaya kadar tutulur çünkü su atmosfer basıncında yaklaşık 100C de kaynarken, 15 psi basınç altında tutulduğunda yaklaşık 120C de kaynar. Bu şekilde ani yüklenmelerde silindir gömlekleri çevresinde bulunan suyun anlık olarak kaynaması ihtimali daha da azaltılmış olur. Çünkü su kaynadığında içinde baloncuklar oluşur ve bu baloncuklar silindir su ile silindir gömleklerinin temasını anlık olarak bile keserlerse özellikle en zayıf halka olan conta çevresinde teması keserlerse soğutma o bölgede saliselik bile olsa durur ve motorun o kısmı (conta) zarar görür.

      Basıncın 15psi üzerine çıkması da istenmez çünkü motor operasyon sıcaklığı( 80-90C) için kaynama noktası 120C ye çıkarılmış su yeterlidir. Fazlası hem gereksiz hem sistemin (hortumlar, radyatörler vs..) maliyetini artıracak cinstendir.


      Her basınçlı sistemde basınç kontrol edilir, belli bir değerin üzerine çıkmaması için emniyet sistemleri konulur. Motor soğutma sisteminde de bu emniyet radyatör kapağındaki yaydır. Basınç 15 psi değerini geçtiğinde yay itilir ve suyun çok az bir kısmı genleşme tankına geçer. Sistem kapalı bir sistem olduğundan motor dinlendiğinde, soğuduğunda içerisindeki su tekrar eski hacmine dönecek ve genleşme tankına giden fazla sıvı tekrar motor soğutma sistemine dahil olacaktır.


      Genleşme tankının motor soğutma suyuyla bağlantısı bu şekildedir, basınç belirli bir değeri geçtiğinde giden su motora tekrar geri çekilir.

      Motorun ayda yılda bir az miktarda eksilttiği sıvı yerine eklenmek istendiğinde genleşme tankına konulur. Bu nedenle tank üzerinde dolu(F)- eksik(L) şeklinde işaretler bulunur.

      Ciddi su kaybı varsa, motor tamir sonrası su komple doldurulacaksa, antifriz değişimi için alttan tapadan su boşaltılıp antifriz,su doldurulacaksa radyatör kapağından koyulur çünkü 3-5 litre suyu genleşme tankından koymak saatler alır.


      İkisi de aynı kapıya çıkıyorken neden kullanma kılavuzunda "genleşme tankına su ekleyiniz" yazıyor da, "radyatör kapağını açıp koyunuz" yazmıyor derseniz; Motor ısınmışken, sistemde 15 psi basınç varken birisi kapağı açar da, basınç birden düşünce su birden kaynamaya başlar, hem motor zarar görür hem kullanıcının eli yüzü yanar diyedir.
      Motorun çok sıcak olmadığından eminseniz sorun yoktur. Fakat üreticiler bu tip güvenlik konularına dikkat etmek zorundalar.



      Aktuz hocam bu radyatör tapasından suyu boşaltıcam ama yerini bilemedim lokma anahtarıyla açabilrimiyiz Radyatörün hacmi, havasının alınması konularında yardımcı olurmusunuz yanlış birşeyler yapmak istemiyorum.Bana kalsa hiç değiştirmicektim bu radyatör suyunu ama pas yapmasını engellemek adına değiştirmeyi düşündüm zaten izmirdeyiz eksilere senede 2-3 gün düşüyor :)
      |
      |
      _____________________________




    • Yarbay
      3089 Mesaj
      07 Ocak 2015 14:37:23
      Dostum radyatör altındaki tahliye tıpasını tornavida veya anahtar ile açıyorsun (getzde hangisi var bilmiyorum, muhtemelen tornavida başlıdır), termostatı sökerek de boşaltabilirsin.

      Soğutma sıvısını boşaltıp, genleşme tankındaki sıvıyı da aldıktan sonra tıpaları kapatıp hazırlandığın toplam 6 litrelik %50 antifriz %50 saf su karışımını radyatör kapağından dolduruyorsun.

      Doldurduktan sonra kapağı kapatmadan motoru çalıştırıp 3-4 dakika bekliyorsun, havası çıkıyor, üzerine yine ekleme yapıyorsun. Genleşme tankındaki seviyeye göre eklemeye devam edebilirsin.
    • Teğmen
      236 Mesaj
      07 Ocak 2015 17:13:27
      quote:

      Orijinalden alıntı: aktuz

      Dostum radyatör altındaki tahliye tıpasını tornavida veya anahtar ile açıyorsun (getzde hangisi var bilmiyorum, muhtemelen tornavida başlıdır), termostatı sökerek de boşaltabilirsin.

      Soğutma sıvısını boşaltıp, genleşme tankındaki sıvıyı da aldıktan sonra tıpaları kapatıp hazırlandığın toplam 6 litrelik %50 antifriz %50 saf su karışımını radyatör kapağından dolduruyorsun.

      Doldurduktan sonra kapağı kapatmadan motoru çalıştırıp 3-4 dakika bekliyorsun, havası çıkıyor, üzerine yine ekleme yapıyorsun. Genleşme tankındaki seviyeye göre eklemeye devam edebilirsin.

      Hocam çok sağol bugün tıpanın yerini buldum sanırım Eğilip bakınca görünmedi telefonla fotosunu çekip buldum.Radyatörün demir kapağını değiştirmemize gerek yok sanırı mdediğin gibi tıpayı açıp suyu komple boşaltacağım ben %35 antifiriz koymayı düşünüyorum.Sormak istediğim havasını alırken fan veya klimayı açmamıza gerek varmı birde havasını aldıktan sonra radyatörün ağzından su taşana kadar koyucakmıyız birde radyatörün o demir kapağını nasıl açıyoruz geçen denedim zerre kımıldamadı



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vav1en -- 7 Ocak 2015; 17:15:22 >
      _____________________________




    • Yarbay
      16874 Mesaj
      07 Ocak 2015 19:48:03
      quote:

      Orijinalden alıntı: vav1en

      quote:

      Orijinalden alıntı: aktuz

      Dostum radyatör altındaki tahliye tıpasını tornavida veya anahtar ile açıyorsun (getzde hangisi var bilmiyorum, muhtemelen tornavida başlıdır), termostatı sökerek de boşaltabilirsin.

      Soğutma sıvısını boşaltıp, genleşme tankındaki sıvıyı da aldıktan sonra tıpaları kapatıp hazırlandığın toplam 6 litrelik %50 antifriz %50 saf su karışımını radyatör kapağından dolduruyorsun.

      Doldurduktan sonra kapağı kapatmadan motoru çalıştırıp 3-4 dakika bekliyorsun, havası çıkıyor, üzerine yine ekleme yapıyorsun. Genleşme tankındaki seviyeye göre eklemeye devam edebilirsin.

      Hocam çok sağol bugün tıpanın yerini buldum sanırım Eğilip bakınca görünmedi telefonla fotosunu çekip buldum.Radyatörün demir kapağını değiştirmemize gerek yok sanırı mdediğin gibi tıpayı açıp suyu komple boşaltacağım ben %35 antifiriz koymayı düşünüyorum.Sormak istediğim havasını alırken fan veya klimayı açmamıza gerek varmı birde havasını aldıktan sonra radyatörün ağzından su taşana kadar koyucakmıyız birde radyatörün o demir kapağını nasıl açıyoruz geçen denedim zerre kımıldamadı


      fanı açmana gerek yok sanırım

      aracı çalıştırınca motor ısındığında devirdaim çalışacak ve fan devreye girecek o sırada hava çıkar

      radyatörün üstünde plastik bi tank var onun üstünde seviye çizgisi var oraya kadar doldurman yeterli

      bendeki yeşil renk antifiriz
      _____________________________

      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS




    • Yüzbaşı
      771 Mesaj
      07 Ocak 2015 19:49:32
      Arkadaslar aracin bakim zamani geldi.120 bin bakimi.trigerde degisecek.yakin zamanda yaptiran oldumu.kaca yaptirabilirim sanayide dizel getzi.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________
    • Yarbay
      4161 Mesaj
      07 Ocak 2015 19:50:56

      Kapağı üstten bastırıp yarım tur sola çevireceksin.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      vav1en kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Teğmen
      236 Mesaj
      07 Ocak 2015 20:24:20

      Bende yeşil renk alıyodum sonra migrosta alışveriş yaparken aynı markanın lubex konsantre mavi antifrizini gördüm 8.45 e aldım Epeydir su ekliyordum genleşme tankından içindeki mavi sıvı bembeyaz su berraklığında oldu Bazı forumlarda suyu koyduktan sonra kaloriferi açın içeri sıcak hava verin diye yazıyor bende sadece fanı açıp bi 5 dakka çalıştırmayı düşünüyorum.Soğutma sıvısını hem genleşme kabına en üst çizgiye kadar hemde radyatörden taşana kadar koymayı düşünüyorum yaylı kapağında yenisini alıcam fırsat bulabilirsem :)
      |
      |
      JackDaniels kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Teğmen
      236 Mesaj
      07 Ocak 2015 20:25:47

      Aracı aldığımdan beri o kapak hiç açılmadı hocam yapıştı galiba :)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vav1en -- 7 Ocak 2015; 20:28:23 >
      |
      |
      Bahsedilenler: biuu
      _____________________________
    • Yarbay
      16874 Mesaj
      07 Ocak 2015 20:52:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: vav1en

      Aracı aldığımdan beri o kapak hiç açılmadı hocam yapıştı galiba :)

      geçen yağı değişirirken usta artan cam suyunu radyatöre koymaya çalıştı sökemedi benim kapağıda zor açtı

      sonrada taştı ve hortumdan sıkarak fazla suyu bosalttı
      _____________________________

      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Teğmen
      236 Mesaj
      07 Ocak 2015 22:28:59

      Ben yarın değiştirmeyi düşünüyorumda bu gece donmaz içindeki su inşallah :) İzmirin en soğuk gecesi bu gece olucak -5 i görecez Önceki antifirizden kaldıysa donmaz herhalde
      |
      |
      JackDaniels kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Yarbay
      3089 Mesaj
      07 Ocak 2015 23:10:07
      Kalorifer sisteminin vanası kapalıyken içindeki boşluk soğutma suyuyla dolmaz diye vanasını açarsın. Genleşme tankındaki seviyelere bakarsın, motor soğuk iken olması gereken seviyedir o aralık.
      |
      |
    • Teğmen
      146 Mesaj
      08 Ocak 2015 11:48:45
      Bu sabah arabayı calistiramadim. Akü izin vermedi. Zaten tekliyordu. Karı da görünce pes etti :)
      2010 Getz vgt. Akü önerisi olan var mı. Eski aküyü çıkarıp yenisini takmak kolay mıdır. Bilgisi olan varmı acaba.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________
    • Teğmen
      228 Mesaj
      08 Ocak 2015 11:53:05
      Arkadaşlar getz lerin klimaları sadece soğutuyormu. ısıtması yok heralde klimayı actım sıcak konuma getirdim ısıt mıyordu . nomal şekilde ısıtıyor



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmett36 -- 8 Ocak 2015; 12:00:45 >
      |
      |
      _____________________________
    • Çavuş
      62 Mesaj
      08 Ocak 2015 11:57:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: ustad_10

      Bu sabah arabayı calistiramadim. Akü izin vermedi. Zaten tekliyordu. Karı da görünce pes etti :)
      2010 Getz vgt. Akü önerisi olan var mı. Eski aküyü çıkarıp yenisini takmak kolay mıdır. Bilgisi olan varmı acaba.

      en iyi marka varta' dır.Yerli olarak inci ve mutlu akü de alınabilir. Varta biraz pahalıdır ama, uzun ömürlüdür. Akü aldığınız yer, eskiyi alıp yenisini takacaktır.
      |
      |
      _____________________________
      w124 hastasıyım
    • Teğmen
      228 Mesaj
      08 Ocak 2015 12:17:30
      Benim aküde bitikti bende degistirdim mutlu aldim. vartada vardı mutlu 175 ti varta 195 tl di alti taksit yaptilar



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmett36 -- 8 Ocak 2015; 12:18:07 >
      |
      |
      _____________________________
    • Yarbay
      3089 Mesaj
      08 Ocak 2015 12:30:48

      Akü tabanındaki kelepçeyi tek cıvata tutuyor. Uzatma koluna takılı 13 lokma veya becerebilirseniz başka şekilde o cıvatayı sökerseniz akü boşa çıkar.
      |
      |
      ustad_10 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    Hızlı Cevap




Reklamlar
sohbet
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
SEO
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Blogio
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,469
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.