Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1428. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.568
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14261427142814291430
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: breaklock

    teşekkürler cevaplarınız için benim motorda 1 cm yağ fazlası var o zaman peki size tecrübeyle alakalı olarak bir soru daha sormak istiyorum.
    benim araç yağ değişmeden önce ilk çalıştırmada egzoztan duman atmıyordu şimdi ise atmasının sebebi bu fazlalık olabilir mi?


    Yağ miktarı fazla olduğunda krank yağa çarpar ve silindir iç çeperine fazladan yağ sıçratır. Bu yağ yandığında duman yapar.

    Yine krank yağa çarparak köpürtür, yağın içine hava kabarcıkları girer ve kıvamı artar. Yağ hem yağlama hem de soğutma fonksiyonunu tam olarak yerine getiremez. Bu nedenle motor aşınması da artar.

    Tavsiyem vakumlu yağ değişim cihazı bulunan bir istasyonda fazla yağı çektirmenizdir.
  • Aktuz Hocam, bazıları diyor ki yağ filtresini değiştirirken yeni filtrenin içine biraz yağ koymak gerekiyormuş. İlk çalıştırmadan önce yağlama için dediler. Doğru mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Aktuz Hocam, bazıları diyor ki yağ filtresini değiştirirken yeni filtrenin içine biraz yağ koymak gerekiyormuş. İlk çalıştırmadan önce yağlama için dediler. Doğru mudur?

    İyi midir, iyidir ama elzem değildir.
    Zorunluluk derecesinde değil ama biraz yağ konulması konulmamasından iyi olur. Motorda yağ basıncına daha çabuk erişilir. Tabi filtre dik takılan bir yerde değilse pek bir uygulama imkanı olmaz.
    Asıl zorunlu olan contasının ve basma yüzeyinin temiz olması ve contasına bir miktar yağ sürülerek takılması ki tam otursun, sürtünüp toplanma yapmasın, sızdırmazlığı garanti etsin.


    Şunu ekleyeyim. Bizde "olsa iyi olur" ifadesiyle "olmazsa olmaz" ifadesi çoğu yerde karışmıştır. Kurallar türemiştir. O da muhtemelen neyi neden yaptığımızı fazla düşünmediğimizdendir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 22 Eylül 2014; 18:27:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    hangi marka?

    bugun ilk kez totaldan mazot aldım 4,17 tl
    291km 80 tl mazot aldım

    Total marketlerinde satılan markasını hatırlamıyorum malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar şuan konunu dışına çıkmak gibi olacak ama rastgele bulduğum bir liste. Hem model hemde zamanındaki fiyatları hakkında bilgi vermesi açısından paylaşıyorum. Bu arada her 4HY KLM ABS Sr'nin de 110 bg olmadığını anlamış oldum. Umarım işinize yarar.


    2009 Sıfır Hyundai Getz Fiyat Listesi

    1.4 DOHC START 19.600 TL
    1.4 DOHC START OTM.L 21.400 T
    1.4 DOHC HY KLM 20.800 TL
    1.4 DOHC HY KLM OTM 22.600 TL
    1.4 DOHC ÇHY KLM 22.000 TL
    1.4 DOHC 4HY KLM ABS SR 25.000 TL
    1.4 DOHC 4HY KLM ABS SR OTM 26.800 TL
    1.4 DOHC HY KLM ABS 21.800 TL
    1.4 DOHC HY KLM ABS OTM 23.600 TL
    1.4 DOHC ÇHY KLM ABS 23.000 TL
    1.4 DOHC ÇHY KLM ABS OTM 24.800 TL
    1.5 VGT START 22.100 TL
    1.5 VGT HY KLM 23.300 TL
    1.5 VGT ÇHY KLM 24.500 TL
    1.5 VGT HY KLM ABS 24.300 TL
    1.5 VGT ÇHY KLM ABS 25.500 TL
    1.5 VGT 4HY KLM ABS SR 27.100 TL
    1.5 VGT (110 ps) 4HY KLM ABS SR 28.200 TL


    Ha bir de SR kısaltması neyi ifade ediyor??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeArAnGeL -- 25 Eylül 2014; 14:10:10 >




  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    Açılır cam tavandır. (Sunroof veya Sliding Roof anlamında.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Açılır cam tavandır. (Sunroof veya Sliding Roof anlamında.)

    Teşekkürler hocam var ya ansiklopedi gibi adamsın :)
    Demek ki 2009'da sunroof 4HY KLM de standartmış.
  • Arkadaşlar selamlar,

    Getz için 3. alternatifim diyebilirim. 1.3 GLS modelinin benzinde yakıt performansı hakkında güncel bilgi ihtiyacım var. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
  • Race chip ya da chip box gibi performans artırıcı uygulamalar hakkında bilgisi olan var mı. Aracın performansında % 30 a kadar artış olacağı iddaasindalar. .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustad_10 U kullanıcısına yanıt
    Motoru kontrol eden bilgisayarın(ECU-Engine Control Unit/ Motor Kontrol Ünitesi veya CHİP) parametreleri değiştiriliyor.

    Modern dizel motorlarda enjektörler bir ön püskürtme, bir ana püskürtme ve yine bir ikinci püskürtme yaparlar, bunlarda hangi şartlarda ne kadar yakıt püskürtüleceğine ECU'daki yazılım karar verir.
    Yine turbonun hangi devirlerde ne kadar hava basıncı ile motoru besleyeceği ECU tarafından kontrol edilir.

    ECU'da "motor hararet yaparsa motoru cansız çalıştır, sürücü zorlayamasın ve motoru zarar görmekten kurtar" bilgisi de vardır; "ayağını gazdan çekerse, motor devri 1300 üzerindeyse ve motor sıcaksa motora gönderilen yakıtı kes" bilgisi de vardır;
    "Egzoz'tan oksijen çıkmıyor, demek ki yakıtı fazla gönderiyorum, yakıtı hemen azaltayım" bilgisi de vardır; "rölanti devri belirlenenin altına düşüyor, hemen hava yakıt değerlerini yükselteyim, motor stop etmesin" bilgisi de vardır. " Motor yeni çalıştı ve soğuk, biraz fazla yakıt göndereyim de rahat çalışsın" bilgisi de vardır.
    "Yüksek devirlerde çalışıyorum, stop etme ihtimalim yok, öyleyse kam milimi daha agresif bir pozisyona çevireyim, daha güçlü olayım" bilgisi de vardır; "pompadaki basınç düştü, enjektörlerin yakıt püskürtme süresini artırayım ki gerekli miktarda yakıt püskürtülmüş olsun" bilgisi de vardır vs..


    Chip tuning ( chip ayarlama ) işleminde bu parametreler değiştirilerek bir motorun ürettiği güç ve bu gücü verdiği devir bandı değiştirilebiliyor.


    Mesela birebir aynı olduğunu bildiğimiz motorlardan üreticiler 3-4 farklı güçte varyasyonlar çıkararak ekstra tasarım, imalat, parça stoğu vs.. derdine girmeden müşterinin aklını karıştırabilecek opsiyonlar oluşturabiliyorlar.
    Eskiden ECU içinde bu bilgilerin bulunduğu çip sökülüp takılabilir nitelikteydi ve kendiniz eski çipi alıp yenisini takabiliyordunuz. Fakat üreticiler bizzat kendileri çip farkı ile farklı motor seçenekleri sunmaya başladıktan sonra bu çipleri lehimli yapmaya başladılar. Sökülüp değişildiği fark edilirse garanti dışı kalıyor vs..


    Chip tuning yapan firmalara gittiğinizde araca göre aracınızdaki çip sökülüp, programlanıp tekrar yerine lehimleniyor veya doğrudan bilgisayara bağlanıp programlanabiliyor ve yazılımı hazırlayan firmanın stabilite sınırlarını ne kadar zorladığına göre de motordan daha fazla güç elde edebiliyorsunuz.

    Motor gücü ve devir bandı ayarlandıktan sonra teorik olarak yakıt tüketiminiz artıyor fakat uygulamada bazen yakıt tüketiminin düştüğünden de bahsedilebiliyor. ( küçük motor bu kasayı çekmez, fazla yakar mevzusu temelinde..)
    Çok agresif değerlere çıkılmadığı sürece motorun ömründen çalma durumu gerçekleşmez çünkü motor eskiden misal 3500 d/d dönerek çıktığı yere şimdi 2700 d/d da aynı gücü vererek çıkabilecektir. Bir noktaya kadar bu teori mantıklıdır fakat dip gaz sürmeye alışık, topukçu bir sürücü de bu işin tersine dönebileceği de açıktır.




    Bir de bizzat kendinizin motordaki bir kaç soketi çıkarıp araya takabileceğiniz ürünler mevcut. Bunlar da ECU'dan gelen sinyali işleyen ve ECU enjektöre misal 0.05 sn yakıt püskürt diyorsa bunu 0.08 sn yakıt püskürt olarak değişen, yine aynı amaca hizmet eden ve common rail ( ortak boru) üzerindeki yakıt basıncını misal 1500 Bar yerine 1700 Bar'a çıkaran
    bir nevi sistemi kandıran ürünler. Bunlarla da güç artışı sağlanıyor fakat doğrudan ECU'ya müdahele kadar verimli değiller çünkü ECU'da daha fazla parametre değiştirilebiliyor. Yani bununla 20hp elde edilebilir de Chip'e müdahele ile 35hp elde edilebilir gibi. Bunların avantajı da istendiğinde kolayca sökülebilir olması.

    Bu iki yöntemin de fiyatları 500-600 TL civarında. Özellikle chip tuning pek bir masrafı olmayan bir işlem. O nedenle işi bilen birisi size 100 liraya da yapabilir. Yine o nedenle birileri bu işi olduğundan daha zor ve daha riskli olarak gösterme derdindedir.


    Bir de hava sıcaklık sensörünü kandırarak motoru çok az da olsa etkileyen ve içerisinde sadece küçük bir direnç olan uyduruk ürünler var ki 3-5 dolara satılıyorlar, aman paranızı vermeyin.




  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgilendirici hem de düşündürücü bir yazı Teşekkürler
    Anladığım bu olaya hiç girmemek mi. Ya da girip fazla para kaptirmamak mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Arkadaşlar şuan konunu dışına çıkmak gibi olacak ama rastgele bulduğum bir liste. Hem model hemde zamanındaki fiyatları hakkında bilgi vermesi açısından paylaşıyorum. Bu arada her 4HY KLM ABS Sr'nin de 110 bg olmadığını anlamış oldum. Umarım işinize yarar.


    2009 Sıfır Hyundai Getz Fiyat Listesi

    1.4 DOHC START 19.600 TL
    1.4 DOHC START OTM.L 21.400 T
    1.4 DOHC HY KLM 20.800 TL
    1.4 DOHC HY KLM OTM 22.600 TL
    1.4 DOHC ÇHY KLM 22.000 TL
    1.4 DOHC 4HY KLM ABS SR 25.000 TL
    1.4 DOHC 4HY KLM ABS SR OTM 26.800 TL
    1.4 DOHC HY KLM ABS 21.800 TL
    1.4 DOHC HY KLM ABS OTM 23.600 TL
    1.4 DOHC ÇHY KLM ABS 23.000 TL
    1.4 DOHC ÇHY KLM ABS OTM 24.800 TL
    1.5 VGT START 22.100 TL
    1.5 VGT HY KLM 23.300 TL
    1.5 VGT ÇHY KLM 24.500 TL
    1.5 VGT HY KLM ABS 24.300 TL
    1.5 VGT ÇHY KLM ABS 25.500 TL
    1.5 VGT 4HY KLM ABS SR 27.100 TL
    1.5 VGT (110 ps) 4HY KLM ABS SR 28.200 TL


    Ha bir de SR kısaltması neyi ifade ediyor??

    ötvi ndiriminden önceki fiyatlardır bunlar

    26500e 110 bg getzi satıyorlardı ötv indirimi zamanı

    bendekini 2005 dizeli satıp alsammı diye düşünüyordum hatta o zamanlar

    benim arabada 30binde idi daha zaten sıfır gibiydi değmez dedim şimdi borçalnıp aynı arabayı almaya diye vazgeçmiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ustad_10

    Race chip ya da chip box gibi performans artırıcı uygulamalar hakkında bilgisi olan var mı. Aracın performansında % 30 a kadar artış olacağı iddaasindalar. .

    doğrudur ama turboyu kucağa almayada hazır olabilirsin

    bir zamanlar forumdada olan hala varmıdır bilemiyorum mehmet diye birisi vardı ümraniyede

    arkadaşın caddye yaptırdık tuning

    2 defa turboyu eline alınca iptal ettirdik sonra

    o zamanlar bile 400 tl para alıyordu 5 sene olmuştur
  • Arkadaşlar dijitel ekrandaki benzin göstergesi yanıp sönüyor kalan benzinle nekadar yol gideceğini yani göstermiyor neden olabilir acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmett36

    Arkadaşlar dijitel ekrandaki benzin göstergesi yanıp sönüyor kalan benzinle nekadar yol gideceğini yani göstermiyor neden olabilir acaba

    Acilen akaryakıt istasyonuna gitmen gerektiği için olabilir mi acaba?
  • benzin aldım fakat birşey değişmedi araba ikonuyla benzin göstergesi yanıp sönüyor kalan yakıtla nekadar yol gideceğini göstermiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmett36 -- 27 Eylül 2014; 13:02:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmett36

    benzin aldım fakat birşey değişmedi araba ikonuyla benzin göstergesi yanıp sönüyor kalan yakıtla nekadar yol gideceğini göstermiyor

    Nekadarlık aldın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeArAnGeL -- 27 Eylül 2014; 13:11:02 >
  • 50 tl
  • yakıtla alakalı olacağını san mıyorum daha hic böyle olmamıştı
  • 20 tl civarı alsaydın az daha al diyecektim ama 50 tl'ye 1/3 depo doluyor. Demek ki arızalanmış. Ama yine de biraz daha yakıt alıp deneyebilirsin.
    Sana bu söylediklerimi farazi yazmıyorum. Aynen başıma geldi depoyu fulledim. Düzeldi.
  • 
Sayfa: önceki 14261427142814291430
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.