Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1410. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14081409141014111412
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kullanıcı yorumlarına göre dizel getzlerde vites değiştirmede oluşan vuruntu genel bir durum ve tek başına bir sorun göstergesi değil. Yumuşak sürülerek hafifletilebildiği anlaşılıyor.
  • Önceki mesajlarda vites geçişlerindeki vuruntunun çözümünü anlattım biraz çaba ile görebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Daha önceki mesajınızı okudum, zaten konuyu tamamıyla takipteyim.
    Belki bir arızadan falan kaynaklanıyordur, kalıcı bir çözüm varmı acaba diye düşünüp sormuştum.
    Yazdığınızı deniyorum teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayramses

    Merhaba,

    Daha önceki mesajınızı okudum, zaten konuyu tamamıyla takipteyim.
    Belki bir arızadan falan kaynaklanıyordur, kalıcı bir çözüm varmı acaba diye düşünüp sormuştum.
    Yazdığınızı deniyorum teşekkürler.

    Bizim araçlarımız için söylenen ortak bir kelime var."Havaleli" .
    Agresif sürüşe çok yatkın bir araç. Gaz pedalı tepkisi çok hızlı. Hal böyle olunca standart kullanıcıların debriyaja alışması biraz uzun sürüyor.
    Babam hep şunu der: Vitesi değiştirdikten sonra debriyajdan ayağını kaldıracaksın, sol ayağını en soldaki boşluğa koyacaksın sonra gaza basacaksın.
    Bu da bizim araçlarda geçerli değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DeArAnGeL teşekkür ederim, anladım durumu


    Arkadaşlar dün direksiyon sınavı için park çalışması yaptık, 2 tane dubayı koyduk ve araya gir çık çalıştık.
    Acemilikten dolayı, devamlı olarak önce direksiyonu çevirip sonra hareket edildi.
    Yaklaşık 1 saat sonra direksiyon taş gibi oldu dönmemeye başladı, kilitli gibi taş gibi oldu.
    Sonra ben geçtim direksiyona normalde yapılması gerektiği gibi önce hareket edip,
    Hareketten sonra direksiyonu çevirerek yol aldığımda bir problem yoktu,
    Ama durup, durduğum yerde çevirince yine taş kesildi.
    Bunun üzerine bir rot balans çıya götürdüm oranın önünde 10-15 dakika kontak kapalı bekledim,
    Sonra rotçu geldi denedi baktım hiçbir sorun yoktu,
    Kesinlikle rotla balansla alakası olmayan, mekaniniğiyle alakası olmayan birşey dediler,
    Acaba araç durur halde iken direksiyonu çok çevirdik falanda, zorlanmayla anlık bir hantallaşmamı oldu ?
    Şehir dışı yol yapmayıda planlıyorum 1-2 güne acaba aracı bir yere göstermek gerekirmi,
    Acaba o anlık birşeymiydi, ne yapmam lazım ?

    Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayramses

    DeArAnGeL teşekkür ederim, anladım durumu


    Arkadaşlar dün direksiyon sınavı için park çalışması yaptık, 2 tane dubayı koyduk ve araya gir çık çalıştık.
    Acemilikten dolayı, devamlı olarak önce direksiyonu çevirip sonra hareket edildi.
    Yaklaşık 1 saat sonra direksiyon taş gibi oldu dönmemeye başladı, kilitli gibi taş gibi oldu.
    Sonra ben geçtim direksiyona normalde yapılması gerektiği gibi önce hareket edip,
    Hareketten sonra direksiyonu çevirerek yol aldığımda bir problem yoktu,
    Ama durup, durduğum yerde çevirince yine taş kesildi.
    Bunun üzerine bir rot balans çıya götürdüm oranın önünde 10-15 dakika kontak kapalı bekledim,
    Sonra rotçu geldi denedi baktım hiçbir sorun yoktu,
    Kesinlikle rotla balansla alakası olmayan, mekaniniğiyle alakası olmayan birşey dediler,
    Acaba araç durur halde iken direksiyonu çok çevirdik falanda, zorlanmayla anlık bir hantallaşmamı oldu ?
    Şehir dışı yol yapmayıda planlıyorum 1-2 güne acaba aracı bir yere göstermek gerekirmi,
    Acaba o anlık birşeymiydi, ne yapmam lazım ?

    Teşekkürler.


    Araba stop halde iken direksiyonu çevirince taş gibi olur ancak çalışır halde iken taş gibi olması biraz garip bana denk gelmedi hiç. ancak getz'in direksiyonu diğer araçlara göre biraz daha serttir. ya da dediğiniz gibi anlık olarak fazla zorladınız.




  • bayramses kullanıcısına yanıt
    Durduğunuz yerde direksiyonu çevirince biliyorsunuz direksiyon kilitleniyor. Belki kilit mekanizmasında sıkıntı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stovrag

    Durduğunuz yerde direksiyonu çevirince biliyorsunuz direksiyon kilitleniyor. Belki kilit mekanizmasında sıkıntı olabilir.

    araç çalışırken sertleşiryor

    sizin dediğiniz motoru durdurduktan sonra olan olay
  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    o zaman direksiyon hidroliğine bir baktırın. belki yağ kaçırdığından sertleşme yapabilir. veya hidrolik sisteminde bir arıza olabilir. eğer direksiyon çevirince tak tuk gibi sesler geliyorsa mil de sıkıntı olur diyeceğim ama tahminime göre hidrolikten bir sıkıntı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayramses

    DeArAnGeL teşekkür ederim, anladım durumu


    Arkadaşlar dün direksiyon sınavı için park çalışması yaptık, 2 tane dubayı koyduk ve araya gir çık çalıştık.
    Acemilikten dolayı, devamlı olarak önce direksiyonu çevirip sonra hareket edildi.
    Yaklaşık 1 saat sonra direksiyon taş gibi oldu dönmemeye başladı, kilitli gibi taş gibi oldu.
    Sonra ben geçtim direksiyona normalde yapılması gerektiği gibi önce hareket edip,
    Hareketten sonra direksiyonu çevirerek yol aldığımda bir problem yoktu,
    Ama durup, durduğum yerde çevirince yine taş kesildi.
    Bunun üzerine bir rot balans çıya götürdüm oranın önünde 10-15 dakika kontak kapalı bekledim,
    Sonra rotçu geldi denedi baktım hiçbir sorun yoktu,
    Kesinlikle rotla balansla alakası olmayan, mekaniniğiyle alakası olmayan birşey dediler,
    Acaba araç durur halde iken direksiyonu çok çevirdik falanda, zorlanmayla anlık bir hantallaşmamı oldu ?
    Şehir dışı yol yapmayıda planlıyorum 1-2 güne acaba aracı bir yere göstermek gerekirmi,
    Acaba o anlık birşeymiydi, ne yapmam lazım ?

    Teşekkürler.


    ilginç bir olay

    aklıma iki şey geliyor

    olur olmaz bilemiyorum

    1. si getzlerin direksiyon elektrik destekli bu sebeple araç hareketli olmadığı için akü zayıflaması vb durum olbilirmi

    yani elektrik desteği azaldıysa mesela

    2.si direksiyonu en sona kadar çevirmek araç direksiyonu için benim bildiğim en tehlikeli şey direksiyon pompasınamı ne zarar veriyor bu durum ve zamanla bozuluyor

    bizim arkadaşın forddan biliyorum ve 3500 tlye maloluyordu fordda bu arıza

    acemilerin yaptığı en büyük hatada budur onla lakalı bişey olabilirmi




  • Cevaplar için teşekkürler,

    Araç çalışır halde iken, direksiyon önce sonuna kadar çevirip sonra araba hareket ettiriliyordu 1 saate yakın bu şekilde kullanıldı,
    Daha sonra aracın direksiyonu araç duruyorken çevirince taş gibi oluyordu,
    Daha sonra ben geçtim direksiyona aracı hareket ettirdikten sonra direksiyonu çevirdiğimde sorun olmuyordu,
    duruyordum direksiyonu çeviriyordum sertti çok fazla sertti devamlı ben kullandığım için biliyorum getz deki olağan sertlikten çok fazla.
    araç 15 dakika kapalı kaldı sonra açtım ve sorun tamamıyla düzelmişti,
    Az önce özel servisteki arkadaşımızdan haber geldi,
    Sorun olmaz diyor anlık bir hatadır diyor, araç bilgisayarına hatayı kayıt etmiştir,
    Müsait bir zamanda bilgisayara bağlayıp hatayı sildirirsiniz diyor.
    Aynen devam edeceğim sorun olmaz heralde,
    Hidrolik yağını kontrol ettim kaputu açıp komple dolu ağzına kadar,
    arıza ışığı yok
    direksiyonu tam çevirme var ama zorlama yok, direksiyon pompasına bişey olmamıştır heralde,
    Taktuk ses yok şu anda hiçbişey yok eskisi gibi
    kapatıp açınca 15 dakika sonra hiç bir sorun kalmadığından anlık bir hatadır bilgisayara kaydı düşmüştür sildirirsin dediler.
    Bakalım inşallah bir sorun olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayramses -- 22 Temmuz 2014; 11:48:08 >




  • Büyük olasılıkla JackDaniels'ın 1. ihtimalidir. Araca gaz verdiğiniz durumda akünün amperi başka vermediğinizde başkadır. Bu durum uzun sürerse elektronik direksiyona destek olabilecek güç çıkmayabilir. Hele klima radyo farlar hatta sinyaller aynı anda çalışıyorsa...

    Ben JackDaniels'ın 1. olasılığı ile karşılaştığınızı tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayramses

    Cevaplar için teşekkürler,

    Araç çalışır halde iken, direksiyon önce sonuna kadar çevirip sonra araba hareket ettiriliyordu 1 saate yakın bu şekilde kullanıldı,
    Daha sonra aracın direksiyonu araç duruyorken çevirince taş gibi oluyordu,
    Daha sonra ben geçtim direksiyona aracı hareket ettirdikten sonra direksiyonu çevirdiğimde sorun olmuyordu,
    duruyordum direksiyonu çeviriyordum sertti çok fazla sertti devamlı ben kullandığım için biliyorum getz deki olağan sertlikten çok fazla.
    araç 15 dakika kapalı kaldı sonra açtım ve sorun tamamıyla düzelmişti,
    Az önce özel servisteki arkadaşımızdan haber geldi,
    Sorun olmaz diyor anlık bir hatadır diyor, araç bilgisayarına hatayı kayıt etmiştir,
    Müsait bir zamanda bilgisayara bağlayıp hatayı sildirirsiniz diyor.
    Aynen devam edeceğim sorun olmaz heralde,
    Hidrolik yağını kontrol ettim kaputu açıp komple dolu ağzına kadar,
    arıza ışığı yok
    direksiyonu tam çevirme var ama zorlama yok, direksiyon pompasına bişey olmamıştır heralde,
    Taktuk ses yok şu anda hiçbişey yok eskisi gibi
    kapatıp açınca 15 dakika sonra hiç bir sorun kalmadığından anlık bir hatadır bilgisayara kaydı düşmüştür sildirirsin dediler.
    Bakalım inşallah bir sorun olmaz

    Eps'nin bozulması çok masraflıdır. Yine hatırlıyorsanız bende uzun sure park etmeye çalışırken direksiyon sertleşmişti. Ertesi güne bi'şey kalmamıştı. Servise sorduğunda elektrik motoru uzun süre zorlanamıyor, dar bir alanda manevra yaparken süre artınca motor kendi ömrünü korumak için kapanıyor demişti. Bu arada tekerlek dönmeye başlayınca da gücünü tekerin dönüşünden alarak yine çalışmaya başlıyor. Eğer tamamen bozulursa da 1300 ile 1700 arası bir parça + işçilik tutuyor muş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu anda bir sorununuz yoksa veya daha sonra bir problem olmadıysa sorun yok,
    Demek ki fazla yüklenince motor kendini korumaya aldı, bir süre dinlendirdikten sonra düzeldi,
    Bu durumda bundan sonra fazla zorlamamak lazım demek ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayramses

    Şu anda bir sorununuz yoksa veya daha sonra bir problem olmadıysa sorun yok,
    Demek ki fazla yüklenince motor kendini korumaya aldı, bir süre dinlendirdikten sonra düzeldi,
    Bu durumda bundan sonra fazla zorlamamak lazım demek ki

    Aynen öyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 Getz 1.4 Doch 170000 KM. 16500 TL istiyor. Birazdan tamirciye göstermeye gidicez. Acilen yorum alabilirmiyim?
  • Arkadaşlar 2005 Getz'imizin yedek anahtarını kaybettik, yenilerde kopyalatan var mı?
    Herhangi bir kodlama sıkıntısı falan oluyor mu?
  • Anahtarcılar 150 tl civarında yapıyorlar. Ancak yedek anahtar olduğu için Hyundai Servise bir sorun derim, daha ucuza gelebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Soickan

    2006 Getz 1.4 Doch 170000 KM. 16500 TL istiyor. Birazdan tamirciye göstermeye gidicez. Acilen yorum alabilirmiyim?

    Hayırlı olsun demekten başka bi'şey kalmadı herhalde. Mesajı geç gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar hayırlı kandinler.
    dün ev arama çabalarım kaporayı vererek sonuçlandı
    kredi işlemlerinide başlattım(bana ters gelmesıne ragmen mecbur kullanıyoruz)
    bayram sonu tapuyu alıp en kısa sürede taşınacagım
    allah herkese nasip ettin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 14081409141014111412
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.