Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1407. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14051406140714081409
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sen çıraklıktan çıkalı çok oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeArAnGeL -- 12 Temmuz 2014; 18:51:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasn123

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL


    quote:

    Orijinalden alıntı: yasn123

    quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Foto



    Merhaba ,

    Hayırlı olsun güle güle kullan fakat koyduğun ürün büyük olduğundan biraz çirkin görünüm olmuş , aracın orjinalliği kaçmış gibi bir şey , ayrıca klima yı da engelliyor biraz arabayı soğutma veya ısıtma konusunda sıkıntı çıkarırmı o cihaz engel çünkü. ..

    Evet göğse biraz büyük gibi gelse de çok kullanışlı. Kullanmadım zaman monitör kendinden içine giriyor ve orjinal teyp gibi duruyor. Hatta monitörle işin yoksa usb'den, hafıza katılan, cd den ya da fm'den müzik dinliyorsan monitör kapalıyken de kullanılabiliyor. Çünkü kumandalı. Aynı zamanda tv'de olunca uzun yolda mola vermek çok keyifli. Haberleri izleye izleye, eşim dizi magazin izleye izleye aracın içinden çıkmadan çay kahve İyi oldu. Arabanın borcu bitince satarken orjinal teybi takıp satıcam. Bir ara videosunu ekleyeyim daha iyi karar verirsin.

    Çok iyi olur bende teyp almak istiyorum anlattığın gibiyse düşünebilirim modelini yazarmısın.
    Ayrıca video yu bekliyorum : )

    Model bilgilerini yazarım da bulabileceğini sanmıyorum. Çin'den sipariş ile geldi. Yarın kutusundan bakıp yazarım. Sen unutmamam için özelden mesaj yazsan çok iyi olur.

    Boyutu yüzünden foruma videoyu yükleyemedim, pek hazetmesemde youtube'a yükledim. Umarım bilgilendirici olabilmiştir video. Cep telefonuyla anca bu kadar çekiliyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=wOvnSVyTjz4&feature=youtu.be
    Bunlarda kutusunun fotoğrafları.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeArAnGeL -- 12 Temmuz 2014; 18:50:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    Sen çıraklıktan çıkalı çok oldu

    eyvallah hocam teveccühünüz
  • selamlar arkadaşlar
    dün mazot aldım 185 tl mazotla 660 km yol yapmışım 6,4lt şehir içi.
    ben bu ekonomık kullanımı yakalayamıyacagım
    dun gene oto yolda 90-100km arası gıdeyım dedım sıkıldım bayıldım dayanamadım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Yakıt tasarrufu için düşük devirdemi kullanmak gerekiyor acaba ?
    Düşük devirde kullanmak araca zarar verirmi?
    Motoru baymadan, mümkün olduğunca yüksek viteste, gaza hafif dokunarak kullanmak kast ettiğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    selamlar arkadaşlar
    dün mazot aldım 185 tl mazotla 660 km yol yapmışım 6,4lt şehir içi.
    ben bu ekonomık kullanımı yakalayamıyacagım
    dun gene oto yolda 90-100km arası gıdeyım dedım sıkıldım bayıldım dayanamadım

    Bende 2 haftadır deniyorum hocam :) 6.0 lt ı yakaladım zorla :) 120 tl 500 km yaptırdım geçen haftada yarı şehir içi yarı şehir dışı 5.3 lt. ben de dayanamıyorum ama cepten gidiyor öyle de :S 6.7 yi görünce stop dedim kendime.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayramses

    Merhaba,

    Yakıt tasarrufu için düşük devirdemi kullanmak gerekiyor acaba ?
    Düşük devirde kullanmak araca zarar verirmi?
    Motoru baymadan, mümkün olduğunca yüksek viteste, gaza hafif dokunarak kullanmak kast ettiğim

    Ben aynen senin dediğin gibi kullanıyorum.bu şekilde ekonomik olduğunu düşünüyorum.genelde 2500-2800 devir aralığında 80-90 km/h aralığında kullanıyorum.bu şekilde 1lt lpg ile 15 km gidiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bayramses kullanıcısına yanıt
    Bisiklet binenler otomobille az yakmayı da başarırlar :) Uzak mesafe sürerken nasıl her iniş gördüğümüzde pedallamayı bırakıyorsak, nasıl dik yokuşlarda hızlanmaya çalışmak yerine hızımızı korumaya çalışıyorsak, frenajı asgari seviyede kullanıyorsak otomobil için de aynısı geçerli.

    Dikkat edeceğimiz konulardan birisi Cut-off denen beyindeki yakıt kesme özelliğini kullanmak.
    Temel olarak bilmemiz gereken, araçlarımızın motorunu işleten bilgisayarın(ECU) motor sıcakken ve yaklaşık 1200 d/d üzerinde çalışır iken ayak gaz pedalından çekildiğinde enjektörlerden yakıtı tamamen kestiğidir.
    Bu ne demek, ileride ışıklı kavşak var ve sürenin bizim geçmemize yetmeyeceğini görüyoruz yahut trafik sıkışık ve durmak zorunda kalacağız, veya viraja yaklaşıyoruz.. Ayağımızı gazdan çekersek o son 500m-1000m'lik kısımda araç yakıt yakmayacaktır.


    Dikkat edeceğimiz bir diğer nokta hız yapmamak.

    Aracımız ile yol alırken yakıtın çok büyük kısmı rüzgarı yenmek için kullanılır. Neden bizim araçlarımız bir uçağa veya Ferrari'ye benzemiyor. Çünkü gündelik otomobillerin tasarımında rüzgar direncini yenmek için yapılan iyileştirmelerde otomobillerin genellikle seyahat ettikleri ortalama hızlar dikkate alınır.
    Sıradan otomobillerde bu tasarımlar için 75-80 km/s civarı hızlar baz alınır. Yakıt ekonomisi için vites oranları, motor verimliliği de bu hızlara göre ayarlanır. O nedenle bu hızlarda araçlar çok ekonomik yol alırlar, bunların üzerine çıktıkça yakıt artışı giderek dramatikleşir.
    110 km/h hız ile 90km/h hız arasındaki yakıt tüketimi farkı kabaca %20'dir. Dizel araçlarda benzinlilere oranla nispeten daha az fark oluşur.

    Frenajı mümkün olduğunca azaltmak.
    Frene bastığımızda disklerimiz o kadar rüzgar almasına rağmen el değmeyecek kadar ısıtan şey güneş değildir. Az önce litresine 4-5 lira ödediğimiz yakıttır.
    100 km/h ile giden bir aracın durup yeniden o hıza çıkması demek 1 lira civarı ekstra maliyet demektir. Bir bardak benzini fren disklerine dökmek demektir.


    Ani hızlanmalardan, yokuşta hızlanmalardan kaçının.

    En az 1 tonluk bir cismi hareket ettiriyoruz, hızlandırıyoruz. Bisikletle kaçımız düz yolda ayağa kalkıp sprint atabiliyor veya yokuşta hızını artırabiliyor, hiç tercih etmeyiz çünkü boşu boşuna yoruluruz. Araçlarda da aynı şey gerçekleşiyor. Yokuşta hızlanmak demek bir sistemi haddinden fazla zorlamak demektir.
    Araçlar düz yolda duman çıkarmazken yokuşta dumanı salarlar, çünkü zorlanma had safhadadır. Bir de orada sıkıştırırsanız yakıt tüketimi astronomik değerlere ulaşır.



    Özetle sakin kullanmak, az dur-kalk yapmak iyidir. :)




  • Aracım vgt. Dolayısıyla nasıl ivmelendirdiysem ona göre de yakıt harcama devrim değişiyor. Yani 2400 d\d kullanmak iyidir bu devirde az yakar gibi bi'şey söyleyemem. Aracı çalıştırdıktan sonra gaz pedalının altında yumurta varmış gibi davranırsam 4. Viteste hızım 60-70 km/h oluyorken, ani hızlanmayla patinajla kalkarsam 4. Viteste hızım 120 km\h olabiliyor. Devir aynı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazotta 1800 devirin altina indiginizde vites dusurun.. yoksa egzostan zengin karisim atarsiniz.. ayrica 1800'un alti devirlerde arac vitesi dusurmeniz icin titreyecektir. ust vitese gecmeniz icin 2500 un ustune cıkın hatta 3000 e yaklasin.. sakin kullanım 1800-2200 devirleri arasi.. kendi aracimda tecrube ettigim durumdur.
  • Bisey soracam

    Hep aklkimi kurcaliyor

    Normalde arac viteste iken gaza basmazsan arac yakit tuketmiyor

    Lpg dede aynisi gecerlimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    Aynı şekilde. Motor kontrol ünitesinde ( LPG yazılımını da bunun üzerine kuruludur çünkü enjektörlerin açılıp kapanma sinyalini orijinal enjektörlerin sinyalinden alırlar) bu durumla ilgili parametreler

    Motor sıcaklığı belirlenen değerde ise,( ideal çalışma sıcaklığında ise)
    Motor devri belirlenen değerde ise ,( genellikle 1200-1500 d/d aracına göre değişir.)
    Ayak gaz pedalında değil ise
    Araca göre diğer ek parametreler de kontrol edilerek

    Enjektörler yakıtı keser.

    ( karbüratörlü araçlarda kullanılan ilkel LPG setlerinde geçerli değildir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 14 Temmuz 2014; 15:24:28 >
  • Böylece bir hurafenin daha sonuna geldik
    Arac boşta giderken daha cok yakıt yakar veya boşta iken de yakar diye zamanında cok kafa patlattılar
    gerek forumda gerekse TV araba programlarında
  • Cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar.

    onurmaurer arkadaşımız "sakin kullanım 1800-2200 devirleri arasi.." demiş,
    Bende bir arkadaşımdan bunu duymuştum, 1800-2200 devir arası kullanım araca zarar verir mi? Acaba.
  • Boşta iken motorun çalışmaya devam etmesi- rölanti devrinde kalabilmesi için haliyle düşük de olsa bir yakıt tüketimi gerçekleşir. Işığı görüp de boşa alan kişi ışığa kadar az da olsa yakıt tüketmiş olurken, gazdan ayağını çeken sürücünün aracı hiç yakıt tüketmez.


    Fakat bu ikisinin uygulanması ve getirisi arasında ince bir çizgi vardır. Belirli yol şartlarında, mesela çok uzun ve hafif meyilli bir inişte araç viteste iken ayak gazdan çekildiğinde cut-of devreye girecek ve yakıtı kesecektir, fakat motor kompresyonu sebebiyle araç hızı da boşta gitmesine oranla daha hızlı düşecektir. Çok nadir durumlarda teknik olarak boşa almak, ayağı gazdan çekmekten daha avantajlı kalabilir. Fakat bu tür yerler çok nadir karşımıza çıkar. Getirisi de diğer ekonomik sürüş kalemlerine göre çok azdır.

    Neticede aracı boşa almanın olası riskleri de düşünüldüğünde bu çok küçük fark için kimseye yerine göre aracını boşa almasını öneremeyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayramses

    Cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar.

    onurmaurer arkadaşımız "sakin kullanım 1800-2200 devirleri arasi.." demiş,
    Bende bir arkadaşımdan bunu duymuştum, 1800-2200 devir arası kullanım araca zarar verir mi? Acaba.

    Çevrenizde "çok da sakin kullanıyorum ama bu yakıt tüketimi bir türlü düşmüyor" diye söylenenlerle çok sık karşılaşırsınız. 2000d/d ile sürüp de trafiği izlemeseniz, "ben performanslı kullanıyorum ama tüketimim senden düşük" gibi yorumlar karşısında şaşırıp kalırsınız, araçta sorunlar ararsınız.
    Buna forumlarda da çok sık rastlarsınız.

    Üst mesajdaki sebeplerden dolayı 5. viteste 80-90 km/h yaptıran devirler motorun en uygun devirleridir. Alt devri zamanla hissedersiniz, arkadaşın deneyimlediği devirler benim gördüğüm kadarıyla da dizel getzler için idealdir.






  • BİM den heifer marka basınçlı yıkama aparatı aldım. 9.90 tl miş. Bir paket sigara parası olunca denemek istedim.

    Arabasını kendi yıkayanlar bu fiyata bir tane edinebilirsiniz.

    Hani yukarıdaki reklamdan mutlaka denk gelmiştir.

    Ooo süper bir ürün demeyeceğim gelen basınç çıkan basınç belli. Musluk tazyikiniz iyi ise iş görür.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 14 Temmuz 2014; 16:23:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Böylece bir hurafenin daha sonuna geldik
    Arac boşta giderken daha cok yakıt yakar veya boşta iken de yakar diye zamanında cok kafa patlattılar
    gerek forumda gerekse TV araba programlarında


    Bi yanlışlık olmasın

    araç boşta iken yakar tabii

    viteste iken gaza basmazsan yakmaz

    eski dizel getzde boşta 0.5 litre gösterirdi anlık tüketimi

    viteste ise --- çıkardı

    şimdikinde denemedim hiç otomatik olduğu için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayramses

    Cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar.

    onurmaurer arkadaşımız "sakin kullanım 1800-2200 devirleri arasi.." demiş,
    Bende bir arkadaşımdan bunu duymuştum, 1800-2200 devir arası kullanım araca zarar verir mi? Acaba.

    valla benim devir hakkındaki düşüncem babamın özlü sözü üzerinedir

    canı ne kadar isterse

    ikisininde yerine göre kullanılması taraftarıyım ne gereksiz yüksek devir nede gereksiz düşük devir

    sonuçta bana göre ikiside doğru değil

    yüksek devir yakıt masrafı

    düşük devirde getzlerde varmı bilmiyorum ama misal arkadaşın fordda çok yaşıyor egr valfi tıkanması ve motorun kurum bağlaması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    Bisey soracam

    Hep aklkimi kurcaliyor

    Normalde arac viteste iken gaza basmazsan arac yakit tuketmiyor

    Lpg dede aynisi gecerlimi

    Denemek için aracı benzine alıp yokuş aşağı viteste inin.

    Ayağınızı gaz pedalından çektikten sonra aracı gaza geçirin.

    Siz gaza basana kadar yeşil değil turuncu yanacaktır. Lpg sistemim BRC

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 14051406140714081409
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.