Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1380. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.522
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13781379138013811382
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    hocam ne oldu sızın g2 ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5w 30 veya 5w 40 ikiside soğukta 5 numara gibi davranıyor. 10 numara ile başlayan, 10w 40 yarı sentetikten kesinlikle daha iyidir.

    Kışın soğuk motorda fark pek olmaz ama iş yaz sıcaklarında geldiğinde sıcakta 40 numara gibi davranan 5w 40 daha isabetli olur gibi. Çünkü işin içinde benzine göre çok daha yüksek yanma sıcaklığı oluşturan lpg var.

    Yok 5w 30u denemek istiyorum derseniz, sıcak bir ilde yaşamıyorsanız 5w 30u deneyebilirsiniz, eksiltme çok olursa 5w 40 a geçersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mnr980 kullanıcısına yanıt
    Daha gelmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    5w 30 veya 5w 40 ikiside soğukta 5 numara gibi davranıyor. 10 numara ile başlayan, 10w 40 yarı sentetikten kesinlikle daha iyidir.

    Kışın soğuk motorda fark pek olmaz ama iş yaz sıcaklarında geldiğinde sıcakta 40 numara gibi davranan 5w 40 daha isabetli olur gibi. Çünkü işin içinde benzine göre çok daha yüksek yanma sıcaklığı oluşturan lpg var.

    Yok 5w 30u denemek istiyorum derseniz, sıcak bir ilde yaşamıyorsanız 5w 30u deneyebilirsiniz, eksiltme çok olursa 5w 40 a geçersiniz.

    Teknik veriler oyle demiyor ama

    Yukarda yazdim iki yagin viskozite degeride farkli

    Yani 5 olmasi bisey ifade etmiyor

    5 50 de mantiken dedigin gibi olmasi lazim sogukta ama degere bakinca pekde oyle gorunmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar geçenlerde kırılan kopan antenleriniz hakkında bir konuşma olmuştu. Ben olaya müdahale etmeden içimden "Allah allah bu insanlar antenlerini kırmayı nasıl başarıyorlar" demiştim. Dün Eskişehir'e gittim anneler günü dolayısıyla. Evin Garajına geri geri girerken (ben anteni en tepede kullanırım) tak dedi fırladı önüme anten Anlayacağınız artık benim de antenim yok. Melet nasıl kırıldıysa yapıştırmak da mümkün gözükmüyor. Asıl önemli sorun ise antenin dibi içinde kaldı onu da çıkarmam falan gerek. Ben eski sayfalara dönüp bunu nasıl hallettiğinize bir bakayım olmadı en yakın zamanda anten alıcam haberiniz olsun :)

    Ha bu arada Ankara'dan yola çıkarken menzil 150 km'yi gösteriyordu. Polatlıya gelmeden 30 tl'lik mazot aldım. Eskişehir'e vardığımda menzil yine 90 km gösteriyordu. Dönüş yolunda 50 tl'lik aldım. Ankara'ya vardığımda menzil 200 km gösteriyordu. Yani 80 tl mazotla Ankara - Eskişehir - Ankara yaptım. Dün hava 19 derece civarıydı yol yer yer yağışlıydı. 2 kişi hızlı trenle gitseydik 100 tl verecektim, getzimle 80 tl'ye hallettik şehir içi gezme de cabası yani. Var mı şimdi getz çok yakıyor diyen hala :)




  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    anten geçmiş olsun.
    anakarada bir yerle anlaşsak toplu degiştirsek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    anten geçmiş olsun.
    anakarada bir yerle anlaşsak toplu degiştirsek

    Olur valla. Özellikle yaz tatilinden önce yaparsak çok daha iyi olur.
  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    kesinlikle.
    bildiğim kadarıyla 40 civari anten komple değişiyor
    15-20 de işçilik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    @JackDaniels öncelikle işin uzmanı değil, meraklı araştıran ve 160bin km dir getz kullanan bir öğretmenim. Ustam daha 200bin motor ömrü biçti

    Birde yarın araç motor yiyormuş. Şeytan kulağına kurşun.



    Neyse sık kullanılan yağları viskozite değerlerine göre iyiden kötüye sıralarsak.

    5w 30, 5w 40, 10w 40 olur.

    Bunda haklısınız. Ama sormak istiyorum amaç kışın aracı korumaksa neden 0w 30 u önermiyorsunuz? Veya 0w 40'ı önermiyorsunuz?

    - Araç yıpranmış olabilir, Araçta Lpg var, kaygıları olabilir değil mi?

    Demek istediğim kışın ilk çalıştırmada 5w 30 mu, 5w 40 mı daha çok korur sorusundan ziyade, motor sıcakken de hangisi en iyi korumayı sağlar sorusu bence daha önemli.



    İksinde kışlık hanesi 5w, servislerin 0 araca bile çatır çatır 10w 40, dediğiniz gibi 10 w 30 koyduğu ülkemizde, 5w 40 ucuz iskoç viskinin yanında JackDaniels kalır. Nick'e alıntı yaptım modaratörler kızmasın.


    Şu var 5w 40 yağ sıcakta 40 numara gibi davransın diye daha fazla polimer içermekte bu da sıcaklık değeri viskozitesinde farklılık yaratıyor olabilir.


    Ben anlatıklarınızdan @ 40ºC değer ne kadar düşükse o kadar iyidir gibi anladım.

    " Viskozitenin düşüşü yağ filminin dayanıklılığını azaltır ve motorda aşınma hızlanır." O sebeple 100derece de ki viskoziteye bakmak bence daha önemli.

    Şimdi mobil markasını baz alarak 3 resim paylaşacağım.





    Akışkanlık -45 olan :Mobil1 esp 5w 30 ( üçünün en iyisi bu, @ 40ºC değerine bakar mısınız?)

    Akışkanlık -39 olan :Mobil super 5w 30

    Akışkanlık -39 olan :Mobil super 5w 40

    Kıyaslamayı yaparken akma noktalarını da değerlendirmek gerekir.

    Mobil 1 esp 5 w 30 -45 derece, diğerleri - 39 derecede hala akışkan. Yani 5w30 ile 5w 40 aynı.

    Ama bu farkı anlamak için birinde - 39 dereceleri, diğerinde -45 leri görmek gerekir.

    Yaşadığımız ülkenin Türkiye olduğunu düşünürsek çok da mantıklı bir değerlendirme olmayacak. Zaten soğuk kaygısı var ise 0w ile başlayan yağlar var.


    Özetle.

    Atıyorum Samsun'da yaşıyorsun. Bu üç yağ ile Erzurum'a da gitsen gayet güzel kullanılır. Ama sıcak illerde( yaz sıcaklığı 40 derece ve üstü) 5w 30 lar. Km yapmış ve LPG li olan bu araçta riskli olabilir.

    Aracı sadece kışın mı, 4 mevsim mi koruyacağız sorusu önemli.

    Getz kullanma kılavuzu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 12 Mayıs 2014; 18:54:02 >




  • biuu kullanıcısına yanıt
    Bende senin gibi meraklı ve araştıran birisiyim

    bikaç sayfa önce araştırdığım yağların ayrıntılı değerlerini elle tuttuğum defterin resmini paylaşmıştım ama kimse tek kelime cevap vermedi

    forumdaki yağ tavsiyesi bulunanlara sordum cevap veren olmadı

    yani bence kimse bilerek cevap vermiyor

    adam sattığı yağı tavsiye edemiyor


    arkadaş 140000 deki 2000 model e320 si için yağ araştırıyor aylardır

    hala net bi cevap bulamadı

    castrolü mobili mercedes servisini hepsini aradı sordu soruşturdu

    castrol 10-60 yağı tavsiye etmedi performans araçları için dedi

    mobil tam tersi tam sizin araç için dedi

    yani iki farklı marka aynı yağ için aynı yorumu yapamadı

    ki bunlar dünyanın 1 ve 2 si sözde

    kısacası bende kendi kendime yorum yaparak ve fikrimi burda paylaşarak bi cevap bulmaya çalıştım

    çokta ümitli değildim açıkçası cevap veren olacağına



    gelelim neden 5-30

    çünkü 0-30un viskozite değerleri daha düşük çok ince kaçabilir

    ama 5-30 tam istediğim değerler ve fiyatta çok daha uygun


    neden sadece viskoziteye bakıyorum

    sonuçta bu araba lpglide olsa jet yakıtıylada çalışsa göreceği max değer 100 derece değilmi

    yani 100 derecedeki değerleri çokda önemsemiyorum

    benim için soğuk havadaki perf daha önemli


    sabah 4 gündür yatan arabanın yağını kontrol ettim

    10bin km oldu değişeli ve iki çizgi arasında şuan

    yani bi eksiltme yok ve 10-30 değerleri 5-30 la aynı gibi

    5-30 soğukta daha akışkan 5 olmasıda bu yüzden zaten



    kısacası ne yazacağımı unuttum kafayı toplarsam devam ederim




  • Sitem etmeyin, elbet yazılanlardan bir çok kişi faydalanıyordur.

    Arkadaşımızda okusun karar versin.

    Siz hangi ilde yaşıyorsunuz? Araç ta lpg var mıydı sizin bilmiyorum.

    Arkadaşta Hangi ilde yaşadığını söylememiş. O sebeple 5w 40 daha garanti seçim olur diye düşündüm.

    Motor en fazla 100 derece olur, zaten fan-devir daim açar, bu sebeple gerisi önemli değil demek istiyorsanız bence eksik kalıyor.

    Sonradan eklediğim bir cümle var. Savunduğum konunun ana fikrini oluşturuyor. 100 derecede viskozitenin düşüşü yağ filminin dayanıklılığını düşürdüğü için motor ömrünü kısaltıyor. Motor ömründe tek etmen soğuk değil yani.

    Ama 10w 30 dan 5w 30'a geçmekle en iyisini yapmışsınız. Beğenmezseniz 5 w 40 geçme şansınız hala var.

    5w 30 Benim 2005 e yaramadı sesli çalışmaya ve eksiltme yapmaya başladı. Yazın Aydın'da yaşıyorum ve çok devirli kullanırım. Çoğu zaman 6000devir, devir kesiciye kadar basarım kalkışlarda.

    2 buçuk ayda yağ değiştirdiğim için kışın 5w 40 ile aram gayet iyi. Yazın hem ekonomik olsun hem ne olur ne olmaz diye 10w 40lpgli olan yağlardan kullanıyorum. Dikkat çok önerilmez.Marka tercihim ayak üstü olması sebebiyle Petrol Ofisi maxima yağ değişim merkezlerinde değiştiririm.

    Yağı filtresi hepi topu 100tl zaten. Memnun kalınmaz ise geçiş yapılabilecek yağlar belli.

    Getz için İlk denenmesi gereken 5w30sa sonra 5w 40 ve 10w 40 gelir.

    Siz öyle yapmışsınız, memnunsunuz devam edin bence. Ama aklımı 0w 40 karıştırmıyor değil. Pahalı olmasa ve daha yeni bir motorum olsa deneyesim var.

    Yarın 0 araç alırsam, aksi yazmadığı sürece içinden çıkan yepyeni yağı döküp 0w 30 veya 0w 40 koyacağım kesindir.

    Edit: Ben sizi 5w 30 kullanıyorsunuz diye okumuşum.

    Önemli bir ekleme:

    Ben kışın 5w40, yazın 10w40 kullanıyorum demiştim. Sentetik yağdan yarı sentetik yağa veya tersini çok sık yapmak, hatta marka değiştirmek bile çok tavsiye edilen bir durum değildir. Katkılar contayı zamanla sertleştirip veya contadaki kalıntıları temizleyip aracın yağ kaçırmasına sebep verebiliyor. Bu benim tercihimdir. Son 5w 40(sentetik) tan, 10w 40(yarı sentetik) a geçişimde inanılmaz beyaz duman attı. Aynısı 10w 40tan 5w 40 a geçince de yapmıştı. Sabaha birşey kalmadı ama korkmadım değil. Aydın da bu yaz 5w 40ı bir daha gözlemleyip o yağ ile devam etmeyi düşüyorum.

    Aracınız için uygun numara ve markada karar kıldıktan sonra yağ marka ve numarasını eksiltme yapıncaya kadar değiştirmemeye çalışın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 12 Mayıs 2014; 20:16:54 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • @biuu
    @jackdaniels
    :) yorumlar güzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forum,., triboloji uzmanı olmuş :)

    Yağ konusu ve tavsiyesinin geçtiği her konuda gerek yerli olsun gerekse yabancı olsun forum karışır, her kafadan bir ses çıkar. Biri okuduğu bir makaleden anladığını yazar, biri reklamda gördüğünü, biri sanayide ustadan duyduğunu, biri servisteki kalfadan duyduğunu, biri kamyoncunun dediğini öbürü 30 sene önceki arabasında başından geçeni vs.. derken hiç bir sonuca varılmaz.

    Yağı ince olur, pompalanmaz, yağlama aksar.. Kalın olur, ücra köşelere ulaşmaz, yağlama aksar.

    Lastik hava basıncı konuşulur, herkes farklı bir şey söyler. Yakıt tüketimi konuşulur herkes farklı bir şey söyler.


    Standartların amacı da bu karmaşayı engellemektir. Yakıt tüketimi için standart koşullarda hazırlanmış testleri uygular. katalog verisi olarak yazar. Lastik hava basıncını araç teker boyutu ve yüklerine göre seçer, kullanma kılavuzuna yazar. Motor yağlarını sınıflandırır ve kullanma kılavuzuna aracın motorunda kullanılabilecek sınıfları yazar.


    Aynı araca aynı şehirdeki iki yetkili servisten birisi 5W30, diğeri 10W40 koyabilir. Ülkemizin iklimi, soğuğu sert değil. Seçeneklerin hepsi de vazifesini yerine getiriyor.
    Önemli olan zamanında, özelliklerini yitirmeden değiştirmek. Mükemmel, iyinin düşmanıdır. Yağımız da mükemmel olmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 12 Mayıs 2014; 22:02:26 >




  • Aktuz abi helalin var yıne nokta atışı oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biuu kullanıcısına yanıt
    Eyw

    5-30 la 5-40 arasında seçin yaparsak

    40 derecedeki fark 11 puan 100 derecedeki fark sadece 1,4 puan

    kaldıki motor ilk çalıştığında misal kışın 5 derece olsa belki bu fark 35 puan olacak yada 25 neyse bunun bilgisini veren yok

    yani adam -35 deki veya sıfırdaki viskozitesini yazmıyor nedense

    ama 100 derecede fark yine 1,4 olacak yaz kış farketmeksizin

    1,4 fark yüzünden 5-30 yağın ince kalacağını pek zannetmiyorum yazın sonuçta nerdeyse aynı değerler



    şuan 10-30 var aracımda ve daha 5000 km var değişime kışa doğru 5-30 ile değiştirecem bakalım

    istanbul kartaldayım lpg mevcut otomatik vites



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 13 Mayıs 2014; 8:54:39 >
  • JackDaniels kullanıcısına yanıt
    Bence bu tek başına yeterli bir kriter değil.

    Yukarıda resimlerini paylaşığım yağları örnek alırsak.

    100tl den başlayan 5w 30 Mobil1 esp: 40 derecede: 72,8

    65 tl den başlayan 5w 30 Mobil super 40 derecede: 53

    Super serisi, mobil 1 e göre daha iyi izlenimi verirki, kesinlikle öyle değil.


    Ha şunu dersek 5w 30 daha iyi yağlama yapabilir.

    Yağın biri

    5w 30.=> 30 -5 = 25. Polimer katkısı az, daha saf

    5w 40.=> 40-5=35. Polimer katksı daha çok, yağ özelliği daha az.

    Sonuç olarak 5w 30, 5w 40 kışın ikiside ülkemizde yeterli korumayı yapacaktır. Yaz için o 4, 5 numaralık fark bile önemlidir diyerek


    "Herkes işini yapsın" mesajlarını okumadan önce, iyi forumlar dilerim.
  • biuu kullanıcısına yanıt
    herkes işini yapsın derken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    herkes işini yapsın derken

    Sakın alınmayın size bir şey demedim.

    Makine, motor mühendisi veya uzmanı değiliz ya. İşin ehli kişilerce taş gelmesin diyorum.
  • biuu kullanıcısına yanıt
    yok alınmadım zatende olayı anlamadım kaçırdığım bişeymi var diye
  • Aslında forumun amacı teknik bilgiler verip standartları anlatmaktan ziyade (bizim getz forumu için konuşuyorum) istisnai durumlar ve aracımıza özel kullanımları paylaşmaktır. Ben aracımda şu yağı kullandım lastik basıncım şuydu çok memnun kaldım demek ve başka bir arkadaşımıza öneride bulunmaktır. Yoksa yağlar hakkında sayfalarca ahkam kesmelik bilgiler var google amcada. @biuu aydın'da yaşıyorsun sanırım. Oranın sıcağını çok iyi bilirim. Asfalt eritir. Ben o şehirde yaşıyor olsaydım kesinlikle 5w-30 yağ kullanmazdım. tercihim 10w-40 ve üstü olurdu. Tabi bu benim tercihim. Şunu unutmayın arkadaşlar kısa mesafe motoru, uzun mesafe yağı bitirir. Yani burada bişeyler paylaşırken anlatılandan anladığınızdan ziyade bunu kendi düsturumuzda değerlendirmeliyiz diye düşünüyorum. Herkesin yaşadığı şehir farklı herkesin kullanım tarzı farklı dolayısıyla @aktuz hocanın dediği gibi standart değerleri çok aşmadan kendimize yakın gördüğümüzü uygulamak en doğrusu olacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 13781379138013811382
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.