Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
32.737
Cevap
114
Favori
2.554.205
Tıklama
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      328 Mesaj
      14 Eylül 2013 21:53:28
      Arkadaşlar aracımın serviste 57500de serviste bakım yaptırmıştım.
      Bu yaz 68000de iken tatil öncesi bakım yaptırayım dedim ve yaptırmıştım. Bakımda Balatalar +Yağ +yağ filtresi + hava filtresi+ mazot filtresini değiştirmiştim. Yağ olarak magnatech 5w-30 tam sentetik yağ koydurmuştum.

      Şimdi aracım oldu 79000 km. Bakım yaptırayım mı ? Yaptırırsam neler yaptırmam gerekiyor ? Sadece yağ + yağ filtresi + yakıt filtresi değiştirsem olur mu.

      Bir de 90000 bakımı ağır deniyor. BEn şimdi bakıma alırsam 90000 bakımına ne zaman gitmem gerekiyor...
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      895 Mesaj
      14 Eylül 2013 22:40:29
      hocam arabayı satmadiniz mi satacaktınız diye hatırlıyorum
      _____________________________
    • Binbaşı
      1229 Mesaj
      15 Eylül 2013 10:54:42

      kadir1983'e cavap :
      ortmen55 arabasını seviyor. satcam dediğine bakma sen onun :)




      ortmen55'e cevap :
      Hocam hala yanlış biliyorsunuz. Castrol magnatec tam sentetik değil yarı sentetik.. Ayrıca 5w30 ince bir yağ. Bende size uyup 75 bin bakımında magnatec 5w30 koydurdum. Motorlara belli bir km'den sonra ince yağ koymak daha fazla eksiltmeye yol açar. (mış)
      90 bin bakımında ille de 5w30 düşünüyorsanız en azından magnatec değil de castrol edge alın derim. bu seferde siz benim dediğim yağı koydurun :)
      |
      |
      Bahsedilenler: kadir1983 , ortmen55 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
      HYUNDAİ GETZ 2006 Model 1.5 VGT HY KLM 90 BG
    • Binbaşı
      1229 Mesaj
      15 Eylül 2013 11:04:39
      quote:

      Orijinalden alıntı: ortmen55

      Arkadaşlar aracımın serviste 57500de serviste bakım yaptırmıştım.
      Bu yaz 68000de iken tatil öncesi bakım yaptırayım dedim ve yaptırmıştım. Bakımda Balatalar +Yağ +yağ filtresi + hava filtresi+ mazot filtresini değiştirmiştim. Yağ olarak magnatech 5w-30 tam sentetik yağ koydurmuştum.

      Şimdi aracım oldu 79000 km. Bakım yaptırayım mı ? Yaptırırsam neler yaptırmam gerekiyor ? Sadece yağ + yağ filtresi + yakıt filtresi değiştirsem olur mu.

      Bir de 90000 bakımı ağır deniyor. BEn şimdi bakıma alırsam 90000 bakımına ne zaman gitmem gerekiyor...




      57500 + 10000 = 67500 sizin bakıma giriş km 68000
      68000 + 10000 = 78000 sizin bakıma giriş km 79000

      sizin bakım periyodunuza göre 79000 + 10000 = 89000 'de bakım zamanı geliyor, o sebeple değişecek filtrelerin fiyatları yağ dahil size 300 - 350 tl ye (sanayide) malolacağı için değiştirin ne varsa derim.

      90 bin bakımında da yağ, filtreler, kayışlar ve diğer yıpranan parçalar değiştirin. Uzun yol yapan birisiniz 90 bin bakımında - eğer değiştirmediyseniz diğer bakımlarda - fren balatalarını (eğer eğilme varsa) diskleri takım halinde de değiştirebilirsiniz.
      _____________________________
      HYUNDAİ GETZ 2006 Model 1.5 VGT HY KLM 90 BG




    • Yarbay
      5581 Mesaj
      15 Eylül 2013 16:25:37

      Ağır bakım haricinde dediğiniz filtre ve yağın değişimi sanayide en fazla 150 liraya malolur hocam.
      60-70 TL yağ, 50 filtreler, 30-40 da işçilik, ortalama 150 TL.
      |
      |
      DeArAnGeL kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      895 Mesaj
      15 Eylül 2013 19:22:00
      ben debriyaj baskı balatayı merak ediyorum o nekadara değişir birde 57000 de şu an trigerlik bi durum söz konusumu_?benzinli 1.4
      |
      |
      _____________________________
    • Yarbay
      3088 Mesaj
      15 Eylül 2013 22:59:06
      debriyaj baskı-balatası 140 TL, işçilikle birlikte 300-350 TL ye yaptırabilirsin. O kmlerde kolay kolay ihtiyaç hasıl olmaz. Tabi kullanıma bağlı olmakla birlikte genelde 100.000 km civarında biter. Debriyaj zamanı geldiğinde aynı fren balataları gibi kendini belli eder. Onun için ihtiyaten debriyaj değiştirmek fuzuli olur.

      Yine fren balatalarında da balatanın bitmeye yaklaştığının sinyalini veren metal tırnakcıklar vardır ve fren diskine sürterek ince bir cızırtı sesi çıkarırlar. Bu duruma gelmeden balata değişmek fuzulidir. Malesef servislerde balatalar ezbere değiştiriliyor, en son kuzenimin arabasına " balatalarınızda bitmiş" diyerek değişim yapmışlar ve çıkan balatalarını gördüm ve balatalar ömürlerinin daha 10'da 1'ini ancak tüketmişlerdi.


      Bu araçların ekonomik oldukları için tercih edildiğinden yola çıkarak tüm kullanıcılara filtreleri sanayiden almalarını, ( herbiri 10 TL civarında ) ve en azından sadece iki klips sökülerek çıkarılabilen hava filtresini ve yine kolayca değiştirilebilen polen filtresini kendilerinin değiştirmelerini öneririm. Yağı aldıkları yere dolum yaptırırlarsa onlarda yağ filtresini ücretsiz değişirler. Benzin veya mazot filtresi her bakımda değişmesi şart olan şeyler değiller çünkü yakıt aldığımız yerler zaten güvenilir yerler ve filtre tıkanmıyor, dolmuyor ki yenisini takalım.

      Tam sentetik 4 lt 5-30W Mobil yağ 70 TL civarında.
      |
      |




    • Yüzbaşı
      328 Mesaj
      15 Eylül 2013 23:36:35
      Arkadaşlar etiketlemeyi beceremedim kusura bakmayın..


      1. Evet aracımı satmayı planladım ancak yerine alacak belirlediğim fiyat aralığında temiz dizel araba bulamadım .Artık Mayısa kadar biner Mayısta satarım :) ( Focus sedan bakıyordum )

      2. Üstad ben Magntech'i servis önerisiyle aldım aslında. Kutunun da üzerinde "Tam Sentetik" Yazıyordu. Dün tam emin olmak için yağcıya gidip baktım öyle yazıyor. Yani tam sentetik olduğuna eminim.


      Öneriler için teşekkür ederim. Sanayiye değil de yine servise giderim sanırım. Sanayide ustalara nedense güvenemiyorum. Bütün Fİltreleri ve yağımı değiştireceğim.
      Ayrıca servise normalde 15000 kmde gidiliyor diye biliyorum. ERKEN gitmek acaba dezavantaj mı ?
      Balatalarımı 68000de değiştirdim.BU sefer değişmeyi düşünmüyorum...
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      328 Mesaj
      15 Eylül 2013 23:40:14
      Bir de merak ettiğimden soruyorum. Lütfen samimi cevap veriniz.

      Aracım 2006 model değişensiz ve boyasız.
      Aracımda orjinal ön sis farı + 4 cam otomatiği +Abs + Far Yükseklik AYarı + Isıtmalı Yan ve Arka AYna + 12 V çıkışı vs..
      Km 78800 şuan.

      Siz olsanız ne fiyat yazarsınız ? Sahibinden de bakıyorum Abs olmayanlara 22-21 yazmışlar..%90nında sis farı bile yok :/

      Nedir sizce fiyatı
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      328 Mesaj
      15 Eylül 2013 23:47:28
      _____________________________




    • Yarbay
      9252 Mesaj
      16 Eylül 2013 00:52:32
      |
      |
      _____________________________
      Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!




    • Yarbay
      3088 Mesaj
      16 Eylül 2013 01:52:17
      Yağ konusunda üretici tarafından motor için önerilen yağın dışına çıkmamanız gerekir. Başka markalar tercih edebiliriz fakat üreticinin belirttiği standartlarda aynı viskozite endeksinde bir yağ kullanmalıyız.


      Aşağıdaki tabloda, kullanılan yağlara göre külbitör kolunda oluşan yağ basınç değerleri verilmiştir.

      Grafikte külbitör kolundaki yağ basıncının zamana ve kullanılan yağın cinsine göre değişimi verilmiştir.


      Görüldüğü üzere, Sentetik 5W40 yağ ile külbitördeki yağ basıncı ilk 35 saniye sıfır iken 40. saniyede 50 psi ve sonrasında 57 psi seviyesinde iken
      15W40 normal yağ, ilk 75 saniye sıfır iken ancak 90 saniye sonra 50 psi'a yaklaşıyor ve 110 saniye sonra ancak 50 psi olabiliyor.


      Motorlarda aşınmanın büyük kısmı soğukken ilk çalışmada olur denmesinin sebebi de budur. Görüldüğü gibi ilk yağ ile 35 saniye yağsız kalan külbitör kolu, 2. yağ ile 75 saniye yağsız çalışıyor.

      Görüldüğü gibi "ne olacak canım, ha 5W40 ha 15W40" diyemeyiz.


      Motorlarda yağ seçimi önemlidir, tasarımında kullanılan yağ önemlidir. Daha ince veya daha kaliteli bir yağ kullanırken çok dikkat etmemize gerek yoktur fakat daha kalın yağ kullanırken dikkatli olmalıyız. Kaş yapayım derken göz çıkarabiliriz. Özellikle soğuk havalarda bu üstteki ayrım daha dramatik hale gelir.


      Belki 80'li 90'lı yıllardan kalma bir motorda bu o kadar önemsenmiyordu fakat bugünün motorları gerek toleranslar, gerekse teknolojik sınırlar yönünden oldukça zorlanan motorlardır ve dengeleri daha hassastır.




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 16 Eylül 2013; 1:59:54 >




    • Yarbay
      9252 Mesaj
      16 Eylül 2013 06:42:51
      @aktuz
      Açıkmalışşınız sız neyı önerırsınız
      benım getz 118bınde şu an üzerınde 10 30 shell var ?



      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________
      Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!
    • Teğmen
      179 Mesaj
      16 Eylül 2013 09:02:42

      Çok güzel açıklamışsınız, teşekkürler.
      Geçen hafta Era'nın 30,000 km bakımını yaptırdım yetkili serviste (istanbul-erk plaza). 10w-30 Shell Helix hx7 yağ kullanmışlar.
      Getz'de Era'da 1,5 crdi motor.
      |
      |
      aktuz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________
      - 2011 Era Mode 1.5 Dizel
    • Teğmen
      179 Mesaj
      16 Eylül 2013 09:05:54
      Bu arada Getz'in bakımı için daha önceden almış olduğum castrol magnatec 5w-30'lık 5 LT. yağı satabilirim, 75 TL.
      İgilenen olursa mesaj atabilir.
      _____________________________
      - 2011 Era Mode 1.5 Dizel
    • Yarbay
      3088 Mesaj
      16 Eylül 2013 10:24:57
      quote:

      Orijinalden alıntı: volizzi

      Çok güzel açıklamışsınız, teşekkürler.
      Geçen hafta Era'nın 30,000 km bakımını yaptırdım yetkili serviste (istanbul-erk plaza). 10w-30 Shell Helix hx7 yağ kullanmışlar.
      Getz'de Era'da 1,5 crdi motor.


      W harfinden önceki rakam -18C sıcaklıktaki yağ viskozitesini ( "Cıvıklık" gibi düşünülebilir) gösterir.
      W harfinden sonraki rakamda 100C sıcaklıktaki viskoziteyi gösterir.

      Motor ilk çalıştırılırken ilk rakam, ısındıktan sonra 2. rakam önemlidir.


      Motorun çalışma sıcaklığı iklime göre değişmeyeceğinden üretici 2. rakamda ne diyorsa onu kullanmamız gerekir.

      Fakat -18C deki akışkanlık durumu ilk çalıştırmada önemlidir ve haliyle iklime göre değişken bir kavramdır. Mekke'deki , Antalya'daki bir araç için 10W30 da yeterli olabilirken, Erzurumda 5W30, Sibiryada 0W30 tercih edilebilir.



      Kullanma kılavuzlarında araç için uygun olan yağ aralıkları belirtilmiştir.
      Herkes aracındaki yağ etiketi veya kullanma kılavuzunda yazana göre yağ koymayı adet edinmeli.


      Yağın markası önemli değil, araç üreticileri "şu motoru kullanan şu aracımda şu standartları (ABC 12345) karşılayan yağ kullanılmasını öneriyorum" der. O standardı karşılayan Mobil de vardır, Castrol de, Shell vs.. de.

      Diğer yandan bir de yağ markası verebilir, o da işin ticari boyutudur.
      |
      |




    • Çavuş
      49 Mesaj
      18 Eylül 2013 18:26:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: ortmen55

      Bir de merak ettiğimden soruyorum. Lütfen samimi cevap veriniz.

      Aracım 2006 model değişensiz ve boyasız.
      Aracımda orjinal ön sis farı + 4 cam otomatiği +Abs + Far Yükseklik AYarı + Isıtmalı Yan ve Arka AYna + 12 V çıkışı vs..
      Km 78800 şuan.

      Siz olsanız ne fiyat yazarsınız ? Sahibinden de bakıyorum Abs olmayanlara 22-21 yazmışlar..%90nında sis farı bile yok :/

      Nedir sizce fiyatı

      Merhabalar hocam.Bende de 2009 model getz var ve önümüzdeki aylarda satmayı düşünüyorum.Sahibinden fiyatları biraz uçuyor gibi.Tabi aracımız fazla etsin isteriz ama sanki 1-2 bin lira fazlası var gibi oranın.
      |
      |
      _____________________________
    • Binbaşı
      1229 Mesaj
      19 Eylül 2013 15:58:36
      Dizel araç sahipleri malum önümüz kış. Kışa girmeden yapılacak bakımlar hakkında bilgileri bu başlık altında toplarsanız daha düzenli olur. Şimdiden teşekkürler...

      Dizel Getz Bakım Bilgileri
      |
      |
      _____________________________
      HYUNDAİ GETZ 2006 Model 1.5 VGT HY KLM 90 BG
    • Binbaşı
      1229 Mesaj
      19 Eylül 2013 16:17:21
      Motoru durdurmadan önce bir süre beklemek turbo ömrü açısından iyi olur deniyor ve bende buna dikkat ediyorum. Şöyle bir durum var ;
      Arabayı apartmanın arkasındaki açık garaja park etmem epey bir zaman alıyor ve park ederken hiç gaza basmıyorum, buna da gerek kalmıyor zaten. bir ileri bir geri sadece ayağımı debriyajdan kaldırarak 1-2 dk boyunca daracık park yerinde diğer arabaların arasında manevra yaparak bir boşluğa giriyorum.

      Hiç gaza basmadığım için turbo dinlenmiş olur mu? Bu park etme işkencesinden sonra yine de 30 sn. - 1 dk arası beklemem gerekir mi?
      |
      |
      _____________________________
      HYUNDAİ GETZ 2006 Model 1.5 VGT HY KLM 90 BG
    • Çavuş
      94 Mesaj
      19 Eylül 2013 21:23:49
      Arkadaşlar hyundai getz 1.5 CRDi GL Active almak istiyorum yalnız araba 175 binde. Getzlerde kilometrenin yüksek oluşu herhangi bir problem çıkarırmı tabiki ekspertiz yaptırdıktan sonra alıcam fakat bir yorum almak istedim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
      _____________________________
    Hızlı Cevap




Reklamlar
sohbet
haberler
son dakika
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Satılık Köpek
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.