Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1297. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12951296129712981299
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orijinalden alıntı: ustad_10

    Arac yokus asagi bos viteste giderken yakit yakar mi? Dizel icin soruyorum.

    benzinli dizel farketmez hesi yakar 0.7 litre kadar

    ama viteste inersen 0 litre yakar

    Hatta konuyla ilgili şöyle bir video var:

    http://www.youtube.com/watch?v=-zsPHPvRzog

    Not: Bazı arkadaşların kafası karışabilir; 0 gösterse bile aslında tam 0 yakmaz. 0 ile 0.1 arası bi değerde olduğu için 0 gösteriyordur. Şahsen ekonomik kullanımlar için boş vitesi tercih etmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orijinalden alıntı: ustad_10

    Arac yokus asagi bos viteste giderken yakit yakar mi? Dizel icin soruyorum.

    benzinli dizel farketmez hesi yakar 0.7 litre kadar

    ama viteste inersen 0 litre yakar

    Hatta konuyla ilgili şöyle bir video var:

    http://www.youtube.com/watch?v=-zsPHPvRzog

    Not: Bazı arkadaşların kafası karışabilir; 0 gösterse bile aslında tam 0 yakmaz. 0 ile 0.1 arası bi değerde olduğu için 0 gösteriyordur. Şahsen ekonomik kullanımlar için boş vitesi tercih etmem.

    yaris kullanıyorum ve bir zamanlar getz alma yoluyla çıkıp yaris almıştım. kullanan arkadaslar boşa atın diyor ancak yarisin yol bilgisayarıda boşa atmayın diyor. bi kaç kez denedim kırmızı ışık yanıyor diye boşa aldım yaklaşırken bir anda benzin sarfiyatı artıyor hemde inanılmaz seviyelere 16-20 lt ye. ama 1 de yaklaşırsam 4-6 lt de kalıyor, ama ben vitesi son anda boşa alıyorum mesela 3 ile gelirken araç kendi kendine yavaşlıyor ve stop etmeden boşa alıp frenliyorum ve 3-4 lt ile yol bil. cvp veriyor.

    bence de yolda giderken yokuş aşagı falan boşa almayın duruma göre vites ayarlayın en güzeli




  • Kaza yaptığımda kasko getz vermişti, bir hafta kullanmıştım. Çok sevmiştim arabayı, tepkileri çok güzel, tam bir şehir içi arabası, birde otomatik vites olursa tadından yenmez.
  • selam arkadaşlar 2007 22bin km kullandığım 1.4 çift hava yastıklı aracımı 19 a sattım siyah lpg li 91 bin km de verdim c segmentine çıkmayı hatta yeni i30 almayı planlıyordum ama nasip olmadı gene parasını hakeden ve kronik sıkıntısı olmayan getz e geri döndüm şuanki aracım gri 2008 1.5 vgt abs değişensiz boyasız yetkili servis bakımlı 96 bin km de 18750 ye aldım allah hepimize kazasız belasız günler nasip eylesin doğrusunu söylemek gerekirse getzi kullanmayı özlemişim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35emrah35

    selam arkadaşlar 2007 22bin km kullandığım 1.4 çift hava yastıklı aracımı 19 a sattım siyah lpg li 91 bin km de verdim c segmentine çıkmayı hatta yeni i30 almayı planlıyordum ama nasip olmadı gene parasını hakeden ve kronik sıkıntısı olmayan getz e geri döndüm şuanki aracım gri 2008 1.5 vgt abs değişensiz boyasız yetkili servis bakımlı 96 bin km de 18750 ye aldım allah hepimize kazasız belasız günler nasip eylesin doğrusunu söylemek gerekirse getzi kullanmayı özlemişim :)

    Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanırsın inşallah.
    Dizele geçince gözlemlediğin farklar neler? :))
  • Arkadaşlar
    Dün Hastane otoparkında arabayı çalıştırdım, elimdekileri sağa sola yerleştirdim
    Arabanın motoru o kadar sessiz çalışıyor ki unutup tekrar marşa bastım, hem de 3 kere, akü bitti sandım,
    fark ettim ki motor çalışıyor

    Bugün de kaputu açıp buji kablolarına bakayım dedim bir zarar var mı diye.
    Akü kutup başları acayip oksit yapmış
    Bunun önlemenin yolu nedir?
    Sıcak su ile temizleyip gress yağ sür diyenler var

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Arkadaşlar
    Dün Hastane otoparkında arabayı çalıştırdım, elimdekileri sağa sola yerleştirdim
    Arabanın motoru o kadar sessiz çalışıyor ki unutup tekrar marşa bastım, hem de 3 kere, akü bitti sandım,
    fark ettim ki motor çalışıyor

    Bugün de kaputu açıp buji kablolarına bakayım dedim bir zarar var mı diye.
    Akü kutup başları acayip oksit yapmış
    Bunun önlemenin yolu nedir?
    Sıcak su ile temizleyip gress yağ sür diyenler var



    Sn Tiske,

    Çalışırken marşa basma durumunda çok nadiren volan veya marş dişlileri zarar görebiliyor fakat öyle bir kaç basmayla kolay kolay bir şey olmaz.

    Oksitlenen kutup başları için sıcak suyla temizlemek ve bildiğimiz motor yağından bir kaç damlayı kutup başlarına sürmek en işlevsel çözümdür.
    Gres halk arasında yaygın bilinen bir yöntemdir fakat yoğunluğundan dolayı sürüldüğü yerde kalmakta, asıl oksitlenmenin meydana geldiği dip kısımlara ve kutupbaşı- akü kutbu arasına nüfuz etmemekte önleyiciliği olmamaktadır.




  • mustiwrc M kullanıcısına yanıt
    1.4 dohc da seri bir araç kalkışıda iyi rampalardada devirli kullandığın zamanda güzel ama dizelin torq undan dolayı ilk kalkışlar da sanki aracı arkadan itiyorlar gitmesi için yağ gb kayıp gidiyor benzinlide 1.4 de 5 ci vitesde 2.000 devir bandında 70-80 km hız sonrası araç bağırmaya çok başlıyordu 6 vitesi arıyor gb dizelde 4. vitesde 70 km hız 1.900 devir aralığında yapıyor 5.vitesde 100 km gene aynı devir bandında yapıyor ve araçta bağırma olmuyor şunu söylemek isterim şehir içinde 1.4 ideal benim aracım lpg liydi yakıtından ve seriliğinden memnundum lakin uzun yolculukta vites biraz keyifsizlik veriyor 1.4 getz e kim nederse desin 6.vites şart :D dizelindeaklığı torq u rampaları yüklü olmasına ragmen tırmanışı ve ataklığı çok başka..

    !! bu arada hyundainin mantığını anlamış değilim motor era motoruyla aynı bnm aracım 88 bg 216 torq ama bg ve torq kısılmış sadece sunroof lu modellerinde 110 bg gerçi yazılımla 88 lik'iği 110 yaptırabiliyoruz ama 500 liraya yakın parada cepten çıkmış oluyor çhiptuning e para biriktirmek ve aracın motorunu iyileştirmek lazım aynı motor ! yazılım farkıyla 88bg e indirmişler pes doğrusu ayıp @mustiwrc




  • bu arada chiptuning yaptırmış arkadaşlarım varsa detaylı açıklama yapabilirlermi performans yakıt hakkında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 35emrah35 -- 20 Ağustos 2013; 16:53:47 >
  • 110 Bg Getz için fazla...
    Abs olsa bile o aracın aerodinamiği bu kadar büyük güçleri kaldıracak kadar iyi değil..
    Zaten 88 lik ile kalkışlarda araç neredeyse bütün 1. vites boyunca patinajda kalıyor , 110 lukta durum daha vahim..
    Ayrıca en büyük sorun yol tutuş.... 110 luk getz hazan yaprağı gibi bi o yana bi bu yana gidip duruyor yolda...

    88 lik yeter de artar bile...
  • ben 88 bg likten memnunum lakin 110 luklar daha az yakıyor en büyük unsur bu amaç aracı şahlandırmak değil gaza ne kadar az tepki bi okadar yakıt tasarrufu sağlar benim size anlatmak istediğim şu ; motor aynı motor sadece yazılımla bg ve torq kısılmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz
    Sn Tiske,

    Çalışırken marşa basma durumunda çok nadiren volan veya marş dişlileri zarar görebiliyor fakat öyle bir kaç basmayla kolay kolay bir şey olmaz.

    Oksitlenen kutup başları için sıcak suyla temizlemek ve bildiğimiz motor yağından bir kaç damlayı kutup başlarına sürmek en işlevsel çözümdür.
    Gres halk arasında yaygın bilinen bir yöntemdir fakat yoğunluğundan dolayı sürüldüğü yerde kalmakta, asıl oksitlenmenin meydana geldiği dip kısımlara ve kutupbaşı- akü kutbu arasına nüfuz etmemekte önleyiciliği olmamaktadır.

    Bugun sabah arabayı çalıştıramadım
    Gösterge 65 km benzin var gösteriyordu.
    Son 2 gündür marşa basarken sesde değişiklik vardı.
    Ctesi ustalara gösteririm diye ertelemiştim.
    Dün akşam eve gittim park ettim.
    Sabah marşa bastım
    Aküden olsa diycem, Göstergeler teyp falan çalışıyor.

    Muhtemelen marş dinamosu veya ateşleme sisteminde bir sıkıntı var gibi.
    Ateşleme hiç yapmıyor, farklı bir ses, dişli gibi mi desem, voltaj yetmiyor gibi mi desem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiSKE -- 22 Ağustos 2013; 8:30:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz
    Sn Tiske,

    Çalışırken marşa basma durumunda çok nadiren volan veya marş dişlileri zarar görebiliyor fakat öyle bir kaç basmayla kolay kolay bir şey olmaz.

    Oksitlenen kutup başları için sıcak suyla temizlemek ve bildiğimiz motor yağından bir kaç damlayı kutup başlarına sürmek en işlevsel çözümdür.
    Gres halk arasında yaygın bilinen bir yöntemdir fakat yoğunluğundan dolayı sürüldüğü yerde kalmakta, asıl oksitlenmenin meydana geldiği dip kısımlara ve kutupbaşı- akü kutbu arasına nüfuz etmemekte önleyiciliği olmamaktadır.

    Bugun sabah arabayı çalıştıramadım
    Gösterge 65 km benzin var gösteriyordu.
    Son 2 gündür marşa basarken sesde değişiklik vardı.
    Ctesi ustalara gösteririm diye ertelemiştim.
    Dün akşam eve gittim park ettim.
    Sabah marşa bastım
    Aküden olsa diycem, Göstergeler teyp falan çalışıyor.

    Muhtemelen marş dinamosu veya ateşleme sisteminde bir sıkıntı var gibi.
    Ateşleme hiç yapmıyor, farklı bir ses, dişli gibi mi desem, voltaj yetmiyor gibi mi desem.

    muhtemelen sorun marş motorunda. Vurdurun çalışır, ordan doğru sanayiye. Geçmiş olsun




  • günaydın arkadaşlar.

    dün 5 ay önce yedıgım ceza gelmış evıme sabah muhtardan gıdıp aldım 77 tl park cezası

    gıdıp geldıgım yol 1km yavar ya yok

    aracımda "check engine" arıza işigı yandı ve sönmedi
    hıç başıma gelmedı
    kaputu açtım bır şey göremedım
    ne yapmalıyım
    aracın bakımına 4bın km var

    nasıl yardımcı olursunuz?

    2006 getz vgt...(117bınde)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sn Tiske, umarım basit birşey çıkmıştır ve hallolmuştur.

    Bu sorun; akünün zayıflığından, akü içerisindeki kurşun kopuğundan, akü kutup başlarındaki kaçırmadan veya marş dinamosu otomatiğinden kaynaklanabilir.
    Marşa bastığınızda ışıklarda ciddi bir kısılma olmuyor ise daha çok marş dinamosundan şüphe edilir. Önce kabloları kontrol edilir orada sorun yoksa dinamo sökülür.

    Dinamodansa 50-70 TL masraf çıkabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    günaydın arkadaşlar.

    dün 5 ay önce yedıgım ceza gelmış evıme sabah muhtardan gıdıp aldım 77 tl park cezası

    gıdıp geldıgım yol 1km yavar ya yok

    aracımda "check engine" arıza işigı yandı ve sönmedi
    hıç başıma gelmedı
    kaputu açtım bır şey göremedım
    ne yapmalıyım
    aracın bakımına 4bın km var

    nasıl yardımcı olursunuz?

    2006 getz vgt...(117bınde)

    Yetki servis sırf arıza tespıtıne 40 tl istıyor
    bosh-car servis 20 tl dıyor?

    ne yapayım nasıl fıkır vereceksınız?
    araçta anormal bir sorunun farkına varmadım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • iyiki böyle bir arabam var bugün çeşme yolunda gazlı kullanımda düz yolda bir deneme yapmak istedim rahatlıkla 200 kmh yi gördü bir kere daha sevdim arabamı (1.4 doch)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Sn Tiske, umarım basit birşey çıkmıştır ve hallolmuştur.

    Bu sorun; akünün zayıflığından, akü içerisindeki kurşun kopuğundan, akü kutup başlarındaki kaçırmadan veya marş dinamosu otomatiğinden kaynaklanabilir.
    Marşa bastığınızda ışıklarda ciddi bir kısılma olmuyor ise daha çok marş dinamosundan şüphe edilir. Önce kabloları kontrol edilir orada sorun yoksa dinamo sökülür.

    Dinamodansa 50-70 TL masraf çıkabilir.



    Aksam işten gelince kutup başlarını güzelce söküp temizledim, resimdeki gibi oldu
    Lakin gene çalışmadı
    Araba kapının önünde , vurdurma işlemini ben hiç yapmadım
    Şimdi çalışmazsa tekrar arabayı yerine getirmek var.
    Marşa bastığımda bildiğin marş sesi çıkmıyor yani marşa hiç gücü yetmiyor.
    Daha önce de bir kere akü boşlamıştı, o zaman hiç bir düğme çalışmıyordu, göstergeler sönüktü.
    ışıklarda ciddi kısılma var
    Camlar kapanma hızı yavaşladı.

    Akü nün voltajını ölçtüm 8 V gösteriyor
    Marş çevirdiğimde ise 10 V gösteriyor.

    Bu akşam bizim usta ile yaparız vurdurma işini.




  • Veeee beklenen son :)

    Dünden beri aracımı çalıştırırken ışıkları hafif kısılıyor, sanki zor çalışıyor gibiydi. Aküsü bitti bitecek diyordum.Bu sabah okula gelmek için tekrar kontak yaptım, ışıklar yandı, söndü bastım veeee :) çalışmadı...

    SAanırım aküm bitti..2006 model 1,5vgt Aracımın aküsü orjinal aküydü. 75000 km dayandı :)

    Şimdi alacağım akü nasıl olmalı ? Hangi marka olmalı..
    Bu konuda hiç bilgim yok, bilgi verirseniz sevinirim bugün çıkışta taktırmayı düşünüyorum...
  • ortmen55 O kullanıcısına yanıt
    Hocam, dizel arabaya vurdurma işlemi yapılmaz. Aklınızın bi köşesinde kalsın.

    Benimde geçen sene aküm bitmişti, size tavsiyem Mutlu akü almanızdır. Zaten onlara Getz model dediğinizde gerekli aküyü monte edeceklerdir. Eski akünüzüde belli bir meblağa karşılık yeni akü fiyatından düşerler. Garantili bir şekilde.
  • 
Sayfa: önceki 12951296129712981299
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.