Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1095. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.861
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10931094109510961097
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseying1725

    Arkadaşlar dün aracı servise vermiştim (özel servis)
    Yıllık bakımı
    Motoryağı ve Filtresi değişti
    Hava ve Polen filtresi değişti
    Bujiler değişti
    Fren bakımı ve
    Marş motoruna değişti
    400 tl istediler kazık yemiş gibi bir his var içimde doğrumudur ?

    his çok doğru.
  • hüseyin bey merhaba

    ben temmuzda aracı 2. el olarak yenı aldıgımda servise verdim.
    triger kayısı, filtreler ve yağ değişimi yapıldı
    450tl fiyat istediler tanıdık olduğu için 350 tl verdim.
  • arkadaslar getz 1.4 benzinli için
    yakıtı nereden almam gerektiği konusunda bilgi paylaşırmısınız.
    (optimum sürüş, rahat kullanım ve ekonomi açısından)
    ben bu zamana kadar shellden alıyordum doğru karar mı acaba
    tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseying1725

    Arkadaşlar dün aracı servise vermiştim (özel servis)
    Yıllık bakımı
    Motoryağı ve Filtresi değişti
    Hava ve Polen filtresi değişti
    Bujiler değişti
    Fren bakımı ve
    Marş motoruna değişti
    400 tl istediler kazık yemiş gibi bir his var içimde doğrumudur ?

    Belirttiğiniz parçaları Hyundai yedek parçalarının satışının yapıldığı akparça.com dan baktığımızda aşağıdaki gibi fiyatlar çıkıyor..

    Petrol Ofisi 10W-40 Sentetik Motor = 40 TL
    Getz 06-10 Yağ Filtresi = 7 TL
    Getz Hava Filtresi (Benzinli) = 7 TL
    Getz Polen Filtresi (takım) = 11 TL
    Bosch Buji Takımı - FR7DCX +11 (4 Adet) = 16 TL
    Marş motoru = Bunun fiyatını bulamadım. Accent in marş motoru 216 TL olarak gözüküyor. Ortalama 200 TL olarak baz alalım getz in bu parçasınıda....

    Toplamda parçalar 281 TL tutuyor. Buna göre yapılan işlemlere de 119 TL bir işçilik alınmış gözükmektedir... Yetkili servislerde işçilik fiyatı ortalama 55 TL/saat tir. Sizin özel servis te işçilik ücreti olarak neredeyse yetkili servis fiyatı almış...

    Çok kazık yememekle birlikte , işi ucuza mal etmiş te sayılmazsınız...




  • Kendimi marş motorunun adama benzediği hissiyle avutuyorum :) neyse kural neymiş öğrendik parçaları kendin al ver taksınlar :) teşekkürler arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ramazanungormus

    arkadaslar getz 1.4 benzinli için
    yakıtı nereden almam gerektiği konusunda bilgi paylaşırmısınız.
    (optimum sürüş, rahat kullanım ve ekonomi açısından)
    ben bu zamana kadar shellden alıyordum doğru karar mı acaba
    tesekkurler

    Markadan çok istasyon kalitesi önemlidir. Fakat shell den almakla doğru etmişsiniz. Devam edin bence.
  • bir nebze olsun içimi rahatlattınız :) neyse araç serviste 2 gün yattı herhalde 24 saat esası ücret aldılar arkadaşlar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: ramazanungormus

    arkadaslar getz 1.4 benzinli için
    yakıtı nereden almam gerektiği konusunda bilgi paylaşırmısınız.
    (optimum sürüş, rahat kullanım ve ekonomi açısından)
    ben bu zamana kadar shellden alıyordum doğru karar mı acaba
    tesekkurler

    Markadan çok istasyon kalitesi önemlidir. Fakat shell den almakla doğru etmişsiniz. Devam edin bence.

    arkadaşlar shell in benzini güzel katılıyorum tp ile şhelden aynı kullanımda benzin 10-15 km farkediyor ama shell derken her shell değil kendi shell istasyonundan iyiliğim için yakıt almamı istemeyen bir arkadaşım var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseying1725

    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    quote:

    Orijinalden alıntı: ramazanungormus

    arkadaslar getz 1.4 benzinli için
    yakıtı nereden almam gerektiği konusunda bilgi paylaşırmısınız.
    (optimum sürüş, rahat kullanım ve ekonomi açısından)
    ben bu zamana kadar shellden alıyordum doğru karar mı acaba
    tesekkurler

    Markadan çok istasyon kalitesi önemlidir. Fakat shell den almakla doğru etmişsiniz. Devam edin bence.

    arkadaşlar shell in benzini güzel katılıyorum tp ile şhelden aynı kullanımda benzin 10-15 km farkediyor ama shell derken her shell değil kendi shell istasyonundan iyiliğim için yakıt almamı istemeyen bir arkadaşım var :)

    Yakıt arızalarına karşı hyundai shell ile anlaşmalı zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseying1725

    Kendimi marş motorunun adama benzediği hissiyle avutuyorum :) neyse kural neymiş öğrendik parçaları kendin al ver taksınlar :) teşekkürler arkadaşlar

    Tabi Marş motoru değişti derken , çıkma marş motoru takmadılarsa...
    Çünkü piyasada pert olmuş araçların bir sürü çıkma marş motoru var ki , çoooook cüzzi rakamlara alınabilir... 30-40 TL gibi...

    Eğer ki servisiniz böyle katakulli işler yapacak biri değilse içiniz rahat olsun , ama şu piyasada gözünü kapatıp güveneceğin yetkili veya özel servis sayısı çoook az malesef...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: huseying1725

    Kendimi marş motorunun adama benzediği hissiyle avutuyorum :) neyse kural neymiş öğrendik parçaları kendin al ver taksınlar :) teşekkürler arkadaşlar

    Tabi Marş motoru değişti derken , çıkma marş motoru takmadılarsa...
    Çünkü piyasada pert olmuş araçların bir sürü çıkma marş motoru var ki , çoooook cüzzi rakamlara alınabilir... 30-40 TL gibi...

    Eğer ki servisiniz böyle katakulli işler yapacak biri değilse içiniz rahat olsun , ama şu piyasada gözünü kapatıp güveneceğin yetkili veya özel servis sayısı çoook az malesef...

    yok servis şirketin anlaşmalı servisi bende şirketin bütçe maliyet uzmanıyım böyle bir katakulli yapma gibi bir gaflet ve dalalet içinde bulunurlarsa sözleşmelerini ellerine verip gönderirim :) bu tehditi aracın anahtarını bırakırkende kendilerine ilettim :)) (belkide ondan kıl kaptılar 400 tl istediler) neyse fren balatalarınıda değiştirmişler böyle bir kaç parça ilave çıkınca içim rahatlıyor ama getz gibi bir araba için 400 tl masraf bence bu devirde çok ama şunu anladım arabaya bakım yaptırınca farkediyormuş :))) 1 senedir eşşeğe binmişim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak

    kartel muhafaza kapağını nerden kaça taktırabilir.

    http://www.parcatreni.com/hyundai-getz-benzin-karter-muhafaza-2002-2009-30958.html
    burada var ancak getz de karter muhafaza 2 parça halinde hem sağ hem soluna bakabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseying1725

    quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: huseying1725

    Kendimi marş motorunun adama benzediği hissiyle avutuyorum :) neyse kural neymiş öğrendik parçaları kendin al ver taksınlar :) teşekkürler arkadaşlar

    Tabi Marş motoru değişti derken , çıkma marş motoru takmadılarsa...
    Çünkü piyasada pert olmuş araçların bir sürü çıkma marş motoru var ki , çoooook cüzzi rakamlara alınabilir... 30-40 TL gibi...

    Eğer ki servisiniz böyle katakulli işler yapacak biri değilse içiniz rahat olsun , ama şu piyasada gözünü kapatıp güveneceğin yetkili veya özel servis sayısı çoook az malesef...

    yok servis şirketin anlaşmalı servisi bende şirketin bütçe maliyet uzmanıyım böyle bir katakulli yapma gibi bir gaflet ve dalalet içinde bulunurlarsa sözleşmelerini ellerine verip gönderirim :) bu tehditi aracın anahtarını bırakırkende kendilerine ilettim :)) (belkide ondan kıl kaptılar 400 tl istediler) neyse fren balatalarınıda değiştirmişler böyle bir kaç parça ilave çıkınca içim rahatlıyor ama getz gibi bir araba için 400 tl masraf bence bu devirde çok ama şunu anladım arabaya bakım yaptırınca farkediyormuş :))) 1 senedir eşşeğe binmişim

    Özellikle Filtreler değiştiği zaman araba bambaşka oluyor ....
    Balataları da değiştirdiler se o zaman bakım fiyatı bedava duruma geliyor.. Ön -arka balata takımının fiyatı 100 TL civarında...
    daha önceki parçaların toplamı 281 TL demiştik buna 100 TL de balataları eklersek 381 TL eder ki , senden 20 TL işçilik almış oluyorlar bu durumda




  • arkadaşlar motor yağı 2004 model 1,3 gls lpg li için ne kullanmamı önerirsiniz değişim vakti geldi.
  • Orijinalden alıntı: knngndz

    arkadaşlar motor yağı 2004 model 1,3 gls lpg li için ne kullanmamı önerirsiniz değişim vakti geldi.



    Kullandığınız il neresi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucihan

    Selam arkadaşlar. Birkaç sorum için bilgilerinize danışmak isterim. Göstergedeki trip düğmesine uzun süre basılı tutulduğunda km'nin sıfırlandığı malumunuz. Yalnız ben bu düğmeye bastığımda yol bilgisayarı yakıt ortalaması hesapladığı bölümdeydi ve sapıttı. Öyle ki 100 km'de 10-15 lt yaktığını gösterir oldu. Bu bozulduğu anlamına mı gelir, durumu nasıl düzeltebilirim. Birde 1.vitese takarken biraz zorlanma oluyor, neden yapar. Son olarak acemi şoför olmak la birlikte 1.vitesten 2 ye, 2 den 3 e geçerken şu kavrama olayını bir türlü ayarlayamıyorum, araba sarsılıp duruyor ve buda benim şevkimi kırıyor. Aracım 2006 Getz Dizel. Alakadar olursanız sevinirim. Teşekkürler.

    göstergeleri sıfırladığın için yakıt 10-15 gösterir anlık değil ortalama tüketim verir. hatta istersen gene sıfırla bir kaç dakika olduğu yerde çalıştır 35 lt de gösterir.
    önerim her kalkışta sıfırlaman. ben genelde öyle yaparım.aracın motor gücüyle alakalı olduğunu düşünüyorum vites geçisindeki sarasmayı. 1. vitese geçerken zorlanır bu iyi bişey seri hareketlerde 2 den üçe geçerken çok kolay geçer tam yeri düz ileri çekmek olmasa bile vitesi düz ileri ittiğinde hiç bi türlü kendiliğinden 1 e takılmaz. sanki bire geçmesini önleyen bir çeşit emniyet var gibi. zamanla alışırsınız. eğer debriyaj ayarı çok dipte yada çok yukardaysa servise bir uğradığınızda söyleyin kontrol eder daha uygun bir yere getirir ayarlarlar. basit bir konudur.
    madem dizel aldınız aracın uygun devri 1900-2400 arasıdır 2000 civarı seyredebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucihan

    Selam arkadaşlar. Birkaç sorum için bilgilerinize danışmak isterim. Göstergedeki trip düğmesine uzun süre basılı tutulduğunda km'nin sıfırlandığı malumunuz. Yalnız ben bu düğmeye bastığımda yol bilgisayarı yakıt ortalaması hesapladığı bölümdeydi ve sapıttı. Öyle ki 100 km'de 10-15 lt yaktığını gösterir oldu. Bu bozulduğu anlamına mı gelir, durumu nasıl düzeltebilirim. Birde 1.vitese takarken biraz zorlanma oluyor, neden yapar. Son olarak acemi şoför olmak la birlikte 1.vitesten 2 ye, 2 den 3 e geçerken şu kavrama olayını bir türlü ayarlayamıyorum, araba sarsılıp duruyor ve buda benim şevkimi kırıyor. Aracım 2006 Getz Dizel. Alakadar olursanız sevinirim. Teşekkürler.

    göstergeleri sıfırladığın için yakıt 10-15 gösterir anlık değil ortalama tüketim verir. hatta istersen gene sıfırla bir kaç dakika olduğu yerde çalıştır 35 lt de gösterir.
    önerim her kalkışta sıfırlaman. ben genelde öyle yaparım.aracın motor gücüyle alakalı olduğunu düşünüyorum vites geçisindeki sarasmayı. 1. vitese geçerken zorlanır bu iyi bişey seri hareketlerde 2 den üçe geçerken çok kolay geçer tam yeri düz ileri çekmek olmasa bile vitesi düz ileri ittiğinde hiç bi türlü kendiliğinden 1 e takılmaz. sanki bire geçmesini önleyen bir çeşit emniyet var gibi. zamanla alışırsınız. eğer debriyaj ayarı çok dipte yada çok yukardaysa servise bir uğradığınızda söyleyin kontrol eder daha uygun bir yere getirir ayarlarlar. basit bir konudur.
    madem dizel aldınız aracın uygun devri 1900-2400 arasıdır 2000 civarı seyredebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucihan

    Selam arkadaşlar. Birkaç sorum için bilgilerinize danışmak isterim. Göstergedeki trip düğmesine uzun süre basılı tutulduğunda km'nin sıfırlandığı malumunuz. Yalnız ben bu düğmeye bastığımda yol bilgisayarı yakıt ortalaması hesapladığı bölümdeydi ve sapıttı. Öyle ki 100 km'de 10-15 lt yaktığını gösterir oldu. Bu bozulduğu anlamına mı gelir, durumu nasıl düzeltebilirim. Birde 1.vitese takarken biraz zorlanma oluyor, neden yapar. Son olarak acemi şoför olmak la birlikte 1.vitesten 2 ye, 2 den 3 e geçerken şu kavrama olayını bir türlü ayarlayamıyorum, araba sarsılıp duruyor ve buda benim şevkimi kırıyor. Aracım 2006 Getz Dizel. Alakadar olursanız sevinirim. Teşekkürler.

    trip düğmesi her sıfırlamadan sonraki ortalamayı gösterir, durum normal ben genelde her yola çıkmadan sıfırlarım.
    1. vitese geçmesi zordur, sanki bir çeşit emniyet durumu var 3 e atarken yanlışlıkla 1 takmayalım diye olabilir. dikkat ederseniz 2 den 3e atarken tam hizası olmasa da düz ileri çekince kolayca 3e takılıverir.
    sarsıntılarda normal aracın motor gücüne da bağlı olabilir alışmayada. ilk zamanlar bende aynı sorunu yaşadım hatta şimdi bile bazen oluyor.
    debriyaj ayarından da olabilir servise gittiğinde yaralatabilirsin.
    dizelde 1900-2400 arası devirler uygun, 2000 devir civarı kullanınız 1500 devirden sonra vites değiştirebilirsiniz o anki ihtiyacınıza göre artık.




  • Arkadaşlar 2010 model getz'im var, araba da çoğunlukla usb kullanıyorum, 8 gb flash belleği çok rahat okuyordu, fakat dünden beri teyp ''usb reading'' yazıyor öyle kalıyor, bir türlü flash belleği okumuyor. 4 farklı flash bellek denedim fark etmedi. Acaba bu konuda bir fikri olan var mı?
  • 
Sayfa: önceki 10931094109510961097
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.