Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1091. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10891090109110921093
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba , İhg 70
    5. vites -90 km hızda devir biraz düşecegi için 4. vites -85 km hıza göre neden daha fazla yaksın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: opxito

    Merhaba , İhg 70
    5. vites -90 km hızda devir biraz düşecegi için 4. vites -85 km hıza göre neden daha fazla yaksın?


    Teknik sebebini bilmiyorum, kendi gözlemimi söylüyorum.
  • peki
    Bu aracın en verimli olduğu ve en az yaktığı devir aralığı 1900-2300 devir arasıdır
    demişssiniz 4. viteste 85 yaparken devir kaçı gösteriyor.. ??
  • 4. viteste en az yaktığına katılıyorum. Yol bilgisayarından anlık tüketimi takip ederseniz 4. viteste daha az yaktığını görürsünüz. Sanırım sebeb şu. 5. viteste 90 la gitmek neredeyse imkansız oluyor. araba titremeden rahat çalışsın diye mecburen gaza daha fazla basmak zorunda kalıyorsunuuz. 4. viteste ise ayağınızı hafifçe gazın üzerinde tutmak yetiyor istediğiniz devir için. Aslında 5. viteste daha az yakması gerekir diye düşünüyor insan ama gerçek değerler gerçekten 4. viteste yakalanıyor.
  • bence 4.vites te daha az yakıyorsa eğer,sürat daha az olduğu için ve arabayı durdurmaya çalışan rüzgar sürtünmesi az olduğu içindir.
  • sürtünme yüksek hızda daha çok olur bu bariz ama sadece sürtünmenin böyle yakıt tasarrufu sağlayabileceğini sanmıyorum, ozaman normal trafik akışı yakalayıp otoban kullanmayıp 3.viteste 60la gidip deli gibi tasarruf sağlayalım bence mekanik bir nedeni vardır. mesela 98 astra lar en az 100ile110 arasında yakıyor yada 2000model megane lar en az 100ile120arasında yakıyor, bunun gibi daha sayılır ve nedeni sürtünme değildir bence..
  • arkadaşlar daha önce de sordum cevap veren olmadı ama:
    2006 model yeni kasa temiz dizelin fiyatı şu sıralar 17.500 - 18.000 civarında. yılbaşına doğru bu fiyatlar ne kadar düşebilir. pazarlıkla falan tahmini kaç olur fiyatlar acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brky71

    sürtünme yüksek hızda daha çok olur bu bariz ama sadece sürtünmenin böyle yakıt tasarrufu sağlayabileceğini sanmıyorum, ozaman normal trafik akışı yakalayıp otoban kullanmayıp 3.viteste 60la gidip deli gibi tasarruf sağlayalım bence mekanik bir nedeni vardır. mesela 98 astra lar en az 100ile110 arasında yakıyor yada 2000model megane lar en az 100ile120arasında yakıyor, bunun gibi daha sayılır ve nedeni sürtünme değildir bence..


    Soyle bir olay var, normal otobanda araba cok fazla oldugu icin, onumuzde giden arabalar zaten bize bir nevi ruzgarin icinde bir tunel acmis gibi oluyor. Yani akici bir trafikte yuksek hizda gitmek yakit tuketimi acisindan iyi.

    Bir de su 110 ile daha ekonomik oldugu muhabeti Accent'ler icin de yapiliyor... Bana cok sacma geliyor bu iddialar... Bilimsel bir dayanagi yok bu iddialarin. Size bunu kim soyluyorsa yalan soyluyor.

    Tahminime gore bu arkadaslar Istanbul yada civarinda yasiyor ve sakin trafikte araba kullanma firsatlari olmuyor. Ve sehir disinda sabit 110 hiz ile gittiklerinde yakit ekonomilerinin cok iyi oldugunu goruyorlar. Buradaki yakit ekonomisi 110 ile gittiklerinden kaynaklanmiyor, sabit hizda gittiklerinden kaynaklaniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali777


    quote:

    Orijinalden alıntı: brky71

    sürtünme yüksek hızda daha çok olur bu bariz ama sadece sürtünmenin böyle yakıt tasarrufu sağlayabileceğini sanmıyorum, ozaman normal trafik akışı yakalayıp otoban kullanmayıp 3.viteste 60la gidip deli gibi tasarruf sağlayalım bence mekanik bir nedeni vardır. mesela 98 astra lar en az 100ile110 arasında yakıyor yada 2000model megane lar en az 100ile120arasında yakıyor, bunun gibi daha sayılır ve nedeni sürtünme değildir bence..


    Soyle bir olay var, normal otobanda araba cok fazla oldugu icin, onumuzde giden arabalar zaten bize bir nevi ruzgarin icinde bir tunel acmis gibi oluyor. Yani akici bir trafikte yuksek hizda gitmek yakit tuketimi acisindan iyi.

    Bir de su 110 ile daha ekonomik oldugu muhabeti Accent'ler icin de yapiliyor... Bana cok sacma geliyor bu iddialar... Bilimsel bir dayanagi yok bu iddialarin. Size bunu kim soyluyorsa yalan soyluyor.

    Tahminime gore bu arkadaslar Istanbul yada civarinda yasiyor ve sakin trafikte araba kullanma firsatlari olmuyor. Ve sehir disinda sabit 110 hiz ile gittiklerinde yakit ekonomilerinin cok iyi oldugunu goruyorlar. Buradaki yakit ekonomisi 110 ile gittiklerinden kaynaklanmiyor, sabit hizda gittiklerinden kaynaklaniyor.


    şöyle diyeyim ozaman 2000model 1.6rte 16v araçtan bahsediyorduk, araç 90ile gittiğinde 5.viteste, 110km/h hız ile gittiğinden daha çok yakıyor nedeni motorun optimum devir seviyesini bulamaması ve yakıtın daha çok yakılmasına neden oluyor. sabit hız elbette yakıtı azaltıcı en önemli unsur ancak her motorunda kendi optimum çalışma devri ve aralığı kesinlikle vardır. sürtünme konusunda da dediğiniz doğru olabilir ama tasarruftan söz etmek için bariz fark olması gerek bence bunda sürtünmenin payı olsada çok çok düşük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brky71


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali777


    quote:

    Orijinalden alıntı: brky71

    sürtünme yüksek hızda daha çok olur bu bariz ama sadece sürtünmenin böyle yakıt tasarrufu sağlayabileceğini sanmıyorum, ozaman normal trafik akışı yakalayıp otoban kullanmayıp 3.viteste 60la gidip deli gibi tasarruf sağlayalım bence mekanik bir nedeni vardır. mesela 98 astra lar en az 100ile110 arasında yakıyor yada 2000model megane lar en az 100ile120arasında yakıyor, bunun gibi daha sayılır ve nedeni sürtünme değildir bence..


    Soyle bir olay var, normal otobanda araba cok fazla oldugu icin, onumuzde giden arabalar zaten bize bir nevi ruzgarin icinde bir tunel acmis gibi oluyor. Yani akici bir trafikte yuksek hizda gitmek yakit tuketimi acisindan iyi.

    Bir de su 110 ile daha ekonomik oldugu muhabeti Accent'ler icin de yapiliyor... Bana cok sacma geliyor bu iddialar... Bilimsel bir dayanagi yok bu iddialarin. Size bunu kim soyluyorsa yalan soyluyor.

    Tahminime gore bu arkadaslar Istanbul yada civarinda yasiyor ve sakin trafikte araba kullanma firsatlari olmuyor. Ve sehir disinda sabit 110 hiz ile gittiklerinde yakit ekonomilerinin cok iyi oldugunu goruyorlar. Buradaki yakit ekonomisi 110 ile gittiklerinden kaynaklanmiyor, sabit hizda gittiklerinden kaynaklaniyor.


    şöyle diyeyim ozaman 2000model 1.6rte 16v araçtan bahsediyorduk, araç 90ile gittiğinde 5.viteste, 110km/h hız ile gittiğinden daha çok yakıyor nedeni motorun optimum devir seviyesini bulamaması ve yakıtın daha çok yakılmasına neden oluyor. sabit hız elbette yakıtı azaltıcı en önemli unsur ancak her motorunda kendi optimum çalışma devri ve aralığı kesinlikle vardır. sürtünme konusunda da dediğiniz doğru olabilir ama tasarruftan söz etmek için bariz fark olması gerek bence bunda sürtünmenin payı olsada çok çok düşük.


    benzinli bir aracın 90 ile gittiğinde ekonomik devir aralığı 3000 devirdir.zaten buda devir sayacında yeşil bölge ile fabrikaların işaretlediği son noktadır.3000 devir üstü 5 vitesteki her hızda yakıtın biraz daha artar.bunun sebebi hem motorun devrinin artması,hemde hız arttıkça rüzgarın artmasıdır.siz rüzgarın pek etkisi etkisi yok demişsiniz ama fabrikaların araçların yüksek süratte araç camını açmayın klimayı açın demelerinin sebebi budur.yani klima gibi yakıt tüketimine direkt etkisi olan bi alet bile camın açık olmasından daha az tüketim yaptırdığı içindir bu tavsiye.
    açıkçası bende 110 bandına pek inanasım gelmiyor.bence 90 km're sürat herkezin kabul ettiği en eko. sürattir.(tabiki 5. vites için sadece)




  • Şimdi benim getz 3000de 101km/h, arkdaşın ford focusu 3000 devirde 110-120 arası bir hızla gidiyor. En ekonomik devir 3000 ise bu işte bir terslik yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    Şimdi benim getz 3000de 101km/h, arkdaşın ford focusu 3000 devirde 110-120 arası bir hızla gidiyor. En ekonomik devir 3000 ise bu işte bir terslik yok mu?


    3000 devir her araçta yeşil bölge ile işaretlidir(benzinli araçlarda.)haa bu demek değildir illa 90 km hız yapacak.vites oranlarına göre değişir tabiki.eski araçlarda 3000 devir 90 km hıza tekabül ederdi.binerseniz mesela tofaşlara yada reno brodway gibi araçlara bunlarda 90 idi.ama dişli oranları değişirse tabiki hızlıda gidebilir o devirde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JETDEVRİYE


    quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    Şimdi benim getz 3000de 101km/h, arkdaşın ford focusu 3000 devirde 110-120 arası bir hızla gidiyor. En ekonomik devir 3000 ise bu işte bir terslik yok mu?


    3000 devir her araçta yeşil bölge ile işaretlidir(benzinli araçlarda.)haa bu demek değildir illa 90 km hız yapacak.vites oranlarına göre değişir tabiki.eski araçlarda 3000 devir 90 km hıza tekabül ederdi.binerseniz mesela tofaşlara yada reno brodway gibi araçlara bunlarda 90 idi.ama dişli oranları değişirse tabiki hızlıda gidebilir o devirde.


    işte dediğim bu benimde farklı bişey demiyoruz 3000devir araç için en uygundur 5.viteste, benim aracım 3000i 90km/h te yakalıyorsa dediğim megane bunu 110da yakalıyor yada çok az düşükte. dediğiniz gibi vites dişli oranlarına göre değişir bu durum bunu anlatmaya çalıştım bende ve sadece bu araç getz den önce kullandığım için örnek verdim. burada önemli olan devir yoksa 3000cc bir bmw göz önüne alınırsa 3000devirde 5.viteste kim bilir kaç km.çıkar ben her aracın farklıdır demekle bunu kastettim




  • Bu arada araçları benzinli olan arkadaşlar, Getziniz 3000 devirde kaç km/h yapıyor?

    Benim 2005 1.3gls ilk aldığım zamanlarda sanki 3000 devirde 104 km/h falan yapıyordu. Şimdi 101km/h yapıyor.

    Bu motor yıprandıkça değişiyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak


    quote:

    Orijinalden alıntı: efci

    aslında lpg düşünüyodum ama bir çok kişi 1.3 motor lpg taktırırsan çekişi düşer dedi kafam karıştı


    yok öyle birsey taktır rahat et


    hyundai brc ile uyumlu diyolar brc nin fiyatı 1.500 civarında çok para en iyisi arabayı kapını önünde yatırmak arada bi kullansak yeter herhalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    Bu arada araçları benzinli olan arkadaşlar, Getziniz 3000 devirde kaç km/h yapıyor?

    Benim 2005 1.3gls ilk aldığım zamanlarda sanki 3000 devirde 104 km/h falan yapıyordu. Şimdi 101km/h yapıyor.

    Bu motor yıprandıkça değişiyor mu?



    Bu kadar spesifik değerler doğruyu yansıtmaz ki hocam.
    Rüzgar, eğim, yakıt kalitesi, aracın eskimesi vs. vs. farkeder.
    Ama aralık verilebilir. Benimki 2005 bnzinli, 100-110 km arası yapıyor.
  • 1.4 Dohc motor var bende.... 3000 devirde 100 km gibi bir hıza çıkıyor..
    Uzun yoldaki en büyük şikayetim bu zaten.. 3000 devir gibi yüksek sayılabilecek bir devirde 100 Km gibi neredeyse optimum denecek bir hıza çıkması ve aşırı motor sesi...
  • hele yolda 100 km/h i bulunca ibre, 3000devirlerdeyken yol hafif dalgalı olunca, o motordan gelen gürültü ekstra bir dalgalanma yaratıp dellendiriyor ya insanı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    Bu arada araçları benzinli olan arkadaşlar, Getziniz 3000 devirde kaç km/h yapıyor?

    Benim 2005 1.3gls ilk aldığım zamanlarda sanki 3000 devirde 104 km/h falan yapıyordu. Şimdi 101km/h yapıyor.

    Bu motor yıprandıkça değişiyor mu?



    yok abi. Devir ve teker hizi her zaman sabittir.

    lastiklerinin basincini kontrol et, 2-3km kazanirsin, ve rolling resistance denilen bir olaydan dolayi da yakit tuketimin %2-3 azalir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aerdalg

    peki
    Bu aracın en verimli olduğu ve en az yaktığı devir aralığı 1900-2300 devir arasıdır
    demişssiniz 4. viteste 85 yaparken devir kaçı gösteriyor.. ??


    2250-2300 gibi bir devirde 85 km hız yapıyor. (4.viteste)
    Aracın en az yakıp en üst düzeyde çekiş yaptığı devir bu.

    5. viteste 2300 devirde 105-110 arası bir hız yapıyorum.
    Vites büyütülmeyecekse 2300 devirin üstünde gitmenin fazla yakmaktan başka getirisi yok.
  • 
Sayfa: önceki 10891090109110921093
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.