Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1023. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.788.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10211022102310241025
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşkar kaç km de bir bakıma gitmek lazım? benim araç 64500 de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sene1983

    arkadaşkar kaç km de bir bakıma gitmek lazım? benim araç 64500 de

    Bir önceki sayfada bakım tablosu var
    60 binden sonra 10 binde bir bakım olması gerekir
    sonrasında ardından ağır bakım geliyor
    Getz kullanım kştabı ve bakım tablosu iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE


    quote:

    Orijinalden alıntı: sene1983

    arkadaşkar kaç km de bir bakıma gitmek lazım? benim araç 64500 de

    Bir önceki sayfada bakım tablosu var
    60 binden sonra 10 binde bir bakım olması gerekir
    sonrasında ardından ağır bakım geliyor
    Getz kullanım kştabı ve bakım tablosu iyi olur




    çok teşekkürler cevap içinn
  • yapabilir.sentetik yağlarda bi miktar yağ eksiltme oluyor diyolar.ama heralde öyle kayda değer değildir.kış geliyor.kış için ince yağ olması iyidir.soğukta yağın katılaşmaz.ayrıca bide sentetik.motoru gayet iyi koruyacağına eminim eskiye oranla.en iyi yağ sentetik yağdır.kaça aldın yağı ve ne marka onuda yazarsan burada sevinirim.bende değiştirecem yakın zamanda,bilgimiz olur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak

    bu gun aracımın 32000 km yağını değiştirdim eski yağı 10w-30 idi
    yeni koyduğum ise tam sentetik 5w-30 yağ filitresinide yetkili servisten (erk oto) 8 tl aldım.
    süper oldu simdi merak ettiğim yağ ince olduğu için eksiltme yaparmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JETDEVRİYE

    yapabilir.sentetik yağlarda bi miktar yağ eksiltme oluyor diyolar.ama heralde öyle kayda değer değildir.kış geliyor.kış için ince yağ olması iyidir.soğukta yağın katılaşmaz.ayrıca bide sentetik.motoru gayet iyi koruyacağına eminim eskiye oranla.en iyi yağ sentetik yağdır.kaça aldın yağı ve ne marka onuda yazarsan burada sevinirim.bende değiştirecem yakın zamanda,bilgimiz olur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak

    bu gun aracımın 32000 km yağını değiştirdim eski yağı 10w-30 idi
    yeni koyduğum ise tam sentetik 5w-30 yağ filitresinide yetkili servisten (erk oto) 8 tl aldım.
    süper oldu simdi merak ettiğim yağ ince olduğu için eksiltme yaparmı


    ben yazayım, en son mobile tam sentetik yağ aldım, 5w30. 40 TL verdim. hava filtresi 10 TL verdim.
  • bende arka koltuk yatırma mandalı çok ses yapıyor. gevşemiş. içerisinede ulaşamıyorum, o nasıl yerinden sökülür kaldırsam gelirmi plastik tabanını tornavidayla. bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.
    ayrıca aracım dizel. gazdan ayağımı çektiğimde, rölantide seyrederken ince bir ses kuş sesi gibi cikcik ses geliyor. nedir o ses, boru boruyamı sürtüyor yoksa pompa sesi falanmı anlayamadım.
    vites çubuğu da 4. vitesteyken falan bazen zırzır ses yapıyor. bunu önlemek için vites çubuğunu tutmaktan başka yol varmı..
    gri getz e cam filmi yaptırmak nasıl olur abesmi durur, yaptırmış olan varsa resmini paylaşabilirmi.

    birde güzel haber, gaza çok az basarak ama motoruda incitmeyecek kadar düşük devirlerde, 1900-2000 devirlerde seyrediyorum. depo yarımda ve 550 Km yaptım şu anda. 115 TL ile 850 Km görücem sanırım. Şehir içinde. 3 silindir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak

    gets hangi marka ve hangi akü önerirsiniz


    Akü olarak hesaplı olan bir tane seçin, 60 Amper alın. Üzerindeki aksesuarlara takılmayın. Çeşit olsun diye üzerine gösterge falan koyarlar hiç anlamı yoktur.
    Mutlu,İnci,Yiğit,Power,Tudor vs.. şu anda hepsi aynı prosesle üretiliyor. kalite farkı diye birşey yok. kurşun aynı malzeme aynıdır. fiyatına göre seçin alın en ucuzunu. Hepside ortalama 3-4 yıl ömürlüdür. fiyatı 100-120 TL arasındadır. fazlası gereksizdir. Fiyat farkı görmezseniz mutlu alın.
  • bende orijinal akü hala duruyor, 4,5 yıl oldu hiç bi sorun çıkarmadı.
  • Arkadaşlar başımdan geçen üzücü durumu hem sizlerle paylaşmak,hem de bu konuda bilinçlendirmek için yazıyorum.

    Yeni aracımı 19 Ağustos da Hyundai Tuna bayisinden almıştım.Tuna yetkililerine ve çalışanlarına buradan ayrıca teşekkür ederim.

    Araca Tuna'nın hemen yanında E-5 yan yolda Kadıköy istikametine doğru Opet Benzin İstasyonu (Acar Petrol) var, oradan 100 tl. ye parolu kartımla Eurodizel yakıt aldım.100 km. ye kadar bir problem yoktu ondan sonra devir saatinin sol tarafında bir ışık yanıp sönmeye başladı,ben ilk başta pek önemsemedim, ama sonradan yana ışık sönmemeye başladı.3-4 gündür de İst. dışında olduğum için ilgilenmemiştim.

    Bugün İş yerime yakın olan Elmas Servisine gittim, belki kısa bir şeydir, hemen yapılır diye ümit ederken,oradaki elaman aracı makinaya bağlayıp,aracın mazotunun sulu olduğunu söyledi.Bana 280-300 tl. gibi bir rakam çıkardı.Aracın deposunu açtılar içinden mazot örneği aldılar,mazotun Eurodizele benzer bir tarafı yoktu tamamen limonata rengindeydi.Aracı toplattım,direk mazotu aldığım Opet (Acar Petrol) istasyonuna gittim.Yanımda götürdüğüm aracın deposundan alınmış sulu mazotu oradaki yetkiliye gösterdim.Karşılığında bir özür beklerken bi küfür yemediğim kaldı.Adam benim bu sulu mazotu oradan aldığıma inanmıyor,beni yalancılıkla suçluyor.En sonunda kamera kayıtlarını inceleyin dedim. 19/08 saat 15:13 bakın dedim.Anca o zaman benim o istasyondan aldığıma kani oldular.Bu seferde başladı nereden yan çizeriz diye iftiralara " ben senin bunun içine su koymadığını nereden bileyim, Tuna'nın sana bu arabayı sattığında içindeki mazot suluymuş gibi ipe sapa gelmez iftiralar sıralamaya başladı.Beni tanımadıkları belli, bunu yanlarıma bırakır mıyım hiç? Aradım Müş. Hiz. ni durumu anlattım:ama şunu öğrendim böyle durumlarda olayı sıca sıcağına halledeceksiniz.Müş.Hiz bekleyin,sıraya aldık,gibi yuvarlak laflar etmekte.Opetin gezici yakıt kalite kontrol birimi var.Onun gelmesi için bu gün tam 5 sefer M.H. aradım.Gelsin ki sulu mazot aracın deposundayken örneğini alsın,sonradan beni zor durumda bırakacak iddialarda bulunmasın.
    M.H. ile görüşürken komiğime giden şey; bana 1 litrelik 6 tane CAM şişe bulmamı, sulu mazotu bunlara koymamı istediler
    Yav bırakın CAM şişeyi ben burada pet şişeyi zor buluyorum,o kadar gerekliyse senin opet istasyonun versin bana dedim.Onlarda da yok ki.

    Oranın sahibi sonradan geldi efendi birine benziyor,o zamana kadar benimle muhatap olan oranın müdürü olan yeğeniymiş.
    Opetin hemen yanında Hyundai bayisi Hunko var.Oranın sahibi gösterdiğim örneğe inanmak istemedi ki aracı birde Hunko servisine göstermek istedi.aracı makinaya bağladılar,makina mazotta su var uyarısı verdi,Servis elemanı bunu tanıdığından kem kim etmeye başladı,sonra Mazot filitresini söktük içindeki mazotu bir şişeye boşalttık.Bir görmeliydiniz içindeki suyu.Öylece yağ gibi ama ağır kütle gibi şişenin dibinde bir parmak kalınlığında koyu renkli öylece duruyordu.Amcamın artık diyecek bir şeyi kalmadı,ben M.H. ile görüşürken sessizce sıvışıp gitti.Aracı hemen orada toplattım, adamlar şaşırdı.Aracı yaptıracağımı sanıyorlardı.

    Hemen Tuna ya geçtim.Aracın deposunu açtırdım, o sırada opetin gezici kalite kontrol elemanı da geldi.Örnek almak için 1 litrelik 6 tane cam şişeyi çıkardı, aracın deposundaki sulu mazottan örnekleri aldı.2 şişeyi bana bıraktı,diğer 4 şişeyi tahlil için aldı.
    Size 1 hafta içinde dönülür dedi.
    Benim aracım daha 346 km. de içindeki de ilk aldığım yakıt.
    Serviste Yakıt filitresini değiştirdim,aracın yakıt deposundaki sulu mazotu komple boşalttırdım, içine yeni yakıt koydurdum.Yeni yakıt alınırken de küçük bir anlaşmazlık oldu sanırım; ben Shelden alınsın dediğim halde elamanın gönderdiği kişi gidip yakıtı Opetten almasın mı Baktım opet fişi, "kardeş ben o yakıtı aracıma bir daha koymam,6 saattir bunların pisliği ile uğraşıyorum ben size opetin hemen arkasında Shel var oradan alın, gidin ne yaparsanız yapın,benim araca Shelden alın" dedim.Sonara gidip shelden aldılar artık.Ona para vermedim.İlk aldıkları yakıtı naptılar bilmiyorum.Bu bana 202 tl. + 50 lik yakıt 252 tl ye maal oldu.

    Siz siz olun Opetten yakıt alırken dikkatli olun derim.Ben opetin her zaman müşteri yanında olduğunu düşünürken böyle bir olayın başıma gelmesi bendeki opet fikrinin değişmesine sebep oldu.

    Bunlar olup bittikten sonra yaklaşık 1.5 ay sonra OPET in Müş.Hiz.den aradılar( bir hafta da belli olu demişlerdi 1.5 ay sonra aradılar).Nereden bir bahane uyduracaklarını bilemediler.Laboratuvar sonuçları depodaki sulu yakıtın opetin yakıtı olduğu ve sulu olduğu yönünde çıktığı için bahane olarak aracı satan bayinin sıfır aracı satarken deposundaki mazot suluymuş dediler baktılar olmuyor bu seferde aracın deposundan laboratuar için alına 6 litrelik yakıt örneklerinin konduğu cam şişelerin içinde su olduğunu iddia etti.Onlara dedim ki cam şişeleri sizin kalite kontrol elamanı getirdi, su mu yok içinde sıfır ambalajından çıkardı cam şişeleri( ben bunların başıma geleceğini bildiğim için bizzat kalite kontrol aracının gelip aracın deposundaki sulu yakıttan örnek almasını ısrarla istemiştim ) yukarıda 1.5 ay önce yazmıştım bunu.
    Sonra Müşteri hizmetlerindeki bayana dedim, ben 252 tl ile ne batarım ne çıkarım ama bu OPET in ayıbı olarak daima kalacak ve anılacaktır.
    Şimdi burada OPet belki şöyle düşündü.Sulu yakıtı kabul etsek Opet bayisinin (Opetin) sulu yakıt sattığını kabul etmiş olacakları için gerçeği red edelim, inkar edelim yoluna gidiyorlar.
    Ama bilmiyorlar ki bu gerçek onlara daha çok zarar verecek.Her platformda bunu dile getireceğim.

    Artık bütün bunları okuduktan sonra gönül rahatlığı ile OPET ten yakıt alabilecek misiniz?
  • Daha fazla para kazanmak uğruna mazota başka sıvı karıştıran bayiler var.Bu sadece opette olmuyor tabi ki.Opet burada gerekeni yapmalıydı.Ama bunlarda kurum anlayışı yoktur.İki sefer opetten gaz aldım problem çıkmadı.Shell alın daha fazla kilometre yaparsınız dediler shellden aldım değişen birşey yok.Bende daha önce aldığım yerden petrol ofisinden almaya karar verdim.
  • Arkadaşlar merhaba,

    Geçen gün bir kampanya yapmış x Firması (Firma yetlilisi ben aracı götürdüğümde oradaydı, kendisi tanıdık olur,) otomobillere ücretsiz check up yapıp, problemleri sıralıyorlar. Benim getzi götürdüm. Ustalar kontrol ettiler yaklaşık 30 dk, bir yandan da formu işaretliyorlar. Neyse, sonuçta benim araçta şunlar çıktı;

    1-Silecekler değişmesi gerekiyor (Ben de gerçekten sileceklerin problemli olduğunu farkediyordum)

    2-Yağı azalmış dediler

    3-Ön ve Arka fren balataları değişmesi gerekli dediler

    Toplamda 120 lira fiyat çıkarmışlar işçilik dahil. Diğer bir çok şeyde araç temizdir dediler.

    Şimdi sormak istediğim şu ; aracım 66700 km de. Hyundai Servisine mi gideyim yukarıdakiler için yoksa check up yapan firmaya mı bu eksiklikleri tamamlattırayım? Tavsiyeleriniz nelerdir arkadaşlar? Şimdiden teşekkürler...
  • Bence servise gidin.Adamların ne tür parça takacağını bilemezsin.Serviste istasnalar hariç takılan her parça bellidir ve garanti kapsamındadır.Tabi fiyat 120 liradan fazla çıkar.
  • yakıt konusunda dandik küçük bayiler koca firmalara diş geçirmeye başlamış demek. opetin gerekeni yapması gerekir, yan çizmekle olmaz bu işler.
  • birde ilgili firmaları bir avukatla muhatap etsen daha iyi olurdu sanırım.
  • Arkadaşlar ben de 2011 narçiçeği kırmızı otomatik getz ile aranıza katıldım.(Aslında babam katıldı ama neyse ) Aslında i20'de karar kılıp daha sonra bu aracı aldığımız için (OTM i20 için 1 ay beklemek gerekliydi) bende biraz hayal kırıklığı olmuştu ancak kullanınca ısındım araca açıkçası. Beklentimin üzerinde çıktı her konuda. Bu fiyata açıkçası daha tangır tungur bir araba beklemiştim ben. Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim..

    @frekans76

    Hocam çok geçmiş olsun. Zaten litresine dünya para veriyoruz, bir de böyle gerizekalı insanların 3-5 kuruş fazla kazanmak için yaptıklarını duyunca iyice sinirleniyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okhay -- 10 Ekim 2010; 15:19:23 >
  • herkese merhabalar
    arkadaşlar otomatik 1.4 getz aldık. aracın bayır yukarı vites D de iken kendini geri salması normal mi? Bayırda salmaz diyorlardı
  • frekans76,

    arkadaşım geçmiş olsun öncelikle.

    bu anlattığın olay, her bayide başına gelebilir ne yazık ki. opet, shell bp farketmez. önemli olan, hatanın şirketçe sahiplenilip senin mağduriyetinin giderilmesiydi. ne yazık ki olmamış.

    ben çok sevdiğim ve 24.000 km de sattığım 1.3 cdti corsam için total bostancı d-100 üzerindeki istasyondan alıyordum eurodizelimi. burası total in kendi yeriymiş, yani alıp alabileceğin en iyi yer. shell var bostancı d-100 yan yolda, orası da shellin kendi yeriymiş. bir de maslak opet (mehmetçik vakfının yeri) iyidir demişlerdi. kendi yerlerinden alırsan en emniyetlisi olur bence.

    bir de şöyle hatalar olabiliyor;

    denizci olduğum için bazen ana ikmal istasyonlarına gelen gemilerle ilgili bilgim oluyor. gemi-terminal arası yanlış transferlerde çok nadir de olsa verilen yakıt karışabiliyor. yani deyinki dizele benzin basmışlar. bunlar teknik hata. ama önemli olan şirketin malının arkasında durması.

    neyse geleyim kendi aracımla yaptığıma,

    1 sene devamlı total bostancıdan eurodizel aldım. kart çıkarttım, her aldığım yakıtı karta işlettim ve fişleri sakladım. sonra kartal sahile opet açtılar, yakın diye oradan kart çıkarttım ve yakıt almaya başladım, fişleri biriktirdim. herhangi birşey olsa, tankta sadece opet yakıtı olacağı için ve elimde kol gibi belgeler olduğu için kendimi güvende hissettim. tavsiyem hep aynı yerden yakıt alın ve fişlerini biriktirin.

    bu anlattıklarından sonra OPET benim için de bitmiştir. yakıt, su yüzünden değil, müşteri hizmetlerinden ötürü bitmiştir. teknik hata heryerde olabilir ama diğeri (ilgisizlik, o istasyon sahibi ve yeğenin yaptıkları) asla kabul edilemez.

    tavsiyem oş bir zamanında tüketici hakem heyetine gidip dilekçe vermendir. hatta bunu lütfen yap. elindeki belgeleri de götür. mutlaka bir sonuç çıkar. biliyorum 250 tl de değilsin ama bu OPET e kalmasın yaptıkları.

    kazasız-belasız,
    selamlar
    burak
    nnnnn

    not. hala getz almayı beceremedim, bulamadım kafama göre 2.el. bakalım yarın da bir araca bakacağım. 2009 10.000km de 1.4doch ac otm 4 cam oto. (start modeli değil) 21.000 diyor ama pazarlıkla anlaşırsak alacağım. bir de bir şey merak ettim. bu getzlerin tavan sacları çok ama çok ince geldi dokununca hemen çöküyor. merak ettim nereye koymuşlar 1130 kg ı? getz in kazasını gören var mı? sizce bu araçlar yeterince güvenli mi? NCAP ten bahsetmeyin, kişisel yorumunuzu soruyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bryavuz

    frekans76,

    arkadaşım geçmiş olsun öncelikle.

    bu anlattığın olay, her bayide başına gelebilir ne yazık ki. opet, shell bp farketmez. önemli olan, hatanın şirketçe sahiplenilip senin mağduriyetinin giderilmesiydi. ne yazık ki olmamış.

    ben çok sevdiğim ve 24.000 km de sattığım 1.3 cdti corsam için total bostancı d-100 üzerindeki istasyondan alıyordum eurodizelimi. burası total in kendi yeriymiş, yani alıp alabileceğin en iyi yer. shell var bostancı d-100 yan yolda, orası da shellin kendi yeriymiş. bir de maslak opet (mehmetçik vakfının yeri) iyidir demişlerdi. kendi yerlerinden alırsan en emniyetlisi olur bence.

    bir de şöyle hatalar olabiliyor;

    denizci olduğum için bazen ana ikmal istasyonlarına gelen gemilerle ilgili bilgim oluyor. gemi-terminal arası yanlış transferlerde çok nadir de olsa verilen yakıt karışabiliyor. yani deyinki dizele benzin basmışlar. bunlar teknik hata. ama önemli olan şirketin malının arkasında durması.

    neyse geleyim kendi aracımla yaptığıma,

    1 sene devamlı total bostancıdan eurodizel aldım. kart çıkarttım, her aldığım yakıtı karta işlettim ve fişleri sakladım. sonra kartal sahile opet açtılar, yakın diye oradan kart çıkarttım ve yakıt almaya başladım, fişleri biriktirdim. herhangi birşey olsa, tankta sadece opet yakıtı olacağı için ve elimde kol gibi belgeler olduğu için kendimi güvende hissettim. tavsiyem hep aynı yerden yakıt alın ve fişlerini biriktirin.

    bu anlattıklarından sonra OPET benim için de bitmiştir. yakıt, su yüzünden değil, müşteri hizmetlerinden ötürü bitmiştir. teknik hata heryerde olabilir ama diğeri (ilgisizlik, o istasyon sahibi ve yeğenin yaptıkları) asla kabul edilemez.

    tavsiyem oş bir zamanında tüketici hakem heyetine gidip dilekçe vermendir. hatta bunu lütfen yap. elindeki belgeleri de götür. mutlaka bir sonuç çıkar. biliyorum 250 tl de değilsin ama bu OPET e kalmasın yaptıkları.

    kazasız-belasız,
    selamlar
    burak
    nnnnn

    not. hala getz almayı beceremedim, bulamadım kafama göre 2.el. bakalım yarın da bir araca bakacağım. 2009 10.000km de 1.4doch ac otm 4 cam oto. (start modeli değil) 21.000 diyor ama pazarlıkla anlaşırsak alacağım. bir de bir şey merak ettim. bu getzlerin tavan sacları çok ama çok ince geldi dokununca hemen çöküyor. merak ettim nereye koymuşlar 1130 kg ı? getz in kazasını gören var mı? sizce bu araçlar yeterince güvenli mi? NCAP ten bahsetmeyin, kişisel yorumunuzu soruyorum



    öncelikle allah kaza bela vermesin kimseye ama bi komşum anlattı yeni kasa getziyle başka bir araçla kafa kafaya girmişler araba hurda oldu bizim burnumuz bile kanamadı diodu. Bikaç kişiden daha duymuştum gerçekten sağlam araba bu getzler. önemli olan bildiğim kadarıyla sac değil zaten kapı içlerindeki vs çelik barlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi punisher-26 -- 11 Ekim 2010; 0:35:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DreamSs

    herkese merhabalar
    arkadaşlar otomatik 1.4 getz aldık. aracın bayır yukarı vites D de iken kendini geri salması normal mi? Bayırda salmaz diyorlardı


    Bizimki de salıyor hocam. Daha önceki aracımız (98 saxo) salmıyordu. Benim de bildiğim otomatik aracın geri salmayacağıydı ama her araç için geçerli değil sanırım. Bu arada vitesin üzerideki küçük düğmenin ne işe yaradığını bilen var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okhay -- 11 Ekim 2010; 10:58:46 >
  • hidrolik şanzımanlarda (tam otomatik) genelde geriye kaçma olmaz. genelde diyorum onlar bile zayıf motorlular veya çok dik yokuşlarda kaçabilir geri, kendinede zara verir bu geri kaçma)
    otomatikleştirilmiş klasik dişli kutulu şanzımanlarda ( yarı otomatik) geriye salma olur, bunu önlemek için ekstradan bir sistem( hill holder ) ekleyip, bunuda özellik olarak yazıyorlar zaten.
    yakıt tüketimi, tasarım basitliği, tamir imkanları yönünden yarı otomatik şansıman güzel ve geriye kaçmasını dert etmeyin. el freniyle kalkın.
  • 
Sayfa: önceki 10211022102310241025
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.