Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1000. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 998999100010011002
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semb


    Geçen hafta kendim çıkarıp temizledim polen filtresini ne koku kaldı ne bişey... Suyun altında temzilerken zift gibi su aktı filtreden. Verilen bilgiler gerçekten çok işime yaradı. Allah razı olsun... :))



    Ben su değidirmiyorum.
    Bu filtrelerin yüzeyinde reçine türü bir kimyasal var.
    Su değdiğinde bu akıyor, geriye sadece bez kalıyor.

    Ayrıca ıslak takılan filtrelerde bakteri üreyip klima-hastalığı denilen olaya yol açabilir.

    2-3 ayda bir çıkarıp kaldırım kenarına vurarak temizleyip takıyorum.
    Toz, çer-çöp, yaprak parçaları falan oluyor genelde.

    Her yaz başlangıcında mutlaka yenilerim.
    Zaten çok maliyetli bir şey değil, Maslak sanayii'de çiftini 15'e alıyorum.

    Bakımlarda da servislere polen filtresini değiştirmemelerini özellikle tembihlerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TT

    Getz 1.3 lerin motor hacmi nedir? ruhsatta 1200 küsür yazıyor. bunu sormamın nedeni de vergi dilimi sıkıntımdan.

    2010 yılı için ödenmesi gereken vergi 283TL çıkıyor oysa ki araç 2004 model ve 7-11 yaş grubunda olmalı diye düşünüyorum ve 160TL olmalı diye düşünüyorum.

    2004 model 1.3 getz sahipleri bu sene ne kadar vergi ödediniz?


    bu konuda bilgisi olan yok mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TT


    quote:

    Orijinalden alıntı: TT

    Getz 1.3 lerin motor hacmi nedir? ruhsatta 1200 küsür yazıyor. bunu sormamın nedeni de vergi dilimi sıkıntımdan.

    2010 yılı için ödenmesi gereken vergi 283TL çıkıyor oysa ki araç 2004 model ve 7-11 yaş grubunda olmalı diye düşünüyorum ve 160TL olmalı diye düşünüyorum.

    2004 model 1.3 getz sahipleri bu sene ne kadar vergi ödediniz?


    bu konuda bilgisi olan yok mu?



    1299 diye geçer ruhsatta ama 1.3 diye işlem görür. 2005 ve üzeri modeller ortalama 240 lira civarı ödüyor 6 aylık. 2005 yılı aşağısı zannedersem 160 lara falan düşüyor 6 aylık vergi.




  • ya zaten ruhsatta 1285 olarak geçiyor, ama mtv olarak 283 çıkıyor. saçma bir durum...
  • Aracım ocak 2005 1.3 gls getz. Motor hacmi 1341 cm3'dür. 130'ü geçtiği için bir üst vergi diliminden değerlendiriliyor.

    1285 motor hacmi falan ne gördüm ne duydum. Yanlış yazılmış olmalı.

    Ödediğim son vergi 243 TL dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biuu -- 9 Haziran 2010; 22:41:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albati

    Arkadaşım bununla ilgili getfunclup.com'da ben bir başlık açmıştım,fotolarla anlatmıştım fakat şimdi baktım o başlığı kaldırmışlar, kızdım şimdi



    Hatırlarsın 306. sayfada mesajından alıntı yaparak yayınlamıştım polen filtresi değişimini.

    Bir daha ekliyorum. Hatta getz forumunda da paylaşacağım iznin olursa. İhtiyacı olanlar faydalansın.


    ALINTIDIR:www.getzfanclub.com

    http://www.getzfanclub.com/forum_posts.asp?TID=3061

    Fanınız düşük mü üflüyor ya da klimadan kötü kokular mı geliyor?
    Polen filtresini temizlemek işinize yarayabilir.
    Çok basit olan işlemi ayrıntısıyla anlatacağım.
    Ben de ilk defa denedim, sonuç; 4. kademede az üfüren fanın 1'de bile coştuğunu gördüm.
    Ayrıca toz kokusu da oldukça azaldı.

    Önemli not: Aracımın 10.000 bakımında polen filtreleri değişmiştir fakat yaklaşık 6 ay sonra yoğun tozdan eski haline geri gelmiştir.Yani arabanızın normal bakımı geldiğinde polen filtrelerini yetkili servise değiştirmeniz tavsiye edilir.Ama benim durumdaysanız buyrun buradan:

    Adım 1: Polen filtremiz torpido gözünün hemen arkasındadır.Öncelikle torpido kapağını ok yönünde yanlardan güçlüce basarak kendimize doğru çekeceğiz. Biraz zorlayabilir, mandallar tak diye atması lazım.


    Gördüğünüz gibi kapak yerinden çıktı.


    Adım 2: Ok işaretli olan yerde polen filtrelerinin takılı olduğu bölüm var. Fakat önünde bir kapak var ve üzerinden 2 kablo geçiyor. O kabloları mandallardan kurtarıp yerinden çıkaracaz.



    Adım 3: Kapağı, üstündeki tırnağı aşağıya doğru ittirerek, kabloların arasından sıyırarak çıkarıyoruz.


    Adım 4: Görüldüğü gibi üstüste duran iki adet polen filtremiz var. Bunları düzgün bir şekilde önce üsttekini sonra alttakini yerinden çıkarıyoruz.


    Adım 5: Geriye artık temizlemek kaldı.Ben fazla ayrıntıya girmedim, duvara hafif hafif vurarak içindeki tozu çıkardım. Ortaya yayılan tozu görünce neden hava gelmediğini anladım tabi LOL


    Aynı adımları tekrarlayarak filtrelerimizi yerine takıyoruz.


    ALINTIDIR:www.getzfanclub.com


    Hazırlayan: ALBATI




  • Standart Donanımlar:

    ABS
    EBD
    Sürücü Havayastığı
    Elektrikli ön ve arka camlar
    Elektrik Destekli Direksiyon( EPS)
    4 Tekerlek Disk Frenler
    Klima
    Radyo CD- MP3 Çalar
    4 Hoparlör ( 2Ön 2 Arka)
    İki Parça Yatan Arka Koltuklar.
    Metalik Boya
    Arkada koltuklarda 3 Adet Başlık
    Yükseklik Ayarlı Ön Emniyet Kemerleri
    Direksiyon Yükseklik Ayarı
    Koltuk Yükseklik Ayarı
    Sırt Destek Ayarı
    Far Yükseklik Ayarı
    Fasıla Ayarlı Silecekler
    Ön ve Arka Paçalıklar
    Karter Koruma
    Ön Tarafta Okuma Lambaları
    Tam Boy Stepne
    3 Noktadan Bağlı Üç Arka Emniyet Kemeri
    Portatif Küllük
    5 Yıl veya 100bin km Mekanik Garanti

    Teknik Veriler:

    1.5 Litre 3 Silindirli Turbo Dizel İntercooler 12 Subap Motor
    1198 KG boş ağırlık
    175/65/14 T lastikler
    3.7 L/100 km şehir dışı tüketim
    82 HP 4000 devirde güç
    195 NM 1900-2500 devir aralığında tork
    255 Litre Bagaj Hacmi
    Bakım Aralığı 10 Bin Km veya Bir yıl


    Tasarım:

    4 metrenin biraz altındaki uzunluğa epey geniş bir hacim sığdırılmış. 1.5 metreye yaklaşan yükseklikle epey ferah bir ortam sağlanmış. Ön canın mümkün olduğunca öne doğru çekilmesi ile kendini sınıfı için çok ferah bir ortam sağlanmış. Tasarımı ile çok dikkat çekmeyen Getz, çok da çirkin görünmüyor. Arka koltuklarda oturma rahatlığı epey yüksek. Özellikle arka koltuklardaki sırtlık ayarları güzel bir detay. Ön görüş ve arka görüş epey başarılı. Yüksek oturma pozisyonu şehri içinde büyük avantaj.
    Motor:

    1.5 litre 3 silindirli motor Amerikan Detroit Diesel kökenli. Silindir başına 4 subaplı motor, titreşimli çalışıyor. Soğukta epey gürültülü. 2000 devir civarında canlı olan makine bu devirlerin altında huzursuz çalışıyor. Örneğin 1900 devir ve altında 3.vites ve daha büyük viteslerde gitmek istemiyor , homurdanıyor. Sürücüsünü daha yüksek devirde kullanmaya teşvik ediyor. Özelikle şehir içi kullanımlarda motor karakterinde ötürü sürüşler pek keyifli değil. Çok uzun vites oranları yüzünden şehir içinde üst viteslerde gitmek neredeyse imkansız. . Bir süre sonra motora alışılıyor. 100 km hıza kadar 5.vites kullanmayı unutun!
    Fakat şehir dışında işler tersine dönüyor, yüksek tork ve uzun vites oranları yüksek hızlarda çok keyifli oluyor. Otoyolda sakince 140 km hız ile gitmek mümkün, hem de 3000 devir altında. Rampalarda da motor sürücüsünü şaşırtıyor. Kendinden emin 2000cc benzinli orta sınıf araçları şaşırtmanız mümkün. Tüketimlere gelince; çok dikkati kullanımlarda 4L/100 km gibi değerlere ulaşılabiliyor. Normalde 5 L/100 km mazot tüketiyor. Ben ayrıca motorun güvenirliğini çok beğendim. 90 Bin km boyunca hiç sorun çıkarmadan görevini yaptı.


    Sürüş :

    Yüksek sürüş pozisyonu ilk başlarda sürücüsüne keyifli geliyor. Ancak zamanla direksiyonun yeterince hassas olmaması sizi rahatsız etmeye başlıyor. Özellikle Ford hastalarının bu direksiyonu beğenmeleri mümkün değil. Aynı zamanda direksiyon çok da hafif değil. Frenler şaşırtıcı derecede başarılı. 1200 kg a ulaşan ağırlığa rağmen frenler güzlü hissi veriyor. Bunda arka tekerleklerinde disk olmasının rolü var.

    Pratiklik:

    Arka koltuklar iki parça halinde yatıyor, ve arka bölüm dümdüz oluyor. Bu çok büyük eşyaları bile taşımanıza izin veriyor. Görüş nedeniyle park etmek de çok kolay. Birçok bölümde göz var. Koltuk arkalarında ve yanlarda gözler var. Ön yolcu koltuğu arkasında küçük çantalar için askı da bulunuyor. Direksiyonun altında da büyük bir raf bulunuyor.

    Servis- Maliyetler-Problemsizlik:

    Hyundai 5 yıl garanti veriyor. 10 bin km de servis yapılıyor. Normal bakımlar yaklaşık 200-250 TL civarı tutuyor. 60 bin bakımında triger vs değişiyor o da yaklaşık 500 TL tutuyor.
    Servis ziyaretleri şöyle:
    10 Bin bakım
    20 bin bakım, direksiyon kutusu problemi ses kısmen çözüldü,( garantiden)
    30 bin bakım, direksiyon kutusunda ses gelme sorunu, direksiyon mafsalı değişti(garantiden)
    40 bin bakım , ön silecekler değişti
    50 bin bakım , direksiyon kutusu sorunu, ses kısmen çözüldü( garantinden)
    Lastikler değiştirildi.( Michelin Energy Saver)
    60 bin büyük bakım,(triger vs)
    Arka bölüme su alma sorunu çözüldü ( garantiden)
    Far ampulü değişti
    70 bin bakım , fren balatası değişti.
    Far yükseklik ayarı motoru değişti( garantiden)
    80 bin bakım

    Direksiyon sorunları dışında hiç problem çıkarmaması büyük başarılıydı. Direksiyon kutusundan gelen ses sadece konforu bozuyor ve bozuk yollarda rahatsız ediyordu. Duman atma , yağ yakma, kurum bağlama, turbo gibi sorunlarla karşılaşılmadı. İç mekanda plastikte solma, bir aşınma , koltuklarda bozulma görülmemesi bu fiyat klasmanında bir araç için bence çok iyiydi.


    Sonuç:

    Sürüş keyfi çok iyi olmasa da Getz, sağlamlık ve problemsizlik açısından tercih edilebilir.



    bir forumda 90.000 km kullanan bir kişinin görüşleridir.....alıntıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Ben su değidirmiyorum.
    Bu filtrelerin yüzeyinde reçine türü bir kimyasal var.
    Su değdiğinde bu akıyor, geriye sadece bez kalıyor.

    Ayrıca ıslak takılan filtrelerde bakteri üreyip klima-hastalığı denilen olaya yol açabilir.

    2-3 ayda bir çıkarıp kaldırım kenarına vurarak temizleyip takıyorum.
    Toz, çer-çöp, yaprak parçaları falan oluyor genelde.

    Her yaz başlangıcında mutlaka yenilerim.
    Zaten çok maliyetli bir şey değil, Maslak sanayii'de çiftini 15'e alıyorum.

    Bakımlarda da servislere polen filtresini değiştirmemelerini özellikle tembihlerim.


    Islak takmadım, tam olarak kuruttuktan sonra taktım. reçine olayını da söylediğiniz iyi oldu. geçici çözüm elde etmiş oldum. yenisini alıp değiştirmek daha iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: biuu

    Aracım ocak 2005 1.3 gls getz. Motor hacmi 1341 cm3'dür. 130'ü geçtiği için bir üst vergi diliminden değerlendiriliyor.

    1285 motor hacmi falan ne gördüm ne duydum. Yanlış yazılmış olmalı.

    Ödediğim son vergi 243 TL dir.


    Valla ruhsatta bu şekilde görünüyor, 1285cm3. ben de buna istinaden vergi dilimi sıkıntısı yaşıyorum.

    bunu nasıl değiştirebiliriz acaba...
  • @biuu
    Teşekkür ederim, ben geçen girdim siteye bulamadım, DIY bölümünde görünmüyordu.

    @TT
    1.3 motorların hacmi tam olarak 1341 cm3'tür, arkadaş da belirtmiş zaten.
    Ruhsatta yanlış yazılmıştır.
    Benim trafik bilgilerimde de aracım Accent görünüyor
    Dilekçe yazdım, mail attım ama değiştirmediler.
  • Benim araçta 2006 1.3GLS, benim ruhsatta da 1341 cc yazıyor, 1.6 vergi diliminden ödüyorum.
  • Arkadaşlar Merhaba,
    Alttaki özelliklerdeki bir araba için 16.300 TL istiyorlar. Araçta sigara içilmemiş. Son tamponda ufak boya varmış. Arabalar hakkında çok fazla bilgi sahibi olmadığım için öncelikle yorumlarınızı almak istedim. Motorunun 1.5 VGT olması ve KM'sinin fazla olmaması arabayı cazip kılan sebepler gibi görünüyor.
    kasanın makyajlı olup olmadığın bilmiyorum. Kasanın makyajlı olup olmadığını nasıl anlarım?
    Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Model1.5 VGT
    Yıl2006
    Km72700
    Motor Hacmi (cc)1301 - 1600 cm3
    Motor Gücü (hp)100 beygire kadar
    RenkGri
    YakıtDizel
    VitesManuel
    AktarmaÖnden Çekiş
    Kasa TipiHatchback 5 kapı
    KimdenSahibinden
  • Aracın fotoğrafları varsa buraya koyun biz yanıtlarız. Ama en kolay anlama şekli, yeni kasanın farları daha uzundur eskisine göre. 307 farlarına benzer biraz.

    İç bölüm fotoğrafı varsa, dörtlü flaşör butonu yuvarlaksa yeni kasadır. Dikdörtgen ise eski kasadır.
  • 2 hafta önce 1.4 dohc getz imi satıp dün 1.5 vgt 4hy klm sr (2006 30.000) aracı 19.000 liraya aldım. araç 88 lik motora sahip. Servisine bu araçları hangi kodlama ile ayırdıklarını sordum. Pek bilgi sahibi değiller. Forumda vgt crdi farkı diye başlık ta açılmış. Fakat kimse farkın ne olduğundan haberi yok. Benim aracın ruhsatında vgt yazıyor arkasında crdi yazıyor. 88 hp.

    Motor tipi ve görüntüsü aynı ise benim tahminim turbo basınçları ile ilgili bir fark olabilir. Zira sitesinde iki modelin güç hariç tüm özellikleri aynı.

    O halde bazı oynamalar ile 88 likler 110'a çevrilebilirmi ?

    Fabrika verilerinde 88 için 0-100 12,1 sn 110 için 11,1 saniye veriyor. Kullananlar yardımcı olabilirmi ikisi arasındaki farkı nasıl hissediyorsunuz ????
  • araçla ilgili epeği bilgi topladıktan sonra anladımki. 110 luk lar kağıt üzerindekinden başka birşey değil. Opel corsaların 1,3 70 hp olanları 15 saniyede 100 km ye çıkarken aynı motorun 6 vitesli 1.3 90 hp'lik olanları yarış arabası gibi 8 sn de 100'ü buluyor. Getzde 110 gerçek değer olsaydı 0-100 hızlanması 9 sn altında olurdu.
  • Aracınız hayırlı olsun. Sanırım aracınızı gördüm. Araç kiremit rengi mi ? Sahibinden.com sitesinde 19.500 TL fiyatlı 2006 30.000 kmde bir araç vardı.
  • evet eskişehirden gittim 19.000 liraya aldım. Araç çok güzel bence diğer renklerden çok daha güzel duruyor. 0 fiyatı 30.000 lira olan bşir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atilgan26 -- 13 Haziran 2010; 14:23:16 >
  • getzlerin ikinci elde karizma sorunu var. Bunu anlamak mümkün değil. Hyundai motor verimliği olarak en üstlerde. 2006 kasalarda kaporta kalınlığı arttı. balata ısınması sorunu çözüldü. Performans epeği arttı. 2004 kasalar bile euro ncap testinden 4 yıldız almış. diğer sınıflardan daha geniş şık bir araç. Ama türkiyede alışkanlıklar ve bakış açılarını anlamak mümkün değil.
  • Benim aracımda 4 HY Sunrooflu 2007 model. Dediğiniz gibi bence Corsa'dan daha keyifli ve hızlı bir araç ama insanımızda marka takıntısı olunca yapacak birşey yok. Fiyat gayet uygun almışsınız. Tekrar hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aruna33

    Arkadaşlar Merhaba,
    Alttaki özelliklerdeki bir araba için 16.300 TL istiyorlar. Araçta sigara içilmemiş. Son tamponda ufak boya varmış. Arabalar hakkında çok fazla bilgi sahibi olmadığım için öncelikle yorumlarınızı almak istedim. Motorunun 1.5 VGT olması ve KM'sinin fazla olmaması arabayı cazip kılan sebepler gibi görünüyor.
    kasanın makyajlı olup olmadığın bilmiyorum. Kasanın makyajlı olup olmadığını nasıl anlarım?
    Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Model1.5 VGT
    Yıl2006
    Km72700
    Motor Hacmi (cc)1301 - 1600 cm3
    Motor Gücü (hp)100 beygire kadar
    RenkGri
    YakıtDizel
    VitesManuel
    AktarmaÖnden Çekiş
    Kasa TipiHatchback 5 kapı
    KimdenSahibinden





    Aracın boyası, değişeni, vuruğu yok ise o fiyat çok iyi. Aynı ayardakiler şu anda 18 den aşağı değil. piyasa çok uçmuş durumda. malum yaz nedeniyle. o fiyata kaçırmayın derim. hayırlısı olsun




  • 
Sayfa: önceki 998999100010011002
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.