Şimdi Ara

Hyundai Getz 1 depo yakıt rekorları. (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
455
Cevap
6
Favori
196.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bende bu arabadan alıcam nasipse fakat dizel sarfiyatı konusunda kafamda soru işaretleri var
    yardımcı olursanız çok sevinirim
    şimdi ben mudurnu gibi sakin bir trafiğin olduğu şehirdeyim yani dur kalk istanbulla kıyaslanmayacak kadar az
    bununla beraber her gün adapazarına gitmekteyim takriben 75 km lik mesafe ve yine yolların dur kalk olmadığını var sayarsak
    şehirdışı kullanım statüsünde hangi hızla gitmeliiyim ki fabrika değeri olan şehir dışı 3,9 a en yakın değeri elde ederim?
    bir de 80-90 km hızla uygun devirde gitmekle 120-130 km uygun devirle gitmek arasıda sarfiyat açısından ne kadar fark oluyor?
  • gerçekten enteresan konu şevkle okuyorum...
  • İşim başka bir semte taşındığı için son 1 aydır servisle gidip geliyorum. Son 1 ayda toplam 300 km bile yapamadım. Tosunum, Getz'im kapının önünde öylece yatıyor. Bir depo ile ortalama 900'e yakın yol yaptığımı hesaba katarsak bu gidişle 3 ayda bir benzinciye gideceğim.

    Hyundai Getz en uzun aralıklarla benzinciye gitme rekoru diye bir alt kategori açsak olur mu?

    Böyle giderse ben yılda ancak 4000 km yaparım. Onun da yaklaşık 450 YTL mazot masrafı olur. MTV bile yakıttan daha fazla bir masraf kalemi olacak

    Yine bu hızla gidersek 3 sene sonra 5 yaşında ama 30 bin km'de dizel Getzim olacak. Satarken kimseyi inandırmam valla, kesin km'si ile oynanmıştır derler şimdi

    Yakıt fişlerini ve servis kayıtlarını gözüm gibi korumam lazım, elimdeki tek delil onlar.




  • tüplü şahin vardı ben de ...şu getz crdi yi aldım daha da ekonomik oldu....çok memnunum...ama önemli bi hatırlatma yapayım kullanım da çok önemli....20 ytl mazotla yumuşak kullanım da şehir içi 140km sert 100 km...fark burda .....gereksiz ve srt kullanım artırıyor..........
  • ben bu değerlere inanıyorum aracımı aldığımda(ki ilk arabamdır) ilk depo ile 820 km yapmış idim. hemde karışık. biraz sakin kullanımda şehir içinde 5.5 altına da düştüğüm çok oluyor. lastiklerinize dikkat de ederseniz gayet kolay.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: 4polat

    Biz ihg70 arkadaşımızın yazdıkları konusunda hiç bir tereddüt duymaksızın kendisini takdir eder, severiz. Tüketim konusunda yazdıklarının fabrika verilerinin altında olmadığını biliyoruz. Kendisi zaten kimseyi inandırmak zorunluluğu hissetmeyen, polemiğe girmenin anlamsızlığının farkında olan saygıdeğer bir arkadaşımızdır.
    Saygılar ihg70 kardeşim...


    Teşekkürler 4polat. Zaten bende Getz forumuna katılan arkadaşların samimiyeti ve şimdiye kadarki seviyeli muhabbetine güvenerek veriyorum elde ettiğim değerleri. Yoksa birileriyle, herhangi bir markayla yarışma, birşey ispat etme iddiasında da hevesinde de değilim.

    Kaldıki verdiğim değerlerde herhangi bir anormallik yok. Fabrika verilerinin üstünde (karma kullanım için) bir sarfiyat benim yaptığım ölçümler.

    43,5 litre ile 900 km yapmak için 4.8 lit/100km oranını tutturmak lazım ki zaten yol bilgi ekranı da aynı değeri veriyor. Bu yüzden 4.8'i gösteren fotoğrafı da koydum.

    Şüpheci arkdaşlara hak veriyorum. Sahte fotoğraf yapmak çok kolay. Sıfırlarsın göstergeyi, gider bir 300-350 km yaptıktan sonra depoyu bir daha fullersin ama göstergeyi sıfırlamadan devam edersin gelirsin 900'lü değerlere. Bu kadar basit.

    Ama burada bilgilerimizi, deneyimlerimizi, sorunlarımızı paylaştığımız arkadaşlarla (Getz topiği altında) aramızda bu tür bir üçkağıt-delavere işleri yok.

    Belk bir kez daha tekrarlamam gerekiyor: Ben 37 yaşına yaklaşan, 15 yıl civarında sürücülük deneyimi ve uluslararası iş alanında kariyeri olan bir mühendisim. Evli ve çocukluyum. Birbiriyle araba, marka vs sidik yarıştıran işlerden ve ortamlardan uzağım. Beni eleştiriken bunları gözönüne alın.






  • Selamlar herkese,
    öncelikle getzli arkadaşlara selamlar, :)

    gelelim benim yakıtlara,
    42 lt motorin ile 850 km yol yapmış bulunmaktayım şehir içi, ankara trafiği,
    yol mesa koru dan köroğlu, shell den alıyorum motorinimi bu değerler artık sabitleşti diyebilirim,
    850 900 arası yol yapmaktayım 42 43 litre ile, :)

    şimdi bişi dicem kimse de inanmıcak o kesin, ben gene de söliyeyim,
    arkadaşımda 2003 polo var benzinli 1.4 50 lt benzin ile 95 oktan oda 145 ytl gibi bir rakama geliyor,
    şehirler arası (olimpos ankara) 870 km yapmış bulunmakta :)
    şehir içi ise 50 lt benzin ile 830 km yapmış bulunmakta :)

    ben söleyim de şimdiden, inanmayan inanmayabilir, ben gördüğüme ve alınan benzine inanırım,
    kolay gelsin...
  • EEE arabayı devirli kullanmayınca azmı yakıcakmış yoksa eskisinden çokmu yakıcakmış onuda sorsaydın bi..
  • Merhaba Arkadaslar;
    ben de o kadar dizel arabaya baktım ettim,pejo206ydı,fiesta idi,polo idi derken 2005 model hafif kazalı tamiri yapılmıs dizel getz aldım 2 hafta kadar önce.
    Geleyim konu baslığındaki yakıt tüketim rakamlarına...
    Uzun yola çıktım,2 defa fulledim depoyu ayrı ayrı.1 depo kitapçıkta 45 litre yazıyor ama 47-48 litreyi de bulduğu oluyor tam fulleyince.
    1. BP den fullettim. 46 litre eurodizelle 950 km mesafe kaydettim.Bunun yaklaşık 50 km si şehir içidir.Ispartadan çıktım,Ankara ve sonra Niğde'ye vardım.Niğde'ye varmadan 50 km kadar önce yakıt ikaz ışığı yanmıştı(yani 900. km de yakıt ikaz ışığı yanmıstı)
    2. Niğde'de forumdaki bazı arkadasların tavsiyelerine uyarak SHELL istasyonuna gittim.İyiki gitmişim.Shell V-power dizel yakıtla depoyu agzına tasana kadar fullettim.47 litre yakıt aldım.114.5 ytl para verdim.Sonra bastım uzun yola çıktım kendi rekorumu kırdım sanırım.1047 km de yakıt ikaz lambası yandı,ben yol boyu shell bayisi aradım ama bulamadım ,en son 1102 km de buldugum PO. bayisinde depoyu fullettim 44.3 litre yakıt aldım.Bunla ilgili tecrubemı de yazarım.bu 1102 km nin yaklaşık 50 km si şehir içlerinde geçmiştir.
    Kabaca bir hesap yaparsam uzun yolda aracım fabrika verisine yakın bir yakıt tüketimi gerçekleştirmiş .Yani 100 km de 4.12 litre mazot veya km de yaklaşık 104 bin lira.

    BP den aldıgım yakıtla SHELL den aldıgım yakıtla yaptıgım kilometre arasında kabaca en az 100 km daha fark var.SHELL babamın veya babamın oğlunun değil.Ben farkı gördüm test ettim.Forumda bazı arkadaslar bunu yazmıslardı,shelll'in sitesinde de aynı bilgiler mevcut aynı miktar yakıtla daha fazla km diye sloganları var.
    Ben test ettiğim verileri yazdım.
    Yakıt açısından GETZ'den hal böyle olunca gayet memnun kaldım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: m1c9i7l7

    Arkadaşlar bende bu arabadan alıcam nasipse fakat dizel sarfiyatı konusunda kafamda soru işaretleri var
    yardımcı olursanız çok sevinirim
    şimdi ben mudurnu gibi sakin bir trafiğin olduğu şehirdeyim yani dur kalk istanbulla kıyaslanmayacak kadar az
    bununla beraber her gün adapazarına gitmekteyim takriben 75 km lik mesafe ve yine yolların dur kalk olmadığını var sayarsak
    şehirdışı kullanım statüsünde hangi hızla gitmeliiyim ki fabrika değeri olan şehir dışı 3,9 a en yakın değeri elde ederim?
    bir de 80-90 km hızla uygun devirde gitmekle 120-130 km uygun devirle gitmek arasıda sarfiyat açısından ne kadar fark oluyor?




  • Mufettis 74, Verdigin degerler cok güzel.Ben bunları yakalayamaıyorum.Peki bu esnada ortalama hızın neydi?Max.hızınla felan bilgi verebilirmisin.? Hayırlı günler.
  • peki bu değerleri yakaladığınız araç kullanım methodu nasıl yani nasıl kullanarak düşük yakıt yakıyonuz biraz anlatırmısınız dur kalktan tutun vites değiştirme aralığına kadar dizel araçta ekonomik sürüş nasıl olmalı biraz anlatırmısınız
  • Bu benım şahsıma ait ilk aracım.Daha once babamın tüplü arabasına biniyordum.Burda forumda yazılanları okudum uzun yola cıkmadan önce.Tavsiyelere baktım ve onları uyguladım.
    Aracla sollamalar hariç 2500 devir üstüne çıkmadım.ortalama 2000-2200 devirler arasında kullandım ,bu devirlerde zaten 90-100 km/saat hızlarına tekabül ediyordu.
    Ortalama hızım genelde 90-100 arasıydı.Bazı zamanlar uzunca bir km 110 ile gittim;yakıt ibresine baktıgıma göre şunu söyleyebilirim,110 ve üzeri hızlarda yakıt tüketimi artıyor.105 e kadar tüketim fazla değil ama 110 ve sonrası daha fazla yakıt tüketimi oluyor.90-100 arası giderken kılometrelerce yakıt ibresi yerınde duruyor bunu takip ettim sürekli.Yani kısaca 5. viteste hız 90-100 arası olursa yakıtı kokluyor bu araç.
    Vites değiştirmelere değinirsem;vites geçişlerınde de devir konusuan dikkat ettim.3. viteste gideceksem 55-60 arası gittim yani yine 1900-2200 devirlerinde aracı kullandım.4.viteste ortalama 70-75 arası hız yaptım,80 e cıkınca hızım 5.vitese yükselttim.
    rampalarda düzse hiç vites küçültmedim,5.vitesle 90-100 arası hızı korudum.
    Kalkışlarda 1.vitesle motora aşırı yüklenmedim hemen 2.vitese attım.Normalde agresif sürücüyümdür,kalkışta basardım hiç kimse beni geçemesin diye ama bu uzun yolda bunu yapmadım agresifleşmedim.
    Özetin özetini yazacak olursam;uygun devir aralıgında 1900-2200(bu da aracın torkunun en yüksek oldugu aralık dahilinde zaten) kullandım sürekli.Hızım da bu devirlere uygun olarak her vıtesin sınırını aşmadım,5.viteste ortalama 90-100 arası hızı korudum ve bu yakıt tüketim değerine ulaştım.Şunu da tekrar ekliyeyim istersenız sizler de deneyin :Yakıtınızı bir de SHELL den alın.Bence bu yakıtın da bunda payı var.Shell sitesinde yazdıgına göre shell v-power yakıtı içerdiği katkılar sayesinde enjektörleri temizleyici özelliği varmış.Benden söylemesi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    peki bu değerleri yakaladığınız araç kullanım methodu nasıl yani nasıl kullanarak düşük yakıt yakıyonuz biraz anlatırmısınız dur kalktan tutun vites değiştirme aralığına kadar dizel araçta ekonomik sürüş nasıl olmalı biraz anlatırmısınız




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mufettis74

    Bu benım şahsıma ait ilk aracım.Daha once babamın tüplü arabasına biniyordum.Burda forumda yazılanları okudum uzun yola cıkmadan önce.Tavsiyelere baktım ve onları uyguladım.
    Aracla sollamalar hariç 2500 devir üstüne çıkmadım.ortalama 2000-2200 devirler arasında kullandım ,bu devirlerde zaten 90-100 km/saat hızlarına tekabül ediyordu.
    Ortalama hızım genelde 90-100 arasıydı.Bazı zamanlar uzunca bir km 110 ile gittim;yakıt ibresine baktıgıma göre şunu söyleyebilirim,110 ve üzeri hızlarda yakıt tüketimi artıyor.105 e kadar tüketim fazla değil ama 110 ve sonrası daha fazla yakıt tüketimi oluyor.90-100 arası giderken kılometrelerce yakıt ibresi yerınde duruyor bunu takip ettim sürekli.Yani kısaca 5. viteste hız 90-100 arası olursa yakıtı kokluyor bu araç.
    Vites değiştirmelere değinirsem;vites geçişlerınde de devir konusuan dikkat ettim.3. viteste gideceksem 55-60 arası gittim yani yine 1900-2200 devirlerinde aracı kullandım.4.viteste ortalama 70-75 arası hız yaptım,80 e cıkınca hızım 5.vitese yükselttim.
    rampalarda düzse hiç vites küçültmedim,5.vitesle 90-100 arası hızı korudum.
    Kalkışlarda 1.vitesle motora aşırı yüklenmedim hemen 2.vitese attım.Normalde agresif sürücüyümdür,kalkışta basardım hiç kimse beni geçemesin diye ama bu uzun yolda bunu yapmadım agresifleşmedim.
    Özetin özetini yazacak olursam;uygun devir aralıgında 1900-2200(bu da aracın torkunun en yüksek oldugu aralık dahilinde zaten) kullandım sürekli.Hızım da bu devirlere uygun olarak her vıtesin sınırını aşmadım,5.viteste ortalama 90-100 arası hızı korudum ve bu yakıt tüketim değerine ulaştım.Şunu da tekrar ekliyeyim istersenız sizler de deneyin :Yakıtınızı bir de SHELL den alın.Bence bu yakıtın da bunda payı var.Shell sitesinde yazdıgına göre shell v-power yakıtı içerdiği katkılar sayesinde enjektörleri temizleyici özelliği varmış.Benden söylemesi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    peki bu değerleri yakaladığınız araç kullanım methodu nasıl yani nasıl kullanarak düşük yakıt yakıyonuz biraz anlatırmısınız dur kalktan tutun vites değiştirme aralığına kadar dizel araçta ekonomik sürüş nasıl olmalı biraz anlatırmısınız



    yazı için teşekkürler




  • BU ARADA ben de 15 gün önce yolculuğumun tamamında klima 2.kademe açık olarak 1650km lik ve İSTANBUL-ADAPAZARI-ESKİŞEHİR-BURSA-BALIKESİR GÖNEN-BURSA-KOCAELİ-İSTANBUL arası 4.5 lt (litre fiyatı 2.46ytl den km'de 11ykr=110tl) ortalama tuturdum.
    başka bir seyehatimde ise İSTANBUL-ESKİŞEHİR-İSTANBUL arası şehir içinde kullanmadan 660km yolu ise klimayı açmadan ve 100km yi 2200deviri geçmeden 4.1 (litre fiyatı 2.46ytl den km'de 10ykr=100tl) ortalama ile tamamlamıştım

    ufak bir ayrıntı yol bitmek bilmiyor arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayraktar26 -- 21 Eylül 2007; 22:32:07 >
  • Haklısınız 100 Km hızla yol bitmek bilmiyor.

    Ama gerçekten hem güvenli hemde yakıt sarfiyatı az oluyor.

    Bende ailemle yolculuk ederken mümkün oldğu kadar 90-100 Km hızı geçmemeye çalışırım.

    90-100 Km hızla gidenlere selam olsun...

    Saygılarla...


    quote:

    Orjinalden alıntı: bayraktar26

    ufak bir ayrıntı yol bitmek bilmiyor arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Computer -- 22 Eylül 2007; 1:27:53 >
  • ben de bu önerilere katılıyorum. bir ek yapayım, otoyolda uzun yokuşlarda yokuşa girmeden önce devri 5.viteste 2000-2200 arasına getirirseniz hem güç kaybı olmuyor hem de az yakıyor.

    lastik basınçlarına da dikkat etmek gerek benim idealim; eğer 1 yada 2 kişi iseniz, önler 33 arkalar 32 daha fazla iseniz arkalarda 33 olmalı.

    shell yakıtı bende beğeniyorum ama hiç bir aldığımda doğru dürüst bir ölçüm yapamadım.
    akşam şehir dışına çıktım ve her zamanki gibi yakıt tüketimini sıfırladım ışık yanıyordu zaten otoyola girdim 30 km kadar yol aldım ve istasyona girdiğimde 5 lt tüketimdeydim, kalan km de 54 görünüyordu. bu şekilde depoyu doldordum, 45,08 lt yakıt aldım opetten. ve tekrar göstergeyi sıfırladım 50-60 km sonra gideceğim yere vardığımda tüketim 4 lt idi son 7 km si şehir içi. araçta 2 kişiyiz. aynı yolun dönüşünde ise evden eve 100 km kadar yol 10-15 km si şehir içi olarak toplam tüketim sadece dönüş için 4,2 idi ortalama 90-100 arası hızda yol aldım.



    quote:

    Orjinalden alıntı: westbam


    quote:

    Orjinalden alıntı: mufettis74

    Bu benım şahsıma ait ilk aracım.Daha once babamın tüplü arabasına biniyordum.Burda forumda yazılanları okudum uzun yola cıkmadan önce.Tavsiyelere baktım ve onları uyguladım.
    Aracla sollamalar hariç 2500 devir üstüne çıkmadım.ortalama 2000-2200 devirler arasında kullandım ,bu devirlerde zaten 90-100 km/saat hızlarına tekabül ediyordu.
    Ortalama hızım genelde 90-100 arasıydı.Bazı zamanlar uzunca bir km 110 ile gittim;yakıt ibresine baktıgıma göre şunu söyleyebilirim,110 ve üzeri hızlarda yakıt tüketimi artıyor.105 e kadar tüketim fazla değil ama 110 ve sonrası daha fazla yakıt tüketimi oluyor.90-100 arası giderken kılometrelerce yakıt ibresi yerınde duruyor bunu takip ettim sürekli.Yani kısaca 5. viteste hız 90-100 arası olursa yakıtı kokluyor bu araç.
    Vites değiştirmelere değinirsem;vites geçişlerınde de devir konusuan dikkat ettim.3. viteste gideceksem 55-60 arası gittim yani yine 1900-2200 devirlerinde aracı kullandım.4.viteste ortalama 70-75 arası hız yaptım,80 e cıkınca hızım 5.vitese yükselttim.
    rampalarda düzse hiç vites küçültmedim,5.vitesle 90-100 arası hızı korudum.
    Kalkışlarda 1.vitesle motora aşırı yüklenmedim hemen 2.vitese attım.Normalde agresif sürücüyümdür,kalkışta basardım hiç kimse beni geçemesin diye ama bu uzun yolda bunu yapmadım agresifleşmedim.
    Özetin özetini yazacak olursam;uygun devir aralıgında 1900-2200(bu da aracın torkunun en yüksek oldugu aralık dahilinde zaten) kullandım sürekli.Hızım da bu devirlere uygun olarak her vıtesin sınırını aşmadım,5.viteste ortalama 90-100 arası hızı korudum ve bu yakıt tüketim değerine ulaştım.Şunu da tekrar ekliyeyim istersenız sizler de deneyin :Yakıtınızı bir de SHELL den alın.Bence bu yakıtın da bunda payı var.Shell sitesinde yazdıgına göre shell v-power yakıtı içerdiği katkılar sayesinde enjektörleri temizleyici özelliği varmış.Benden söylemesi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    peki bu değerleri yakaladığınız araç kullanım methodu nasıl yani nasıl kullanarak düşük yakıt yakıyonuz biraz anlatırmısınız dur kalktan tutun vites değiştirme aralığına kadar dizel araçta ekonomik sürüş nasıl olmalı biraz anlatırmısınız



    yazı için teşekkürler





  • 2004 model hyundai getz 1.3 benzinli almak üzereyim, duyduklarım 2 farklı yönde, 1.cisi az yakar diyenler, 2.cisi 1.3 benzinliler çok yakar diyenler. bunlardan hangisi doğru?
  • Arkadaşlar selam bende yeni getz sahibiyim aracım 2010 model dizel 1.5 start yakıt beni dumur etti resmen
    yaptığım hesaplara göre araç bie depoyla 548 km gidiyor kmde 24,6 kuruş yakıyor
    bu değerleri depoyu fulledikten sonra 384,6 km gittim çeyrek depo kalmıştı ve 31,7 litre yakıt ile fulledikten sonra elde ettim araç ikinci deposunda bu verileri verdi sizcede bir anormallik yokmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TT

    2004 model hyundai getz 1.3 benzinli almak üzereyim, duyduklarım 2 farklı yönde, 1.cisi az yakar diyenler, 2.cisi 1.3 benzinliler çok yakar diyenler. bunlardan hangisi doğru?



    Bence 1.4 - 97 beygir getzlere bak
    1.3 ler 1.4 lere göre biraz fazla yakıyor hemde 1.4 lerin performansı biraz daha iyi
    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihgureli

    Arkadaşlar selam bende yeni getz sahibiyim aracım 2010 model dizel 1.5 start yakıt beni dumur etti resmen
    yaptığım hesaplara göre araç bie depoyla 548 km gidiyor kmde 24,6 kuruş yakıyor
    bu değerleri depoyu fulledikten sonra 384,6 km gittim çeyrek depo kalmıştı ve 31,7 litre yakıt ile fulledikten sonra elde ettim araç ikinci deposunda bu verileri verdi sizcede bir anormallik yokmu?


    hocam ilk birkaç bin km de fazla yakması çok normal arabanın. rodaj kısmını iyi atlatın, agresif olmayan bir sürüşle km de 20 kuruş altına inersiniz çok rahat.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihgureli

    Arkadaşlar selam bende yeni getz sahibiyim aracım 2010 model dizel 1.5 start yakıt beni dumur etti resmen
    yaptığım hesaplara göre araç bie depoyla 548 km gidiyor kmde 24,6 kuruş yakıyor
    bu değerleri depoyu fulledikten sonra 384,6 km gittim çeyrek depo kalmıştı ve 31,7 litre yakıt ile fulledikten sonra elde ettim araç ikinci deposunda bu verileri verdi sizcede bir anormallik yokmu?

    nasıl 24,6 kuruş yaktırabiliyorsun anlamadım.ben geçen denedim en son zamlı hali ile 184 kuruş yaktım km rede.senin bu rakam anormal.bide yaz yaklaşıyor.hava ısınınca benim araba neredeyse 80-100 km re fazla gidiyor.dahada düşer yakında.benim araç eski kasa dizel 2006 model.şehir içi şu anda 740 km falan gidiyorum ben.bide senin daha rodaj süren bitmemiştir.5-10 bin kmreden sonra düşeceğini zannederim.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.