Şimdi Ara

Hyundai, elektrikli otomobili Ioniq 5'in ilk resmi görsellerini paylaştı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
470
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai, elektrikli otomobili Ioniq 5'in ilk resmi görsellerini paylaştı



    Koreli otomotiv devi Hyundai, geçtiğimiz aylarda yeni nesil elektrikli araçlarını Ioniq markası altında piyasaya süreceğini duyurmuş, ilk modelin ismini de Ioniq 5 olarak açıklamıştı.



    Ioniq 5, 2019 yılında tanıtılan 45 concept isimli çalışmanın seri üretim versiyonu olarak karşımıza çıkacak. Önümüzdeki ay tanıtılması planlanan Ioniq 5'in tasarımı hakkında ipuçları veren yeni görseller paylaşıldı. Otomobilin tasarımına baktığımızda Hyundai'nin ürün gamındaki modellere benzemediğini görüyoruz. Geçmişteki açıklamalarında yeni elektrikli araçlarının tasarımında esaslı bir değişim yapacağını söyleyen Koreli marka bu sözünü tutmuş gibi görünüyor.



    Ioniq 5'in tasarımına baktığımızda genel anlamda keskin çizgilerin hakimiyetini görüyoruz. Piksellerden esinlenerek tasarlanan ince ön-arka aydınlatmalar elektrikli otomobilin en dikkat çekici tasarım detayları arasında. Ayrıca Hyundai modellerinde ilk kez ön kaput yüzeyi tamamen kaplayacak ve tekerleklere kadar uzanacak biçimde tasarlanmış. Koreli marka bu tasarımın panel boşluklarını asgari düzeye indirdiğini ve daha temiz bir görüntü sağladığını belirtiyor.



    Hyundai, elektrikli otomobili Ioniq 5'in ilk resmi görsellerini paylaştı



    Tasarımın devamında tamamen kapalı bir panel şeklinde tasarlanan ön panjur karşımıza çıkıyor. Yanlarda geleneksel aynalar yerine kameralar kullanılmış. Fakat kanunlar her ülkede farklı olduğu için bu özelliğin opsiyon olarak sunulması muhtemel. Bunun yanı sıra otomobilin aerodinamik yapısına katkı sunacak şekilde tasarlanan 20 inçlik çift tonlu jantlar da dikkat çekiyor.



    Görsellerin yanı sıra paylaşılan kısa teaser videoları da Ioniq 5'in sahip olacağı özellikler hakkında ipuçları veriyor. Buna göre otomobilde "Vehicle to Load" teknolojisine yer verilecek yani Ioniq 5 müşterileri ihtiyaç halinde otomobilini güç kaynağı olarak kullanabilecek. Ayrıca Ioniq 5'te ultra hızlı şarj özelliği bulunacak. Araç bu sayede 5 dakikalık şarj ile WLTP'ye göre 100 kilometre yol kat edebilecek.



    Geçtiğimiz haftalarda Ioniq 5 First Edition'a ait olduğu görülen bazı teknik detaylar ortaya çıkmıştı. Söz konusu detaylara buradaki haberimizden ulaşabilirsiniz.









  • 2021 Elektrikli otomobillerin yılı olacak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şarj olayı iyiyimiş

  • Şarj adaptörü kutusundan çıkıyor mu?

  • BekirHan kullanıcısına yanıt
    Sadece kablo verecekler :)

  • Çakma honda
  • Önce bir logosunu değiştireydi...

  • BekirHan kullanıcısına yanıt
    Tabii ki şarj aleti çıkmıyor normal fişe takıp 2 güne şarj edebilirsiniz. Hızlı istiyorsanız artık kaç yüz dolara çeşitli güçlerde kutu alabilirsiniz ki belli bir yerden sonra olmuyor zaten sanayi tipi yüksek gerilim vs gerek.
  • TIGERSHARK kullanıcısına yanıt
    Diyorum ya elektrikli araçlarda menzil sorunu çoktan aşıldı şarj sorununu aşamadık. 10 dk’da 170 km yapsa otoyoldaki bir sonraki dinlenme tesisine gitse yeter. 10 dk dura dura gidersin kahve alır bir hava alır lavaboya gider bacaklarını açarsın kurtulursun.
  • Beğenim rekabet süper noktaya ilerliyor fakat bizim Hyundai Türkiye m*l gibi bunuda getirmez...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: gun

    Diyorum ya elektrikli araçlarda menzil sorunu çoktan aşıldı şarj sorununu aşamadık. 10 dk’da 170 km yapsa otoyoldaki bir sonraki dinlenme tesisine gitse yeter. 10 dk dura dura gidersin kahve alır bir hava alır lavaboya gider bacaklarını açarsın kurtulursun.

    Aynen dediğin doğru EA iki ana sorunu 1-şarj 2- 100 km/s Üzerinde ki hızlarda aşırı enerji tüketimi gerçi bunun çözümü de şu an lık vites den geçiyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 13 Ocak 2021; 15:37:6 >
  • TIGERSHARK kullanıcısına yanıt
    Hızlı şarj olduktan sonra farketmez. Hızlı şarj zaten şu an büyük batarya gerektiriyor büyük batarya olursa büyük motor koyarlar oda tüketimi belki azaltabilir.

    Ancak normal benzin veya dizelli araçlarda yüksek hızlarda içiyorlar yakıtı. O yüzden millet 90’ı çok geçmiyor. Sonuçta hava direnci çok artıyor tüketim illa ki artacak bir miktar.
  • zero fear kullanıcısına yanıt
    Hayır olmayacak

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.