Şimdi Ara

Hyundai, elektrikli araç planlarında geri adım atıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
2
Favori
2.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai, elektrikli araç planlarında geri adım atıyor
    Avrupa ve dünya çapında yavaşlayan elektrikli araç talebi, üreticileri gelecek planlarını düşünmeye itmiş durumda. Bazı markalar, yatırımlarını içten yanmalı motorlara kaydırma kararı alırken insanlar, geçtiğimiz yıllara kıyasla artık elektrikli araçlara pek fazla ilgi göstermiyor.



    Elektrikli modeller yerine hibrit modellere yatırım yapılacak



    Dikkat çeken Ioniq elektrikli modelleriyle ön plana çıkan Güney Koreli otomobil üreticisi Hyundai, elektrikli modellere değil hibrit modellere olan yatırımını artıracağını duyurdu.Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre önümüzdeki dönemde hibrit Hyundai modellerinin sayısı 2 kat artılacak. Şirketin şu anda piyasada 7 adet hibrit aracı bulunuyor.



    Ayrıca Bkz.Karsan'ın elektrikli araçları üç ödül birden aldı



    Önümüzdeki dönemde bu sayı 14’e çıkmış olacak. Hyundai CEO’su Jaehoon Chang, konuya ilişkin açıklamasında elektrikli araçlara olan talebin düşüklüğünün onları bu kararı almaya ittiğini belirtti. Otomobil üreticisi, ABD’nin Georgia eyaletinde kurduğu yeni fabrikasında elektrikli araçların yanı sıra hibrit otomobil üretimi yapacağını söylüyor.









  • Hibrit asla almayacağım bir araç modeli.


    Tüketiciyi yolmaktan başka bir işe yaramaz o teknoloji. Senelik yağ, su, bakımı için her yıl servise öpüleceğim bir de üstüne batarya ömrüm acaba ne kadar kaldı derdi yaşayacağım. Yetmedi, İçten yanmalı motorların yok trigeriydi yok turbosuydu yok bujisiydi onlarla uğraşacağım bir de üstüne batarya şarj dinamosu vs dertleri ekleteceğim.


    Bendeki kafa turbosuz klasik honda kafası ne kadar az parça o kadar az problem.


    Müstakil eve geçer geçmez ilk hedefim full elektrik  

     

    Cahil olduğunu bilmeyen bir cahil.

    Elektrik dünyanın en önemli olaylarından birisidir. Bağımlılığı ortadan kaldırır.


    Elektrikle çalışan ev eşyalarına (TV, PC, Lamba gibi) ek olarak;


    Doğalgaz yerine = Elektrikli Ocak,

    Doğalgaz yerine = Elektrikli Isınma

    Doğalgaz yerine = Şofben gibi sistemlerle elektrik ile Sıcak Su

    Petrol yerine =. Elektrik ile giden Araç


    Elektrik üretmek bedava, Fosil yakıtlar parayla,

    Evet sen başka ülkelere ve kurumlara "bağımlı" olmak istiyorsan fosilden devam et.

    Motorlarla ilgili verilen verimlilik değerleri maalesef pik yani tepe verimlilik değerleridir. Bir benzinli veya dizel motorun en verimli olduğu devir belli bir yük altında pik tork değerinin geldiği devirdir genellikle. O devirdeki verimliliği bize motorun verimi olarak veriyorlar ama motorlar sürekli pik tork devirlerinde çalışmıyor, geniş bir rpm bandını kullanıyor. O yüzden pik verimlilik yerine averaj verimliliğe bakmak gerek ama üreticiler nedense averaj verimlilik rakamlarını vermezler, "o kullanıma göre değişir, o yüzden veremeyiz" derler. İşin gerçeği ortalama verimlilik o verilen pik değerlerin hep altındadır. Sonuçta verimlilik bir tür çan eğrisi. Eğrinin tepe noktası çanın tamamını temsil etmez.


    Petrol lobisi hız kesmeden elektrikli otomobiller aleyhine çaktırmadan menfi propaganda yapmaya ve hatta gerçekleri çarpıtmaya devam ediyor ne yazık ki.

    Polo parasına ionic 5 aldım. Evden şarj ile km 40kuruş yakıyor. Çok konforlu seri ve sessiz bu paraya daha iyi araç var mı? Dışardan doldurunca 1.2tl yakıyo.. dizel ortalaması 3 litre olan hangi araç var?

    Bunları halihazırda vw touareg 3.0tdı F10 5 serisi sahibi biri olarak söylüyorum genel kullanışlılığı hepsinden daha iyi.. çok sessiz çok geniş. Bir sahip olun önyargılarınız gidecek emin olun. Ayrıca ülkemiz şarj ağı çok geniş ve hızla genişlemeye devam ediyor.

    Ayrıca bana göre elektriklinin en önemli avantajı ülkenin petrole bağımlılığını bitirmesi. Petrol birgün bitebilir ancak elektrik üretim tekniğine göre tam yenilenebilir olarak üretilebilir. Petrol zengini Arap ülkesi olsak anlarım ama bizim gibi ülkeler için bence uzun vadede çok faydalı.

    Yurtdışında da elektrikli araçlar daha uygun. Teşvik ve avantajlar sağlanıyor elektrikli araçlara. Menzil hariç kalan her şeyde avantajlı elektrikli arabalar.

    Ayrıca başkası şunu şunu alıyorsa cahildir, bilgisizdir gibi laflar söyleyenin zeka seviyesini belirler.

    Adamın ihtiyaçlarını, bulunduğu durumu bilmiyorsun. Parayı sen ödemiyorsun, cefasını sen çekmiyorsun. Başkasının parası ve aldığı şey seni mi gerdi.
  • Herkes toyota nın dediğine geliyor 😀

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • uchihaitachi kullanıcısına yanıt
    alakası yok Çinli ile fiyatta yarışamıyorlar üretim hızlanana kadar müşteri elimizden kaçmasın diye söylemler

  • Bu gidişle Tesla ve Çin’li üreticiler elektriklide diğer markalar da fosil yakıtta birbirileriyle yarışacaklar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elinde ioniq gibi hızlı şarj olan aracın var ve kimse bunu bilmiyor … gidip hyundayi ile şarj ağını arttırmaya yönelik teşvik etsen , güzle reklamla bu aracın hızlı şarj olduğunu anlatsan satışların resmen artar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hibrit varken elektrikli alan net teknoloji cahili ya da özentidir. Hiçbir avantajı yok elektrikli arabaların.

  • Apsny A kullanıcısına yanıt
    Toyota ciddi satış başarısı yakaladı hibritte, satışlarında düşüş yok. İnsanlar direk elektrikliye şirketlerin beklediği gibi hızlı geçmiyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Hangi hibrit ile elektrikliyi kiyasliyorsunuz? Hafif hibrit mi, mild hibrit mi, plug in hibrit mi? Hangisi? Bu teknolojileri bildiğinizi varsayalım teknoloji anlamında Hangi üstünlükleri var onu da yaziverin. Millet aydınlansın. Seçimini cahil cahil yapmasın. Kullanım açısından bakarsanız togg motor gücü,hacım ve performansından bir içten yanmaliyi almak için en az %70 daha fazla vergi ödemelisiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mokinto kullanıcısına yanıt

    Koca suv'lerin 1.2 motorla %80 ötvden satıldığı piyasada tesla, ioniq5, countryman gibi elektrikli araçları %10 ötv ile alan mı cahilmiş ? :) 1.790'a model y, 1600'e ioniq 5 veriyorlarken 2.200'e corolla cross alan net cahildir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Hyundai, elektrikli araç planlarında geri adım atıyor 

    Cahil olduğunu bilmeyen bir cahil.

    Elektrik dünyanın en önemli olaylarından birisidir. Bağımlılığı ortadan kaldırır.


    Elektrikle çalışan ev eşyalarına (TV, PC, Lamba gibi) ek olarak;


    Doğalgaz yerine = Elektrikli Ocak,

    Doğalgaz yerine = Elektrikli Isınma

    Doğalgaz yerine = Şofben gibi sistemlerle elektrik ile Sıcak Su

    Petrol yerine =. Elektrik ile giden Araç


    Elektrik üretmek bedava, Fosil yakıtlar parayla,

    Evet sen başka ülkelere ve kurumlara "bağımlı" olmak istiyorsan fosilden devam et.

  • mokinto kullanıcısına yanıt

    Ben yorumumu dünya geneli için yazdım. Türkiye’deki vergi sadece Türkiye’de yaşayanları ilgilendirir. Her türlü hibrit araçlar daha avantajı. Hem az yakıyor, hem şarj etme derdin yok. Batarya hem eskiyor, hem de ağır olduğu için fren ve lastikler çabuk eskiyor. Bir sürü dezavantajı var, yaz yaz bitmez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • swat882 kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle her şeyin elektrikli olması lazım. Yorumunuza katılıyorum.

    Petrol, benzin, mazot, LPG, doğalgaz, Yağ, kir pislikten kurtulup temiz temiz bedava elektrik üretip dünyayı kurtarmalıyız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Yurtdışında da elektrikli araçlar daha uygun. Teşvik ve avantajlar sağlanıyor elektrikli araçlara. Menzil hariç kalan her şeyde avantajlı elektrikli arabalar.

    Ayrıca başkası şunu şunu alıyorsa cahildir, bilgisizdir gibi laflar söyleyenin zeka seviyesini belirler.

    Adamın ihtiyaçlarını, bulunduğu durumu bilmiyorsun. Parayı sen ödemiyorsun, cefasını sen çekmiyorsun. Başkasının parası ve aldığı şey seni mi gerdi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    >Hem az yakıyor, hem şarj etme derdin yok


    Bataryası 10 ila 30 dakikada dolan ve 600-800km menzile çıkan araçlar 2 sene içinde yaygınlaşacak.


    >Batarya hem eskiyor,


    Fosil yakıtlı bir motorun eskimesini batarya eskimesine tercih ederim. En azından bataryayı değiştirme imkanın var. Al ömürlük kullanırsın.


    >hem de ağır olduğu için fren ve lastikler çabuk eskiyor.


    Her sene binlerce parçası olan ve sürekli mekanik sürtünmeden eskiyen fosil yakıtlı araçlar hiç eskimiyor ve bakım maliyetleri 0 TL zaten.



    > hem de ağır olduğu için

    Elektrik motorun torku benzinli araçların 2 katı, bazınlarında 2 katından daha fazla.



    Tüm argümanlarınız çürük.

  • elektriğe hızlı geçerseniz doyuramazsınız bu araçları yavaş geçiş daha iyi.

  • swat882 kullanıcısına yanıt

    Cahilsin ağlamaya devam et Hyundai, elektrikli araç planlarında geri adım atıyor  Elektrikli arabaların satışı düşüyor, büyük markalar bile hibrite dönmeye başladı. Kullandığın elektrik zaten fosil yakıttan üretiliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • idrisezman kullanıcısına yanıt

    Benim yorumum seni mi gerdi ? Yurtdışında o kadar teşvik yapmalarına rağmen elektriki araç almıyorlar. Alanlar pişman, elden çıkarmaya çalışıyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • swat882 kullanıcısına yanıt

    Okuduğunu anlamıyor, gelmiş cevap veriyor. Ağır olduğu için lastik ve fren erken bitiyor diyorum. Adam bana tork diyor. Kimin umrunda o tork ? Şehir içinde kullanacaksın.


    Elektrli araçları öv. Amarika’da bile tesla satışları o kadar teşvike rağmen düşüyor. Alanlar pişman, satmaya kalksan alan yok.


    Batarya eskimesiyle, motor eskimesini bir tutan bir cahil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soğuk hava yüzünden elektrli araçlar çalışmıyor. Menzili yarı yarıya düşüyor. Millet bir hevesle aldı ama alanlar pişman. Hibrit varken elektrikli araba alan hiçbir şey bilmiyordur.

    Edit: Elektrli araçların menzilleri palavra, çoğu daha az gidiyor. Hızlı şarj ve ağı az , olanlarında yarısı bozuk çalışmıyor. 10-30 dakika da 600-8””km hikaye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 30 Ağustos 2024; 16:50:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Tüm dünyada elektrikli araçlara devlet teşviği ve avantajları var.

    Her sene elektrikli araç satışları yüzdesel olarak ciddi artıyor.

    Şirketler gerizekalı mı milyar dolarca fabrikalar batarya üretim tesisleri kuruyor. Tonlarca yatırım haberi var aç incele.

    Başkalarının seçimleri üzerinden bu dil uzatma cüreti nereden geliyor. Parasını sen vermiyorsun, aracın derdini sen çekmiyorsun, sana dokunan hiçbir tarafı yok.

    Apple alan şudur budur, elektrikli alan şöyledir mantığı türedi. Sana ne, bana ne, kime ne? Parasını çöpe atmak istiyor belki. Eğlencesine yaşıyor dünyayı belki. Adamın ihtiyacı odur belki. En iyi ürün odur belki. Bunu alan kişi düşünsün.

    Yani dostum dünyayı kendi dünyamız kadar sanmaktan vazgeçmeliyiz. Bu kadar insan gerizekalı değil belli tecrübeler ile böyle seçimler yapıyorlar.

    Bazı şehirlere benzinli araçla girmek yasaklanıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.