Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ (45. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.697
Cevap
69
Favori
696.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba..uzun zamandan sonra tekrar buradayım...geçenlerde arabayı kullanırken eğimli bir yerde durmak için frene bastığımda pedal vurmaya başladı..biliyorum bu durum ABS de normal bir durum fakat bu genellikle yüksek hızlarda olmuyor mu vurma durumu...Benim durmak istediğimdeki hızım 20-30 gibiydi...frene bastığımda dediğim gibi şiddetli vurmalar ve sesler geldi...bu olay ikinci kez başıma geldiğinde babamda yanımdaydı ve onun da başına gelmiş....

    Dediğim gibi hızım çok düşüktü her ikisinde..frene basınca araba zar zor durdu...bu durumun nedeni hakkında bilgilis olan var mı acaba...ABS ikaz ışığı da yanmadı hiç....

    yardımcı olursanız sevinirim...herkese kazasız belasız sürüşler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erro

    Arkadaşlar merhaba..uzun zamandan sonra tekrar buradayım...geçenlerde arabayı kullanırken eğimli bir yerde durmak için frene bastığımda pedal vurmaya başladı..biliyorum bu durum ABS de normal bir durum fakat bu genellikle yüksek hızlarda olmuyor mu vurma durumu...Benim durmak istediğimdeki hızım 20-30 gibiydi...frene bastığımda dediğim gibi şiddetli vurmalar ve sesler geldi...bu olay ikinci kez başıma geldiğinde babamda yanımdaydı ve onun da başına gelmiş....

    Dediğim gibi hızım çok düşüktü her ikisinde..frene basınca araba zar zor durdu...bu durumun nedeni hakkında bilgilis olan var mı acaba...ABS ikaz ışığı da yanmadı hiç....

    yardımcı olursanız sevinirim...herkese kazasız belasız sürüşler....


    Bu sesin gelmesi gayet normal, aracınızın lastikleri ne durumda, kaç km'dir kullanıyorsunuz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç


    quote:

    Orijinalden alıntı: erro

    Arkadaşlar merhaba..uzun zamandan sonra tekrar buradayım...geçenlerde arabayı kullanırken eğimli bir yerde durmak için frene bastığımda pedal vurmaya başladı..biliyorum bu durum ABS de normal bir durum fakat bu genellikle yüksek hızlarda olmuyor mu vurma durumu...Benim durmak istediğimdeki hızım 20-30 gibiydi...frene bastığımda dediğim gibi şiddetli vurmalar ve sesler geldi...bu olay ikinci kez başıma geldiğinde babamda yanımdaydı ve onun da başına gelmiş....

    Dediğim gibi hızım çok düşüktü her ikisinde..frene basınca araba zar zor durdu...bu durumun nedeni hakkında bilgilis olan var mı acaba...ABS ikaz ışığı da yanmadı hiç....

    yardımcı olursanız sevinirim...herkese kazasız belasız sürüşler....


    Bu sesin gelmesi gayet normal, aracınızın lastikleri ne durumda, kaç km'dir kullanıyorsunuz ?

    Araç lastikleri yeni 5000 km olmamıştır bile...ama dediğim gibi 20-30 ile giderken frene basınca aracın durması gerekiyor...ve bu olay şu ana kadar nadir oldu....

    düşün 30 ile giderken frene basıyorsun araba zangırdıyor ve durması gereken mesafede durmuyor sanki kayıyormuş gibi oluyor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erro


    quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç


    quote:

    Orijinalden alıntı: erro

    Arkadaşlar merhaba..uzun zamandan sonra tekrar buradayım...geçenlerde arabayı kullanırken eğimli bir yerde durmak için frene bastığımda pedal vurmaya başladı..biliyorum bu durum ABS de normal bir durum fakat bu genellikle yüksek hızlarda olmuyor mu vurma durumu...Benim durmak istediğimdeki hızım 20-30 gibiydi...frene bastığımda dediğim gibi şiddetli vurmalar ve sesler geldi...bu olay ikinci kez başıma geldiğinde babamda yanımdaydı ve onun da başına gelmiş....

    Dediğim gibi hızım çok düşüktü her ikisinde..frene basınca araba zar zor durdu...bu durumun nedeni hakkında bilgilis olan var mı acaba...ABS ikaz ışığı da yanmadı hiç....

    yardımcı olursanız sevinirim...herkese kazasız belasız sürüşler....


    Bu sesin gelmesi gayet normal, aracınızın lastikleri ne durumda, kaç km'dir kullanıyorsunuz ?

    Araç lastikleri yeni 5000 km olmamıştır bile...ama dediğim gibi 20-30 ile giderken frene basınca aracın durması gerekiyor...ve bu olay şu ana kadar nadir oldu....

    düşün 30 ile giderken frene basıyorsun araba zangırdıyor ve durması gereken mesafede durmuyor sanki kayıyormuş gibi oluyor....


    O zaman balatalar'da sorun var, Balatalar bitmiş olabilir, disk balataya baskı yapıyo olabilir. Bu nedenle fren sıkı tutmuyo olabilir.




  • arınç ilgin için teşekkürler...balatalar nisan ayında değişti...balatalarda bi problem olsa sürekli yapması gerekmez mi...şimdi ustaya götürsek kontrol edecek, kontrol esnasında bi problem olmayınca sorun yok diyecekler büyük ihtimalle...
  • Sayın ERRO; lastikleriniz aşınmış olabilir, veya kalitesiz lastik kullanımından aracın yola tutunma ornı azaldığında, tekerleklerin bloke olmaması için ABS nin süekli devreye girdiğindendir.
  • bu araba en buyuk hayalım bı yerde gorunce bıle tuhaf oluyorum 1.6gls insallah benımde bır gun elentram olur ...

     HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ
  • ilk önceleri arabayı yeni aldığımda bende balata ve lastikleri değiştirdim ve ik defa abs li araç kullandım banada garip gelmişti ama şimdi eskisi kadar abs devreye girmiyor yolun eğimine ve zemin kayganlığına bağlı olarak yada arkadaşların dediği gibi lastik yada balatadan kaynaklanabilir ama büyük bi ihtimal zaminden dlayı zemin kaygan yada kasisli ise de açabiliyo bence korkulacak bişey yok.......
  • arkadaşlar çok teşekkür ederim..ben bi de farklı zeminlerde denemeler yapayım...farklı zeminlerde denemeler yapayım ben o zmaan bi....ama acaip bi güvensizlik oluşturdu bu olay bende...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erro

    Arkadaşlar merhaba..uzun zamandan sonra tekrar buradayım...geçenlerde arabayı kullanırken eğimli bir yerde durmak için frene bastığımda pedal vurmaya başladı..biliyorum bu durum ABS de normal bir durum fakat bu genellikle yüksek hızlarda olmuyor mu vurma durumu...Benim durmak istediğimdeki hızım 20-30 gibiydi...frene bastığımda dediğim gibi şiddetli vurmalar ve sesler geldi...bu olay ikinci kez başıma geldiğinde babamda yanımdaydı ve onun da başına gelmiş....

    Dediğim gibi hızım çok düşüktü her ikisinde..frene basınca araba zar zor durdu...bu durumun nedeni hakkında bilgilis olan var mı acaba...ABS ikaz ışığı da yanmadı hiç....

    yardımcı olursanız sevinirim...herkese kazasız belasız sürüşler....



    Bu fren vurması ilk bikaç frenlemede yani fren diskleri ve balatalar ısınmadan yapıyorsa fren disklerinin balans yapmasından kaynaklanabilir. Fren pedalı sertleşir ve ayağını iter araçta frenleme olmaz. Benim başımada geldi. Servise götürdüm fren ana merkezinden abs beynine kadar heryerden olabilirmiş. Bunun üzerine sanayide frenciye gittim. 60tl ye fren disklerini üzerinde taşlıyorlar veya diskleri değiştirebilirsin 110tl di yanlış hatırlamıosam.

    Bence ihmal etmeyip en uygun zamanda götürüsen iyi olur. İlk başladığında bende baktırırım bir ara deyip geçtim ama bi kaç kez el freniyle durmak zorunda kaldığımı hatırlıyorum. Çok riskli.




  • arkadaşlar benim elantranın anahtarı tek.kumanda ve anahar serviste ne kadardır? teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lude

    arkadaşlar benim elantranın anahtarı tek.kumanda ve anahar serviste ne kadardır? teşekkürler

    Arkadaşım benimde 1 tane alarm kumandası eksik servisten 270 tl fiyat aldım. Yedek anahtarım mevcut. Beklemedeyim bir çare bulan varsa lütfen haber versin.
  • 2005 Elantra Otomatik Kullanıyorum. ASR ve ESP özelliği yok. ABS, 4 hava yastığı ve elektronik fren destek sistemi mevcuttur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onr4249

    Arkadaşlar herkese iyi günler.

    Bu gün bir elantraya baktık(daha doğrusu babam pazarda gezip bulmuş.)Araba genel olarak temiz otomatik 1.6 gls 29.000 km'de 2005 model.

    18.500 tl istiyor sahibi sizce fiyat nasıldır?Arabanın yedek lastiği kirkosu hiç kullanılmamış hatta yedek lastiğin altında ufak örümcek ağı bile vardı.Araba garajda yatmış.Sizce fiyat nasıldır?



    Herhangi bir Hyundai Servisine gidip motor ya da şasi numarasını verirsen ve en son bakım gösdüğü tarih ile o tarihteki kilometresini verirsen bir değerlendirme yapabiliriz. Plaka ile araştırmak eksik kalbiliyor ama şasi numarasına göre aracın satıldığı günden itibaren bilgilerine ulaşılıyor. Elantra 2005 model OTV kullanıyorum şu anda 67600km deyim ve hala yeni havasını kaybetmedi. Eğer gerçek 29500km de ise 18500TL beleş derim. Ben bile vermem o fiyata.




  • Ben ELANTRA aracımda Araç Karakutusu Kamera Sistemi Kullanıyorum.www.tanikvideo.com adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz. Ön camda aynanın arkasına monte ettim. Kablosunu da çakmaktan sağa, oradan torpidonun altından sağ kapının fitilinin altına ve yukarıda tavan döşemesi ile ön cam birleşim yerine gizleyip cihaza elektrik getirdim. Her çalıştırmamda çakmak voltajı uygulandığında cihaz 3-4sn içinde otomatik çalışıp video ve ses kaydı yapıyor. Stop ettiğimde anahtarı 0 pozisyonuna alınca 10-20sn daha kayıt yapıp otomatik kapanıyor. Şehiriçi trafiğinde can yoldaşı gibi. Kırmızı ışıkta geçenler, şeridime dalanlar aynen kameraya takılıyorlar. Hatta bir seferinde Polis otosu önümü kesip TANIK VİDEO'yu radar tespit cihazı zannetti, ben de radarla işim olmadığı için tespit cihazını da kullanmayacağımı, ayrıca ulu orta da sergilenmeyek bir cihazı burada bulundurmayacağımı açıkladım. Sonra cihazın özelliklerini anlatınca 4 genç polis kardeşimiz birden meraklı afacanlara dönüştü ve tatmin edici yanıtları alınca beni saygıyla uğurladılar.

    Trafik biz otomobil severlerin ortak dans pistidir, dansın kurallarına uymayanlar sadece ayağımıza basmıyor hayatımıza kasdediyorlar.
    Yayalar ve 2 tekerlekli araç sürücüleri trafikte en hassas ögelerdir. Ben yayaları en nadide işlemeli sırça vazolara benzetirim; kırılmaları çok kolay ama bedelini ödemek çok ağırdır. Nerede bir yaya görsem, "yaya geçidini kullanmıyorsun ama ben sana zarar verirsem bedelini ödemeye adayacak günlerim yok, ağa ve paşa sensin, güvenle geç git." derim.
    Trafikte bu cihazın gerekliliği konusunda derin tecrübelerim var, ilginizi çekerse paylaşabiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hdanis

    Ben ELANTRA aracımda Araç Karakutusu Kamera Sistemi Kullanıyorum.www.tanikvideo.com adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz. Ön camda aynanın arkasına monte ettim. Kablosunu da çakmaktan sağa, oradan torpidonun altından sağ kapının fitilinin altına ve yukarıda tavan döşemesi ile ön cam birleşim yerine gizleyip cihaza elektrik getirdim. Her çalıştırmamda çakmak voltajı uygulandığında cihaz 3-4sn içinde otomatik çalışıp video ve ses kaydı yapıyor. Stop ettiğimde anahtarı 0 pozisyonuna alınca 10-20sn daha kayıt yapıp otomatik kapanıyor. Şehiriçi trafiğinde can yoldaşı gibi. Kırmızı ışıkta geçenler, şeridime dalanlar aynen kameraya takılıyorlar. Hatta bir seferinde Polis otosu önümü kesip TANIK VİDEO'yu radar tespit cihazı zannetti, ben de radarla işim olmadığı için tespit cihazını da kullanmayacağımı, ayrıca ulu orta da sergilenmeyek bir cihazı burada bulundurmayacağımı açıkladım. Sonra cihazın özelliklerini anlatınca 4 genç polis kardeşimiz birden meraklı afacanlara dönüştü ve tatmin edici yanıtları alınca beni saygıyla uğurladılar.

    Trafik biz otomobil severlerin ortak dans pistidir, dansın kurallarına uymayanlar sadece ayağımıza basmıyor hayatımıza kasdediyorlar.
    Yayalar ve 2 tekerlekli araç sürücüleri trafikte en hassas ögelerdir. Ben yayaları en nadide işlemeli sırça vazolara benzetirim; kırılmaları çok kolay ama bedelini ödemek çok ağırdır. Nerede bir yaya görsem, "yaya geçidini kullanmıyorsun ama ben sana zarar verirsem bedelini ödemeye adayacak günlerim yok, ağa ve paşa sensin, güvenle geç git." derim.
    Trafikte bu cihazın gerekliliği konusunda derin tecrübelerim var, ilginizi çekerse paylaşabiliriz.



    ilk defa duydum böyle bi olayı..neden böyle bişeye kalkıştın anlamadım açıkçası...allah korusun herhangi bir kaza halinde şahit olması açısındansa, bugüne kadar böyle bişey ihtiyacı hissedilseydi çoktan bir çok kişi kullanmaya başlardı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erro


    quote:

    Orijinalden alıntı: hdanis

    Ben ELANTRA aracımda Araç Karakutusu Kamera Sistemi Kullanıyorum.www.tanikvideo.com adresinden detaylı bilgi alabilirsiniz. Ön camda aynanın arkasına monte ettim. Kablosunu da çakmaktan sağa, oradan torpidonun altından sağ kapının fitilinin altına ve yukarıda tavan döşemesi ile ön cam birleşim yerine gizleyip cihaza elektrik getirdim. Her çalıştırmamda çakmak voltajı uygulandığında cihaz 3-4sn içinde otomatik çalışıp video ve ses kaydı yapıyor. Stop ettiğimde anahtarı 0 pozisyonuna alınca 10-20sn daha kayıt yapıp otomatik kapanıyor. Şehiriçi trafiğinde can yoldaşı gibi. Kırmızı ışıkta geçenler, şeridime dalanlar aynen kameraya takılıyorlar. Hatta bir seferinde Polis otosu önümü kesip TANIK VİDEO'yu radar tespit cihazı zannetti, ben de radarla işim olmadığı için tespit cihazını da kullanmayacağımı, ayrıca ulu orta da sergilenmeyek bir cihazı burada bulundurmayacağımı açıkladım. Sonra cihazın özelliklerini anlatınca 4 genç polis kardeşimiz birden meraklı afacanlara dönüştü ve tatmin edici yanıtları alınca beni saygıyla uğurladılar.

    Trafik biz otomobil severlerin ortak dans pistidir, dansın kurallarına uymayanlar sadece ayağımıza basmıyor hayatımıza kasdediyorlar.
    Yayalar ve 2 tekerlekli araç sürücüleri trafikte en hassas ögelerdir. Ben yayaları en nadide işlemeli sırça vazolara benzetirim; kırılmaları çok kolay ama bedelini ödemek çok ağırdır. Nerede bir yaya görsem, "yaya geçidini kullanmıyorsun ama ben sana zarar verirsem bedelini ödemeye adayacak günlerim yok, ağa ve paşa sensin, güvenle geç git." derim.
    Trafikte bu cihazın gerekliliği konusunda derin tecrübelerim var, ilginizi çekerse paylaşabiliriz.



    ilk defa duydum böyle bi olayı..neden böyle bişeye kalkıştın anlamadım açıkçası...allah korusun herhangi bir kaza halinde şahit olması açısındansa, bugüne kadar böyle bişey ihtiyacı hissedilseydi çoktan bir çok kişi kullanmaya başlardı...

    Sayın Erro;
    Bu cihazın neden bugüne kadar kullanılmadığı hususu geçmişinin ancak 1-2yıl gibi kısa bir süre olmasındandır. Ben aracımda kullanmaya başladıktan sonra çok güzel ve meraklı tepkiler alıyorum.

    Siz hiç şehir içinde başka bir aracın çarptığı bisikletli bir çocuğa ikinci kez çarpmak zorunda kalabileceğinizi düşündünüz mü? Vızır vızır arabaların arasından kaçan ilk sürücüyü gördüğünü söyleyebilecek bir yürekli sürücü bulamayan ikinci sürücünün çaresizliğini hissedebilir misiniz? Benim başıma bu tür kazalar gelmedi, onu söyleyeyim ilk baştan... ama başına gelenin çaresizliğini gözlerimle gördüm. Ölen 10-12 yaşlarındaki erkek çocuğun ailesi size inanır mı, ne dersiniz? Bildiğiniz tüm kutsal değerler üzerine yemin etmeniz çare olur mu çocuğun ailesini ikna etmeye? Tüm incelemeler neticesinde bisiklet üzerinde başka renk bir aracın eser boya kalıntıları tespit edildiğinde "ya ilk aracın rengi de benim aracımla aynı renk olsaydı ne yapardım, işte o zaman bitmiştim..." diye düşünür müydünüz? Boya kalıntıları kurtulduğunuz anlamına gelir mi? Çocuğun ilk çarpma ile mi yoksa sizin çarpmanızla mı öldüğü incelenirken olayın aydınlanması için geçen 2-3 ay sürede nasıl bir sıkıntılı dönem geçirirdiniz? 2-3 ay sonunda gerçek açığa çıkıp suçsuzluğunuz anlaşıldığında "oh be nihayet kurtuldum" mu derdiniz, yoksa hala hafızanızı bilmem kaçbinbirinci kez yoklayıp plakayı hatırlayıp hatırlayamadığınızı mı kontrol ederdiniz? Yoksa ömrünüzün sonuna kadar etrafınızda gördüğünüz mavi araçların üzerinde bisiklete çarpma izi mi arardınız?
    Bir başka örnekte ise; yeşil ışık yanarken geçtiğiniz bir kavşakta motosikletli birisine çarptınız ve kişi komada, ölme olasılığı yaşama olasılığından fazla. Kavşak etrafındaki seyyar satıcılara, piyangoculara, dönerciye, gazeteciye ve bilimum esnafa bir umut koştunuz ama hepsi de ağızbirliği yapmışçasına aynı nakaratı tekrarlıyorlar. "Tam müşteriye bakıyordum görmedim...", "ışığı görebilecek yerde değildim..." veya "galiba abi sen kırmızıda geçtin ama hatırlamıyorsun..." şeklinde yanıtların hiçbiri haklılığınıza yardımcı olmaz. Evet, her kaza yapan sürücü o çarpma anını playback yapar gibi aylarca haftalarca zihninde tekrar tekrar canlandırır ama ölmek üzere olan motosikletlinin kırmızı ışık ihlali yaptığını ispata yetmez. Bir de 30-40gün komada kalıp ölse bir dert, yaşasın yaşadı derken ağzından çıkan ilk üç beş kelimenin:"ben yeşilde geçtim" olması, durumu 3-5 yıllık bir mücadeleye dönüştürür.
    Bu tür olaylar hergün birilerinin başına geliyor, merak ederseniz ilginç örneklere devam ederim. İnşallah, bu tür olaylarla hiçbirimiz karşılaşmayız ama bence önlem almak bedelini ağır ödemekten her zaman daha iyidir. (Deveni bağla ve sonra Allah’a tevekkül et!) [İbni Asakir]
    Bu cihazın kişisel sürüş güvenliğimize katkısına ilaveten, ulusal trafik güvenliğimize de doping etkisi ile katkıda bulunacağını düşünüyorum. Trafik teröristlerini görüp birşey yapa-ma-mak yerine gereğini yapıp yapmamak tercihi seviyesine ulaşıyorsunuz. Her araçta bulunması halinde ne kadar güzel bir şey olur. Bir kaza sonrasında, SD kartınızı Polise bırakır ve masum sürücünün hakkını almasına katkıda bulunmuş olursunuz. Bunun için şahit yazılıp Mahkemeye de gitmenize gerek yok. 5-10TLlik bir SD kart bedeli takasıyla görüntüyü bırakır, yedek SD kartınızı aracınıza takar devam edersiniz. En kısa sürede de yeni bir 1GBlık ucuz bir SD kart alıp yedek yaparsınız.
    Herbirimizin çantasında taşıdığı dijital fotoğraf makinalarının değeri 300-500TL iken, varlığını araçta unutturan bir can yoldaşının her an görevini yapması ve gerekmesi halinde olayı anlatmak yerine ayan beyan videosunu izletmek için 300TL yatırım yapmak makul olsa gerek.




  • Arkadan gelen tık tık sesleri arabayı stop edip park ettikten sonra duyuluyor. Isınan Eksoz soğumaya geçtiği için genleşen elemanların çıkardığı ses, kafaya hiç takmaya gerek yok. "Elantrana güven gerisini merak etme sen."
  • polemiğe gerek yok parası olan merak eden yardımcı olacağına gerekliliğine inanan taktırsın:D

    handis arkadaşım çıtırtı çok geride kaldı:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekai06

    polemiğe gerek yok parası olan merak eden yardımcı olacağına gerekliliğine inanan taktırsın:D

    handis arkadaşım çıtırtı çok geride kaldı:D

    Sayın Zekai06,
    06 Ankara'da olduğunuzu mu gösteriyor? Ben de Ankara'dayım. Bu çıtırtı meselesini okuduğum bölümde cevaplamak için tıkladım ama sistem yorumumu en sona attı. Bu nedenle eski konuyu yeniden gündeme getirmiş gibi oldum. Bu durumda nasıl bir cevaplama yapmam lazım? Sizi teğmen rütbesinde görünce bilirsiniz diye düşündüm. Benim bilgilendirme yazılarımı polemik gibi algılamışsınız. Bir polemik söz konusu değil ama dediğiniz gibi merak edenlerin, ihtiyaç olacağına ve gerekliliğine inananların iş işten geçmeden taktırması için gündeme getirdim.

    Bilirsiniz kasko yaptırmak da böyledir. Kaza yapmadan önce kasko yaptırırsanız yararını görürsünüz. (Bazıları kaza yaptıktan sonra arabaya branda örtüp kasko yaptırıyor ve 5-10gün sonra yeni kaza yapmış gibi rapor tutturuyor ama şirketlerin ve mahkemenin atadığı bilirkişilerin kaza zamanını gün bazında kesinlikle tespit edebildiğini gözardı ediyorlar.)

    Kazasız ve kurallara uygun sürüşler dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.