Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ (160. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.696
Cevap
69
Favori
696.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 158159160161162
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • buda park sensörü takarken çektiğim birkaç kare bazı arkadaşlar istemişlerdi...














    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zekai06 -- 19 Ağustos 2012; 11:20:22 >












  • arkadaşlar herkese iyi bayramlar diliyorum öncelikle.1996 model 1.8 hyundai elantram var.rektefesini yani motorunu tamamen yeni yaptırdım.aracım otamatik vites.bugün bilecikten memleketim tokata geldim.ya inanamıyorum şahinler beni rampada solluyo ya.rampada araba bayılıyor resmen.rektefe yaptırmadan da aynıydı.bende motorda sorun var diye rektefe yaptırdım.bu aracın 128 beygir olduğunu sanıyorum.forumlarda öyle yazıyor.bu araba neden bayılıyor.otomatik viteslerin ortak sorunumu bu acaba.arkadaşımda 2011 model opel corsa 1.4 otomatik vitesli araba var.inanın benden daha iyi çekişi.yokuşlarda arabanın hızı 80 km ye kadar düşüyor.biraz gaza basıyorum vites düşüyor ancak 100 e kadar çıkıyor kadran.bildiğimiz şahin rüzgar gibi geçiyor yanımdan.acaba neden oluyor bu.teşekkürler
  • hocam bizim arabaların rampa performansı çok düşüktür :) tork un yani çekişin düşük olmasından kaynaklanıyo bu. o yüzden bunu kafana çok takma :)

    bu arada herkese iyi bayramlar
  • Selamun aleyküm.

    Googleden ne zaman aracımın birşeyini yazsam hep çıkıyorsunuz uzun zamandır takip ediyorum sizi üye olmak bugüne naspmiş.Hyundai Elentra 2004 model aracım var araba yakıt yemiyor ya çok memnunum ben.Yalnız modifiye yapmak istiyorum özellikle öncelikle arkaya bi rüzgarlık takacam ama googleden baktıgımdakilerin hepsi küçük begenmedim şu sarı renkli elentradaki gibi olsun istiyorum nerden bulabilirim onu.

    Bide modifiye için önerileriiniz nelerdir?Aracı 5-6 sene kullanacagım için mükemmelleştirmek istiyorum.Şimdiden teşekkürler...
  • o yukarıdaki ya taksiden çıkma yada taksi olacak ama büyük bi ihtimal taksi olacak ankaradaysan götür aracını karlıkçı halile koysun önüne cilt cilt kataog bakar beğenir yaptırırsın rüzgarlığıda marşbiyelide...
  • Merhaba arkadaşlar 10-12.000 tl civarı 96-97 model bir elantra almayı düşünüyorum.Araç hakkında en ufak bir bilgim yok,1.6 ve 1.8 motorlu olanlardan hangisini almalıyım?aracın kronik sorunları varmıdır,parça durumu nedir beni bilgilendirebilecek bir elantra sever arıyorum.Şimdiden teşekkürler....
  • S.a. arkadaşlar. Arabam 2004 düz vites Lpg'li. 1 haftadır ilk çalıştırmada sıkıntı çekiyorum. İlk marşta devir rölantiye geliyor ama tekrar düşüyor ve stop ediyor.
    Bunu 3.-4. marşa kadar devam ettiriyor. Arada ben hafif gaz verdim ne olacak diye rölanti yükseldi ama gazdan çekince tekrar stop etti.
    3.-4. marşta da stop etmeyi kesiyor, ama sonrasında ise devir kendi kendine 2000' e kadar yükseliyor sonra normale dönüyor.
    Gün içinde tekrarlamıyor, geceden sabaha ya da sabahtan akşama kadar çalışmazsa böyle bir problem çıkıyor. LPG'ye geçtikten sonra da herhangi bir problem yaşamıyorum.

    Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    S.a. arkadaşlar. Arabam 2004 düz vites Lpg'li. 1 haftadır ilk çalıştırmada sıkıntı çekiyorum. İlk marşta devir rölantiye geliyor ama tekrar düşüyor ve stop ediyor.
    Bunu 3.-4. marşa kadar devam ettiriyor. Arada ben hafif gaz verdim ne olacak diye rölanti yükseldi ama gazdan çekince tekrar stop etti.
    3.-4. marşta da stop etmeyi kesiyor, ama sonrasında ise devir kendi kendine 2000' e kadar yükseliyor sonra normale dönüyor.
    Gün içinde tekrarlamıyor, geceden sabaha ya da sabahtan akşama kadar çalışmazsa böyle bir problem çıkıyor. LPG'ye geçtikten sonra da herhangi bir problem yaşamıyorum.

    Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

    sorunlardan birini söyleyebilirim gaz selenoidi var gazlı araçlarda elektronik vana aslında araç gaza geçerken o vana açar ve gaz geçişi sağlanır eğer bu gaz selenoidi sen aracı stop ettikten sonra çok hafif hafif kaçırıyorsa bu zamanla yani sabahtan akşama yada akşamdan sabaha emme manifoldunu o an açık olan pistonu ve boruları dolduruyor sende araca bininde kontağı açıyosun ışıkların sönmesini bekliyosun araç birde benzin hazırlıyor sende marşa basınca araç boğuluyor bir süre kendine gelemiyor bukadar basit eğer sadece günde bir kez ve uzun süre çalışmayınca yapıyorsa hatta geç çalışma da varsa yani marşa birkaç saniye basıyorsan mutlaka bu yüzden...

    zayıf bi ihtimal ama boğaz kelebeğinden de yapabilir ama boğa kelebeği olsa sürekli olur çok zayıf bi ihtimal daha sensör arızası olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekai06

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    S.a. arkadaşlar. Arabam 2004 düz vites Lpg'li. 1 haftadır ilk çalıştırmada sıkıntı çekiyorum. İlk marşta devir rölantiye geliyor ama tekrar düşüyor ve stop ediyor.
    Bunu 3.-4. marşa kadar devam ettiriyor. Arada ben hafif gaz verdim ne olacak diye rölanti yükseldi ama gazdan çekince tekrar stop etti.
    3.-4. marşta da stop etmeyi kesiyor, ama sonrasında ise devir kendi kendine 2000' e kadar yükseliyor sonra normale dönüyor.
    Gün içinde tekrarlamıyor, geceden sabaha ya da sabahtan akşama kadar çalışmazsa böyle bir problem çıkıyor. LPG'ye geçtikten sonra da herhangi bir problem yaşamıyorum.

    Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

    sorunlardan birini söyleyebilirim gaz selenoidi var gazlı araçlarda elektronik vana aslında araç gaza geçerken o vana açar ve gaz geçişi sağlanır eğer bu gaz selenoidi sen aracı stop ettikten sonra çok hafif hafif kaçırıyorsa bu zamanla yani sabahtan akşama yada akşamdan sabaha emme manifoldunu o an açık olan pistonu ve boruları dolduruyor sende araca bininde kontağı açıyosun ışıkların sönmesini bekliyosun araç birde benzin hazırlıyor sende marşa basınca araç boğuluyor bir süre kendine gelemiyor bukadar basit eğer sadece günde bir kez ve uzun süre çalışmayınca yapıyorsa hatta geç çalışma da varsa yani marşa birkaç saniye basıyorsan mutlaka bu yüzden...

    zayıf bi ihtimal ama boğaz kelebeğinden de yapabilir ama boğa kelebeği olsa sürekli olur çok zayıf bi ihtimal daha sensör arızası olabilir...

    Sağol hocam hiç böyle birşey aklıma gelmemişti, o zaman aracı benzinde stop edip dediğini test edeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    quote:

    Orijinalden alıntı: zekai06

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    S.a. arkadaşlar. Arabam 2004 düz vites Lpg'li. 1 haftadır ilk çalıştırmada sıkıntı çekiyorum. İlk marşta devir rölantiye geliyor ama tekrar düşüyor ve stop ediyor.
    Bunu 3.-4. marşa kadar devam ettiriyor. Arada ben hafif gaz verdim ne olacak diye rölanti yükseldi ama gazdan çekince tekrar stop etti.
    3.-4. marşta da stop etmeyi kesiyor, ama sonrasında ise devir kendi kendine 2000' e kadar yükseliyor sonra normale dönüyor.
    Gün içinde tekrarlamıyor, geceden sabaha ya da sabahtan akşama kadar çalışmazsa böyle bir problem çıkıyor. LPG'ye geçtikten sonra da herhangi bir problem yaşamıyorum.

    Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

    sorunlardan birini söyleyebilirim gaz selenoidi var gazlı araçlarda elektronik vana aslında araç gaza geçerken o vana açar ve gaz geçişi sağlanır eğer bu gaz selenoidi sen aracı stop ettikten sonra çok hafif hafif kaçırıyorsa bu zamanla yani sabahtan akşama yada akşamdan sabaha emme manifoldunu o an açık olan pistonu ve boruları dolduruyor sende araca bininde kontağı açıyosun ışıkların sönmesini bekliyosun araç birde benzin hazırlıyor sende marşa basınca araç boğuluyor bir süre kendine gelemiyor bukadar basit eğer sadece günde bir kez ve uzun süre çalışmayınca yapıyorsa hatta geç çalışma da varsa yani marşa birkaç saniye basıyorsan mutlaka bu yüzden...

    zayıf bi ihtimal ama boğaz kelebeğinden de yapabilir ama boğa kelebeği olsa sürekli olur çok zayıf bi ihtimal daha sensör arızası olabilir...

    Sağol hocam hiç böyle birşey aklıma gelmemişti, o zaman aracı benzinde stop edip dediğini test edeyim.

    benzinde stop etmen birşey fark etmez yine gaz selenoidi sızdırma yapar sen benzinde de stop etsen aynı şey normalde de stop etsen zaten araç gazı kesip benzini açacak aynı şey olacak yapabileceğin tek birşey var eğer az çok bilgin varsa el becerin de varsa önce gaz tankının üzerinde 2 tane bakır boru vardır bunların biri dolum giriş diğeri de ön tarafa regülatöre giden çıkıştır çıkışı vanadan kesersin sonra aracı çalıştırıp borunun içerisindeki gazıda bititrirsin araç otomatik olarak gaz alamadığı için benzine geçer öyle bırakırsın sabahta hiçbirşeye dokunmadan yani vanayı açmadan bıraktığın gibi benzinde çalıştırırsın aynı şeyi yaparsa sorunun gaz selenoidinden değil yok yapmazsa sorununu tespit etmişiz demektir gaz selenoidi değişecek umarım anlatabilmişimdir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    S.a. arkadaşlar. Arabam 2004 düz vites Lpg'li. 1 haftadır ilk çalıştırmada sıkıntı çekiyorum. İlk marşta devir rölantiye geliyor ama tekrar düşüyor ve stop ediyor.
    Bunu 3.-4. marşa kadar devam ettiriyor. Arada ben hafif gaz verdim ne olacak diye rölanti yükseldi ama gazdan çekince tekrar stop etti.
    3.-4. marşta da stop etmeyi kesiyor, ama sonrasında ise devir kendi kendine 2000' e kadar yükseliyor sonra normale dönüyor.
    Gün içinde tekrarlamıyor, geceden sabaha ya da sabahtan akşama kadar çalışmazsa böyle bir problem çıkıyor. LPG'ye geçtikten sonra da herhangi bir problem yaşamıyorum.

    Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

    hocam bu sorunla çok kişi karşılaşıyor. bak sana çözüm: arabanın boğazından benzini eksik etme. yarım depo benzin al gidip. sorun %90 ihtimal çözülecek.

    ilk çalışmada araba benzinle çalışıyor biliyorsun. arabayı sürekli lpg de kullanıdığın için benzin almayı unutuyorsun. benzin kalitesizleşip katranlaşıyor. benzin pompası da haliyle bu benzini çekemediğinden marş problemleri oluşuyor. 100 tl lik benzin al. marş sorunu yaşama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LilyBurkitt

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafag26

    S.a. arkadaşlar. Arabam 2004 düz vites Lpg'li. 1 haftadır ilk çalıştırmada sıkıntı çekiyorum. İlk marşta devir rölantiye geliyor ama tekrar düşüyor ve stop ediyor.
    Bunu 3.-4. marşa kadar devam ettiriyor. Arada ben hafif gaz verdim ne olacak diye rölanti yükseldi ama gazdan çekince tekrar stop etti.
    3.-4. marşta da stop etmeyi kesiyor, ama sonrasında ise devir kendi kendine 2000' e kadar yükseliyor sonra normale dönüyor.
    Gün içinde tekrarlamıyor, geceden sabaha ya da sabahtan akşama kadar çalışmazsa böyle bir problem çıkıyor. LPG'ye geçtikten sonra da herhangi bir problem yaşamıyorum.

    Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

    hocam bu sorunla çok kişi karşılaşıyor. bak sana çözüm: arabanın boğazından benzini eksik etme. yarım depo benzin al gidip. sorun %90 ihtimal çözülecek.

    ilk çalışmada araba benzinle çalışıyor biliyorsun. arabayı sürekli lpg de kullanıdığın için benzin almayı unutuyorsun. benzin kalitesizleşip katranlaşıyor. benzin pompası da haliyle bu benzini çekemediğinden marş problemleri oluşuyor. 100 tl lik benzin al. marş sorunu yaşama.

    Bugün akşam işten çıkarken direk lpg de çalıştırmayı deneyeceğim sorunun benzin kaynaklı olup olmadığını kesinleştireceğim.
    Dediğin gibi 100 liralık benzin alıp eve kadar benzinle gideceğim ve sabah kontrol edip ona göre ustaya uğrayacağım. İnş bu şekilde çözülür yoksa uğraştıracaktır sorunu bulmak.




  • Dün arabayı benzinde bırakmıştım akşam tek marşta hiç bir sıkıntı olmadan çalıştı. Problemin LPG sisteminde olduğunu anlamış olduk.
    1 hafta kadar sadece benzinde kullanıp sonrasında tekrar lpg'yi deneyeceğim.
  • yok dostum lpg de bir sorun yok yanlış anlamışsın. sen yine devam et lpg de kullanmaya. dikkat edeceğin şey arada sırada depodaki benzini bitirip taze benzin almak olmalı. benzin taze ve bol olursa marş sorunu yaşamazsın. onun dışında lpg kullanmaya devam edebilirsin. bir hafta boşuna benzinde kullanma benzin zaetn olmuş 4 60
  • bu arada deponda en az çeyrek depo benzin olması yararınadır unnutma
  • zekai bey, abs sorunuyla ilgili özelden msj atmıştım bakabildinizmi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zekai06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Hepinize merhaba sanırım elentralarımızın sorunları hep aynı maalesef benim 2005 elentramdada aynı direksiyon sorunu çevirirken tıkır tıkır sesler geliyo amartisör küle takozundan yaptığını söylemişlerdi ama daha dokunmadım esas önemlisi şu sert amörtisörleri bi değiştirsem başka bişey istemiyorum bozuk yollarda gelen o lokurtu takırtı tukurtular yokmu ömrümü yedi

    hocam bende amortisörlerden çok çektim dediğiniz gibi tıkırtılar çok canımı sıkıyodu ama bi nebze olsun düzeltebildim

    1. Michelin marka lastik aldım % 10-15 civarı düzelme oldu

    2. amortisörleri yaptırdım... aslında değiştirmeyi düşünüyodum ama iyi bi usta buldum ve sorunum %25-30 civarı düzeldi yapılan işlem sadece amortisörün tamir edilmesi değil amortüsörün içerisinde delikli pul gibi bişi var onun üzerindeki delikleri biraz daha genişletti ve çok güzel ldu tıkırtılar nispeten düzeldi ama benim en çok hoşuma giden noktası mesela 100 km hızla otobanda giderken yolun dalgalanmasına göre araç bir salınıyor sormayın böyle yavaştan yavaştan tatlı tatlı yolun eğimine dalıyor sanki o403 otobüslerin ön tarafı gibi tabi o kadar aşırı değil... bu işlemin maliyeti 35x2 = 70 tl

    3. buda başka bir çözüm yolu zamanında servislere biraz şikayet gelmiş amortisörler sert diye ve onlarda garanti kapsamında amortisör ve helezon grubunu ücretsiz olarak değiştirmişler... değişmiş elantraya da bindim baya baya güzeldi ses benim aracıma göre neredeyse % 40-45 daha azdı baya bi hoşuma gitti servise sormuştum değiştirilen amortüsör yerine ne takıyosunuz diye modelini vermişti isteyen olursa yazabilirim...

    maalesef hyundai de yol sesini alması gibi bir sorunu mevcut fakat bu sadece hyundai de değil çoğu japon arabasındada var ancak çözümüde amörtisör değişimi veya michelin lastikde olabilir fakat biraz kesenin ağzını açarsanız arabaya ses yalıtımı yaptırın derim bende 2001 elantra var ve yol sesini içeri alıyor yalıtım yaptırmayı düşünüyorum umarım sesi keser ...




  • arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım 2005 boyasız hatasız 120 binde 18 e aldım birkaç sorum olacak size aracın klımasını yazlık ve kışlık olarak nasıl ayarlayabilirim bide geri vitese zor geçiyor devir saatide 5. viteste 100 ü ggeçince 3000 deviri geçiyor normalmi bu durumlar cevaplarsaız sevinirim
  • 
Sayfa: önceki 158159160161162
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.