Şimdi Ara

Hyundai'den hidrojeni yaygınlaştırma vizyonu: 690 beygirlik spor otomobil ve daha fazlası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai'den hidrojeni yaygınlaştırma vizyonu: 690 beygirlik spor otomobil ve daha fazlası



    Otomotiv dünyası elektrikli araçları odağına alan köklü bir dönüşüm içerisinde. Güney Koreli otomotiv devi Hyundai de bu dönüşümün bir parçası olacak elbette. Ancak Hyundai, geleceğini yalnız bataryalı elektrikli araçlar (BEV) üzerine değil de hidrojen yakıt hücreli araçları (FCEV) da kapsayacak şekilde inşa etmeye çalışıyor.



    Bu kapsamda yoğun çalışmalar yürüten şirket, son olarak Münih'teki fuarda "Hydrogen Vision 2040" adını verdiği hidrojeni yaygınlaştırma vizyonunu açıkladı. Hyundai, 2028 yılına kadar tüm ticari araç modellerinde yakıt hücresi sistemlerini uygulayan ilk üretici olmayı hedefliyor. Ayrıca 2030'a kadar yakıt hücreli araçların fiyatlarını bataryalı elektrikli araçlarla karşılaştırılabilir duruma getirmek de markanın planları arasında.



    Hyundai, söz konusu hedeflerini gerçekleştirmek için 2023 yılında piyasaya sürülmek üzere yeni nesil yakıt hücresi sistemi geliştiriyor. Yapılan açıklamaya göre bu sistem, Hyundai'nin mevcut sistemine göre maliyetleri yüzde 50 oranında düşürecek. Ayrıca güç ve dayanıklılık gibi konularda da iyileşme sağlanacak.



    Hyundai'den hidrojeni yaygınlaştırma vizyonu: 690 beygirlik spor otomobil ve daha fazlası



    Şirketin bahse konu üçüncü nesil yakıt hücresi şu an geliştirme aşamasında ancak Hyundai, Münih'teki fuarda bu sistemin iki farklı versiyonunu göstermeyi ihmal etmedi. 100 kW'lık versiyon mevcuttakine göre yüzde 30 oranında daha kompakt. Bu da sistemin kullanılabileceği araç yelpazesini artırıyor. 200 kW'lık versiyon ise ticari araçlar için tasarlanmış ve mevcut Nexo'daki sistemle aynı boyutta olmasına rağmen iki katı güç çıkışına sahip.



    Ayrıca Bkz.MG'nin şarj edilebilir hibrit modeli yakında Türkiye'de satışa sunulacak: EHS PHEV



    Nexo'nun yanı sıra dünyanın ilk seri üretim hidrojen yakıt hücreli kamyonu XCIENT Fuel Cell'i de üreten Hyundai, söz konusu etkinlikte yakıt hücreli konseptler tanıtmayı da ihmal etmedi. Bunlardan en çok dikkat çekeni Vision FK isimli yüksek performanslı spor otomobil oldu. Bir yakıt hücresi enerji dönüştürücü ve arkadan itişli plug-in hybrid sistemi bir araya getiren prototipin 690 beygir güç sunduğu ve tek depo hidrojenle 600 kilometre menzil vadettiği belirtiliyor.



    Hyundai, yüksek performanslı spor otomobiller dışında farklı ürünler de planlıyor. Şirket, 2023'te piyasaya süreceği XCIENT Fuel Cell'e dayalı bir çekici de geliştiriyor. Buna ek olarak, tam otonom olarak hidrojenle çalışan 'Trailer Drone' bir konteyner taşıma sistemi de şirketin planları arasında. Sürücüsüz TIR olarak tanımlayabileceğimiz bu sistem de özel olarak geliştirilecek yakıt hücresi ile 1000 kilometre menzil sunacak.









  • Hyundai,saf mühendislik. Son 5 yılın 4 kere dünyanın en sorunsuz otomobil markası seçilme ve nice güvenlik başarıları. Araçlarının donanım anlamında daima segmentinde top seviyede olması, pandemi döneminde en çok büyüyen otomobil markası olması. Saymakla bitmiyor. Bu adamlar Devrim markasından yıllarca sonra kuruldu. Şu an ise saf mühendislik gösterisi yapıyor. Çok saygı duyuyorum Hyundai grubuna.

    Hyundainin basarisinin altinda son 20 yilda yaptığı transferler yatmaktadir. Bentley, audi, bmw gibi markalardan ust duzey isimleri transfer etmekle gelecegin vizyonunu ortaya koydular. Boston dynamicsi almakla bunu taclandirdilar. Ayrica belirtmek gerekir ki, hyundai dunyanin sayili alüminyum/ celik ureticilerindendir.
  • Hyundai,saf mühendislik. Son 5 yılın 4 kere dünyanın en sorunsuz otomobil markası seçilme ve nice güvenlik başarıları. Araçlarının donanım anlamında daima segmentinde top seviyede olması, pandemi döneminde en çok büyüyen otomobil markası olması. Saymakla bitmiyor. Bu adamlar Devrim markasından yıllarca sonra kuruldu. Şu an ise saf mühendislik gösterisi yapıyor. Çok saygı duyuyorum Hyundai grubuna.

  • Boston dynamics’den aldığı know-how ile otonom sürüş konusunda büyük adımlar atacaklar gibi duruyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu şirketin show yapmadan tertemiz mühendislik yapması çok iyi değil mi ya

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Helal olsun çok değil 10 yıl sonra hyundai japon kadsr sorunsuz alman kadar konforlu araçlar üretecek ve hakettiği yerlere gelecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimbehicayy

    Helal olsun çok değil 10 yıl sonra hyundai japon kadsr sorunsuz alman kadar konforlu araçlar üretecek ve hakettiği yerlere gelecek

    Hocam istese zaten üretir, 2021 yılında bir markanın kötü bir araç üretmesi iyisini yapamadığından değil maaliyetinden ötürü.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • +1 artı yerli otomobil propagandası yapanlara bir sormalı, bizdeki otomobil montaj fabrikaları neden böyle ar-ge yapmıyor diye :) ancak medyada göstermelik, 1 günlük sansasyonel reklamlık ar-ge değil, gerçek ar-ge olacak, sonuçları görülecek, halk görecek ve yararlanacak, öyle ar-ge olacak :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hidrojen istasyonları yaygınlaşsa menzil hızlıca arttıracak teknolojiler bulunur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 83 milyonluk Türkiye şu Hyundai/Kia Grubu kadar olamadı ya başka birşey söylemiyorum

  • Genesis markası adı altında yıllardır üretiyor zaten,olmadıkları pazar yok.

  • Hyundai/kia/genesis çöp diyen tayfa birazdan gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundainin basarisinin altinda son 20 yilda yaptığı transferler yatmaktadir. Bentley, audi, bmw gibi markalardan ust duzey isimleri transfer etmekle gelecegin vizyonunu ortaya koydular. Boston dynamicsi almakla bunu taclandirdilar. Ayrica belirtmek gerekir ki, hyundai dunyanin sayili alüminyum/ celik ureticilerindendir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lawy -- 8 Eylül 2021; 20:27:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lawy L kullanıcısına yanıt

    Olur mu öyle şey? Hyundai üretse üretse teneke üretebilir ancak (!)

  • Hibrit de olduğu gibi işin duayeni Toyota yıllardır satıyor Mirai yi menzil sorununa en mantıklı çözüm hidrojen

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Hidrojenli araç çalışmalarına ilk başlayan marka ve de ilk otomobili tanıtan marka Hyundai'dir :) Hibrid konusunda haklı olabilirsiniz ama Hidrojen konusunda Hyundai tartışmaya kapalı bence.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pilamimarsu -- 9 Eylül 2021; 16:21:6 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.