Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.078
Cevap
1
Favori
88.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sanrım şimdi ben son ölüçümü söyleyince bana biraz kızacaksınız şehir içi 142 ne diyonuz bu rakama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    sanrım şimdi ben son ölüçümü söyleyince bana biraz kızacaksınız şehir içi 142 ne diyonuz bu rakama


    Abiciğim senin araban dizel Getz değilmi, Bizimkiler benzinli. Senin ki tabiki bizim arabalara nazaran az yakar
    o yüzden kıyaslama olmaz. Bizde LPG taktırsak bizim arabalar da 100 küsur civarıda yakar.yinede seni teprik ederiz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma


    quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    sanrım şimdi ben son ölüçümü söyleyince bana biraz kızacaksınız şehir içi 142 ne diyonuz bu rakama


    Abiciğim senin araban dizel Getz değilmi, Bizimkiler benzinli. Senin ki tabiki bizim arabalara nazaran az yakar
    o yüzden kıyaslama olmaz. Bizde LPG taktırsak bizim arabalar da 100 küsur civarıda yakar.yinede seni teprik ederiz.

    saol dizelde olsa 140 oranlarını pek yakalayamıyorum 160 170 gibi seyrediyor bu rakam biraz karma gibi oluyor bir de şimdi 20000 bakımı işi çıktı :( ya bu ne yahu arabamı dertya her şeye para para para




  • Her gün bilgi verdiğinize göre banada verirseniz sevinirim
    benim sorum klima ile ilgili;
    Klima düğmesi off ( yani basılı değil) durumundayken düğme üzerindeki yeşil led yanıyor. Bu durumda klima çalışıyor mu? Accent 2000 yeni kasa
    quote:

    Orjinalden alıntı: devrim1102

    merhabalarr.oncelıklee bu accent otomatık mı oda cok onemlı.soyle bır bılgı verebılırım hergun servıste bu bılgıyı verdıgım ıcın haylı deneyımlıyım eger aracın on panelınde calısır durumdayken CHECK ENGINE lambası yanmıyor ıse aracın yakıt hattında hıc bır sorun yoıktur anlamına gelmektedır.gunumuz teknolıjısınde yakıt hattına artık mudahale edılemıyor bılıyorsunuz tamamem yol ve kullanım seklıne gore yakıt sarfıyatı degıskenlık gostermektedır.bunun yanında aracın bakım durumuda onem tasımaktadır.saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turaç -- 23 Ocak 2007; 0:38:09 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: turaç

    Her gün bilgi verdiğinize göre banada verirseniz sevinirim
    benim sorum klima ile ilgili;
    Klima düğmesi off ( yani basılı değil) durumundayken düğme üzerindeki yeşil led yanıyor. Bu durumda klima çalışıyor mu? Accent 2000 yeni kasa
    quote:

    Orjinalden alıntı: devrim1102

    merhabalarr.oncelıklee bu accent otomatık mı oda cok onemlı.soyle bır bılgı verebılırım hergun servıste bu bılgıyı verdıgım ıcın haylı deneyımlıyım eger aracın on panelınde calısır durumdayken CHECK ENGINE lambası yanmıyor ıse aracın yakıt hattında hıc bır sorun yoıktur anlamına gelmektedır.gunumuz teknolıjısınde yakıt hattına artık mudahale edılemıyor bılıyorsunuz tamamem yol ve kullanım seklıne gore yakıt sarfıyatı degıskenlık gostermektedır.bunun yanında aracın bakım durumuda onem tasımaktadır.saygılarımla..



    sanırım klima düğmesi açılsa bile havalandırmalar çalışmadan pek çalışmıyor onuda şundan anlıyorum benim getz klimayı açtığım zaman motorun gücü hissedilir bir şekilde düşüyor düğme açık ama havalandırma kapalı ise motor güç düşüşü olmuyor ki benim getz 3 silindirli




  • teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turaç -- 23 Ocak 2007; 12:15:23 >
  • rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu
  • Yanlış kullanım ve bakımsızlık tüketimi artırıyor

    Gereğinden fazla devirli araç kullanmak, aracın bakımlarını zamanında yaptırmamak benzin tüketimini artırıyor

    19 Temmuz 2006 Çarşamba

    Anadolu Ajansı

    Düşük vitesle seyretmek, şehir içinde trafik ışıkları ya da sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırmak veya kalkışlarda gaz pedalına gereğinden fazla basmak, benzin tüketimini artırıyor.

    AA muhabirinin Emniyet Genel Müdürlüğünden edindiği bilgiye göre ülkede motorlu taşıt ve iş makinesi sayısının her geçen gün artması, yakıt tüketiminin de artmasına yol açıyor. Türkiye’nin petrol ihtiyacının önemli kısmının yurtdışından karşılanması ve fiyatlarının devamlı yükselmesi, maliyetlerin düşürülmesi adına tasarruf yapmanın en önemli gerekçelerini oluşturuyor. Motorlu taşıtlarda normalin üzerinde benzin harcaması ise, araçtan ve sürücüden olmak üzere iki temel nedenden kaynaklanıyor.

    Bu yüzden, motor gibi önemli aksamların dikkatli ve muntazam yağlanması gerekiyor. Aksi halde yağsızlıktan dolayı sürtünme artacağından güç düşüyor ve parçaların çabuk aşınması nedeniyle de benzin tüketimi artıyor. Bujilerin ayarsız, bozuk ve pis oluşu ise her 10 litrede 1 litre fazla benzin sarfiyatına neden oluyor. Karbüratörün ayarsız ve pis oluşu, jikle kelebeğinin iyi açılıp kapanmayışı, el gazının aynı şartlarda bulunması, motorun elektrik ihtiyacını karşılayan malzemeyle bunun motora iletisini sağlayan aksamlardaki bozukluklar da benzin tüketimini artırıyor. Lastiklerin havalarının az olması da tüketimi artıran unsurlar arasında.

    Sürücü kaynaklı hatalar

    Düşük vitesle seyretmek, şehir içinde trafik ışıklarında ya da sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırma ve kalkışlarda gaz pedalına gereğinden fazla basmak, aracın daha fazla yakmasına neden oluyor.

    Aniden hızlanmak, gereksiz yere gaza ve frene fazla basmak, motoru çalıştırırken marşa gereğinden fazla basarak motoru boğmak ve yakıt sisteminde oluşan sızdırmalar da, yüzde 50’ye kadar varan ekstra benzin tüketimine yol açıyor. Fren ayarlarının bozuk, yağlamanın yetersiz olması, yüksek hızla gidilmesi, taşıtın düşük vitesle seyretmesi de benzin tüketimini artırıyor.

    Tüm hususlara dikkat edilmesi durumunda benzinden tasarruf edilebileceği, bireysel akaryakıt harcamalarında tasarruf sağlanacağı ve ülke ekonomisine katkıda bulunulabileceği kaydedildi. (2006)

    Arkadaşlar konumuz yakıt tüketimi olduğuna göre; internette gezinirken Milliyet Gazetesinin internet sitesinde yukardaki bilgilere rastladım. Arkadaşlar faydalansın diye alıntı yaptım.
    http://otomobil.milliyet.com.tr/detay.asp?id=4057




  • ben aracımı servis bakımını muntazam yaptırıyorum hemde kış bakımı yaz bakımı ne gerkiyorsa yaptırıyorum agresif bir kullanımda yapmıyorum ama şehir içi yakıt tüketimi çok olmuyor olmuyor olmuyor sanırım benim arabanın 3 silindirli olmasının dez avantajı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: westbam

    ben aracımı servis bakımını muntazam yaptırıyorum hemde kış bakımı yaz bakımı ne gerkiyorsa yaptırıyorum agresif bir kullanımda yapmıyorum ama şehir içi yakıt tüketimi çok olmuyor olmuyor olmuyor sanırım benim arabanın 3 silindirli olmasının dez avantajı


    Arkadaşım senin arabanın normalde yakıt tüketimi ne kadar olmalı, Şu anda ne kadar yakıyor. Yani anlayacağın aradaki fark ne kadar.Birde aşağıda yazanları oku.

    Şayet siz, aracınızı, fazla yakıt tüketmesine yol açacak şekilde kullanmıyor, öğütlere kulak veriyorsanız, elbette bu aşırı tüketimin nedeni mekanik problemlerdir. Çünkü bu gibi aşırı yakıt tüketimi gibi durumlar ya aracın doğru kullanılmadığı zamanlarda, ya da giderilmesi gereken bir mekanik problem olduğunda ortaya çıkar.

    Madem araçların yakıt tüketimi artıran faktörlerin iki kaynağı olduğunu belirttik, o zaman bunları biraz daha detaylandırmakta sakınca yok demektir...

    Şimdi, diyelim ki aracınız yeni veya bakımdan yeni çıkmış durumda. O zaman, sizin aracı kullanırken hangi yanlışları yapmış olabileceğinize bir bakalım isterseniz. "Hatalı kullanım" olarak da nitelenebilecek yanlışlar, mekanik bir arızası bulunmayan araçta yakıt harcamasını rahatlıkla artırabilir. Örneğin , kataloglarda üretici firma tarafından belirtilen ağırlığın üzerinde yükleme, fazla yakıt tüketimini "teşvik eden" unsurlardan sadece biridir. Bunun yanında, araçlarınıza güzel görünsün diye taktığınız, ancak aracın aerodinamik yapısını bozacak aksesuarlar da, tüketim artırma işlevine sahiptir. Nitekim üreticinin belirttiği ebadın dışında ve kalın lastik takmak gibi...

    Lastikten bahsetmişken, lastik havalarına da değinmemek olmaz. Şayet lastik havaları, üreticinin öngördüğünün dışındaysa, bu da yakıt tüketimini etkiler. Özellikle sıcak havalarda, camlar açıkken yüksek hızlarda gitmek de, tüketim artırıcı etkiye sahiptir. Çünkü aracın aerodinamiğini etkiler, yani bozar. (Camlar kapalı dahi olsa 120 km üzerindeki hızlarda aracın yakıt tüketimi katlanarak artmakta.)

    Bununla birlikte aracı durduğu yerde ısıtmak için çalıştırmak, devirli araç kullanmak da, yine tüketimi artıran "insani" unsurlar arasında yeralıyor tabii.

    Dizellerde enjeksiyonun önemi

    Gelelim mekanik etkilere. Özellikle ekonomik olmaları açısından tercih edilen dizel araçlarda uygun (kaliteli) yakıt kullanılmaması, enjeksiyon sisteminde bozukluklar meydana getirir. Örneğin enjektör deliklerinin tıkanması veya formunun bozulması, aşınmalar sonucunda pompanın standart değerlerinin değişmesi gibi... Bunlar, ekonomik performans beklentisiyle alınan dizel araçların, doğrudan doğruya bu özelliklerinin yavaş yavaş kaybolmasına yol açar.

    Ayrıca dizel bir aracın gücünü artırmak için, pompa değerleriyle oynanması, kızdırma bujilerinde veya sisteminde oluşan arızalar da yakıt tüketimini olumsuz yönde etkilemektedir.

    Püskürtme sistemindeki filtrelemenin düzgün olmayışı (örneğin hava filtresi yakıt filtresi gibi) yakıt harcamasını artıran temel nedenler arasında sayılabilir. Çünkü filtreler aracın akciğerleri ve böbrekleridir. Bu nedenle sistemin temel yaşam fonksiyonlarını desteklediğini düşündüğümüz filtreler için gereken hassasiyetin gösterilmesi, orijinal ve uygun kalitede ürünlerin kullanılması, yakıt israfını minimuma indirebilir. Bununla birlikte pistonların içinde yanlış mazot kullanımı nedeniyle oluşacak kurumlar da, hem çekişi düşürür, hem de yakıt tüketimi artırır.

    Aracınızın periyodik olarak kontrol edilmesi için yapacağınız masraflarla, yıl boyunca kullandığınız yakıtın toplamında sağladığı avantajları karşılaştırırsanız, sonuçları çok net ortaya çıkacaktır. O yüzden, isterseniz herşeyi bir daha gözden geçirin...





  • Bakın ne güzel yazmışlar; sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırmak yakıt tüketimini arttırıyormuşşşş
    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Yanlış kullanım ve bakımsızlık tüketimi artırıyor

    Gereğinden fazla devirli araç kullanmak, aracın bakımlarını zamanında yaptırmamak benzin tüketimini artırıyor

    19 Temmuz 2006 Çarşamba

    Anadolu Ajansı

    Düşük vitesle seyretmek, şehir içinde trafik ışıkları ya da sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırmak veya kalkışlarda gaz pedalına gereğinden fazla basmak, benzin tüketimini artırıyor.

  • hpehlivan Kardeş forumu sen başlattın ama ortalıklarda gözükmüyorsun.

    Daha önceki bilgilerde diğer kaynaklardan alınmaydı, bu son yazdığım bilgilerde bazı kaynaklardan alınma bizde onların yalancısıyız. Yalnız burada söylenmek istenen konu trafik ışıklarında arabayı yeniden çalıştırmak gerektiğinde gaza fazla basildığında harcanan yakıtı ima ediyor bence.
    quote:

    Orjinalden alıntı: hpehlivan

    Bakın ne güzel yazmışlar; sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırmak yakıt tüketimini arttırıyormuşşşş
    quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Yanlış kullanım ve bakımsızlık tüketimi artırıyor

    Gereğinden fazla devirli araç kullanmak, aracın bakımlarını zamanında yaptırmamak benzin tüketimini artırıyor

    19 Temmuz 2006 Çarşamba

    Anadolu Ajansı

    Düşük vitesle seyretmek, şehir içinde trafik ışıkları ya da sıkışık trafikte motoru durdurup çalıştırmak veya kalkışlarda gaz pedalına gereğinden fazla basmak, benzin tüketimini artırıyor.







  • Kimse üstüne alınmasın burda bilgi paylaşımı yapıyoruz, kimseyi yalanlamak gibi bi niyetim yok önemli olan doğru olanı bulmak
    Yalnız ben hala motorun durdurulup çalıştırılmasına karşıyım zaten motor çalıştırılırken gaza basılmasına gerekte yok. Bu durumda bence orda kastedilen gaza basılarak fazla yakıt yakılacağı deil motorun çalışma anında yaktığı yakıttır. Her neyse sonuç olarak bizim araç hala çok yakıyor, geçen hafta servise gittim yakıt tüketimi arttı dedim, bilgisayara bağlayıp bi bakalım dediler. aracı alıp içeri soktular ve aracı dışardan görebiliyordum, inanın abartısız söylüyorum aracı servisin içinde bi tur attırıp getirdiler, 3dk içinde bilgisayara bağlayıp nasıl baktılarsa artık, araç normalmiş. 1.6 focusum şehir içinde en fazla 0,24ytl yakıyorda 1.3 accent ortalama 0,30ytl yakıyor bunu anlamıyorum.




  • Arkadaşım yok senin söylediklerine niye alınayımki. Doğru söylüyorsun bu forumda bilgi paylaşlıyoruz. senin arabayı götürdüğün servisin dışında başka hyundai servisi yokmu birde oraya götür. Mesala ben Ankarada servisin hizmetlerini beğenmedim başka servise götürdüm ve diğer servisede açık,açık söyledim hizmetleri beğenmedim diye. şimdiki servisim gayet iyi. Birde başka servise baktır. belki sonuç değişebilir. slm.
  • ya emekli jandarma adın ne abi senin direk isimle hitap edeyim
    ya benim araba aslında katalog değer lerinde şehir içi 5.7 şehir dışı 4.5 ~~5 civarı yakıyor tam hatırlamıyorum ama ben ortala şehir içi 7 şehir dışıda 4 ~ 4.5 gibi bu arada arabanın yagı bitmiş nasıl oluyorsa servise götürdüm motorda bir arza yok dediler bakımda yaş koyarlarken eksik koymuş lardır dediler bundan sonra servis çıkışı bende kontrol edecem artık geçen yakaladığım 140 tl yakalayamıyorum 160~170 gibi seyrediyor buda çok geliyor corolla dizel 2006 model araba şehir içi 130 tl yakıyomuş niye benim araba 170 yakıyo diye dedim oran olarakda 5.2 civarıymım gerçi şuan şeytan kulağına arabaya ne olduysa yol bilgisayarıda yag koyduktan sonra düştü şehir içi ortama 4.3, 4.5, 5.2 gibi seyrediyor servis zamanı geldi ondandır ~2500 km sonra servise gidecem
  • Westbam kardeş benim ismim Mevlüt. Katalog değerlerini tutturamayabilirsin ama ona yakın değerlere ulaşabilirsin. Sen arabanın bakımını yaptır ondan sonra tekrar yakıt durumunu ölç sanırımki farkedecektir.
    Ha birde aklında bulunsun 15 günde bir lastik havalarını kontrol ederken yağ çubuğunu kontrol et.Yağ çubuğunda ki değerler maksimum ile minimum arasında olmalıdır.arabayı yağsız bırakırsan yoksa motora zarar verirsin.Kendine iyi bak.
  • bugün arabayı başka bir hyundai servisine götürdük, aracın ortalama 0,30ytl yaktığını söyledik. normalde şehir içinde en fazla0,24ytl civarı olması gerektiğini söylediler ve salı sabahına randevu verdiler. bakalım hayırlısı inşallah hallolur bu sorun yoksa araba gidici
  • Pehlivan Kardeş senin araban 2006 model daha yeni çözümü çabuk olur. Benimki 2000 model olmasına rağmen 225 yakıyorsa senin arabada bakımı yapıldıktan sonra aynı şekilde az yakar. Söylediğim gibi servisten servise, Ustadan ustaya da fark ediyor. Sıkma canını her şey yoluna girer. Ne demişler bir ölüme çare yok, her şeyin çaresi var derler. Allahta ölümü gecinden versin. Kendine iyi bak.
  • mevlüt abi benim arabaya bir haller oldu maşallah diyeyim ana sayfada yazdığım yazıyı kopyaladım
    ""arabada geçen motor yagı L nin altına inmişti ve bende servise götürdüm 1 litre kadar eklediler sonrada kullandım yakıt konusunda bu kardar inecegini tahmin etmemiştim sehir içi yol bilgisayarı 6 felan gösteriyordu bu arada aracım 2005 dizel ve kesinlikle agresif kullanmam oran 4 lere kadar düştü sün akşamda aracı 80 km hızda 5. vites kullanayım bakayım ne olacak diye denedim yol bilgisayarındaki oran genelde 3.0 ile 3.1 arasında bazende 2.9 kadar düştü yol düzdü ve birazda virajlı yağ eksikliği araca bu kadar etki edermi ya""
    dün bu oranları yakaladım birde ev le iş yeri arasında yeni yollar keşfettim trafik çok az bundan sonra onu kullanacam
  • Westbam kardeş senin ismini öğrenebilirmiyim. Arabanın düzelmesine sevindim. sen, sen ol arabanın yağını kontrol et yağsız bırakma. Ayrıca servise gittiğinde sor yağını neden eksiltmiş.Normalde eksiltmemesi lazım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.