Şimdi Ara

Hyundai Araçların Stratejik Bir Noktası için “Hava Yastığı Patenti” Aldı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hava yastıklarının tarihi arabalar kadar eskiye zamanlara dayanmaz. Günümüz araçlarında can kurtaran simidi olarak görev yapan airbaglerin ilk patenti 1951 yılında Alman Walter Linderer tarafından alınmıştır. Aslında aynı yıl içersinde Amerikalı John Hedrik‘de hava yastıklarına yönelik bir patent almıştır. Yanılmıyorsam patent süreleri arası 3 ay gibi bir zaman. Yüksek hava basıncıyla açılmaya çalışılan hava yastıkları, azot gazının müthiş şişirme gücüne dayalı olarak patlıyor.


    İlk kullanım yeri araç tarihinin sağlam yüzü olarak gördüğümüz Mercedes W116 kasalarda kullanılmaya başlanmıştı. Önemi son yıllarda daha çok farkedilen airbagler, şu anda neredeyse otomobillerimizin her noktasına koyulabilmekte. Ön sürücü – yolcu, perde, yan, arka derken Toyota bunlara bir ek getirerek Avensis modelinde ilk diz hava yastığını sunmuştu. Onun üzerine Porsche A sütün ve Mercedes ile Volvo’da yayalar için hava yastığı geliştirmeye başlamışlardı. Olaya daha farklı bir noktadan bakan Hyundai,
    tavan sunroof mekanizmasına yönelik airbag geliştirdi.

    Mantıklı düşündüğümüzde kaza anında taklaya sürekli meyilli olan araçlarımızın tavan kısmından bizleri koruyacak hiç öğeye sahip değil.

    Belli derecelerde kapı içi çelik barlarla beraber ön ve yan kısımdan bizleri koruyacak bir şeyler var. Bu yüzden Hyundai, güvenlik açısından ve airbag devamı için güzel yerden konuya devam etmiş. Yeni tavan hava yastığı patenti aynı zamanda panaromik cam tavanları da kapsıyor.

    Sizde bilirsiniz ki Japon Toyota bir süre, hatta yine devam etmek suretiyle arabalarına cam tavan ve sonroofları koymayı red etmişti. Sebebi ise Japon temsilcinin güvenli olmadığını savunmasıdır.

    Tabi sonradan gelişen cam içeriklerinin biraz daha sağlam olduğuna kanaat getirdiğinden beri yavaş yavaş opsiyon listelerine ekledi. Mantıklı düşündüğümüzde takla halinde kırılacak cam parçalarından korunmak için herhangi bir engelleyici öğe yok.

    Daha doğrusu takla anında asfalt yüzeyle tavan arasında bizi koruyan hiç bir şey yok desek daha doğru olur. Hyundai’nin mühendislik ve zeka örneği tavan hava yastığı, kaza anında 0.08 milisaniye içerisinde komple cam yüzeyi kaplıyor. Sanırım araç devrilme pozisyonuna geçtiği anda sensörlerin denge bozukluğunu anlayarak tavan hava yastığını patlatmakla bu süreç gelişiyor. Düşünce yönünden Hyundai son zamanlardaki en faydalı güvenlik gelişiminde bulundu.

    Bu arada konumuz tavan hava yastığı olunca aklıma birden üzerine direk devrilen Audi A3 sürücüsü aklıma geldi. A3’ün üzerine düşen elektrik direği otomobilin tavanına düşüyor ve cam yüzeyi bütün halde komple fırlatıyor. Peki böyle bir durum olursa ne gibi sonuçları olur? Hyundai, belki cam tavan malzemesini daha sağlam olacak şekilde montajını yapıyordur veya yapacaktır!
    https://paratic.com/hyundai-tavan-hava-yastigi-airbag/amp/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Tavan hava yastığı da mantıklı ama bence bu koltukların başlık kısmında da olsa iyi olabilir. Çünkü kaza da hayatı organlardan biri de omurilik kısmı ve boyun bölgesi. Kamçı etkisini azaltmanın bir yolu olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Tavan hava yastığı da mantıklı ama bence bu koltukların başlık kısmında da olsa iyi olabilir. Çünkü kaza da hayatı organlardan biri de omurilik kısmı ve boyun bölgesi. Kamçı etkisini azaltmanın bir yolu olabilir.

    Boynununuzun daha hızlı kırılmasını istiyorsunuz anlaşılan 350 km/h ile açılan bir sey boynunuza çarpıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 1 Ocak 2018; 15:31:37 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Tavan hava yastığı da mantıklı ama bence bu koltukların başlık kısmında da olsa iyi olabilir. Çünkü kaza da hayatı organlardan biri de omurilik kısmı ve boyun bölgesi. Kamçı etkisini azaltmanın bir yolu olabilir.

    bıynun daha hızlı kırılmasını istiyorsunuz anlaşılan 350 km/h ile açılan bir sey boynunuza çarpıyor

    Olurmu öyle şey. Senin mantığına göre yüzümüze çarpan hava yastığı da yuzumuzu tanınmaz hale getirir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Tavan hava yastığı da mantıklı ama bence bu koltukların başlık kısmında da olsa iyi olabilir. Çünkü kaza da hayatı organlardan biri de omurilik kısmı ve boyun bölgesi. Kamçı etkisini azaltmanın bir yolu olabilir.

    bıynun daha hızlı kırılmasını istiyorsunuz anlaşılan 350 km/h ile açılan bir sey boynunuza çarpıyor

    Olurmu öyle şey. Senin mantığına göre yüzümüze çarpan hava yastığı da yuzumuzu tanınmaz hale getirir.

    Kemeriniz takili ise Hava yastigi size carpmaz, siz acik olan hava yastigina carparsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çalışkan marka canım, hem çalışıyor hem çalmıyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat425


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Tavan hava yastığı da mantıklı ama bence bu koltukların başlık kısmında da olsa iyi olabilir. Çünkü kaza da hayatı organlardan biri de omurilik kısmı ve boyun bölgesi. Kamçı etkisini azaltmanın bir yolu olabilir.

    bıynun daha hızlı kırılmasını istiyorsunuz anlaşılan 350 km/h ile açılan bir sey boynunuza çarpıyor

    Olurmu öyle şey. Senin mantığına göre yüzümüze çarpan hava yastığı da yuzumuzu tanınmaz hale getirir.

    kafan kafalığa yaslanıyor arkadan viri çarpınca hızlı açılan sizi ileri itecek bir şeye gerice hızlı gidiyorsunuz ön hava yastıkları daha fazlı arada zaman geçiyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.