Şimdi Ara

hyundai accent era 1.5crdi rölantide lık lık lık sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
3.093
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlar, konuya aracın bilgileriyle başlamak istiyorum 2008 1.5crdi era araç 217 binde daha önce enjektörlere hiç bakım yapılmamış, sökülmemiş. arızaya gelirsek aracı sabah çalıştırıyorum 1dk boyunca güzel güzel çalışıyor sonrasında rölantide mekanik bir ses duyuyorum lık lık lık gibi. ısınınca ses baya bi azalıyor ama bazen ise hala geliyor kafasına göre yani. enjektörleri dinledim en sondaki şakırdıyor. bununla gündüz fazla olmamakla birlikte gece daha fazla siyah duman görüyorum. aracımda rölanti dalgalanması, geç çalışma gibi sorunlar yok. yakıtı da normal şehir dışı 4-4.5lt şehir içi 6-6.5lt. sadece biraz geç gaz tepkisi var. turbo sağlam yağ vermiyor ve basıncı da iyi kontrolleri yapıldı. maf sensörü tertemiz, filtreler tertemiz. 200binde iken nadiren duyardım sesi fakat şu sıralar çoğaldı. aracın yağı 5bin km önce motul xclean 5w40 ile değişti. yağ yakma üfleme gibi sorunlar yok. enjektörleri söktürmeyi düşünüyorum fakat sonrasında ayar tutar mı? gibi tereddütlerim var. şimdiden cevaplarınız için teşekkür ediyorum.. saygılarımla.







  • enjektörlerden şüpheleniyorsanız sadece bu konu üzerine uzmanlaşan "Bosch dizel enjektör servisinde" bi baktırın araca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    bugün sanayide tanıdık bir pompacıya gösterdim araç gayet düzgün çalışıyor dedi sesten bahsettiğimde bu zamana kadar bakım yapılmadığını da belirttim. zamanla ayarı kaçmış veya tıkanmış olabileceğini söyledi fakat enjektörlerden 3 tanesi sıkışmış zorlarsak zarar vereceğimiz belli idi. bugünden başlayarak enjektör diplerine pas sökücü sıkacağım pazartesi günü ise sökülüp teste bağlanacak.. hayırlısı olsun..
  • enjektörde sıkıntı olmaz , o arabanın enjektörleri kaya gibi.


    Yapacağın şey v kayışını söküp motoru rolantide dinlemek , eğer ses kesiliyorsa , ses v kayışı veya v kayışı gergi rulmanından geliyordur. Yada alternatörden vss.



    Eğer ses kesilmiyorsa triger zincirden ses geliyordur. triger zincirini değiştirmek zordur iyi usta bulmak lazım işçilik ücretinden kaçma.Orjinal parça kullan. Eğer trigerri değiştirirken motoru toplama esnasında , yağ kapağı veya kartere silikon conta sürerken silikon motor içine kaçarsa , yağ süzgeçin tıkanır , motor yağsız kalır ve motoru yersin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E27222C63 -- 22 Nisan 2021; 9:44:35 >
  • trigerde sorun yok, usta sorunum yok, daha önce şarj dinamo kasnağı ses yapıyordu triger sanmıştık v kayışını söküp bakınca ise şarj dinamo olduğu belli olmuştu. benim sorun tamamen enjektör kaynaklı zaten 2.viteste ani yüklenmede hafif duman var ama performansta düşüş yok emsallerine göre çok daha iyi gidiyor 6 tane era dizel kullandım. ilk aldığımda nadiren yapıyordu bu sesi daha sonra enjektör temizleyici kullandım ve 20bin km içerisinde toplam 4 defa kullandım her kullanmamda ses daha da artmaya başladı. araçtaki ses etek sesi değil sabah çalıştırınca ilk başta ses yok sonradan gelmeye başlıyor bazen ise ısınınca geçiyor bazen de ısınsa da hafiften yine ses yapıyor. pazartesi günü temizliğini yaptırayım değerleri de görmüş oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 22 Nisan 2021; 10:56:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    trigerde sorun yok, usta sorunum yok, daha önce şarj dinamo kasnağı ses yapıyordu triger sanmıştık v kayışını söküp bakınca ise şarj dinamo olduğu belli olmuştu. benim sorun tamamen enjektör kaynaklı zaten 2.viteste ani yüklenmede hafif duman var ama performansta düşüş yok emsallerine göre çok daha iyi gidiyor 6 tane era dizel kullandım. ilk aldığımda nadiren yapıyordu bu sesi daha sonra enjektör temizleyici kullandım ve 20bin km içerisinde toplam 4 defa kullandım her kullanmamda ses daha da artmaya başladı. araçtaki ses etek sesi değil sabah çalıştırınca ilk başta ses yok sonradan gelmeye başlıyor bazen ise ısınınca geçiyor bazen de ısınsa da hafiften yine ses yapıyor. pazartesi günü temizliğini yaptırayım değerleri de görmüş oluruz.

    eğer enjetörden eminsen , ultrasonic temizlik ve temizlik sonrası kodlama yaptır. temizlikten sonra enjektör püskürtme değerrleri değişebilir. kodlanması lazım. Ama emin ol o motorun enjektörü kaya gibidir bozamazsın


    bosch selenoid enjektör var, şimdiye kadar şikayeti alınmadı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E27222C63 -- 22 Nisan 2021; 10:15:11 >




  • cevabınız için çok teşekkür ederim. benden önceki sahibi yaşlı bir amcaymış araç çok devirsiz ve kötü yakıtla kullanılmış. manifold ağzına kadar kurum doluydu. manifolddaki kelebekler sıkışmıştı hatta. 2 saatte zor temizlemiştik. enjektör olduğunu düşünüyorum ama büyük ihtimal tıkanmıştır.. öyle büyük bir sorun olduğunu düşünmüyorum. çalışmasında rölantisinde sorun yok zaten. bu kodlama olayına gelirsek usta bana kodlamaya gerek yok sıkıntı çıkarmaz demişti pazartesi söktürünce kesinlikle yapılmasını söyleyeyim o zaman.
  • O dediginiz ses gelirken arac boşta ve debriyaja basili degil haldeyken mi geliyor?

    Oyleyse ses gelirken debriyaja basip bi de oyle dinleyin sesi.

    Cogu aracta bosta ve debriyaja basili degilken o ses gelir.
    Bazisinda az bazisinda cok gelir.

    7 bin km.deki Cliodan da geliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    debriyaja basılı ikeden de aynı. en sondaki şakırdayan enjektörü dinlediğimde lık lık sesinin enjektörün şakırdamasıyla aynı sanisede olduğu belli oluyor. bu ses soğukken 1dk boyunca gelmiyor, ısınınca hafif geliyor bazen ise tamamen kesiliyor. bu son depoyu shellden vpower aldım ses az daha azaldı. önceki asıl ses yaparken petrol ofisi ve bp ultimate karışıktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    cevabınız için çok teşekkür ederim. benden önceki sahibi yaşlı bir amcaymış araç çok devirsiz ve kötü yakıtla kullanılmış. manifold ağzına kadar kurum doluydu. manifolddaki kelebekler sıkışmıştı hatta. 2 saatte zor temizlemiştik. enjektör olduğunu düşünüyorum ama büyük ihtimal tıkanmıştır.. öyle büyük bir sorun olduğunu düşünmüyorum. çalışmasında rölantisinde sorun yok zaten. bu kodlama olayına gelirsek usta bana kodlamaya gerek yok sıkıntı çıkarmaz demişti pazartesi söktürünce kesinlikle yapılmasını söyleyeyim o zaman.

    Enjektörler sökülmeden önce üzerlerine cd kalemiyle 1 2 - 3 -4 yaz sırasıyla , sıralaması karışmasın. tekrar söylüyorum enjektörle boşa ilgileniyorsun , en kötü enjektör bakır pulu değiştirirsin. Onuda sanayidde bedava veriyorlar.


    Senin sorunun egr mekanizmasının sıkışması olabilir. Kendin T alyan ile söküp sıkışıp sıkışmadığını elle test eddebilirsin. Manifoldu temizlemen iyi olmuş. Egrden gelen kurum ile , külbürtör havalandırmadan gelen yağ buharı karışıp balçık oluşturuyor. 10 yılda bir temizlemek yeterli.


    Duman olayı turbonun yeterli hava basamamasından olabilir.



    o motora sahip araçtan bendede var . Ezbere bildiğim tek birşey var. Çalışıyorsa kurcalama , kurcaladıkça masraf açar. Ellemezsen yıllar gider.





  • elim bu işlere yatkın manifold, egr-egr valfi - maf-map - intercooler bunların temizliğini kendim söküp yaptım. egr valfini 7bin km önce söküp tekrardan temizledim sıkışma yoktu. akşam dediğiniz üzere tekrardan söküp sıkışıp sıkışmadığına bakayım, temizlik sonrası ses kesilirse enjektörlerden olmadığı yönünde hemfikir oluruz.
  • buradaki arkadaş 1.3multijet motorda aynı sorunu yaşamış 28.saniyeden sonraki sesin aynısı.

    https://www.youtube.com/watch?v=2X-9iXkYJSc&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 22 Nisan 2021; 16:22:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    bugün sanayide tanıdık bir pompacıya gösterdim araç gayet düzgün çalışıyor dedi sesten bahsettiğimde bu zamana kadar bakım yapılmadığını da belirttim. zamanla ayarı kaçmış veya tıkanmış olabileceğini söyledi fakat enjektörlerden 3 tanesi sıkışmış zorlarsak zarar vereceğimiz belli idi. bugünden başlayarak enjektör diplerine pas sökücü sıkacağım pazartesi günü ise sökülüp teste bağlanacak.. hayırlısı olsun..

    Yaklaşık 2 ay önce alternatör kasnağı değişimi için aracımı götürdüğümde keyfe keder enjektörlere de baktırayım demiştim. 3 ü sorunsuz çıkmıştı biri çıkmayınca enjektörcü çağrıldı. Özel aparatıyla geldi çıkardı. Haliyle ayarı da kaçtı. Dördü birden hem temizlik hem ayar için gitti geldi.


    Enjektörler temizlik ve ayardan gelip takım esnasında enjektör keçelerini, enjektör pulunu, külbütör contasını mutlaka yeniletin.





  • kadobay kullanıcısına yanıt
    evet hepsi değişecek onları konuştuk enjektörcü ile bir de bakım sonrası ne gibi bir fark oluştu?
  • egr valfini söktüm ve temizledim sıkışma yoktu gayet rahat çalışıyordu. şu an rölantide daha sessiz

    hyundai accent era 1.5crdi rölantide lık lık lık sesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    evet hepsi değişecek onları konuştuk enjektörcü ile bir de bakım sonrası ne gibi bir fark oluştu?

    benim aracın çalışmasında herhangi bir problem yoktu. Ara ara gelen metal sürtme/bilya sesine benzer gelen ses üzerine götürmüştüm. Sorun alternatör kasnağında imiş onu değiştirttim.Enjektör işine keyfe keder biraz da enjektörlerin üzerinde çok hafif mazot birikmesinden hadi baktırayım dedim.

    Enjektörler söküldü, cihaza bağlandı test edildi ayarlandı geldi kodlandı ve takıldı.

    Ancaaaak iş aracı çalıştırmaya gelince baya bi sorun yaşandı. Ki işlem bitene kadar aracın başında yapılan işlemi takip etmiştim.İmmobiliserla ilgili hata kodu vermişti. Arıza silindi vs değişen bişi olmadı. Yedek anahtar vs fayda etmedi. Ustanın aracı da aynı model olunca kendi aracının enjektörleri benim araca takıldı çalışmadı, benim aracınkiler ona takıldı çalıştı. O gün aracı bıraktım. Ertesi günü yine gittim. Usta, aracın sabah ilk marşta çalıştığını fakat stop edip tekrar marş yapıldığında çalışmadığını gözlemlemiş.Yani bu süre de yaklaşık 60 sn bekledikten sonra ikinci marşta alıyor. Arıza kodlarına tekrar bakıldı P0340 kam mili sensör arızası vermiş.

    Ustanın aracının krank sensörü, eksantrik sensörü, enjektörler change edildi, diğer araçta sorunsuz çalışan parçalar benim araca takılınca ilk marşta çalışıyor, stop edip hemen tekrar marş yapıldığında çalışmıyor, 60 sn geçtikten sonra çalışıyordu.İlginç bi durum oldu yani. Usta, bulunduğum ildeki hyundai yetkili serviste uzun yıllar çalışmış ilk kez başıma geldi böyle bişi dedi. Aracı aldığım dört yıldır rutin yağ filtre balata değişimi dışında hiç arıza da oluşmamıştı.

    Daha derinlere inip çözmeye çalışacağını söyledi ama ben işlemi sonlandırıp o haliyle kullanacağımı, deşelemeye gerek yok dedim aldım.Öyle kullanmaya devam ediyorum.

    Önceden de ne duman ne yakıt tüketimi ne turbo zaten sorunum yoktu, bu yönden yine sorunsuz kullanıyorum.

    Bu işlemden sonra bir kaç hafta takip ettim stopun ardından çalışmayla ilgili aynı durum devam ediyordu. Ama sonradan kontrol etmeyi bıraktım. Stopun ardından marşlık bi durum da olmadı şu anda devam ediyor mu bilmiyorum.

    Ptesi bi kontrol edem tekrar :)

    Bu arada benim aracım da 2006 era





  • kadobay kullanıcısına yanıt
    uzun uzun yazmışsınız elinize sağlık. şu an bunu okuduktan sonra tırsmadım da değil :) dün 4. ses yapan enjektörü söktüm kirli idi. nazikçe temizleyip geri taktım ilk marşta almadı, ikincide hemen çalıştı bununla beraber aracın gaz tepkileri daha iyi oldu şu an bir sorun yok az önce egr valfini söküp temizledim daha da rahatladı fakat rölantide hafiften yine duyuyorum lık lık sesini
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosasaurus

    egr valfini söktüm ve temizledim sıkışma yoktu gayet rahat çalışıyordu. şu an rölantide daha sessiz

    O resmini çektiğin şey motoru oluyor . Motorun bastığı aşağındaki valf sıkışmışmı o önemli. Bastırarak test edebilirsin. Tekrar söylüyorum çalışıyorsa kurcalama.


    Bende kurcalıyordum arabayı senin gittğin yollardan gittim. Herseferinde kurcaladıktan sonra sorun yaşadım. şimdi arabaya cam suyu bile koymuyorum tık yok.


    https://store.donanimhaber.com/99/17/39/991739e65a8fe728452af5f394e47d81.jpg

    hyundai accent era 1.5crdi rölantide lık lık lık sesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E27222C63 -- 22 Nisan 2021; 20:27:37 >




  • bu parçaya da bastırdım onda da sıkıntı yok gayet güzel hareket ediyor. benim asıl korkum bu sesin zamanla yatak sesine dönüşmesi.. eğer enjektör işiyorsa pistonu da eritebilir durduk yere masraf da açsın istemiyorum çünkü sürekli yol yapıyorum araçla 10 ayda 21bin km yol yaptım 3 defa yağ değiştim 7 defa da hava filtresi bakımlarını hiç aksatmıyorum sen ona ne kadar iyi bakarsan o da sana o kadar iyi bakar hesabı.. ama enjektör bakımı konusunda son dediğinizden sonra bi arada kaldım.
  • video çekebilme imkanım oldu buyrunuz..

    https://www.youtube.com/watch?v=ZJfOsKuaiK4&feature=youtu.be
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.