Şimdi Ara

Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
2
Favori
43.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Yaris Hybrid uzun yolda dizel kadar yakıyor. Geçenlerde 148km'ilk yol yaptım, 3.2lt/100km ortalama benzin tüketti. Ortalama hız 75km/h.

    Bakımlar aralığı 15.000km'dir.

    Ayrıca, EDC gibi mekatronik şanzımanın arıza yapma durumunda ödenecek parayı da göze almak lazım çünkü bu tip şanzımanlara ülkemizde 2 yıl garanti verilir.
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Bazı şeyleri körü körüne savunmuyorum nedense farklı ülkelerde kullanımı azalırken ülkemizde ki dizel fetişizmini anlamıyorum.Kullanım amacına göre değişmekle birlikte uzun yola tek tük çıkılıyorsa şehir içinde yarisin daha avantajlı olduğunu belirtmiştik.

    Hibrit aracın benim için katacağı ve herkes'i bağlayan noktası çevreci olması kişisel olarak ise daha sessiz çalışıp daha uzun ömürlü bir yapıya sahip olması keşke plug in hibritleri de ülkemizde görsek.

    Aradaki fiyat farkları belli

    https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/TR/price-list/Renault-Binek-20180516.pdf

    http://turkiye.toyota.com.tr/middle/fiyatl_aksesuar.html?gclid=EAIaIQobChMIlPu9nuKb2wIVQxUYCh1xqADOEAAYASABEgJP5_D_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CN3E0Z_im9sCFY-8dwod_IkGnw#YenilenenYarisHybrid




  • Daha Kendi ulkesinin vergi sistemini cozememis insanlar, dizel bizde neden satiyor acaba? demesine de ben dayanamiyorum. Sirf Hibrid biniyorum, hatta binmiyorum ama reklami guzel diye diger dizel kullanicilarini neredeyse kara cahil olarak itham etmekten de geri durmuyorlar.
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    21 yıldır satılan bir ürün size göre yeni gelebilir ancak 1 yılda bile otomobil sektöründe ne yeniliklerin geldiğini hesaba katarsak yeni bir teknoloji olmadığını söyliyebilmek mümkün.Verdiğim diğer örneklerden 1997 yılına takılmanız ise trajikomik bir durum hibrit araçların daha eski tarihli olanları da var işinize gelmediği için bunları görmezden geliyorsunuz alıntıları yaptığım kaynaklarda gayet güvenilir yerler sanki dizel tarihini siz yazmışsınız gibi konuşuyorsunuz siz nereden öğrendiniz bu bilgileri belli bir kaynaktan değil mi ? Komik olmayın

    Hurafeler diye kendinizi kandırmaya devam edin servisler kaçmıyor gidip bir dolaşın bahsettiğim sorunlardan yatan bir çok araçla dolu önünüzde internet var açın istatistikleri okuyun avrupa da dizelin kullanımı giderek azalırken hibrit,elektrikli ve doğalgazlı araçların kullanımı artıyor en basitinden almanya da benzinli araba dizelden pahalı neden diye düşünün bakalım dünya ülkemizden ibaret değil adamlar sağlıklarını geleceklerini düşünüyor.10 yıl sonra sen ancak dizelin eski versiyonlarını ve firmaların elinde kalanları 3.dünya ülkelerine kakaladıkları versiyonlarını kullanırsın dizel kademeli olarak binek otomobilde daha sonra da diğer araçlarda son bulacak.

    2007 yılında hibrit araç kullanmışsınız ancak hibrit'i kavrıyamamışsınız.

    Bence de muhattap olmaya gerek yok işinize geldiği gibi davranmaya devam edebilirsiniz.

    Vergi sisteminden bahsetmişsiniz birde sen mazota fahiş fiyatta vergi ödemiyormusun? Ne ekonomisinden bahsediyorsun hala herkes sıfır dizel alamayacağına göre çıkabilecek ağır masrafları da göz önünde bulundurun bugün tofaş motorunu bile 2500,3000 liraya rektefiye ediyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 23 Mayıs 2018; 15:25:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Yaris Hybrid; uzun yolda 70-80-90km/h ile 3.0-3.5lt/100km, 100-110km/h ile 4lt/100km, 120-140km/h ile 4.5-5.5lt/100km ve 180km/h ile 9-10lt/100km benzin tüketir.

    Uzun yolda dizel otomobil kadar yakıt tüketir, şehir içinde ise dizelin 5-6-7-8lt/100km yaktığı yerde 3-4lt/100km kadar yakar.

    kusuruma bakmazsanız, ortalama yakıt göstergesini sıfırlayıp, 130 km ile sabit hızda 15-20 km gidilmiş bir video vs. paylaşabilirmisiniz?
  • Frene uygun şekilde basarsan fren balataları çalışmıyor ve enerjinin bir kısmını aküye depoluyorsun. Konvansiyonel araçlarda fren diski ve balatalarda enerji ısıya dönüşüp gidiyor. Bu olay bile şimdiye kadar çoktan yapılması gerekirdi.

    Hala çağ dışı otomobillere biniyoruz. Neden? Çünkü firmalar taşın altına elini koymak istemiyorlar. Bugün Toyota portföyünden dizel motorları çıkarttıysa ona saygı duyarım. Yarın ise yeni Euro Emisyon Standartları yürürlüğe girdiğinde Mild hibrit bile dizeli kurtaramaz. Zaten firmalar kendileri de açıklıyor, yeni emisyon değerlerini tutturmak için dizel teknolojisine yapılacak yatırımlar çok maliyetli oluyor diyorlar.
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    Elbette. En yakın zamanda paylaşırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Yaris Hybrid; uzun yolda 70-80-90km/h ile 3.0-3.5lt/100km, 100-110km/h ile 4lt/100km, 120-140km/h ile 4.5-5.5lt/100km ve 180km/h ile 9-10lt/100km benzin tüketir.

    Uzun yolda dizel otomobil kadar yakıt tüketir, şehir içinde ise dizelin 5-6-7-8lt/100km yaktığı yerde 3-4lt/100km kadar yakar.

    kusuruma bakmazsanız, ortalama yakıt göstergesini sıfırlayıp, 130 km ile sabit hızda 15-20 km gidilmiş bir video vs. paylaşabilirmisiniz?

    Alıntıları Göster
    Merakınızı gidermek için Youtube'den birkaç tane video buldum. Videodaki araç Auris Hybrid'dir. Normal olarak Yaris Hybrid o hızlada biraz daha az yakacaktır.

    Video 1'de araç 137km/h civarına ayarlanmış, GPS hızı 130km/h ve tüketim 19km/L (5.2lt/100km)

    Video 2'de 120km/h hıza ayarlanmış ve tüketim 4.7lt/100km.

    Not olarak şunu belirteyim; Yaris Hybrid hakkında yazdığım tüketim değerleri, bakım masrafları, sistemin mekaniği vs tüm yazdıklarıma güvenebilirsiniz. Marka fanatiği değilimdir, bugün bu aracı satarım, yarın başka bir araç alırım ve onun özelliklerini iyisiyle/kötüsüyle yazarım.



    Video 1. https://youtu.be/nwsEjsIRs5A



    Video 2. https://youtu.be/UYr2axPBk9I




  • Video 3. Yine Auris Hybrid. 120km/h sabitlenmiş fakat GPS'de 111km/h görünüyor. İniş, çıkış, yağmur, rüzgar, soğuk hava koşulları var. 5.9lt/100km ortalama tüketim görünüyor, düzlükte ise 4.7-5.3lt/100km arasında ortalama tüketim görünüyor.

    Dediğim gibi; Yaris Hybrid aynı koşullarda 0.5lt/100km civarı daha az yakacaktır.

    Video 3. https://youtu.be/rWHL4OvcmVk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 23 Mayıs 2018; 17:32:1 >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    3.2 litre yaktı ha. Yol bilgisayarı verisi alabilir miyim 1.5 benzinli atmosferik motor ile o değer imkansız. 👍🏻



    Hem atmosferik benzinli hem turbo benzinli hem dizel araç kullanıyorum. O verdiğiniz değeri yaksa Türkiye’de dizel araç satılmaz.
  • Onceki mesajimda "Beni muhatap almayin." Yazmıştım. Mealini mi yazmam yoksa argosunu mu yazmam gerekiyor.
  • Muhattap olmamak için son mesajimı yazıp diyaloğu kestim algılama sorununuz yoksa hadi bakın işinize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    3.2 litre yaktı ha. Yol bilgisayarı verisi alabilir miyim 1.5 benzinli atmosferik motor ile o değer imkansız. 👍🏻



    Hem atmosferik benzinli hem turbo benzinli hem dizel araç kullanıyorum. O verdiğiniz değeri yaksa Türkiye’de dizel araç satılmaz.
    3.2lt/100km benzin tüketti, evet bu doğru. Elimde yol bilgisayarı görüntüsü yok ama bu değeri şehirler arası yolda yakalayabiliyor araç. Elbette geze geze gidiyorsunuz, 70-90km/h arasında. Zaten hangi hız aralıklarında ne kadar yakacağını yukarıda belirttim.

    Turbo benzinli veya atmosferik motor bu değerleri yakalayamaz demişsiniz, evet bu da doğru.

    Fakat Yaris Hybrid, hibrit bir araçtır. Yüksek verimli elektirik motorunun yanısıra normal atmosferik motora göre daha verimli ve dolayısıyla daha ekonomik Atkinson çevrimli bir içten yanmalı motoru vardır.

    Hibrit aracı kullanmasını bildikten sonra yakıt tüketimi kısmı gerçekten eğlencelidir.




  • Toyota hibrit sistemi için önemli bir de detay ise; göstergede 77km/h (gerçekte 70km/h civarı) sistemin EV moduna girebildiği hızdır. Bu hızın altında araç daha da ekonomiktir çünkü saf elektrikli araba gibi olur. Mesela çok hafif bir inişte konvansiyonel araç hızı sabit tutmak için akaryakıt kullanırken hibrit araç bu durumda benzin motorunu kapatabilir.

    Yolda giderken sürekli göstergeye bakmanıza gerek yok. Sistemi bilince ne olup bittiğini zaten bakmadan anlayabiliyorsunuz.

    Bir ekstrem durum var. Genellikle yokuş inişlerde olmak üzere bazen pil tam dolu hale gelebiliyor. (Normalde pil doluluk oranı %80'dir) Pil %100 doluyken araç 90km/h hıza kadar kısa bir süre EV olarak ilerleyebiliyor.

    Elbette bahsettiğim hızların üzerinde de hibrit sistem çok dinamik olarak devrededir. Kritik hızın altında benzin motoru kapatılır ve dönmez.

    Videodaki Auris Hybrid kritik hızın altında kullanılmış. 2.7lt/100km. Aynı koşullarda Yaris Hybrid 2.4-2.5lt/100km ortalama yakalar. Zaten buna benzer bir durumda Honda Civic otomatik 6.2lt/100km LPG tüketmişti, aynı yolu Yaris Hybrid 2.5lt/100km benzin ile almıştı.

    https://youtu.be/1vzT80TvWjk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 23 Mayıs 2018; 20:7:37 >




  • Hybridlerin o kadar az yakmasi dogrudur ve bunda sasirilacak birsey yoktur hatta genelde sehir icinde daha az yakarlar. Uzun uzun aciklamaya vaktim yok fakat ozet olarak ilk hareketi elektrik motoru yaptigi icin ve sehir icinde yuksek guc gerektiren durumlar haric genelde elektrikli motorla hareketini sagladigi icin az yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lMajesty

    yaris için fazla bile cla 4.2 yakıyor
    Xmax 250 cc motorum 4.0 lt yakiyor. Sizin oralarda yollar hep yokus asagi mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Xmax 250 cc motorum 4.0 lt yakiyor. Sizin oralarda yollar hep yokus asagi mi?

    Alıntıları Göster
    düz trafik olmayınca çok basmayınca 4.2 yi görüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Erinmedim az önce hem Toyota bayisini hem Renault bayisini aradım. Toyota yarisin 20 bin yani 2. Yıl bakımı için 580 lira Renault 540 lira fiyat verdi. Bunlar yakıt filtreleri de içinde fiyat. Şimdi araç dizel olunca her yıl hem enjektör hem turbo değişmiyor. Dizelin masrafı kendini 200-250 bin km’den sonra gösterir.



    Şimdi gelelim diğer husus clio uzun yolda benzinli Yaristen en az 1 litre az yakacak. Bu araç zaten şehir içinde fazla yaktığı farkı uzun yolda kapatacak. Ben dizel courier kullanıyorum şehir içinde 5 km kısa mesafede kullanımda depo verisi 5.8 litre.



    Yani kısaca hybrid güzel teknoloji ancak siz o tüketim avantajını yakalamak için zaten başta deli farkı veriyorsunuz bakınız yarisin aynı yaş aynı km neredeyse tüm rakiplerinden pahalı olması ve ayrıca uzun yolda hybrid teknolojisi size hiçbirşey katmıyor. Bazı şeyleri körü körüne savunmayın.
    seni alnından öpmek istiyorum genç kardeşim bu sitedeki tek akıllı teknoloji savunucu fanatiklerine karşı

    göğsünü siper ettiğin için,herkonuda aynı yargıya ulaşıyorlar hep onlar haklı diğerleri hiç anlamıyor hiç bir kelamdan..

    birşeyi savunun ama körü körüne değil..

    öz eleştiriye açık olun bu bir erdemdir.

    size birisi eşşek diyorsa gülün geçin birkaç kişi eşşek diyorsa semer seçin

    son nokta..




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. :)



    Şu husus var hem yaris hem de hybrd chr yi kısa süreli kullandım ve kullanan tanıdıklarım var. Hybrid Toyotalar kendi kendini şarj ediyor. Bu hybrid savunucuları kısa mesafede fazla yakıyor diye dizele bahane bulurken şunu düşünmüyor bu hybrid araçların şarjı bitiyor. Benzinde kullanacak eğim inecek ki araç şarj etsin.



    Hybrid yaris fiyatı ne zaman ki dizel otm b sınıfı fiyatına rahatlıkla alınabilir o gün tamam derim ama mantıklı bir tercih arayan konu sahibine teknoloji fedailiğ yaptırmak saçma 😂
  • Size kaç kere link gönderim forumda hibrit araç sahibi bir çok kişi var okuyup inceleme gereği duymadınız herhalde işinize gelmiyor çünkü.Benzinli motor sürekli çalışmıyor zaten kaldı ki çalışsa bile yakıt tüketimi yine az araç yokuş aşağı frenleme ile şarj olmuyor sadece düz yolda da frenlemenin etkisiyle şarj oluyor kaldı ki kısa mesafede bedavaya gidiyorsunuz akü doluysa. Avrupa çağ atlarken teknolojiye açıkken sizler maalesef gericilikle meşgulsünüz yeni şeylere açık olun biraz ondan sonra bu ülke neden gelişmiyor neden dahi insanlar yabancı ülkelere kaçıyor diye yakınıyorsunuz.

    İnsanları teknolojik gelişmelere teşvik edeceksin ki ülkende ki bazı şeyler değişsin adamlar çevreyi düşünüyor dünyanın geleceğini düşünüyor siz ise dizel fetişçiliği yapıp kendinizi övmeye çalışıyorsunuz yazık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 25 Mayıs 2018; 10:37:30 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.