Şimdi Ara

Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
2
Favori
43.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    120 - 140 arası 5-6 lt arası yakıyor.
    yaris hybrid
  • 3,5 ları görmek için en iyi şartların oluşması gerekir.
    ben güngören ikitelli işe git gel en iyi 4,3 lt yaktım. buda özenme ile değil. eğer gerçekten ekonomiyi düşünürsem orada 3 küsürlü rakamları görmem mümkün.
    benim kullanım şartlarım dizel fiesta ile aynı. ekonomi yapcam diye zorladığım tek gebze - güngören arası 100 km yoldur. ondada 3,2 yi gördüm. max da 4,5 lt oldu basarak gittiğimde.
    zamanında güngören bayrampaşa arasında dizel fiestam ile 6,5 litre, 1.2 hyundai manuel benzinli ile 9 lt civarı. yaris hybridim ile 5 lt yaktım. o yol çok inişli çıkışlı.
    36 lt depomun 30 31 lt si ile 700km şehir içini zorlamışlığım var.

    bunların yanında aracın bakımlarıda az. 66 bindeyin ve hala fren balataları değişmedi. şanzıman sorunsuz başkada bakımı yok 15 binde bir yağ filtre. serviste diğer firmalara göre daha az tutar çıkarıyor. servisede gitmek zorunda değilsinir garanti bittiğinde. hybrid kısmının bakımı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    70 nedir hocam, ömür biter yol bitmez
    Tamamen deneme amaçlı ya

    Dediğin gibi 70le harbiden yol bitmez
  • mesuthaksoy kullanıcısına yanıt
    Araban hafif de değil, dediğin rakamın az daha altına benzer hızlarda Stepway ile düşmüştüm, malum oldukça hafif bir model.
  • Citizen kullanıcısına yanıt
    Şahsi fikrim hybrid yaris yerine daha donanımlı ve 2. Eli hareketli 1.5 dci edc clio bakmanız. Şehir içi 5-5.5 litre ile geziyor. Hybris yaris de 4.5-5 litre. Benzinin litre farkında olan farktan dolayı clio aynı hesaba geliyor. Ayrıca yarisin hybrid olmasının uzun yolda bir avantajı Yok. Orada da clio açığı kapatacaktır.
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Kullanıma bağlı olarak 4 litrenin altını görmeniz mümkün hibrit araçlar da.Dizel araç tavsiye etmişsiniz ancak açacağı ekstra masraflar ve gürültüsü de cabası.

    https://forum.donanimhaber.com/hybrid-arac-surus-teknigi-hbyrid-nirvana-si-yani-hybvana--125142709
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    Melez motorları emisyonu ve yakıt tüketimini düşürmek için üretiyorlar neresi gereksiz söylermisiniz ?

    Bakımları 15.000'de bir oluyor benzinli motor daha az çalıştığı için daha az yıpranıyor.Öve öve bitiremediğiniz çevre düşmanı siyah motorlu aracınız da ki gibi turbo,dpf,egr,enjektörler ve mazot pompası ne zaman uçacak diye korkularda yok ayrıca hangi istasyonun mazotu temizdir enjektörleri uçurmayalım diye istasyon ararken kasım kasım kasılmaya da gerek yok 5 saniye ekrana bakmaya üşeniyorsunuz ancak servislerde harcayacağınız saatleri göz önünde bulundurmuyorsunuz bakış açınıza hayran kaldım.
    o araçtan çıkan işe yaramayan pilleri çevreye nasıl zarar vermeden nasıl imha edeceksiniz birde onu düşünün..

    bu araçların 2.el piyasası çok kötü alıyor ve son sahibi oluyorsunuz,habire şarj ömrü biten piller size hediye kalıyor,bilende yaklaşmıyor.

    ve aracın servis ve bakım maliyetlerini,ve içerdiği teknolojinin ülkemizdeki birim bakım maliyetini

    sadece şehir içinde işe yarayıp şehir dışında fazladan taşıdığınız donanım kalabalığıda cabası.

    ayrıca dizel üniteler çevreye doğru emisyon değerleri ile daha dost değerler sunuyorlar.

    iş oralara gelirse nükleer santrallar vb içerikler tam bir çevre düşmanıdır örnekler çoğaltılabilir.

    bu saçmasapanlık tekoloji koyteyli yerine

    1.5 dci bir clio hem 2.el hemde gereken ekonomiyi fazlası ile verecektir.




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Pillerin çabucak ömrü bitiyor diye bir kaide yok 10 yıl garantisi var.Avrupa da bataryası ölmemiş 1.000.000 km gören hibrit taksiler var.

    Toyotanın açıklaması


    Tüm Hibrit modellerimiz, diğer modellerimizde olduğu gibi 3 yıl / 100.000 km süre ile Toyota Onarım Güvence Sistemi ile güvence altındadır. Hibrit araçlarımızda üretimden kaynaklanabilecek mekanik problemlere ilave olarak, Hibrit sistemi (Hibrit Aküsü, Akü Kontrol Modülü, Hibrit Kontrol Modülü, İnvertör ve Konvertör) 5 yıl 100.000 km'ye kadar (önce hangisi dolarsa) Toyota Onarım Güvence Sistemi koruması altındadır.
    **** Uzatılmış Hibrit Akü Güvencesi ile, Toyota Onarım Güvence Sistemi koruması sona erdikten sonra, her 1 yıl /15.000 km’de yaptırılacak Hibrit Sistem Kontrolü ile hibrit akü güvencesi aracın 10. yaşına kadar uzatılabilmektedir. Detaylar ve fiyat bilgisi için Toyota Bayinize danışınız.
    Hibrit aküsünün ömrü ise, aracın ekonomik ömrü ile aynı olup, değişimi öngörülen bir parça değildir. Size bir fikir vermesi açısından, özellikle Avrupa ve Amerika’nın büyük ve kalabalık şehirlerinde yoğun bir şekilde kullanılan, Toyota markalı ve Toyota Hybrid teknolojisine sahip taksileri gösterebiliriz. Bu araçlar yüzbinlerce kilometreyi devirmelerine rağmen, orijinal hibrit aküleriyle kullanılmaya devam etmektedirler.

    Hibrit aküsünün ömrü, aracın ekonomik ömrü ile aynı olup, değişimi öngörülen bir parça değildir. Yine de öngörülemeyen ve/veya sigorta kapsamında olmayan bir durumdan dolayı hibrit aküsünün değiştirilmesi gerekse bile, Toyota Hybrid modellerinde kullanılan Nikel Metal Hidrit akü, diğer markaların hibrit ve elektrikli modellerinin çoğunun kullandığı Lityum İyon akülere göre daha makul bir fiyata sahiptir.

    Hibrit araçların trafikte kat ettikleri mesafelerde elektrik motorunun desteği ile benzinli motora düşen yüklerin az olması ve sadece Toyota Hybrid araçlara özel Atkinson çevrimi ile benzinli motorun daha az stres altında çalışması gibi faktörler sayesinde, Hibrit araçlarımızın periyodik bakım programı aralıkları, 15.000 km/1 yıl olarak belirlenmiştir.

    Hibrit araçların bakımı pahalı mı ?

    Hayır. Üstelik Hibrit Sistem Kontrolü sayesinde, ilk 5 yıl boyunca her sene aracın hibrit sistemi ücretsiz olarak detaylı kontrolden geçirilmektedir.

    Dizel üniteler çevreye doğru emisyon değerleri ile daha dost değerler sunuyorlar

    Şakamısınız Allah aşkına kaç tane firma soruşturmaya girdi emisyon değerleri yüzünden şimdi değerleri tutturmak için yeni teknoloji arayışındalar dizel motorla daha fazla kasmaya gerek yok kaç kişinin aracında dpf egr düzgün olarak çalışıyor millet maliyetten kaçıp bunları iptal ettiriyor kalkıp çevrecilikten bahsediyorsunuz çevrecilikle alakası yok bu araçların kaldı ki elinizde kalması gibi bir durumda yok ikinci elde gayette satılıyor hibrit araçlar ancak sizin mantığınızda ki dizelciler almaz bu araçları bu yüzdende ülkemizde daha gelişmiş versiyonları gelmiyor.Yabancı ülkelerde ise hibrit araç sayıları giderek artıyor.Hibrit teknolojisini kalkıp teneke clionun 1.5 dizel motoruyla karşılaştırmanız da ayrı bir trajikomik durum şahsen hibrit'in sessizliğini kalkıp gır gır öten dizel motora değişmem.

    Size müjdeli bir haber daha vereyim öve öve bitiremediğiniz clionun yeni kasasın da dizel motor olup olmayacağı belli değil çöp olarak nitelendirdiğiniz hibrit teknolojisi kullanılacak

    https://www.donanimhaber.com/otomobil-teknolojileri/haberleri/Yeni-Renault-Clio-icin-geri-sayim-basladi.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 23 Mayıs 2018; 8:59:40 >




  • Yok dizeller maliyet açıyor da yok sarsintili gürültülü de.

    Sonra gelier hibridi kullanmayi bileceksin derler.

    Dizeli de hibrid gibi kullanin bakalim sorun çıkartıyor mu ? Ya da her hangi bir arabayi hibrid gibi kullanin bakalim sorun aciyor mu?

    Ama dizel kötüdür, neden ? Sorun açar. Hibridi ise kullanmasini bileceksin. Dizel mitorlu sirket arabani essek gibi kullan sonra sorun acti.



    Dizeller dayanikli motorlardir, B sinifinda 1.6 dizel ile hiçbir problem yaşamadan 350.000km'den fazla gitmek çok da doğaldır.

    Ama kullanmasini Bileceksin!



    Bu hibridlerin tek basarili oldugu yer yogun trafik, orada da yaris izolasyonu ile yandaki tum arabalar dizelken nasil bir huzur ortami buluyorsunuz?Anlamak güç.

    Zaten uflesen icerisi titriyor, yanda hafriyat kamyonu onunde tir arkanda otobus ne huzuru allah askina.



    Bir de Hibrid dizelden az yakarcilar var. "Sadece trafik kosullarinda" yazıyoruz 4.1 yaktim diyor kullanan, yok efenim ben hic yakmadan giderim diyor hiç kullanmayan. Sen o rotada k saatte mi kullandin arkadaş?

    Adam 35km rotadan bahsetmis yaria hibrid ile nereye 35km istanbulda hic yakmadan 35km boyunca hangi yollarda işe gidiyorsunuz ? diye sormak istiyorum hibrid severlere(35km i hibridim yakmasin diye 3 saate gitmek isteyen olmaz sanirim).





    Hibrid uzun yolda iskencedir, inanmayan YouTube da dogan kabak niro istanbul - batum testine baksın. 70 ile 2 gunde gidip otellerde kalacağına, 110 ile git diyoruz, yok az yaksin diyor.





    Siz 2.1lt benzin yakiyorsaniz yaris ile 2.0litre dizel yakan 208 var.



    Kullanmasini Bileceksin



    Hibridler iyidir guzeldir ama hem gelisime hem de teşvik etmeye ihtiyaclari var.Bunu Toyota bile anladi CHR daki Hibridi 2.0 ile değişti hala gelişiyor.



    Bakin aşağıdaki resme neden dizel bizim ulkemiz daha uygun diyorum , ürün karlılık oranları ile ürün geliştirme çizgisi cok benzeridir.

    Hibridler şuanda growth (büyüme) fazinda cok karlı olduklari için sizlere pompalaniyor. Karlılık devlet teşviki ile paylaşıldığı icin maliyetler düşüyor. Ayni zamanda bu fazda cok da hizlica rakipler tureyip bir tepecikler yaptirabilir, bu nedenle uzun vadeli dusunmek de pek anlamli degildir. Ancak bizim ulkemizde bu yok. Bu nedenle biz daha cok para odeyen kesimde kaliyoruz.



    Dizeller ise Maturity(olgunluk) ile Decline(sonlandirma diyelim) Fazı arasina geldi neredeyse, ama bakin merceses vs yeni dpf teknolojileriyle ayakta tutuyor. Çünkü cok eski bir teknoloji dizel motor hibride göre ancak o kadar uygunki son kullaniciya maliyeti, kimse vazgecmek istemiyor, bu nedenle talep var.

    Eğer yasaklar artarsa Dizel uretim bandlari kapanirsa, hibrid dizeli gececektir. Ama bu sanayide dönüşüm 15 seneden fazla olacagini görüyoruz.



    Bu nedenle şuan için, çevreci romantik olmayinbir kenara birakin ve gerçekçi ve ekonomik olun.



    Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu?



    Peugeot has announced the 208 equipped with a BlueHDI diesel engine has set a new long-distance fuel consumption record

    Peugeot has announced the 208 equipped with a BlueHDI diesel engine has set a new long-distance fuel consumption record.



    A 1,337.19-mile (2,152 km) distance was covered with 9.45 gallons (43 liters) of diesel, which translates into an average fuel consumption of 141.2 mpg (2.0 l/100km). The French company says this record “confirms the technological excellence of the latest Euro6 BlueHDi Diesel engines and their contribution to the reduction of CO2 emissions”.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 23 Mayıs 2018; 9:10:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Araban hafif de değil, dediğin rakamın az daha altına benzer hızlarda Stepway ile düşmüştüm, malum oldukça hafif bir model.
    Evet abi aynen
    Sıkılmasam biraz daha altına düşerdi diye tahmin ediyorum.
    Araç çıplak halde 1425 kg, 2 kişiydik arabada ve arka koltuklar yatık, arkası tepeleme eşya doluydu.
    Söylemesi ayıptır kampinge gidiyorduk, araçta küçük buzdolabı bile vardı :)
    Ona rağmen bu değerler gayet iyi dediğin gibi :)
  • Civic dizel 3.5/3.4


    Hybrid araç 3.1 lt yakıt tüketimi doğru mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheRad67 -- 23 Mayıs 2018; 11:17:4 >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Evet maliyetli sanayide onlarca dizel sahibi görüyorum çıkan maliyetten dolayı tamircisine ustam çıkma enjektör,turbo,mazot pompası var mı diye ağlayan ustam dpf ve egr'yi iptal edebilirmiyiz diye yakınan görsen trafikte ki benzinli tüplü bütün arabalara mok atan bu tiplemeler iş kendilerine geldiğinde kedi gibi olmaktadırlar.Ülkemizde ikinci el dizel almak bir nevi kumardır düzgün kullanan bir elin parmağını geçmez eksperde bir şey çıkmayan 3 ay sonra enjektörü işemeye başlayan araçlar biliyorum daha geçen hafta çıkma debriyaj baskısı ve turbo arayan gördü bu gözler neyden bahsediyorsunuz Allah aşkına yok dpf egr dolmasın diye zaman zaman devirli kullanacaksın yok temizleme sıvısı bitti bilmem kaç lira bayılıp deposunu dolduracaksın tüm bunlar kurtarmadı dpf ve egr değişimine kadar gideceksin bir sürü masraf.

    Üflesen uçuyormuş yok bilmem ne ekonomi simsarı öve öve bitiremediğiniz clio gibi araçlar çok mu sağlam yoksa milletimi keklemeye çalışıyorsunuz.Trafik sesini içeriye alıyormuş sen sürekli sıkışık trafikte mi yol alıyorsun kaldı ki dizelin gır gır sesi sürekli içeriye gelirken beğenmediğin hibritin benzinli motoru çalışsa bile çok az ses duyarsın kaldı ki hibritin e-cvt şanzımanını bile konfor için tek geçerim.

    Hibrit teknolojisi zaten yıllardır geliştirilip üretilmekte çeşitli gelişmiş versiyonları var bunların ülkemize gelmediğinden bi haber olmanızdan dolayı esip gürlemeniz doğal hibrit araçların üreticilerinden toyota bile aracı genelde şehir içinde kullanacaksınız elimizde ki hibritleri tercih edin diyor.Ülkemizde bulunmayan daha uzun menzile ve dışarıdan şarj edilebilme özelliğine sahip plug in araçlarla şehirler arası yollarda daha düşük tüketim değerlerine ulaşmak mümkün ekonomikliğinden bahsettiğiniz dizel ise kısa mesafelerde ve motorun benzinliye oranla daha geç ısınmasından dolayı yakıt tüketimi fazladır kaldı ki 6 lira bandına oynayan mazot fiyatlarıyla ne kadar ekonomik olduğu tartışılır hale gelmiştir.

    Dizel şuan ite kaka teknolojilerle emisyonu düşürmek için ayakta duruyor bunu dengelemek için düşük hacimli dizel hibritler bile gelebilir.

    Okuyun bilgilenin.

    https://forum.donanimhaber.com/hybrid-arac-surus-teknigi-hbyrid-nirvana-si-yani-hybvana--125142709

    https://forum.donanimhaber.com/toyota-chr-hybrid-aracim-hakkinda-kullanici-yorumum--124627646




  • Dünyada dizel bitiyor. Avrupa otomobil üreticileri bile (ki Avrupa dizelin kalesidir) dizeli bırakıp 48 voltluk mild hibritlere geçiyor.

    2007 ve 2012'de Avrupa'da yapılan araştırmalarda dizel emisyonunun akciğer kanserine yol açtığı tespit edilmiş. Zaten dizeli Avrupa'da yasaklamaya başlamalarının sebebi budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 23 Mayıs 2018; 11:41:42 >
  • Hibrit teknolojisinden bir Haber oldugumu nereden çıkardınız.



    Yok sanayi yok bilmem ne, kullanmasini bileceksin.hibrit gibi kullanin Dizeli bakalim bozuluyor mu ?



    Sanayi falan bilmem kendi kullandigim dizel motoru bilirim, kendi kullandigim tepe cikamayan prius 1.5 hibridi bilirim, kendi kullandigim benzin turbo araclari bilirim.





    Hibrit teknolojisi yeni bir teknolojidir. ve gecici bir teknolojidir. Bundan 10-15 sene sonra Hibrit teknolojisini goruruz ama kacinci formda goruruz o tartisilir.



    Dizel tarihine bakin, bir de hibrite bakin. Toyota Senelerdir uğraştığı Hibrit ve Elektrige geçişi Bir Tesla geldi Elektrik Araclar Hype yaparak Toyota'nın senelerdir uğraştığı Hibrit geçişini yikti.



    Hibridin Asil amaci EV geçişidir. Bugun yaris HEV savunuyorsunuz, halbu ki kona PHEV ve KONA EV firtina gibi geliyor. Hibrid ozellikle HEV olanlar ile Dizel kiyaslanamaz. Dizeli kiyaslamaya PHEV den başlarsınız. EV de ise batarya değişimi gibi çalışılan teknolojiler geldiğinde ise ne PHEV ne HEV esamesi okunmayacaktir. Ancak Tam elektrige gecis oldugunda dizel bitti denir.



    Hurafeler ile aklinizi doldurmayin. Birde ukala tavirlarinizi kendinize saklayin. Okuyun bilgileninmis. Cehalet hat safhada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 23 Mayıs 2018; 12:5:54 >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Mild Hibrit LPG kit gibi takilabilen bir sistem olacak, ve hatta bazi dizeller de de fabrikasyon gorecegiz.
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Piyasada ki araçlar sizin kullandığınız araçlardan ibaret değil özellikle dizeli kuralına uygun olarak kullanan bir elin parmağını geçmez dizeli hibrit gibi kullansan bu sefer dpf ve egr kurum bağlayacak yine masraf bunu bilmeyen adamlar çok malesef neresinden tutsanız elinizde kalıyor tepe çıkamayan yaris diyorsunuz kıçı kırık 92 model 70'li yılların motoruna sahip şahinle içerisinde 3 kişi varken rampayı rahatça çıkabiliyorsam yarislede çıkarım insanlar zevk alıyor herhalde bu araba çıkamaz şu araba çıkamaz demekle.

    Hibrit teknolojisi eski bir teknolojidir siz herhalde sadece toyota çıkarttı olarak biliyorsunuz toyota 1997 yılından beri bu araçların üretimini yapmakta.

    Alıntı;

    Günümüzde hibrit arabaları otomobil dünyasına tanıtan ve bu alanda ilk ciddi üretimi gerçekleştirerek önemli bir satış rakamına ulaşan marka her ne kadar Toyota olsa da, istenildiği zaman elektrikli, istenildiği zamansa benzinli motorla hareket eden otomobillerin kökeni çok daha eskiye dayanmaktadır. İlk olarak 1902 yılında Ferdinand Porsche tarafından geliştirilen bir otomobilde söz konusu sistem basit hali ile kullanılmıştır. Hibrit arabalar için ticari olarak ilk atılımı yapan marka ise Toyota oldu. 1997 yılında geliştirdiği Toyota Prius modelinde seri üretime geçen Toyota, geride kalan 19 yıl içerisinde 9 milyonun üzerinde hibrit araba satmayı başardı. Toyota hibrit arabaları her ne kadar dünya otomobil sektörüne Prius modeliyle tanıtmış olsa da, ilerleyen dönemlerde benzer segmentteki araçlarında da hibrit teknolojisini kullanmaya başladı. Örneğin 2012 yılında piyasaya çıkan Yaris modelinin hibrit versiyonu, Avrupa genelinde 50 binin üzerinde bir satış rakamına ulaşarak bu alanda önemli bir başarıya imza attı. Toyota’nın haricinde Honda da özellikle Civic modeli ile hibrit araba piyasasında önemli satış rakamlarına ulaşırken, ilerleyen yıllarda diğer büyük otomobil markalarının da bu alanda önemli atılımlarda bulunması bekleniyor.

    Bir başka basit bir örnek daha

    1980 yılında fiat 131 hibrit modeli 0.9 litre hacminde 33hp güce sahip benzinli ve 32hp güce sahip bir elektrikli motora sahipti. Ayrıca bu modelde fren enerjisi geri kazanım sistemi bile bulunuyordu. Elektrik enerjisini depolayan piller aracın altına yerleştirilmişti ve 175kg ağırlığındaydı.

    Avrupa ülkelerinde gittikçe sıkı denetime tutulan emisyon yürürlüğü olduğundan dizel araçların satışı giderek azalmakta benzinli hibrit ve doğalgazlı araçların satışı artmaktadır örneğin almanya da benzinli araç dizel arabadan daha pahalıdır ve dizele talep buna rağmen azalmaktadır ilerleyen yıllarda tam elektrikli araçların yanında fiyat avantajıyla gelişmiş hibrit modelleri de satışta olacaktır dizel artık yolun sonuna doğru ilerlemekte kullanım alanı giderek kısıtlanacak ağır araçların dışında binek araçlarda tercih edilmeyecek.

    Hurafeler ile kimin zihnini doldurduğu açıkça belli oluyor piyasada ki servislerde ki araçlardan bi haber olmanız da cabası hibritin yeni ve geçici bir teknoloji olduğunu sanan ukalalıktan bahseden ancak kendi emri vaki konuşmalarını görmezden gelenlerin gerçek cahiller olduğu su istimal edilmez bir gerçektir.




  • Konu Sahibi aracı 2 yıl kullanıp satmaktan bahsediyor. Bütçesi dahilinde alınacak olan clio 2016 model olur yaklaşık ki 2 yaşında garantisi devam eden aracın tek masrafı bakım olacaktır.



    Dediğiniz gibi yarisin 4 litre yaktığını varsayalım. Araçlar hiç şehir dışına çıkmasın. Clio da 5.5 litre yaksın. Aradaki fark 5 kuruş. 10000 km’de Yılda 500 lira yapar. Uzun yolda bu açığı clio kapatır ve kara geçer.



    Bakınız en önemli husus yaris hybrid 2014 model 50-60 binde bulunurken aynı bütçeye daha yeni dizel otm clio bulunur.
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    2 yıl az bir süre değil dizel şu mazot fiyatları ile avantajını kaybetmeye devam ediyor benzin ile arasında fark kalmadı neredeyse dizel kısa mesafelerde ekonomik değil maalesef özellikle kış aylarında normal çalışma sıcaklığına ulaşana kadar tüketim fazla oluyor.

    Yariste kullanım şekline bağlı olarak 4 litrenin altını görmek mümkün şehir içinde diyelim ki clio dediğiniz gibi tasarruf yaptı ancak bakımlar işin içine girdiğinde iş değişiyor dizelin bakımı biraz daha maliyetli ve yakıttan elde ettiği tasarrufu buradan kaybediyor yaris e-cvt şanzıman avantajı var geçişleri hissetmiyorsunuz clionun yeni modelinde dizelin olup olmayacağı belli değil ancak 1.3 litre hacminde ki yeni benzinli motora sahip hibrit modelleri gelecek.

    Örnek olması amacıyla bu linkte ki makeleyi okumanızı tavsiye ederim maliyet konusunda fikir edinebilirsiniz.

    https://www.sekizsilindir.com/2017/07/dizel-mi-benzin-mi-lpg-mi-fiat-egea.html




  • Erinmedim az önce hem Toyota bayisini hem Renault bayisini aradım. Toyota yarisin 20 bin yani 2. Yıl bakımı için 580 lira Renault 540 lira fiyat verdi. Bunlar yakıt filtreleri de içinde fiyat. Şimdi araç dizel olunca her yıl hem enjektör hem turbo değişmiyor. Dizelin masrafı kendini 200-250 bin km’den sonra gösterir.



    Şimdi gelelim diğer husus clio uzun yolda benzinli Yaristen en az 1 litre az yakacak. Bu araç zaten şehir içinde fazla yaktığı farkı uzun yolda kapatacak. Ben dizel courier kullanıyorum şehir içinde 5 km kısa mesafede kullanımda depo verisi 5.8 litre.



    Yani kısaca hybrid güzel teknoloji ancak siz o tüketim avantajını yakalamak için zaten başta deli farkı veriyorsunuz bakınız yarisin aynı yaş aynı km neredeyse tüm rakiplerinden pahalı olması ve ayrıca uzun yolda hybrid teknolojisi size hiçbirşey katmıyor. Bazı şeyleri körü körüne savunmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 23 Mayıs 2018; 14:41:38 >




  • Herhalde sizin yasiniz geregi 1997 yilindan bu yana olan teknolojiye eski diyorsunuz. Dizel 1892 yilindan beri olan bir motor teknolojisi. Sirf bugun kullanilan Common Rail Dizel Teknolojisi bile 1990'dan beri seri uretimde.

    Alintilar ile degil, gercek bilgiler ile yaziyorum.

    Hurafeler dizelin bozuldugu, ve bittigi.

    Dizel 2 yil sonra yine var olacaktir. Bugun 1.6 Dizel makinali otomobil 2 yil degil 10 yil sonra yine ulkemizde belli bir piyasaya sahip olacaktir.

    Cahil Dedigin adam 2007'de 50.000mil'deki Prius 1.5 ile uctan uca gitmeye caba harciyordu.

    Lutfen Benimle daha muhattap olmazsan sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 23 Mayıs 2018; 15:5:3 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.