Şimdi Ara

Honda jazz şehirler arası yakit tüketimi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
2
Favori
9.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ey hesaptan kitaptan anlamaz, oradan buradan duyduklarını satanlar.

    Otoban hızlarında golf uçar kaçar, atmosferik jazz peşinden gelemez ya hani.

    Her iki araç da manuel beş ileri.

    120 Km saat hız. Hani otoban süratlerinde dizel golf patlıyormuş da jazz gidemiyormuş ya. Atmosferik benzinli olduğu için. Okuyun bakalım .

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 2300 devirde. 250 Nm tork. 1300 kg ağırlık
    Golf beşinci vites dişli oranı 0,63. Son dişli oranı 3,65, lastikler 195-65-R15

    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 3600 devirde. 121 Nm tork. 1051 kg ağırlık
    Jazz beşinci vites dişli oranı 0,727. Son dişli oranı 4,62, lastikler 175-65-R15

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, golfte %9 daha fazla. Vitesleri dörde takıyoruz.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 3000 devirde. 225 Nm tork. 1300 kg
    Golf dördüncü vites dişli oranı 0,82.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 4700 devirde. 127 Nm tork. 1051 kg.
    Jazz dördüncü vites dişli oranı 0,949.

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, jazz'da %6 daha fazla. Vitesleri üçe takıyoruz.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 4400 devirde. 170 Nm tork. 1300 kg
    Golf üçüncü vites dişli oranı 1,19.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 6300 devirde. 112 Nm tork. 1051 kg.
    Jazz üçüncü vites dişli oranı 1,303.


    Kilogram başına tekere giden kuvvet, jazz'da %17 daha fazla. Golfün devri tükendi çünkü.


    Golf 4'te, jazz 3 te olsun.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 3000 devirde. 225 Nm tork. 1300 kg
    Golf dördüncü vites dişli oranı 0,82.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 5400 devirde. 125 Nm tork. 1051 kg.
    Jazz üçüncü vites dişli oranı 1,303.

    Golf maksimum güç devrinde olmadığı için, tekere giden kuvvet jazz'da %28 daha fazla.


    Hızı biraz arttıralım. 140 olsun mesela. Beşinci vites.


    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 2700 devirde. 250 Nm tork. 1300 kg ağırlık
    Golf beşinci vites dişli oranı 0,63. Son dişli oranı 3,65, lastikler 195-65-R15
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 4200 devirde. 124 Nm tork. 1051 kg ağırlık
    Jazz beşinci vites dişli oranı 0,727. Son dişli oranı 4,62, lastikler 175-65-R15

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, golfte %6,6 daha fazla. Vitesleri dörde takıyoruz.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 3500 devirde. 210 Nm tork. 1300 kg
    Golf dördüncü vites dişli oranı 0,82.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 5400 devirde. 126 Nm tork. 1051 kg.
    Jazz dördüncü vites dişli oranı 0,949.

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, jazz'da %13 daha fazla. Vitesleri üçe takamıyoruz, golfün ve jazzın devri bitti. 160 ile beş karşılaştırması yapalım.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 3000 devirde. 225 Nm tork. 1300 kg ağırlık
    Golf beşinci vites dişli oranı 0,63.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 4800 devirde. 127 Nm tork. 1051 kg ağırlık
    Jazz beşinci vites dişli oranı 0,727.

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, jazz'da %6,2 daha fazla.

    Beşinci viteste motorlar devir alırsa jazz öne geçiyor. Düşük hızlarda ise alt devir gücünün fazlalığından golf öne geçiyor son viteste. 120 den sonra her türlü hızda beşten alt viteslere düşürüldüğü an, yüksek devirde tork kaybeden golfün ciğeri kesiliyor. Biriyle yarışma niyeti olup da son viteste durmaya kalkacak olan varsa, ona bi golf 5, jazz 3 karşılaştırması yapayım da izlesin.

    Aerodinamik kuvvetler falan diyecek arkadaşlar için , aero direnç formülü , kuvvet = sürtünme katsayısı * yüzey alanı * hızın karesi. Golf 6 'nın sürtünme katsayısı 0,31. Jazz'ın 0.32. Fakat golfün yüzey alanı jazz'dan daha fazla, o yüzden onun hesabını hiç yapmayın, zararlı çıkarsınız. Kilogram başına kuvvet, zaten ivmeyi verir. Aynı hızlarda başlayıp ivmesi daha yüksek olan taşıtın, hızının daha yüksek olacağı gün gibi ortadadır.

    Bu sonuçlara varsa bir itirazınız, boş yapmadan, matematiksel ve fiziksel olarak cevap verirsiniz. Hesabı teyit etmek isteyen, herhangi bir hız ve vitesteki verileri deneyebilir, lastik ölçülerinden lastik yarıçapını hesaplayan siteler var. Yoksa yok ben şurada şunu gördüm, o araç şöyle böyle gibisinden , mahalle kahvesinden öteye geçmeyecek laflar itina ile kale alınmayacaktır. İlla da ben inanmam falan yapan olursa, komple alan tarayarak hız hesabı yaparım, fakat o zaman forumda konu açar, itiraz eden arkadaşı da etiketlerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 2 Eylül 2017; 17:58:36 >
  • Oradan buradan duymuşlar bir şey. Bir dayanağı yok, izanı yok. Gelmiş burada ahkam kesiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    Tabi ki. Volvo V40 1.5 T3 (turbo benzinli 152 beygir 250 nm tork)

    Şehir dışı çok ekonomik.

    Şehir içi çok yoğun trafikte atmosferik Jazz'ı aratıyor.

    İstanbul şehir içine uygun bir araç değil.

    Ayni aracin crosscountry 18 inch jant ile kullandim neredeyae 120 km hiz ike 10 litrelere yakin tukettim. Sen bu sekilde baska araci sursen 2 litreye dusersin haci

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ey aklı evveller... golf 1'de 54 hp dizel vardı onunla karşılaştırın, o daha doğru sonuç verdirip zorla haklı çıkartır.

    https://www.angurten.de/is/technische-daten/VW-Golf+VII-16+TDI+(115+PS)+BlueMotion+Technology-85-kW-115-PS-1360-14260.html

    Golf'ün 3 yıl önceki motoruyla jazzdaki son nesil motor, Allah fanboy etmesin böyle ediyor işte adamı.

    O değil fiesta ecoboost falan alsa ışık hızında 1 lt yakıyor diye konu açacak, fizik bilgisi evet, matematikle gel ama birinin matematiği son model ötekinin matematiği milat... hey Allah'ım ya inşallah şu benzin motorin bir gün ucuzlar da insanlar hakikaten giden arabaya binip o zaman anlarlar. Adam kendi aracından daha ağır bir sınıf daha yukarıda sürtünme direnci yüksek, lastik taban alanı geniş ve dizel olan aracı kafa kafaya götürüp geçirmek için eski motoruna göre veri ayarlıyor, şu yaptığından utanmayıp herkesi etiketlemiş bir de. Hafif ve benzinli araban geçemiyor kardeş, zorlama artık, bir de düşün istersen, ucu ucuna geçirsen bile neden benim hafif ve devir bandı avantajı olan arabam geçemiyor, acaba sebebi çağ dışı kalışı olabilir mi deyiver kendine istersen, yatmadan önce biraz tavana bak düşün.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    Ey aklı evveller... golf 1'de 54 hp dizel vardı onunla karşılaştırın, o daha doğru sonuç verdirip zorla haklı çıkartır.

    https://www.angurten.de/is/technische-daten/VW-Golf+VII-16+TDI+(115+PS)+BlueMotion+Technology-85-kW-115-PS-1360-14260.html

    Golf'ün 3 yıl önceki motoruyla jazzdaki son nesil motor, Allah fanboy etmesin böyle ediyor işte adamı.

    O değil fiesta ecoboost falan alsa ışık hızında 1 lt yakıyor diye konu açacak, fizik bilgisi evet, matematikle gel ama birinin matematiği son model ötekinin matematiği milat... hey Allah'ım ya inşallah şu benzin motorin bir gün ucuzlar da insanlar hakikaten giden arabaya binip o zaman anlarlar. Adam kendi aracından daha ağır bir sınıf daha yukarıda sürtünme direnci yüksek, lastik taban alanı geniş ve dizel olan aracı kafa kafaya götürüp geçirmek için eski motoruna göre veri ayarlıyor, şu yaptığından utanmayıp herkesi etiketlemiş bir de. Hafif ve benzinli araban geçemiyor kardeş, zorlama artık, bir de düşün istersen, ucu ucuna geçirsen bile neden benim hafif ve devir bandı avantajı olan arabam geçemiyor, acaba sebebi çağ dışı kalışı olabilir mi deyiver kendine istersen, yatmadan önce biraz tavana bak düşün.

    Son nesil motor mu ? Karşılaştırdığım motor, Honda'nın 2008-2013 yılları arasında kullandığı Jazz 'ın motoru. Karşısındaki motor da dönemin 1.6 tdi 105 hp lik golfü. Kendine gel. Gücü bile 100 hp, 102 hp değil.

    Asıl düşünülmesi gereken şey şu, neden benim motorum daha büyük olmasına ve 1-1.5 bar turbo desteği almasına rağmen ancak bir atmosferik benzinliye kafa tutabiliyor ? Çünkü dizel

    Sen şimdi git bir kenarda ağla. Verecek cevabı olmayınca saçmalayan adam seni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 2 Eylül 2017; 1:38:17 >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    https://honda.com.tr/jazz/performans

    Saçmalayan Ve ağlayan yukarıda senfoni yapmış görülüyor, o yüzden inatla binbir gayret eski verilere sığınıyorsun, turbo demişsin acınası haldesin adeta, Japonlara turbo satışını ben yasaklamadım, taptığın Honda da kullansın yeteneklerini görelim. Gerçi civic rs'de de gördük, 150'lik golf'e rakip oluyor ancak. O değil bmw motorlarına karşı ne rezalet çıkar ortaya.

    Malının kölesi olmuşsun yazık, ölümüne savunuyorsun, biraz da gerçekçi ol daha çok saygı duyarlar, hiç değilse şurada çarpıttığını verilerle saygı duyulan biri olamadın, vah ki vah çevrendekilere.

    Ağlamaya devam edeceksen beni etiketleme gönderine, bak ben ha sana konuşmuşum ha mermere biliyorum o yüzden seni etiketlemiyorum bile ama arabana o kadar tapmışsın ki duramayıp cevap vereceğini de biliyorum. Vallahi ne diyeyim iyi ki varsınız be senin gibi eğlencelikler de olmasa tüm gün katilinin, torbacısının stresi bunalacağım, anlat anlat eğlenceli de oluyor böyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adieu -- 2 Eylül 2017; 1:52:40 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Adieu

    https://honda.com.tr/jazz/performans

    Saçmalayan Ve ağlayan yukarıda senfoni yapmış görülüyor, o yüzden inatla binbir gayret eski verilere sığınıyorsun, turbo demişsin acınası haldesin adeta, Japonlara turbo satışını ben yasaklamadım, taptığın Honda da kullansın yeteneklerini görelim. Gerçi civic rs'de de gördük, 150'lik golf'e rakip oluyor ancak. O değil bmw motorlarına karşı ne rezalet çıkar ortaya.

    Malının kölesi olmuşsun yazık, ölümüne savunuyorsun, biraz da gerçekçi ol daha çok saygı duyarlar, hiç değilse şurada çarpıttığını verilerle saygı duyulan biri olamadın, vah ki vah çevrendekilere.

    Ağlamaya devam edeceksen beni etiketleme gönderine, bak ben ha sana konuşmuşum ha mermere biliyorum o yüzden seni etiketlemiyorum bile ama arabana o kadar tapmışsın ki duramayıp cevap vereceğini de biliyorum. Vallahi ne diyeyim iyi ki varsınız be senin gibi eğlencelikler de olmasa tüm gün katilinin, torbacısının stresi bunalacağım, anlat anlat eğlenceli de oluyor böyle...

    Hala bana sıfır km jazz'ın linkini atıyor. Karşılaştırdığım araba o değil desem de karşımda bunu anlayacak adam yok, al sana karşılaştırılan araçhttps://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=12138 Üretim yıllarına dikkat et he, sonra gelip burada yaygara koparıyorsun

    Japonlara turbo satışını kim yasaklamış ? Siz daha dünyada yokken, adamlar ilk değişken geometrili turboya sahip motorlu aracı seri üretime veriyordu. 1988 Honda Legend Wing Turbo. Gözlerini tsi ile açmış, otomotiv tarihinden bihaber herif seni. Civic rs'in suçu değil, manuel şanzıman getirmeyen Honda Türkiye'nin hatası. Önümüzdeki yılın başlarında manueli de gelecek, var mısın orijinal 150 lik tsi'ı manuel rs ile denemeye ?http://www.zeperfs.com/duel6667-5575.htm

    Taptığın Honda'da kullansın da yeteneklerini görelim demişsin. Ben bir tek Allah'a taparım, fakat sen Honda'nın yeteneklerini görmek istiyorsan tarihe bakarsın. Yıl 2013/2015. Honda civic 1.6 i-dtec. Dizel he, siz bilmezsiniz, Türkiye'de falan sattı. Oh be 105 hp'den yeni kurtulduk diye 110 hp, 250 nm dizel motorlarınıza binerken bu adamlar 120 hp, 300 nm dizel motor satıyordu. Kafanızı VW kumuna gömdüğünüz için göremediniz. WLTC çevrimi ile ölçüyorlar yakıt tüketimini de, öyle yalan yanlış değerler yok. VW iyi bilir o işleri , test kandırma falan. Emisyonda gördük. 40 ay hapis cezası yedi mühendisleri

    Evet ya, RS tutunamaz bmw motorlarına karşı:http://www.zeperfs.com/duel6667-4353.htm

    Malımın değil, teknik bilginin kölesiyim ben. Boş adamın bunu anlaması zor, o kadar saçmaladın yok o olmaz bu olmaz. Önce rampa falan dedin, oraları bildiğimi anlayınca çark ettin, konu değiştirdin. Çıkartıp ortaya koydum verileri, söyleyecek lafın olmayınca "eski verileri yeni araçla değerlendiriyor" dedin. Onun da yalan olduğu, muadil yılların araçlarına bakıldığı ortaya çıktı. Sadece karşıdakine çamur atmaya çalışarak bir şeyler yapmaya çalışıyorsun, sıfırsın.

    Valla ben aynısını sana söyleyemem, şu forumdaki insanları , olmayan bilginizle, insanlara çamur atarak bir şeyler söylemeye çalışıyor gibi yapıp yalan yanlış bilgilerle kandırmayın diye uğraşıyorum. Şurada, yeni araç alırken bu aracı incelemek için buraya girip bilgilenmek isteyen masum insanlar hata yapmasın diye uğraşıyorum. O insanlar olmasa seni burada karşıma muhatap bile almam . Sen kimsin ? Daha üç kuruşluk basit mevzulara bile alenen yorum yapamayıp etrafından gezen birisin. Bu forumda şöyle teknik derinliği olan bir VW ci bulamadım gitti. Alayı aynı. Teknik zorladığın zaman çıkıyor ne mal olduğu ortaya. Ben, senin bu boş muhabbetine katlanarak o masum insanlara karşı sorumluluğumu yerine getirdim. Şimdi seni, bilgilerin ile hak ettiğin yere, çöp kutusuna yolluyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 2 Eylül 2017; 2:17:28 >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Hocam o motora o otomatik şanzımanın konulmasına yorumun nedir?



    Son nesil tork konvertörlü dişli sistemlerden biri olsa daha iyi değil miydi? 308in şanzımanını bu motor haketmiyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupant

    Hocam o motora o otomatik şanzımanın konulmasına yorumun nedir?



    Son nesil tork konvertörlü dişli sistemlerden biri olsa daha iyi değil miydi? 308in şanzımanını bu motor haketmiyor mu?

    Katılıyorum, fakat CVT tercih etmişler nedense. Sevmediğim bir şanzıman tipi CVT. Artıları yadsınamaz ama kişisel olarak hoşuma gitmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fetih1978

    Zaman zaman 100 un uzerinde de sürdüm.ortalama 110 ile sürsem belli ki 4.5 civari yakardi.yani senin dizel arabanla ayni tuketim anlatmaya çalıştığım bu

    Tamamen saçmalık, dizeli aynı şartlarda kullanın bakalım ne olacak?

    1.4 tsı ile 1,9L yaktırdığım resim de var 33,8 de. Mesele kasmadan, normal kullanımda ne yaktığı ki bunu da siz dahil herkes biliyor. Zaten bunu bildiğiniz böyle bişeyleri ispatlama çabasındasınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugurozer U kullanıcısına yanıt
    120 ile 9-10 litre çok değil mi? Tamam jantın 18 araç yüksek falan ama yine de çokmuş. Sert kullanmam ve genelde cc ike kullanırım aracı. Benim araç 16 jant v40.

    Bir de şunu belirteyim rodaj sonrası yakıt azaldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    120 ile 9-10 litre çok değil mi? Tamam jantın 18 araç yüksek falan ama yine de çokmuş. Sert kullanmam ve genelde cc ike kullanırım aracı. Benim araç 16 jant v40.

    Bir de şunu belirteyim rodaj sonrası yakıt azaldı.

    Suan durum ne bilmiyorum araci yeni almistik ve arafa trafik yavasliyordu ama genel olarak 120 ile gittim ve buna ragmen 10 litre bana cok fazla geldi. Ben hemen hemen ayni yerden civic hb aldim ayni sekilde surdum 7 litre ile geldim.

    En son gorustugumde yakit durumundan sikayetciydi. Belkide hem jantin agirlasmasi hemde aracin yukselmesi butun dengeleri bozdu. Ben olsam sizin gibi alcak ve en fazla 17 jant alirdim. Dediginiz gibi yakmayi bitakin ona yakin yakmasi dahi cok cok iyi cunki gercekten cok keyifli makine ve aisin sanziman cok guzel calisiyor ve guven veriyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 2 Eylül 2017; 14:2:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    120 ile 9-10 litre çok değil mi? Tamam jantın 18 araç yüksek falan ama yine de çokmuş. Sert kullanmam ve genelde cc ike kullanırım aracı. Benim araç 16 jant v40.

    Bir de şunu belirteyim rodaj sonrası yakıt azaldı.

    Suan durum ne bilmiyorum araci yeni almistik ve arafa trafik yavasliyordu ama genel olarak 120 ile gittim ve buna ragmen 10 litre bana cok fazla geldi. Ben hemen hemen ayni yerden civic hb aldim ayni sekilde surdum 7 litre ile geldim.

    Hocam 10lt yi gectim 7lt bile cok absurd. 1.2tsi leon 120km/h cc ile 5lt yakiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    120 ile 9-10 litre çok değil mi? Tamam jantın 18 araç yüksek falan ama yine de çokmuş. Sert kullanmam ve genelde cc ike kullanırım aracı. Benim araç 16 jant v40.

    Bir de şunu belirteyim rodaj sonrası yakıt azaldı.

    Suan durum ne bilmiyorum araci yeni almistik ve arafa trafik yavasliyordu ama genel olarak 120 ile gittim ve buna ragmen 10 litre bana cok fazla geldi. Ben hemen hemen ayni yerden civic hb aldim ayni sekilde surdum 7 litre ile geldim.

    Hocam 10lt yi gectim 7lt bile cok absurd. 1.2tsi leon 120km/h cc ile 5lt yakiyorum

    Hocam ekon. Kullanimda bende 4 litreleride tuketiyorum bahsettigim guzergah izmit istanbul arasi arada trafik olan bir yol.



    Benim arac otoban 120 limitor ile 5 kisi ab-ba seklinde 500 km kullandim tam 5.8 tukettim.
    Ayrica 120 km sabit hizda ab-ba seklinde sadece dizel araclar 5 ila 4.5 arasi tuketir. Benzinde oyle bi teknoliji yok 5 litre icin 110 un altina duseceksin yada tek yon farkinda olmadan rakim ineceksin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 2 Eylül 2017; 14:6:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dhnin en bos konulari konusunda top 10a girer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Blok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fcsrn kullanıcısına yanıt
    Yakinda dizel diye bişey kalmayacak son çırpınışlariniz bu.arabam dizel kadar yakti ve ben bunu ispatladim tamam mı cinconlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fetih1978

    Yakinda dizel diye bişey kalmayacak son çırpınışlariniz bu.arabam dizel kadar yakti ve ben bunu ispatladim tamam mı cinconlu

    Haklısınız yakında dizel kalmayacak, çünkü atmosferik çok büyük teknoloji heryerde o olacak. Kafanız güzelmiş güle güle kullanın. Kendini tatmin etmek için konu açıp istediği cevapları alamayınca böyle oluyormuş demekki insan.

    Son olarak çekin videoya 20 km lik performanslı kullanımı ve sonunda da tüketim ekranını çekin, bende yapacağım aynısını, sizin videoya göre aynı hızlarda aynı devirlerde gideceğim mümkün mertebe, görelim bakalım dizel kadar yakıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fcsrn kullanıcısına yanıt
    Mazda skyactiv-x teknolojisine bi bak o beğenmediğin atmosferik araçta benzin tüketimi ve tork değeri ne olmuş.sen gar gar sesi ile seyahat etmeye devam et

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Ey hesaptan kitaptan anlamaz, oradan buradan duyduklarını satanlar.

    Otoban hızlarında golf uçar kaçar, atmosferik jazz peşinden gelemez ya hani.

    Her iki araç da manuel beş ileri.

    120 Km saat hız. Hani otoban süratlerinde dizel golf patlıyormuş da jazz gidemiyormuş ya. Atmosferik benzinli olduğu için. Okuyun bakalım .

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 2300 devirde. 250 Nm tork. 1300 kg ağırlık
    Golf beşinci vites dişli oranı 0,63. Son dişli oranı 3,65, lastikler 195-65-R15

    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 3600 devirde. 121 Nm tork. 1051 kg ağırlık
    Jazz beşinci vites dişli oranı 0,727. Son dişli oranı 4,62, lastikler 175-65-R15

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, golfte %9 daha fazla. Vitesleri dörde takıyoruz.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 3000 devirde. 225 Nm tork. 1300 kg
    Golf dördüncü vites dişli oranı 0,82.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 4700 devirde. 127 Nm tork. 1051 kg.
    Jazz dördüncü vites dişli oranı 0,949.

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, jazz'da %6 daha fazla. Vitesleri üçe takıyoruz.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 4400 devirde. 170 Nm tork. 1300 kg
    Golf üçüncü vites dişli oranı 1,19.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 6300 devirde. 112 Nm tork. 1051 kg.
    Jazz üçüncü vites dişli oranı 1,303.


    Kilogram başına tekere giden kuvvet, jazz'da %17 daha fazla. Golfün devri tükendi çünkü.


    Golf 4'te, jazz 3 te olsun.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 3000 devirde. 225 Nm tork. 1300 kg
    Golf dördüncü vites dişli oranı 0,82.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 5400 devirde. 125 Nm tork. 1051 kg.
    Jazz üçüncü vites dişli oranı 1,303.

    Golf maksimum güç devrinde olmadığı için, tekere giden kuvvet jazz'da %28 daha fazla.


    Hızı biraz arttıralım. 140 olsun mesela. Beşinci vites.


    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 2700 devirde. 250 Nm tork. 1300 kg ağırlık
    Golf beşinci vites dişli oranı 0,63. Son dişli oranı 3,65, lastikler 195-65-R15
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 4200 devirde. 124 Nm tork. 1051 kg ağırlık
    Jazz beşinci vites dişli oranı 0,727. Son dişli oranı 4,62, lastikler 175-65-R15

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, golfte %6,6 daha fazla. Vitesleri dörde takıyoruz.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 3500 devirde. 210 Nm tork. 1300 kg
    Golf dördüncü vites dişli oranı 0,82.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 5400 devirde. 126 Nm tork. 1051 kg.
    Jazz dördüncü vites dişli oranı 0,949.

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, jazz'da %13 daha fazla. Vitesleri üçe takamıyoruz, golfün ve jazzın devri bitti. 160 ile beş karşılaştırması yapalım.

    Vw Golf 1.6 tdi 105 hp , 3000 devirde. 225 Nm tork. 1300 kg ağırlık
    Golf beşinci vites dişli oranı 0,63.
    Honda jazz 1.33 i-vtec 100 hp, 4800 devirde. 127 Nm tork. 1051 kg ağırlık
    Jazz beşinci vites dişli oranı 0,727.

    Kilogram başına tekere giden kuvvet, jazz'da %6,2 daha fazla.

    Beşinci viteste motorlar devir alırsa jazz öne geçiyor. Düşük hızlarda ise alt devir gücünün fazlalığından golf öne geçiyor son viteste. 120 den sonra her türlü hızda beşten alt viteslere düşürüldüğü an, yüksek devirde tork kaybeden golfün ciğeri kesiliyor. Biriyle yarışma niyeti olup da son viteste durmaya kalkacak olan varsa, ona bi golf 5, jazz 3 karşılaştırması yapayım da izlesin.

    Aerodinamik kuvvetler falan diyecek arkadaşlar için , aero direnç formülü , kuvvet = sürtünme katsayısı * yüzey alanı * hızın karesi. Golf 6 'nın sürtünme katsayısı 0,31. Jazz'ın 0.32. Fakat golfün yüzey alanı jazz'dan daha fazla, o yüzden onun hesabını hiç yapmayın, zararlı çıkarsınız. Kilogram başına kuvvet, zaten ivmeyi verir. Aynı hızlarda başlayıp ivmesi daha yüksek olan taşıtın, hızının daha yüksek olacağı gün gibi ortadadır.

    Bu sonuçlara varsa bir itirazınız, boş yapmadan, matematiksel ve fiziksel olarak cevap verirsiniz. Hesabı teyit etmek isteyen, herhangi bir hız ve vitesteki verileri deneyebilir, lastik ölçülerinden lastik yarıçapını hesaplayan siteler var. Yoksa yok ben şurada şunu gördüm, o araç şöyle böyle gibisinden , mahalle kahvesinden öteye geçmeyecek laflar itina ile kale alınmayacaktır. İlla da ben inanmam falan yapan olursa, komple alan tarayarak hız hesabı yaparım, fakat o zaman forumda konu açar, itiraz eden arkadaşı da etiketlerim.








    Saygılı ol, üslubuna dikkat et.



    Sen bu şekilde yazma hakkını nereden buluyorsun?

    Bayram günü tahrik etme insanları, haddini bil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alks -- 2 Eylül 2017; 19:35:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.